logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Podnoszenie Capri

Podnoszenie Capri

Potrzebuję podnieść tył Capri o jakieś 10 cm. Czy ktoś już kombinował z teleskopami?? Jak tak to proszę o radę. Czy jakieś inne teleskopy pasują do Capri???

Czołg PCK Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-20 14:30:23 /


łatwiej resory odpowiednio wyklepac u kowala

Cichy Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-20 14:50:12 /


amory mozesz jedynie utwardzic co by ladnie stal i sie trzymal drogi a jak podniesc to tak jak pisal cichy lub dolozyc jedno pioro ewentualnie te co masz dac do habrowania
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-20 15:01:11 /


same resory to dopiero połowa sukcesu

moje capri jest niestety tak podniesione - amortyzatory ma od 125p albo innego fso i są cały czas otwarte :-)) czyli syf by leciał prosto na tłok że hej

oczywiście tak nie zostanie - ale jest teraz cholernie sztywne z tyłu (bo i buda pusta ale zanim rozebrałem auto też tył był sztywny jak w gokarcie). pozatym nie wiem jak sie bedzie taki zestaw prowadzić na zakręcie ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-20 15:01:22 /


B4 - nie wiesz? W ogóle się nie będzie prowadzić :).
Jankeskie matoły obniżają przód i podnoszą tył samochodom do wyścigów na 1/4 mili żeby zmniejszyć ryzyko podniesienia przednich kół. Stąd te wąziutkie i maleńkie jak z motorynki przednie kółka i traktoropodobne tylne. Zaś europejscy [ze szczególnym uwzględnieniem zamieszkałych między Odrą a Bugiem] fanatycy McDonalda i gumy do żucia małpują tamte rozwiązania w sposób jak zwykle bezrozumny. Specyfika europejskich dróg, europejskiej motoryzacji, europejskich dziedzin sportu automobilowego, a nawet europejskiego charakteru kierowców powinna wymuszać jak najdalej posunięte obniżenie tylnego zawieszenia - tym bardziej przy sztywnych mostach typu Capri czy Taunus.
Gdzieś mam wyniki testów Capri MkII V6 [nie pamiętam 3.0 czy 2.8] na torze wyścigowym z zawieszeniem tyłu obniżanym kilkakrotnie o kolejne kilkanaście mm. Nie zmieniano opon ani twardości amortyzatorów, a samochód z tyłem obniżonym o parę centymetrów miał średnią prędkość okrążenia wyższą o 10 czy 12 km/h od standardowego. Co się dzieje przy zabiegach odwrotnych - nietrudno przewidzieć :).
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-20 15:53:55 /


Nie wiem dlaczego (nie znam się:P) ale u mnie dupa też dosyć wysoko siedzi, kupiłem go od wioskowych palaczy tylnych gumek (hamulców też z tyłu nie miał) ;) Jeździło się w miare ok, ale to było jak jeździł z 2.3 V6 na 3 garach i prawie zerową kompresją ;)

Piotrek PCK / 2005-01-20 16:22:28 /


Nie mogę znależć tego testu :(. Ale ktos z Klubowiczów też go posiada i kiedyś zamieszczał na stronce - to są zeskanowane chyba 2 strony z angielskiego tygodnika "Autocar&Motor" z przełomu lat 70/80-tych ub. wieku. Temat - jak wyżej: tylny zawias Capri, optymalizacja wysokości resora.
Przyznać się bez bicia i zapodać jeszcze raz ten skanik - przeglądnąłem koło setki wątków na forum i nie znalazłem...
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-20 17:25:02 /


jest kilka opcji mozna podniesc capri tak:

1. dolozyc po piorze na strone i zmenic amorki na dluzsze mam tak w rudym capri

2. jezeli masz resory jednopiorowe lub nawet zwykle to zalozyc amortyzatory z pneumatyczna regulacja cisnienia w amorkach tak jak mialy niektore granady koszt tego bardzo duzy bo amorki kosztuja okolo 800 zl szt nowe ale mozna regulowac wysokosc okolo 10 cm roznicy od najnizszego do najwyzszego stanu mam tak w niebieskim capri

3. mozna podniesc na tylnich mocowaniach resorow, dorabiajac wyzsze strzemiona taki patent byl stosowany w capri to widzialem na zdjeciach

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-20 21:11:08 /


a CHUDER musial sie pochwalic ze ma pompowane amory z tyłu w Capri ;) :P

u mnie jest jeszcze gorszy patet !!! resory jeszcz niewiem od czego ale tragedia i czy jest prosty samochod !!!! tego jeszcze nie wiem , ale to nie jest wazne bo i tak sie tego pozbede!!!

a foty zapodaje ku przestrodze by tak nie robic bo zapytajcie Chudera ile kosztuje tylny pas to go nie bedziecie chcieli ciac!!!

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-20 21:34:44 /


a ja odsy łam do maciasa ma wysoko twardo i ładnie wyglada :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-21 07:39:07 /


Chuder-dzięki
krk4m-wykłady w innym dziale

Czołg PCK Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-21 07:49:54 /


tylko po podniesiu tyłu nie zapomnij ustawić odpowiednio przednich świateł ...
Maciasa samochód nie przeszedł takiego zabiegu czego skutkiem jest świecenie ,praktycznie rzecz biorąc, pod samochód.

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-21 08:54:50 /


A Macias jak podnosił?

Czołg PCK Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-21 09:03:53 /


nie wiem, ale oprócz podniesienia na zawieszeniu załadował opony o wyższym profilu. kółko wygląda fajnie, ale jazda nocą to koszmar. wymagany jest noktowizor :)

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-21 09:25:03 /