Czy są jakieś przeciwwskazania, aby jako przewodów paliwowych użyć rurki miedzianej (np taka jak do LPG)?
Kupilem igielitowe przewody, ale aż strach je montować, takie jakieś "miękkie" są :)
Ewentualnie jeśli nie miedź to co?
Jak nie miedz to wyciagnij z jakiejs granady na szrocie plastyki.
Ale w sumie czemu nie, tyle ze miedz jest drozsza.
Mysza liil (EM) / 2004-09-06 18:30:59 /
nie spotkalem sie z jakimi kolwiek przeciwskazaniami :)
pozdro
Zakrzak! / 2004-09-06 23:24:27 /
> Czy są jakieś przeciwwskazania, aby jako przewodów paliwowych użyć rurki miedzianej (np taka jak do LPG)?
tak
rurka miedziana do lpg moze miec zbyt mały przekrój, np. moje zbiornik-reduktor maja ok 4-5mm srednicy, moze to sie okazać zbyt małe.
a ja tylko dodam żeby zamiast miedzi czy plastiku nie stosować gumy do żucia :)
wchodzi w reakcję z paliwem i tworzy się jakaś dziwna maź he he he
Kornik
/ 2004-09-07 07:58:00 /
W sklepach z metalami kolorowymi sa wieksze srednice przewodow a oprucz tego dostepne w wersji tzw.plastycznej ktore mozna dowolnie formowac recznie.Ci od montarzu LPG terz sie tam czasem zaopatruja!
Krzysztof x-team / 2004-09-10 02:54:04 /
Ja się tutaj podepnę:
Jakiej średnicy wybrać przewody paliwowe do 2.9 EFI?
Musze to cholerstwo kopic i poprowadzić od nowa, nie chcę tego za jakiś czas robić od nowa:)
6 zasilanie, 5 powrot. Ale problem chyba Ciebie juz nie dotyczy ;)
Mysza liil (EM) / 2011-03-14 21:00:58 /
A skąd pobrać plastikowe przewody paliwowe takie jak w Granadzie, tylko nowe i na metry?
zapek??? !G.O.P!
/ 2011-03-14 22:15:12 /
Faktycznie, sekunde wcześniej wysłałem post:)
Ja tez jestem ciekaw gdzie, internet nic nie mówi..
Plastikowe przewody na metry, odporne na benzyne można dostać w sklepach z częściami do ciężarówek. Nie wiem czy takie same jak w Granadzie, ale do Capri mi pasowały. Dostępne w różnych średnicach (dobrałem odpowiednio zasilanie i powrót), dość sztywne, ale układają się na łagodnych łukach (np. przy tylnym moście w Kapciu). Ogólnie leżą jak oryginalne i trzymają się w oryginalnych spinkach.
Takie przewody nazywają się tekalon. Kosztują znośnie i są w różnych kolorach i średnicach. Można też dostać szybkozłączki, kolanka, końcówki itd. Na ciepło dają się również formować w pewnym stopniu.
Johnny81
/ 2011-03-14 23:19:02 /
Wiem, że przemysłowa pneumatyka siłowa niskiego ciśnienia pracuje na takich przewodach (firma FESTO na przykład) ale nie mam pojęcia czy to jest odporne na benzynę. Z drugiej strony jednak, powietrze leci tam z olejem, który smaruje urządzenia a ten olej pewnie jest ropopochodny więc te przewody powinny wytrzymywać działanie benzyny także. Jak myślicie?
zapek??? !G.O.P!
/ 2011-03-15 07:00:03 /
W razie Niemca to znajdę ze dwa komplety takich przewodów od granady sedana:)
Od granady mam przewody ale do perełki potrzebuję dłuższych niestety bo z pewnych względów musiałem zamienić je stronami z przewodem hamulcowym, ponadto one muszą dojść aż do listwy wtryskowej więc brakuje mi około metra.
zapek??? !G.O.P!
/ 2011-03-15 08:06:56 /
W klusi zalozylem cisnieniowy od pneumatyki i bena go nie rusza.
Mysza liil (EM) / 2011-03-15 09:15:08 /
Zamontowałem te przewody na metry sześć czy siedem lat temu (niewiem czy to do pneumatyki), ale z tego co koledzy powyżej napisali to pewnie tak. Samochód nie jeździł zbyt wiele ale zawsze było paliwo w układzie i nic ich nie ruszyło, więc śmiało możesz montować.
