logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » bardzo leciutko pali się kontrolka od ładowania

bardzo leciutko pali się kontrolka od ładowania

Witam
od pewnego czasu (w nocy najlepiej widać) bardzo leciutko pali się kontrolka od ładowania.np gdy włączam kierunkowskaz lub naciskam hamulec.
Co ciekawe włączenie świateł mijania lub drogowych nie daje tego efektu.
Co może być przyczyną? słabe szczotki na alternatorze?
ostatnio zacząłem podejrzewać styki na stacyjce,ale nie jestem pewien.

Consul2.3V6 / 2004-10-24 10:10:00 /


tez tak mialem w taunusie
ale powodow moze byc wiele
masa,za luzny pasek na alternatorze,jakas zwara na przewodach a nawet zamakanie(zamokniecie)alternatora lub instalacji lub zaolejenie go
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-24 10:12:57 /


Mi się tak działo w Sierrce gdy miałem mało elektrolitu w akumulatorze. Dolałem około 1/2 litra wody ale akumulator był na tyle rozładowany, że w czasie jazdy alternator nie był w stanie go podładować. Po doładowaniu akumulatora kontrolka przestała świecić.
Mogą też się kończyć szczotki w alternatorze.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-24 10:30:54 /


Moze byc to jeszcze uszkodzenie diody prostowniczej w mostku alternatora lub uszkodzenie regulatora napiecia.

Mysza liil (EM) / 2004-10-24 10:35:49 /


ja jestem za regulatorem napiecia...
..i palimy kapcie....

TomekmaniaC Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-24 10:58:13 /


a zły styk stacyjki i spadek napięcia na nim?
miał ktos coś takiego?

Consul2.3V6 / 2004-10-24 13:20:52 /


U mnie to były styki zacząłem od licznikowych wejść a skończyłem na oczyszczeniu elektrowni...i pomogło

gilmor / 2004-10-24 13:41:34 /


jak ktoś wniknie głębiej w budowe i zasadę działania alternatora.. no i sposób w jaki sterowana jest kontrolka, to będzie wiedział że delikatne rzażenie się kontrolki nie jest czymś nadzwyczajnym i w mniejszym lub większym stopniu zawsze występuje!
W dzień tego nie zauważymy ale w nocy jaknajbardziej :)) tak więc jeśli napięcie ładowania na akku jest w granichach 13-14V to wszysko jest jak być powinno i przejmować się nie ma czym...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-24 13:52:40 /


u mnie sie tak działo na krótko przed tym jak cała instalacja padła - właśnie ze stacyjki idzie kabelek na całą instalacje i to on sie przepalił - unieruchamiając na dobre auto ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-24 14:51:08 /


Mam to samo, jak naciskam hamulec leciutko zapala się lampka ładowania, a jak na dodatek włączę kierunek to mocniej pulsuje. Czasem jak jadę i nacisnę hamulec to zapala się lampka ładowania i wyłącza się obrotomierz. Nie sądzę, żeby to był akumulator albo alternator, ale sam nie wiem co. Jakieś wredne przebicie chyba? A i czasem jak włączę kierunek, chyba przy hamowaniu, pojawia się taki efekt, że głupieje obrotomierz(drży) i przerywacz -(bardzo szybko udzerza)- mam takie przypuszczenie, że to może woda która popłynęła obok bezpieczników po przewodach i gdzieś stoi. Jak ktoś wie to też chętnie się dowiem. Pozdro

wadol1 Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-24 15:37:17 /


wadol, sprawdz punkty masowe, poruszaj wtyczkami przy skrzynce i na 'przejsciu'

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-24 16:20:46 /


jak cos sie kopie na desce rozdzielczej np. obrotomierz albo wskaźniki to raczej będzie masa...wogle to masa ważna jest i tyle:)

D.O.C. STRUŚ / 2004-10-24 16:40:45 /


Masa jest wazna - swiete slowa :-)

A lampka jesli juz to powinna sie zarzyc ale bardzo slabo i nie powinno byc tego widac przez szkielko tylko ewentualnie na odkrytej zarowce. Piszesz ze sie zarzy przy wiekszym obciazeniu instalacji - sprawdz napiecie ladowania jak pisal Trojkat, jesli jest nizsze niz 13V to jak mowilem regulator badz dioda, i ladowanie jest tylko slabe, tzn u mnie wygladalo to tak, ze trzeba bylo doladowywac aku prostownikiem raz na kilka dni.

