logowanie | rejestracja
capri.pl » Instalacja elektryczna cz.2 - Ford Taunus TC2/3

Instalacja elektryczna cz.2 - Ford Taunus TC2/3

Idąc za ciosem opracowania opisu instalacji elektrycznej dla Forda Capri, przygotowałem również analogiczną stronkę dla Taunusa
Jako model posłużyła instalacja z Forda Taunusa '80 1,6 L, ponieważ jednak miałem również pod ręką instalację z Taunusa '78, to w opisie zaznaczę różnice jakie tam napotkałem. Dla innych wersji mogą być też drobne różnice w rozkładzie wiązki silnikowej (silnik V6), jednak mam nadzieję, że i tak opracowanie to pomoże w ogarnięciu sprawy :)

O co tu chodzi?
Po prostu rozłożyłem całą wiązkę na podłodze, z grubsza tak jak powinna być rozłożona w aucie. Następnie porobiłem fotki i opisałem na nich kolejnymi numerami każde odgałęzienie. Pod zdjęciami obrazującymi dany fragment wiązki zamieściłem opis poszczególnych odgałęzień na zasadzie:
kolejny nr - element, który powinien być tu podłączony i ew. jakiś jego opis
kolor kabla, jego średnica - miejsce w instalacji, do którego powinien być podłączony drugi koniec
kolor kabla, jego średnica - miejsce w instalacji, do którego powinien być podłączony drugi koniec
itd...


Wiązka wewnętrzna - część środkowa (okolice zegarów i skrzynki bezpieczników)













1- lampka oświetlenia wnętrza (wiązka prowadzona lewym słupkiem szyby przedniej i wzdłuż sufitu do lampki)
brązowy 1,0 - do krańcówki oświetlenia wnętrza lewej
czerwony 1,0 - 12V po bezpieczniku 1

2- krańcówka lampki oświetlenia wnętrza lewa
brązowy 1,0 - do lampki oświetlenia wnętrza
brązowy 1,0 - do krańcówki lampki oświetlenia wnętrza prawej

3- potencjometr oświetlenie zegarów
szary z żółtym 1,0 - do oświetlenia zegarów
szary z żółtym 1,0 - 12V z obwodu podświetlenia wskaźników po bezpieczniku 3 (w TC2 szary z czerwonym 1,0)

4- złącze przerywacza wycieraczek
czarny z zielonym 1,0 - do włącznika wycieraczek
brązowy 1,5 - do włącznika wycieraczek
niebieski 1,5 - do włącznika wycieraczek (w TC2 brązowy z żółtym 1,5)
UWAGA: jeśli włącznik wycieraczek nie ma cyklu przerywanego i nie ma przerywacza, to kabel brązowy musi być połączony z niebieskim

4a- wiązka przerywacza wycieraczek
czarny z zielonym 1,0 - do przerywacza wycieraczek (4c)
brązowy 1,5 - do przerywacza wycieraczek (4c)
brązowy z żółtym 1,5 - do przerywacza wycieraczek (4c)

4b- oczko masowe
brązowy z białym 1,0 - do przerywacza wycieraczek (4c)

4c- przerywacz wycieraczek
czarny z zielonym 1,0 - do złącza przerywacza wycieraczek (4a)
brązowy 1,5 - do złącza przerywacza wycieraczek (4a)
brązowy z żółtym 1,5 - do złącza przerywacza wycieraczek (4a)
brązowy z białym 1,0 - do oczka masowego (4b)

5- złącze przewodu rozruchowego (w TC2 nie występuje)
czerwony 2,5 - 12V z alternatora
czarny 2,5 - do złącza do wiązki silnikowej (czarnego)
czarny z żółtym 2,5 - 12V ze stacyjki w pozycji start
(w TC2 kabel czarny z żółtym 2,5 jest poprowadzony bezpośrednio ze stacyjki do czarnego złącza wiązki silnikowej)

6- złącze do wiązki silnikowej (czarne)
czarny z białym 1,0 - do obwodu kierunkowskazu lewego
czarny z zielonym 1,0 - do obwodu kierunkowskazu prawego
czerwony z żółtym 2,5 - 12V z włącznika sygnału dźwiękowego
czerwony 4,0 - 12V dla całej wiązki z alternatora
niebieski z zielonym 1,0 - do kontrolki ciśnienia oleju
czarny 1,0 - 12V ze stacyjki w pozycji zapłon
czarny 2,5 - do złącza przewodu rozruchowego (5)

7- złącze skrzynki bezpieczników
wewnątrz auta, podłączane do skrzynki od dołu (bezpieczniki 1, 2 i 3)
czerwony 2,5 - 12V dla całej wiązki (po bezpieczniku 1)
czerwony z niebieskim 2,5 - zasilenie bezpiecznika 1 z alternatora
szary z czarnym 1,0 - światło pozycyjne/postojowe tylne lewe (po bezpieczniku 2)
szary z zielonym 1,0 - zasilenie bezpiecznika 2 po włączeniu świateł pozycyjnych lub postojowych
szary z czerwonym 1,0 - światło pozycyjne/postojowe tylne prawe, podświetlenie zegarów, schowka itp. (po bezpieczniku 3)
szary z białym 1,0 - zasilenie bezpiecznika 3 po włączeniu świateł pozycyjnych

8- złącze skrzynki bezpieczników
wewnątrz auta, podłączane do skrzynki od dołu (bezpieczniki 4, 5, 6 i 7)
biały 3,0 - zasilenie bezpiecznika 4 po włączeniu świateł drogowych lub ostrzegawczych
żółty 1,5 - 12V dla włącznika światła przeciwmgielnego tylnego (po bezpieczniku 5)
żółty 3,0 - zasilenie bezpiecznika 5 po włączeniu świateł mijania
czarny z żółtym 2,5 - zasilenie bezpieczników 6 i 7 ze stacyjki w pozycji zapłon
czarny z fioletowym 1,5 - 12V dla włącznika wycieraczek (po bezpieczniku 6)
czarny z niebieskim 1,0 - 12V dla złącza czujnika hamulców i włącznika światła wstecznego (po bezpieczniku 6)
czarny 1,5 - 12v dla przekaźnika ogrzewania szyby tylnej, włącznika świateł awaryjnych, włącznika światła STOP i zegarów (po bezpieczniku 7)

9- złącze do wiązki silnikowej (szare)
czerwony z białym 1,0 - do wskaźnika temperatury silnika
niebieski 1,0 - do kontrolki ładowania akumulatora
czarny 1,0 - do włącznika spryskiwacza szyby
zielony 1,5 - do włącznika wycieraczek
czerwony 1,5 - do włącznika wycieraczek
brązowy 1,5 - do włącznika wycieraczek
brązowy z żółtym 1,0 - do włącznika wentylatora