Ja powiedzialem, ze chce tekalon odporny na dzialanie paliwa i takowe mi zaoferowali. Mam z nich zrobiony przewod od rozdzielacza paliwa do regolatora termicznego w k-jet'cie i lata tak juz kilka lat
bartek nowakowski
/ 2011-03-15 17:47:38 /
Tekalon jest odporny na benzynę, olej napędowy, nitro i aceton. Robię z tego przewody paliwowe/ciśnieniowe/podciśnieniowe od lat. W mojej granadzie są takie od czasu pierwszego remontu, bo blacharz popalił i w wielu samochodach które naprawiałem/budowałem.
Zanim kupiłem zestaw do granatnika wrzuciłem kawałki na próbę do w/w rozpuszczalników na kilka tygodni. Z niczego nie zrobiła się flegma, jakie zatopiłem, takie wyłowiłem. Kupować i zakładać. Za 2x5m (Fi6mm i Fi4mm) jakieś 6 lat temu dałem stówkę. Teraz kosztują podobnie.
Johnny81
/ 2011-03-15 22:44:08 /
Dla sprecyzowania, te przewody nazywają się TEKALAN, nie tekalon!!!
zapek??? !G.O.P!
/ 2011-07-23 23:54:43 /
Obecnie taki TEKALAN kosztuje 2zł za metr bo handluje takowymi przewodami na codzień. Mam takim wężykiem puszczony olej od silnika do zegara w capri i po 3 latach jest wszystko w porządku.
Uwaga - TEKALAN np. Fi6 to jego średnica po zewnątrz
Dokładnie, w granadzie więc do paliwa służy 8x6mm, czyli 8 po zewnątrz, 6 w środku. Na allegro wiszą te przewody, z dostawą wychodzą po 2,5. Sprawdzę w poniedziałek w sklepach z hydrauliką, może będzie szybciej i taniej.
zapek??? !G.O.P!
/ 2011-07-24 00:41:32 /
Podpinam się pod temat. Czy ktoś z posiadaczy capri II posiada zdjęcia jak lecą przewody paliwowe pod spodem auta, przy zbiorniku i w komorze silnika ? Nie porobiłem sobie zdjęć przy rozbiórce a chciałbym zrobić tak jak należy
Jeżeli lecą tak jak w mk3 to ja ostatnio zdejmowałem, są przypięte takimi podwójnymi klipsami plastikowymi zatrzaskowymi do wystających z podwozia "łebków gwoździ" taki ala grzybek. I pierwszy jest na podłużnicy, drugi w pobliżu skrzynki resorów i tak dalej do komory. Zrobię fotkę to Ci wkleję.
Shadow
/ 2017-08-28 14:31:50 /
Po kolei wystające "gwoździe" :) podłużnica nad zbiornikiem, drugi przed skrzynką resoru, nad tuleją mocowania resoru, trzeci pod skrzynką resoru, kolejny jakieś 20cm na podwoziu i tak co 20 m dalej do poprzecznej belki z przodu. Przypinane są klipsami nasuwanymi jak na fotce. Przez belkę przechodzą w gumowych tulejach. A do komory już nie mam nigdzie przypiętych, gdzieś trytyką złapane.
Shadow
/ 2017-08-29 20:42:08 /
Dzięki, juz ogarnąłem
Nie przepadam za tworzeniem nowych watków więc podepnę sie tutaj.
Niestety rozszczelniło mi się połączenie fabryczne przewododu zasilającego K-Jeta. Z jednej strony tekalan 8mm wchodzi w otwórz gdzie są ząbki i tam ma go blokować (trzymac) i uszczelniać. Tak dotychczas było.
Ale to już przeszłość.
Jest kilka pomysłów na przykład szybkozłączki pneumatyczne, ale mam watpliwośc jak będa znosiły paliwo.
Drugi jaki mam na chwile obecną to po prostu jakoś na stałe to skleić. I teraz pytanie czym własnie to skleić? Jest tam paliwo i wysokie ciśnienie. Myślałem, aby to złożyć na jakiś klej do gwintów i pozostawić do wyschnięcia. W sensie obsmarowac tekalan grubo i wcisnąc wtyk do końca, aby tam wszedzie szczelnie wypełniło sie czymś.
