logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Silnik 2.9 V6 w Taunusie i problemy ze skrzynia biegów oraz mostem

Silnik 2.9 V6 w Taunusie i problemy ze skrzynia biegów oraz mostem

Mam w Taunusie silnik 2.9 V6 ze scorpio z 91r przerobiony na gaznik i zwykly zaplon. Bylo fajnie dopoki nie zaczely sie problemy z przeniesieniem napedu...
Mialem most od V6 o przelozeniu 3,44 i skrzynie biegow 5 od sierry 2.0 R4 z przelozonym dzwonem od V6. Na poczatku skonczyly sie krzyzaki, wymienilem na krzyzaki od transita ale jeden skonczyl sie po tygodniu przy okazji ukrecilo mi tarcze sprzeglowa. Wymienilem krzyzaczek i kupilem tarcze od 2.9 funkielnowke i sprzegielko bylo super brzytew! Potem trudno wchodzily biegi zwlaszcze 3 i pewnego razu gdy zjezdzalem ze skrzyzowania cos gruchotnelo...
Okazalo sie ze wypadly satelity i zablokowaly walek atakujacy blokujac wal pedny a silnik nie odpuscil tylko wysadzil trybiki w skrzyni...
Macie moze jakies pomysly jak zrobic uklad napedowy aby byl troszke mocniejszy? Spokojna jazda nie wchodzi w gre bo po co inaczej mi taki silniczek.
Pasowala by np skrzynia od scorpio 2.9 do taunusa? Lapa i wielowypust walu i wogole gabaryty.
Jaki most bylby najmocniejszy a moze pasuje jakis od innego autka i jest mocniejszy od Taunusa?

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-21 01:34:11 /


Jezeli chodzi o skrzynie to proponuje MT75 powinna wytrzymac, ale trzeba podniesc tunel zeby sie zmiescila . Co do mostu to szukaj dozego mostu od taunusa , ma taki sam mechanizm roznicowy jak w Capri a mocowania od tauniego.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 08:21:23 /


co to jest ten dozy most od Taunusa?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 08:27:25 /


most z "dużą główką". Był w oryginalnie w 2,0 i 2,3. jest po prostu większy. Ma bebechy jak w capri i ma wieksze hamulce. Ma też szybsze przełożenia. Jutro postaram sie zeskanować coś z literatury.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 08:34:35 /


W tauniakach wystepowaly 2 rodzaje mostow , jeden z malym mechanizmem roznicowym i malymi bebnami . 2 z duzym dodatkowo byly zakladane duze bebny czasmi byly spotykane mieszanki miedzy inymi w kombiakach maly mechanizm roznicowy i duze bebny. Wieczokiem moge zrobic fotki duzego mostu i przeslac.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 08:34:54 /


wielkość mechanizmu różnicowego zależała od pojemności silnika, ale Obi ma racje, że w niektórych combiakach, były duże bębny nawet przy małym mechaniźmie i silniku 1,6. czyli nie po bębnach osądzać mosty;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 08:38:06 /


I tu sie zgodze z Bobikiem .

Tylko jedna rzecz sprostuje. W dziobakach jak i w mojej Cortinie byl taki most przy 2,0 R4 .Wiec nie tylko V6.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 08:43:43 /


a czy ten duży most to nie jest właśnie most 1:3,44? o takim pisze właśnie "ford76" a wg oryginalnych prospektów nie było mostów szybszych niż 1:3,44... były szybsze mosty niż 1:3,44 w taunusie? bo chyba właśnie ten był dla 2.0, 2,3 ???

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 09:39:34 /


faktycznie jeśli jest to duży most to ma dokładnie 3,44 przełożenie.. mały odpowiednik tego mostu ma przełożenie 3,45..

inne przełożenia [jak 3,44] występowały tylko w małych mostach.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 11:57:45 /


Obi ja nie napisałem, że w v6;-) napisałem 2,0 i 2,3. wszystkie 2,0. R4 też.

tak jest to przełożenie 1:3,44 i w taunusie nie było szybszych:( ale jeżeli bebechy są te same, to można założyć środek od capri 3,09.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 12:03:21 /


Sorka Bobik nie przylukalem ;D


Ja w moscie mialem 3,75 wiec i takie wystepowaly. A niesadze zeby ktos w nim grzebal. A tak przy okazji ktos niema takich przelozen ?


