logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » Oryginały vs zamienniki...Polska vs "zachód" kilka moich przemyśleń

Oryginały vs zamienniki...Polska vs "zachód" kilka moich przemyśleń

Witajcie:)
Od jakiegoś czasu czytam szczególnie na tym forum:) takie delikatne sugestie na temat części i oleji tj...tylko niezakładaj polskiego gówna załóż zachodnie...silnik Ci padł napewno jeździłeś na polskim gównianym oleju...itd:P

Więc postanowiłem się podzielić swoimi doświadczeniami oraz poglądami,ponieważ chciałbym je skonfrontować z Waszymi opiniami / poglądami itd.

Gdy zakupiłem swój tak naprawdę pierwszy własny pojazd czyli Granatnika:)
Postanowiłem zgodnie z tym co mi nakładali doświadczeni ludzi do głowy...wymienić świece,oleje żeby być spokojnym o ich jakość:)

Zacząłem od Oleju poszedłęm do takiego sklepiku niedaleko mnie w którym sprzedają tylko i wyłącznie oleje samochodowe różnej maści...
Pierwszy rzut oka na półki w konfrontacji z budżetem serwisowym niewypadał zbyt pomyślnie...pytanie: Kupić po 30 za litr zagraniczny czy może po 10pln polski??...z pomocą przyszedł mi sprzedawca jako wieloletni inspektor jakości w branży motoryzacyjnej ... wyłożył mi fakty oraz suche dane jakosciowe olei,zakupiłem produkt "Orlenu" Gas Lubro uradowany niskim rachunkiem zaszalałem i zakupiłem tej samej firmy olej do automatu na wymianę...od tego czasu nieleję nic innego do silników swoich maszyn...i jestem zadowolony...sceptykom powiem tyle,że wujek lał do swojej Gieni zawsze elfa evolution i silnik padł...;P

Ze świecami zapłonowymi też miałem niezły mętlik ceny wachające się między 11plnszt do 20pln/szt przyprawiały mnie o palpitacje serca,aż gdy padły mi dwie świece zmuszony kupiłem komplet polskich Iskierek do gazu(te same co w cinkocienko są:P) i tu też jestem bardzo z nich zadowolony 2 lata bez problemu na nich jeździłem...nauczony doświadczeniami mojego taty,wiem że świece np Boscha sprzedawane w polsce pochodzą bodajże z yugosławi...i są nędzne fakt te produkowane w niemczech są niezłe ale te dla nas to kiszka dlatgo wolę po 6,5pln za sztukę świece z których naprawdę jestem ja i znajomi zadowolony..

Co do filtra oleju też kupiłem z jakiejś polskiej renomowanej wytwórni(sędziszów??)i też wielokrotnie się niezawiodłem a cena jak dla mnie powiedzmy,że super..dla odmiany kumpel kupił filtr motocrafta i był do d... :( niekrytykuję...lecz zwracam uwagę ,że i oryginał może mieć wadę:)

co do przewodów powiem,że niema lepszych niż oryginały zestaw z poloneza + malucha sprawdził się przez tydzień:(tak samo uważam o swożniach najtańszych klockach w cenach ok 30pln komplet...ogólnie uważam,że produkty polskich firm znanych są niezłej jakości...jednak niewspominam tu o super tanich rzeczach firm "krzak"(krzak się wyrwie i po firmie:P)

Tak samo jak sprawdził się u mnie podróby termostatów,filtr powietrza filtrona,
i kilka innych części zamiennych z polskich renomowanych film tudzież firm zachodnich produkujących zamienniki...
Przepraszam za taki długi tekst może dużo nie wnoszący dla niektórych osób..jednak z mojego punktu widzenia...gdzie w roli studenta czasem muszę szukac czegoś tańszego stwierdzam,,że i polski tani produkt może być dobry...

pozdrawiam

gilmor / 2005-02-19 23:45:57 /


kazdy jezdzi na tym co mu najbardziej odpowiada

polskie tez dobre ale nie zawsze najlepsze i nie wszytkie czesci polskich producentow sa robione w poslce niektore pochodza nawet z chin

wiec nie ma reguly uzywa sie tego na co sie ma ochote ja polecam orginal i zamienniki tylko sprawdzone, wcale nie sa tak drogie jak piszesz ceny porownywalne niewiele drozsze

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-19 23:55:19 /


Gilmor, długo by podważać i popierać faktami Twoje spostrzeżenia.

