logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Taunus Tc2 Swap 2.3 Scorpio

Taunus Tc2 Swap 2.3 Scorpio

Cześć, pytanie może i wałkowane parę razy ale nigdzie nie znalazłem konkretnych odpowiedzi na moje pytania odnośnie swapa 2.3 scorpio do Taunusa Tc2.

A więc konkretnie co potrzeba zmienić z poważniejszych rzeczy przy swapie 2.0 V6 na 2.3 ze scorpio + skrzynia mt75 ??

Z tego co wiem trzeba podnieść tunel ale to nie problem

Jak wygląda sprawa z mocowaniem silnika jakieś dorabianie łap najlepiej jakieś zdj :)

dawcą będzie cały samochód a wiec wszystko co trzeba Komputer instalacja itp będzie.

Silnik przejdzie remont a co za tym idzie pojawiły się pomysły zwiększenia mocy ktoś kombinował może z Kompresorem lub jakieś inne fajne ciekawe pomysły ?

No i na co zwrócić szczególną uwagę jakieś typowe bolączki coś co można poprawić po fabryce lub co warto zrobić :)




Fisiel / 2017-02-02 22:36:08 /


Ja wiem, że dla 20-latka to forum to muzeum, ale uwierz mi, szukajka działa. Kwestia frazy jaką wpiszesz, żeby znaleźć.
Ponadto dość popularne jest modzenie tych silników z czapką i elektroniką od escorta RS2000 i wkładanie ich do tychże.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-02 22:54:57 /


Bardzo zaciekawił mnie temat instalacji elektrycznej silnika. Otóż takowa nie istnieje. A jeśli dawca był z automatem to zapomnij o swapie na manual.

Lapyt silnika custom.

Poprawki po fabryce - wymiana części wodnej kolektora ssacego z plastikowej na Alu.

Po zdjęciu czapki można trochę ten motor doprezyc.

Zanim wpakujesz kompresor, naucz się jeździć taunusem 170ps...

Mysza liil (EM) / 2017-02-02 23:59:34 /


Mozesz napisać coś więcej dlaczego z automatu nie da rady przejsc na manual ?

Fisiel / 2017-02-03 08:25:20 /


Generalnie to wszystko zostało już kiedyś napisane.
Do aplikacji MT75 nie trzeba podnosić tunelu, MOŻNA ale NIE TRZEBA.
Łapy silnika najlepiej wykonać podczas pasowania silnika do komory, fotki z innych taunusów czy aut nic Ci nie dadzą. Unikałbym wiązki i fabrycznego sterownika (wiązka na pewno do zrobienia od nowa - taka przypadłość) najpopularniejsze jest odpalanie 2.3 na komputerze z Escorta RS2000. Jeżeli chodzi o modyfikacje to kompresora w polszy nikt nie przerabiał jeszcze natomiast 2 turbodoładowane 2.3 jeżdżą, fakt że w Sierrach ale nadwozie nie gra tu zbytnio roli. Osobiście jak nie jesteś zapaleńcem to bym odpuścił. Lepiej zrobić dobrą hybrydę i tym jeździć (hybryda - dół 2.3 góra 2.0 16v odpowiednio splanowana, najlepsza byłaby głowica od escorta rs2000 ale ona może być problematyczna ze względu na magistralę wodną z tyłu głowicy)
Do tego kolektor wydechowy rurowy od galaxy 2.3, ssący to już dowolność (albo przerobiony z rs2000 albo plastik z 2.3 z usuniętą plastikową częścią wodną i zastąpioną aluminium).
Sam posiadałem TCIII z dohcem 2.0 8v ze sierry był wybebeszony i miotał nadwoziem jak szatan. 2.3 mające 150-170kucy szybko nauczy Cię pokory.
Na koniec pamiętaj że mocniejszy silnik to nie wszystko auto musisz zatrzymać, fajnie by było gdyby skręcało (śmieszne ale pojeździć tanusem to zobaczysz o czym piszę), przydałaby się wspoma no i zawieszenie inne niż kanapa.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-03 08:58:30 /


No dobra jako iż powoli zbliżam się do wsadzenia 2.3 do mojego Capri to też ten temat mnie intryguje. Dlaczego zalecacie zrezygnowanie z fabrycznego sterownika? Mam akurat dawcę w manualu.

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-03 09:06:37 /


Bo chyba mocy przybywa?

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-03 10:23:16 /


Co do remontu silnika 2,3 również podchodziłem do tematu, ale nie do końca opłaca się to robić, moim zdaniem lepiej poszukać silnik z galaxy 2,3 bo takie można kupić jeszcze w stanie bdb.
W takim silniku trzeba zmienić uszczelkę pod głowica na scorpiakową oraz założyć miskę olejową od scorpio. reszta silnika jest identyczna.


Łapy custom tworzone ad-hoc po włożeniu i ustawianiu silnika w komorze.
http://www.capri.pl/image/car/6096/4575/222228
http://www.capri.pl/image/car/6096/4575/222230
http://www.capri.pl/image/car/6096/4575/222231


W silniku po fabryce trzeba poprawić zaworek ciśnienia oleju w pompie olejowej, to przypadłość wszystkich silników z tej lini. Zaworki potrafią się wykręcić i spada ciśnienie w magistrali. Powoduje m.in. klepanie silnika po odpaleniu.

