logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2.9 12v - nierozwiązany problem po przeszczepie

2.9 12v - nierozwiązany problem po przeszczepie

Witajcie,

Zakładam nowy wątek, bo problem ciągnie się od bardzo długiego czasu, na forum scorpio wyczerpały się pomysły a ja jestem na ostatniej prostej czy dać sobie spokój z tym silnikiem...
Odkąd przeszczepiłem 2.9 12v do mojej granady mam problem z falowaniem wolnych obrotów, ogólnym zamuleniem, strzelaniem w wydech, chodzi to tak, tak odpala po podpięciu aku, i generalnie zawsze tak chodzi : https://www.youtube.com/watch?v=RGoYpOfyEAY

Podsumuje co do tej pory zostało sprawdzone:

- szczelność dolotu ok - zatkany dolot gaśnie / odpięcie EBJ - gaśnie,
- czyszczone i podmieniane EBJ, MAP, TFI, czujniki, sondy
- TPS ma płynne przejście w całym zakresie, poprawne napięcia, ale nie miałem skąd podmieniać,
- cała wiązka silnikowa regenerowana przez Jankesa z FST,
- Podmieniane ECU, napięcia ok
- wizualne sprawdzenie wydajności wtryskiwaczy,
- podmieniana cewki, wymiana kabli i świec (prawidłowe jak do BRD i w góre),
- sprawdzenie kompresji - wykręcone świece, otwarta przepustnica, cylindry 1,2,3 = ok. 10,5 atm. , cyl. 4,5,6, ok 11 atm.,
- ustawianie zapłonu z lampą w trybie awaryjnym/z odpiętym kabelkiem, na setki różnych sposobów,
- wstępna regulacja luzów na hydraulice na zero + 1,5 obrotu wg angielskiego forum scorpio,
- sprawdzenie czy mijanka zaworów pokrywa się z osiągnięciem GMP przez współpracujący tłok, wkładałem drut przez otwór na świece - wydaję się być ok,
- sprawdzenie odmy - ok,

Niepokojąco wygląda dolot, jak na załączonym zdjęciu, myślałem że rozrząd przestawiony ale jak pisałem, współpracujące tłoki zdają się dochodzić do górnej pozycji podczas mijanki zaworów na współpracującym tłoku więc nic już nie wiem.... wszelkie sugestie mile widziane



japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-07 21:38:25 /


ps węże paliwowe już dawno wymieniłem :D

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-07 21:40:02 /


Zatkać ręką dolot to sobie możesz jak ci się browarem odbija.

Tak się sprawdza szczelność kolektora dolotowego na łączeniu z silnikiem:
http://www.capri.pl/forum/80424#80458
Szczelność pozostałej części dolotu sprawdza się psikając zmywaczem do hamulców lub zwykłym plakiem na cały dolot.
Odłącz i zaślep wąż od serwa. Spieprzone serwo też może robić dużą bubę.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-07 22:45:11 /


Granadziarz robiłem ten test z odmą, wyszło że działa prawidłowo, serwo także sprawdzane i oczywiscie ze psikałem, nic to nie wykazało

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-08 07:38:17 /


A pompa paliwa? ciśnienie na listwie? Może masz pompę z Kjeta i regulator ciśnienia nie daje rady? Paliwa alternatywnego nie masz?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-08 08:23:01 /


przepustnice masz z dziurką czy bez?

michalch83 / 2016-04-08 08:23:42 /


kurde wiedziałem że zapomne wszystko wypunktować,
- to jest 2.9 BRG z wieloryba, którego kupiłem specjalnie do przekładki i przed przekładką jeździł normalnie, cały osprzęt, w tym pompa paliwa w baku, jest z niego przełożona, bez LPG
- ciśnienie na listwie mierzyłem podpinając się pod zaworek do tego przeznaczony, wydaje się być ok.
- przepustnica jest bez dziurki

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-08 08:39:35 /


Przepraszam Cię, jak poczujesz się urażony, ale te igielitowe węże tchną małym fiatem. Nie wróżę im zbytniej szczelności. Tym bardziej, że mam wrażenie, że MAP masz taką gównoliną podłączony. Nie ma bata. Coś spieprzyłeś przy swapie. Skoro w skorku było ok, a tu nie - to szukaj wszystkiego co dotknąłeś przy swapie. Od wężyków z gownoliny po wiązkę. Nie sugeruj się marką wykonującego wiązkę. Najlepszym zdarzają się buby.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-08 21:20:12 /


granadziarz luz, nie czuje się urażony, tym bardziej że w drugim poście napisałem że węże już są od dawna wymienione na olejoodporne, to co na zdjęciu było podpinane na szybko żeby zagadał, podciśnienia są podłączone na oryginalnych gumowych wężach.