Masz rację i nie masz racji:)
Wszystko jest wykładnią: co, skąd, do czego, w jakim celu oraz na jak długo, z jakim skutkiem i konsekwencjami?
Także wszystko to było poruszane na forum w stopniu mniej lub bardziej szczegółowym zależnie od tematu (np. cała histroia perypetii świec Boscha) i nie można mówić o tendencjach: kupuj zachodnie, bo lepsze.
Wręcz przeciwnie. Było sporo wskazówek, że droższe może być gorsze.

Forum z reguły kieruje się zdrową zasadą: kupuj rozsądnie.

Zaraz zacznę Cię podejrzewać o wkładanie przysłowiowego kija w morwisko, a do tego mamy już specjalistów ;)

pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-20 00:53:12 /


Każdemu to co lubi, oraz każdy to co lubi. Tyle. Jednemu to drugiemu tamto. Polskie dobre zagraniczne złe. Zagraniczne złe polskie dobre.

A ja i tak najbardziej lubie lody czekoladowe :).

Pozdr.

babejsza Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-20 02:34:29 /


ja mam doswiadczenia ze swiecami i powiem ze iskra wypadla najlepiej.
Bosch juz przy pierwszym zalozeniu 6 nowych, prosto z pudelka swiec zostal zdyskfalifikowan, jako ze na wstepie 2 nie dzialaly.
Champion byl podobny w objawach, ale tam nie dzialala jedna ze swiec i to przez jakies 5 minut, potem bylo ok.
A iskra po zalozeniu smigala bez zastrzezen..szczerze powiedziawszy dalej smiga i nie ma problemu z niczym.
Jezelichodzi o filtry to POLSKIE a jakze, bo duzej roznicy w jakosci nie ma, a w cenie jest spora.
Niektore rzeczy naprawde sa DOBRE BO POLSKIE
......i palimy kapcie.......

TomekmaniaC Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-20 11:33:26 /


Znaczy nie,nie ja kija w mrowisko ...no co Wy:P
Pokój,miłość & ford:)

W zasadzie sam wolę kupic np oryginalne tarcze hamulcowe,czy klocki lub też swożnie czy inne elementy...

Co do np świec to jestem uparty i twierdzę,że polskie są dobre:]
Częśći częściami niepotrzebnie może do nich nawiązywałem bo fakt faktem lepiej wyłozyć więcej a mieć oryginał...

ale np co do oleju ja osobiście polecam polskie oleje mówię tu o starych jednostka i o olejach orlenu...granda zrobiłem dużo kilometrów w różnych warunkach i niezauważyłem by silnik się zużył wybitnie czy bardzo pogorszył jego stan tak samo olej do skrzyni biegów:)
to tylko moje zdanie chciałem skonfrontowac z Wami ...:)

Prosze się niedenerwować i podejść do tematu lekko i swobodnie bez nerwów:)
pozdrawiam

gilmor / 2005-02-20 11:46:10 /


No dobra. Polskie oleje są dobre, to juz wiemy, tak samo świece Iskry oraz filtry. A jak to jest z przewodami WN? Kupować oryginały Motorcrafta, czy zamiennik? Jeśli tak, to jakiej firmy?
Pytam, bo muszę wymienić przewody. Sztuk 6.

