logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2.3 R4 DOHC 16v vs 2.3 R4 LIMA SOHC

2.3 R4 DOHC 16v vs 2.3 R4 LIMA SOHC

w roznych postach sa szczatkowe info na temat tych silnikow szczegolnie 2.3 dohc
wiec pozwole sobie otworzyc watek konkretnie o tych silnikach
mianowicie mam pytanie szczegolnie co do silnika 2.3dohc:
1. wiem ze ma moc 147km ale jaki moment?
2.w jakich latach go produkowali?
3. wiem ze w scorpio i galaxy czy w czyms jeszcze wystepowal?
4.czy wtrysk sie rozni od tego z 2.0?
5. czy ktos mial z tym do czynienia? jak z awaryjnoscia?czesciami?...bo chyba malo tego wyszlo?
6.i jakie skrzynie do niego pasuja?czy od pinto podejdzie?
7. czy blok jest taki jak w pinto? czy to zupelnie nowa jednostka?
8. jak sie ma porownanie osiagow tych obu wymienionych silnikow?

z goory thx za odp.
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-14 14:42:40 /


2.3 DOHC R4 to nastepca 2.0 OHC pinto, ale mozna powiedziec siodma woda po kisielu
tak samo jak ma sie 1.8-2.8 V6 OHV do 2.9 24V DOHC V6

nie myl go rowniez z 2.0 DOHC ze sierry czy Scorpio 85-94, te byly 8V
pozniej w Scorpio okularniku wprowadzili calkiem nowy 2.0 16V (na bazie starego bloku) i po nim 2.3 16v, moment ma okolo 200 i jest to chyba najlepsza tylnonapedowa rzedowka Forda

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-14 15:42:44 /


a ten silnik 2.3 16V nie pochodzi przypadkiem z mazdy ??

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-14 17:37:08 /


Panowie, nie mylmy pojęć...
Istnieje conajmniej pięć ZUPEŁNIE różnych silników R4 Forda o pojemności 2.3. Jednym z nich istotnie jest nowy silnik Mazdy DOHC [87.4x94.0], nagminnie stosowany od 2 lat przez Jankesów. Oprócz tego za rzeką istnieje OHV Taurus [93.5x83.8mm], SOHC Lima [96.0x79.4mm] i SOHC Ranger [93.5x83.8mm], natomiast DOHC ze Scorpio i Galaxy [89.6x91.0mm] występują tylko w Europie. Dlatego przy omawianiu tych motorów trzeba koniecznie zwracać uwagę na ich podstawowe parametry geometryczne, czyli średnicę i skok, a potem wymieniać uwagi o wadach i zaletach.
W kazdym razie, Zakrzak, jeśli mówimy o silniku ze Scorpio i Galaxy to:
1. ma moc 147PS i płaski moment 203 Nm w zakresie 2500-4500 rpm
2. z tego co wiem, to produkują go do dziś [do Galaxy i Transita]
3. patrz punkt 2
4. wtrysk jest identyczny jak w 2.0 16v ze Scorpio [może moduł ma inny nr katalogowy, ale mechanika jest ta sama]
5. tu Ci nie pomogę, ale wcale nie tak mało :)
6. patrz punkt 7, seryjnie z MT75, ale na dzwonie od Sierry pójdzie na N9
7. blok jest taki jak w Sierrach/Scorpio DOHC, z Pinto nie ma nic wspólnego
8. których obu wymienionych silników? Capri na tym 2.3 16v chodzi lepiej niż na Essexie 3.0 i prawie tak samo jak na Koelnie 2.8i [różnica w prędkości rzędu 3 km/h i w czasie 0-100 km/h rzędu 0.7sek]

