logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Capri kupione w Anglii

Capri kupione w Anglii

Witam.Mam okazje kupic na wyspie Capri.Jest to Capri mk3 2.8si.Cena jest kuszaca bo na polskie zlotowki wychodzi jakies 5500 pln a auto jest w dobrym stanie..Chcialbym to auto (jesli kupie) przerobic - chodzi mi o przelozenie wszystkiego na lewa strone tak zeby mozna bezpiecznie jezdzic po Polce.Prosze o pomoc w wycenie tego typu zabiegu i jesli ktos juz sie w to bawil to jakie niespodzianki czekaja podczas pracy.Nie wiem tez dokladnie jak jest z zarejestrowaniem auta w polsce, czy jest to procedura podobna do tej ktora trzeba przejsc sprowadzajac auto np z Niemiec czy Holandii?
Dzieki za pomoc
pozdro z wyspy kaziuk

beata&kaziuk / 2005-03-21 12:20:24 /


procedura powinna byc identyczna - jedynie na przeglądzie mogą wyjść jaja.
W ogóle auta w kierownicą nie tam gdzie trzeba przywieźć i zarejestrować nie można - trzeba to przerobić najlepiej jeszcze za granicą chociaż w sumie przed zgłoszeniem do opłat też mogło by być w Polsce. Bedziesz potrzebował magiel, przekładnie kierowniczą deske - w grodzi miedzy silnikiem a kabiną trzeba bedzie narobić troche dziur , przełożyć serwo hamulców i pompe a tym samym porobić nowe przewody hamulcowe........ same pedały trzeba bedzie przełożyć i ciekawe co z linką sprzęgła........ przeróbka reflektorów na nasze - wszelkie podłączenia do zegarów mogą sie okazać za krótkie. Na koniec chyba wycieraczki ;-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-21 13:44:12 /


w (kierownicą) =z (kierownicą) a po trzeba powinien byc myślnik :-)

w sumie przekładnia kierownicza powinna pasować

ale magiel, deska, reflektory i przewody hamulcowe pod maską napewno nie.

Pozatym kup sobie zestaw calowych kluczy :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-21 13:51:12 /


A nie lepiej zostawić Angielską wersję !!!
Też jest w Niej jakiś urok !!
A po trzecie to takie przeróbki zawsze nie będą zrobione na 100% bo albo coś ktoś spieprzy albo przez przypadek zepsuje. Za dużo kombinowania, wiem bo kiedyś kumpel przerabiał auta z Anglii.
Nie polecam.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-21 16:53:38 /


Jesli samochod jest w dobrym stanie i oryginalny, to moze warto sprobowac na zabytek go zarejestrowac, a wtedy kierownice moznaby zostawic tak jak jest. Tyle, ze na podroze po Polsce trzeba miec zaufanego pasazera ze stalowymi nerwami :-))

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-21 17:16:47 /


Ale najwyraźnej chodzi o 2.8 Injection Special więc może byc problem z rejestracją na zabytek, bo nie ma skończonych 25 lat.

/ 2005-03-21 17:26:59 /


Widzialem W126 SEC na zoltych tabliczkach (zeszlym roku, wiec mogl miec max 23 lata), wiec chyba da sie to zalatwic :-)