Z tym scorpio jest taka historia że jak nim wracałem po zakupie do domu (nie pałując bo jeżdżę spokojnie) to coś się zesrało do tego stopnia że na automacie nie przełączało biegu powyżej 2 a na dodatek co chwile przestawało przyśpieszać. Trzeba było wyłączyć zapłon, odpalać od nowa i jadąc często 4000-5000 obr jakoś zrobiłem te ostatnie ~50 km. Po powrocie nie dochodziłem czy to wiązki czy automat tylko od razu przekładałem.... zastanawiam się czy wtedy przy okazji coś się nie uszkodziło... walczę z tym już zdecydowanie za długo analizując wszystko po x razy, więc jak nie znajdę nikogo ogarniętego kto by chociaż mi to zerknął to wywalam go w cholerę.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-08 21:34:25 /


apropo wiązki - wykonawca po zrobieniu testował ją u siebie, w kwestii działania silnika nie ma różnicy przed regeneracją a po...

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-08 21:42:47 /


no to jak wieloryb to bym sprawdził inną wiązkę z mk1...

michalch83 / 2016-04-08 21:43:03 /


Nie zapinanie biegów od trójki w górę to typowy tryb awaryjny A4LDe ale 12v to miał chyba A4LD chyba że masz inaczej.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-08 22:03:52 /


michalch83 : tu akurat wiązke pod ten swap zakupiłem od scorpio mk2, wiem że te z wieloryba się rozlatywały,
zapek dzięki, tego nie wiedziałem, ale już nie dochodziłem przyczyn

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-09 00:01:19 /


wieloryby miały 4R44 i tak jak Zapek napisał, to były objawy śmierci skrzyni. Ale to nie dotyczy sprawy.
Siadaj z akumulatorem, kontrolką zrobioną z żarówki H4 do wiązki i przedzwaniaj kabelki od początku do końca.
Druga sprawa: Podłącz miernik, najlepiej analogowy, lub oscyloskop do przewodów sygnałowych sond lumbago i sprawdź co one Ci tam pokazują, jeżeli w ogóle pokazują....
Trzecia sprawa - upewnij się, że komp, który masz jest od tego silnika (żebyś się nie zdziwił, że masz kompa od np. DOHCa) i od tej wiązki (właściwa ilość sond z właściwą ilością kabli)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-09 22:15:17 /


Sondy nie są przypadkiem zamienione miejscami lewa na prawą? Masz przed krokowcem wlutowaną diodę kierunkową ? Przewody pinów 56,36 do ECU z TFI ekranowane?

bon / 2016-04-10 01:45:08 /


granazdziarz sondy pokazują bo jedna nawet była uwalona i wymieniłem, a ile dokładnie dam znać jak pomierze na świeżo,
kompy są na 100% od 2.9 12v z 2 sondami, sprawdzane wg kilku źródeł.

bon : z głupa próbowałem i zamienić wtyczki sond miejscami - bez zmian. Przewody od TFI ekranowane, a z tą diodą muszę sprawdzić czy jest coś takiego.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-10 03:28:44 /


Ok jestem przy u aucie i tak:
bon, diody nie było, wlutowałem taką jaką radzili kiedyś na forum scorpio, na zimnym chodzi coś równiej, na rozgrzanym już tylko ciut lepiej :( dla pewnosci probowałem inny ebj i ecu.
granadziarz, przy tych kulejących obrotach na rozgrzanym silniku przy podparciu przepustnicy żeby silnik nie gasł, na sondzie 4,5,6 cylindra miernik pokazuje zakres 0-0,6v, 1,2,3 cyl. 0,05-0,8v , z tym że tamta jest stara a ta jest nowa. Wiązka była przedzwaniana...

No i dalej huśtanie obrotów + ciche cykliczne strzelanie w wydech, nagrałem to jakbyco.....

Co dalej?

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-12 13:53:32 /


Poza tym od przeszczepu, ile razy go odpalę w garażu zawsze mu cieknie woda z d**y.... krople wody wyrzucane ze spalinami, w zbiorniku wyrównawczym jest trochę syfu i tłustych plam ale poza tym brak innych typowych objawów wydmuchanej uszczelki, wszyscy mi mówili że to nie to , a może jednak?

Dziś podpiąłem też tester, ale to już na nagrzanym silniku po kilku resetach, wypluł
12,13 - błąd zaworka wolnych obrotów,
18 - błąd modułu zapłonowego
92 - za bogato na 4,5,6 ...

przed zimą wszystko było ok, więc pewnie dlatego że startował od 0 na rozgrzanym chociaż... nie wiem jakim cudem, może jednak przestawiony rozrząd?

Nie ma tu nawet w pobliżu nikogo kto by na to chciał spojrzeć... a że męczę się z tym = 2.9 trzeci :( rok, najchętniej wrzuciłbym go do prasy...