10- przerywacz kierunkowskazów
wewnątrz auta, pod skrzynką bezpieczników
czarny z czerwonym 1,0 - do włącznika świateł awaryjnych
czarny z białym i zielonym 1,0 - do przełącznika zespolonego lewego
czarny z białym i zielonym 1,0 - do włącznika świateł awaryjnych
brązowy 1,5 - masa z wiązki

11- przekaźnik ogrzewania tylnej szyby
wewnątrz auta, pod skrzynką bezpieczników
czarny 1,0 - do włącznika ogrzewania tylnej szyby
czarny 2,5 - do ogrzewania tylnej szyby
czarny z czerwonym 1,0 - 12V po bezpieczniku 7
brązowy z żółtym 1,0 - do włącznika ogrzewania tylnej szyby
czerwony 2,5 - 12V z alternatora przez złącze do wiązki silnikowej (czarne)

12- zegary
duża wtyczka:
brązowy 1,0 - masa z wiązki (przez małą wtyczkę)
czarny z białym 1,0 - do obwodu kierunkowskazu lewego
niebieski z zielonym 1,0 - do złącza do wiązki silnikowej (czarnego)
czarny z żółtym 1,0 - 12V po bezpieczniku 7
niebieski 1,0 - do złącza do wiązki silnikowej (szarego)
niebieski z białym 1,0 - do przełącznika zespolonego lewego
czarny z zielonym 1,0 - do obwodu kierunkowskazu prawego
czerwony 1,0 - 12V po bezpieczniku 1
szary z żółtym 1,0 - do potencjometru oświetlenia zegarów (przez małą wtyczkę)

mała wtyczka
niebieski z czarnym 1,0 - do czujnika poziomu paliwa
brązowy 1,0 - masa z wiązki (drugi brązowy 1,0 do dużej wtyczki)
szary z żółtym 1,0 - do potencjometru oświetlenia zegarów (drugi szary z żółtym 1,0 do dużej wtyczki), (w TC2 szary z czerwonym 1,0)
czarny z żółtym 1,0 - 12V po bezpieczniku 7
czerwony z białym 1,0 - do złącza do wiązki silnikowej (szarego)

13- złącze wiązki światła cofania i kontrolki hamulców
czarny z niebieskim 1,0 - 12V po bezpieczniku 6
czarny 1,0 - do żarówek świateł cofania

13a- wiązka światła cofania
czarny z niebieskim 1,0 - do włącznika świateł cofania
czarny 1,0 - do włącznika świateł cofania

13b- włącznik świateł cofania
czarny z niebieskim 1,0 - do wiązki kontrolki hamulców (13c)
czarny 1,0 - do złącza (13)

13c- wiązka kontrolki hamulców
czarny z niebieskim 1,0 - do kontrolki hamulców (13d)

13d- kontrolka hamulców
czarny z niebieskim 1,0 - do złącza (13)
brązowy 1,0 - do oczka masowego (13e)
brązowy 1,0 - do czujnika poziomu płynu hamulcowego (13h)
brązowy 1,0 - do czujnika poziomu płynu hamulcowego (13h)

13e- oczko masowe
brązowy 1,0 - do kontrolki hamulców (13d)

13g- oczko masowe
brązowy 1,0 - do czujnika poziomu płynu hamulcowego (13h)

13h- czujnik poziomu płynu hamulcowego
brązowy 1,0 - do kontrolki hamulców (13d)
brązowy 1,0 - do kontrolki hamulców (13d)
brązowy 1,0 - do oczka masowego (13g)

14- włącznik światła STOP
przy pedale hamulca
czarny z szarym 1,0 - 12V po bezpieczniku 7
czarny z czerwonym 1,0 - do żarówek światła STOP

15- stacyjka
szary 1,0 - do przełącznika zespolonego lewego
żółty 0,75 - wolne wyjście
czarny 2,5 - 12V do wiązki w pozycji zapłon
czarny z żółtym 2,5 - 12V dla rozrusznika w pozycji start przez złącze przewodu rozruchowego (5) i złącze do wiązki silnikowej (czarne)
czerwony 4,0 - 12V z alternatora przez złącze do wiązki silnikowej (czarne)

16- złącze sterowania spryskiwaczem świateł przednich
biały z czarnym 1,0 - do przełącznika zespolonego lewego
czarny 1,0 - do przełącznika zespolonego prawego

17- gniazdo zapalniczki i jego oświetlenie
szary z żółtym 1,0 - 12V z obwodu podświetlenia wskaźników po bezpieczniku 3
brązowy 1,5 - masa z wiązki
czerwony 1,0 - 12V po bezpieczniku 1


Wiązka wewnętrzna - część prawa (okolice schowka)





18- włącznik światła przeciwmgielnego, tylnego (w TC2 nie występuje)
w centralnej części konsoli
brązowy 1,0 - masa z wiązki
żółty z czarnym 1,5 - do żarówki światła przeciwmgielnego w tylnej lewej lampie
żółty 1,5 - 12V po bezpieczniku 5

19- oczko masowe
przykręcone do do grodzi silnikowej wewnątrz konsoli (za zapalniczką)
brązowy 1,5 - masa całej wiązki

20- włącznik ogrzewania tylnej szyby
w centralnej części konsoli
czarny 1,0 - do przekaźnika ogrzewania tylnej szyby
brązowy z żółtym 1,0 - do przekaźnika ogrzewania tylnej szyby
brązowy 1,0 - masa z wiązki

21- włącznik świateł awaryjnych
w centralnej części konsoli
czerwony 1,0 - 12V po bezpieczniku 1
czarny 1,0 - 12V po bezpieczniku 7
czarny z zielonym 1,0 - do obwodu kierunkowskazu prawego
czarny z białym 1,0 - do obwodu kierunkowskazu lewego
czarny z białym i zielonym 1,0 - do przerywacza kierunkowskazów
czarny z czerwonym 1,0 - do przerywacza kierunkowskazów

22- przełącznik zespolony lewy (kierunkowskazy, sygnał, światła drogowe, światła ostrzegawcze, światła postojowe)
biały z czarnym 1,0 - do złącza sterowania spryskiwaczem świateł przednich (16)
biały z czarnym 2,5 - do przełącznika zespolonego prawego
czarny z brązowym 2,5 - 12V ze stacyjki w pozycji zapłon
niebieski z białym 1,0 - do zegarów
biały 3,0 - do zasilania bezpiecznika 4
żółty 3,0 - do zasilania bezpiecznika 5
czarny z białym 1,0 - do obwodu kierunkowskazu lewego
czarny z zielonym 1,0 - do obwodu kierunkowskazu prawego
szary z czarnym 1,0 - do przełącznika zespolonego prawego
czerwony 2,5 - 12V po bezpieczniku 1
czerwony z żółtym 2,5 - do złącza do wiązki silnikowej (czarnego)
szary 1,0 - 12V ze stacyjki w pozycji "0"
czarny z białym i zielonym 1,0 - do przerywacza kierunkowskazów

