logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » ZA MAŁA CHŁODNICA?

ZA MAŁA CHŁODNICA?

WITAM,MAM CHYBA ZA MAŁĄ CHŁODNICĘ W CAPRI MK III 2,8,POPRZEDNI WŁAŚCICIEL ZAAPLIKOWAŁ OD FSO 1500,MAM WRAŻENIE ŻE JEST ZA MAŁO WYDAJNA MIMO WPIĘCIA DODATKOWEGO WIATRAKA,SWOJA DROGA ORYGINALNA WISKOZA JEST CHYBA PADNIĘTA.WSKAŹNIK TEP.WSKAZUJE PONAD POŁOWĘ SKALI I ODNOSZĘ WRAŻENIE,ŻE TO TROCHE ZA DUŻO,CZASAMI ZAGOTUJE SIĘ PŁYN W ZBIORNIKU WYRÓWNAWCZYM.SZCZEGÓLNIE TO WIDAĆ W WARUNKACH MIEJSKICH,NA TRASIE JAKBY OK.AHA TERMOSTAT NOWY ITD,
CHYBA TRZEBA BEDZIE ZAKUPIĆ ORYGINALNĄ CHŁODNICĘ /REGENEROWANĄ,/ OD GOŚCIA O KSYWIE CHUDER-CZŁOWIEKA CO MA WSZYSTKO

kefe Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-25 14:22:10 /


-Wskazania wskaznika a temperatura cieczy chlodzacej to 2 rzeczy ktore nie zawsze ida w parze...
-Przegrzewanie nie musi byc wina chlodnicy (np moze byc zbyt pozny zaplon, za duzo oleju w silniku), lub tez uszkodzona uszczelka pod glowica, peknieta glowica - czyli dostawanie sie pecherzykow powietrza do ukladu chlodzenia ktore sa zaczatkami wrzenia.
-Dodatkowy wiatrak elektryczny moze nie wystarczyc, szczegolnie gdy kreci sie nie w te strone ;D
-Nowy termostat firmy "ITALY" nie musi byc sprawny
-Chlodnica moze byc poprostu zakamieniona, nie koniecznie za mala. Nie jestem pewien czy taka oryginalna od capri 2.8i ma wiele wieksza powierzchnie chlodzaca niz taka od FSO (ktora np dla 2.0V6 w zupelnosci wystarcza)

Poki co sprobuj wyjac termostat i sprawdzic czy pomoze, wczesniej zwracajac uwage: czy w ukladzie chlodzenia nie pojawiaja sie pecherze powetrza przy zwiekszeniu obrotow silnika, czy przewody wodne nie sa zbyt 'naprezone' przy zamknietym korku, czy auto na zimno pracuje na wszystkich cylindrach, czy nie ubywa plynu chlodzacego.

Mysza liil (EM) / 2004-10-25 15:15:38 /


i czy korek chłodnicy trzyma ciśnienie

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-25 19:58:36 /


Witam Kordian!:) Więc to jest to Twoje Capri, jeszcze go na Rowerowej nie widziałem niestety, ale kiedyś wpadne do sklepu jak znów coś połamię i może sobie popatrze... Pozdro
(sorki za priva tutaj)

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-26 23:37:22 /


Nieczytałem powyższych postów ale ja proponuję upić specyfik do czyszczenia chłodnic...u mnie pomogło

gilmor / 2004-10-27 16:43:21 /


Byl juz jeden taki co upil troche plynu... na podstawie jego historii nakrecono film pt. "Cialo" :-)

Na poczatek sprawdz czy wiskoza jest padnieta naprawde, czy tylko "chyba". Zgas cieply silnik i pokrec wiatrakiem.

pmx Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-27 21:08:33 /


Ten to nawet nie plynu upil tylko jakiegos "srodka przeczyszczajacego" :) hihi

Sprawna wiskoza dmucha kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika, i za chwile sie wylacza - po tym mozna poznac czy jest OK

Mysza liil (EM) / 2004-10-27 21:14:38 /


Oj kupił ...nic niepił tylko lał do chłodnicy:P

gilmor / 2004-10-28 00:22:53 /


SPRAWDZAŁEM WISKOZĘ NA CIEPŁYM SILNIKU,KRĘCIĆ MOŻNA JAK MŁYNKIEM,ZERO OPORU NAJMNIESZEGO

kefe Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-31 10:59:43 /


To nie wiem czy cos da to sprawdzanie, na cieplym to normalne ze sie tak kreci kazde sprawne wisko, dopiero jak chlodnica jest goraca to wiskoza "wlacza" sie na chwile - po ostudzeniu chlodni przestaje dmuchac, powyzej ok 2,5-3 tys obrotow rowniez sie rozlazca - taka konstrukcja.

Sprawdz na ZIMNYM silniku! Po uruchomieniu zimnego motoru przy 2 tys obr ma przez chwile podmuchac i przestac - to wyraznie slychac. Jesli tak nie jest to wiskoza jest prawdopodobnie uszkodzona. Na rozgrzanym silniku na postou czy w korku, szczegolnie w gorace dni, powinno byc slychac zalaczanie.