Dlatego pomyślałem że wstawiłbym 2.8 efi ze skorka, które pozyskałem w tamtym roku, powiedzcie mi tylko czy warto, co to za objaw ? https://www.youtube.com/watch?v=kr7XTkFQdus
Rozumiem że 2.8 efi miało już kody błędów? bo zlokalizowałem wtedy coś co mogło wyglądać na złącze diagnostyczne i niby wybłyskało 11 - wszystko ok :>

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-12 19:35:21 /


Postaw to w końcu do kogoś kumatego, ileż można... :-)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-12 19:54:16 /


A podaj numery z naklejki ECU

Konar / 2016-04-12 19:57:43 /


Sprawdzałeś czy zapłon się poprawnie zmienia pod obciążeniem?

Konar / 2016-04-12 20:01:06 /


Trzeba było zostawić gaźnik i trzeci rok byś śmigał w najlepsze:)
Walczysz z 2.9 to i z 2.8EFI będziesz walczył ze 3 lata.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-12 20:05:54 /


Piotrek : chętnie, komu?
KOMPY :
- 90gb-12a650hb 0gba sd202 , 2 szt :D
- 90gb-12a650ba 0gba sd102

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-12 20:11:47 /


dred święta słowa, gdybym wtedy wiedział, ale niestety 2.0 prosiło się o kapitalke a ja łudziłem się że "wrzuce" efi....

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-12 20:12:56 /


Mordian u Chudera wrzuca te 2.9 hurtowo pod maskę w różnych autach. Rzekłbym, ze idzie mu to jak wymiana paska klinowego.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-12 20:21:21 /


ewidentnie masz coś zje..psute z wiązką.
Jak wrzucałem u siebie 2.9 to tam jest ledwie 2 masy i 2 plusy do podpięcia ( wiązka od Myszy).

michalch83 / 2016-04-12 20:30:10 /


no ja też miałem wiązkę wyciągniętą z mk2 od Myszy... następnie regenerowana przez kogoś innego aby właśnie wyeliminować jej ewentualne niedomaganie.

Siedziałem przy tym do oporu bo od początku robię przy tym aucie sam i jak zapewne sami wicie, płynie z tego pewna satysfakcja. Absolutnie nie uważam się za wielkiego znachora ale dzięki temu grzebaniu sporo się nauczyłem i doskonale rozumiem że na odległość wiele się nie da wywnioskować, ale obawiam się że po tylu próbach, wina leży gdzieś w mechanice, na co zresztą nakierowywali mnie goście z FST i pewnie dojdę do tego za jakiś czas ostatecznie rozbierając ten silnik.

Mając do wyboru pocinanie przez pół Polski na lawecie z niepewnym silnikiem i wizją wydania pewnie 4 cyfrowej kwoty za montaż, a wrzucanie silnika który grzecznie czeka w kolejce, wybiorę jednak tą drugą opcje.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-12 20:43:23 /


" wrzucanie silnika który grzecznie czeka w kolejce, wybiorę jednak tą drugą opcje" i kolejne 3 lata.
Oczywiście nie życzę tego.
Sprzedaj dekle z 2.8EFI. Ja mogę z niego wziąć głowicę za dobrą dla Ciebie monetę. Resztę silnika tez gdzieś sprzedasz. Reszta do huty. 2.9 również w kontener. Ze spokojem wystarczy na sprawne 2.3 którym będziesz jeździł do usranej śmierci.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-12 20:59:14 /


niestety dred, nie byłbym sobą gdybym nie spróbował :D
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś propozycje co do 2.9 poza wyrzuceniem w kontener to chętnie wysłucham :>

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-12 21:02:45 /


wrzuć na paletę i wyślij do mnie ;)

michalch83 / 2016-04-12 21:30:35 /


Odepnij zawór wolnych obrotów i podkręć przepustnicę.
BOA ma tak ciekawie, że po odpięciu silnika wolnych obrotów motor nadal chodzi, nie gaśnie, tyle że nie utrzymuje obrotów wolnej jazdy, które mnie zawsze wkurzały. Także bez tego ustrojstwa też będzie działał. A jeżeli nadal będzie robił takie cyrki to wypinaj i zaślepiaj po kolei wszystkie węże od kolektora ssącego.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-12 21:49:10 /


na pewno nie sprawdzisz wizualnie wtryskiwaczy, chyba że tylko tyle czy ładnie rozpylaja, bierzesz jakieś kubeczki z podziałką i sprawdzasz ile naleje, oczywiscie wszystkie w listwe pompa i wężyki na wtryski i lecisz do kubeczków, ja mam zrobioną wiązke z przerywaczem żeby cykały.
mozesz też sie zainteresować czy przepustnica jest od tej wersji kompa/wiązki.
co jeszcze to nie wiem za wczesnie jest na takie rozkminy, kawe musze wypić

