logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Głowice w 1,5 i 1,7 V4 powinny być te same co nie?

Głowice w 1,5 i 1,7 V4 powinny być te same co nie?

pozdr.

capriman / 2005-04-04 19:58:55 /


takie same za wyjatkiem chyba 1.7gt ma mniejsze komory i wyzsza kompresje(jak sie myle poprawcie)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-04 20:06:52 /


podłącze sie... czym z "wyglądu" różniło sie 1,7 od 1,7 GT ???

black_consul Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-04 20:25:19 /


w Capri były tylko GT - stopniem sprężania , gaźnikiem (2 gardzielowy), zapewne wałkiem rozrządu i być może zaworami. rozróżnić sie da po mocy silnika ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-04 20:34:28 /


a czy kolektor ssący miał dwie " dziury" czyli doloty w obydwóch wersjach ?? bo niewiem czy mam zwykłe 1,7 czy 1,7 GT :]

black_consul Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-04 20:39:35 /


pod jednogardzielowy mial okragla dziure a pod dwogardzielowy owalna

z zewnatrz praktycznie niczym sie nie rozni 1.5 od 1.7 poza wlasnie gaznikiem
zawory sa te same
walek tez
ale owszem stopien sprezania jest inny
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-04 21:47:28 /


czyli jezeli mam owalną dziure w kolektorze ( silnik nie grzebany wcześniej ) to mam 17 GT ?? jak tam no to super :]

black_consul Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-04 23:16:22 /


sprawdz jeszcze oznaczenie przy nr na silniku jak jest "MY" bodajze to jest gt
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-05 09:32:41 /


a w którym miejscu są te literki?? bo ja szukałem na kilku v4 i coś nie mogę znaleźć:(

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-05 09:38:33 /


powyzej nr bloku choc nie wiem czy jak jest zalozona glowica to ich nie zaslania
dzis sprawdze i pozniej napisze bo mam taki rozebrany
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-05 09:47:18 /


mi sie zdaje ze zasłania

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-05 11:00:30 /


sprawdzilem
nie zaslania jest wybite nad nr silnika obok glowicy od strony rozrzadu
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-05 12:13:14 /


tloki sa inne
walek rozrz ten sam
glowice te same (zmiana byla w 67r i dotyczyla wszystkich)
kolektor ssacy i gaznik inne

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-06 14:21:09 /


a bloki?? bo widziałem dwa typy. jeden taki jak na skanie, a drugi taki jak nowsze v6, czyli z normalnymi kanałami wodnymi. czy to ta zmiana o której piszesz camaro?? co z uszczelkami, jakie powinny być czy do obudwu typów bloku takie same?? chyba też nie:(

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-06 14:29:59 /


to jest wlasnie ta zmiana w 67r open deck/closed deck
uszczelki oczywiscie byly inne, ale w capri nie powinien sie znalezc zaden z tych starych, jedynie w M-kach

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-06 14:35:17 /


a masz jakieś wzory tych uszczelek?? bo ja mam kłopoty z przegrzewaniem i podejrzewam, że mam uszczelki od starszego:( założyłem do nowszego bloku takie prawie bez dziur, chyba było po jednej dziurze na uszczelkę.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-06 14:41:23 /


camaro tloki sa te same tylko roznica w pojemnosci wynika z dlugosci skoku tloka czyli 1.5 ma krotsze korbowody
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-06 23:20:35 /


tak gwoli ścisłości to raczej mniejsze wykorbienie wału korbowego i dłuższy korbowód .. bo skrócenie korbowodu niewiele zmieni pojemności skokowej :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-06 23:28:31 /


no ok..ale i tak wszyscy wiedza o co chodzi :P
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-06 23:36:25 /


tłoki nie są te same i nie są zamienne - po prostu różnią sie budową ( na innej wysokości sworzeń) - już pomijając róźnice w skoku uzyskaną innym wykorbieniem wału różnice w długości korbowodów.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-07 02:19:40 /


korbowody są takie same w każdym v4. tłoki inne dla 1,5 i 1,7 (tak jak napisał B4). wał inny, inaczej wykorbiony.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-07 07:21:26 /


