logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » Jak zmniejszyć siłę hamowania na przedniej osi?

Jak zmniejszyć siłę hamowania na przedniej osi?

Zrobiłem hamulce od zera. Fajnie hamuje, ale na suchym. Na mokrym zbyt łatwo blokuje przednią oś. Praktycznie to wystarczy lekko nacisnąć i już koła stoją.
Jest nowa pompa, serwo, większe zaciski, nowe tarcze, stalowe przewody elastyczne, wszystkie przewody sztywne wymienione, fajne klocki no i efekt... zbyt mocny :P

W warunkach typu jazda na czas czy po prostu zabawa na zakrętach to nie przeszkadza. Ale w warunkach miejskich nie da się jeździć. Lemingi w plastikach widzą "starego trupa" co jest równoznaczne z "a, to zdążę się wpierdolić przed nim", co dla mnie oznaczana awaryjne hamowanie.

Jak mogę zmniejszyć siłę hamowania na przedniej osi? Są jakieś sprawdzone sposoby? Wiem, że jak ktoś montuje tarcze z tyłu, to musi zmniejszyć siłę wychodzą z pompy na tylne zaciski? Ale jak to się robi?

Czy takie coś zda egzamin ostatecznie?
Korektor siły hamowania OBP http://allegro.pl/korektor-sily-hamowania-obp-pokretlo-i7024944743.html

Tylko, że trochę drogie. A mam wrażenie, że można to rozwiązać taniej.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-23 10:43:06 /


są też droższe z regulacją przód-tył
http://www.wilwood.com/MasterCylinders/MasterCylinderValves.aspx

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-23 11:23:34 /


"Jak mogę zmniejszyć siłę hamowania na przedniej osi?" Poprzez słabsze naciskanie pedału hamulca. Problem polega na zbyt słabym hamulcu tylnym a nie za mocnym przednim, jak rozumiem. Jeśli bardzo szybko blokują koła przednie to pomyślałbym o pompie z większą średnicą. Korektory stosuje się raczej na oś tylną, stosowanie korektora na przód wydaje mi się bezsensowne i ryzykowne. Raczej dostosowujemy tył. Jeśli z tyłu są szczęki to cylinderki powinny być większe, żeby przy tym samym ciśnieniu bardziej hamował tył. Jak masz z tyłu tarcze to poszukaj po drodze korektora, może gdzieś jest na przewodach. Jeśli masz 4xtarcze i brak korektora to coś jest przekombinowane z hamulcami przednimi.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-23 11:32:32 /


Jeżeli tył ma mocniej hamować to, poprawcie mnie, ale przy niezmienionej reszcie układu cylinderki właśnie muszą mieć mniejszą średnicę, żeby wykonały przy tej samej ilości wpompowanego płynu większy skok = mocniej docisnęły szczęki do bębna.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-23 11:55:59 /


Większy skok=mniejsza siła. Poprawiamy Cię.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-23 12:12:31 /


siła docisku to ciśnienie [N/cm^2] razy powierzchnia tłoczka[cm^2], jak widać im większa powierzchnia czyli średnica tłoczka, tym większa siła.

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-23 12:36:03 /


A co dokładnie zamontowałeś? jakie średnice tłoczków, zacisk pływający czy stały? pompa jaka, elektryczne serwo, czy zwykłe na podciśnienie? Może masz za mocne serwo i stąd taki "efekt". Generalnie zawsze przód przed tyłem ma blokować, bo bąki byś kręcił ;-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-23 12:37:34 /


przesuń oś obrotu pedału wyżej.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-23 13:46:25 /


Może to kwestia opon. Co jest założone ?