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-21 08:59:16 /


WN najlepiej czerowne motorcrafty ;) u mnie np. janmor sprawował sie bdb, ale inni narzekali.
jak polskie to jeszcze napewno polecic mozna wyroby centry :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-21 09:34:43 /


Ja osobiście polecam oryginalne przewody są najlepsze do tego wykonanie "fajek "na świece jest moim zdaniem świetne są dobrze zabezpieczone od wilgoci:)

gilmor / 2005-02-21 10:01:30 /


ORGINAŁ = zero problemów :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-21 10:21:10 /


Centra robi przewody WN? Do Forda? 8-0
No dobra, a jeśli bym chciał oryginały Motorcraft, to o ile zmniejszy się zasobność mojego portfela?

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-21 12:03:06 /


centra to akumulatory :P pod róznymi markami...

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-21 12:47:18 /


Bartłomiej z tym pytaniem kieruj sie do Camaro

Rydzu liil Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-21 15:02:36 /


Centra robi najlepsze akumulatory. Popieram Coke'a! A kabelki EWR12 w Toruniu od 115 do 150 złotych.

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-21 15:23:56 /


czerwone przewody motorcrafta niestety sie juz skonczyly, ale sa czarne rownie dobre, ford wariuje ostatnio z cenami, w sklepie 175zl, ja mam jakies 20zl taniej

oprocz trwalosci maja jeden wazny plus, solidne koncowki ktore sie nie urywaja


co do oleju to zdecydowanie wazniejsza jest jego regularna wymiana niz producent
ja osobiscie uzywam polskich olejow do plukania silnika - na pierwsze uruchomienie.
mialem w reku wyniki badan tych olejow i nie zgadzaja sie zupelnie z tym co jest na pudelku, jesli mam polecac to BP - w hurtowniach maja je w dosc przystepnej cenie

poza tym do naszych silnikow nie mozna lac zbyt nowoczesnego oleju, Mobil1 - 0W czy 5W bedzie duzo gorszy niz Lotos 15W


filtr powietrza spokojnie moze byc filtronu, ale oleju zakladalbym motorcrafta - jest pewny i chyba tanszy
swoja droga ciekawi mnie na jakiej podstawie Twoj kolega stwierdzil ze ten filtr byl do bani? moze zapchal sie po 50tys km na tym samym oleju?

swiece boscha sa bardzo kiepskie, ale to juz nam wszystkim wiadomo, nie znaczy to ze inne zachodnie marki takie jak NGK czy Motorcraft sa zle, oryginaly sa dosc tanie




camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-21 15:35:45 /


no wlasnie odnosnie swiec mam dylemat iskra vs. brisk??
ktos moze mial juz te drugie u siebie w V6 ??

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-21 16:45:44 /


jak się pojawiły nowe Super Iskry (dawno temu), to Brisk jako jeden z niewielu dawał sobie dzielnie radę w moim Komarku z 60-go roku.

Potem się Iskra poprawiła i już nigdy nie używałem tej marki (Brisk- znaczy się).

Wszelkie materiały eksploatacyjne Polskiej produkcji już są na wystarczającym poziomie (przewyższającym wymagania lat prod. Capri), by się ich nie bać i mają najwyższy wskaźnik: jakość/cena.

Nie oznacza to by jednak nie "zaszaleć" i kupić świece NGK, filtr oleju z zaworem przelewowym i np. Mobilowski 10W40 ;)
Przewodów nie polecam żadnych konkretnych, bo my się lubimy i traktujemy tak, że nawet stare próchna dobrze ułożone mnie nie zawodzą :)
Kopułka rozdzielacza już częściej, ale tu każda nowa załatwia sprawę na wiele lat.

pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-21 22:44:55 /


co do kabli orginaly bardzo dobre ale tazke bardzo dobre sa championy poniewaz on robi dla motorcrafta w bardzo duzej mierze przewody koszt duzo nizszy komplet 125 zl a orginal w normalnej cenie 160 a promocyjnej jak jest 145 za komplet

swiece ja uwazam najlepszy orginal koszt to srednio 10-12 zl szt iskra tez dobra ale wcale nie duzo tansza