23- przełącznik zespolony prawy (wycieraczki, spryskiwacz wycieraczek, światła pozycyjne, światła mijania)
niebieski 1,5 - do przerywacza wycieraczek
szary z czarnym 1,0 - do przełącznika zespolonego lewego
szary z zielonym 1,0 - do zasilania bezpiecznika 2
szary z białym 1,0 - do zasilania bezpiecznika 3
biały z czarnym 2,5 - do przełącznika zespolonego lewego
czarny 2,5 - 12V ze stacyjki w pozycji zapłon
czerwony 1,0 - 12V z alternatora przez złącze do wiązki silnikowej (czarne)
czarny 1,0 - do złącza sterowania spryskiwaczem świateł przednich (16)
czarny 1,0 - do złącza do wiązki silnikowej (szarego)
czarny z zielonym 1,0 - do przerywacza wycieraczek
brązowy 1,5 - do przerywacza wycieraczek
brązowy 1,5 - do złącza do wiązki silnikowej (szarego)
czarny z fioletowym 1,5 - 12V po bezpieczniku 6
czerwony 1,5 - do złącza do wiązki silnikowej (szarego)
zielony 1,5 - do złącza do wiązki silnikowej (szarego)
brązowy 1,5 - masa z wiązki

24- złącze dodatkowe obwodu podświetlenia
szary z żółtym 1,0 - 12V z obwodu podświetlenia wskaźników po bezpieczniku 3

25- zegarek (w wersji z zegarami z obrotomierzem)
czerwony 1,0 - 12V po bezpieczniku 1
szary z żółtym 1,0 - do potencjometru oświetlenia zegarów
brązowy 1,0 - masa z wiązki

26- sterowanie nawiewem
brązowy z żółtym 1,0 - do złącza do wiązki silnikowej (szarego)
szary z żółtym 1,0 - 12V z obwodu podświetlenia wskaźników po bezpieczniku 3
brązowy 1,0 - masa z wiązki
brązowy 1,5 - masa z wiązki

27- lampka oświetlenia schowka
szary z białym 1,0 - 12V z obwodu podświetlenia wskaźników po bezpieczniku 3

28- krańcówka lampki oświetlenia wnętrza prawa
brązowy 1,0 - do krańcówki lampki oświetlenia wnętrza lewej


Wiązka wewnętrzna - część tylna (wiązka prowadzona wzdłuż lewego progu do tyłu auta)



29- czujnik poziomu paliwa
niebieski z czarnym 1,0 - do zegarów

30- ogrzewanie tylnej szyby
czarny 2,5 - do przekaźnika ogrzewania tylnej szyby

31- oczko masowe dla świateł tylnych
brązowy 1,0 - do masy lampy tylnej lewej

32a- lampa tylna lewa (masa, pozycja/postój, stop)
brązowy 1,0 - do oczka masowego (31)
brązowy 1,0 - do masy lampy tylnej prawej
czarny z czerwonym 1,0 - do włącznika światła STOP (14)
czarny z czerwonym 1,0 - do żarówki światła STOP w lampie tylnej prawej
szary z czarnym - 12V po bezpieczniku 2 (światło pozycyjne/postojowe lewe)

32b- lampa tylna lewa (kierunkowskaz, wsteczny, przeciwmgielne)
czarny z białym 1,0 - do obwodu kierunkowskazu lewego
czarny 1,0 - do złącza (13)
czarny 1,0 - do żarówki światła cofania w prawej lampie
żółty z czarnym 1,0 - do włącznika światła przeciwmgielnego, tylnego

33- oświetlenie tablicy rejestracyjnej
szary 1,0 - do żarówki światła pozycyjnego w prawej lampie

34a- lampa tylna prawa (kierunkowskaz, wsteczny)
czarny 1,0 - do żarówki światła cofania w lewej lampie
czarny z zielonym 1,0 - do obwodu kierunkowskazu prawego

34b- lampa tylna prawa (masa, pozycja, stop)
szary 1,0 - do oświetlenia tablicy rejestracyjnej
szary z czerwonym 1,0 - 12V po bezpieczniku 3 (światło pozycyjne prawe)
czarny z czerwonym 1,0 - do żarówki światła STOP w lampie tylnej lewej
brązowy 1,0 - do masy lampy tylnej lewej


Wiązka komory silnikowej













6a- złącze do wiązki wewnętrznej (czarne)
czarny z białym 1,0 - do kierunkowskazu przedniego lewego
czarny z zielonym 1,0 - do kierunkowskazu przedniego prawego
czerwony z żółtym 2,5 - 12V do sygnału dźwiękowego
czerwony 4,0 - do alternatora
niebieski z zielonym 1,0 - do czujnika ciśnienia oleju
czarny 1,0 - 12V do rezystora (37a)
czarny 2,5 - do rozrusznika (w TC2 czarny z żółtym 2,5 do złącza 48)

9a- złącze do wiązki wewnętrznej (szare)
czerwony z białym 1,0 - do czujnika temperatury silnika
niebieski 1,0 - do alternatora
czarny 1,0 - do pompki spryskiwacza szyby
zielony 1,5 - do silnika wycieraczek
czerwony 1,5 - do silnika wycieraczek
brązowy 1,5 - do silnika wycieraczek
brązowy z żółtym 1,0 - do silnika wentylatora

35- silnik i moduł wycieraczek przednich
czerwony 1,5 - do złącza wiązki wewnętrznej (szarego)
zielony 1,5 - do złącza wiązki wewnętrznej (szarego)
czarny z fioletowym 1,5 - 12V po bezpieczniku 6
brązowy 1,5 - do złącza wiązki wewnętrznej (szarego)
brązowy z białym 1,5 - do oczka masowego

36- skrzynka bezpieczników
czerwony 1,0 - do pompki spryskiwacza szyby przedniej (bezpiecznik 1)
szary z czarnym 1,0 - światło pozycyjne/postojowe przednie lewe (bezpiecznik 2)
szary z czerwonym 1,0 - światło pozycyjne przednie prawe (bezpiecznik 3)
biały 2,5 - do żarówek świateł drogowych (bezpiecznik 4)
żółty 2,5 - do żarówek świateł mijania (bezpiecznik 5)
czarny z fioletowym 1,5 - do silnika wycieraczek (bezpiecznik 6)
czarny z czerwonym i żółtym 1,0 - do silnika wentylatora (bezpiecznik 7)

37a- złącze rezystora
czarny 1,0 - do złącza wiązki wewnętrznej (czarnego)
szary 4,0 - do złącza 37b

37b- złącze rezystora
czarny z żółtym 1,0 - do zacisku "15" cewki zapłonowej
czarny z żółtym 1,5 - do rozrusznika
szary 4,0 - do złącza 37a

