logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Xenon w capri???? Moze byc ciekawie!!!!

Xenon w capri???? Moze byc ciekawie!!!!

ciekawe czy mozliwe jest załozenie ksenonu do capri np. od jakiejs bmw.... POzdro i powiedzcie co o tym myslicie??

_Buri_ / 2005-07-06 23:55:50 /


jasne ze jest mozliwe..
ale po co sie ladowac w dodatkowe problemy? policjam oze zabrac dowod, stacja diagnostyczna nie podbic przegladu ..

DeMaDeS / 2005-07-07 00:00:54 /


sa firmy ktore sie tym zajmuja ja bym sobie kiedys zrobil

Michal FAZI / 2005-07-07 00:23:37 /


Mozna dostac okrągle reflektory xenonowe u Helli ale cena napewno też jest okragla ok.3 tys.za komplet.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-07 00:24:26 /


No i oczywiście musi mieć odpowiednią homologację, układ samopoziomujący i wysokociśnieniowe spryskiwacze.

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-07 01:06:42 /


a później wymiana spalonego kosztuje tyle co pół auta ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-07 02:17:09 /


Na pewno to kosztownie, bo z tego co wiem taki kompletny zestaw xenonowy do podłączenia to niemałe pieniądze, coś koło trzech, czy czterech. Czy nie łatwiej wrzucić jakieś mocniejsze żarówki?! No, ale o gustach się nie dyskutuje - dla mnie xenony totalnie nie pasują do takiego autka jak Capri, ale jeżeli będziesz chciał to i tak to zrobisz, więc nie ma sensu Cię przekonywać o bezcelowości tego posunięcia=) Mało, że nie pasują to za tą kaskę można by coś naprawdę fajnego z autem zrobić...

Pozdroxy

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-07 02:54:29 /


Chyba philips ma swojej ofercie H1 o ileś tam procent mocniejsze i wcale nie drogie

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-07 10:21:38 /


j a mam zalożone philisy H1 blue light 55W i zregenerowane obłyśniki lamp i powiem ze jest o niebo lepiej, światło jet białe a nie żółte, a koszt całej operacji to około 200pln :))

Rasta Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-07 11:23:02 /


2x H1 100W w zależnosci od firmy dużo lepiej, albo dużo dużo lepiej, minus taki, że plastikowe bezpieczniki sie topią, plastiki, przy złaczce lampy sie topią, ale fajnie jest i koszt z 20zł :D

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-07 11:29:29 /


żeby zamontowac xenony trzeba przerobic pół auta a to przez brak w.w. systemu zamopoziomującego zawieszenie czy czegos takiego. Poza tym tak z ciekawostek lampa ksenonowa (żarówek sie nie wymienia tylko całą lampe) do takiego np dajmy Mondeo kosztuje 900 zł za sztuke. Jakaś Hella czy cos takiego moze być tańsza ale nie jestem pewien. Poza tym na cholere to komu. Lepiej sobie kupić Philipsy Blue i efekt wizualny jest podobny. Efektywnośc na pewno gorsza ale cóż. Oprócz tego zasilanie xenonów jest też bardzo kosztowne ponieważ xenony wymagają z tego co wiem dużo gęstszego prądu ;) Kiedys to było cholernie drogie nie wiem jak teraz nie orientowałem sie. Ale generalnie sumując to... na cholere? :)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-07 12:07:42 /


z zasilaniem chodzi mi oczywiście o jakies przetwornice konwerterki które ten prąd zmieniają.

Pozdro

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-07 12:09:26 /


zawieszenie nie musi sie samo poziomowac wystarczy ze odpowiednio przerobimy lampy potrzebujemy czujników z produ tyłu auta komputerka do tego i siłownika przy lampie. przetwornice trzeba kupic i można kupic też lampy do bmw (hella robi zestawy ksenonoów ze wszystkim do bmw e-30 a jak wiemy duża przeróbka nie jest żeby pasowały) niektórzy robią też na metode na chłopa i poprostu montują ksenon bez systamu poziomowania (mój kumpel ma tak w audi 80 b3) wiem że można stracic dowód ale w nocy proównania nie am do żadnego h1.
ps. same żarówki są wymienne w ksenonie też.

grabasz / 2005-07-07 12:26:09 /


moze i tak ale generalnie tak czy inaczej xenony są strasznei długowieczne i wymienia się je baaaaardzo żadko.

