logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Prośba o identyfikację wału napędowego

Prośba o identyfikację wału napędowego

Witam Panów speców. Otóż dosyć niedawny czas temu zakupiłem od jednego z tutejszych forumowiczów wał napędowy, który miał spinać skrzynię MT-75 ze Scorpio z mostem klasycznym od Capri MKIII, gdyż szykuję się to wstawienia właśnie takiej skrzyni zamiast poczciwej N9, która przy silniku 2.9 BOA V6 Cosworth ledwo daje radę. Według mojego mechanika, ten wał to nie jest to czego szukałem, czyli nie pasuje do skrzyni MT-75 i takim wałem nie połączę tej z skrzyni z mostem Capri.
Pytanie jest następujące: Co to za wał napędowy i do jakiej skrzyni i do jakiego mostu pasuje?

velSztaba Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-18 21:52:21 /


MT nie wieloklina ,tzn ma ale nie w tym miejscu. Wydaje mi się że to klasyczny wał do capri.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-18 22:21:31 /


Kup wał od Scorpio z MT-75, skróć, wyważ i zapnij do auta. Jeśli nie masz jeszcze MT na aucie to podpowiem, że musisz ciąć tunel (albo próbować z niższymi poduszkami silnika, ale wg. mnie będzie wtedy ciężko zachować osiowość skrzyni z wałem). Poza tym nie podpasuje Ci łapa z żadnej skrzyni biegów, ani z A4LD ze Scorpio 2.9 24v, N9 ani MT-75 (od sierry) - to są te które ja przymierzałem. Potem pozostaje jeszcze kwestia lewarka skrzyni biegów, którego jak nie przerobisz będzie walił o ręczny jak będziesz wbijał czwórkę. Polecam qucikshifter i podcięcie lewarka, podgięcie go w przód i zaspawanie, wtedy nie będzie obijał o ręczny. Pamiętaj też że sprzęgło od MT-75 różni się grubością zamachu i docisku w stosunku do N9 i niby z N9 można sprzęgło zastosować, ale wg. mnie nie do końca się to sprawdza bo w moim przypadku musiałem kombinować z profilowaniem łapy sprzęgła żeby mi dobrze wysprzęglało - finalnie przeszedłem na komplet z mtka.

Jeśli nie masz jeszcze skrzyni na aucie a chcesz wiedzieć co i jak, to mogę Ci podesłać opis co i jak z tym montażem emteka do Capri. Jak już masz skrzynie na aucie, to 80% sukcesu.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-18 22:24:26 /


MT jest łączone na skrzyni na przegubie elestycznym,przed podporą wału ma wieloklin kompensacyjny(bodajże tak to się nazywa)

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-18 22:26:32 /


Jeszcze dodam coś. Tak wygląda wał od Scorpio przystosowany do Capri. Musisz szukać wału na takim gumowym preclu, innej opcji brak.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-18 22:28:50 /


Podaję odpowiedź : wałek jest z ikei.
;)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-18 23:20:55 /


@rzułty BUC - Jeszcze nie mam zamontowanej tej skrzyni w Capri. Wiem, że trzeba wyciąć i podwyższyć tunel i że jeszcze będzie kilka przeróbek potrzebnych. Na razie zbieram info na ten temat i kompletuję części. Short shiftera już mam :) Skrzynia też czeka. Wał od Scorpio też jest ale chciałem już sobie załatwić taki po przeróbce.

A jeśli masz opis całej przeróbki i operacji co do wstawienia zestawu ze Scorpio do Capri to podeślij na velsztaba@gmail.com bo na bank się przyda. Taka wiedza złotem dla mnie będzie :)

Mam jeszcze opcję wstawienia mostu od Mustanga lub przeszczep tyłu od Sierry ale ... nie chciałbym tego robić.

velSztaba Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-18 23:25:03 /


Piotrek brawo ;p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-19 07:30:19 /


Ignacy ale chyba chodziło o wał napędowy do samochodu a nie wał napędowy do popędzania chłopa przez kobitę.

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-19 08:27:10 /


Heh kolega Widzę że z prowincji bo u nas kobity poszły z duchem czasu co do popędzania chłopa ;pp

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-19 10:47:37 /