Jesli masz deske z amperomierzem, to zaobserwuj co sie dzieje ze wskazowka. W miare wlaczania kolejnych urzadzen i wznoszenia obrotow silnika powinna ona przesuwac sie w kierunku "+", wychodzac po uruchomieniu samochodu, swiatel, wentylatora i ogrzewania szyby nawet ponad 3/4 wskaznika (niekiedy dochodzac nawet do maxa przy rozladowanym akumulatorze). Jesli po wlaczeniu tego wszystkiego wskazowka AMP stoi w okolicach polowy a lampka sie zarzy to nie jest to normalne.

Mysza liil (EM) / 2004-10-24 16:54:09 /


panowie ja tak jeżdże już z rok i nic sie nie dzieje... przeczyściłem wszystko co sie dało, tylko właśnie nie wiem co z masą, ale raczej jest ok i nadal to samo :( ciężka sprawa z tym...

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-24 17:02:02 /


Trójkąt dał jedynie słuszną odpowiedź. Jest ok i się nie przejmuj, najwyżej sprawdź stan elektrolitu jak sugerował któryś przedmówca. Też tak miałem i było wszystko w porządku. Problem zniknął wraz z autem :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-24 17:55:40 /


u mnie kontrolka ładowania żarzy sie lekko cały czas ale czasami zaczyna włącza sie i wtedy przestają działać światła stopu i kierunkowskazy i własnie dzisiaj skonsultowałem to ze znajomym mechanikiem i powiedział ze to na bank MASA- masa jest ważna!!! ;)

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-24 19:31:59 /


Joko666 - co ma masa wspólnego ze światłem stopu ? stop jest z 12 V
Na kierunki też idzie 12 V,masa "wraca" po karoserji

kierunki i stop są "po stacyjce"

mam taki sam objaw tylko światła (jeszcze) działają,

zaczynam stawiać na stacyjkę

Zmierzę napięcie przed stacyjką (akumulator) i po stacyjce i dam znać

Consul2.3V6 / 2004-10-24 19:48:08 /


to mnie teraz zmartwiłeś- bo myslalem ze przeczyszcze sobie kabelki i bedzie spokój a jezeli stacyjka to chyba gorzej

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-24 19:51:30 /


Co wyscie sie tej stacyjki tak czepili??

'właśnie ze stacyjki idzie kabelek na całą instalacje' - wlasnie ze nie na cala, tylko na jej czesc, ktorej urzadzenia wlaczane sa w chwili wlaczenia zaplonu (ewentualnie odlaczenie radia i wlaczanie pojedynczych pozycyjnych w pozycji blokady, no i rozrusznik w pozycji start). Faktycznie, unieruchomic mogl.
Ale jesli chodzi o te lampke to nie ma nic wspolnego ze stacyjka. Stacyjka daje na lampke +, jesli stacyjka nie dziala to i lampka nie dziala.

Mysza liil (EM) / 2004-10-24 20:14:30 /


u mnie nie działało nic - nawet te rzeczy co nie są zwiazane z zapłonem ;-(

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-24 21:23:00 /


Srawdziłem:
na akumulatorze 14.3 V czyli OK
na stacyjce 13.9 (spadek napięcia 0.7 V na samych stykach)
po naciścnięciu Stop 13.5 V
na zaworkach od gazu 12.2 V (różnica między akumulatorem i zaworkiem 2.1 V)
tak więc stacyjka chyba odpada.

Consul2.3V6 / 2004-10-24 21:29:58 /


>na akumulatorze 14.3 V czyli OK
>na stacyjce 13.9 (spadek napięcia 0.7 V na samych stykach)

nie wnikajac w szczegóły włąśnie wyliczyłeś jakim napięciem jest zasilana kontrolka i dlaczego się żarzy...

z jednej strony kontrolka jest podpięta pod alternator i napięcie na nim 14,3V [przy dobrze działającym regulatorze] a z drugiej strony kontrolka podłączona jest pod stacyjkę z napięciem 13,9V co daje różnicę 0,7V i właśnie to żarzy kontrolkę!!


jest to zupełnie normalne zjawisko.. spadki napięć na stacyjce i przewodach..
Stąd większe żarzenie np przy wciśniętym stopie bo to => większe obciążenie a to => większy spadek napięcia! a to => większe żarzenie...


nie chce mi się pisać całego wykładu o tym.. dlatego proponuje nie wnikać w szczegóły... poprostu ten typ tak ma i nic na to nie poradzicie!