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-23 14:11:44 /


Mam to samo i słabe opony .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-23 21:49:19 /


Zamontowałem duże dwu-membranowe serwo wraz z pompą, która zawsze występowała w zestawie z takim serwem. To jest chyba największa zamiana. Elastyczne przewody w stalowym oplocie, nowe przewody sztywne, zregenerowane zaciski przednie, które też są jednotłoczkowe, ale ciut większe (1,1 mm większy tłoczek, ale też taki zawsze był w tym zestawie serwo-pompa). Same tłoczki w zaciskach zmieniłem z ebonitu na stalowe.
Z tyłu dałem nowe bębny i nowe szczęki, wszystkie sprężynki i mechanizmy nowe. Szczęki oraz klocki z przodu dałem dobrej firmy, które właśnie miały poprawić hamowanie.

Po tych wszystkich operacjach pojechałem na przegląd, bo i tak się skończył. Przód wyszedł na 70%, tył 30%. Różnica między kołami lewe-prawe praktycznie nie występowała.

Zostawiłem oryginalny "proportion valve", który rozdziela siłę hamowania przód-tył.


""Jak mogę zmniejszyć siłę hamowania na przedniej osi?" Poprzez słabsze naciskanie pedału hamulca.'
docencik12 Wyślij wiadomość Zdjęcie w profilu Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-23 11:32:32 / zgłoś do usunięcia 0

No nie powiesz. Na mokrym, w sytuacji awaryjnej bardzo cienka jest granica między zablokowaniem kół a skutecznym hamowaniem. Operuje się na pierwszych 2cm zakresu pracy pedału hamulca.


Opony: obecnie 2015r, klasa hamowania B, Yokohama


Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 08:17:18 /


Granadziarz - nie mam pojęcia o czym mówisz ;>
W sensie, że mam dać pedał hamulca wyżej?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 08:20:13 /


A porównaj skok pedału hamulca dawcy z Twoim autem... może jest tak jak pisze Granadziaż...
Jak Ci za dobre hamulce przeszkadzają to trzeba było zostawić stare;))

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-24 08:24:11 /


Nie wiem czy to wykonalne ale może załóż najprostszy system abs ;). A blokujące koła podczas deszczu to normalka u mnie w granadzie.

Kilgore / 2017-11-24 09:25:03 /


Coś chyba za dużo skopiowało Ci się do cytatu ale mniejsza z tym. Skoro masz z tyłu bębny to, tak jak pisałem:
1. Daj większe cylinderki z tyłu - wyrównasz moment blokowania przodu z tyłem (choć przód powinien być ciut wcześniej)
2. Siła wspomagania serwa jest zbyt duża i bardzo szybko następuje silne blokowanie - wymień pompę na większą średnicę, będzie bardziej precyzyjne hamowanie bo siła serwa będzie dla niej mniejsza, a poprzez wymianę tylnych cylinderków ilość płynu potrzebnego nie zmieni się więc skok będzie podobny.
Zdaje się , że to dobry kierunek zmian i zdecydowanie odradzam kombinowanie i zakładanie korektora na drodze pompa-przód.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-24 09:31:05 /


O, pompa o większej średnicy to dobry pomysł. Dzięki :)
Ale zanim zabiorę się za szukanie odpowiedniej to sprawdzę o co chodzi z tym pedałem hamulca.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 10:06:37 /


Oś obrotu bardziej w lewo i bedzie lepiej :)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a7/FirstClassLever.svg/2000px-FirstClassLever.svg.png

Kilgore / 2017-11-24 10:39:49 /


F1 x r1 = F2 x r2

F1 - siła deptania butem na hamulec
r1 - długość pedała (oś obrotu - but)
F2 - siła pchania tłoczka
r2 - odległość między osią obrotu a punktem pchania tłoczka

zwiększając r2 zmniejszasz F2

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-24 10:54:40 /


Jak odlaczysz serwo to bedziesz mial ,, slabsze hamulce,, mocniej bedziesz musial dusic pedal by zablokowac kola

krauzi Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 15:13:12 /


Nie bardzo trafia mi do świadomości pojęcie "za mocnego hamulca". Raczej albo:
a) po zmianie nie nauczyłeś się jeszcze go wyczuwać, albo
b) masz do dupy opony, albo
c) masz do dupy amortyzatory, albo
d) dowolny mix powyższych.
Tyle w temacie.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 19:35:33 /


