logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Najsilniejsza rzędowka!!

Najsilniejsza rzędowka!!


Kto jest mi w stanie udzielic odpowiedzi na pytanie dotyczące silnika rzedowego.
Jaki jest najmocniejszy seryjnie montowany do CAPRI.
Muszę zmienic moją 1,6 OHC na coś mocniejszego,a przy tym nie chcę za bardzo mostu wymieniac,i skrzynki.

dzieki wielkie

m.i.c.r.o.n. / 2002-11-07 09:19:58 /


poszukaj na forum troszkę i na tej stronie to znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania ...... trochę cierpliwości, spostrzegawczosci i wszystko wyczytasz ten temat jest juz na maxa przewałkowany

Łysy Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-07 09:31:53 /


Mocnejsa dostepna rzedowka jest 2.0 DOHC od Scorpio albo Sierra... Ma moc ot 80 (gaznik) do 92kW (EFI)... Ten silnik jest bardzo wrazliwy na przegrzanie (peka glowica)...

Silnik 2.0 OHC ma moc od 74-77 (gaznik) do 85kW (EFI)...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-07 09:39:48 /


można by pomyśleć o takim silniku z escorta rs 2000, około 150km 2.0I z turbo fabrycznym 220. miłej zabawy.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 09:41:45 /


Jest jeszcze 2.3 R4 , w starej technologii w Capri amerykańskim oraz Mustangu - bodajże 108 KM, a widziałem gdzies schemacik tego silnika (benzynowego) nowszej technologii - tylko nie wiem w którym Fordzie

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 09:42:33 /


MikeB4.. Ten stary 2.3 SOHC turbo, montowany w Mustangach, ma 175 - 200 KM....

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-07 09:51:54 /


ten silnik ma ford scorpio, i jest to rzędówka. jest opisany na stronie scorpio, do której jest linka niżej na stronie.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 10:07:48 /


no Arunas, ale ten nie turbo ma 108 :) ...... wiem ze były turbo - np. w Sierrce na hameryke zwaną Merkur ... itd.

A faktycznie 2.3 R4 to benzynowa rzędówka ze Scorpiona ?? no to są jednak mocniejsze niz 2.0 R4 .... ale jest ona w wyższej kategorii OC :-(((((

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 11:00:54 /


2,3r4 były też w fordach rangerach... bardzo ciekawa konstrukcja z 8 świecami :)) i [na 99.9%] pasuje na skrzynie od v-ki

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 11:10:48 /


TE 2.3 16V R4 MA 147 KONIKÓW, BIORĄC POD UWAGE MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA BEZ KATALIZATORA TO OKOŁO 155KM. JAK NA CAPRI TO WYSTARCZY. POZATYM HTDRAULIKA NA ZAWORACH POZWALA NA BEZOBSŁUGOWĄ JAZDE NA GAZIE. POZATYM WIEM GDZI E SPROWADZAJĄ I MOGĄ ZAMIAST 2.3 WPISAĆ 2.0 I PO SPRAWIE BO WIZUALNIE SIĘ NICZYM NIE RÓŻNIA CHODZI O SILNIKI 16V.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 11:27:57 /


PIERWSZY TO 2.0 DRUGI 2.3

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 11:34:07 /


JEDYNA RÓŻNICA TO NAPIS NA CZARNEJ POKRYWCE, A W SPALANI OKOŁO 0.5 DO 1.5 LITRA WIĘCEJ.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 11:35:57 /


NAJLEPIEJ DORWAĆ TAKI SILNIK BEZ ELEKTRONIKI I PRZEROBIĆ TYLKO NA GAZ. TRÓJKĄT CHYBA PODZIELI MOJE ZDANIE. TANI KOSZT. SILNIKI OKOŁO 1000 POWINIEN BYĆW STANIE WRĘCZ BARDZO DOBRYM, TYLKO TRZBA WIEDZIEĆ GDZIE SZUKAĆ.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 11:49:13 /


ALe to nie V :-(

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 15:39:24 /


BO W PYTANIU CHYBA JEST RZĘDÓWKA ,WIĘC PODAŁEM DWIA RZEDÓWKI GODNE POLECENIA DO CAPRICA.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 15:52:59 /


Dzieki!
przed chwilą dzwonil do mnie gohu i ma do spylenia 2,0 r-4 za 400pln w super stanie,no ale po waszych wypowiedziach...
najlepszy bylby ten z ESCORTA z turbina i 220 kucykami pod maską,ale czy jest możliwe zamontowanie takiego cacka bez tej cholernej elektroniki???
I ciekawe jaka jest cena....
Boję sie też,aby moj CAPRUŚ"dęba"nie staną,albo,żeby mi silnik z podwoziem nie odjechal :) :)









m.i.c.r.o.n. / 2002-11-07 18:40:55 /


Z OSTATNIEJ CHWILI....