37c- ? Jakieś złącze nie wiem od czego (w TC2 nie występuje)
/Według imć Szafy, to jest sygnał otwierający zaworek wolnych obrotów w gaźniku typu "szuflada"/
czarny 2,5 - wpięty w złącze 37a

38- czujnik temperatury silnika
czerwony z białym 1,0 - do złącza do wiązki wewnętrznej (szarego)

39- czujnik ciśnienia oleju
niebieski z zielonym 1,0 - do złącza do wiązki wewnętrznej (czarnego)

40- pompka spryskiwacza szyby
czarny 1,0 - do złącza do wiązki wewnętrznej (szarego)
czerwony 1,0 - do skrzynki bezpieczników (bezpiecznik 1)

41- złącze spryskiwacza świateł przednich (opcja występująca w TC2)
żółty 1,5 - 12V po bezpieczniku 5

42- cewka zapłonowa
czarny z żółtym 1,0 - do rezystora (złącze 37b)

43- złącze świateł dalekosiężnych (opcja)
biały 1,5 - 12V po bezpieczniku 4
czerwony 1,5 - 12V z alternatora

44- sygnał
czerwony z żółtym 2,5 - do złącza do wiązki wewnętrznej (czarnego)

45- światło przednie lewe
żółty 1,5 - 12V po bezpieczniku 5
biały 1,5 - 12V po bezpieczniku 4
brązowy 1,5 - do oczka masowego
szary z czarnym 1,0 - 12V po bezpieczniku 2
czarny z białym 1,0 - do złącza do wiązki wewnętrznej (czarnego)

46- światło przednie prawe
żółty 1,5 - 12V po bezpieczniku 5
biały 1,5 - 12V po bezpieczniku 4
brązowy 1,5 - do oczka masowego
szary z czerwonym 1,0 - 12V po bezpieczniku 3
czarny z zielonym 1,0 - do złącza do wiązki wewnętrznej (czarnego)

47- silnik wentylatora
czarny z czerwonym i żółtym 1,0 - 12V po bezpieczniku 7
brązowy z żółtym 1,0 - do złącza do wiązki wewnętrznej (szarego)

48- złącze układu rozruchowego (tylko w TC2)
czarny z żółtym 2,5 - do złącza do wiązki wewnętrznej (czarnego)
czarny 2,5 - do rozrusznika
czerwony 2,5 - 12V z alternatora

49- rozrusznik
czarny 2,5 - do złącza do wiązki wewnętrznej (czarnego) (w TC2 do złącza 48)
czarny z żółtym 1,5 - do rezystora (złącze 37b)

50- alternator
czerwony 4,0 - do złącza do wiązki wewnętrznej (czarnego)
czerwony 4,0 - do złącza do wiązki wewnętrznej (czarnego)
niebieski 1,0 - do złącza do wiązki wewnętrznej (szarego)

51- akumulator (+)
czarny 1,5 - do złącza do wiązki wewnętrznej (czarnego) i alternatora


_________________________________________________________________

BONUSSO :) czyli jak podłączyć zegary z obrotkiem zamiast zegarów bez obrotka.
Wtyczki zegarów bez obrotka wyglądają tak:





duża wtyczka:
a- brązowy - masa (-)
b- czarny z białym - kontrolka kierunkowskazu lewego (+)
c- niebieski z zielonym - kontrolka ciśnienia oleju (-)
d- czarny z żółtym - 12V po włączeniu stacyjki (+)
e- niebieski - kontrolka ładowania (-/+)
f- niebieski z białym - kontrolka świateł drogowych (+)
g- czarny z zielonym - kontrolka kierunkowskazu prawego (+)
h- czerwony - 12V po bezpieczniku (+)
i- szary z żółtym - oświetlenie zegarów (+)

mała wtyczka
k- niebieski z czarnym - wskaźnik poziomu paliwa (-)
l- brązowy masa (-)
m- szary z żółtym - oświetlenie zegarów (+)
n- czarny z żółtym - 12V po włączeniu stacyjki (+)
o- czerwony z białym - wskaźnik temperatury (-)

Należy kable poprzekładać, doprowadzając do stanu takiego:





Do miejsca oznaczonego x (albo dorabiając końcówkę w środkowe miejsce małej wtyczki, albo pod nakrętkę na zegarach) trzeba dodatkowo podciągnąć sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej.
Wolne kable (czerwony i szaro/żółty) można wykorzystać do zasilenia i podświetlenia zegarka w konsoli centralnej.


BONUSSO nr 2 :) czyli jak odciążyć styki włącznika świateł przez zastosowanie przekaźników.
Fabryczne podłączenie wygląda tak:



Należy dołożyć dwa przekaźniki i podłączyć je w ten sposób:

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl

Komentarze

To ja wiozę na następny zlot dla Ciebie zgrzewkę lubelskiej Perły w dowód uznania za wkład pracy i cierpliwość. Pokłony biję. Piękna robota.

-MrG- Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 01:53:16]


Wow,wow,wow!

Śmietan [2008-03-26 07:15:15]


te przekaźniki to dobry pomysł, faktycznie włącznik świateł pada po założeniu australijskich żarówek 110/100 W

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-03-26 08:07:08]


Wielkie gratulacje :) Przyda się do remontu:) czasu dużo się zaoszczędzi :)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-03-26 08:09:08]


Przekazniki najlepsze ze scorpiaka, polecam 40A, z diodą "gaszącą", bo zwykly potrafi się sklejać. A co do żarówek, to polecam (chyba?)węgierskie - tungsram 140/100 :)

Mysza liil (EM) [2008-03-26 08:22:52]


na wszystkich tego rodzaju żarówkach jest spis krajów w których ich zastosowanie jest nielegalne i chyba tylko Australia nie jest tam wymieniona stad u mnie maja ksywkę "australijskie"

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-03-26 08:28:37]


Gryziu jesteś wielki :) w końcu wiem jak podłączyć obrotkę :)

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 08:40:45]


genialnie.........:)
rewelka dzieki gryziu kawal dobrej roboty !!!

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 11:56:40]


SUPER !!! Właśnie mi się to przyda!!! WIELKIE DZIĘKI !!!

Kristoff Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 15:21:54]


Super sprawa Gryziu.Tak trzymać:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 22:07:42]


Rewelacja!!!

radzieckii [2008-03-29 16:20:00]


dla zainteresowanych: http://www.fordtaunus.cz/jak/otackomer.html ;-)

Kristoff Dokładna lokalizacja na mapie [2008-04-03 13:31:35]


Gryziu nie orientujesz się może jak szły kable do gniazda tego co znajduje się zazwyczaj przy haku? wychodziły one może z wiązki idącej z lewej strony wewnątrz samochodu czy może to była jakaś osobna? mam jakieś dwa kable w bagażniku i jeden z nich według moich podejrzeń jest od przeciwmgielnego.

