logowanie | rejestracja
capri.pl » biblioteka » foldery » Ford Escort » Ford Escort I - Austria, 02.1972

Folder: Ford Escort I - Austria, 02.1972

Dostępny również jako PDF

Komentarze

Od czego zależał kształ reflektorów? Kwadraty w jakiej wersji a okrągłe w jakiej?

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2004-04-17 00:26:45]


Reflektory

Nie wiem jak na kontynencie, ale w GB było tak.
Okrągłe w wersjach: De luxe, L, Sport, Mexico, RS1600, RS2000
Prostokątne w wersjach: Super, XL, GT, E, Twin Cam
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-04-17 02:27:00]


Piękny!!!

Taka jedyneczka z okrągłymi lampami stoi w wawce na żoliborzu na ul.Promyka. Jest biały i chyba jest to wersja L ?

Bundy [2004-04-17 11:22:29]


Widzę, że Escort był nawet reklamowany 'na sportowo'.
Ford wiedział co tłucze.

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie [2004-04-17 14:25:46]


wniosek w kwestii formalnej :)

Wnoszę o zmianę tytułu stronki - to jest folder na Austrię, a nie na Niemcy, co jest o tyle istotne, że omawia auta produkcji brytyjskiej (na rynek EFTA, a nie EWG).
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-04-17 19:35:21]


Escort "na sportowo"

Nie ma się co dziwić - w końcu tylnonapędowy Escort to jeden z nabardziej utytułowanych samochodów rajdowych i wyścigowych II połowy ubiegłego wieku (strasznie to brzmi, nieprawdaż?). Co więcej - jest to jedyny samochód, który znalazł się w pierwszej dziesiątce pod względem ilości zwycięstw w zawodach o randze Mistrzostw Świata i Mistrzostw Europy ZARÓWNO w rajdach, jak i wyścigach. Oto owe statystyki:
Wyścigi samochodów turystycznych:
1. BMW 2800/3.0 CSi/CSL 165 zwycięstw
2. BMW M3 E30 100 zwycięstw
3. Alfa Romeo Giulia GTAm 75 zwycięstw
4. BMW 633/635 CSI 65 zwycięstw
5. Ford Capri RS MkI 58 zwycięstw
6. Ford Sierra Cosworth 53 zwycięstwa
7. BMW 318/320i E36 50 zwycięstw
8. Ford Escort TC/BDA 45 zwycięstw
9. BMC Mini Cooper 44 zwycięstwa
10. Jaguar XJS V12 38 zwycięstw

Rajdy WRC plus Mistrzostwa Europy:
1. Lancia Delta 115 zwycięstw
2. Porsche 911/912 114 zwycięstw
3. Ford Escort TC/BDA 99 zwycięstw
4. Subaru Impreza 88 zwycięstw
5. Audi Quattro 60 zwycięstw
6. Alpine Renault A110 58 zwycięstw
7. Toyota Celica T4WD 57 zwycięstw
8. Ford Escort Cosworth 55 zwycięstw
9. Lancia Stratos 53 zwycięstwa
10. SAAB 93/96 52 zwycięstwa

Czyli daleko do poczciwego Escorta nawet sławom typu Quattro czy Impreza. Swoją drogą raz w życiu jechałem 220-konnym Escortem BDA MkI. Robił 0-100 poniżej 5 sekund. I nie wyobrażam sobie, jak musiały chodzić te o mocach 260-270 PS.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-04-17 20:11:57]


Tak, silniki BDA były robione przez Coswortha ale nie było to ogólnie znane 2.0 turbo. Jest w Polsce jeden ( conajmniej) Escort mk2 z silnikiem 2.0 turbo Cosworth z Sierry, nawet było jego porównanie z najnowszym Focusem RS ( 2.0 T)
i poczciwy Essi bije na głowe Focusa przy porównaniu przyspieszenia(ok 5 s)

Pudel [2004-04-17 21:36:43]


dajcie sie przejechac /mam pewna praktyke , do 321 KM dokladnie/.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-04-17 21:58:07]


Sam z ogromną przyjemnością bym się przejechał, ale pewnie będe musiał się zadowolić swoim mk2 niestety nie Cosworth em, tylko 2.0 pinto na dopingu:)

Pudel [2004-04-17 22:18:44]


mam jeszcze jedno pytanko: czy RS-y wystepowały w wersji cywilnej, czy tylko rajdowej?

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2004-04-17 23:24:31]


były też normalnie sprzedawane

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-04-17 23:51:57]


RS w sklepie

Wszystkie 5 modeli znakowanych RS, jak również Mk1 Twin Cam z silnikiem Lotusa były normalnie dostępne w sprzedaży. Jedynym modelem wyprodukowanym tylko dla zawodników był 1850GT Mk1, którego 7 sztuk zbudowano latem 1969 r. Na jednym z nich (FTV48H) Sobek Zasada z Markiem Wachowskim zajęli 8 miejsce w maratonie Londyn-Meksyk w 1970 r. Egzemplarz ten należał do drugiej partii (razem z FTW46H Aaltonena i FTW47H Malkina) i ponoc odbiegał nieco ("w dół") od pierwszej czwórki (nry rejestracyjne FEV1H - FEV4H), na których wystartowali Mikkola, Clark, Makinen i Greaves. Escorty zajęły w owym maratonie miejsca 1(Mikkola)-3-5-6-8.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-04-18 00:39:42]


Errata i suplement...

Walnąłem się w rejestracji Sobka - o3wiście FTW48H.
Ale przy okazji znalazłem cenniki Escortów z lat 1970-80 (w tym RS). Oto interesujące Gurdena fragmenty:
MkI
1970: GT Mexico 1150Ł, RS1600 1495Ł (dla porównania 1100 std - 804Ł)
1972: GT Mexico 1227Ł, RS1600 1673Ł (1100 std - 865Ł)
1974: GT Mexico 1755Ł, RS2000 1965Ł, RS1600 2394Ł (1100 std - 1148Ł)
MkII
1976: RS Mexico 2672Ł, RS2000 3124Ł, RS1800 3358Ł (1100 pop - 2023Ł)
1978: RS Mexico 3496Ł, RS2000 4035Ł (1100 pop - 2229Ł)
1980: 2000RS 4762Ł (1100 pop - 2876Ł)

Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-04-18 01:23:02]


Do MK (ew. imć Moderatorów) - ponownie wnoszę o zmianę tytułu stronki - to jest folder na Austrię, a nie na Niemcy, co jest o tyle istotne, że omawia auta produkcji brytyjskiej (na rynek EFTA, a nie EWG).
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-10-29 22:16:17]


To już do MK, moderatorzy tu nie mają uprawnień...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-11-02 08:06:06]


Hannu Mikkola 1942-2021
https://www.youtube.com/watch?v=1oKLIMY6tfs

Pschemek [2021-02-27 19:42:25]