WIADOMOSC DO :Mikeb4 z(Michal z Katowic)
Mój kumpel przez Ciebie jest chory....
sprzedaleś mu swojego "krecika" i Pawla z Tychów opętała choroba już nieuleczalna
zwana przez specjalistów jako:fordusois capricus maniakus...ha!ha!

POWIEDZ MI TYLKO MICHALE CO ZA DIOBŁA WSADZILEŚ DO TWOJEGO 1.6 OHC???
PRZECIEŻ TO CHODZI 2,5 RAZA LEPIEJ OD MOJEGO CAPRI??????
DLATEGO TEŻ WLASNIE MUSZE ZMIENIC SILNIK ;)

m.i.c.r.o.n. / 2002-11-07 18:51:43 /


mike b4 to ten silniczek miał zadbany i to nieźle :) dbał oniego jak o dziecko
gdy się dowiedziałem żę go sprzedał to się bardzo zdziwiłem :)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-07 18:56:24 /


Tak B@rtku,jest mozliwe zamontowanie tego bez elektroniki,jedyne 'krasnoludki"
to modul z rozdzielaczem i wtedy niestraszna nawet plytka rzeka.
Kupic to ciezko i "talzena" trzeba by dac nie tyle za silnik co w lape temu
kto ma cos takiego,aby to dla nas zatrzymal...

SCARAMANGA / 2002-11-07 19:45:32 /


Ten djobeł :-) panie Bartku to jest wynik - niecałych 20 tys po remoncie ...... dobrego dotarcia, dobrze ustawionego gaźnika, wyprzedzenia zapłonu, rozrządu ...... itd itd itd....... ponadto podejrzewam jakiś tuning (wyższa kompresja, sportowy wałek rozrządu) w końcu dane katalogowe max speed określają na 157 a sam licznikowo jechałem 188 :-) <kids don't try this at home>
wiec jest za duże przkłamanie - o 20 % :-))) pozatym ze koła standardowe, most ma rzeczywiscie 3,75 a linka prędkosciomierza wychodzi ze skrzyni biegów - to jak to inaczej wyjaśnić

PS. masz czadowe nazwisko !!!
PS2. chce zobaczyc twoje CAPRI

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 21:22:18 /


Panowie - apel do rozsądku. Oczywiście najmocniejszą rzędówką jest Cosworth 16v turbo z Escorta albo Sierry, dający na mądrym chip-tuningu nawet 450 PS, tylko że tego nie wytrzyma ani most Capri, ani skrzynia od 1.6 OHC, której B@rtek nie chce wyrzucać. Tak więc dokładnie precyzując pytanie powinno brzmiec: jaki najmocniejszy silnik mozna spiąć ze skrzynia z 1.6 OHC. I tu odpowiedż jest prosta - 2.0 SOHC Pinto z wtryskiem ze Sierry lub Scorpio (typ N4A) o mocy 115 PS, albo - jeśli właściciel boi się elektroniki - to samo z gaźnikiem (NET o mocy 105 PS). Wszystkie inne kombinacje mają poważne wady, a mianowicie:
1. motory DOHC (typ N8 i N9) zawsze pracowały tylko ze skrzynią MT75 - nie wiem czy rozstaw śrub, średnica i długość wałka itp. parametry siądą bez problemów.
2. to samo dotyczy motorów 16v 2.0 i 2.3 ze Scorpio, Zeteca z Escorta, Focusa i Modeo.
3. motor 16v DOHC z Escorta RS (150 PS) nie ma nic wspólnego z motorem Escorta Coswortha. Cosworth (zarówno Sierra jak i Escort) zbudowany jest na Pinto i ma rozrząd napędzany paskiem, średnicę 91mm, skok 77 mm, a RS16v ma średnicę i skok po 86 mm a wałki napędzane łancuchem - jak motory N8 i N9 (a wiec znowu skrzynia MT75).
4. amerykański silnik 2304cc (Lima) w wersjach turbo (jak XR4Ti Merkur czy T'bird) z kolei spinany był zawsze tylko z Borg Warnerem T5 (jak Cosworth) i nie wiem czy siądzie na skrzynię od rzędówki. Nawet wersja bez turbo (110 PS) z Mustanga czy Federal-Capri Mk II podobno (NIE SPRAWDZAŁEM) siada właśnie na skrzynie od "kolońskiej " V6, a nie od rzędówki.