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-05 00:22:02]


Hmm, nie wiem za bardzo. U mnie były przewody do gniazda podłączone do wiązki w okolicy tylnej lewej lampy, ale nie jest to hak oryginalny.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-05-05 20:12:34]


w sumie to ja nie wiem czy miałem oryginalny hak czy nie. jakby nie patrzeć teraz z niego mam tylko kable. ile u Ciebie przewodów wchodziło do gniazda?
znalazłem też coś takiego...



było to za zderzakiem i wchodziło do bagażnika. wewnątrz kończyły się oczkiem i wtyczką



dalej nie było niczym połączone tylko skutecznie zatykało dziurę. na początku myślałem że jest to od oświetlenia tablicy choć liczba wejść jest myląca...

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-05 21:18:04]


No to jest właśnie do oświetlenia tablicy :). W zderzaku są dwie lampki i do jednej podłącza się jedną z tych wtyczek, a do drugiej drugą. Oczko przykręcasz blachorem do masy na tylnym pasie pod zamkiem, a wtyczkę podłączasz do złączki pałętającej się tuż obok (w moim opisie nr 33).
Co do ilości kabli do gniazda, to powinno być przynajmniej 5: masa, światła, kierunek lewy, kierunek prawy, stop.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-05-05 21:34:53]


to oczko miałem właśnie tak przytwierdzone :) teraz mam zderzak od dzioba i tam to wygląda trochę inaczej, wtyczki są mniej gabarytowe ;)
numer 18 jest podłączony do przełącznika czy czegoś innego?

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-05 22:12:56]


do guzika włączającego przeciwmgielne (taki bolec co się go włącza przez wciśnięcie i puszczenie).

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-05-06 13:54:40]


Oprócz świateł, jakie przekaźniki warto jeszcze zamontować, tzn. do jakich odbiorników energii?
...albo od jakich mocy odbiorników warto zaczynać się nad tym zastanawiać?

XtraVert Dokładna lokalizacja na mapie [2009-01-16 12:58:33]


od 50W w górę, oraz tam gdzie potrzebny jest prąd bez zakłóceń np. komputer silnika

Mysza liil (EM) [2009-01-16 13:02:17]


OK. A standardowe przewody idące do odbiorników jaki powinny mieć przekrój? 1,5mm2 wystarczy do większości? Czy lepiej dać 2,5? - przymierzam się do wymiany znacznej części okablowania - po kolei funkcjonalnościami.

XtraVert Dokładna lokalizacja na mapie [2009-01-16 13:23:19]


moga byc potrzebne i 4mm2 a moze i grubsze, zalezy jaka odległość od źródła zasilania do odbiornika i jaka moc odbiornika.

Mysza liil (EM) [2009-01-16 13:24:58]


mam pytanie odnośnie oświetlenia pod maską (TC III GHIA). u mnie żarówka zapala się wraz z światłami pozycyjnymi i nie ma żadnego wyłącznika krańcowego (świeci się zawsze zeświatłami). Złącze wygląda orginalnie, czy takowe jest?? tak to działało po wyjściu z fabryki??

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-26 20:43:13]


jak dla mnie jest to fabryczne, przykład:
autko nawala (silnik) w nocy na drodze, wychodzisz i żeby zajrzeć pod maskę musisz zapalić pozycyjne, dzięki czemu jesteś widoczny na drodze (w oplu też tak jest)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-04-26 23:50:32]


W granadzie tez tak jest ,ale jest również konektor przy skrzynce bezpieczników który mozna rozłączyć ...

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-04-27 07:50:25]


Tak, ale oprócz podłączenia pod pozycje, w samej oprawce tej żarówki jest banieczka z rtęcią, żeby żarówka się zapaliła tylko przy otwartej masce.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-04-27 07:54:10]


i o taką wypowiedźmi chodziło. dzieki

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-27 08:37:13]


Co to jest?


Znajduje się przy prawej lampie z przodu.
(i tam się urwał (SAM!) jeden kabelek i rozkminiam czy mi auto nie wybuchnie jak włożę skrzynkę bezp.)

Zimne S. 3M_U(ć) Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-26 07:21:38]


Te dwa dzyndzle kolorowe to czujniki od ekonomizera, czyli takich dwóch diod, które masz na prędkościomierzu, które zapalają sie z zależności od spalania. Tu masz przykład diodek w granadzie: http://www.capri.pl/image/forum/89464/44680.
Nie powinno wybuchnąć :)

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-26 08:27:15]


Dzięki Fuszu! No faktycznie nie wybuchło :)

Zimne S. 3M_U(ć) Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-26 20:04:03]


Drodzy koledzy i koleżanki potrzeba mi znowu pomocy:/

Chodzi o wiązkę od modułu zapłonowego. Moja wiązka po zdarciu taśmeksa sie rozpadła... a wtyczka do aparatu zapłonowego wypluła kable...i teraz zonk... Powiedzcie jak to mam połączyc teraz co by wreszcie spróbować pogadać z bestią:)

Wtyczka do modułu ma tak:



od prawej:
-Brązowy ma oczko i wiem do czego ma być:P
-Czarny z czerwonym paskiem obstawiam że ma iść do wtyczki aparatu zapłonowego
-Zielony z zółtym obstawiam że do wtyczki z aparatu zapłonowego
-czarny z zielonym zakończony niczym
-czarny zakończony niczym
-zielony zakończony niczym

Mam tez takie konektorki:



Czarny to do cewki zapewne, ale dwa pozostałe???



Wtyczka aparatu zapłonowego
Poprzednia miała dwa kable, ale też trzy wejścia

Jak to polepić żeby gadzina zagadała??

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-09-20 21:58:33]


http://www.capri.pl/forum/41522#41551
http://www.capri.pl/forum/147519#325914
pzdr

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-09-20 23:35:37]


Łooo dzięki Coke:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-09-20 23:57:06]


Może ktoś pomóc z wymyśleniem jak tu podpiąć halogeny przednie, wykorzystując to złącze dodatkowe opisane przez Gryzia jako pkt 43 i wykorzystując oryginalny okrągły włącznik tai jak do przeciwmgielnych na tył (ten świecący 3 pinowy)

W tym złączu są dwa plusy i w sumie to nie wiem jak to ugryźć..