Jesli wiskoza nie dziala to silnik bedzie sie przegrzewal podczas wolnej jazdy lub na postoju na biegu jalowym, natomiast podczas jazdy temp bedzie spadac.

Mysza liil (EM) / 2004-10-31 11:18:11 /


jeśli masz dobre podejście do wisko to odnajdź na jej przedzie po środku niedużą spiralę z paska blachy. ma ona średnicę 2 ,3 cm.. podgrzej tą spiralę jakimś małym palnikiem lub nawet zapalniczką z nieco wiekszym płomieniem..

po takiej opareacji wiatrak powinien wyraźnie ciężej się kręcić! [do momentu ostygnięcia spiralki] jeśli nie ma oporów to wisko jest uszkodzone...


Dla ciekawskich. ta spirala jest wykonana z blachy bimetalicznej i po podgrzaniu przestawia "zaworek" w wisko blokując ją..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-31 14:39:39 /


DZIEKI ZA RADY,NO WŁAŚNIE CO DO TEJ WISKOZY,TO MOTOR SIĘ GRZEJE TYLKO PODCZAS PRACY NA BIEGU JAŁOWYM,LUB W JAKIMŚ KORKU,GDY SIĘ JEDZIE W MIARĘ JEDNOSTAJNIE,TO TEMPERATURA NA WSKAAŹNIKU OSCYLUJE SIĘ MNIEJ WIĘCEJ NA POŁOWIE,A NAWET LEKKO PONIŻEJ,ZROBIĘ FOTO STANÓW ZEGARA I MOŻE COŚ RAZEM WYKMYNIMY,AHA W SWOIM GARAŻU POTKNĄŁEM SIĘ O CHŁODNICĘ DO FORDA TRANSITA 2.0 BENZYNA-KOPĘ LAT,WYDAJE SIĘ AKURATNA DO CAPRIKA,JEST GRUBSZA OD TEJ Z FSO 1500,NA PEWNO MA WIĘKSZE TZW BANIAKI NA GÓRZE I NA DOLE CHŁODNICY,CO OTYM SĄDZICIE....?

kefe Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-10 11:56:10 /


DODAJĘ FOTO ZEGARA,CO WY NA TO............?

kefe Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-16 12:37:25 /


kafe wylacz "caps locka" bo naprawde jak piszesz wielkimi literkami to sie zle czyta
pozdro

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-16 22:37:59 /


no dobra wyłączyłem,ale co z tego?..................

kefe Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-17 09:34:59 /


to ze teraz zaczne czytac to co piszesz bo wczesniej tego nie robilem:P

dzieki bardzo :)
pozdrawiam

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-17 10:42:54 /


ponawiam pytanie kolegi:

NO WŁAŚNIE CO DO TEJ WISKOZY,TO MOTOR SIĘ GRZEJE TYLKO PODCZAS PRACY NA BIEGU JAŁOWYM,LUB W JAKIMŚ KORKU,GDY SIĘ JEDZIE W MIARĘ JEDNOSTAJNIE,TO TEMPERATURA NA WSKAAŹNIKU OSCYLUJE SIĘ MNIEJ WIĘCEJ NA POŁOWIE,A NAWET LEKKO PONIŻEJ,CO OTYM SĄDZICIE....?

Hoover 3M / 2005-05-16 22:43:25 /


hooverrrrrrr 2 capri a ty nadal .... sprawdzałeś czy to wisko działa, opis ma powyżej, z twojego postu wynika ze wisko nie działa.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-16 22:53:20 /


Wskaznika nie nalezy brac na powaznie, kup sobie miernik elektroniczny z termoparą - sprawdzisz dokladnie; wskaznik na desce nalezy traktowac orientacyjnie i w kazdym starym aucie inaczej.

Skoro w korku sie grzeje to raczej wisko.

Mysza liil (EM) / 2005-05-16 23:06:01 /


wisko nie dziła poprawnie! ale czy to jest przyczyna aż takiego grzania sie? jakos tam działa ale można je dłonią zatrzymać nie zazębia się;/

Hoover 3M / 2005-05-16 23:56:43 /


wywal wisko i zrób wiatrak na sztywno, problem z głowy :)

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-17 10:16:47 /


A sam elektryczny nie wystarczy? Jak jest chłodnica z fiaciora to ma czujnik i można to uruchomić. Pytam bo chce wywalić wiatrak z pompy wody - auto znacznie żwawsze jest bez niego.

Student79 / 2005-05-17 21:49:52 /


U mnie wystarcza

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-17 21:57:25 /


A wiatrak masz taki zwykły z dużym silnikiem, czy może jakieś szybkoobrotowe cudo z karasia?

Student79 / 2005-05-17 22:07:47 /


O taki mam.





liil

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-18 09:05:27 /


maleńki jakiś:)

Hoover 3M / 2005-05-18 12:32:50 /