logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » " praca wentylatora"

" praca wentylatora"

Czym jest sterowany wentylator w silniku 2.0l-capri(zalączany poprzez czujnik temperatury, czy sprzęgło na wałku wentylatora)?

lidka / 2005-09-21 22:13:15 /


ja maięłm dwa jeden na stałe do pompy wody drógi na sprzęgle wiskotycznym (oczywiście na zmiane były) sądze że wszelkie wiatraki elektryczne są "tjuningiem" któregoś z kolei właściceiela któremu padło wisko.

grabasz / 2005-09-21 22:18:31 /


wlaczany jest mechanicznie, sprzegłem wiskotycznym ( visco, wiskoza) pod wplywem temperatury powietrza przelatujacego na wiatrak z chlodnicy. Zaleta - ciagłe stopniowane dzialanie a nie zalacz-wylacz jak elektryczy. Wada - drogie i lubi sie popsuc, po czym wszyscy zmieniaja na elektryczny ;)

Mysza liil (EM) / 2005-09-21 22:19:58 /


garbasz - nie widzialem wczesniej Twojej wypowiedzi ;)

Mysza liil (EM) / 2005-09-21 22:20:48 /


to i ja sie podlacze,....
Co mozebyc powodem polamania sie wiatraka?

Kiedy zajrzalem ostatnio pod maske (v6 2.8), okazalo sie ze nie mam dwoch piorek na wiatraku, urwaly sie i odlecialy....
Tylko nie kojarze kiedy to sie moglo stac:/

Arturo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-21 23:03:55 /


Zblokowane wisko i nadmierne obroty - wszystko to powoduje, ze granada chce odlatywac jak samolot, jednak plastikowe lopatki smigla sa za slabe...

Mysza liil (EM) / 2005-09-21 23:16:09 /


Moze jacys probowali odkrecic wiskoze trzymajac za lopatki ;-)))

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-22 00:20:42 /


pewnie z jakiegos powodu uderzyl w kolo pasowe lub chlodnice
moze masz zly wentylator, albo zla pompe wody czy kolo pasowe i odleglosci sie nie zgadzaja

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 05:00:45 /


pewnie przy wkładaniu lub wymowaniu silnika oparł sie kiedyś o czołówkę wentylatorem, ale na takie pierdoły się nie patrzy, do momentu jak nie zaczynają odlatywać łopatki...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-22 07:03:11 /


kumam:)
no to teraz czeka mnie wymiana...

Arturo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-22 08:02:30 /


A może po prostu starzenie plastiku, u mnie po Miedzianej na trasie powrotnej zauważył ktoś że mam słownie 1 łopatkę na wiatraku, cała reszta porozrzucana pod maską na silniku itp, na szczęście nic nie uszkodzone. Jak będzie chwila dołączę fotkę wiatraka żółtego 1łopatkowego :)

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 09:22:12 /


ja tez mam zolty, :))))
moze to wina koloru?... (zartuje)
Najdziwniejsze dla mnie jest to, ze nawet nie slychac..... kiedy taki wiatrak sie rozlatuje.

Arturo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-22 09:38:02 /


Ale już założony żółty z kompletem łopatek, prawie nowy, ciekawe jak długo :) i znowu dodatkowe 5 koni chula pod maską :) od razu lepiej

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 10:32:09 /


Bialy by mi bardziej pasowal, albo bialoczerwony...;)

Arturo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-22 12:11:30 /


Arturo tak dla scisłosci tematu , pamietaj ze tam jest lewy gwint :)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 20:24:12 /


tak jest:)

Arturo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-22 20:40:44 /


cieszcie się że tam nie ma takich wentylatorów jak w UAZie. 6 łopat z blachy 1,5mm przynitowanych do piasty z blachy 5mm. Jak się czasem w błocie kij wsunął pod silnik, to działało jak rozdrabniarka ogrodowa, a jak się króraś urwała z tych nitów, to sobie możecie dośpewać co robiła...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-22 21:18:35 /


dzieki, grabasz...:-)mam jeszcze jedno pytanie,jeżeli padnie wisko, to wentylator chodzi non stop, czy wcale nie chodzi? Bo moj chodzi non stop, czy silnik zimny czy goracy.

lidka / 2005-09-22 21:44:19 /


Wiatrak chodzi non stop.
Jak padnie wisko to bardzo łatwo to sprawdzić.
Wystarczy przy nagrzanym silniku spróbować zatrzymać wiatrak...nie mówię że ręką,choc jesli jest zepsute to da radę bez uszczerbku na zdrowiu:)'
Jeżeli wiatrak się zatrzymuje to wisko do wymiany.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-22 22:01:56 /


...dziękuję, jutrosprawdzę...:-)

lidka / 2005-09-22 22:04:52 /


to może masz na stałe wentylator??
ja tak mam, w zimę trzeba zasłonić chłodnicę, ale w lato w korkach... miód malina, nigdy mi się jeszcze nie zagrzała grandzia :)
a co do polimeru o kolorze żółtym - to może być i racja, bo zależy jakie miał właściwości barwnik ;)

Rydzu liil Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-22 22:07:31 /


Jeśli wisko jest sprawne to nie ma szans zagrzać silnik nawet w największy upał.
Wiatrak chodzi non stop ale oczywiście jeżeli silnik jest zimny to :
1.Bez problemu można go zatrzymać ręką
2.Nawet na wysokich obrotach silnika wiatrak nie osiąga pełnych obrotów.
Podczas sprawdzania o którym napisałem powyżej należy oczywiście uważać aby nie połamać łopat-co czasami wbrew pozorom bardzo łatwo uczynić.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-22 22:25:15 /


ja mam prostszy sposób i bez otwierania maski nawet :)
cza stanąc na jakimś parkingu nad piaskiem i wcisnąc gaz , jak silnik zimny i wisko działą to nic sie nie stanie, jak silnik ciepły i wisko działą to gaz w podłoge i piasku nie ma :)

grabasz / 2005-09-22 22:35:22 /


przy sprawnej wiskozie:
1. Po uruchomieniu silnika (niezależnie od temperatury) wentylator chochluje powietrze do około 2000 obr/min i rozłącza się
2. póżniej daje się zatrzymać palcem
3. po nagrzaniu wody w chłodnicy, czyli jak się zrobi gorący DOLNY wąż chłodnicy (a nie jak się nagrzeje silnik - to nie to samo) i to tak solidnie gorący - około 100 stopni, wetylator powinien zalączyć się i schłodzić chłodnicę po czym rozłączyć się
Zasłonięcie chłodnicy żeby to sprawdzić jest nieskuteczne, ponieważ nie ma wtedy przepływu powietrza które ma ogrzać wiskozę. W karawanie wiskozę słyszałem ostatni raz jak ciągnąłem w czerwcowe upały zeszłego roku lawetę z 2D ze Szczecina, ale już u żony i szwagra w granadach z klimą słychać je znacznie częściej.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-23 06:42:27 /


tektura :O
zamiast tego załozyc dobry termostat, i tak jak powiedział Jarek , nie grzeje sie .Ja w moim poprzednim kombiaku nawet zdjałem i załozylem elektryczny (reczne sterowanie) i tez go nie uzywałem nawet
lecz podobnie jak ciagnałem 2 D to sie kombiak zagrzał i wtedy wlaczylem wiatrak

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-23 11:36:35 /