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-13 10:30:47 /


Mordian, dokładnie, sprawdziłem tylko jak psikają https://youtu.be/IyMLIiHjIjM
Kumam jak by silnik jeździł na gazie czy stał niejeżdżony ale jak kupiłem dawce to chodził bezbłędnie. Polecono Cie tutaj jako wyjadacza w swapach 2.9, czy wg Ciebie, jest taka możliwość że gdy rozdupcyła mi się skrzynia/wiązka w drodze powrotnej i musiałem piłować ~5000 obr żeby auto jechało, szlag trafił coś w rozrządzie? Mając na uwadze że silnik mógł mieć już trochę najechane.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-13 11:32:25 /


czy ja mam tylko wrażenie, że strasznie leją te wtryski?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-13 12:56:45 /


te wtryski nie rozpylają, tylko leją jak popadnie... Powinny śmigać piękną mgiełka, a nie ciurkiem, jak ze strzykawki...

albo coś z ciśnieniem, albo zamienione przewody zasilające z powrotem, albo pompa nie teges, albo padnięte wtryskiwacze.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-13 13:33:16 /


Rozrząd w 2,9 nie ma szans na przestawienie. Łańcuszek jest na tyle krótki że prędzej by się zerwał niż rozciągnął na tyle aby ząbek przeskoczył.
Nie spotkałem się też z wyrobionymi kołami rozrządu w 2,9.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-13 13:34:58 /


Dziękuję Trójkąt na ostatecznie rozwianie wątpliwości.
Jeśli chodzi o ciśnienie paliwa na pompie to jakie jest właściwe? Na regulatorze to wiem, ale jeśli chodzi o pompy EFI niektóre źródła podają do 5 barów na pompie, a tutaj widzę że padały wartości 3,5 bar. U mnie pompa oryginalnie wydarta ze zbiornika z 2.9 12v, mierzona manometrem przy samym baku dobija gdzieś właśnie pod 3,25 - 3,5 i dalej nie chce iść, tak ma być?
Wyczytałem że za mały wydatek pompy może powodować właśnie takie sikanie z wtryskiwaczy, tylko ile ma wynosić to ciśnienie?

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-13 22:56:54 /


Ciśnienie mierz na listwie, tam powinno mieć wartość 2bar, 2,2bar i nie powinno się się wahać w funkcji obrotów. Sam regulator ciśnienia też bywa strzelony i leje paliwem przez wężyk podciśnienia do kolektora ssącego. Wtedy jednak występuje efekt trudności z odpaleniem gdyż po zgaszeniu silnik jest zalewany paliwem przez ten właśnie wężyk.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-14 07:40:24 /


Zapek nie masz racji, bezwzględne ciśnienie na listwie mierzone manometrem waha się w funkcji obciążenia silnika, a dokładniej jest zależne od podciśnienia panującego w kolektorze ssącym.

I tak przy niepracującym silniku pomiar powinien pokazać 3-3,5 bara a podczas pracy na wolnych obrotach będzie prawie 1 bar mniej.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-14 08:51:03 /


Podobno na wolnych ma być 2,2-2,5 bara, a na odpiętym wężyku 3-3,2 bara. Regulator już kiedyś podmieniałem bez efektu, żaden nie puszczał, ale pomierzę wskazania. Powiedzcie mi tylko czy ktoś mierzył ciśnienie pompy w Waszych 2,9 i ile tam ma być?

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-14 09:03:18 /


2,9 nie lubi wysokich obrotów typu 5tys szczególnie jak jechałeś tak ileś km. Wiązka raczej nie ucierpiała. Ciśnienie jak juz pisali 3-3,5 bledy krokowego mogą wyskakiwać jak masz zapłon zle ustawiony mialem tak u siebie. Wtryski maja rozpylać ladna mgiełkę do tego zakładasz wezyki na nie i w kubeczki i sprawdzasz czy tak samo leja. Do 10% różnicy jest dopuszczalne ale raczej powinno być to do 5% wtedy masz pewność. Jak będą różnie lały to lipa. Do myjki i plukanie i sprawdzasz do skutku. Wczoraj to robiłem 5 stało dęba jeden coś tam cykał teraz wszystkie działają i rozbieżność mają max 3% pali na dotyk. Da się wystarczy c chcieć. Jak przekładałes wiązkę to wszystko dobrze porobione? Nie ma tam ze na skretke i izolację? Masy? Wycinales nadmiar kabli? Kompresja?

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-14 09:25:09 /


Jak te wtrysku ładnie rozpylaja to ja nie wiem... Można zrobić z nich armatę wodna dla dziecka na lany poniedziałek

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-14 09:31:57 /


Tak jak pisałem, bazową wiązkę miałem od Myszy wyciągniętą z skorka mk2 i okrojoną z niepotrzebnych kabli, następnie regenerowana = wszystkie nowe przewody od każdej wtyczki, konkretne kable od TFI ekranowane, podłączając masy wsio lutowałem na oczka.
- sprawdzenie kompresji - wykręcone świece, otwarta przepustnica, cylindry 1,2,3 = ok. 10,5 atm. , cyl. 4,5,6, ok. 11 atm., mierzyłem chwile temu ale pamiętam że na zimnym/ciepłym silniku było bez większej różnicy,
Porównałem sobie w necie jak ma wyglądać mgiełka rozpylana przez wtryski i rzeczywiście u mnie nie halo. Jadę zaraz pomierzyć ciśnienie na listwie, sprawność regulatora. Skoro piszesz że pompa ma mieć 3-3,5 to moja się mieści w dolnym zakresie.
Póki wtryski nie będą rozpylać tej mgiełki to chyba nie ma sensu mierzyć wydatku.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-14 09:37:56 /


ten filmik zamieszczałem sporo czasu temu na bliźniaczym forum i na 4810 odsłon tematu nikt nie zwrócił uwagi że coś jest nie tak....