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-21 17:33:25 /


calowych kluzy do 2.8i nie potrzebuje, bo ja akurat rozebralem jednego 2.8 w anglii i zadnych calowych kluczy nie uzywalem.
Auta z kiera po prawej stronie najprawdopodobniej nie da sie zarejestrowac, a jesli sie da to niech to ktos w koncu wyjasni jak.
rzeczy ktore trzeba przerobic to:
- uklad kierowniczy
- swiatla przod
- wycieraczki
- deska
- wszelkiego rodzaju wiazki i kable idace do deski rozdzielczej
a z zarejestrowaniem prxerobionego samochodu nie bedzie problemu, nie masz zadnych briefow i innych bzdetow jak w niemczech. w anglii wraz z kupnem auta dostajesz dowod rejestracyjny ( 4 strony A4 ) i tam jest wszystko, powinienes rowniez dostac przeglad (M.O.T) oraz naklejke na szybie( podatek ).Jezeli wywozisz auto z anglii to sprzedawca wypelnia jeden z wielu kwitkow w dowodzie ( bodajze czerwony ) i wysyla to DVLA ze auto zostalo wyeksportowane na stale z podaniem konkretnej daty. Ty dostajesz reszte i z tym wjezdzasz do polski, ale pamietaj o ubezpieczeniu, poniewaz w anglii ubezpieczasz nie samochod tylko siebie na samochod, czyli jezeli nie bedziesz ubezpieczony na to capri, to jedziesz na wlasne ryzyko bez ubezpieczenia, a w polsce auta nie ubezpieczysz, bo musisz miec polski przeglad.
To chyba tyle.
...i palimy laczki....

TomekmaniaC Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-21 18:30:43 /


Niedawno czysto teoretycznie interesowałem się tym tematem. Krk4m kiedyś zacytował Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.). Mówi ono, że pojazd może mieć kierownicę po prawej, jeżeli został zarejestrowany po raz pierwszy przed 1 stycznia 1985. Szukałem na stronach Ministerstwa Infrastruktury i nie znalazłem rozporządzenia, które by wzmiankowane wyżej rozporządzenie zmieniało, zatem jeśli dobrze szukałem, to ten zapis nadal obowiązuje.

/ 2005-03-21 19:04:24 /


Tomek to fajnie że nie potrzebowałeś

ja niestety tak - mimo że auto z niemiec mam ;-)) z silnikiem ovh crossflow/kent wiekszość śrub na 12,5 mm a 13 mogłeś conajwyżej je objechać na okrągło (np. nakrętki trzymające kolektor wydechowy) ale mam 2 oczkowe calowe kluczyki i sie udało ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-21 20:19:34 /


Moze kiedys mieli calowe ale tak od 80' zaczeli klasc metryczne do fordow.
A ubezpieczyc mozna w polsce w pzu auto na angielskich blachach ale chyba tylko na 30 dni i to ch***** drogo.Pytalem sie o to. Ogolnie to biorac tu place mniej za oc/ac niz w polsce za oc za to samo auto.

Redoktiabr / 2005-03-21 20:38:55 /


moje jest grudzien 82 ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-21 21:06:30 /


Dzieki za info.Bede musial mocno sie zastanowic nad kupnem tego auta.
Z tego co sie orientuje to ktorys z klubowiczow ma capri z kierownica po prawej stronie i na polskich blachach.Moze wiecie kto to taki?Mysle ze podpowiedzial by mi jak przeskoczyc ewentualne trudnosci z zarejestrowaniem takiego auta.
Powiedzcie mi prose ile mniej wiecej trzeba by za taka przerobke wylozyc kaski bo jesli wyjdzie powyzej 3000pln to nie ma sensu sie w to bawic bo taniej wyjdzie poszukac takie auto u niemiaszkow
dzieki

beata&kaziuk / 2005-03-22 12:22:54 /


zależy za ile kupisz w/w czesci i ile zrobisz w tym zakresie sam
- da sie to zrobic za kilka stów - jak dasz do warsztatu jakiegoś przypadkowego a czesci kupisz drogo (magle i lampy tanie nie są) to moze wyjść ponad 3 kafle

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-22 19:46:35 /


bodajze w poznaniu jest firma ktora robi przekladki anglikow na europejskie bez wzgledu na auto za ok 3 kola
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-22 20:06:08 /


Jeśli się zastanawiasz to daj namiar na tego Capri, sam chętnie się nim zainteresuję, cena dobra jak na angielskie capri.

Tomeek / 2006-04-23 15:30:28 /