Camaro - deko namieszałeś :). O ile Koeln 1.8-2.8 poprzez zmodyfikowane wersje 2.4 i 2.9 w prostej linii dochodzi do Coswortha 2.9 24v, to silnik Scorpio 2.3 16v z Pinto nie ma absolutnie nic wspólnego. Jest natomiast minimalnie zmodyfikowanym [wałek wyrównoważający] motorem N3A ze Scorpio/Escorta/Galaxy 2.0 16v [86.0x86.0mm], który z kolei powstał jako czterozaworowa odmiana silnika NSD [8v z łancuchem rozrządu] ze Scorpio/Sierry DOHC 2.0. Ten zaś, jak sam dobrze wiesz, był pierwszym "milimetrycznym" silnikiem brytyjskiego Forda i jako taki nie miał nic wspólnego z opracowanym 20 lat wcześniej za Atlantykiem motorem Pinto. Zaryzykowałbym nawet, że więcej wspólnego mają ze sobą Koelny i Essexy albo Pinto i Kenty, niż którykolwiek z nich z owymi motorami DOHC 2.0-2.3 ze Scorpio, o które pyta Zakrzak. Polecam http://www.fordscorpio.co.uk/engdata2.htm oraz engdata8v.htm

Gdzie natomiast masz racje, to zgadzam się całkowicie, że jest to najlepsza tylnonapędowa R4 Forda - Escorty MkI/MkII bez żadnego "tjuningu" na tym 147-konnym motorze przyspieszają do setki poniżej 6.5 sekundy - równo z seryjną Sierrą Cosworth.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-14 22:36:19 /


moze palne gafe ale pozwole sie nie zgodzic co do silnika stosowanego w galaxy
nie wiem czy wszystkie tak maja ale czesc ma silniki takie same jak blizniacze sharan i alhambra R4 2.3 (bylo rowniez V5 2.3)
chyba ze to koncern VW zapozyczyl motor od Forda

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-14 22:41:31 /


Main, wg moich danych nie ma Sharana i Alhambry z silnikiem 2,3. Jest za to Galaxy ze wspomnianym przez krk4m DOHC 89.6x91.0mm.

/ 2004-09-14 22:51:07 /


thx krk juz widze swiatelko w tunelu :)
interesuje mnie tylko od ktorego roku zaczeli produkowac ta jedostke 2.3dohc 16v??
i z tego wynika ze jest mocniejsza i elastyczniejsza o wiele od 2.3 lima
oczywiscie patrzac na 2.3 lima bez turbo :)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-14 22:58:07 /


Rzeczony silnik 2.3-16v pojawił się w Scorpio w salonach 1 czerwca 1996, a w Galaxy jakieś pół roku później. Co się tyczy Sharana i Alhambry, to cała trójka [razem z Galaxy] produkowana jest we wspólnej fabryce w Palmela w Portugalii.
Teoretycznie jest to JV po 50% Forda i VW, ale Galaxy stanowi tylko 42% produkcji, bo Ford dał jedynie karoserię, a cały układ napędowy robił VW [stąd np. Galaxy 4x4]. Stosowana gama silników także pochodzi zasadniczo z VW [1.9TDI, 2.8 VR6], aczkolwiek benzyniaki R4 [115 i 145-150PS] każdy daje swoje - VW/Seat mają 2.0 SOHC 8v i 1.8 DOHC 20v Turbo, a Ford 2.0 DOHC 8v oraz 2.3 DOHC 16v. Natomiast o 5-cylindrówkach w tym aucie nigdy nie słyszałem. W linku który podałem godzinę temu jest wszystko o "okularniku" - także fiszki i fotki do Coswortha 24v.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-15 00:03:25 /


jak widac w r4 nie jestem mocny, wydawalo mi sie ze 2.0 DOHC 8V byl zmodyfikowanym pinto, ale coz juz wiem ze nie byl

a 2.3 16V w Scorpio zastapil 2.9 V6 12V bo we wszystkim go przescigal, oprocz liczby cylindrow :)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-15 08:11:43 /