co ciekawe na moje oko wałek wyrównoważający w 1,5 i 1,7 jest taki sam. inny dla 1,2.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-07 07:35:20 /


w V6 była zmiana kierunku przepływu wody w bloku, głowicy i kolektorze. Może Bobik w twoim V4 też taka zmiana była. Jeżeli pożenisz starą uszczelkę kolektora z nową pod głowicę i odwrotnie, to tak średnio widzę chłodzenie...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-07 07:53:40 /


to raczej nie o to chodzi, one (v4) wszystkie mają taki przód silnika jak stare v6 i pewnie ten sam kierunek przepływu, ale już teraz jestem prawie pewien, że mam złe uszczelki:( a nie ma ktoś takiego rysunku do v4?? przed i po??

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-07 08:01:54 /


przetrzepałem całą książkę - mam to rozrysowane tylko do V6

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-07 08:12:56 /


Bobik, tam się nie zmieniło nic poza ustawieniem otworków w uszczelkach. W starym wykonaniu woda szła do bloku i stąd w miarę równolegle miał przejść do głowic i zostac wyciągnięta tłem kolektora ssącego do chłodnicy. Po zmianie woda idzie do bloku, blokiem do tyłu, głowicami do przodu i do kolektora przez przednie otwory i do chłodni. Kolektory, głowice sa nadal te same!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-07 08:17:09 /


granadziarz, ale Ty mówisz o v6 i o zmianie kierunku przepływu i tu zgoda, ale zobacz wyżej w v4 była zmiana bloku i głowic:(

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-07 08:22:01 /


tak ale tobie się grzeje :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-07 08:22:42 /


odpowiadacie na rozne tematy i wszystko sie miesza
1.5 i 1.7 mialo rozne waly i rozne tloki
1.7 i 1.7GT mialo te same waly a rozne tloki

korbowody byly takie same dla wszystkich V4 i V6

zmiana w 67r dotyczyla ukladu chlodzenia, ale nie byla to taka zmiana jak w V6 w 69r
chodzilo o zamkniecie plaszcza wodnego w bloku i w glowicach
nie widzialem tych starych glowic ale prawdopodobnie maja rowki wokol cylindrow

wszystkie bloki i glowice do V4 zostaly wtedy zmienione

kolektory nie byly wtedy zmianiane ale bylo ich sporo

do 64r sruby gaznika ustawione byly wzdluz
otwor gaznika
28mm dla 1.2
32mm dla 1.5
pozniej byly w poprzek
64-72
28mm - 1.2, 1.3
32mm - 1.5, 1.7
72-75 33,5mm dla wszystkich

po 75 33mm

otwor owalny dla 1.7H (GT)
68-72 32mm lub 33mm
po 72 33mm


camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-07 08:52:55 /


ja mam dostęp do takiego starego silnika v4, więc porobię foty takiego i takiego bloku i takich i takich głowic, jak się uda to i uszczelki postaram się pstryknąć.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-07 09:11:53 /


moze zna ktoś momenty dokręcania głowic w 1,7 V4 ?? i kolejność :D pilne

black_consul Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-23 14:39:22 /


ja dokręcałem tak jak w 2,0 v6

capriman / 2005-04-23 14:40:55 /


czyli jak?????

black_consul Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-23 14:42:39 /


marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-23 14:54:37 /


i po pierwszym tysiącu też bym radził dociągnąć

capriman / 2005-04-23 15:00:40 /


niezaleznie czy to 1.2 czy 1.5 czy 1.7 panewki ida takie same na wał korbowy fabryka przewiduje 4 szlify . Ja zrobilem na 2 szlif bo na 1 niebyło dostepnych panewek w dobrej cenie panewki zdobyłem firmy GLYCO made in germany . Wiec reasumując czopy wału krbowego mają te same srednice a rozne wykorbienia .

Tymon Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-19 08:40:11 /


a co głowic to wstawiłem wieksze zawory + utwardzone gniazda pod bezołowiową zawory dałem od 2.3v6 dlugosc ta sama te same zabezpieczenia uszczelniacze tylko sa troszke wieksze grzybki a "mięsa" w glowiach jest żeby zrobic taką modyfikacje .

Tymon Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-19 08:43:25 /