Generalnie nie jestem "fordziarzem", więc jeśli ktoś już przegryzał powyższe wątpliwości, to zachęcam do podzielenia się swoimi doswiadczeniami.
Pozdro

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 22:24:06 /


Main god skąd ty tyle wiesz o tym wszystkim ?!?!?!?! Podziwiam cię . Chyba założe stronę www.krk4m.pl ;)

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-07 22:27:19 /


T5 - to jest to - może niedługo :-)))))) ....... skrzynia Mustang a Capri/inne fordy ma taką samą długość - znaczy ta moja skrzynia i te z Capri (choc podobno 5 biegowa jest dłuższa)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-07 22:40:49 /


Do Trójkąta
pasuje skrzynia z V-ki do 2,3 Lima ?
To super!
Z każdej? czy tylko z 2,8 (oryginalnie w moim 2,3 Lima, wał bez gumy, bez łamania - krzyżak przy skrzyni i przy moście drugi, wsio)

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-11-08 23:53:42 /


Tak,taka strona powinna niebawem powstac.Dobrze,ze sa ludzie,ktorzy maja
niewyczerpalne zasoby wiedzy...Brawo!!!

SCARAMANGA / 2002-11-09 16:50:11 /


A ja mam 1.6 OHC i troszeczkę go przerobię(kolektor,gażnik) i może mi się uda wykszesać więcej mocy, tak jak to było w Capri MK3 1.6 GT -88KM.

michalewski wojciech / 2002-12-12 12:30:11 /


tylko że 1.6 GT miało 2 poziome dwugardzielowe gaźniki Weber :-))) da sie takie nowe dostać ale cena nieco rzuca wnętrznościami na prawo i lewo :-(((

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-12 12:39:36 /


Proponuje tuning wg wiekszosci posiadaczy Capri (w tym i mnie :-)) - Zmienic silnik na wiekszy :-) [1.6->3.0 i wystarcza]

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-12 17:33:23 /


ja miałem stunigowane 1.6 - chodziło jak marzenie, jedynie szkoda że to R4 :-)
seryjna trójeczka na jej długim moście może miałaby szanse ...... na stacji możliwe że bym wygrał ....bueh..... ale nie ta kultura pracy, elastyczność itd. itd

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-12 21:49:29 /


Chciałem dopisać coś o seryjnej Fordowskiej mocnej r4 :-)))

http://www.team-v.net/capri_project.htm

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-13 03:23:25 /


Chlopaki przeciez wszysy wiedza ze to moja rzedowka jest najslinijsza:)
pozdro;)

Hoover 3M / 2003-01-13 11:14:48 /


we wloszech dosc tanio mozna kupic gazniki webera i dellorto poziome dwugardzielowe /od alfy romeo/,natomiast kolektory dolotowe maja anglicy od swoich kit carow, moj jeszcze jest w drodze, ale jest jeden problemik.
anglicy jak wiadomo maja serwo hamulca po drugiej stronie, natomiast u nas ,to tak na moje oko ,serwo i pompa beda przeszkadzac w montazu tego calego ustrojstwa.ja osobiscie mam zamiar upchnac sewoi pompe przy samym pedale hamulca na dole komory silnika, ale czy to sie da zrobic to jeszcze nie wiem.
ma ktos jakis pomysl ?

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-19 09:18:32 /


Czy ktoś próbował załorzyć do 2,0 R4 pinto głowicę z rs 2,0 16v a do tego weber 32/36 dwugardzielowy ?

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-07 23:57:21 /


hm predzej założysz głowe coswortha , głowica silnika 2.0 dohc 16v na łacuchu to chyba juz co innego niż pinto moim zdaniem niepodoejdzie ale to tylko czysto teoretyczne rozważania :)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-08 14:01:28 /


AndrzejKudowa...
Tłumaczyłem na tym forum ze 20 razy, a nawet w tym wątku parę postów wyżej [7 listopada 2002 o 22:24] - "łancuchowy" silnik 2.0 DOHC ze Sierry/Scorpio/Escorta RS nie ma jednej części wspólnej z Pinto. Co więcej - blok jest o ponad 2cm krótszy, a rozstaw między cylindrami mniejszy. Nie pożenisz tego za Chiny. Natomiast na Pinto siadają rozrżadzane paskiem głowy z Coswortha [jak podał MikeB4] i daje to miłe efekta.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-08 14:26:50 /


czyli R4: Pinto i cosworth -to jedna paczka - wiadomo, cossi ma nawet w tym samym miejscu aparat zaplonowy, patrzac na blok to zywcem pinto :)

A jak sie maja do siebie lancuchowe dohc 8v(2.0 scorpio,sierra) i 16v(2.0, 2.3 scorpio, galaxy)?? To jedna rodzina? tzn czy blok jest podobny, rozstaw szpilek glowicy??