Elektronika najlepiej szukać od RS-2000,

Można podmienić wałki rozrządu na wersję z silnika scorpio 2.0 16v. są takie same jak w RS2000 a są dużo łatwiej dostępne.

reszta chyba została już opisana wyżej.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-03 12:38:29 /


Według mnie do MT75 trzeba podnosić tunel. Pierwsza część wału nie ma krzyżaka i jeśli damy silnik pod kątem, to wyginamy dość mocno gumowy precel, który pewnikiem zaraz się rozpadnie.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-03 17:39:26 /


To nie lepiej zostać przy N9? odpadają wszelkie kombinacje a skrzynia powinna te 150KM wytrzymać... czy nie ?

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-03 19:13:37 /


NIBY wytrzyma, choć skrzynie wykańczane są przez moment, a nie moc. Ale 2.3 16v też jakiegoś potwornego momentu nie ma, a N9 wytrzymywała nawet 2.8. Gorzej z tym, że do N9 jest już coraz mniej części (ergo - są droższe), a MT75 jednak mniej się psują.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-03 19:23:47 /


no i podobno MT75 o 7kg lżejsza od N9

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-03 19:36:39 /


Do tego mocniejsza N9 jest rzadka bo występowała tylko z silnikiem 2.8, mniejsze silniki miały słabszą wersję, która już taka mocna nie jest. Podejrzewam że statystycznie MT75 mają o połowę mniejsze przebiegi, używały też nowocześniejszego oleju, który można łatwo wymienić w odróżnieniu do N9.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-03 20:17:13 /


1. Jaka jest różnica w N9 od 2.8 ?? Bo pierwszy raz słyszę żeby w ogóle była jakakolwiek.
2. Jaki jest problem w wymianie oleju w N9 ?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-03 20:47:28 /


1. Inna choinka, niższe przełożenia przez co mocniejsze zęby, łożysko wałka sprzęgłowego też jest bodajże większe.
2. Nie ma korka spustowego.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-03 21:08:42 /


Haha Grześ nie widzi problemu bo olej sam ucieka i tylko uzupełnia się stan, wiec olej jest wymieniany na bieżąco :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-03 21:46:26 /


2,8 ma przełożenie 3:31 jedynki a nie 3:65,ale dlaczego miałoby to być wytrzymalsze to nie rozumiem,czy ktoś mógłby mi łaskawie wytłumaczyć? A propo mam n9 właśnie z długą jedynką

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-03 22:43:19 /


U mnie był wystawiony dohc 8V a potem rs2k bez ingerencji w tunel i precla wymieniłem tylko profilaktycznie raz, więc chyba nie ma co się spinać co do tego tunelu...Jednynie co nie dało rady to most

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-03 23:32:49 /


N9 od 2,8 EFI ma przód choinki łożyskowany na na normalnym łożysku maszynowym a nie złożeniu igiełkowym. Dlatego jest wytrzymalsza. Ale nadal będąc pozbawioną korka spustowego oleju jeździła ze 30 lat na jednym oleju...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-04 00:00:43 /


Piotrek, cała choinka jest inna, jedynie 4 bieg jest taki sam. Im mniej zębów na wałku tym wytrzymalsza skrzynia, przełożenie główne w moście itp. Dobry przykład to skrzynia T5, na tabelkach wytrzymałości dla poszczególnych zestawów przełożeń widać tę zależność bardzo dobrze, pomijam aspekt WC vs NWC.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-04 09:30:10 /


Kuczę się spodziewałem się aż takiego odzewu bo "temat byl juz wałkowany" ale dzięki jeszcze jedno mnie nurtuje ktoś napisał ze z silnika który miał wcześniej automat nie przejdę na manual, czemu tak jest ?

Fisiel / 2017-02-04 22:02:57 /


No z elektronika ktora byla od automatu a nie z silnikiem
... Kompiuter panie... Wedlug niego auto jedzie, silnik pracuje, a skrzynia na n i buba
Ale tak pozatym to ja sie t nie znam :)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-04 22:43:58 /


No tak ale jak zakładając że komputer będzie od rs 2000 to problemu nie ma ??

Fisiel / 2017-02-04 22:50:42 /


Na mój mały rozumek nie ma :)
A jak moj maly rozumek się e myli to bezzwłocznie ktos uprzejmnie mnie poprawi :)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-04 23:00:42 /


To nie do końca tak że zakładasz komputer od RS2000 i już potrzebujesz też spreparować odpowiednio wiązkę. Co do automatu to problemu nie będzie bo rs2000 nigdy nie wychodziło w automacie.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-05 17:06:45 /


Ulepilem sobie coś takiego 10 lat temu i od tamtej pory nie jeździłem oldfordem który tak zapierdalal. Robić młodzieży zamiast pisać, bo szkoda czasu.

Mysza liil (EM) / 2017-02-05 18:00:21 /


http://www.capri.pl/car/799

Mysza liil (EM) / 2017-02-05 18:00:42 /


To już 10 lat? Ale fakt, że były kłopoty z trakcją na suchym. To pewnie kwestia opon;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-06 07:31:11 /


Suczysyn szedł jak zły, to fakt.

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-06 13:03:02 /


Żyje ten taunus jeszcze?

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-06 16:45:47 /


Żyje, a co ma nie żyć. [Laura]

Szramek Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-06 19:24:35 /


Żyje, ale już dawno nie z tym silnikiem.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-02-06 19:45:49 /


Mój Bastard z zestawem 2.3 dohc, mt75, komp rs 2000, baranem, i wiązką od Myszy, na kołach 13 cali, z wybebeszonym środkiem, był szybki...

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-02-14 19:33:24 /