Bo prawdę mówiąc chyba nikt tak dobrze nie pomieszał w dwulitrowych DOHC jak Ford. Z tego co pamiętam [a może ktoś zna jeszcze więcej] istnieje conajmniej PIĘĆ rodzin silników Forda posiadających w swym programie motor 2.0 DOHC.
1. Cosworth BD, a więc blok Kenta z głową 16v, formalnie w sklepie występował jako 1.8 16v w Escorcie MkII RS1800 [86.7x77.6mm], ale homologowany był do granicy klasy, czyli 2000, co uzyskiwano na tłokach średnicy 90.0mm. Wałek pośredni napędzany łańcuchem, a z niego dwa rozrządcze napędzane paskiem.
2. Cosworth YB, a więc blok Pinto z głową 16v, stosowany w Sierrach Cosworth i Escortach Cosworth, w serii zawsze tylko z turbiną. Wałki od samego spodu silnika napędzane paskiem. Dłuższy blok i większy rozstaw cylindrów umożliwiły zastosowanie większych tłoków przy krótszym skoku niż w BDA. Wymiary cylindra jak w zwykłym Pinto 2.0 - 90.8x76.9mm.
3. DOHC "milimetryczny", zupełnie nowy blok, wałki napędzane "na mokro" łańcuchem. Stosowany w Sierrach, Scorpio, Galaxy i Transicie jako 8v, a potem w Scorpio i Escorcie MkIV RS2000 jako 16v. Wymiary cylindra 86.0x86.0mm.
4. Zetec 2.0, wałki napędzane paskiem, stosowany w Mondeo MkI i starszym Focusie. Wymiary cylindra 84.8x88.0mm. Ładny moment u dołu, słaby na wysokich obrotach.
5. Duratec 2.0, wałki napędzane łańcuchem, stosowany w Mondeo MkII i nowszych Focusach, a wogóle skonstruowany ptrzez Mazdę. Wymiary cylindra 87.5x83.1mm.
Stąd bałagan, ale da się to rozgryźć.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-15 19:14:14 /


krk a znasz jakas strone z opisem 2.3 lima? bo nie moge znalesc nic konkretnego
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-15 19:30:54 /


Czy jeżdzi ktoś na takim piecu w Capri i jak to się sprawuje? Chodzi mi po głowie 2.9 EFI, ale aktualnie siedzi 2.0 R4. Koszt przeróbek na V chyba będzie wyższy niż z R na R. Aktualna skrzynia N9 jak wyczytałem przechodzi.Wydajna chłodnica? Czy z R4 podejdzie? Kolektor wydechowy z drugiej strony,ale wg. mnie po przeróbce początkowej części wydechu mogłby ostać się z R4(cały wydech). Elektronika- Silniki DOHC (starsze), 2.9 Efi wiele osób tu przerabiało więc są do przejścia z małą pomocą;),no a jak z tym motorkiem. Aha no i powiedzmy,że mogę mieć w/w piecyki po zbliżonych kosztach. Proszę o opinie!

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-13 00:40:16 /


juz wiem troche na temat 2.3 dohc 16v...generalnie smietniki :P

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-07 01:16:53 /


dlaczego ??
zapodaj bo moze byc ciekawe

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-07 23:07:19 /


przedewszystkim gowniane glowice bardzo wrazliwe na jakiekolwiek przegrzanie sam material kiepski pozatym cala elektronika w scorpio wielorybie est felerna kilka aut spalilo sie na serwisach :)
ale wygar maja oki :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-07 23:10:46 /


taak też słyszałem o pękających głowicach w tych silnikach.. za każdym razem okazywało się ze właściel w celach oszczędnościowych lał wode zamiast dobrego płynu chłodniczego.. lub miał badziewną instalacje LPG 1 generacji... i takjakby się sprawa rozświetla :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-08 11:14:09 /


Oj 3-kat jak mozesz cos takiego wytykac :D .

Przeciez wiadomo nie od dzis ze podobny problem maja glowice od DOHC 2,0 .

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-08 11:18:04 /


no wlasnie 3kat ma racje
a jesli nawet ktos zalozy wkoncu to 2.3 do capcia to czy bedzie zakladac gaz ???

a co do plynow to nadal wielu nie przyklada do nie uwagi , a potem ze slaby silnik :D:D

aaa i jeszcze ja mam blizej do wschodniej granicy no i import waszki to powszechna sprawa , badz co badz waszka z dystrybutora moze i nie jest zla ale zalezy jak przewozona .. czasem ropa czasem benzyna i oczywiscie spirytus :) wiec czysta to ona nie jest :(

