logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Akumulator cisnienia oleju - accusump

Akumulator cisnienia oleju - accusump

Czesc,

Swojego zabytka (nie forda) wykorzystuje do sportu - CA Cup i YTP. Od lat walcze z brakiem cisnienia oleju na szybkich łukach. Było wspawywanie przegród, w poziomie, w pionie, zmiany misek olejowych na te od nowszego modelu, przelewanie ponad maxa, nowe pompy, wreszcie remont silnika.
Generalnie problem ciągle jest i na szybkich łukach słyszę panewki a wiem, że to krótka droga do następnego remontu.
Byłem bliski poddania się, ale dzisiaj znalazłem takie rozwiązanie - zbiornik akumulacyjny oleju.
Zasada działania opowiedziana tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=vyaGoj60A6s

Rynek, po wstępnym przeglądzie zdominowany przez http://www.accusump.com/

Widzę, że u nas też da się kupić tylko znacznie drożej: http://www.rallyshop.pl/index.php?d=szukaj&szukaj_opis=1&szukaj=accusump

Widziałem też kilka postów na racingforum, że to robi robotę.

I teraz pytania:
- czy ktoś to testował i ma wyrobione zdanie na ten temat?
- czy to jest dostępne w Polsce za jakieś sensowniejsze pieniądze?

Wszelkie pomysły mile widziane.

jakr / 2016-01-26 16:28:50 /


Myślę że zwykły akumulator hydrauliczny by się nadał.

Mysza liil (EM) / 2016-01-26 17:03:29 /


http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=135660

"f you have very high cornering grip round a long corner, a couple of things can happen, 1 the accusump runs out of capacity, more worrying for me is that whilst it might stop the oil presure dropping to zero you could end up with a much longer period of low pressure because if the pressure loss is anything other than instantanious it will take time for th eengines oil pump to refill the accusump before full oil pressure is restored,"

Ja to rozumiem tak, że na szybkie zakręty spoko, na długie łuki niebezpieczne.

My teraz testujemy klapki w misce i na razie panewki całe. :) Choć zmieniłem też czujnik ciśnienia oleju na taki, który reaguje przy wyższym ciśnieniu i bez nalania oleju ponad normę kilka razy mi mrugnął na próbach.
http://www.capri.pl/image/car/4245/3087/231671

Pschemek / 2016-01-26 17:08:31 /


Więc chyba trzeba zrobić tak jak się powinno to robić. Sucha miska i tyle.

Mysza liil (EM) / 2016-01-26 17:14:48 /


tylko sucha miska... w wyścigach pewnie od 60tych lat... w rajdach jednak zwykłe miski olejowe są, ale tam nie ma takich długich zakrętów zwykle...
w naszych warunkach finansowych (wersja dla biedoty/gołoty fordowej) - pompa ze zwiększonym wydatkiem i ciśnieniem, plus dobra pułapka na olej w misce...
Jeszcze widziałem takie "domowe rozwiązanie" - na pasku dodatkowa pompa oleju (pompa wspomy układu kierowniczego). Ma większe ciśnienie niż silnikowa pompa oleju, dlatego trzeba zrobić zwężkę (nie pełnym wężem, ale jakaś restrykcja - dziurka 6mm na przykład) - wyjście z pompy wkręcasz tam, gdzie jest czujnik ciśnienia oleju i masz wtedy naprawdę duże ciśnienie oleju.... ;) zasilanie takiej pompy - króciec w misce...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-27 10:22:29 /


w rajdach suche miski w topowych specyfikacjach też są raczej standardem. W grupie 4 w autach z lat 70tych na pewno była homologowana. Tylko inna sprawa że to poziom modyfikacji również dzisiaj praktycznie nie dostępny. W grupie 2giej do której większość osób mogłaby co najwyżej aspirować - nie było takich udogodnień. Zatem musiał istnieć lepszy sposób :)

W moim przekonaniu na długim łuku siły działające są stałe i tutaj zabezpieczeniem mogą być tylko przegrody, duża ilość oleju - no ogólnie tyle żeby smok był cały czas zanurzony. Na chwilowe braki to może pomóc - w specyfikacji napisali że opróżnianie tego zbiornika może trwać od 15 do 60s. W jeździe po torze to chyba wieczność. Przy 60km/h masz kopa olejowego na zakręt o długości 250 metrów. Minimum. Nie wiem czy zdarzają się dłuższe łuki i czy problem występuje w pokonywaniu ich z mniejszą prędkością :)

Tylko to też jest dosyć drogie rozwiązanie. 250USD za zbiornik i ... 250USD za zawór który będzie działał automatycznie. Chyba że chcesz machać ręcznym zaworem za każdym razem jak zaświeci się kontrolka :P Na pewno w tej cenie nie da się dostać / zbudować suchej miski ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-02 13:24:42 /


Pozwolę sobie odgrzać kotleta...
Zastanawia mnie kilka kwestii odnośnie instalacji takiego akumulatora:

Pierwsza sprawa to gdzie się wpiąć w układ smarowania? U mnie układ olejowy wygląda jak na rysunku. Mam zewn. chłodnicę, do której doprowadzony jest olej z jednego adaptera z termostatem (T.), oraz wyprowadzony filtr oleju "na zewnątrz" przez drugi adapter. Pomyślałem, że można by wpiąć akumulator trójnikiem w wąż powrotny z filtra do silnika, ale czy w miejscu znaku (?) wypadałoby w takim razie zastosować zawór zwrotny czy to nie ma znaczenia?

