logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Wybór gaźnika

Wybór gaźnika

Mam do kupienia gaźnik ZENITH z Opla Senatora 2.8 za 130zł lub gaźnik SOLEX 4a1 z pojemności 3.0.Potrzebuję któryś z nich wpasować do kolektora gaźnikowego 2.8 do silnika 2.8 EFI ze Scorpio.Który z nich byłby lepszy i który łatwiej wpasować by było.Zenith jest dwógardzielowy także teoretycznie on byłby lepszym wyborem.Sam nie wiem?Doradźcie coś!Który z tych gaźników jest lepszy i sprawniejszy?

PL / 2015-07-17 10:25:51 /


4a1 za 150zł

PL / 2015-07-17 10:38:15 /


parę osób tu jeździło na 4a1 z pozytywnym skutkiem :)
Jarek granadziarz prawdę Ci powie.

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-17 14:01:02 /


na pamiętam, jak Larry zmienił z oryginalnego 2.8 gaźnika na ten 4a1 - to nie piał jakichś zachwytów... ale może nie do końca wyregulowane to było...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-17 14:22:16 /


u Larrego był problem z regulacją, auto oczywiście jechało ale dopiero od 140km/h i wzwyż.
pedał gazu było trzeba praktycznie głaskać żeby się nie dławił, dociskanie do końca powodowało dławienie się silnika. Trochę zabawy z dyszami, zapłonem, mieszanką itd i z dobrze zrobionego 2.8 można 170-180 KM wyciągnąć na tym silniku.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-17 14:29:43 /


Nie lepszy ten Zenith?W końcu jest dwógardzielowy i pewnie łatwiej go wpasować.Dodatkowo jest od 2.8 a nie od 3.0 jak tan 4a1

PL / 2015-07-17 14:39:19 /


a do czego łatwiej dostaniesz dysze, uszczelki itd. ?
ja bym brał 4a1
pzdr

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-17 15:25:47 /


Jaki to zenith? Pamiętaj, że przepustnice muszą się razem otwierać. Jeśli to ZENITH 35 40 INAT to trochę lipa. Ja bym coś takiego założył http://sprzedajemy.pl/gaznik-k126-b-fabrycznie-nowy-orginalny-zsrr,12586597 Tylko jakie to ma średnice przepustnic?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-17 15:29:22 /


Może i tak ale podstawa 4a1 to jest ze dwa razy większa jak podstawa w kolektorze dolotowym w związku z czym pojawia się problem ze spasowaniem tego jakoś.

PL / 2015-07-17 15:30:39 /


Pod jeden i drugi będziesz musiał mocno modzić kolektor.
Celowałbym na 4a1 - bardziej dostępny na rynku wtórnym, zestawy naprawcze itd.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-17 15:42:40 /


O K126 :D Mam taki w Wołdze , ale tam szumnej mocy nie ma ;)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-17 19:44:47 /


K126 był też montowany w gazie 66 z jego v8. Taki załóż, może moc wzrośnie ;)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-17 20:54:31 /


W latach 80-tych prowadziłem okazjonalnie Wołgę GAZ M 24 , to był samochód służbowy, depnięcie miała OK., po co wymieniać jej gaźnik na inny? Ale wtedy na drogach konkurencji, jeżeli chodzi o komfort raczej nie miała dużej, a komfort jazdy i prawie kultura była.
W przypadku kombinacji z silnikiem, Scorpio dopasowanie gaźnika może być długie.
I powiem Wam, że najlepiej podoba mi się: http://www.capri.pl/car/6000

zenonDWR / 2015-07-17 23:45:49 /


Ale spalanie jak wzrośnie :D Do Wołgi już czeka Rover V8 (były takie fabrycznie nawet przez chwilę) .... I to musze posadzić na gaźniku (bo obecnie jest jakiś zmotany k-jet i nie wróżę aby działał). Tutaj wahałem się miedzy solexem 4a1 a gaźnikiem od Capri 3.0 (2 gardzielowy - żeby było prościej). Chociaz zawsze mozna na k126 :D

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-18 00:42:01 /


PL, bierz solexa:
http://www.capri.pl/image/car/3952/2897/121692
http://www.capri.pl/image/car/3952/2897/121693

Mike, wołga gaz 24 miała w papierach 110 koni, a po obróbce szlifierką w wiadomy sposób, zamykała 150-konną hamownię silnikową i kręciła prawie 7000/min. Nie wiem ile by pokazały dzisiejsze podwoziowe, ale tamtą - zamykała. Facet który tego dokonywał, nauczył mnie jak to robić....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-07-18 23:06:12 /


A działało to jakoś?Martwi mnie to że 4a1 był stosowany przy rzędówkach 6 cylindrowych a tu jest V6 i nie da się ustawić go tak żeby od gardzieli gaźnika do skrajnych cylindrów była taka sama droga.Jak się ustawi żeby duże przepustnice były tak po środku to wtedy te małe będą bliżej cylindrów przednich i tym samym dalej od tylnych cylindrów.

PL / 2015-07-19 15:57:09 /


Zobacz kolektor od amerykańskiego 2.8 i nie narzekaj. Nie musi być ta sama droga, pociągnie sobie i tak.

Mysza liil (EM) / 2015-07-19 20:58:46 /