logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Nowa wiązka elektryczna

Nowa wiązka elektryczna

Czy ktoś się może orientuje czy można gdzieś jeszcze kupić nowe kable do Mk1 1700gt, ewentualnie od jakiego dostępnego na rynku modelu da się dopasować?

dudim / 2002-12-03 22:14:45 /


Masz na myśli instalację elektryczną?????

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-12-03 22:59:03 /


Tak dokładnie o to mi chodzi...

dudim / 2002-12-09 10:08:36 /


Chyba latwiej bedzie samemu zrobić wg schematów.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-12-13 00:45:19 /


chodzi o to że pewien facet, elektryk sam. na rencie podjął się zrobienia nowej elektryki, ale pod warunkiem że dostarcze mu ową wiązkę. Dlatego szukam wiązki o podobnym układzie kabli

dudim / 2002-12-17 09:42:23 /


daj mu schenat kabli powinno wystarczyc :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-17 23:36:15 /


Ja przerobiłem temat, robiąc renowację wiązki u siebie, co sprowadziło się do robienia jej prawie od nowa. Schemat oczywiście jest punktem wyjścia, i bez niego się nie obejdzie tak łatwo, jednak wiązka na wzór to 90% sukcesu. Cała sprawa polega na tym, że tu i tam z tej wiązki co chwilę wychodzą jakieś przewody do różnych urządzeń, i muszą wychodzić we właściwych miejscach, bo inaczej żadne zaklęcia nie pomogą w upchnięciu tego gdzieniegdzie, jak np. pod deską rozdzielczą. Nawet jeśli by się udało, to nadmiarowa ilość kabla będzie uciążliwa. Ale zakładając że startujemy tylko ze schematem, przewiduję spędzenie masy czasu w samochodzie, układając i przymierzając. Pozostaje jednak wtedy jeszcze kwestia "wyczarowania" wszystkich złącz, bo te u Forda są dość oryginalne.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-17 23:55:11 /


Czy ma ktoś właśnie schemat do mkI z 74 roku - pilne
Pozdrawiam

bukos / 2003-01-12 21:13:58 /


Ja także ostatnio wałczyłem z elektryką. Mam MK I ale schematy sciągnąlem takie jak sa dostępne tutaj na stronie czyli chyba od MK II, ale 90% rzeczy się zgadzało nawet kolory kabli. Dwa tygodnie roboty i teraz wszystko świeci jak powinno :)

Costa / 2003-02-19 14:36:25 /


Dzięki za pomoc. Prądy ujarzmione

dudim / 2003-05-20 15:46:34 /


elektryka to moja najslabsza strona ...a przyszedl czas na instalacje w capri..wiec mam pytanie:
jakie przewody powinienem kupic tzn grubosc/opornosc itp
i jakie do czego zeby potem sie nie palily ..dzieki za info z gory
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-21 17:36:53 /


zakrzak, takie jak na schemacie instalacji elektrycznej tgz. przekrój.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-22 00:29:14 /


oki thx...juz sprawdzam..:)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-22 12:09:04 /


Biorę się za tworzenie nowej wiązki na wzór starej(z małymi modyfikacjami) i w związku z tym mam pytanie. Skąd wziąć końcówki(złączki) bo nie wyglądają na "wielokrotnego użytku" a poza tym już trochę podupadły. A drugie pytanko to kolorowe kable (znaczy te takie niestandardowe kolory z paskami), gdzie takich szukać? Łaziłem po elektrycznych i lipa :/.Dzięki za wszelkie info.

yaycash_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-15 16:28:34 /


Trochę odgrzebię, może coś się zmieniło ostatnimi laty:

1. Czy ktoś zna jakąś internetową hurtownie (lub normalną w warszawie), gdzie będzie można w dobrej cenie kupić przewody LgY we wszystkich samochodowych odcieniach, typu żółto-czarne, biało-niebieskie, zielono-czerwone, etc. Na metry, a nie setki metrów.

I drugie z serii "najlepsze praktyki"
2. Do ludzi robiących wiązki od nowa, lub je naprawiających - jak profesjonalnie są robione rozgałęzienia ? Powiedzmy zasilanie świateł - idzie kabelek od przekaźnika i powinien w pewnym miejscu rozdzielić się na lewe i prawe światło. To powinien być:
a) jeden kabel z dolutowanym w środku drugim (jak?) ?
b) po prostu zlutowane 3 odcinki drutu.
c) a może lepiej jakieś konektory rozgałęziające ?
Co się sprawdza najlepiej w trudnym samochodowym środowisku ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-20 15:42:03 /


-W fordzie ciężko o biało-niebieski kabelek :)
-Żaden kabel od przekaźnika się nie rozdziela na 2 światła, chyba że od halogenów.