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-10 22:56:09]


"43- złącze świateł dalekosiężnych (opcja)
biały 1,5 - 12V po bezpieczniku 4
czerwony 1,5 - 12V z alternatora"

Najlepiej jakbyś miał kompletną, oryginalną wiązkę do tego, bo wówczas podpinasz ją do tego złącza i bangla.
Ale podejrzewam, że nie masz zatem:
1. Z "białego" ciągniesz kabel do włącznika dalekosiężnych, a z włącznika do standardowego przekaźnika pod nóżkę "85",
2. Z "czerwonego" (albo lepiej bezpośrednio z alternatora) ciągniesz kabel (najlepiej z bezpiecznikiem po drodze) do tegoż samego przekaźnika pod nóżkę "30",
3. Nóżkę "86" przekaźnika łączysz z masą,
4. Od nóżki "87" przekaźnika ciągniesz zasilanie dalekosiężnych.
W efekcie takiego podpięcia uzyskujesz możliwość włączania dalekosiężnych świateł, ale tylko wtedy, gdy są włączone światła drogowe.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-11 11:51:53]


Aha, dla jasności to jest złącze dla świateł dalekosiężnych, a nie przeciwmgłowych. Ale jak chcesz koniecznie podłączyć to pod włącznik przeciwmgłowych to:
- pod bolec żarówki podpinasz masę,
- pod bolec obok niego podłączasz kabel łączący go z przekaźnikiem "85",
- ostatni bolec łączysz z białym kablem ze złącza.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-11 12:14:52]


Czyli to łącze które chce wykorzystać będzie banglać tylko podczas włączonych drogowych... to mi trochę pokiełbasiło plany...
Chyba jednak trzeba będzie to zrobić zupełnie osobno pomijając to coś...
Ale tak czy siak Gryziu wielkie dzięki za opis:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-11 14:27:46]


No na tym polega idea świateł dalekosiężnych :)
A jak chcesz robić przeciwmgłowe, to trzeba poszukać gdzieś dyndającej końcówki żółtego kabla, w którym pojawia się napięcie przy włączonych światłach mijania (nie pamiętam już czy i gdzie w Taunusie taka była - możliwe, że po drugiej stronie komory silnikowej) i reszta według powyższego opisu, tylko to co było połączone z białym kablem instalacji, to teraz ma być z żółtym.
Jak nie ma takiej luźnej końcówki, to się można pod skrzynkę bezpieczników podłączyć, pod któreś ze świateł mijania.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-11 14:34:18]


albo zupełnie osobno, to też jakaś opcja jest co nie:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-11 14:50:20]


30 do plusa przy aku, bezpiecznik z 20A jak najblizej klemy
87 do zasilania żarówek
85 do żółtego przy lampie czy gdziekolwiek, od mijania (coby halogenix gasł na drogowych i nie włączał się na pozycyjnych)
86 do wyłącznika w kabinie, a od wyłącznika do masy. Coby prądu przez grodziówkę nie ciągnąć, więc jak tylko by się przetarł do masy to zasygnalizuje włączeniem świateł :)

Przekaźnik montowac w takim miejscu, zeby skrocic maksymalnie droge przewodu pradowego miedzy aku a zarowkami.

Mysza liil (EM) [2010-12-11 14:52:01]


Gryź, ad BONUSa jedno słówko mam. Moze by tak kazdy przekaznik zasilic z osobnego bezpiecznika, bo jak sie spali w nocy to wszystkie swiatla zgasna.. A tak jak od krotkich padnie, to chociaz na dlugie mozna awaryjnie na szybko pstryknąć i zadziałają...

Mysza liil (EM) [2010-12-11 15:27:55]


Światła przeciwmgielne nie służą do używania ich razem ze światłami mijania , w większości warunków gdy używamy mijania , użycie przeciwmgielnych mija się z celem oprócz mocnej śnieżycy (przeciwmgielnych można użyć TYLKO w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza , gdy widoczność jest normalna dniem czy nocą - za ich użycie jest 100 , za niewłaściwe użycie tylnego kolejna 100 )


--- generalnie w nowych samochodach gdzie reflektor nie jest ucięty za maską jak w Taunusie tylko schodzi pod kątem , we mgle występuje duże samooślepianie kierowcy od światła własnych reflektorów, w Taunusie nie jest tak znaczące ---- przeciwmgielne włącza się , gasząc światła mijania (zostają pozycje - nie da się włączyć p.mgielnych w pozycji całkiem wyłączonych świateł) lub razem z nimi -- wtedy świecą od dołu zderzaka z poziomu asfaltu nie oślepiając nas jeśli zgasimy mijania ..... przynajmniej tak jest to zrobione w produkowanych od prawie 20 latach Mondeo, Focusach i Fiestach. Jest to normalnie dozwolone kodeksem - tj. jazda na samych przeciwmgielnych przednich bez świateł mijania ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-11 23:41:17]


Co więcej, Mike, dozwolona jest jazda na przeciwmgłowych PRZEDNICH w warunkach doskonałej widoczności - przegadałem w tej kwestii ostatnio imć podkomisarza, któremu strasznie chyba brakowało na flaszkę :). Zaczął (w nocy) od zarzutu niezapiętych pasów, potem poszły przeciwmgłowe, a jak z tego się tez wykaraskałem, to jeszcze sprawdzał trójkąt i gaśnicę, a na koniec nadmuchałem w alkomat - bardzo był zawiedziony...
Ale ad rem - otóż Art.51 PoRD w pkt. 5 głosi, że "...na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi (wystarcza A-3 lub A-4, wcale nie musi mieć tabliczki T-5 - przypis mój) kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza...".
Ów numerek przepisu warto sobie zapamiętać, bo niejedną stówkę pomoże zaoszczędzić. Swoją drogą opowieści o 'oślepianiu' kierowców z naprzeciwka światłem przeciwmgłowym przednim to totalny absurd - oślepiają tylko tylne i to w deszczu. I za to karałbym bez litości.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-12 00:25:41]


Optyki nie da się oszukać --- gdy jedziemy w deszczu to halogeny przeciwmgielne kierowcy z przeciwka świecąc w mokry asfalt odbijają się jak od lustra ulegając mniejszemu rozproszeniu po drodze do asfaltu niż światło z mijania (a mało tego świecą bardziej w ziemię) .... podczas mgły nie ma to znaczenia - ale podczas samego opadu niezbyt mocnego już deszczu owszem. Gdy droga jest pokryta śniegiem to w ogóle to nie przeszkadza.... tylne mocno oślepia w deszczu (a kierowcy to przepisów w tych kwestiach nie znają - widoczność mniejsza niż 50 METRÓW a świecą nimi już jak spada poniżej 400) , i tylne zintegrowane w lampach zakłamuje widoczność świateł stop... Gdy już auto za nami do nas dojedzie to warto je po prostu zgasić.


Rzeczywiście mozna przednich używać nocą na drogach krętych oznaczonych odpowiednim znakiem - to jedyny dopuszczalny przypadek użycia tych świateł w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-12 00:42:02]


Ok fajnie ale panowie proszę, tu jest temat strikte tyczący się wiązki, kabelki wtyczki itp. O optyce, możliwościach jazdy na przeciwmglakach, o oślepieniu proszę do osobnego tematu:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-12 00:57:51]


Chodziło o to , żeby tego nie łączyć z samymi światłami mijania tylko z pozycyjnymi jak juz .... ja mam fabryczną wiązkę pod halogeny bo mój Tauniak miał :-))) Ale nie mam zamontowanych to nie wiem jak to działa...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-12 01:51:29]


Jakos w scorpio czy wiekszosci vw gdzie swiatla zapalane sa pokretlem poprzez jego przekrecene, a przeciwmglowe przez wyciagnecie pokretla, nie da sie go wyciagnac na pozycji zero, ani pozycji postojowej. Dziala dopiero po przelaczeniu na mijania...