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-08 20:24:40 /


Zgadzam się z Trójkątem. I dotyczy to również popularnego, ośmiozaworowego DOHC-a. Wielu pękły głowice, ale jakoś nikt ze znajomych nie mógł powiedzieć "nie mam pojęcia, co mogło byc przyczyną". Zawsze było "coś" - a to butowanie na zimno, a to uboga mieszanka, a to za mało płynu, albo niedziałające wiatraki itd.
Sam miałem dużo wątpliwości, aż w końcu kupiłem auto z tym silnikiem, żeby na własnej skórze sprawdzić prawdziwość legend i zabobonów :P

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-08 21:00:59 /


2.0 Dohc to akurat przypadłość zbiorowa - na przetargu z Niemieckiej policji stało 15 takich - każdy z pęknietą ;-) - zresztą często sie zdarzają.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-08 22:34:05 /


poprostu te dohc nie sa zbyt udanymi konstrukcjami chocby w porownaniu do ohc milego i katoodpornego :P

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-08 23:19:49 /


śmigam DOHC w robocie: jest katowany , butowany na zimno i nigdy nie padła głowica a do śmigania mam trzy auta z tym motorem... dodam , że przebiegi już grubo ponad 300 000 :) Jedynie to regularny serwis i cały przepis na sukces...

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-09 00:30:59 /


dokładnie regularny serwis i dbanie nieco o auto.. siostrzyczka pomyka sierką combi z dohc, nakręcone już 250tyś z czego 150 na lpgu i śmiga cały czas :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-09 00:38:28 /


trójkąt, ścierka to pikuś, u Ludwika DOHCe ciągają transity

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-09 09:14:36 /


Trochę odgrzeje temat: 2.3 ze Scorpio ma miskę olejową wyższą z przodu czy z tyłu silnika (nie wiem jak to fachowo napisać).

Pzdr

Jarek / 2007-03-10 00:29:22 /


Z tego co pamietam, to DOHC 2.0 dla Sierry i Scorpio mają pogłębioną miskę olejową w tylnej części, czyli przy kole zamachowym - a więc 2.3 pewnie tak samo [chyba że okularnik ma inną kołyskę].
Trzeba uważać przy zakupach np. na Allegro - dziś są wystawione dwa motory niby jako "Scorpio 2.0 DOHC 16v", ale mają miskę głęboką przy rozrządzie i napisy na deklu czytane z odwrotnej strony, co raczej wskazuje na pochodzenie z Galaxy.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-10 13:48:12 /


Zaglębienie miski w DOHC 16v wieloryba jest po stronie koła zamachowego. Wieloryb istotnie ma inną kołyskę, ale róznic w rozpatrywanym miejscu akurat nie ma. Trzeba pamiętać, ze silnik 2.3 ma poglebioną miskę rownież po stronie koła pasowego, bo chlopaki musieli gdzies zmieścić łańcuchowy napęd przeciwwag balansujących.

Mysza liil (EM) / 2007-03-10 14:15:18 /


Udało się komus wsadzić tego 2.3 dohc z całym wtryskiem i skrzynia do Capri,Taunusa,Granady?

Henry F / 2007-03-11 17:34:00 /


Jeszcze nie ale na dniach sie dowiaduj ;)

Mysza liil (EM) / 2007-03-11 18:59:47 /


Witam:)_
Trafiłem na ten temat poszukując Limy 2,3 z/bez turbo:) i informacji o tym silniku ponieważ wymyślił mi sie nabój ze skrzynią t5 w mojej sierce;] ale jego dostępnopść jest
delikatnie mówiąc słaba(jak wynika ze wstępnych poszukiwań) że o skrzyni nie wspomnę:d
ale nadal myślę o 2,3 w rzędzie...
Czy ktoś może mi powiedzieć, który z silników o tej pojemności najłatwiej będzie mi znaleźć i jakie są koszta i czy wymiarami podejdzie do koryta mojej ścierki oraz z jakimi skrzyniami to może pracować...ja w chwili obecnej mam 2,0 pinto z N9 skrzynią:)
pozdrawiam

gilmor / 2007-10-25 09:40:58 /


Ja mam 2.3 Lime N/A + skrzynie A4LD (automat) - w Mustangu 90 rok , podobno taka sama skrzynia jest w Scorpio ;-)) Ponieważ Mustanga sprzedać nie moge to może sprzedałbym sam napęd ;-pp i reszte na części ;-p

