logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » Czy ktoś wie od czego są te hamulce?

Czy ktoś wie od czego są te hamulce?

Zajmuję się rekonstrukcją starego kit cara. Wszystkie podzespoły są od forda, najprawdopodobniej capri lub escorta. Potrzebuję info od jakiego modelu są przednie bębny oraz, jesli można to na jakie, od jakiego fordziaka można je podmienić. Pozdrawiam użytkowników capri.pl

dutton / 2005-03-22 00:31:53 /


jesli to przod to tylko escort tylnionapedowy

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-22 19:47:20 /


zdecydowanie podpisuje sie pod opinią Zakrzaka - stary Escort miał też bębny z przodu - reszta zawieszenia też by pasowała na pochodzenie z Escorta :-)

PS. fajny wachacz :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-22 20:18:39 /


A czy koledzy wiedzą od jakiego forda będą pasować tarcze z zaciskami w zamian bebenków? pozdr

dutton / 2005-03-22 20:47:14 /


z tego samego Escorta (roczniki 68-80 ;-) lub Capri (tarcze i zaciski są na 99% identyczne) - takie pasują napewno na tą którą ktoś wykonał ucinając gniazdo na amortyzator - tylko czy piasta w bębnowym Escorcie nie była jakaś inna ??

lub z capri wentylowana tarcza wtedy cieżko o zaciski ale mozna dać np. z granady i też gra ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-22 22:14:37 /


wachacz?? :)

Mysza liil (EM) / 2005-03-23 06:28:30 /


Wachacz górny jest ręcznie robiony, jak w każdym kitcie. Jak zakończę temat rekonstrukcji to ze względu na bazę samochodu (escort, capri) puszczę kilka fotek. Mam też w nim silnik 1,3 ohc w wersji angielskiej, czyli wszystko jest odwrotnie :)) ale robię podmiankę na pinto 1,6 ze skrzynią 4. Szukam jeszcze pompy hamulcowej do tego ustrojstwa, ale ze względu na małą ilość miejsca pod maską będzie bez wspomagania. Ciekawe czy podoła zatrzymać duttona. Wrawdzie jest lekki (500kg) ale..

dutton / 2005-03-23 08:27:39 /


Wahacz :P

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-23 08:48:31 /


tak wahacz ;-) sorry

a jeśli wszystko ma odwrotnie niż pinto to chyba 1.3 ohv (kent)

http://www.fasterfords.com/retro/images/e_mk2/black_1k.jpg

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-23 09:59:18 /


jasne ze ohv, ze zdjęcia widzę, że mój jest podobny przynajmniej co do kolektora wydechu, ale oczywiście nie ma tak pięknych gaźników. Ważne że jest kompletny, całkowicie uzbrojony.

dutton / 2005-03-23 10:59:59 /


Dutton
Porownaj najpierw wysokosc silnika ohv i pinto. Przy probie ich zamiany moze pojawic sie maly problem w kit carze, mianowicie pinto jest wyzszy i to relatywnie duzo. Moze nie miescic sie pod maska, a jesli opuscisz go nizej przeswit miedzy gleba, a miska moze okazac sie niewystarczajacy (nawet po przerobieniu ow miski).
Na twoim miejscu rozgladalbym sie za 1,6 gt ohv. kolejna zaleta ohv to zdecydowanie mniejszy ciezar.
Pompa hamulcowa bez wspmagania poradzi sobie z zatrzymaniem furki (wiekszosc tego kalibru kitow obywa sie bez niego). Co najwyzej mozesz zmienic nieco przelozenie na pedale hamulca.

Pozdrawiam

PS: Moze troche wiecej fotek auta?

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-24 00:02:23 /


Hmmm myślałem, że ten motor co mam to jest pinto, ale nie wydaje mi sie większy od 1,3 ohv, pewnie jak wieczorem wpadnę do garażu to zmierzę. Moze mam 1,6 ohv? A fotki prześlę, wstępnie można go zobaczyć pod http://www.peteran.de/cars.htm i nazywa sie dutton melos. Fajna żaba. Tam nie widać ale ma ciekawy tył :-)))) Choć jeszcze mam masę roboty, i odwrotnie dużo czasu. pozdr

dutton / 2005-03-24 07:17:15 /


pinto ma odwrotnie kolektory ssace i wydechowe - ssacy od strony kierowcy, w kencie, od strony pasazera, zawnetrzne pinto 1.3-1.6-2.0 sa identyczne

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-24 09:08:02 /


Jeśli to jest motor R4 z Forda, to możliwości masz niewiele:
Silniki OHV:
1.pre-crossflow 1000-1500cc [oba kolektory po jednej stronie]
2.Kent 940-1600cc [niezaleznie od litrażu zewnętrznie identyczne]
2.Valencia 960-1300cc [jak Kent, ale blok o ~3 cm krótszy]
Silniki SOHC:
1.Pinto 1300-2000cc
2.Lima 1600-2300cc [jak Pinto, ale blok dłuższy o ~3 cm i wyższy o ~1cm]
3.CVH "europejski" 1100-1600cc
4.CVH "USA" 1700-1900cc [blok wyższy o ~2cm]
Reszta ma po dwa wałki w głowicy, więc szkoda miejsca na pisanie :)
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-24 10:01:59 /


To mam niezły problem. Myślałem, ze ten silnik, który chciałem "wyrzucić" i zamontować 1,6 pinto to też był pinto. A tu nic z tego. Pinto jest dłuższy o ponad 4 cm, no i jest wyższy. Wysokość mi nie przeszkadza, gdyż w tym starym kencie gaźnik nadrabia wysokością a i tak się mieści.Chyba zacznę szukać kenta 1,6. Ciekawe czy są inne silniki o wymiarach kenta 1,6cc. POZDR

dutton / 2005-03-25 23:22:25 /