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-22 00:39:32 /


ja miałem przewody WN Motorcrafta(nowe) i ciągle coś nie grało , a wymieniłem na janmory , które wcześniej ileś czasu jeździły u Coka w kapciu i zapomniałem o problemach

papajPeCeKa / 2005-02-22 09:23:29 /


u mnie wymaian przewodów WN była jadnym z lepszych tuningów podnoszących moc, założyłęm orginały przez co auto zaczeło jeździć. wiec możliwe że to kwestja egzemplaża, ale wiem że mój kolega ma kadeta i an janmorach (miesiecznich) mial dyskoteke pod maską. teraz jeździ na orginałąch od eskorta. :)
a co do mojego tuningu to wiem dlaczego osiagi sie poprawaiły, kable były czerwone... ;)

grabasz / 2005-02-22 09:37:36 /


ludzie opel i escort !!!! a moze jeszcze polonez ma 4 garki i od niego zalozycie kabelki ???

kable musza byc do danego modelu samochodu , tak jak zalecone i powiem tak ze jak sie kupi takie jak trzeba do danego silnika to niewazne czy to bedzie janmor, motorcraft czy jeszcze inne ....

ostatnio mialem przez przypadek kabelki od polonyza !! nowe !!! udalo mi sie na nich przyjechac z Wroclawia do siebie i na sylwka do Kazimierza Dolnego i nagle samochod zaczał dziwnie dzialac az wkoncu przestal odpalac nawet !!!szukalem wielu przyczyn a nie wpadlem na to ze NOWE PRZEWODY mogly przestac dzialac

najwazniejsze dobrac odpowiednie a nie jakies co ktos mial i lezaly sobie gdzies i zrobil prezent nawet gdy sa nowe !!!

a przy okazji moich spostrzezen w momecie gdy sa zle przewody to niestety ale swiece rowniez szybko padaja . niestety po przejechaniu mojej trasy wczesniej opisanej padły 2 nowe swiece Motorcrafta no i oczywiscie przerywacz tez wywalilem , wypalilo go !!!

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-22 10:54:03 /


ja ponad rok jezdziłem, na kablach janmora, z promocji, komplet z 125/polonez + 126p i bez problemowo jezdziłem ponad roczek... imho to albo trafiłem na jakieś dobre, albo wy na złe :(
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-22 11:15:04 /


Ja na wakacje pojechałem na 2 cylindrach a wróciłem na 4 ;-) świeczki Ngk (12zl szt)+ kable z poloneza za jedyne 22 zł :-) co dziwne zapomniałem sobie o tym i nadal wszystko grało i bedzie grac

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-22 11:33:01 /


no dobra skoro tak wszytsko gra to jaka jest różnica między kablami EWR 12 a EWR1? o co chodzi w tym oznaczeniu? czy np. skoro został mi jeden przewód po komplecie EWR12 (cewka-aparat) to mogę wsadzić to do fiesty (bo tam słaby jest)?

PiotrekFCapri / 2005-02-22 13:22:42 /


Wszyscy narzekają na świece BOSCH a ja bezproblemowo latam na nich od kilku lat.
jeżeli miałbym coś konkretnego napisać o świecach to tylko to że podczas odkręcania urwałem tylko jedną świecę w życiu-i była to NGK.
Zamontowałem sobie póżniej w imadle 2 nówki-NGK i BOSCH.
Do ukręcenia NGK otrzeba mi było znacznie niej siły niż do Bosch'a,dlaczego-bo NGK mają BARDZO cienką ściankę zarówno gwintu jak i izolatora.
Bosch jest po prostu grubszy,i przez to solidniejszy.
A dlaczego piszę z pozoru błache przemyślenia?
Bo niektóre nasze rzędówki lub v-ki posiadają wiele różnych niedomagań które łatwo tłumaczymy-świece,kable,zły olej.
Fakt jest taki że aby wyszczególnić jakieś niedomaganie-musimy mieć po prostu sprawną resztę.
Ja używam zarówno oryginałów jak i podróbek.
Mam świece Bosch,kable Bosch,filtr oleju Filtrona a olej najtańszy z możliwych kupiony w Lidl'u.
I pod maskę zaglądam uzupełnijąc płyn do spryskiwaczy:, od pucharu Capri zrobiłem 15 tys kilometrów.
I po prostu jeżdżę.
"szanuj fałkę swoją":)tym pozdrowieniem kończę.
....olej leję najtańszy bo moje 2,3 ma ustąpić miejsca 2,8i:)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-22 18:56:13 /