Łączenia fabryczne przewodów to zgrzewana miedź. Ale widziałem osobiście jak się to w pewnym Capri rozłączyło - chodzi o te grube czerwone zasilające od aku w wiązce pod maską w okolicach skrzynki. Ja zawsze lutuję. Oprócz łączenia drutów można łączyć przewody w końcówkach, np przy wspomnianych halogenach, czy lampach stopu i cofania.

Mysza liil (EM) / 2011-12-20 16:13:00 /


wydaje mi się, że któryś kabelek od elektrycznego ssania w solexach jest niebiesko-biały :)

każda żarówka ma swój własny pin w tym zespolonym przekaźniku świateł ? nie wiedziałem...
No ale wiadomo, zawsze na schemacie gdzieś znajduje się kulka oznaczająca rozgałęzienie kabelka - o to chodziło.

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-20 16:36:47 /


No taa, ale przeważnie to wodne ssanie mają ;)

W przekaźniku zespolonym świateł są 4 bezpieczniki i z nich wyjścia do każdego włókna osobno.

Mysza liil (EM) / 2011-12-20 16:41:43 /


PS. Niebiesko-biały owszem, jest tam i nie tylko, ale nie biało-niebieski o którym mowa była wcześniej ;)

Mysza liil (EM) / 2011-12-20 16:44:24 /


skoro to już sobie wyjaśniliśmy - ktoś ma jakiś dobry punkt na kupowanie kolorowych kabli ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-21 10:42:58 /


Tu dużo rzeczy Ci potrzebnych możesz nabyć:
http://www.konektor.net/

Nie wiem czy są konkurencyjni cenowo, ale z racji, że pracuję niemalże w Raszynie, to jest mi tam najzwyczajniej najbliżej.

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-21 11:04:14 /


Jeśli chodzi o przewody dwukolorowe, to niestety w hurtowniach widuję tylko żółto-zielony...

By się nie motać z miernikiem przy robieniu wiązek używam ostatnio sterowniczego przewodu czarnego, numerowanego.

Mysza liil (EM) / 2011-12-21 11:18:25 /


Odrzeję kotleta.
Nowsze wiązki Forda lubią sobie pękać, a każdy, kto czuje się na siłach chce sobie je zregenerować. O ile sprawa jest prosta przy uszkodzeniu w jakimś "normalnym" miejscu, to można wyciąć stary kabel, wlutować nowy i jest pytka. Ale co zrobić, jak uszczkodził się przewód przy samej wtyczce ( co często się zdarza ) ?
Czy bez problemu można dostać konektory do takich rozbieralnych wtyczek jak na foto nr 2 ?
A jak sobie poradzić z taką zalakowaną wtyczką ? Idzie takie dostać nowe ? Trzeba rozwalić ten lak, wymienić konektory i złożyć z powrotem bez tego gluta ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-01-03 21:51:37 /


Kiedyś latałem po necie szukając pewnego styku i znalazłem stronę hurtowni która miała w ofercie sporo różnych wtyczek samochodowych. Niestety nie pamiętam adresu ale poszukaj pod hasłami "wtyki samochodowe" "konektory samochodowe". Jest to do dostania choć nie jest takie łatwe do znalezienia.
Ale sondzę że najprościej by było zagadnąć jakiegoś mechanika ze stosownego ASO, oni zawsze mają takich drobiazgów na zapas pokitrane :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-01-03 21:58:29 /


http://www.tme.eu/pl/katalog/zlacza-superseal/3c27f401d77db1e11a4e02b43af360f7.html

Konar / 2013-01-04 01:06:59 /


To z linku Konara to raczej nie te typy wtyków...

Ta wtyczka temperatury nie jest zalakowana tylko ma krążek silikonowy wsunięty na kable, da się to wyjąć. Wszystkie wtyczki się rozbierają. Do tych z foto 2 podwójnych czy potrójnych pasują konektory typu BOSCH.

Mysza liil (EM) / 2013-01-04 10:17:47 /


To w linku Konara to tylko ułamek procenta tego co tam można znaleźć :)
To ta hurtownia którą miałem na myśli, jest tam wszystko. Poszukaj a znajdziesz.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-01-04 13:17:59 /