Mysza liil (EM) [2010-12-12 09:02:06]


...a konstrukcja wiązki Taunusa, Capri, czy Granady nie wykazuje możliwości wyłączenia świateł mijania poprzez włączenie przeciwmgłowych.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-12 09:32:45]


Dlatego nie ma sensu robic tu dyskusji co jest w mondeo, vw, hondzie czy majbachu:P

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-12 11:08:24]


Gryziu - bo to nie jest zależność bijektywna. Tylko halogeny dalekosiężne muszą gasnąć po przejściu na światła mijania. Przeciwmgłowe mogą świecić z pozycyjnymi, mijania lub drogowymi - jak tylko chcesz.
Mysza - a w E46 i Oplach się da. Więc to też nie reguła, ale dużo jeżdżę na samych przeciwmgłowych (z pozycyjnymi, ale bez mijania) od ponad 30 lat i jakoś to leci.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-12 11:55:28]


A mnie to bardzo wkurza jak ktos jedzie na halo zamiast mijania, bo to przewaznie z przypadku zamontowane i nie wyregulowane, i oczojebne.

Mysza liil (EM) [2010-12-12 12:02:45]


Mysza - może dlatego , że auto z takim pokrętłem nie miało fabrycznie przednich p.mgielnych tylko samo tylne ?

Zobacz sobie jak ma VW

http://instrukcja.pl/i/vw_passat_b5_instrukcja_obslugi_po_polsku_1

2 rodzaje pokrętła i dokładnie wyjaśnione kiedy włączać

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-12 17:11:14]


na kutocha mi tu instrukcja od passata, od scorpio trza bylo znalezc.

Mysza liil (EM) [2010-12-12 19:05:14]


Przednie światła przeciwmgielne olśniewają gdy nawierzchnia jest mokra i ładnie odbija sporą część promieni. Wtedy daję po długich.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-13 13:53:14]


A ja przeciwmgielne i gaszę -- w ogóle co one dają w dzień na widoczność drogi ? Większość kierowców jeździ na nich dla szpanu ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-13 15:12:21]


Ktoś wie po co jest ten element rezystywny 37a i 37b wpinany w przewod bendix - stacyjka? Rozrusznik ani rusz, z kabla po chwili az sie dymi! Moge to spiąć na którko bez niego?

japer Dokładna lokalizacja na mapie [2011-07-30 21:12:53]


juz wiem to rezystor balastowy :)

japer Dokładna lokalizacja na mapie [2011-07-30 23:12:28]


Mam zegary z obrotkiem.podłączam zgodnie z instrukcją i mam choinkę :/ tzn. gdy włącze światła to zaczynają migać kierunkowskazy i jarzy się kontrolka długich i podnoszą się wskazówki poziomu paliwa i temp. Sam obrotomierz zaczyna działać dopiero po chwili a nie od momentu uruchomienia silnika. Tak jak patrzę na zdjecia
to kabel masowy L jest podwójny a u mnie pojedynczy.

Seba vel Pitcarn Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-04 19:44:45]


jest inny układ podłączenia, wcześniej miałeś zegar czasowy itd, więc musi nie działać
jak wyciągniesz wtyczki do zamiany, to będą wypadać!
najlepiej uciąć kable około 8 cm i zlutować /tak zamienić/

zenonDWR [2012-04-04 21:15:16]


Zenon , nie żartuj sobie. Co ci będzie wypadać? Przecież te wtyczki są tak fajnie zrobione ,że bez cięcia można poprzekładać przewody i nic nie wypada.wydaje mi się że to właśnie brak masy robi robotę,tak jak pisałem poprzednio ,z opisu wynika że wtyczki mała i duża połączone są między sobą brązowym przewodem masowym. U mnie tego połączenia (chyba) brakuje.
Jakieś inne pomysły mile widziane :)

Seba vel Pitcarn Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-05 11:06:17]


te wtyczki są tak zrobione, że raz wyjęta nie wejdzie idealnie na swoje miejsce tak jak była fabrycznie. następstwem jest brak kontaktu, a umiejscowienie wtyczek nie daje możliwości ich ponownego wciskania np w czasie jazdy.
Jeżeli prawidłowo poukładałeś kable /oraz dodatkowy plus do obrotomierza/ to tylko to może być przyczyną bzdurnych wskazań.
Jeżeli jednak wiesz lepiej, to sądzę, że nikt już nie pomoże.

zenonDWR [2012-04-05 11:23:18]


Ja też nie miałem żadnych problemów z przekładaniem kabli we wtyczkach i jakoś wszystko działa... to że coś nie będzie jak w fabryce to nie znaczy że nie będzie działać...

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-05 13:03:36]


Te wtyczki są tak zrobione, że da się to łatwo przełożyć i trzyma jak fabryka -- tak samo robiłem w Fieście i wszystko działało

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-05 13:23:30]


No właśnie o to chodzi,te wtyczki są dla mnie zaskoczeniem,nie spodziewałem się tak prostego i skutecznego rozwiązania w tak wiekowym aucie .Kable po przełożeniu trzymają się dobrze.Pozostaje więc: źle przełożony kabel(mało prawdopodobne-daltonistą czy analfabetą nie jestem:)) lub brak masy. To drugie zdaje się być bardziej prawdopodobna.Tylko czy możliwe że brak masy ma wpływ na działanie obrotomierza i zakłóca jego pracę?

Seba vel Pitcarn Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-05 14:17:20]


Zenon - rebus dla Ciebie:



Seba - sprawdź jeszcze raz dokładnie kolory. To musi działać :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-05 14:35:15]


Gryziu tak jak pisałem nie jestem daltonistą,kolory rozróżniam, no może nie wszystkie ale jednak:).
Jest tak jak podejrzewałem, dla potomnych: kable masowe a
z dużej wtyczki oraz l z małej muszą być zmostkowane ze sobą u mnie tego połączenia nie było.Pozostaje kwestia obrotka,nadal zaczyna wskazywać po ok. 5-10 sekundach a nie od momentu zapłonu

Seba vel Pitcarn Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-05 17:01:45]


gryziu- to dla mnie za trudne. Dlatego nieraz kable obcinam, ale o dziwo zawsze mi wszystko działa

zenonDWR [2012-04-05 20:09:49]


może wskazówka zacina ci się na "0"?