Czym?
Zamiast szybkozłączek zastosowałbym złączkę skręcaną.
#szaman / 2025-02-04 11:28:14 /
W sensie coś takiego jak rozumiem.
Tak. Naprawiam tym od lat tecalonowe przewody paliwowe.
granadziarz_3M / 2025-02-04 20:43:48 /
a nie lepiej wymienić cały odcinek tekalanu na nowy i prawidłowo go wcisnąć?
camaro
/ 2025-02-05 22:37:23 /
To nie tekalan jest problemem tylko ta część żeńska która nie zatrzymuje tekalanu. I w k-jecie to te przewody z drugiej strony mają banjo.
Ja bym brał tę skręcaną.
Mysza liil (EM) / 2025-02-06 23:01:06 /
A czarnych nie ma? :)
nadal nie wiem co Ci przeszkadza w tym
https://allegro.pl/oferta/zlaczka-przewodu-szybkozlaczka-paliwa-8mm-na-8mm-11842067239
:)
Grzesiek_Rudy
/ 2025-02-07 08:53:48 /
Dred, mam dokładnie w tym miejscu zainstalowaną taką samą skręcaną złączkę którą zaproponował Szaman. Nie wiem czy cieknie, bo nie jeżdżę samochodem. Kawałek koszulki termokurczliwej i jest w odpowiednim kolorze.
KR54321 / 2025-02-07 08:56:32 /
Podgrzewaj zapalniczką to przy okazji sprawdzisz szczelność.
Mysza liil (EM) / 2025-02-07 09:11:01 /
DOBREE
Rudy, nie bardzo wiem jak miałbym zainstalować to w tekalanie. I potem opaskami skręcić?
Ja to wciskałem u siebie łapami, smarując wcześniej pastą do hamulców ten łącznik.
W dwóch miejsca miałem lekki problem to złapałem lekko przewód praską do zarabiania hamulców i gumowym młotnikiem wbiłem łącznik.
Żadnych opasek i zabezpieczeń nie używałem, do dziś jest szczelne i działa - oryginalnie też nie ma opasek.
Grzesiek_Rudy
/ 2025-02-07 11:08:24 /
można też chyba lekko podgrzać i nasunąć...?
rozjechany liil
/ 2025-02-07 11:22:02 /
No właśnie z tekalanem jest ciężko. Podgrzewasz trochę i nic to nie daje, podgrzewasz dalej i nagle jest tak ciepło, że tekalan się gnie i nie jesteś go w stanie nasunąć na kształtkę, bo jest miękki jak... nieważne.
m.kozlowski
/ 2025-02-07 11:25:42 /
Trzeba podejść do tematu tak jak typowy amator ( nie Radek :) ). Nie wiesz, że się nie da i to robisz.
Grzesiek_Rudy
/ 2025-02-07 11:30:00 /
jak się ułamał przy WURze ten cienki, to maestro Markokrk odstawił fajkę, wyjął zapalniczkę, odliczył 2 sekundy i 48 setnych, nasunął i siedzi.
rozjechany liil
/ 2025-02-07 11:56:27 /
Póki co wkleiłem tekalan w tą część żeńską na klej epoksydowy dwuskładnikowy bezbarwny. Działa, ale jak długo to niewiadomo. Śladu ingerencji nie ma. Ale nóż do tapet i złączki w bagażniku będą. O tyle dobrze, że jak się rozłączy to silnik gaśnie od razu i pompa przestaje działać. Może więc nie spłonę....
Dred, jak tak jeździłem ze złączkami "chyba będzie dobrze" i czasem ciekło, poprawiałem, docinałem, mijał rok, znowu ciekło, za każdym razem obchodziłem samochód i sprawdzałem czy nie cieknie ... po co się stresować i ryzykować,
wywal to "żeńskie" złącze, nie wiem co to jest, w Capri takiego nie ma, tam może być oring który sparciał lub nie lubi biopaliw.
Dorób cały długi kawałek zamiast dwóch i zarób końcówki lub zastosują tą złączkę co podesłał Rudy, one do tego są, to nie rozwiązanie zastępcze jak pneumaty.
Nie używa się żadnych obejm, tylko na wcisk.