A dodatkowo do takiego mostu mozna zapodac mechanizm roznicowy ze starego transita gdzie on latal na 4 satelitach . Co to oznacza nie moosze chyba mowic ;p

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 12:09:02 /


to oznacza, że można by dużo opon wystrzelić??
ja mam w domu dobra książke o tych mostach (przełożeniach, długościach wałów itp), to jak jutro nie zapomnę, to poskanuje w robocie i powklejam, będzie wszystko wiadomo.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 12:20:22 /


Mysle ze nie tylko plusem bedzie wystrzal opon , ale dodatkowo taki uklad sprawny powinien stawac wiekrzy opor . Wiec powien dzialc jak taka malutka szpera ;D .

Pytanie czy wymieniales kiedys lozyska na walku atakujacym i na koszu satelit . Zalezy mi na opisie jak mozna zdystansowac przelozenia tak zeby nie wyly.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 12:27:17 /


kiedyś robiłem, ale w ruskich motorach:) zawsze wyło;-) ale myślę, że sama wymiana łożysk nie powinna popsuć dystansowania?? a jeżeli chcesz coś zmieniać, zamieniać, to słabo to widzę, bo to jednak się wypracowuje i chyba niesposób, żeby pracowało bezgłośnie. Poszukaj opisu jak to robić w jakichs książkach o poldolotach i fiatach 125. U nas kiedys był magik od mostów w polmozbycie (ale juz go nie ma) i zrobił kumplowi w Taunusie idealnie, ale i tak było go słychać:(

A wracając do tematu wątu, to ja kiedys kombinowałem, żeby zrobić most do taunusa z dyfra od granady. Dyfry od granady są nie do zabicia!! (Mysza to sprawdził i sprawdza dalej;-) Ale przeróbka byłaby niezłą rzeźba i dałem sobie spokój:( poza tym najszybszy dyfer od granady jest jakis "słaboszybki".

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 12:54:39 /



Sory ze zbocze troche z tematu ale
Jedno pytanie moze ktos wie czy mechanizm roznicowy w granadzie i skorpiaku jest taki sam ?

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 12:58:55 /


mysle ze problem w tym ze fabrycznie taunusowskie mosty byly przystosowane do przenoszenia max obciazenia do 114KM ktore dawal 2.3v6
wiec jesli wstawiasz 2.9 ktory ma ponad 140KM to sie nie dziw ze sie sypie
to wszystko bylo obliczone do konkretnych mocy a i tak da sie na oryginalnym piecu skatowac most wiec przy mocniejszym tymbardziej
chyba ze przerobisz na most i czegos innego np. granady to pochula i przy 2.9 cossim :P
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-21 13:40:42 /


Czy u kogos moze przewracaja sie po garazu bebechy z duzego mostu od capri lub taunusa? A moze caly most? Bo chetnie zakupie na zapas bo po mimo szczerych checi watpie aby dyfer od 1.6 dlugo polatal bo to faktycznie znacznie przerasta jego konstrukcyjne mozliwosci.

A moze cos wiecej o mechanizmie roznicowym z transita? Z jakiego to ma byc i jakie sa szanse ze to bedzie pasowac? Jak byscie mi podali jakowes szczegoly to niedlugo moglbym to sprawdzic czy naprawde bylo by to rozwiazanie dla maniakow spalonej gumy...

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-21 15:00:07 /


I tu sie pojawia problem . W transitach byly montowane 2 rodzaje mostow 1 gdzie mechanizm wklada sie od przodu (to ten zly) i 2 gdzie sie wklada od tylu (takiego szukamy ;D ) . Z tego co kiedys szukalem to zaczely takie sie pojawiac w prosiakach a skonczyly sie jakies 2 modele puzniej . Kiedys szukalismy z Chuderem takiego i nowy (moze regenerowany) mozna bylo kupic za jakies 1000, niby to nie malo i nie duzo ale napewno chcwile pochula. Podpytaj sie 3-kata on meczyl takiego w "czarnej Wdowie z 2,9 " i mechanizm jezdzi do dzis u innego wlasciciela . Dostal dopiero luzow potym jak znajomy go przegonil na trasie bez oliwy :( wtedy dosc dlogi kawalek . Fajnie bylo jak zamiast oleju z mostu wylecial taki galaretowaty glut ;P.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 15:16:08 /


ale trojkat wymienial bebechy czy caly most zapakowal?
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-21 18:02:03 /