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-14 09:40:17 /


Widać slabe forum :) zorganizuj sobie wiązkę żeby wtrysku cykały i do myjki ultradźwiękowej i sprawdzaj. Wczoraj terapia wstrząsowa uruchomiła 5 szt rozpylaja ładnie i wydajność bardzo porównywalna. Od tego bym zaczął

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-14 10:08:26 /


Dostęp do myjki mam, wiązkę by trzeba było "ulepić". Kurde jeśli ciśnienie będzie ok a padnie na wtryski, wyszło by że przez rok zastoju silnika zdążyły się zasyfić/zapiec.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-14 10:13:36 /


Tu jest wiele czynników które na to wpływają. Lpg przewody paliwowe gumowe jak dostaną benzyny i później są puste to gumę szlag trafia a fagumit rozpuszczają się od benzyny jak najbardziej mogły się zasyfic jak stoi. Aha ważne żeby podczas mycia wyciągać je z myjki i przedmuchiwac w obie strony. Daje to mniej więcej obraz czy juz rozpylaja czy nie no i pozbywasz się syfu który podczas mycia się odkleja. To falowanie silnika jak najbardziej może być przez lejące wtryski. Ale pałowanie na 5tys po trasie też mu nie pomogło. Zmień olej jak jeszcze tego nie zrobiłeś

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-14 10:24:58 /


Ciśnienie na listwie pomierzone - 2,4 bar na wolnych obrotach, wzrasta stopniowo i dobija do 3 przy maksymalnie otwartej przepustnicy. Z odłączonym podciśnieniem jest 3,2 także chyba ok. Wygląda na to że wtryski lądują w myjce. Dzięki Mordian, oby to było to! Olej wymieniłem od razu przy przekładce.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-14 21:20:48 /


olej wymieniłeś przy przekładce... teraz musisz zobaczyć, czy w oleju nie ma beny, chyba, że zawsze odpalał i chodził kulawo. Ja jak przez jakiś czas kręciłem i auto albo ledwo co odpalało, albo nie odpalało, to sporo mi się poziom oleju podniósł... no ale oczywiście zlałem to, żeby silnika takim rozrzedzonym przez benę olejem nie zatrzeć...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-14 23:24:40 /


Dzięki Barto, również za zwrócenie uwagi na wtryskiwacze tak jak i Koledze magicc, on nie miał problemów z odpałem, tylko zawsze chodził kulawo. Poza tym przy tych testach i tak zmieniałem mu olej średnio co rok. A jaki olej lać? Ostatnio zalałem minerałem bo się poci na uszczelkach naokoło tak jak i inne 2.9, które widziałem.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-15 08:53:57 /


jak masz hydraulikę to minerałem go nie zalewaj, półsyntetyk polecam texaco.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-15 10:18:43 /


tak mi się jeszcze pomyślało, spotkałem się dwa razy że koło pasowe na wale ktoś buldożył i jest nie od tego silnika i nie poktywa się gmp ze znakami na kole.
ustawiałeś zapłlon na tzw czuja???

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-15 10:21:20 /


Zapłon ustawiam na starą polską lampę stroboskopową z analogowym wskaźnikiem, znak na kole pasowym pokrywa się z blaszką ze skalą, jak na zdjęciu, z tym że obecnie na 0 stopni mniej faluje, na 15 bardziej i co jakiś czas gaśnie, ale jak pluje niespaloną benzyną to jest chyba normalne.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-15 10:31:38 /


Żeby usystematyzować olej mineralny może mieć lepkość 0w30 a olej syntetyczny ( lub HC) może mieć lepkość 20w50. To, że za mineralny uznaje się 15w40, pół-syntetyczny 10w40 a syntetyczny 5w i 0w to tylko i wyłącznie wynik niewiedzy i braku chęci do kształcenia się mechaników, a co za tym idzie informacji trafiających do klientów. Sama klasyfikacja SAE, na którą powołują się mechanicy nie ma zbytniej wartości w dzisiejszych czasach, a to dlatego, że została stworzona w USA w 1911 roku, aby ułatwić wybór oleju niedoświadczonym kierowcom. Bardziej powinno się zwracać uwagę na płynięcie oleju w niskich temperaturach, indeks lepkości ( mówiący o stabilności termicznej oleju) oraz HTHS ( dla 2.9 zalecałbym okolice 3.4-3.9) i TBN ( im wyższy tym lepszy, szczególnie że większość tych aut jeździ na gazie).