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-25 11:30:42 /


Scorpio miało na bank taką skrzynię. Neon ma to tałatajstwo spięte z Cossim.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-26 00:55:08 /


Cos mnie sie wydaje ze skrzynia w Neona cossim jest z deka inna :) Brak tam sterowania podcisnieniowego. Wszystko realizuje komputer skrzyni. Jest to A4LDE czyli 4R44.

Mysza liil (EM) / 2007-10-26 08:09:45 /


Sie zgadza A4LDE ale Milo tysz dobrze mowi w Scorpio bylo A4LD nawet w wielorybie...

nEon Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-13 08:55:40 /


ale nie w kosłorcie ;)

Mysza liil (EM) / 2008-03-13 17:08:11 /


To ja tutaj się podepnę.
Mianowicie szukam jakichś informacji na temat 2.3 dohc od użytkowników tychże silników (usterkowość, dostępność części itp.)
Czy do tego silnika pasuje tylko skrzynia mt 75 do rzędówki czy n9 też podejdzie.
Ewentualnie na co zwrócić uwagę przy zakupie.
Dzięki za ewentualne zainteresowanie.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-15 14:51:59 /


Jest to podobna konstrukcja jak DOHC 8-zaworowy.
Silnik pędzony łańcuchem, więc przy zakupie posłuchać czy ino go nie słychać.
Usterkowość to zależy od tego jak był traktowany przez poprzedniego właściciela, jak był zaniedbywany może paść rozrząd lub obrócić się panewka.
Skrzynie posadzisz mt75, co do N9 to nie jestem pewien czy problemem nie będzie koło zamachowe wraz ze sprzęgłem i dociskiem.

Ogólnie fajny silnik tylko trzeba w nim nieco poprawić fabrykę.

Mysza powinien najwięcej wiedzieć o tych silnikach.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-15 15:38:20 /


bliźniaczy do 2.0 8v i 16v... więc co tu pisać.

Mysza liil (EM) / 2010-02-15 16:33:28 /


ja jeżdżę na 2.0 8v i nie narzekam, części są w miarę rozsądnych cenach a psuły się tylko jak na razie czujniki ale tez rzadko

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-15 16:37:35 /


Jedyny mankament to montaż tych silników. Nie jest to plug and play jakby się komus mogło wydawać. DOHC bez pewnych ceregieli nie wchodzi do żadnego starego forda.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-15 18:23:50 /


Dla chcącego nic trudnego. Jak się włada migomatem i szlifierką, to można działać cuda ;)

Mysza liil (EM) / 2010-02-15 19:28:47 /


Zapomniałeś Mysza o podstawowym narzędziu które zwie się:
Narzędzie młotnicze z rodziny metalowców. Górno-kończyno-chwytny o napędzie mięśniowym z naprowadzaczem trzonkowym oraz optycznym. czyt: impulsator kinetyczny.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-15 20:07:21 /


Coś mi się zdaje, że tu akurat bardziej pomocna będzie kończyna sferoidalna ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-15 21:51:26 /


Tk, tak - impulsator kinetyczny z naprowadzaczem trzonkowym to podstawa :)

Śmietan / 2010-02-15 22:22:30 /


Najlepiej miedziany, za 160 zeta...

Mysza liil (EM) / 2010-02-15 22:34:16 /


A jak sprawa wygląda z wsadzeniem tego(2.3) do Transita 2.0 Pinto z N9?

tomek1319 / 2010-04-04 18:59:11 /


Jak to wlascwłaściwie jest z tą skrzynią n9 i 2.0 dohc 16v

ste-fun Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-09-22 16:09:21 /


Bolt pattern ten sam, wiec reszta już z głowy. Dystans 1 cm z tego co kojarzę. Ale jakby dobrze pomieszać ze sprzeglami od lynx czy zetec się to pewnie wskoczy.

Mysza liil (EM) / 2017-09-22 18:52:10 /