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-07 12:36:56 /


Generalnie ksenony są przewidziane na cały żywot samochodu.
Co do zasilania to cały bajer polega na tym, że zasilane są bodajże napięciem 42V i przez to musi być przetwornica. Ale tak jak już wspomniano producenci lamp ksenonowych często dostarczają cały potrzebny komplet.
Dodam tylko, że obowiązkowe są spryskiwacze ciśnieniowe na reflektor jeżeli chcemy być w zgodzie z przepisami.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-07 13:11:30 /


prztwornica owszem być musi, ale chyba po to żeby podbić napięcie do kilku(kilkunastu) kV :) które to jest potrzebne do zasilenia lamp.

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-07 13:18:43 /


Może w lampie jest potem jeszcze jakaś?
Nie wiem, nie pamietam już. Kiedyś sobie ten temat przybliżałem i coś mi się 42V zapamiętało jako zasilanie...

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-07 13:23:16 /


42V miało być (będzie?) wprowadzone jako standard zasilania (tak jak obecnie (12V). Wynika to z faktu coraz większego naszpikowania pojazdów elektroniką i jej pochodnymi (vide elektromagnetyczne zawory, gdzie to nie popychacz otwiera zawór a elektromagnes) co wiąże się z większą konsumpcją energii a możliwości akku 12V zbliżają się ku końcowi :)

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-07 13:29:36 /


No to widać mi się popieprzyło zdrowo ;)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-07 13:39:47 /


kornik w dodatku ma nie byc kabli tylko ścieżki jak an ukłądzie scalonym idącze przez nadwozie auta zbudowane oczywiście z kompozytów.....
a fuuuuuj

grabasz / 2005-07-07 13:43:35 /


a moze chcecie rakiete zbudowac :P

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-07 20:11:22 /


Prztwornica w xenonach wytwarza napięcie ok.10tys Voltów potrzebnych do wytworzenia łuku elktrycznego w żarówce w której znajduje sie mieszanina gazow szlachetnych.Napiecie jest wysokie a natężenie jest małe.Takze standartowa instalacja wytrzyma a efekt jest niesamowity.Wiem bo jechałem samochodem wyposażonym w takie reflektory.Odnośnie systemu poziomującego to on i tak chyba działa w zależności od obciażenia samochodu a czy działa dynamicznie to nie wiem.Pozdrawiam

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-07 23:13:52 /


Z tego co wiem to działa dynamicznie. Wymagane jest to + automatyczne czyszczenie reflektorów.

Piotrek PCK / 2005-07-07 23:39:24 /


Rok temu miałem okazję pobujać się BMW 528iA E-39 wyposażonym w reflektory ksenonowe. Owszem, efekt fajny, szczególnie na światłach mijania. Bo na długich to podobną skuteczność można uzyskać montując na zderzak odpowiednio duże światła dalekosiężne.

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-08 01:18:02 /


Ksenonowa żarówka kosztuje 150 zł.
potrzebne są przetwornice
potrzebny jest układ poziomowania świateł
potrzebny jest spryskiwacz reflektorów
Jeżeli bez układu poziomowania idzie jeździć, tak bez spryskiwacza się nie da jak się brudzą reflektory. Przed salochodem robi się biała łuna i widoczność jest gorsza niż w maluchu z żarówkami 45/40W.
Za to bez układu poziomowania reflektorów pierwszy patrol drogówki bąź zielonych zabierze dowód i wpakuje mandat. Jeżeli są zestawy helli do E30 to chyba najlepsze wyjście.
Podłączenie tegoż ustrojstwa w większości samochodów działa tak, że drogwe są na klasycznej żarówce H1 lub H7 i zapalają się kiedy włączymy długie, a mijania (ksenonowe) palą się cały czas (nie wyłączają się na czas zapalenia drogowych).
czy warto? Jak ktoś pojeździł na ksenononach, to nie zada tego pytania...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-08 13:55:49 /


ja jeżdziłem i zadałem sobei takie pytanie. Pewnie ze widocznośc jest rewelacyjna, ale jak dla mnie to nei jest rzecz którą można założyć do Capri. Ale to juz jest oczywiście rzecz gustu. Pozdro

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-07-08 14:03:38 /


ja uwazam ze ksenony sa dla plastikcarow i tyle
co do ich zywotnosci to owszem sugeruje sie ich zywotnosc do konca zywotnosci auta czyli jakies 10 lta :P potem zyletki a nasze woozki maja nieco wiecej :D
jezdzilem a6 z takimi lampami i powiem szczerze ze wiekszych rewelacji nie ma a nawet sa pewne minusy
jedynie co to jak podjezdzasz komus pod dupe to zaraz zjezdza na pobocze zeby cie puscic :P
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-10 16:37:08 /