logowanie | rejestracja
capri.pl » garaż » skrzynie biegów » typ F

Skrzynia biegów typu F

Mikrofilm:

skrzynie biegów - sekcja M13 - typ F

Dane techniczne:

Typ:   F (H)
Ilość biegów:   4 do przodu, 1 wsteczny
Synchronizacja:   wszystkie biegi do przodu
Typ oleju:   SAE 80 EP (Ford SQM 2C9008A)
Objętość oleju:   1.45 litra
USA: 1.28 litra

Wersje i zastosowanie:

Mechanizm zmiany biegów Przełożenia Zastosowanie
zewnętrzne wodziki
I  - 3.424:1
II  - 1.968:1
III  - 1.368:1
IV  - 1.000:1
R  - 3.790:1
Capri I 1300 V4 Koeln (D 10.1968-1970)
Capri I 1500 V4 Koeln (D 10.1968-1970)
Capri I 1700 V4 Koeln GT (D 10.1968-1970)
Capri I 2000 V6 Koeln (D 10.1968-1970)
Capri I 2300 V6 Koeln GT (D 10.1968-1970)
I  - 3.650:1
II  - 1.968:1
III  - 1.368:1
IV  - 1.000:1
R  - 3.660:1
Capri I 1300 V4 Koeln (D 1970-08.1972)
Capri I 1500 V4 Koeln (D 1970-08.1972)
Capri I 1700 V4 Koeln GT (D 1970-08.1972)
Capri I 1300 R4 Pinto (D 1972-1973)
Capri I 1600 R4 Pinto XL, GT XL (D)
Capri I 1600 R4 Kent (USA)
Capri I 2000 V6 Koeln (D od 1970)
Capri I 2000 R4 Pinto (GB od 01.1972)
Capri I 2000 R4 Pinto (USA)
Capri I 2300 V6 Koeln GT (D od 1970)
Capri I 2600 V6 Koeln GT (D)
Capri I RS2600 V6 Koeln (D do 1972/73)
Capri I 2600 V6 Koeln (USA)
Capri I 2800 V6 Koeln (USA)
Capri II 2000 R4 Pinto (GB cały okres Mk II)
Capri II 2300 R4 Lima (USA)
Capri II 2800 V6 Koeln (USA)
Capri III 2000 R4 Pinto (GB 1978-03.1982)
Capri III 2000 R4 Pinto (D 1978-03.1982)
Capri III 2300 V6 Koeln (D 1978-05.1982)
długa dźwignia zmiany biegów ? Transit 1200-1700 R4 Pinto (GB 08.1965-10.1988)
Transit 1600 R4 Pinto (GB 08.1965-10.1988)
Transit 2000 R4 Pinto (GB 08.1965-10.1988)

Widok zewnętrzny w wersji z zewnętrznymi wodzikami:


Widok zewnętrzny w obydwu wersjach:


Zewnętrzne elementy mechanizmu zmiany biegów w wersji z zewnętrznymi wodzikami:

drążek 1 - biegi 3/4
drążek 2 - biegi 1/2
drążek 3 - bieg wsteczny

 


Elementy składowe skrzyni biegów:


Elementy składowe przeniesienia napędu:

 


Mechanizm zmiany biegów w wersji z zewnętrznymi wodzikami:


Mechanizm zmiany biegów w wersji z długą dźwignią zmiany biegów:


Lokalizacja pierścieni mocujących:

Komentarze

Mam pytanie takiej treści :
W jaki sposób ma być ustawiony piescień rozpierający te trzy zatrzaski w synchronizatorze (ten,który dociska zatrzaski do tulei prowadzącej), aby dociskał wszystkie trzy na raz i nie miał możliwości obrotu. Konkretnie chodzi mi o to , w jakim miejscu ma być ten występ na jednym końcu pierścienia , czy ma być w rowku jednego z zatrzasków czy gdzieś na piaście synchronizatora?

Dzięki i pozdrawiam

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-04-18 15:46:23]


W rowku ma być, przy czym oba pierścienie mają być założone symetrycznie (tak są przynajmniej montowane fabrycznie)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-11-03 09:30:43]


witam mam takie pytanko odnosnie tej skrzynki , mam nastepujacy problem 2 mi wyskakuje , jak wrzuce i czymam caly czas gaz to idzie normalnie jak puszcze gaz to wyskakuje czekam na wasze opinie

krokiet Dokładna lokalizacja na mapie [2007-04-26 21:04:22]


Jesteś pewien, że masz taka a nie 5 (e)???? Bo w nich to standard ze 2 wyskakuje przy odpuszczeniu gazu.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-04-26 22:04:52]


Wyreguluj wodzik.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-04-27 09:39:18]


mam 4 napewno thx za informacje . jeszcze jedno pytanko podejdzie ona do 2,8 bo mam zamiar zakupic taki silniczek

krokiet Dokładna lokalizacja na mapie [2007-04-27 14:54:29]


Może mi ktoś opowiedzieć o tym jak będą wyglądały osiągi caprika w zestawie: 2300V6 + taka skrzynka + most od 2.8 w porównaniu do tego co mam teraz czyli 2300V6 + N9 + standardowy most z 2.0-2.3

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-02 09:29:10]


gdzie można zdobyć uszczelniacz wałka wyjściowego ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-27 19:35:01]