logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Diesel do Granady

Diesel do Granady

Hej
chciałęm do Granady założyć silnik Diesla, wiem że ten 2,5 byl koncernu PSA, chyba podobnie jak w scorpio pierwszym. Na allegro od czasu do czasu pojawiają sie takie silniki, np ten http://allegro.pl/ford-scorpio-2-5-d-mk1-silnik-i3519580573.html
pytanie z jakimi trudnościami bd mial doczynienia aby go założyć do granady mkIIb z pinto
ktoś podejmował podobne kroki? mozę zakładał ktoś 2.3 od sierry?
ten od scorpio bywał z turbo, to już chyba nie tak źle, ten bez miał taką samą moc jak w Granadzie tj 69koni?
pozdrawiam Ignacy

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-08 11:45:09 /


Granada 2.5 miała 71 KM,a 2.1 - 63 KM. Niby niewielka różnica, a w osiągach - przepaść. Tzn. prędkość podobna (135-140), ale przyspieszenie 0-100 w 28 lub 20 sekund robi różnicę. Po drodze jest jeszcze motor ze Sierry 2.3 (67 KM).
A naczelnym specjalistą od diesli Peugeot Indenor w Granadzie jest na tym forum Zenon DWR - ma dwie Granady D i tajniki instalacji ON w starym Fordzie posiadł w stopniu zadziwiającym.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-08 12:02:38 /


obchodz to badziewie szerokim lukiem, chyba ze granada ma sluzyc tylko w lato.

jak masz parcie na dyzla to zaloz cos z mercedesa, ponoc 2.9 TD jest najlepszym silnikiem z gwiazdy.

Mysza liil (EM) / 2013-09-08 12:37:04 /


najwiekszy problem to zawieszenie, w dieslu jest inna kołyska , inne sprężyny, i inne łapy silnika. nie da się wstawić indenora na spreżynach z pinto bo od razu siędzie na odbojach.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-08 14:56:52 /


No to czekam na glos specjalisty Zenona dwr :)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-08 16:24:10 /


Ignacy,powiem Ci jakie jest podejście do tematu po latach doświadczeń z fordem.
Zostaw Granadę w oryginale.
Do jeżdżenia na codzień kup sobie po prostu inne auto.
Pozdro z Mysłakowic :)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-08 16:29:19 /


w dowodzie mam ropniaka 2.5
nie wiem jak mozna sprawdzic co bylo na poczatku, jajo, kura, moze bena :p
albo ropa albo gaz, drugie autko dla zony musze zostawic bo jezdze tirem na tygodniowki i auto pnd firma zostaje
szczerze myslalem ze kolyska jest taka sama, i ze pod skrzynie tez podejdzie
live is brutal

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-08 16:59:00 /


To załóż 1.8TD ze Sierry - pasuje na skrzynię i na kołyskę, a i koników ma więcej (75, a w wydaniu z Mondeo czy Focusa nawet setkę).
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-08 17:19:21 /


kolyski sa inne niz w benzynowych, maja wzmocnione mocowania poduszek.

na domiar zlego kolyski od przedlifta 2.1 i polifta z 2.5 tez sie roznia.

do tego musisz miec bak z przegrodami, jak w 2.8i bo jak ropka odplynie na zakrecie to potem godzina chechlania, albo puszka plaka ;)

Mysza liil (EM) / 2013-09-08 18:59:47 /


To, że jeździsz "TIRem" wyjaśnia chęć posiadania diesla :D

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-08 19:15:37 /


ha ha ha :p
ale to ze ropniak ze sierry pasuje to rewelka, wiem ze to padlo ale sam mam ercorta z tym i troche go znam
ale w esim jest on w poprzek, to dalej bez przerobek podejdzie?

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-08 20:20:04 /


może ktoś rozwinąć temat motoru ze sierry 1.8????

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-08 21:02:13 /


Ale w sierze jest wzdłuż...