moze przy Vce fuzja "poloneza & maluch" sie sprawdza

ale moja fuzja Capri 1.6 & Polonez nie dala sobie rady
taka Sp z.o. u mnie upalda po 1000km przy okazji jak pisalem wczesniej niszczac wspolpracownikow (swiece,przerywacz)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-22 19:38:06 /


To chyba fałki sa bardziej wytrzymałe:)
Albo im dalej na wschód tym cięższe warunki eksploatacji:))))

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-22 19:44:14 /


oj Piter tez tu zajezdzasz wiec uwazaj na swoja zolta strzałe ;P

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-22 20:02:50 /


BOSCH BOSCH-owi nierówny :)) jak trafisz na orginał to będziesz śmigał wieki.. a jak na tajwański dpowiednik to życzę powodzenia :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-22 20:33:35 /


moze sie prezsiadziemy na matizy i bedzie po problemie :-))

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-23 00:15:34 /


Trójkąt o właśnie tu całe kombinerki leżą,że bosh produkuje gdzieś na tajwanie szmelc i sobie psuje opinie..

a co do zestawu janmor poldek+maluch czyli takie żólte g... które mi wytrzymało dokładnie tydzień a potem założyłem 20letnie motorcrafat kable z logo forda i było o niebo lepiej...:]

chciałbym zauważyć,że moja 2,0v6 była ogólnie w noienagannym stanie wymiany oleju robiona prawie co regulacja zaworów czyli co 8tys to naprawdę skrzywienie kopułka.palec,filtry były w najwyższej formie więc naprawdę łatwo mi było oceniż,że np na bosha świecach niechce łazić:/

co do pytania po czym stwierdzono,że filtr był lipny...po tym,że jak go założyliśmy to pojawiła się plama oleju pod silnikieum ponieważ obudowa filtru miała wadę ale wadę skutecznie zakrywała farba...:/

gilmor / 2005-02-23 00:16:42 /


jesli to rzeczywiscie byla wada obudowy to zdarza sie pewnie raz na 100000, tak samo innym producentom

przy dokrecaniu filtra trzeba tez zawsze pamietac zeby zwilzyc uszczelke olejem i dokrecac reka!!
niektorzy dokrecaja kluczem i kalecza filtr

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-23 08:43:10 /


Camaro może jestem młody i niezawsze mam doświadczenie wielkie...:) ale bez przesady spoób montażu wiltra oejowego znam...i wierz mi stosuje się do tych zasad

gilmor / 2005-02-23 10:15:01 /


co do kombinerek to mialy swoje miejsce w Jabolowych dzwiach ;P
i sobie stukały :D

(to tak offtopic dla rozluznienia atmosfery )

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-23 10:54:41 /


przeciez nie napisalem ze tak zrobiles, tylko ze niektorzy tak robia, nie stresuj sie :)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-23 12:08:07 /


dobra to jak jest o swiecach filtrach to ja jeszcze zapytam o wycieraczki
jakie kto stosuje i jakie poleca ??chodzi mi o jakies wmiare przystepne dla kieszeni :]

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-23 15:00:14 /


Tych najprzystepniejszych (np TOYO) nie polecam
Championy ok

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-23 16:02:49 /


ja kupuje wycieraczki forda
nie sa drogie i maja taki wskaznik zuzycia jak sie zestarzeja
ale wiadomo ze najlepszym wskaznikiem jest mazanie szyby
nie mowie ze sa najlepsze, ale dzialaja
bosche sa duzo drozsze
championy calkiem znosne

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-23 16:54:41 /


cahmpion i motorcraft wycieraczki

ale mnie nadal mysl goni aby kupic sobie matiza zamast capri ;-))