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-25 00:17:49 /


no dobra a co jezeli czasami kontrolka zaczyna sie palić mocniej czemu towarzyszy zanik świateł stopu i kierunkowskazów?- ale jak włącze przełącznik kierunków to to zaczyna brzęczeć

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-25 06:14:13 /


consul2.3v6 - jak masz takie napiecie na aku to sie ciesz, wszystko oki

joko666 - sprawdz napiecie ladowania na wlaczonych odbiornikach, mysle ze jest za niskie dlatego przerywacz kierunkowskazow nie pracuje jak powinien

Mysza liil (EM) / 2004-10-25 07:45:07 /


Przy okazji amperomierza, czy da się jakoś przeliczyć wychylenie wskazówki na konkretne natężenie prądu, jeśli nie jest podpisane na skali? Na przykład, jeśli wskazówka wychyla się do końca skali, to ile to amperów? Czy to może z definicji na oko i lubi się zmieniać, i dlatego nie podpisali fabrycznie? W moim przypadku dotyczy Granady MkII 2.8 poliftingowej.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-25 15:38:56 /


Podlacz amperomierz i sprawdz :)

Mysza liil (EM) / 2004-10-25 15:41:32 /


amperomierz w CAPRI czy GRANADA jest tylko wskaźnikiem orientacyjnym i nie da się go wyskalować.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-25 16:18:04 /


Joko666,
sprawdź pierwszy bezpiecznik od storny szyby pod maską.
ja miałem to samo.
kontrolka ładowani świeciła się ciagle, do tego kontrolka oleju, brak kierunków.

okazało się, ze coś nie styka na w.w. bezpieczniku, wyjąłem, przeczysciłem styki, poruszałem, docisnąłem i wszystko działa.

Talar Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-25 16:59:17 /


ale mi sie nie zapala kontrolka oleju tylko kontrolka ładowania no i brak stopów i kierunków - k brzęczą no i dzieje sie to w miarę zadko- powiedzmy raz na 20 uruchamiań silnika- wiec chyba coś czasami nie styka

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-25 18:00:16 /


Mysza (i Trójkąt przy okazji): podłączałem, i przy pół skali wychodziło 5 A (przy poborze prądu z akumulatora, na wyłączonym silniku). Nie za mało to? Zwłaszcza jeśli alternator potrafi dawać chyba 90 A?

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-25 18:02:39 /


amperomierz jest podłączony między akumulatorem a resztą instalacji elektrycznej [pomijając rozusznik] i prąd płynący z lub przy normalnych warunkach nie osiągnie nigdy tych 90A

przy pracy silnika jest wskazywany jedynie prąd ładowania aku.. a jeśli aku jest naładowany to prąd ten będzie bardzo mały.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-25 19:05:41 /


Ale 10 A ma prawo osiągnąć, prawda? Jeśli amperomierz wychyla się poza skalę w obie strony (oczywiście zależy od włączenia/wyłączenia silnika w którą), to świadczy to o uszkodzeniu amperomierza, czy o zwarciu w instalacji?

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-25 19:29:16 /


wskaźniki które mamy sa voltomierzami i mierzą różnicę napięć miedzy akumulatorem a instalacją (tak w przybliżeniu) dlatego działają trochę jak amperomierze. Po środku mają różnicę=zero, w lewo - napiecie instalacji niższe od akumulatora, w prawo - wyższe. Prawdziwe amperomierze mają żuki (i pochodne) - calutki prąd z akumulatora za wyjątkiem zasilania rozrusznika idzie przez amperomierz (i nawet są dostępne w różnych amperarzach)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-25 19:47:03 /


... no właśnie, a w środku musi być rezystor, żeby miało na czym powstać napięcie. Czy jest taka możliwość, żeby opór tego rezystora wzrósł wskutek jakiegoś uszkodzenia, np. niedokładnego styku?

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-25 19:50:10 /


Joko666 ,poczekaj na swoje objawy ( brak stopu i kierunkowskazów) i wtedy pomierz napięcia na stacyjce ,a najlepiej na samych żarówkach Stopu i daj znać.
Przeanalizowałem jakiś schemat alternatora i owej żaróweczki ładowania, przyczyną prawdopodobnie są gdzieś słabe styki na kablach (nie ma to jak 100% lutowana instalacja w starych Mercedesach) stąd różnica potencjałów i rzażenie kontrolki
a propos Amperomierza ,nielepij kupić jakiś stary wychyłkowy amperomierz na odpowiedni zakres np 20A i wmontować go przy AKU ale tak by nie płynął przez niego prąd na rozrusznik ?