Gryziu, wpakowałem chyba za duże serwo. Od samochodu cięższego o 500kg, z silnikiem V8 o pojemności 4.7l. Jak nie uda się go dostosować siły hamowania, to wrócę do starego serwa...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 20:42:22 /


Zasada projektowania układu hamulcowego jest taka, że serwo ma tylko wspomagać działanie tegoż układu, ale sam układ ma być w pełni skuteczny i bez serwa. Czyli w razie awarii serwa - pomimo konieczności silniejszego deptania w pedał - musi pozostać w pełni sprawny.
Jeśli teraz zaczniesz wprowadzać restrykcje w układzie zasadniczym, by dostosować go do "przerośniętego" serwa, to naruszasz powyższą zasadę i należało by dowód zostawić u diagnosty:/

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 20:52:25 /


To bardzo fascynujące, bo jeepem z '88 na oryginalnym serwie nie zablokujesz kół wcale, a co dopiero bez serwa. Wszystkie jeepy do pieca.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 21:54:47 /


Czy badanie w SKP owego jeepa z '88 na oryginalnym serwie daje negatywny wynik pomiaru skuteczności hamowania?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 22:04:02 /


Gryziu niekoniecznie. Ja jak ostatnio byłem to diagnosta stwierdził, że dla niego ważniejsze jest równa siła hamowania na osi. Bo starsze auto nie będzie tak skutecznie hamowało jak nowsze.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 22:06:08 /


Właśnie rozkminiam zmianę hamulców w Mustangu pierwszej generacji . By nie mieć problemów z blokowaniem jednej z osi co dość łatwo jak widać z kolegi opisu da się uzyskać warto zainteresować się takim oto rozwiązaniem : Master Cylinder With Adjustable Proportioning Valve Disc/Drum . Nie wiem czy jest to lek na całe zło ale z pewnością da się zapanować lepiej nad powstającymi różnicami siły hamowania .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 22:41:09 /


toż to korektor siły hamowania przykręcony do pompy...

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 23:05:08 /


Dwa korektory :)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 23:06:41 /


To coś musi być popsute w tym dzipie skoro kół nie można w nim zablokować przy hamowaniu. A druga sprawa ze jak sam piszesz twoje serwo jest od auta 500 kg ciezszego a to jest jakieś 25 % wagi więcej niż leciwy ford...

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-24 23:20:59 /


Ooo sorry. Jakoś mi weszło że to Granada. A jednak nie więc pewnie raczej 30% +

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-24 23:22:44 /


Ja tu widzę problem " Łącznika ".

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-24 23:39:21 /


Ja pierdolę :D Do was czasem to jak do ściany :D Trochę zaufania. Jeep nie jest mistrzem przyczepności, szczególnie podniesiony, a opona choć całkowicie asfaltowa to ma ten profil 75 czy 80, już nie pamiętam, i to raczej nie poprawia sytuacji. Kto nie wierzy niech sprawdzi, Wrocław to nie takie zadupie, czasem się tu przejeżdża - zapraszam na testy :D Można sobie nawet porównać - mój jeep z serwem od Granda Ch. oraz jeep mojego brata ze stockowym serwem z '88.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-25 08:46:43 /


Kurde, miałem przez chwilę XJta i jak depnąłem solidnie w hebel to blokował przednie kartoflaki ;)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-25 10:23:09 /


Odepnij serwo i w bezpiecznym miejscu zobacz jak sie heble zachowuja bez niego. Chlopaki maja racje, nawet jak Ci walnie serwo musisz zatrzymac samochod bezpiecznie. Kiedys serwa w ogole nie bylo w autach. Jak zrobisz test, podziel sie jak bylo. Zblokowac heble to nie problem, dobre hamulce maja odpowiednio dlugi czas "wyczucia" od nacisniecia pedalu hamulca do zblokowania. Moze u Ciebie to za duze serwo skrocilo to do minimum.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-25 11:04:30 /


Przeczytałem tytuł wątku i to co pomyślałem o autorze niech pozostanie tajemnicą...

