logowanie | rejestracja
capri.pl » garaż » silniki rodziny TV

Silniki rodziny Taunus/Koeln/Cologne V4/V6

Oznaczenie wg literatury serwisowej Forda: T V xx y

Występujące typy

Różnice zewnętrzne

TV12 (wszystkie)
TV15,TV17 (do 07.1964)

Silnik TV12
TV13 (wszystkie)
TV15,TV17 (od 08.1964)

Silnik V4 1.3-1.7
TV18,TV20,TV23
stary układ chłodzenia (do 10.1969)
Silnik V6, stary układ chłodzenia
TV18,TV20,TV23,TV26,TV28
nowy układ chłodzenia (od 10.1969)
Silnik V6, nowy układ chłodzenia
TV24,TV29 (2.4 V6 EFI, 2.9 V6 EFI)

Silnik 2.4/2.9 V6 EFI
2.9 Cosworth 24V

Silnik 2.9 V6 Cosworth 24V

Wersje i zastosowania

Silnik Wersja Moc Okres czasu Model
TV12 (1.2 V4) L (Low Compression) 40 KM 08.1962-07.1966 12M
45 KM 09.1965-07.1966 Transit
09.1966-05.1968 12M
TV13 (1.3 V4) L (Low Compression) 50 KM 08.1966-12.1970 Transit
08.1966-07.1970 12M
12.1968-08.1972 Capri
H (High Compression) 53 KM 08.1967-07.1970 12M
12.1968-08.1972 Capri
TV15 (1.5 V4) L (Low Compression) 50 KM 08.1962-07.1966 12M
55 KM 08.1966-07.1970 12M
15M
60 KM 09.1965-02.1978 Transit
08.1964-12.1971 17M
12.1968-08.1972 Capri
H (High Compression) 55 KM 08.1962-07.1964 12M
65 KM 08.1964-07.1970
08.1966-07.1970 15M
12.1968-08.1972 Capri
08.1966-02.1978 Saab 95V4
08.1966-01.1980 Saab 96V4
10.1967-10.1971 Saab 97V4
TV17 (1.7 V4) L (Low Compression) 65 KM 08.1964-12.1971 17M
09.1965-02.1978 Transit
02.1972-02.1975 Consul
70 KM 09.1970-12.1974 Saab 95V4
Saab 96V4
02.1975-05.1975 Consul
05.1975-06.1979 Granada
71 KM 06.1979-1981
H (High Compression) 70 KM 08.1964-08.1968 17M
08.1967-08.1968 12M
15M
03.1967-12.1969 Matra 530A
75 KM 08.1968-07.1970 12M
15M
08.1968-12.1971 17M
12.1968-08.1972 Capri
02.1972-05.1975 Consul
02.1972-06.1979 Granada
01.1970-04.1973 Matra 530LX/SX
11.1971-12.1974 Saab 97V4
73 KM 05.1975-1981 Granada
TV18 (1.8 V6) H (High Compression) 82 KM 08.1968-10.1969
stary uklad chlodzenia
17M
10.1969-12.1971
TV20 (2.0 V6) L (Low Compression) 85 KM 08.1964-10.1969
stary uklad chlodzenia
17M
20M
10.1969-08.1970
04.1969-10.1969
stary uklad chlodzenia
Capri
10.1969-08.1970
90 KM 06.1979-07.1981
08.1979-07.1981 Taunus
06.1979-07.1981 Granada
H (High Compression) 90 KM 08.1964-10.1969
stary uklad chlodzenia
17M
20M
10.1969-12.1971
04.1969-10.1969
stary uklad chlodzenia
Capri
10.1969-08.1972
04.1976-05.1979
08.1970-07.1979 Taunus
08.1981-08.1983
10.1974-05.1975 Consul
10.1974-06.1979 Granada
08.1981-12.1985
05.1982-01.1987 Sierra
TV23 (2.3 V6) S (Super High Compression) 125 KM 08.1968-10.1969
stary uklad chlodzenia
17M
20M
10.1969-08.1970
10.1969-08.1970 Capri
H (High Compression) 108 KM 08.1967-10.1969
stary uklad chlodzenia
17M
20M
10.1969-12.1971
04.1969-10.1969
stary uklad chlodzenia
Capri
10.1969-05.1979
08.1971-07.1979 Taunus
02.1972-05.1975 Consul
02.1972-06.1979 Granada
09.1977-07.1979 Cortina
114 KM 06.1979-11.1984 Capri
08.1979-08.1982 Taunus
06.1979-02.1985 Granada
08.1979-08.1982 Cortina
08.1982-... Sierra
TV24 (2.4 V6) EFI 130 KM 1988-... Scorpio
EFI + katalizator 125 KM ...-10.1994
TV26 (2.6 V6) L (Low Compression) 107 KM 1972-1973 Capri (USA)
03.1976-... Granada (Szwecja)
H (High Compression) 107 KM  
125 KM 10.1969-12.1971 17M
20M
26M
09.1970-01.1974 Capri
02.1972-05.1975 Consul
02.1972-... Granada
TV28 (2.8 V6) L (Low Compression)
gaźnik
105 KM 1974 Capri (USA)
109 KM 1974-1977
110 KM 1977
H (High Compression)
gaźnik
135 KM 08.1977-06.1979 Granada
06.1979-...
115 KM 1983-1985 Ranger (USA)
1984-1985 Bronco (USA)
  Mustang II (USA)
MFI 150 KM 09.1976-07.1977 Granada
160 KM 08.1977-03.1981
150 KM 03.1981-12.1985
160 KM 03.1981-12.1986 Capri
150 KM 10.1982-... Sierra
142 KM   Granada (Szwecja)
Sierra (Szwecja)
EFI 150 KM   Granada
Sierra
Scorpio
EFI + katalizator 142 KM  
TV29 (2.9 V6) EFI 150 KM 1988-... Sierra
1988-... Scorpio
EFI + katalizator 145 KM ...-1993 Sierra
...-10.1997 Scorpio
EFI 140 KM 1986-1990 Bronco (USA)
1986-1992 Ranger (USA)
Cosworth 24V 195 KM 02.1991-10.1994 Scorpio
207 KM 10.1994-07.1998
TV40 (4.0 V6) EFI 155 KM 1989-1992 Ranger (USA)
1990-1991 Explorer (USA)
145 KM 1992
160 KM 1992-2000 Ranger (USA)
1993-2000 Explorer (USA)
Komentarze

