logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » modul zaplonowy

modul zaplonowy

pytanko, Ludziska!

przy elektronicznym module zaplonowym bialy kabelek podlaczamy do stacyjki pod "start"- dlaczego?, a moze mozna podlaczyc go pod inny "+"?

konk / 2002-09-25 08:40:05 /


Ten przewód służy do poinformowania modułu zapłonowego, że kręcisz silnikiem - moduł w tym czasie zwiększa swoją czułość na impulsy indukowane w cewce rozdzielacza, ponieważ amplituda tych impulsów jest słabsza ze względu na bardzo małą prędkość obrotową silnika. Jak podłączysz go na stałe do innego plusa, to oszukasz moduł, który przy normalnej już pracy silnika będzie zbyt czuły, i może generować niezaplanowane iskry na świecach z powodu różnych innych zakłóceń.
A tak w ogóle polecam lekturę opisu tego zapłonu na stronie, a jeśli Ci się nie chce tyle czytać, to skocz od razu do tego punktu: http://www.capri.pl/garage/ignition-2.8i.php#operation-module - podpunkt czwarty.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-25 09:45:29 /


Dzieki, dzieki, dzieki...!

konk / 2002-09-25 11:22:47 /


Witam jestem na etapie rozszyfrowania elektor-magnetycznego aparatu zapłonowego.
W ciągu kilku godzin mam zamiar poddłączyć to. W związku z tym mam pytania.
Mam już rozszyfrowany moduł zapłonowy.
Obecnie.
1. Przewód "+" z cewki podłączony mam do czerwonego przewodu z modułu i obecnie mam go podłączyć pod pozycję "zapłon" czyli "II" - pytanie czy tak?
2. czy pozycja "III" to Start?
3. jak rozpoznać z tyłu stacyjki który przewód jest od "zapłon", "start" (widzę że są kolory czerwony, czarny, chyba żółty i jakiś czarno żółty - pod co przylutować -dwa przewody z punktu 1. (mam już jakieś pomysły jak to odczytać -ale wolę mieć 200% pewność)
4. czy przewody standardowe które idą od cewki "-" i "+" spełnią swoją rolę w aparacie z modułem...sprawdziłem obwód i "-" się zgadza - co z "+" bo mam wrażenie że coś jest nie tak wydaje mi się że jest przylutowany do czarno-żółtego przewodu chyba 4 od lewej strony ( najpierw jest czerwony, chyba czarny, czarno-żółty, żółty..i jakiś tam tylko nie wiem obecnei jaki kolor)
dzięki za szybkie konkrety -moduł jest wielki 12cm*12cm*3,5cm na oko
5. i co jest grane z tą stacyjką czemu jest odwrotnie czyżby "anglia" wersija:)

Albi_Poznan / 2004-09-14 20:17:07 /



>2. czy pozycja "III" to Start?
TAK


>3. jak rozpoznać z tyłu stacyjki który przewód jest od "zapłon", "..
Wziąć miernik i zmierzyć.. z tego co pamiętam to będzie czarny [ale mogę się mylić]

>5. i co jest grane z tą stacyjką czemu jest odwrotnie czyżby "anglia" wersija:)
to porostu schemat połączeń a nie rysunek techniczny stacyjki...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-14 20:43:29 /


a co z punktem 1. ?

Albi_Poznan / 2004-09-14 20:55:26 /


1 tak

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-14 21:01:07 /


a co z punktem 4.?

Albi_Poznan / 2004-09-14 23:17:51 /


Podłaczone i wszystko wystartowało za pierwszym cyknięciem stacyjki..
ponawiam pytanie czy punkt 4. jest do przyjęcia..
no i nie mam rezystora balastowego -gdzie się go podłacza i czy ktoś ma na zbyciu..czekam

Albi_Poznan / 2004-09-15 17:20:16 /


Wszystko jest ładnie opisane , ale uważam że rezystor balastowy został potraktowany troszkę po macoszemu, a jest to dość istotny element.
Twierdzę tak na podstawie granady ,układ zapłonowy jet zasilany ze stacyjki przez ten rezystor, a w czasie rozruchu silnika zasilanie jest dodatkowo doprowadzone z rozrusznika pomijając opornik. w sytuacji gdy zasniedziałe są zestyki oporu cuda się dzieją , silnik odmawia posłuszeństwa bez przyczyny a póżniej sam się naprawia albo przy rozruchu czuć że chodzi a cofając kluczyk przestaje,wiele osób na tym się złapało.

Staszek z Chełma / 2004-10-10 13:37:32 /


pod start turbochargera moze? a moze pod start hamulca? a moze pod play w radyjku? a moze pod samostart? Aaa, kurde, nieiarygodne, ale moze pod stacyjke?