Silnik 2.9 12v powinien ze względu na wrażliwą hydraulikę pracować na oleju 5w40 ( normalna eksploatacja) lub 5w50, ew 0w50 przy cięższych warunkach pracy ( stała jazda miejska lub sport). Zalewanie go olejem lepkości 10w40 lub 15w40 skutkuje bardzo szybkim zużyciem popychaczy i wałka rozrządu, szczególnie w okresach zimowych.
Dla ciekawym polecam lekturę kilku paszportów technicznych olei różnych producentów i lepkości.

A jeśli silnik poci Ci się na uszczelkach to je wymień.

Przepraszam, za przydługi wywód ale ze względu na wykonywaną pracę szlag mnie trafia jak czytam dyrdymały o olejach.

Pozdrawiam ;)

michalch83 / 2016-04-15 11:24:42 /


Cale szczęście ze jestem lakiernikiem z wykształceniem informatycznym przynajmniej nikt mi nie powie ze się nie znam :)

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-15 15:07:54 /


A spróbuj jeszcze wymienic czujniki tem wody i powietrza .U mnie one niezłe zamieszanie robiły zwłaszcza jak zakładałem gaz .

keffiro020 / 2016-04-16 21:32:29 /


podmieniane 2krotnie, ba, nawet mierzyłem i porównywałem rezystancje dla różnych temperatur z wykresami. Teraz jak już mi uświadomiono że wtryskiwacze leją to już musi być to....

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-16 22:30:04 /


W tytule posta napisałeś, że wszystko było sprawne do końca, a później piszesz, że przed rozbiórką silnik nie chodził jak trzeba. Mi też wydaje się, że wtryski leją.
Falowanie obrotów jak piszesz jest bardzo podobne do przypadłości, którą miał 2.9 kupione przez Szecha. Po wymianie wtryskiwaczy problem się rozwiązał, ale lepiej zanim wydasz hajs sprawdź wtryskiwacze jak podają paliwo i w jakich ilościach.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-17 10:23:46 /


Temat wytrysków został opisany co ij tak ma zrobić na prv. To ze leja widać na filmie opisałem jak można je doprowadzić do stanu fabryka. Jak to ogarnie i sprawdzi będziemy szukać dalej. Na tak lejacych wtryskach nie będzie chodził dobrze.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-17 10:34:51 /


W załączonym filmiku wtryski dopiero co wyciągnięte z innego scorpio, jeszcze w maszynie do diagnostyki, tu już po etapie czyszczenia, wg Was psikają jak trzeba przy 3000 RPM?

https://www.youtube.com/watch?v=Y7UoIk0QHJg

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-24 23:17:33 /


ja tu widzę strumień a nie mgiełkę no ale może czegoś jeszcze nie wiem.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-25 10:08:12 /


moje po podłączeniu w listwę pompę paliwa (powrót itd jak normalnie) dają ładną mgiełkę.
leją równo więc to jest ok, ale strumieniem...

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-25 10:09:35 /


chciałem poszukać zdjęć ( bo gdzieś mam) jak powinien wyglądać strumień z wtryskiwacza, aby nie pisać bez przykładu. Zdjęć chwilowo nie ma, ale Mordian ma rację- to nie jest pożądana mgiełka, tylko strumień. Może i leją jednakowo, jednak to nie to.

Ma być ładny, szeroki kąt.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-25 10:55:46 /


Pierwszy z brzegu: https://www.youtube.com/watch?v=nTpwq6gEjKo

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-25 10:58:20 /


no mi też się wydaje, że one jak z wiadra... ma być mgiełka... :)
https://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwocYZw

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-04-25 13:00:07 /


Wtryski umieszczone na filmiku są mega chujowe i leją jak rozreglowany gaźnik.
Nie wiem czy da radę to zregenerować

michalch83 / 2016-04-25 13:25:53 /


czyli jednak się nie myliłem :)

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-04-25 18:43:23 /


Ok, ogarnąłem temat u gościa który profesjonalnie regeneruje wtryskiwacze na okolice i w całym kraju też, bo samemu zeszłoby mi to x razy dłużej.
Dałem wtryski fabryczne z tego silnika i te z filmiku powyżej... dostałem wydruki z wszelakich testów z komentarzem że wtryski są sprawne i nie potrzeba ich czyścić!!! Na focie widać jak pracują przy wyższych obrotach. Jest mgiełka, czy tak to u Was wygląda? Zastanawiam się czy jest to w ogóle możliwe aby podczas kręcenia rozrusznikiem, przy tak niskich obrotach wytworzyła się struga w postaci mgiełki...
W każdym razie u Ciebie Mordian na maszynie robi się taki sam stożek?