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-23 23:47:54 /


Chuder, ale matizem to sobie możesz po małe zakupy conajwyżej pojechac ;) no i miałeś mi wysłac ten schemat!

sorry za off topic

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-24 00:36:45 /


ja używam albo championa albo boscha ewentualnie fordowskich....powiem szczerze wolę wydać 50pln na wycieraczki i mieć je 2 lata niż wydać 8pln i się wkurzać po miesiącu...kupiłem kiedyś w hipermarkecie wycieraczki za 8,99 i po miesiącu je wywaliłem:]

camaro niestresuję się :) ja jestem luźny jak tłumik w mojej granadzie :) hhihihhihi

gilmor / 2005-02-24 11:02:33 /


olej do automatu orlen hipol vs. ??

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-24 21:54:14 /


hipol jest przekładniowy, a nie automat, to nie są zamienniki! Grozi zniszczeniem skrzyni, obojętnie co w czym pomylić

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-24 23:07:36 /


Karol sprostowanie :)) jest HIPOL ATF przeznaczony do skrzyń automatycznych i do wspomagania kiery..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-24 23:24:13 /


ach ten klasy dexron II ! :)
No fakt, dałem się podpuścić ;P
Gorzej by było, gdyby ktoś wziął z półki bardziej popularny np. Hipol 15 (do zwykłych skrzyń w innych markach).

ATF jest całkiem dobry do naszych "nowoczesnych" pocisków.
pozdrawiam - szczególnie tych czujniejszych :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-25 05:58:45 /


to ja sie podepne tutaj
jaka to skrzynia
http://img.photobucket.com/albums/v514/main/IMG_0072.jpg
C3 czy A4LD i wogole to jak sie wymienia w automacie olej jak tam nie ma kurka ???

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-25 15:13:28 /


to jest prawdopodobnie a4ld a olej spuszcza się odkręcajać miskę olejwą.. pod miską jest jeszcze filtr który też nalezy wymienić!

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-25 15:38:23 /


co do przewodow to ja mialem kilka roznych i najdluzej bo juz ponad 2 lata mam motorcrafty wszystko co bylo wczesniej padalo szybciej lub póxniej a co do swieczek to polecam rowniez motorcrafty ale orginalne czarne made in usa kupilem kiedys motorcrafty ale chyba jakies podrabiane bo niby takie same ale szybko wrocilem do starych rownież NGK sa bardzo dobre cod o boscha to dla mnie porażka totalna na 6 kupionych 2 padly podczas pierwszych 600km nigdy wiecej boscha albo poprostu źle trafilem a jesli chodzi o czesci gumowe to tylko orginalne rordowskie w taunusie mialem wloskie i po roku wygladaly gorzej niz fordowskie po ponad 20 latach

michałP / 2005-02-25 16:22:48 /


z ta skrzynia troche slaby temat wybrales do podpiecia

jak odkrecisz miske to spuscisz tylko polowe oleju, zeby wymienic caly trzeba zdjac skrzynke

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-25 16:50:25 /


A ALD4 nie ma 4 biegów? Bo na zdjęciu jest chiba 3 biegowa skrzynia ze starej sierki. ALD4 powinna mieć zakresy przełożeń P, R, N, DE, D, 2, 1 albo w nowszejszej wersji P, R, N, D, 3, 2, 1.

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-25 18:07:46 /


wyglada to na lewarek od C3
A4LD ma D321

w moim Scorpio 95 jest A4LDE i mam PRND21 , overdrive jest odlaczany elektrycznym pstryczkiem wiec D zawiera w sobie pozycje 3 i 4

bywaja tez skrzynki 4-biegowe ktore nie maja jednej z opcji np D32 lub D21, ale to chyba nie w fordzie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-25 18:37:36 /


Faktycznie zapomniałem o oleju w konwerterze :)) a też należało by go spuścić.. niektóre mają srubkę do spuszczenia oleju. ale nie próbowałem tego robić przy zamontowanej skrzyni..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-26 01:39:54 /


jaki jest zamiennik smaru:S-MIC-75A

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-16 17:16:03 /