Mysza liil (EM) / 2017-11-25 14:58:14 /


Kurwa, ty to już jesteś tak majestatyczny, że dwie składki klubowe mógłbyś płacić: za Ciebie i twoją Zajebistość.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-25 19:36:45 /


Curtis, masz wielkie heble od WJ z przodu i żałosne 9" bębenki z tyłu?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-25 20:03:43 /


Czytanie forum trzyma mnie przy życiu podczas wyjazdów w w trasę Dzięki mistrzowie hehe :*
Wasze zdrowie panowie, dziś piję Cabernet Sauvignon za waszą majestatyczność za wasze heble za wasze zmniejszanie skuteczności hamowania przedniej osi salut;))

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-25 20:56:55 /


haha Był też podobny wątek o hamulcach w capri.. było tam jakieś rozwiązanie ostatecznie ?

Kilgore / 2017-11-25 21:00:55 /


Wszystko podane na tacy,a dyskusja toczy się dalej. To tak jak z tym podnoszeniem auta na zimę.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-25 22:15:00 /


Był jeszcze "fajny wątek" i "igła w cylindrze"

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-25 23:09:41 /


I bujanie budom .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-25 23:42:31 /


Dzięki takim jak Curtis zalegam z wszystkimi składkami. Ale sztuczne problemy które drąży nie pozostawiają wyboru :( Mówią, piszą, podpowiadają to nie. Tylko sztuczna rozkmina :/

Mysza liil (EM) / 2017-11-26 02:59:08 /


No ale to wy sami się nakręcacie jak banda idiotów. Kurwa, jest 'problem' więc zwracam się do, teoretycznie, bardziej doświadczonych opisując owy problem i pytając o rozwiązanie. Docent z Konradem potrafią podać rozwiązanie czy sprawdzenie, ktoś słusznie wspomina o oponach. Stockowe hamulce w jeepie to kibel. Szukam sposobu na ich poprawę, więc między innymi włożyłem serwo od WJ. S Z U K A J Ą C poprawy. Docelowo w samochodzie zostaną zamontowane także mosty od WJ z ichniejszymi stockowymi hamulcami.

Ale, kurwa, nie.

"O la b o g a, wariat jakiś co on wyprawia, jak tak można, n o c o z a p r o b l e m".

Dobrze, więc napiszę drukowanymi i polecam przeczytać powoli i dokładnie:

PRZEDNIE HAMULCE BLOKUJĄ SIĘ ZBYT ŁATWO, ZBYT SZYBKO.


I jak tam, jakoś poszło? Ignacy? Mysza? Jak nie, to spróbujcie jeszcze raz, może na głos.


Celowo zakładam tematu tutaj a nie na jeep.orgu bo WIEM, że tutaj mam szansę otrzymać logiczne i konkretne odpowiedzi, za którymi stoją lata doświadczenia, prób, kombinacji i błędów. Przynajmniej tak było przez kilkanaście ostatnich lat. No ale jak widać nie wszystkim czas sprzyja ku dobremu.

Jeżeli duże serwo jest tu problemem? Ok, godzina, może dwie i stare serwo jest z powrotem w samochodzie.

"Aleeee nieeeeee" :|

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-26 11:35:49 /


A odpiales to serwo chociaż?

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-26 11:54:06 /


Ej no nie pij do mnie.... ja jestem laikiem, zwróciłem tylko uwage jak pociesznie czytać te forum... kocham je za to ;)
Jak będe gdzieś jechać przez wroc to wpadne sprawdzić jak to to działa o ile dasz dziadowi wsiąść do lux wozu ;p u mnie macie tylko serdeczność względem Waszej majestatyczności i zbyt ostrych hamowników, naprawde ;)
Pozdrox z nad shiraz gdzieś przy bagno vignoni... koś tu tarkowskiego oglądał? ;p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-26 11:55:55 /


To zacznij po kolei.
Jakie masz opony i jakie jest w nich ciśnienie ?
Tylne hamulce masz sprawne ?
Nie masz luzów w zawieszeniu ? może głupie, ale jest szansa na to że podczas hamowania rozjeżdża Ci się zbieżność/geometria.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-26 12:40:07 /


Nie ma takiego problemu jak zbyt mocne hamulce przednie, więc nie ma rozwiązania.