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-05 21:57:25 /


Japer Ty naprawdę nie chcesz jeździć tym samochodem....
Trzeba było zapakować to w kopertę i wysłać Mordianowi, podłączyłby pod swoją instalacje, ogarnął, Chuder by odesłał i wystawił fakturę i temat wtrysków byłby zamknięty.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-06 08:38:00 /


ni chu ja...
co maja obroty rozrusznika do rozpylania wtrysków???
u mnie w "maszynce" podpięte są pod przerywacz kierunków i z taką częstotliwością cykają.
mgiełka która u Ciebie się robi na końcu tego co widać na focie u mnie jest kilka cm od wtrysku, zupełnie inny kąt rozwarcia (tak to nazwijmy) widziałeś filmy które koledzy wyżej wrzucali?
te wtryski w dalszym ciągu leją.
jak chcesz to u siebie będe zmieniał na te które oryginalnie były w tej wiązce, a będę miał wolne od wiązki z przepływkami, tanie nie będą ale jeżdzę aktualnie na nich, jak byś się zdecydował to mogę je sprawdzić nagrać filmik czy coś. ale teraz nie mam na to czasu, może w weekend

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-06 10:19:25 /


nie wiem jakie ciśnienie tam było do sprawdzania (może to jest przyczyną) ale dwa ostatnie na oko widać że mniej leją

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-06 10:20:40 /


to nie jest mgła...
To jakaś pomyłka.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-06 12:26:54 /


http://youtu.be/6oyTI9SRMC8 tak działają wtryski po myciu przez Mordiana.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-14 13:33:38 /


Znacznie lepiej. Mordian widać fachura jest.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-14 19:29:45 /


Kijowo to wygląda trochę.
Lepiej wyglądałoby podpalone :P

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-14 20:41:56 /


https://youtu.be/PdhHix9cQwE

Zainspirowany wątkiem wyjąłem moje - widać różnicę;(
Zrobiłem sobie wiązkę, zobaczymy czy moja zabawkowa myjka da radę:)

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-14 23:02:13 /


Jaman a jak u Ciebie z wolnymi obrotami?

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-14 23:49:07 /


Hmmm... po odpale na zimno zawsze był problem, skoki góra dół i w 80% przypadków gaśnie jeśli nie otworzę lekko przepustnicy. Na ciepło bez problemu, ale tez nie chciał dobrze jechać:) strzały z tłumika i takie tam.
Wiązka przerabiana przez Myszę:) silnik przed przeszczepem chodził jak złoto, tylko postał sobie na sucho parę lat. Czujniki posprawdzane, wymieniane.

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-15 07:10:07 /


Czyli w trochę mniejszym stopniu to samo co u mnie. Łącze się w bólu, pociesza jedynie fakt że potwierdzasz źródło problemów.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-15 09:53:32 /


Teraz jeżdżę na tych wtryskach ale raczej na gazie niż benzynie bo jej wiele nie ma. Ale poprawa jest. Muszę sprawdzić i umyć te co wyjąłem wtedy zrobię film i wysyłam. Myjka jak myjka ale trzeba sobie jeszcze technologie opracować bo samo wrzucenie nie pomaga.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-15 11:18:49 /


Był pomysł żeby podpalić ale za dobrze działają.
Jaman ty masz tam ciśnienie paliwa jakies normalne? Mi tak psikały jak wylaczylem pompę paliwa. Na filmie od rudego chyba była pompa która dala jakies 2 bary czyli za mało. Podłączyłem dobra pompę i bylo dużo lepiej. I nie wiem jakie macie tam ciśnienie ze wam z tej listwy te wtryski nie strzelają. U mnie jest blaszana z zapinkami i jak jedna puściła to wtrysk znalazłem 10m dalej...

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-15 11:27:12 /


Ciśnienie nie powinno być ok2,5 ?

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-15 12:09:51 /


Mierzyłem ciśnienie na listwie i było ok, do filmu przypiąłem wtryski do listwy trytkami - nie miały jak odlecieć:)
Na razie kupiłem płyn do myjek, niby do zastosowań warsztatowych, zobaczymy:)

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-15 14:40:19 /


ja jeżdżę na wtryskach czyszczonych przez Mordiana i nie mogę narzekać, nie sprawdzałem mgiełki, ale silnik pracuje na benzynie prawidłowo, w sumie moje pierwsze 2.9, które równo jedzie do odcinki :)

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-15 22:50:32 /


Oddałem wtryski jeszcze na próbe po 1 szt. na czyszczenie. Wtryskacz 1 z lewej nieczyszczony , 2 z prawej czyszczony....
fota 2 - dawkowanie
fota 3 - wydajność
Ewidentnie widać że czyszczenie nie ma sensu... podobnie jak u Jamana silnik przed przeszczepem chodził normalnie zanim nie padła skrzynia więc nie wiem czy one mogą się też zapiec na amen przez nieużywanie... czekam na wtryski od Mordiana