Nie wolno tego podgrzewać - to jest znowu na zasadzie "może się uda", tekalan się wtedy odkształca plastycznie i luzuje, to nie termokurcz, a wciskając działa sprężyście i trzyma, tylko trudno się wciska.
Są do tego specjalne narzędzia, takie pistolety/praski do wciskania, ale są drogie, można sobie poradzić solidnym pistoletem do silikonów, czy raczej tym mocniejszym do mas/klejów.
Chwytasz tekalan w przyrząd do rurek hamulcowych (te dyby), przekładasz to przez końcówkę pistoletu i tłokiem wciskasz złączkę, trzeba sobie dorobić jakieś adapterki żeby nie zniszczyć złączki.
Tu będzie lekki problem z wciśnięciem drugiej strony, trzeba chyba naciąć talerzyk tłoka pistoletu żeby wsunąć z boku i zaprzeć za kołnierz złączki, trzeba popróbować, albo zainwestować w fachowe narzędzie czy zapłacić za wciśnięcie w warsztacie który to ma
camaro
/ 2025-02-11 17:32:49 /
tu jest takie proste narzędzie:
https://www.tools-tech.pl/zaciskarka-do-przewodow-paliwowych-profi-laser
można sobie to zrobić samemu z pistoletu do klejów za 50zl plus dyby i dorobić adapterki,
są bardziej pro,
tu jakiś filmik
https://www.youtube.com/watch?v=1vL1uPO98sI
camaro
/ 2025-02-11 17:43:19 /
tu w lepszej cenie, choć dalej grubo
https://allegro.pl/oferta/laser-zaciskarka-do-zlaczy-i-przewodow-paliwowych-profi-17227385195
camaro
/ 2025-02-11 17:44:51 /
Zobacz co masz w Injectionie nad lewym przednim kołem:). Tam jest właśnie to łączenie i to jest oryginał. Nie ma opcji, nie rozbieram tego auta. Po to je składałem, aby go nie rozbierać. Jak puści to wtedy będe myślał. Ale raczej skończy się na skręcanych złączkach na poczatek. Część przewodu od baku do nadkola jest nowa NOS, która kupiłem z 10 lat temu na ebay. Teraz potrzebna była by cżęść krótka od rozdzielacza w nadkole. Generalnie puściły te blaszki trzymające teklan. To działa na takiej samej zasadzie jak te złaczki pneumatyczne tylko bez opcji wypinania. Wpinasz i masz na stałe, nie ma opcji wypięcia, a u mnie wypieło, więc pewnie te blaszki po 43 latach nieco juz osłabły i puściły tekalan który wyskoczył. A może sam je trochę 10 lat temu popsułem wypinając popzedni długi przewód i wpinając nowy. Nie będę teraz nic kombinował. Ja juz się nagrzebałem:)
https://www.cnc.info.pl/przewody-z-tekalanu-t79892-10.html
A na zdjęciu ta żeńska cżęść z blaszkami w środku. To mniej więcej taki wynalazek. A te blaszki działaniem można porównac do takiego pierścienia. Wkładasz i łatwo już nie wyjmiesz, bo się klinuje.
tak, domyślam się o co chodzi, działa to jak te pneumatyczne, tylko w Capri tego nie widziałem a w Granadzie nie rozbierałem :)
camaro
/ 2025-02-11 18:49:17 /
Przerabiałem sprawę przewodöw paliwowych do 2.8 SI jakiś rok temu. Opisane w temacie https://www.capri.pl/forum/2333532#2336448 . Pokrôtce: Najlepiej jak w oryginale czyli poliamid (tekalan) z normą 73378, w rozmiarze 8/6 mm, złączki stalowe https://cohpro.com/shop/conical-hose-nipple-pa-hose-id-6mm-m14x1-5/ https://cohpro.com/shop/tube-nut-m14x1-5/ https://cohpro.com/shop/pa-tube-nipple-with-external-thread-6mm-id-tube-m14/ Do tego przyrząd z kielicharki do przewodów hamulcowych z oczkiem na 8mm i pistoletu do silikonu/kleju. Nie trzeba ciąć kołnierza pistoletu. Wciskane tylko na zimno. Idealna szczelność i wytrzymałość złącza.
peter76 / 2025-02-15 21:43:41 /