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-08 22:45:37 /


wyjmujesz ze skrzynią, filtrem paliwa i zakładasz. Instalacja podgrzewania świec jest dopinką do instalacji samochodu, więc wyciągasz i masz. Żadna filozofia. Łapy pospawasz jak umiesz utrzymać w rękach kątówkę i elektrodę w uchwycie. Bak z przegrodami możesz olać sikiem parabolicznym jak sobie zamontujesz pompkę elektryczną od gaźnikowca (0,2-0,3bar) na przewodzie przed filtrem paliwa.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-08 22:53:42 /


Whoaaaa... "Parabolicznym".. To brzmi profesjonalnie...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-08 23:09:30 /


To chyba jakaś prowokacja....

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-09 02:10:09 /


a dlaczego odrazu prowokacja, dla mnie to jest mieć albo nie mieć granade
starą benzynke zawsze można na powrót wrzucić a nie robie rzeczy strasznych typu cięcie karoseri etc
jakby ktoś mial na części taką sierre albo escorta to chętnie bym zakupił, albo zamienił za aparat np :p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-09 06:26:08 /


najtaniej będzie jak kupisz jeszcze jedną Granadę. Tylko fabrycznego Diesla. Masz wszystkie części, jak coś uszkodzone to wiadomo jak wygląda. Powodzenia

zenonDWR / 2013-09-09 08:57:43 /


Ok, rozumiem że po prostu masz ON za darmo:) Bo w przeciwnym razie to ja nie wiem czy to jest taniej niż OHC. Raczej wątpię.

Poza tym diesel ze Scorpio to VM, a one raczej nie mają dobrych opinii.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-09 09:13:13 /


silnik podany w temacie na allegro to silnik typowy Granady. Ale łapy Scorpio nie będą pasować.

zenonDWR / 2013-09-09 09:59:09 /


ale w pierwszej skorupie byly PSA, takze nawet bez turbo jak w Grani
ktos mial granade taka czarna na sprzedaz, ale nie mam tyle kasy
ale jakis pomysl jest, dzieki za pomoc wszystkim:)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-09 10:01:54 /


VMa unikaj jak ognia.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-09 10:39:56 /


A mnie zawsze ciekawiło jakby jeździła Granada z TDCi ;) silnik ma naprawdę niezłą dynamikę , choć ma taki feature , że gaśnie z powodu dużego sprzegła , ma awaryjne koło dwumasowe i początkowo układy wtryskowe i pompy - ale jakby to przeskoczyć to Granada spalająca w trasie 4,5 - 5,5 litra z normalną dynamiką jak w 2.8 V6 byłaby niezła.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-09 11:25:14 /


Mike - Grania swoje waży, więc opowieści o 5 litrach na setkę zostawmy sobie na imieniny u cioci. Moja E46 (pusta waży 1690 kg) tylko raz w życiu spaliła piątkę w trasie, jadąc jako "obstawa" TIRa na autostradzie z prędkością 90-100 km/h. Jeśli chcesz jechać po autostradzie tak jak większość osobówek (140-160), to auta tej wielkości i masy spalają 6-7 litrów, a po mieście (każde skrzyżowanie to walka ze sporą inercją, a to kosztuje) zwykle 8-9 literków gnojówki na każde 100 km.
Ja osobiście nie lubię w aucie smrodu kuchenki turystycznej, ale na tym forum to dość popularna opcja i NA PEWNO tańsza w eksploatacji od najsprawniejszego nawet TDCi.
Zatem diesel w Grani to dobry pomysł tylko przy cenie ON <3.50zł, na co regularnie ciężko liczyć, choć nie twierdzę, że się nie zdarza :))
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-09 11:34:35 /


a może 3 cylindrowego ecobusta??? nie po to sa granady, zeby paliły 5l.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-09 11:34:42 /


Być może przy tylnym napędzie jest to cięższe do osiągnięcia , ale Mondeo kombi ważące 1600 kg tyle spalało w trasie goniąc miedzy 100 a 150 kmh ... miasto około 7 litrów - zwykle o 0,1 mniej. Mam na myśli dwulitrówkę - a zdaje się srebrna E46 jest 330 w dodatku z X ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-09 12:02:47 /