Mysza liil (EM) / 2004-11-08 15:04:49 /


Mysza - to też już było 15 września br. o 19:14 :-)
http://www.capri.pl/forum/4146e5da9c6f9#4148746c66d99
Wszystkie motory R4 DOHC ze Scorpio i Transita [2.0 8v, 2.0 16v i 2.3 16v], jak również Sierra DOHC 2.0 8v i Escort RS 2.0 16v to jeden blok i rozstaw szpilek. Ale oprócz Pinto/Coswortha i powyższych DOHCów są jeszcze u Forda inne motory DOHC 2.0 - choćby Zetec 16v z Mondeo I [pasek gumowy] i Duratec 16v z Mondeo II [znowu łańcuch].
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-08 16:06:04 /


to juz wszystko jasne :) I milo odswiezyc watek linkami do pokrewnych:)

Mysza liil (EM) / 2004-11-08 17:26:30 /


A moze to zainteresuje szanowne grono?? Czyzby r4 z volvo i forda byly spokrewnione?? Jesli glowica z cossiego za droga, to moze tak trzeba zrobic?? http://www.merkurtech.com/merkurtech/techarticles/item045.php

Mysza liil (EM) / 2004-11-08 19:57:46 /


Z tym Volvem, Mysza, to znany numer, ale...
Dotyczy silników Lima 2.3, które cuś tam różnią się odlewem od Pinto 2.0. Organoleptycznie nie sprawdzałem, ale coś jest nie tak - czy z długośćią korby, czy z wysokością kadłuba nad tłokiem - w każdym razie ta głowa Volvo jest dla Limy ersatzem zamiast głowy Coswortha, którą zakłada się bez przeszkód na Pinto. A że pasuje - nic dziwnego, w końcu to rodzina.
Przecież Focus II i nowe Volvo S40 mają wspólną podłogę, podobnie jak XC90 z Fordem Freestyle, a S80 z Fordem 500. O3wiście joke, bo dotyczy to Volva z czasów bardzo zamierzchłych, ale przypadkiem uzasadnienie dopisała historia najnowsza.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-08 22:42:47 /


Heh, nie tylko plyty podlogowe i silnik llima. Przeciez ford i volvo mialy kiedys wspolne V4 :) No ale ten watek jest o rzedowce :)

Mysza liil (EM) / 2004-11-09 08:23:59 /


volvo też miał v4? myślałem że tylko saab.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-09 09:23:37 /


O3wiście Volvo nigdy dotąd nie miało V4 - owszem V6 i V8 jak najbardziej. Parafrazując dowcip sprzed paru tygodni - Pająk zdał, a Myszy sie zdawało :)
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-09 09:50:26 /


ZTCW Volvo nigdy nie miało V4. Przez klikadziesiąt lat Volvo produkowało cztero i sześciożeberkowe kaloryfery, malowane seryjnie na czerwono :-)
Potem taki żeliwny kaloryfer zwany RedBlock lądował pod maską. Głowny wysiłek Volvo wkładało w rozwiercanie cylindrów i modyfikacje głowic. Szesnastozaworowe głowice, o których pisaliście wczoraj, to łabędzi śpiew serii RedBlock. Takie głowice są stosunkow rzadko spotykane (druga połowa lat 80-tych) i nie cieszą się dobra opinią wsród uzytkowników. Seria kaloryferów żeliwnych skończyła się w 1992 r. kiedy zaczęto produkować znane do dziś kaloryfery aluminiowe :-)
Volvo owszem miało swój silnik V6. Od pierwszych liter marek które go stworzyły (Peugeot-Renault-Volvo) nazwany został PRV. Silnik ów w Volvo nigdy nie zrobił kariery na szersza skalę, bo w porównaniu do RedBlocków był mniej trwały, paliwożerny i nie zachwycał szczególnymi osiągami.

Jeżeli chodzi o wspolnote Forda i Volvo z przeszlosci, to jest takowa (podobno) ... w zakresie konstrukcji skrzyn biegow z poznych lat szescdziesiatych i poczatku siedemdziesiatych. Manualne skrzynie biegow w Volvo z tego okresu, tak samo jak np: stare fordowskie pick-up'y z lat 70-tych, wymagaja oleju ATF 220 w specyfikacji FORD.

Gabriel / 2004-11-09 10:24:56 /


oczywiscie ze saab :( myslalem o saabie i mi sie pomerdalo :( Ach ta szwecja... znowu spalem przy pisaniu tego tekstu :) Zwracam wszelkie honory!!

Mysza liil (EM) / 2004-11-09 10:34:03 /


Mysza liil (EM) / 2004-11-13 16:17:41 /


? :P

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 19:09:52 /