Consul2.3V6 / 2004-10-25 21:42:04 /


Uzupełnijąc wypowiedź Granadziarza dodam, że tzw. amperomierz z Granady jest tak naprawdę voltomierzem o małym (nawet bardzo) oporze wewnętrznym z zerem pośrodku. Maksimum wychylenia uzyskuje przy napięciu na zaciskach 0,4V i prądzie 0,8A -zmierzyłem. Czy ktoś wie, gdzie należaloby go podłączyć, tak by wskazywał zarówno ładowanie jak i rozładowywanie akumulatora - nie chciałbym wyważać otwartych drzwi. Potraktowanie go dosłownie jako amperomierza lub voltomierza spowoduje spalenie cewki miernika.

mtango / 2004-10-25 22:04:23 /


Na dobra sprawe kazdy amperomierz jest woltomierzem :) Tyle ze w granadzie rozumiem role bocznika ( oporu na ktorym mierzony jest spadek napiecia a nastepnie wyskalowany w A) spelnia instalacja elektryczna? Wlasnie, gdzie wpiac przewody od wskaznika?? do + alternatora i jakiegos wezla gdzie rozchodza sie + po zaplonie na reszte instalki??

Mysza liil (EM) / 2004-10-25 22:16:50 /


bocznik to ok 1m kabla 4mm2 takiego grubego idącego od akku do instalacji...
przez ten kabel płynie cały prąd [wyłączając rozrusznik]


co do nadmiernego wychylania to zeczywiście nadpalone styki mogą wywołać większy opór i większy spadek napięcia.. =>większe wychylenie

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-25 23:25:56 /


>Consul2.3V6

a moze masz wyzsze napiecie po stacyjce niz na aku.. tez się bedzie świecic o ile mi wiadomo;)

D.O.C. STRUŚ / 2004-10-27 00:05:44 /


prawdziwy amperomierz podpina się do tego cieńszego kabla +owego przy aku (odłącza się go), a poźniej puszcza sie kabek od drugiego zacisku do akumulatora. Wtedy cały prąd (za wyjatkiem 300A na rozruch - ale to osobny obwód - chyba że ktoś podłączył jakieś odbiorniki pod rozrusznik) idzie przez amperomierz - albo z aku na samochód - albo z samochodu do aku.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-27 07:29:49 /


Trójkąt - dzięki, to chyba jest to. U mnie ten kabel jest nieźle posztukowany, przekrój ma zmienny, a długość nieznaną. :-) Wypadałoby go wymienić chyba raz a dobrze. A tak w ogóle to w którym miejscu przypięte są końcówki tego woltomierza, działającego jak amperomierz? Na pewno nie przy samym akumulatorze, bo byłoby widać jakieś połączenia. Na schemacie elektryki, jeśli dobrze pamiętam, kabelki idą do alternatora i tam giną.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-27 13:26:43 /


Kontrolki lub lampy przewaznie zarza sie jak obwody nie maja dobrej masy. Jak nie ma dobrego przejscia do karoserii to obwod potrafii zamknac sie przez jakas zarowke lub cos podobnego, i ona sie zarzy. Przy sprawnym alternatorze i akumulatorze lampka ladowania nie powinna sie palic nigdy. Jak mruga z kierunkami lub stopem to prawdopodobnie brak masy naa tych obwodach.Zobacz tez czy na przyklad pozycje z tylu nie mrugaja z kierunkami lub stop z kierunkami lub po wdepnieciu na stop gasna kierunki. To wszystko brak masy. Jak po wdepnieciu stopu wariuje przerywacz kierunkow (mruga bardzo wolno lub bardzo szybko) to masz za slabe ladowanie, mechaniczne przerywacze sa na to wrazliwe.

Redoktiabr / 2004-11-06 17:31:42 /


Panowie, po ostatnim mieszaniu w instalacji elektrycznej amperomierz chyba siadł całkiem. Niezależnie od położenia kluczyka wskazówka jest wychylona do końca w lewo (czyli wskazuje rozładowywanie się akumulatora) i ani drgnie. Nawet jeśli akumulator jest odpięty. :-) Lampka ładowania akumulatora po odpaleniu gaśnie, więc mam nadzieję, że wskazanie amperomierza nie jest prawdziwe. Co się zepsuło i jak to naprawić?

