logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Po Co jest linka do gażnika w automatycznej skrzyni biegów C3

Po Co jest linka do gażnika w automatycznej skrzyni biegów C3

Mma ją odłącznoną bo się przepaliła na kolektorze i mam pytanie z czego dorobić i jak mocno napiąć i do czego służy to coś - prosże o szybką odpowiedz nie chciałbym załatwić skrzyni. Z góry wszystkim dziękuję.

Albi_Poznan / 2002-10-16 09:34:38 /


napina się przy max otwarciu przepustnicy i powoduje redukcje biegów... tzw "kick down"

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-16 09:39:46 /


Może trochę jaśniej bo się jeszcze nie obudziłem - może na przykładzie jadę sobie 60km i nagle wci.... dokończ może coś zrozumię a ija mocno ma być napięta

Albi_Poznan / 2002-10-16 09:41:48 /


Linka powinna być tak ustawiona ząby była maksymalnie wyciągnięta w momencie gdy przepustnice otwarte są na max. A działa to tak że jedziesz sobie te 60 powiedzmy na 3 biegu wdeptujesz gaz, a automat redukuje bieg do 2 a może nawet do 1. A linka steruje zaworem odpowiedzilanym za zamianę ciśnienia w układzie governora.

actom Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-16 14:56:38 /


Mam podłączoną nową linkę do skrzyni biegów faktycznie dzaiała jak opisałeś tylko muszę to ustawić odpowiednio. Dziękuję jeszcze raz za pomoc.

Albi_Poznan / 2002-10-26 10:29:41 /


Właśnie pozbyłem się tego czegoś. Praktycznie od momentu ja wyjechałem od mechanika który mi to założył użyłem raz i na tym się skończyło (nie spodobało mi się). Zmieniłem także mocowanie linki gazu i teraz jest o wiele lepiej niż było - mam większą mozliwośc płynnej regulacji obrotów silnika ale bez kick down.

Albi_Poznan / 2003-03-20 16:13:46 /


Ale jak jedziesz przy wolnych obrotach silnika i nagle chcesz depnąć, to trochę czasu zajmie, żeby wóz rozbujać. A kickdown redukuje bieg i dzięki temu fura ma kopa. Ale jeśli ci tak wygodnie... tylko opisz dlaczego, bo ciekaw jestem, sam jeżdżę automatem i uważam to za pożyteczną rzecz...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-21 08:04:33 /


Mój automat jak mu trochę mocniej nacisnę pedał gazu też redukuję bieg niżej.

Albi_Poznan / 2003-03-21 09:11:03 /


moj automat c3 redukuje tylko z 2 na 1 do predkosci 60/h powyzej tego nie ma juz mowy o jakiejkolwiek redukcji a tymbardziej o wyprzedzeniu na trasie ciezarowki jadacej 90. przy maksymalnym wcisniecu gazu linka jest naprezona. i co ja mam zrobic..? czy automat moze powodowac ze Capri + 2 osoby + bagaz na 10 dni dociaga na trasie do 130 i wiecej nie chce..? nie mowiac o tym ze Capri+ kierowca tez tych 130 nie daje rady przejsc..? silnik 2.0 V6.
(ta druga czesc to tak dodatkowo wazniejsza jest 1 bo w pon znowu jade w polske a na prawde ciezko jest cos wyprzedzic rozpedzajac sie na 3 od 90 do 120... :] )
pozdrawiam

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-31 02:58:49 /


Zobacz czy linka nie stoi w pancerzu...od kick-down-u ja mam 2,0v6 na C3 i jak mu pierdziechnę przy 110km/h to wbije 2 bieg co prawda zaraz przeżuci na 3-ci ale redukuje...a co do 130 nieosiągalnych to tak:
1.Pierwsza najważniejsza zasada jeśli Fordzik ma się kręcić do czerownego pola to instalka wysokiego napiecia powinna byc w dobrym stanie<odpowiednia przerwa na świecach odpowiednio zapłon wyregulowany itd świece koipułka palec to powinno być w nienagannym stanie>
2.Dobrze wyregulowane zawory to może nawet 50% sukcesu
3.Ciśnienie w oponach i takie tam
4.Filtry powietrza ,gazu jak najczystsze
5JEśłi masz gaz to nieskręcaj go jak szalony w poszukiwaniu oszczędności...Silnik musi dostać odpowiednią dawkę i tego nieprzeskoczysz inaczej niebędzie miał kopa lub będą szybko świece padaly itd.
6.Powodzenia

gilmor / 2004-07-31 04:42:36 /


masz tu dwaoddzielne problemy
po pierwsze kockdown nie dziala za dobrze, byc moze to wina regulacji lub stanu linki, a byc moze cos ze skrzynia

druga sprawa to silnik ma problemy z moca, jezdzisz na gazie czy beznynie?
moze gaznik wymaga regulacji, moze zaplon wymiany, moze zawory, a moze ma juz swoje lata i tylko remont pomoze...

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-31 08:58:27 /


w jednym z taunusów z automatem miałem doprowadzone do skrzyni podciśnienie z kolektora ssącego. oprócz tego była też linka "kick down".

po odpięciu podciśnienia automat też niechętnie redukował biegi..
tyle że nie jestem w stanie określić jaka to była skrzynia w taunim. Pracowała z 2,3v6

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-31 10:42:38 /


A czy ktoś mógłby zamieścić tu zdjęcie bądż rysunek gażnika od 2.0 R4 jeżdżącego z automatem? Chodzi mi o sposób podłączenia linki kick downu.