Mysza liil (EM) / 2010-03-14 21:15:35 /


mam pytanko !
pomaranczowy, filetowy, czarny do aparatu
bialy pod start
czerwony pod zaplon
zielony do cewki pod plus
czy minus z cewki moge zmacowac z buda ?
czy ma wrocic do modulu ?

ford73 / 2012-03-03 21:17:59 /


minus ma wrócić do modułu,dodatkowo napędza obrotomierz

bon / 2012-03-03 21:27:32 /


wrocic, ale w ktory go wpiac ?

ford73 / 2012-03-03 22:39:51 /


ten w kółku ...sugeruj się kształtem wtyczki w celu określenia kolejności:)

bon / 2012-03-03 22:55:12 /


No i stało sie :/ w centrum miasta na skrzyzowaniu nagle bez jakich kolwiek objawów na czerwonym swietle (nie szarpał, równiotko chodził) silnik gasnie jak bym kluczyk w stacyjce przekrecił z tą roznica że juz nie odpala.

Przeczyscilem dysze, iglica sprawdzona, paliwo w komorze plywakowej jest, pompa paliwa podaje, przy kreceniu iskre daje ale nie odpala.
Zakreci, jak by chciał odpalić (robi jeden-dwa obroty i zaraz gasnie). Po wlaniu paliwa w gardziel też nie gada.

Obstawiam najprawdopodobniej moduł zaplonu. Kable wtyczki sprawdzone zreszta wszystko na nowych złączach konektorowych i lipa.

Ma ktos jakis pomysł, idzie jakos moduł sprawdzić? Gdzie szukac przyczyny: moduł, aparat,cewka jakis kondensator? Modul D8VE12A199.

Z wczesniejszych objawów raz działał raz nie obrotomierz, czasem nawet sobie wesoło falował.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-04-09 18:13:25 /


Byłbyś chyba pierwszy, co ten moduł popsuł.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-04-09 19:44:40 /


Ja mam ostatnio duzo szczescia do mechanicznych anomali :). Chcesz powiedziec Bob że ta część jest niesmiertelna ;)?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-04-09 19:54:38 /


Mi się kiedyś zdarzyło w passacie mrówkojadzie to chyba też mam dar :)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-04-09 20:23:29 /


odłącz obrotomierz od zacisku 1 z cewki, lub z modułu.

i sprawdź, czy moduł jest zasilany, i co sie dzieje z tym napięciem podczas kręcenia, etc.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-04-10 10:58:36 /


Pisałem tobie żebys sprawdził zasilanie i masę ;)

Kilgore / 2018-04-10 13:08:50 /


Ok dzieki ;)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-04-10 18:20:28 /


Jednak nie moduł. Ale jak to sie stało i jaka tego przyczyna jest to bladego pojecia nie mam o co tu kaman :/ ?

Wczesniej zaplon ustawiałem na strobo i wszystko grało po ustawieniu zaznaczyłem kiedys kropkami na bloku i aparacie kropki sie zgrywały. Teraz jeszcze raz zweryfikowałem zapłon i po kropkach widac jak mocno musiałem go przekrecic (w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara) czyli grubo.

Co moze byc tego przyczyną?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-04-12 21:42:24 /


nie dokręciłeś mocowania aparatu?

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-04-12 21:56:16 /


No wlasnie nie musiałem go mocno obrócić wzgledem wczesniejszego ustawienia (kropki wczesniej sie pokrywały dwie na aparacie z dwiema na bloku i bylo kiedys dobrze wg. lampy, auto jezdzilo). Ani drgnął, na tym foto wyzej po kropkach widac ile musiałem go obrocic zeby zaczął działać teraz.

Nie wiem, czy mogł na zebatce wzgleden przekładni slimakowej przeskoczyć? Ewentualnie jakis luz na łożysku aparatu mogł sie do tego przyczynić?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-04-12 22:00:39 /


"No własnie nie, musiałem..."

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-04-12 22:01:19 /


a może pasek przeskoczył... ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-04-12 22:15:04 /


Nierządu? :/ W sumie ohc bezkolizyjny jest, ale dziwne bo zrobil to na postoju na wolnych obrotach na luzie. Sprawdzałem go i jest napiety jak baranie jaja.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-04-12 22:20:45 /


pamiętaj, że aparat ma wewnątrz mechanizm do zmiany kąta w zależności od obrotów.
I to mogło zawieść. tak mają stare aparaty.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-04-12 22:54:14 /


Przeca to stary ford a nie golf. Tu wszystko jest możliwe :-)

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-04-12 23:18:51 /


Hmm okey. Dzieki Magic, to miało by sens co piszesz. Myslisz ze generalnie cos dłubac w nim czy zostawic i obserwować poprostu, póki działa.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-04-12 23:54:11 /


nie zaszkodzi poznać budowę aparatu :D

Kilgore / 2018-04-13 03:01:34 /


Budowa boscha jest bardzo prosta, przydałoby się rozebrać, poczyścić ze starego smaru i dać nowy, przy okazji sprawdzając wszystko.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-04-13 15:55:29 /