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-21 15:54:24 /


moze poprostu sie wskaznik popsul... wykrec go i obadaj, moze spadlo jakies mocowanie wskazowki albo cos w tym stylu

Mysza liil (EM) / 2004-12-22 14:09:48 /


Mama podobną sytuację ale nie do końca. Żarzy się kontrolka ładowania na konsoli, ale po podpięciu żarówki krótkim kablem bezpośrednio do akumulatora klemy + też się lekko pali ?? Coś nie tak w altku?? Ładowanie 14,2 czyli jest ok.

Kilgore / 2015-12-24 20:31:53 /


Zmień regulator na początek. Wg mnie nieco za wysokie ładowanie. Jak dla mnie to kończą się szczotki lub ta bieżnia po której biegajo.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-12-24 20:34:59 /


A Jaka to była zarowka?

Mysza liil (EM) / 2015-12-24 20:53:37 /


alternator słoweński iska a żarówka na próbę to 2W a w aucie to nawet nie wiem, ale było dobrze na początku. Altek wygląda na nowy

Kilgore / 2015-12-24 21:08:05 /


Spróbuj na 5W i taka by się przydala w aucie, inaczej i tak się będzie zarzyc.

Mysza liil (EM) / 2015-12-24 21:22:24 /


Może masa gdzieś slaba

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-12-25 17:49:19 /


Masy sprawdzone, sprawdzone z żarówką 4W na krótko i dalej się świeci i wcale nie tak słabo. ładowanie jest 14V a na śrubie wzbudzenia jest 12V. Jakieś pomysły co jest grane?

Kilgore / 2016-01-03 12:32:03 /


popuszcza dioda wzbudzenia lub regulator. Sprawdzasz wpinająć żaróweczkę na krótko pomiedzy terminal wzbudzenia w alternatorze i +.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-03 12:47:27 /


Zrobiłem też taką fotkę i jeśli to te małe diody 3 sztuki to pójdzie je wymienić. Czy dobrze rozumiem że mam wpiąć żarówkę do śruby wzbudzenia i wyjścia +?

Kilgore / 2016-01-03 12:56:16 /


Zaraz zaraz, ale to nie jest alternator bosch z naszych starych fordów RWD?

Mysza liil (EM) / 2016-01-03 13:43:12 /


To siedzi w starym chevrolecie V8 ;)

Kilgore / 2016-01-03 13:58:21 /


No to szkoda, bo to nie forum chevyego, i było chociaż powiedzieć. Ja temat uważam za zamknięty, to było oszustwo. Ktoś myśli i traci czas, a prawda taka że ichniejsze alternatory działają nieco inaczej i podobny objaw może świadczyć o innej usterce.

Mysza liil (EM) / 2016-01-03 14:22:31 /


Dobrze przepraszam. Myślałem że jak zabytkowy samochód to nikomu to nie będzie przeszkadzało. Na forum aut amerykańskich to z reguły napiszą, kup nowy heh. Napisałem też że jest to altek słoweński iskra ;).

Kilgore / 2016-01-03 14:33:51 /


Nie przeszkadza, ale tak jak Mysza napisał - nikt się nie spodziewa, że to nie nasz Bosch, więc nikt nie pomoże przy altku nieco innej konstrukcji, bo nikt na to nie wpadnie. Jeśli chcesz pomocy, to chociaż udziel informacji, a nie robisz zgadywanki.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-03 16:43:27 /


Aghrr...!!! Na krzyż ! Na krzyż z nim !

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-03 17:17:15 /


hola hola. To staty Marelli. Diody trio to dokładnie te które ofociłeś. Zrób pierwsze test który wcześniej pisałem żeby wykluczyć problem w instalacji. Terminal wzbudzenia jest opisany D+.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-03 17:32:54 /


Toż już 2x pisał że iskra a nie marelli ani bosch

Mysza liil (EM) / 2016-01-03 18:01:04 /


Toż piszę że to mostek diodowy magneti marelli, niezależnie kto kupił jego licencję lub go skopiował. Przykładowy numer OE 940016150000, ale jest ich dużo wesji (terminale w innych miejscach, różne kable podłaczeniowe, obecność lub brak przyłącza fazy stojana itp). Są to jedne z najsłabszych mostków ever (diody mocy lutowane), działają tylko z racji stosowania w słabych alternatorach. Radzę wy....mienić.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-03 19:05:54 /


Marelli ma diody wzb.zalane jeden prostokatny element.
Wyciac stare wlutowac od marelli.
Na foto caly mostek,ale wzbudzeniowe mozna kupic osobno.

adi1980 / 2016-01-04 18:46:42 /


Dla porownania mostek iskry

adi1980 / 2016-01-04 18:50:49 /