Wlasnie caly czy tylko sam mechanizm roznicowy? Bo se tak mysle ze jakby podpasowal mechanizm pod poloski to mozna by bylo przezucic tylko sam kosz z satelitami a tryby atakujacy i atakowany z Taunuska bo tych to chyba nic nie jest w stanie zajeb.... Np u mnie nie ma na nich sladu zurzycia podczas gdy satelity polecialy w kosmos :)
Jakie roczniki transitow trzeba sprawdzac? Mam znajomego mechanika ktory "serwisuje" samochody dostawcze z piekarni, podpytam go co i jak i moze pozagladamy pod pokrywy mostow...

P.S. Tak sie dzisiaj przygladalem skrzyni biegow 4 biegowej i tej nieszczesnej 5 co ja ukrecilo i nasowa mi sie pytanie czy pasowala by tylna czesc z 5 biegowej do 4 bo jezeli pasuje dzwon i ogolnie w srodku tez jest bardzo podobnie to moze gdyby przykrecic ten tyl z 4 biegowej zrobilo by sie 5 biegow? Robil juz ktos cos takiego?

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-21 22:31:48 /


most miałem w taunusiku kombinowany.. tj.. duży most od taunusa i założony kosz z mechanizmem różnicowym na 4 satelitach od tranzita.

patent bardzo dobry bo był to pierszy most którego niezajeździłem :) pozatym budowa kosza była taka ze nawet pęknięta satelita nie miała prawa z niego wypaść.

niestety to rozwiązanie ma też wadę.. a mianowicie nieodporność na prędkość. kosz mechanizmu jest na tyle szczelny ze większa prędkość i siła odśrodkowa dziłająca na olej w koszu wypycha go na zewnątrz.. co daje skutek taki że przy dłuższej jeździe z dużą prędkością satelity i koronki pracują niemal na sucho i się przegrzewają.. to niezbyt kożystnie wpływa na twałość..

niom ale sumarycznie rozwiązanie to jest bbaardzo dobre i bardzo trudne do zajeżdżenia :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 22:49:08 /


Trojkat a od jakiego transita wyczarowalec ten mechanizm? Pasowal bez problemow czy cos trzeba bylo dodatkowo przerobic? Poloski pasowaly? A co z trybami atakujacym i atakowanym? Pomoz bo jeszcze nie wyjechalem na moscie od 1.6 a juz widze jak sie konczy...

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-21 23:11:25 /


-kosz z mechanizmem od tranzita prosiaka.
-pasował bez problemów i bez przeróbek. jedynie trzeba było zdystansować go podkładkami pod łożyskami..
-półośki pasowały.
-a przekładnia główna została orginalna z mostu taunusa.. tj: 3,44


Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 23:21:43 /


A co to do cholery ten prosiak? Zaden z trnsitow do swini nie podobny a mnie juz z miejsca podnosi aby zaczac szukac. Jakie to roczniki transitow???
A co do smarowania to moj Taunusik szybko nie bedzie jezdil bo przeciez do 90km/h mamy ograniczenia... a tak serio to chyba wyzszy poziom oleju wymusilby smarowanie o ile nie wysadzil by uszczelniaczy

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-21 23:29:53 /


To ja do was z zapytaniem.Czy w roku 82 istniała taka możliwość że taunus z tegoż roku z silnikiem 1.6 mial dyfer 3.89 z dużą glówka?
Bo jak porównałem wzrokowo(a oczy mnie raczej nie mylą)z moim mostem w 2.0 v6 to wygląda na to samo z małą różnicą ze bebny są mniejsze.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-21 23:31:24 /


No to jest prosiak



A właściwie to



Ze względu na to że diesle miały taki ryj(ek) ale nazwa Prosiak sie przyjęła dla wszystkich Transitów Mk1

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 23:57:30 /


o kutwa... To chyba musze sie do muzeum zabytkow wybrac aby takiego transita znalezc bo jeszcze w zyciu takiego nie widzialem... Ciekawe czy w nowsiejszych nie byly podobne mechanizmy roznicowe. Przecie ford wszystko na jedno kopyto robi...
Jak cosik wynajde to napisze!!

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-22 00:03:57 /


A czy podobny patent z mechanizmem od transita można zastosować w Capri??