Chyba działa - a V6 z Mercury Capri (Mk1 i Mk2) na USA ?? To chyba też Koelny ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-04-13 00:27:13]


Przy V4 , LC mają więcej KM niż HC :)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-04-13 00:30:28]


Rzeczywiście pominąłem Capri w USA, już dodane.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-04-13 00:44:27]


Super zestawienie. A mozeby rozwinąć tabelę o oznaczenia silnika? Np NE, YY, PY itd..?

Mysza liil (EM) [2006-04-13 07:23:20]


Tabelka bylaby czytelniejsza z poziomymi kreskami. Wlasnie sie dziwilem, co to za 2.0 V6 co ma 125KM :)

pmx Dokładna lokalizacja na mapie [2006-04-18 14:01:37]


a to czemu niby grania po fl nie miala 160kucy tylko o 10 mniej? :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2006-04-19 15:33:51]


Nie Piotruś ten 125 koników to jest 2.3 a tak przy okazji nie ma ktoś takiego do sprzedania

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie [2006-08-16 15:14:00]


A momenty?

Wlokun [2006-10-11 09:03:37]


Zna może ktoś dane ustawienia luzów zaworowych i inne dane dotyczące silnika z tabeli: TV17 (1.7 V4) H (High Compression) 70 KM 08.1964-08.1968 17M. Najbardziej potrzebne mi dane to luzy zaworowe i moment dokręcania głowic.

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie [2010-05-26 10:11:31]


1,7 to obcięte o dwa cylindry 2,6 więc momenty na 99.99% masz takie same jak w V6, tak samo z luzami zaworowymi...

michalch83 [2010-05-26 10:13:32]


Michał, zabrakło 0,01% w twojej wypowiedzi :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-05-26 10:15:35]


Tylko że w dziale "garaż" nie ma danych dla silnika 2,6 ;/

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie [2010-05-26 11:45:48]


Kiler you kill me ;)
2,6 i 2,3 to to samo, przynajmniej w tej kwestii, która Cię interesuje ;)

michalch83 [2010-05-26 11:50:51]


http://www.capri.pl/image/manuals/capri1-d-1968/14/14-16

Ssący 0,35
Wydech 0,40

Momenty dokręcania głowic

http://www.capri.pl/image/manuals/capri1-d-1968/6-1/6-1-02

Zylinderkopf - 4 etapowo ...

Więcej danych o silnikach V4 tutaj w garażu:

http://www.capri.pl/library/manuals/capri1-d-1968

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-05-26 11:58:01]


Sory Michał ale nie mialem do czynienia z 2,6, a ja bardziej w praktyce siedze niż w teori;)

Mike po 100 kroć dzięki te informacje bardzo mi się przydadzą;)

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie [2010-05-26 16:06:46]


Mi się ciągle przydają --- jeszcze mam gdzieś na regale taką instrukcję o składaniu Caprika Mk1 - w stylu właśnie tej z garażu .... takie techniczne i mechaniczne rzeczy i jest sporo o V4...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-05-26 21:07:38]


jaka jest kolejność zapłonów w v4??

bon Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-06-29 12:15:42]


znalazlem takie zdjecie takze 1342

szecho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-06-29 12:25:03]


Czy wszystkie V4 mają taką samą pojemność miski olejowej?? Miski między Taunusem, a Capri różnią się od siebie ze względu na umiejscowienie belki, ale czy pojemność się zmieniała?? W garażu, dziale silnik jest że 3,5l, ale to wnioskuję że dla Capri, teraz czy w Taunusie tak samo?? Konkretnie chodzi mi o 1,3.
Z tego co już zauważylem jest różnica między bagnetami dla Taunusowego 1,5 i 1,7, około 1cm. Ja w 1,3 mam rzeźbiony bagnet i nie mogę organoleptycznie sprawdzić ile tam wchodzi oleju, a poza tym jest to hybryda silnika z Capri i Taunusa.

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie [2010-08-28 10:25:04]