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie [2012-04-05 20:31:39]


Z tą obrotką to na bank problem mechaniczny. Też tak miałem, więc zdjąłem szybkę z zegarów i jak tylko dotknąłem wskazówki to wstawała od razu;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-05 21:00:32]


ja znalazłem takie zegary to są chyba od granady przedliftowej a z tyłu wtyczki wyglądają identycznie jak taunusowe. Można je zamontowac do taunusa i będą pasować bez przeróbek??

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-04-05 22:16:55]


przyjedź do mnie po świętach, sobota lub niedziela, zrobimy, ze obrotek będzie działał

zenonDWR [2012-04-06 19:02:48]


zjadło mi świtała z przodu mam tylko długie i postojówki działało i przestało bezpieczniki sprawdzałem i czyściłem żarówki dobre gdzie jeszcze szukać??

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-07-25 11:41:30]


przełącznik?

Konar [2012-07-25 11:52:24]


Ale co w tych bezpiecznikach sprawdziłeś? Prąd na nich jest? Na wejściu i na wyjściu?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-07-25 13:27:15]


Zmien zarowki. Mialem tak w Granadzie, zmienilem pajaka calego, styki czyscilem, bezpieczniki, meczylem Mysze, Marcina Kozlowskiego, Szafe... Byly przepalone choc wygladaly na dobre.

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-26 02:40:36]


czy 42 to zasilanie cewki?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-11-28 07:33:31]


Ta

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-11-28 08:17:15]


W związku z aktualizacją o zmianę zegarów zapytam - czy ktoś wie czy konektory do wtyczek do zegarów są gdzieś do dostania (te które po wetknięciu przylegają do taśmy)?

Pschemek [2015-04-15 18:14:55]


pytanie jak powyjmować kabelki z wtyczek od zegarów co i gdzie podważyć by czegoś nie uszkodzić?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-15 14:01:25]


rzecz tego typu jeśli chce mieć zwykłe światła włączone z przodu to muszę manetke dać w tył w pozycje świateł drogowych / długich i odwrotnie no i nie wiem co jest nie tak chyba jakies kable zamienione miejscami? narazie mam odpiętą wtyczke i spięta na krótko i tak jeżdże ale chciuałbym mieć zrobione tak jak ma być

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-07-06 21:30:54]


A co się dzieje jak dajesz "poganiacze"?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-07-07 09:44:30]


Poganiacze to długie /drogowe? Jeśli tak to wtedy mam zwykłe krótkie. Jest odwrotnie na włączonych długich mam krótkie a na krótkich mam długie. Reszta działa normalnie.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-07-07 10:02:59]


Aha no i teraz jest tak że jak włączam długie (żeby mieć krótkie) to się nie zapala kontrolka od długich tylko w pozycji mruganie długimi pojawia się kontrolka.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-07-07 10:14:16]


Obstawiam przełącznik uwalony.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-07-07 21:58:13]


być może ale żeby cztery były uwalone? no nic bedzie jeździło z drutem spiętym na ostro

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-07-07 22:28:12]


Jeżeli to coś da to mogę jutro zajrzeć pod osłonę kolumny i fotki porobic

Al_Coholik [2017-07-07 22:49:19]


Co prawda mam fotki kostek z kolorami kabli robiłem na PC u Jerrego w taunusie i kable nie sa zamienione w kostkach ani w lampach ale jak ci sie chce to porób fotki. Dzięki :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-07-07 22:55:50]


To pstrykne i tu wrzucę dziś :)

Al_Coholik [2017-07-08 11:01:25]


czekaj czekaj chyba nie przełącznik bo jest odpięta kostka i kable w kostce spięte na krótko biały z czarnym paskiem spięty z białym i wtedy świecą krótkie a a desce kontrolka niebieska od długich się świeci

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-07-10 19:29:07]


Biały to długie, żółty to krótkie.

Mysza liil (EM) [2017-07-11 06:47:43]


Spokoju mi to nie daje i wymyśliłem że może ktoś po malowaniu auta ktoś to składał i obrócił kostkę tą co się wina w skrzynke bezpieczników i dlatego tak się dzieje.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-07-24 09:48:51]


No i dobra zamieniłem miejscami kabelki w kostce przy lampach i jest tak jak ma być :D tam gdzie długie są długie a tam gdzie krótkie są krótkie :D mam nadzieję że to nie spłonie od tego mojego grzebania w kabelkach.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-07-24 17:24:30]


Kurna, na śmierć zapombialem o zdjęciu. Przepraszam

Al_Coholik [2017-07-24 17:31:28]


A no jak będziesz miał czas to zrób fotkę kostki przy lampie

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-07-24 17:39:24]


Zolty-mijania
Bialy-drogowe

Mysza liil (EM) [2017-07-24 17:44:05]


To to wiem tylko jak w kostce w którym miejscu mają być.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-07-24 17:59:45]


Ok wszystko jest jak trzeba kable w kostce są właściwie podpięte. Ktoś miał awarię przłącznika i sobie pozmieniał. W każdym razie kto tu ma władzę na stronie to niech pokasuje ten śmietnik który tu zrobiłem.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-07-24 19:11:00]


Podpinam, mam wiązkę do świateł dalekosiężnych z ori przekaźnikiem. Gdzie wpiąć ten włącznik w wiązce pod deska, w kabinie? Pod maską ok. Rozumiem i jest podpięte, a pod deska brakuje jakby dwu pinowego ori gniazda

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie [2020-06-14 16:38:40]


Włącznik opisany jako 56 i 87

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie [2020-06-14 16:39:41]


Dobra - dalekosiężne działają razem z drogowymi. Nie ma włącznika do nich. Włącznik ten co mam to jakiś dodatek do przeciwmgłowych do których nie ma de facto wiązki dedykowanej. Dobrze to przetrawiłem? Do przeciwmgłowych przednich jak najlepiej zbudować wiązkę, też na dodatkowych przekaźnikach?

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie [2020-06-14 20:45:29]


Czy czarno żółty przewód od cewki do rozrusznika dawać bezpośrednio? Czy przez jakieś rezystory czy inne badziewia?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-11-13 12:40:33]


Bezpośrednio

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-11-14 12:28:15]


Przewód od akumulatora + nie ten gruby a taki cieńszy jest u mnie z kilku kawałków połączony. Na przewód o jakiej grubości go wymienić? I czy to możliwe że przez te dziwne połączenia i łatanie mam spadki napięcia na gnieździe zapalniczki. Nie mogę się połapać gdzie on idzie, a na razie nie chce rozbebeszac. Ogólnie to chciałbym wymienić większość przewodów pod maską założyć wyczyszczoną skrzynkę bezpieczników i pozbyć się patentów. Tylko nie wiem czy wystarczy zamówić mi zrobić to przewodem 2,5mm² czy zamawiać jakiś 4 czy 6mm²

Oświetlenie deski już ogarnąłem i patenty pod deską, teraz chce się skupić na bałaganie pod maską.

Lukruś [2022-04-05 08:55:20]