Mysza liil (EM) / 2017-11-26 18:54:35 /


Mysza czasami trzeba umieć czytać między wierszami. Jak wątek nazwany, tak nazwany - problem jest, że przednie heble za szybko blokują, bez modulacji.
Co z tym serwem? Odpiąłeś? Opony ile lat mają?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-27 10:10:05 /


Dziś wrócę z pracy i odpinam.
Opony to yokohamy z 2015, zimówki. Letnie to dunlopy też z 2015, całkowicie drogowe. Na obu kompletach ten sam problem na mokrym asfalcie. Koło 16 dam znać jak wypadł test z serwem.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-27 10:41:42 /


No dobra, dziś piękna pogoda była, więc sprawdziłem tylko na suchym asfalcie.
Po odpięciu serwa, trzeba włożyć w ..uj siły aby zablokować koła. Właściwie to trzeba nacisnąć pedał dwoma nogami aby koła zablokowały się szybko i gwałtownie. Ogólnie do 60 km/h da się hamować, ale siły trzeba używać sporo. Trochę pojeździłem tak po osiedlu to można nawet się przyzwyczaić i zatrzymywać auto tam gdzie się chce. Niestety więcej jak 60 nie rozpędzałem, najbliżej jest już zbyt ruchliwa droga.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-27 18:28:13 /


No to jak dla mnie wszystko gra, tylko to serwo za wielkie.
Auto za lekkie masz i wystarczy lekko dotknąć pedał hamulca i blokuje.
Zakładaj mniejsze serwo i wtedy kombinuj dalej.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-27 19:40:43 /


Zaburzeń psychomotorycznych nie należy upatrywać w serwie.

Mysza liil (EM) / 2017-11-27 21:00:48 /


Docencik i Granadziarz wyczerpali temat, mimo że nie jest to forum Jeepa.

Mysza liil (EM) / 2017-11-27 21:06:38 /


Problemem jest brak modulacji. System działa zbyt 0-1.
Curtis, czy masz taką małą kosteczkę mosiężną przy pompie? Tą z różnicowym czujnikiem ciśnień w układzie? Czy już ją ktoś pożegnał?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-27 22:18:41 /


Jest.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-11-27 23:27:15 /


To musi być wina opon...

Mysza liil (EM) / 2017-11-28 06:52:25 /


Buhaha ;p
Mysza Przestań ja w tygodniu pić nie mogę! :p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-28 08:37:51 /


To dziwne, że z tym ustrojstwem masz zerową modulację. To właśnei to ustrojstwo powoduje ,że w jeepie pedał jest taki śmiesznie gumowaty. Odkręć ten element z gumką i zobacz co się tam w środku dzieje. To jest ogranicznik ciśnienia na tylnej osi. Jest tam wewnątrz tłok popychany sprężynką. Sucha strona tłoka "oddycha" pod tym gumowym kapturkiem, Jest opcja, że "oddychała" kiedyś w błocie i zablokowało tłok. Tylko gdybam, ale zajrzyj tam. Sugeruję wyjęcie tego i zrobienie tej operacji w warunkach warsztatowych a nie pod maską. Bo i tak i tak zapowietrzysz układ. A przynajmniej wygodniej i czysto będzie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-28 13:17:32 /


Problem rozwiązany.
Nie wiem co dokładnie było nie tak.
Faktycznie modulator był trochę zasyfiony w środku.
Po prostu go rozebrałem, wyczyściłem i złożyłem z powrotem.

Jest sporo lepiej. Właście to można już normalnie jeździć, jest zakres modulacji przed zablokowaniem kół :)

Dzięki. Mistrz.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-12 11:21:07 /


Na drugi raz pytaj na jeeporgu. Ja tam urzęduję jako Jaskier.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-16 15:33:44 /