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-19 09:02:33 /


.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-19 09:10:56 /


Wtryski mogą się zapiec przez nieużywanie i czyszczenie ultradźwiękowe może je zreanimować. Co do kształtu "chmurek" nie będę się wypowiadał, ale jedno auto w ten sposób przywróciłem do życia dosyć tanim kosztem i zamiast stać jeździ.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-19 09:28:36 /


Japer wtryski dla Ciebie mam umyte, sprawdzałem przed myciem i miałem nieco wątpliwości, teraz muszę je jeszcze sprawdzić na listwie zrobić filmik, no i pewnie spakować dla Ciebie.
ogólnie jak je przedmuchiwałem to wyglądają obiecująco.
co do lania a rozpylania to wyobraź sobie co się dzieje tam w kolektorze,
wtryski leją:
- czyli wszystko mokre zawory itd, nie miesza się z powietrzem więc i skład mieszanki raczej prawidłowy nie będzie, to na wolnych
-na wyższych obrotach większy przeciąg i jakoś pęd powietrza w pewnym stopniu rozbije strumień i jakoś to działa ale zostawia sporo do życzenia
widziałeś filmik Rudego, aktualnie jeżdzę na tych wtryskach, z tym że troche na gazie troche na benie, i jest ok
wiem że zeszło mi się z tymi wtryskami ale ostatnio czasu brak.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-19 10:45:25 /


jeszcze pytanie jakie cisnienie było na wtryskach, jak bedzie za małe to będą tak lać
powinno być ok 3bar

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-19 10:47:27 /


Jak patrzę na ten strumień, to mam wrażenie że to jest na maszynie do klekotów i tam jest z 1000bar. Bo przy 2-3 bar nigdy nie uzyskasz tak potężnego strumienia, nawet w zupełnie lejącym wtrysku.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-21 18:38:25 /


Ok. No więc dzięki koledze Mordianowi mam w końcu założone normalne wtryskiwacze, różnica w rozpylaniu jest kolosalna.
Chodzi lepiej ale dalej kuleje ;( Na wolnych falowanie, słychać ciche pierdzenie w okolicach kolektora wydechowego. Na rozgrzanym silniku przy wybłyskaniu błędów wywala błąd raz ubogo na jednej stronie, raz za bogato na drugiej, błąd EBJ, potem ju ż nie idzie dokończyć bo schodząc z wysokich obrotów gaśnie. Natomiast podczas jazdy w końcu ma moc ale wciskając gaz przez chwile jedzie a za chwile obroty rosną a auto nie przyspiesza.... Ktoś może zarzuci jeszcze sugestiami?

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-06-12 21:38:39 /


obroty na silniku rosną - samochód nie przyśpiesza > sprzęgło do wymiany

silnik źle pracuje > wymienić silnik, przepraszam, ale chyba za dużo czasu marnujesz nad tym felernym silnikiem

zenonDWR / 2016-06-12 21:51:17 /


jak pierdzi przy kolektorze to znaczy ze jest nieszczelność i ssie lewe powietrze w wydech i sądy lambda głupieją,komp myśli że ma za ubogą mieszankę więc dawkuje więcej beny i się zapętla ubogo bogato

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-06-12 21:58:26 /


Kurde ogarnijcie mu ten silnik, bo to zakrawa na jakiś dowcip ;)
W wylęgarni wszelkich wynalazków nie ma kogoś kto by ogarnął lewe powietrze w 2.9 ?

michalch83 / 2016-06-12 22:53:50 /


zenon : hehe akurat sprzęgło jest nowe

ok, obadam jeszcze ten kolektor ssący czy gdzieś przy składaniu uszczelka puszcza...

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-06-12 23:42:41 /


wydechowy sprawdź,od głowicy za sądy lambda ma być szczelny,ssący też przy okazji

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-06-13 09:00:41 /


zaplon przepustnice umyj jak na gazie jezdzil, masz zrobiony konektorek do ustawiania zaplonu?

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-06-13 09:47:11 /


japer - twierdzisz, że silnik wchodzi na obroty a samochód nie przyśpiesza i masz nowe sprzęgło ?
To co, nie ma połączenia silnika z wałem napędowym ?

jak kupiłeś ten silnik to na początku jechał dobrze a potem źle.
Może ktoś już wymieniał te uszczelki i dlatego chwilę jak jechałeś było dobrze ?

więc wymienisz uszczelki tylko na chwilę żeby dobrze jechał ?

zenonDWR / 2016-06-13 13:05:45 /


japer, a może po prostu po kopnym piasku jechałeś???:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-06-13 13:15:25 /


Albo ma głosny wydech lub dolot. Wtedy ma się wrażenie ze motor zapierdala ale nie koniecznie jedzie.
Ustawić prawidłowo zapłon wypikac bledy i patrzeć co się dzieje. Ewentualnie czy komp i wiązka jest od tego silnika.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-06-13 16:04:10 /


cytując Marka Kondrata z kultowego filmu:"dżizas, k..wa, japie..ole"

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-06-17 21:43:35 /


Hehe.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-06-18 07:40:01 /