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-22 07:51:03 /


W Kapciu jest taki sam mechanizm i bedzie pasowal. Z tego co sie orjetowalem to tez w troche mlodszych transolach tez byly takie mechanizmy . Najlatwiej poznac jaki jest mechanizm po tym jak go sie wklada do mostu. Jezeli jest wkladany od przodu mostu wraz z calymi przelozeniami to nie bedzie dzialalo. Jezeli jest wkladany od tylu bedzie ok.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-22 08:09:45 /


ObiMobile Ty to potrafisz pocieszyc czlowieka!! :) A ja juz myslalem ze bede musial jakiegos zabytka szukac!
Co myslicie z ta skrzynia 4 biegowa przerobic na 5 tak jak wczesniej pisalem?

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-22 12:52:59 /


Tu niestety cie rozczaruje , niema takiej mozliwosci . W skrzyni masz powiedzmy 2 choinki jedna na gorze gdzie masz tryby ktore wlaczaja badz wylaczaja biegi za pomoca wybierakow . A 2 jest nadole i tu jest twoj problem w 5 jest ona dlozsza o ten jeden bieg i wystaje poza obudowe skrzyni ;( i dlatego ta opcja nie przejdzie u ciebie. Zreszta to widac na przekroju http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-9.php


A jezeli chcesz miec skrzynie ktora napewno przetrzyma dziwne wybryki , to polecam MT75 . Bez wiekrzych przerubek bedzie pasowac do auta.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-22 13:03:34 /


przełożenia:

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-22 17:33:56 /


Co oznacza to "bez wiekszych przerobek"? Ktos pisal ze trzeba podnosci tunel i to po calosci. Co to dokladnie jest ta skrzynia MT75 bo nie bardzo wiem, od jakiego to fordzika, roczniki i oczywiscie niestety przyblizona cena...

Jakie dokladnie przerobki byly by konieczne pokolei rozrusznik sprzeglo lapa mocujaca wal gabaryty i jakies inne pierdulki jakich nie wymienilem.

P.S. Dzis wyjechalem pierwszy raz po zmianie skrzyni i mostu. Jadac na 4 silnik ma obroty jakbym wczesniej na 3 jechal ale odejsie ma niesamowite. Idealny patent do sprintu na 1/4 mili lub driftu tylko dlokada by sie przydala lub zaspawac satelity na stale :)

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-22 19:59:25 /


MT75 były montowane między innnymi w scorpio i sierrach.. nas ineteresuje MT75 od V-ki 2,4 - 2,9 ze scorpio.. bo taką skrzynię da się zaadoptować..

podniesienie tunelu jest konieczne chyba że ktoś ma bardzo wysokie zawieszenie i zwisająca nieco skrzynia nie będzie mu przeszkadzać :)

druga poważniejsza przeróbka to jest wał napędowy musi on mieć element z wieloklinem, który umożliwia zmianę długości wały. Skrzynia MT75 ma stałe wyjscie na wał.. dlatego ruchomy element musi być na wale.

sprzęgło można zostawić te co jest. rozrusznik również zostanie stary.. a łapa i łożysko oporowe musi być od kompletu sprzyni mt75..

jak bede miał okazję wjechać gdzieś na kanał to porobie zdjęcia wału napędowego po przeróbce.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-23 17:46:36 /


Trojkat jak mozesz to zrob te zdjecia walu i ogolnie jak to wyglada.
Czyli ta skrzynia wystaje do dolu a nie do gory? Moj taunus jest na 15" i mam powstawiane twardsze sprezyny so podnioslo go tak ze wyglada jak mala terenowka. Jak cos to zobacz go na mojej stronie www.taunus.za.pl i ocen czy wystarczy przeswitu. Martwi mnie ten wal bo ciezko jest go przerobic aby byl prosty i nie trzasl cala buda. A wiesz moze ile taka skrzynia MT75 kosztuje?
A czy pasowala by do taunusa skrzynia od granady 2.8? Bo wytrzymac to chyba troche powinna...

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-23 20:11:56 /


mogę podać namiar na firmę w wawie gdzie zawsze przerabiam wały.. do tej pory nie było problemów z biciem..

MT75 ogólnie jest wyższa i jeśli nie podniesiesz tunelu to bedzie wystawać od spodu.
zakłądaliśmy u Szpaka w capri dohc-a z mt75 bez podnoszenia tunelu.. szpak narzekał że zachaczał skrzynią o śpiących policjantów..