Ano jest to R6 24v 2.9 i na dodatek 4x4, ale sąsiad goni R4 16v 2.0 RWD w tej samej budzie (200kg lżejsza) i wychodzi raptem o litr mniej po mieście i pół litra w trasie.
Choć np. 10 lat temu miałem służbowa Octavię I 1.9TDI 110PS i ona robiła na 5 literkach trasy po 100 km bez specjalnie delikatnego muskania prawego geja.
Ale Octavia chyba ciut mniejsza jest od Grani... No i ma FWD.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-09 12:10:01 /


moja Granada w trasie jadąc zgodnie z przepisami ruchu drogowego pali 5 litrów ON/ 100km.

Ku wściekłości Tirów jadących za mną przez miejscowości z ograniczeniem 40 km/h, znakiem przejście dla pieszych, znakiem dzieci na drodze.
Ciekawe, że Policja nie widzi pędzących przez miejscowości Tirów? A z radarami schowani w krzakach stoją.

zenonDWR / 2013-09-09 12:17:46 /


Jestem ciekaw co by się stało po zamontowaniu takiego silnika w Granadzie -- na szczescie wiekszość używanych TDCi to już umarłe , albo bomby z opóźnionym zapłonem w postaci posiadania części które muszą się obowiązkowo posypać przy XXX kilometrach przebiegu. Masa Granady i Octavii chyba będzie podobna -- zależy co weźmiemy za bazę ... Zawsze można też pójść w TDCi z Transita ;-) tam były bodaj 2,2 2,4 2,8 3,2 i ustawienie RWD też występowało ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-09 12:20:46 /


Mike, a co by się miało stać?
Ja jeździłem swego czasu dość dużo Octavią 1.9tdi 130 konną i to był najlepszy wózek, jakim jeździłem. Sprawność poruszania się (ruszanie spod świateł, przyspieszanie, wyprzedzanie, gniecenie na autosradzie itd) dawała mi identyczny komfort jak w motocyklu. Wiele bym dał, żeby mieć brykę z takim pierdolnięciem od dołu z napędem RWD.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-09 14:36:51 /


No jestem ciekaw jaka by była dynamika a jakie spalanie w takiej cegle jak Granada ;)

I czy by to było użyteczne czy raczej bolesne dla auta (w sensie awaryjne).... żeby zachować dynamikę i rozsądne spalanie 6 biegowa skrzynia ręczna z ? Transita ? Mustanga ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-09 14:55:47 /


Masy są porównywalne, Octavia może o jakieś kilkadziesiąt kilo będzie lżejsza, ale myślę że nie więcej niż 100-150, więc różnica rzędu jednego pasażera.
Awaryjne jakoś specjalnie te silniki nie są, moim zdaniem to najlepsza jednostka z koncernu WV. W tym bloku wychodziły do 150, czy 160 koni bodajże, więc takie 130 to jeszcze nie jest górna półka.
Co do spalania, to Granada pewnie by trochę na niekorzyść wyszła z uwagi na kiedską aerodynamikę, ale i tak sądzę, że w 10 litrach spokojnie by się pozamykało.
Mi Octavia paliła 6 po mieście, 7 w trasie, 8 na autostradzie, ale ja nie mam lekkiej nogi. Szczyt to było 12 - ale non stop pedał w podłodze i trasa Wrocław-Kraków w jakieś 2,5h.
Co do możliwości zaaplikowania tego silnika, to coś mi się kołacze w moim zapijaczonym łbie, że w którymś pasku te silniki były posadzone wzdłużnie.
Z resztą, są Octavie 4x4. Gdyby granatnika można było na czterołapa przerobić, to pewnie już bym jakiś taki projekt rzeźbił.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-09 15:07:36 /


