logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Sprężyny do capri

Sprężyny do capri

Za niedługo wsadzam do mojego caprika silnik 2,9 V6. Chce go przydusic do gleby i usztywnic. Patrzylem za sprezynkami ale kolesiowi konczy sie katalog na 2.0
Wytrzymaja mase takiego motorku??

MłodyFC Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-24 19:45:03 /


http://www.capri.pl/forum/431c481f1ca21#431cbb17f0aed
http://www.capri.pl/forum/3edce9d995a0a#3eddec49d6967

Trzeba tylko troszkę poszukac :)

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-24 20:22:22 /


jak cus to ja miałem to samo tylko w-28
ale jak cos to mam do pchniecia dwie sztuki robione pod zamuwieni.
do mojej kaprychy,bo tesz siedziala-lucyfer??????
kontakt to muj nowy numer
bo tamten mi zajebali co jest na stronie-888392670????
pozdro

lucyfer Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-24 20:37:37 /


Taki krótki wątek - to tu się z pytankiem dopiszę.
Czy można zmienić sprężyny w capri nie wyciągając całego mc phersona - nie rozpinając sworznia, końcówki drążka, stabilizatora?
Czy można górę odkręcić, ściągnąć sprężyny ściągaczami, przechylić szczyt mc phersona i zmienić sprężyny bez ściągania błotnika? Czy na tyle wyda (obniży się) wahacz i stabilizator?
Pytam dlatego, że stoję przed wymianą sprężyn, a nie mam pod ręką ściągacza sworzni kulystych... i tak kombinuję, czy dam radę bez takiego zakupu...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-22 22:06:04 /


nie da

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-22 22:36:41 /


Ściągacz bardzo rzadko jest niezbędny do demontażu sworzni. Najczęściej wystarczy delikatnie naprężyć tak jakbyś chciał wyjąć sworzeń i stuknąć młotkiem.
W swojej "krótkiej karierze" sworznia potrzebowałem ze dwa razy, najczęściej przy rozbiórce mocno "zastałych" aut.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-23 14:20:33 /


Hm - niedawno ściągałem u siebie sworzeń - i choć niedawno był ściągany, to u Pająka jeden ściągacz po prostu pękł... Pewnie słaby był ten ściągacz, ale tak czy owak - siła tam musiała być spora...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-23 15:31:19 /


Ściągacz powinno się stosować właściwie tylko do naprężenia tzn. zakładasz ściągacz, skręcasz go do oporu i trochę więcej, narzędziem udarowym typu młotek uderzasz w wąs w którym sworzeń siedzi.
Technika trochę inna niż przy typowym ściągaczu np do łożysk, gdyż mamy tu do czynienia ze stożkiem.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-23 21:16:13 /


Dzięki

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-23 21:33:53 /


zwykly impulsator kinetyczny wystarczy...

MłodyFC Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-23 22:08:44 /


jak nie chcesz sie bawić w zbijanie stozków, bo nei lubisz, to odkręć stabilizator, odkręć wahacze i górne mocowanie kolumny i chyba wylezie... sam tak nigdy nei robiłem wiec nie wiem, ale też nidługo mnei czeka wyjmowanie sprężyn i tak właśnie myślałem zeby to zrobic

pzdr

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-23 23:45:43 /


Wylezie, bo tez tak robilem. Do sciagania stabilizatora przydaje sie pas transportowy;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-23 23:58:12 /


przydaje się?? :)) to da się inaczej??? :))))

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-24 00:06:59 /


Kiedys mi sie udalo, ale sam nie wiem jak;). Ostatnio zastosowalismy wyciagarke do silnikow i tez dzialalo.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-24 00:13:08 /


a przepraszam, jak to do "ściągania stabilizatora"?

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-24 00:15:48 /


A jak masz zamiar inaczej nagiąć wahacz, żeby sworzeń wyszedł ze zwrotnicy? :)

Konar / 2010-05-24 00:17:01 /


Jak odkręcisz od budy wahacze, to stabi się rozpręży i nie trzeba pasa :)
Tylko trzeba uważać... Jak szczeli....