Druga sprawa to całkowita ilość oleju w układzie: Razem z chłodnicą i wężami w silniku jest 4,7L. Akumulator ma teoretyczną pojemność 2L. Czy o te 2 litry powinno być więcej oleju? A może o 1L?

Ostatni temat to zasada działania takiego akumulatora razem z elektrozaworem. Rozumiem, że elektrozawór działa w jakimś zakresie ciśnień. Np. od 1,4 do 1,7 bar. co (jeśli dobrze rozumiem) oznacza, że przy spadku poniżej 1,4 bar akumulator się wypróżnia a przy wzroście ponad 1,7 bar ponownie napełnia?

Pytam, bo poważnie się zastanawiam nad takim rozwiązaniem, bo niestety ani nie mam dużej miski ani zastawek wewnątrz miski.
Dzięki.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-24 22:45:48 /


Nie znam się ale się wypowiem....
Ilość oleju interesuje nas ta, która jest w obiegu, a nie ta, która jest rano po nocy albo śpi w akumulatorze. Więc zwiększasz ilość oleju na wymianę o akumulator, oczywiście zapewniając jego opróżnienie przy wymianie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-03-24 23:52:09 /


Na smarowanie czy chłodzenie to za wiele nie wpłynie ten olej z akumulatora wpiętego tak jak na rysunku , będzie się beltał z olejem z miski tylko przy różnicach ciśnienia

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-03-25 08:58:15 /


ok, to jak w takim razie powinien być wpięty akumulator, żeby uzupełnił chwilowy brak ciśnienia?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-25 09:14:02 /


teoretycznie bezpośrednio w magistralę olejową.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-25 09:37:59 /


Brak ciśnienia tak , ale jeśli chcesz zwiększyć ilość oleju w obiegu czyli poprawić odprowadzenie ciepła to trzeba by zwiększyć ilość w obiegu. Mogę się mylić niech się wypowie ktoś bardziej w temacie

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-03-25 09:38:12 /


Trzeba odpowiedzieć sobie czy naprawdę tego potrzebujesz i jeśli tak, to dlaczego.
Jeśli rzeczywiście są braki oleju, to może brak przegrody w misce? może potrzebna lepsza pompa oleju, nie tylko o większym ciśnieniu ale też o większej wydajności?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-25 09:39:40 /


A Ty nie chcesz przypadkiem suchej miski olejowej sobie zrobic? Tak czytam o co pytasz i to mi tym zalatuje.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-25 09:40:30 /


Zoggon, jeśli planujesz zakupy w USA (moroso czy coś) to może się dołączę. Nie pomogę z Twoimi pytaniami bo u Ciebie to chyba ma kompensować "online" spadki ciśnienia (?) a mi potrzebny tylko do suchego rozruchu. Wtedy łączy się prosto w galerię :

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-25 09:44:45 /


Pogadaliśmy sobie z Zoggonem i podsumuję to w skrócie tu - akumulator ciśnienia jest w dobrym miejscu narysowany, tuż przed silnikiem. Do tego trzeba dać jeszcze zawór zwrotny, żeby ciśnienie z aku nie poszło w stronę filtra oleju.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-25 09:47:47 /


Piter M
chodzi mi tylko o uzupełnianie chwilowych braków ciśnienia oleju. Kwestii temperatury tutaj nie biorę pod uwagę.

Grzesiek_Rudy
tu rzeczywiście odnośnie zastawek w misce i wydajności pompy masz rację -ale to modyfikacje na ewentualnie przyszły rok.

Konrad vel smasher
nie wiem czy do 4x4 są dostępne. Nie wiem jak by wyglądało mocowanie dyfra i półosi - raczej modyfikacja skomplikowana no i raczej bardzo kosztowna.

marian212
Rozmyślam nad skompletowaniem zestawu z inter-rally AccuSump z baniakiem 2L -na suchy rozruch to jak najbardziej pomaga, bo tuż przed rozruchem możesz otworzyć zawór. Tutaj m.kozlowski pokazuje jak działa przed rozruchem:
https://youtu.be/xUWgn72Inko?si=5nsXPyXkcmPfsGye

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-25 10:05:19 /


Ja bym sobie zadał pytanie czemu ten brak występuje ?
Jeśli brakuje oleju na obrotach bo poprostu pompa ' wygoni go na górę i nie zdarzy spływać to powiększył bym ilość w misce
Jeśli braki na przeciążeniu to przegrody
Od wielu lat użytkuje auto terenowe z silnikiem V6 w którym maksymalny stan oleju mieści niecałe 3.5 litra, nie jest to zmota żeby leżał na boku pół godziny ale na pion nie raz stał ,a na odcince to pracuje nałogowo , nigdy nie było problemów z brakiem ciśnienia mimo dyskusyjnej pojemności miski

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2024-03-25 16:17:23 /


jesli masz manometr to OK, jeśli lampa to wiesz i przy 0,2 bara może nie świecić

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2024-03-25 16:22:21 /