Raul - jeśli u ciebie jeden pasażer to 100-150 kg to współczuję resorom :)
Topowy 1.9TDI (BPX, BUK) miał 160 PS i występował tylko jako poprzeczny w Ibizie, a najmocniejszy podłużny (AVF) miał 130 i spotkać go można w Audi A4, A6, Pasku B5 i Skodzie Superb I. Ale nawet to wystarcza, żeby z Grani zrobić Concorde'a.
Że w Octavii był łączony z napędem 4x4, to nic nie zmienia dla Grani, bo Octavia ma motor w poprzek, a w tylnym dyfrze sprzęgło Haldex. Musiałbyś postawić całą budę Grani na płycie Paska B5 Syncro czy też A4 B6/A6 C5 Quattro - sporo roboty.
A te 2.5h z Wrocka do Kraka z gazem w podłodze to jechałeś przez Kluczbork i Częstochowę czy przez Nysę i Rybnik? Bo jadąc ścieżką A4 to takie czasy robi się 17-letnim Sprinterem na pół gazu, a osobówką łatwo zejść poniżej 2h.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-09 15:49:39 /


Oczywiście że łatwo. DZISIAJ.
Kiedy latałem Octavią, to "prędkość podróżna" na A4ce była dużo niższa. Należało się liczyć z czasem w okolicach 3,5h bez jakichś dużych przystanków.
Tak sobie właśnie sprawdziłem na mapsach, że teraz nawet mapa mówi że tą trasę się robi w 2,5 godź, ale w 2008/2009 to był wyczyn :)

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-09 15:58:41 /


Panowie.. dzieci to czytają...

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-09 16:44:04 /


...ale że co....

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-09 17:03:32 /


Hmmm sorry za wywołanie dyskusji -- w czasach gdy mielismy 2 diesle na firme chodził mi taki pomysł po głowie... bo zwykła Granada z dieslem to jednak mistrz dynamiki nie jest ;-) a że ciężka i duża kolumbryna to 16/100 lpg przy V6 też nie jest zbyt zadowalające. Ale Granady juz nie mam .... może kiedyś Consula kupię ;)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-09 17:28:05 /


po pierwsze granada wcale nie jest ciężka, waży tyle golf i inny "kompakt", ale jest niemiłosiernie nieareodynamiczna, w mieście nie ma to znaczenia, ale w trasie zasadnicze.
2. połowa "mocy" i ekonomi nowych silników drzemie w bdb dobranych przełożeniach, wiec przeszczep samego silnika niewiele da. trzeba dobrać cały napęd.
3 granada z indenorem 2.5 wcale nie jest słaba jak głoszą legendy. jak sie wie jak korzystać z mocy wolnossacego diesla, to jest znośna - szybsza od 2.0v6 i podobna do 2.3v6 i 2.0 r4 na soleksie, nie mówiąc o 1.6 czy 1.7v4

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-09 21:32:24 /


Pakuj 2.4 td z bmw.Ten silnik był montowany w Lincolnach,a Lincoln to Ford więc profanacji nie będzie:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-10 07:26:49 /


Ehh, jakie to szczescie ze ja nie mam takich problemow... W zylach plynie mi benzyna, rope mam czasem w oku ;P

Mysza liil (EM) / 2013-09-11 09:57:28 /


Wypuszczałeś wczoraj z jakiegoś samochodu i sie troche napiłeś ? :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-11 10:55:50 /


współczuję posiadaczowi LPG. Benzyna jest OK. Tylko, nie w Polsce.

zenonDWR / 2013-09-21 23:55:15 /


na allegro silnik dalej jest, myśle że 550 zl za kompletny motor do dobra cena, bynajmniej w porównaniu z innymi ogłoszeniami które sie pojawiały na przełomie kilku miesięcy
ktoś może mi powiedzieć jak odróżnić sanki od ropniaka a od benzynki? w dowodzie mam diesla i poprzedni właściciel zarzeka się iż faktycznie diesel tam siedział.
jak ze skrzynią? Ktoś wogle podejmował takie kroki??

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-22 17:18:09 /