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-24 00:23:45 /


A jak to poskladasz?;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-24 01:04:14 /


ja tam sie może nie znam ale ostatnio jak wymieniałem wahacz to zamontowałem nowy najpierw na stabilizatorze, pozniej w mc phersonie a nastepnie calosc wepchnąłem w belke i przełożyłem śrube :) ale do tego była potrzebna jedna żaba do podlerowania całej kolumny i jedna osoba do pomocy. Czas montażu był zdecydowanie poniżej średniej gdy używałem pasów :)

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-24 06:30:26 /


Bart jak chcesz to mam ściągacz do sworzni.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-24 09:46:37 /


Tak naprawdę chodziło mi o znalezienie sposobu (jeśli taki istnieje), coby ułatwić sobie robotę (czyli nie wyciskać sworzni wahacza).
Uświadomiliście mi, że pewie tego nie da się zrobić bez rozpięcia tak końcówki drążka kier. jak i sworznia wahacza.
Trudno - zaraz do sklepiku i muszę ściągacz kupić... :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-24 09:53:54 /


Też mam gdybyś kupić nie mógł. .
Przy okazji nie kupuj ściągacza jonnesway-a. gwint zwalił mi się przy pierwszym użyciu a firma robi problem z reklamacją. Tak się obraziłem się na tą firmę :p

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-24 13:14:43 /


a mi tam dziala dziąsłej, tylo za każdym razem idzie w gwint wd40. Przed KAŻDYM skręceniem czy rozkręceniem. Kręce to pneumatem i caly czas dziala, a juz z 30 sprężyn założyły.

Mysza liil (EM) / 2010-05-24 13:27:54 /


Trójkąt - podróbkę kupiłeś ;P

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-24 15:12:35 /


heh to zalezy z jakim gwintem kupiles sciagacze. bo jak z trapezowym to nie wiem jak go mogles uszkodzic.

MłodyFC Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-24 19:00:07 /


Piszę o ściągaczu do sworzni. A czy tam trapezowy to wątpię. Jakiś drobnozwojny.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-24 21:51:13 /


A, ja myslalem ze do sprezyn. Toto mi sie nie podobalo od razu i wyjmuje zawsze młotkiem.

Mysza liil (EM) / 2010-05-24 22:11:13 /


Brnąc w temacie - małe pytanie:
Czy obniżone o 40mm, progresywne sprężyny Jamexy ze sierry ktoś do kapcia wkładał? Czy to się uda - czy obniży o te 40mm przód? Utwardzi? Czy wogóle taki swap jest możliwy?
Jakieś doświadczenia kuledzy?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-24 23:08:26 /


moze byc ciezko bo roznia sie budowa capri na calej wysokosci ma taka sama srednice a sierrowe z tego co pamietam zmniejszaja sie od gory i dolu wiec juz nie beda w tych gniazdach pracowac jak powinny opcja jest zmiana mc persona na sierrowy

miron Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-24 23:30:56 /


szukam firmy która w Poznaniu lub okolicach robi sprężyny na zamówienie(zawieszenie)do Capri.. wszelka pomoc bardzo przydatna!

Albi_Poznan / 2010-12-16 01:22:07 /


Ja dorabiałem w firmie pospring, dorabiałem niższe niż seria i był problem żeby utrafić z wysokością (ciągle za wysoko:P ), poprawki w cenie placiłem chyba ok 100 za szt.
efekt końcowy:

MichałPoznań / 2010-12-16 09:26:37 /


ktos mial do czynienia z tymi sprezynami?
http://moto.allegro.pl/jamex-sprezyny-obnizajace-ford-capri-i1344603895.html

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-12-16 10:45:46 /


Znajomek kupił kiedyś do kadeta i musiał wymieniać bo auto krzywo stało :),więc raczej nie polecam.
Ciekawe czy pospring dorobił by progresywne

Endryou Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 22:43:07 /