Cena takiej skrzyni moze być rózna :) ale w dobrym stanie musisz liczyć się z wydatkiem rzędu 500PLN.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-24 12:33:03 /


OK rozumiem. A czy jak podnosisz tunel to przypadkiem nie musisz podnosic tez silnika do gory? U mnie w taunusie nisko wisza wydechy jakies 10-15cm nizej od skrzyni i na progach nimi nie zaczepiam wiec mysle ze i skrzynia nie powinienem. Wyjdzie w praktyce. Tylko teraz gdzie taka skrzynie znalezc jak u nas za zwykla skrzynie od sierry chca 500...

Tak sobie myslalem o tym walem. W tej skrzyni wychodzi z tylu taki uchwyt na 3 sruby jak do sprzegla uderzeniowego i gdyby przykrecic taunusowski wieloklin odwrotnie czyli ta czescia co w orginale wchodzi do skrzyni do tylu, uciac wieloklin ze skrzyni wsadzic go tam a na niego drugi taki juz przykrecony do walu. z obu stron sprezynki co by ustalaly srodek. Oczym wyobrazni prawie by to dzialalo tylko trzeba by bylo pomierzyc dlugosc walu.

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-24 13:42:03 /


Silnika nie musisz podnosic, bedzie w poziomie pod maską, bo fabrycznie jest lekko opuszczony tylem.

Tunel (gorna czesc - z 15 cm) mozna wyciac ze skorupy lub sierry i z powidzeniem wspawac do taunusa: http://www.capri.pl/photo/1/b/424edb02c801b.l.jpg

Co do wału napedowego, to ja przerabialem wlasnie do tego wozu: http://www.capri.pl/page/401b9a92479e7

Jest tam oryginalny wal od scorpio z MT75, z ruchomym wieloklinem przy podporze, podpora oryginal od taunusa zeby zminimalizowac kąty lamania walu, wal skracany przed i za podporą, tak zeby podpora byla w oryginalnym miekscu. Wal dorabialem po zamontowaniu silnika i skrzyni gdyz tylko wtedy mozna bylo wszystko dokladnie wymierzyc.

Mysza liil (EM) / 2005-04-24 13:59:05 /


ja mam skrzynie MT75 jak coś wal na prv

DZIOBEK Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-24 14:39:31 /


OT: O ile się nie mylę to na szrocie w Dąbrowie Chełmińskiej stoi od dłuższego czasu prosiak. Musze podjechać się upewnić.

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-25 16:31:10 /


Rozmawialem ostatnio z takim gosciem ktory buduje terenowki i jak twierdzi repliki cobry i inne ustrojstwa. W kazdym razie stanelo na tym co on by wsadzil do mojego dzioba. A ja na to jak to na asfalt przeniesc. Na to kolega stwierdzil mt-75 + zawiecha ze sciery. A ja sie smiac zaczolem (jak wiekszosc z was teraz) i mowie ze sztywny most itd. Po czym dowiedzialem sie ze gruche mocuje sie do budy a wachacze laczy sie jakims specjalnym palakiem tak ze to to pracuje jak sztywny most. podal jakas nazwe tego patentu ale nie powtorze. Bede sie widzial z tym gosciem dopiero w maju ale podpytam sie co on wie i gdzie cos takiego jezdzi. A ktos z was cos takiego slyszal ??

nmd / 2005-04-26 00:37:17 /


Czy mogłby ktoś mi wyjaśnić na czy polega podniesienie tunelu żeby zmiściła sie skrzynia mt75. Czy pociąga to za sobą jakiś zmiany w środku auta czy podnosi się tylko tą (przednią część). ??
Pozdrawiam

leciej / 2005-04-28 22:57:24 /


no więc bierzesz diaksa ... :D
wycinasz górę tunelu do poprzecznej belki wzmacniającej.. potem aplikujesz do auta silnik ze skrzynią i mocujesz tak jak być powinna.. a następnie przykładasz odciętą część.. zostawiasz jeszcze 1-2cm luzu i spawasz spowrotem.. niedobory wypełniająć pasem blachy..

to tak w wielkim skrócie.. gdzieś mam fotki jak wycinałem tunel w kapciu.. jak znajdę to umieszcze w tym wątku.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-29 00:25:51 /


czekamy na fotki tunelu i przeróbki wału Trójkąt;)

DZIOBEK Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-29 11:00:06 /