Krayczek Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-24 14:05:57 /


Do jakiej prędkości C3 powina redukowac z 2 na 1 za pomocą kickdownu?? Linke ma tak naciągniętą, że redukuje tylko do mniej więcej 50km/h. Potem na 1 juz nie zredukuje. Z 3 na 2 redukuje pomiędzy 50 a 125. Jest ok czy mam regulowac kickdown dalej???

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-09 12:42:39 /


chyba nie .... przy moim malym silniczku do 40 redukuje na 1 a do 70 z 3 na 2

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-09 12:47:31 /


w przyblizeniu jest OK, nic juz nie reguluj

Mysza liil (EM) / 2007-04-09 12:48:47 /


A co to do cholery jest że A4LD wrzucił mi 1 przy około 60-70 ?? Z trójki ..... Oczywiście obrotomierz gdzieś na czerwone pole - efekt ? wyprzedzić wcale sie nie dało a koleś dojeżdżający za mną zaskoczony musiał troszke zwolnić ......... po przejechaniu 2 km było juz ok i nie wrzucał jedynki przy redukcji z takich prędkości.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-09 13:06:14 /


Kick-down jest tam elektryczny i nie reguluje sie naciągu. Ciezko stwierdzic o co chodzilo, moze bylo na granicy i pomoglo mu podcisnienie. Sprawdz czy modulator podcisnieniowy jest napewno od tej skrzyni (dlugosc igly ma znaczenie jesli chodzi o punkty zmiany biegow) oraz czy w wezyku podcisnienia nie ma czerwonego oleju ze skrzyni, bo moze membrana jest trzasnieta i olej zakloca prace regulatora.

Mysza liil (EM) / 2007-04-09 16:16:17 /


A może zwyczajnie zjawisko wystąpiło na zimnej skrzyni,albo chwilowo przycioł sie jeden zaworów w płycie?Jeżeli stało to jeden raz to nie powód do zmartwienia.

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-09 17:55:12 /


Panowie mam pytanie, jak się reguluje napięcie linki kick-down'a w C3?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-06 20:48:04 /


Podjedź do mnie to Ci ustawię:)
A tak na poważnie to linka ma powodować pstryknięcie tego czegoś przy skrzyni w momencie wdepnięcia pedału w podłogę. Ma być na tyle luźna, żeby dopiero przy maksymalnym otwarciu przepustnic pociągnęła ten pizdryk przy skrzyni.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-06 21:47:26 /


Coś mnie chyba ominęło jak odłączałem silnik. Mam jakąś linkę wychodzącą ze skrzyni biegnącą w stronę komory silnika. Zapewne kickdown.
Gdzie to poprawnie podłączyć od 2.9? Ma ktoś może fotę poprawnego podłączenia tego do zapewne mechanizmu na przepustnicy/dolocie?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-25 15:51:17 /


w 2.8i wyglada to tak:
http://www.capri.pl/image/car/3281/93665

duza linka ze sprezyna to gaz a mala to kickdown. w 2.9 bedziesz musial sobie jakos wykoncypowac podlaczenie tej linki do dzwigni przepustnicy.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-25 23:14:49 /


Potrzebuję zdjęcie gaźnika, a właściwie półksiężyca do którego mocuje się linki gazu i kickdownu.

Czy półksiężyc od manuala różni się od półksiężyca od automatu? Mowa o C3 i 2.8V6 na solexie

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-18 13:23:04 /


neblu ta linka jest mocowana przez taka strasznie dziwna dzwigienke ktora jest osiowana na tej samej osi co plastikowy beben sprezyny - jak polksiezyc idzie na dol to ja naciska, a przez to tez (w niesamowicie koslawy sposob!) pociaga lekko linke kickdowna - jak masz polksiezyc, a nie wajhe to jest ok. nie mam pod reka aparatu ale jakby co to dzwon jutro, albo wstaw foto to ktos wytlumaczy.
pozdr,

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-18 18:30:04 /


chyba muszę to zobaczyć, ale z lekka zaczynam kojażyć.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-19 07:04:34 /


Chyba u mnie w garażu powinno być jakoś w miarę na wierzchu, ale tylko w celu obejrzenia jakby co :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-19 08:25:04 /


a możesz zdjęcie zrobić i wkleić tu?

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-19 12:25:23 /


Nie widzę kontrabandy, o ile będę pamiętał :)
Bo w sumie jak wczoraj szedłem do garażu to też miałem plan to oblukać, ale jak popadłem w amok kręcenia kluczami to ameno :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-19 12:49:07 /


Łee.. lipa. Denatura pamięć wyssała i dlatego namieszałem :)
Się okazało, że gaźnik od Cześka jest w wersji bezpółksiężycowej, a drugi co mam z półksiężycem nie ma sterowania kickdownem :|

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-19 19:26:49 /


Atom - Dzięki naprowadziłeś na właściwy trop. Widełki były przy starej pękniętej lince. Problem rozwiązany. Postaram się wrucić zdjęcie tego rozwiązania.
Dzięki Gryziu za chęci. Grunt, zę się udało.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-24 21:00:55 /