logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Dziwnie huczy. Czy to dyfer?

Dziwnie huczy. Czy to dyfer?

Mam problem z granadą MK II. Przy 80 Km/godz. zaczyna huczec w aucie a po przekroczeniu 80 tajemnicze huczenie znika. Chuczenie jest silniejsze kie sie dodaje gazu. szczegolnie na czwórce. Czy ktoś miał taki przypadek? Na łożysko mi to nie wygląda, chociarz dzwiek dobiega z tyłu z lewej strony. Przynajmniej tak mi się wydaje. Mam luz do wyrania z wału. Na tym luzie jezdzi juz dwa lata. Moze to jest przyczyna?
I jeszcze jedno jak puszczam gaz to chałas o polowe cichnie.
Moze ktoś miał juz taki problem?

Miron_3M / 2004-12-04 20:24:54 /


cóż miałe do dzisiaj tak samo w greni.. byłem święcie przekonany ze mam uwalone łożysko w tylnym kole :)) ale ze dziś złapałem gume to założyłem inne koła na tył i hmm huk zniknął :) ale to rpzypadek szczególny :))

u Ciebie podejrzewam chuczący dyfer.. wskazuje na to nasilający się dźwięk podczas obciążenia.. przy toczeniu na luzie nie huczy.. a to wyklucza łożysko

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-04 22:02:48 /


tez podejzewalem kola, a doklanie nalewki zimowe. Po zamienieniu lewa na prawa chuczenie się nieco zmieniło. Jutro założe alumki z letnimi oponami na próbe i zrobie tescik.
Mój ojciec przy swojej grani mial tak, że dopiero jak zdjął bagaznik z dachu to huczenie ucichło :-)

Miron_3M / 2004-12-04 22:37:46 /


ale jesli piszesz ze na czworce to moze poprostu cos ze skrzynia? ktorej lozysko w skrzyni moze dawac takie dzwieki
mi w capri np. wylo na 3 i to tylko w pewnym zakresie obrotow co sie takze przeklada na predkosc (danego biegu)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-04 22:40:56 /


na czwórce najgłośniej. A moze mi się tylko wydaje bo silnik cichnie na wyższym biegu. Musze jeszcze sprawdzić czy dyfer się nie grzeje. Moze mało oleju. Chociarz wycieków tez nie było.

Miron_3M / 2004-12-04 22:49:00 /


nie bylo wyciekow bo moze nie bylo co wyciec? :P
i sprawdz dokrecenie kol :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-04 22:55:54 /


Miałem podobne huczenie w Capri wracając z nad morza do Krakowa.Pomiędzy 90 a 110km/h zaczynało coś strasznie hałasować.Po powrocie,w garażu okazało sie,że zgubiłem śrubę mocującą wał do podwozia,przez co wał był cały czas zgięty na przegubie i wpadał przy podanych prędkościach w jakieś dziwne rotacje.

ramiras / 2004-12-05 15:54:34 /


Poprawka,ta śruba co wypadła mocowała nie wał tylko tylnią część skrzyni biegów.Przez co części wału przed i po przegubie nie były w jednej osi.

ramiras / 2004-12-05 17:04:12 /


dzieki. Sprawdze wszystkie sruby. Pojade na podnośnik i zrobie ogledziny auta. Troche popukam poszarpie moze coś się ujawni :-) a jak nie to biore się za dyfer i łożyska w tylnich kołach.Pozdr.

Miron_3M / 2004-12-05 17:18:39 /


tak się składa, że czwórka jako bieg bezpośredni z definicji musi być najcichsza, bo i najmniej (praktycznie wogóle) obciąża jej wewn. elementy
-tak dla sprostowania
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-01 17:00:49 /


pytanie: jakie średnice mają podkładki dystansowe służące do regulacji dyfra?

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-10 17:48:14 /


nie ma nikt żadnych skanów z serwisówek?

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-13 12:24:57 /


Szukałem. Takiej informacji nie ma nigdzie w żadnej serwisówce :)
Musisz po prostu iść do ASO i zamówić któryś z elementów 5 lub 15 stąd:
http://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/C01.20

Jak dostaniesz to sobie zmierzysz :D

Konar / 2010-09-13 12:27:05 /


taa jasne :) na bank będą :) a ma ktoś może na wierzchu wałek i moze go zmierzyć, to będę miał chociaż fi wewnętrzne a reszta pójdzie z normy, oby ;)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-13 22:14:58 /