logowanie | rejestracja
capri.pl » Instalacja elektryczna cz.3 - Ford Granada

Instalacja elektryczna cz.3 - Ford Granada

Po dłuższej przerwie udało się wreszcie :) ukręcić trzecią część opisu kabelków - tym razem n/t Granady.
Jako model posłużyła instalacja z Forda Granada '82 2,3 kombi z tzw. konsolką sufitową. Dla innych wersji (np. sedan, silnik R4 itp.) oczywiście będą występowały drobne różnice, jednak mam nadzieję, że i tak opracowanie to pomoże w ogarnięciu sprawy :)

O co tu chodzi?
Po prostu porobiłem fotki złącz wiązki w aucie i dołożyłem opis na zasadzie:
element, który powinien być tu podłączony i ew. jakiś jego opis
nr pinu (jeśli występuje), kolor kabla, jego średnica - miejsce w instalacji, do którego powinien być podłączony drugi koniec
nr pinu (jeśli występuje), kolor kabla, jego średnica - miejsce w instalacji, do którego powinien być podłączony drugi koniec
itd...

Na początek jednak schemat skrzynki bezpieczników z opisem co do czego


Bezpieczniki:
1 zasilanie - czarny 3.5 - zasilanie z przekaźnika nr I (87)
1 odbiór - czarno niebieski 2.0 - sterowanie przekaźnika nr IV (85)
1 odbiór - czarno czerwono żółty 3.0 - włącznik wentylatora (środkowy konektor)

2 zasilanie - czarno żółty 4.0 - zasilanie ze stacyjki przy włączonym zapłonie
2 odbiór - czarno fioletowy 3.0 - zasilanie silnika wycieraczek szyby przedniej
2 odbiór - czarny 4.0 - zasilanie dla: sterownika konsolki (opcja), włącznika wycieraczki szyby tylnej (4) (kombi), włącznika światła wstecznego, zegarka, złącza wycieraczki tylnej szyby (kombi, ruch powrotny), lewego włącznika zespolonego (54) prawego włącznika zespolonego (54), włącznika światła STOP, zegarów (7) potencjometru wycieraczek (3)

3 zasilanie - szaro żółty 2.5 - zasilanie z prawego włącznika zespolonego (58K)
3 odbiór - szary 2.5 - sterowanie przekaźnika nr VII (P)
3 odbiór - szary 2.5 - zasilanie/podświetlenie dla: schowka, potencjometru jasności podświetlenia zegarów, sterownika konsolki (opcja), tablicy rejestracyjnej, zapalniczek, popielniczki, zegarka, potencjometru wycieraczek, włączników: światła przeciwmgielnego tylnego, wycieraczki tylnej szyby, ogrzewania tylnej szyby oraz sygnał uaktywniający włącznik światła przeciwmgielnego tylnego

4 zasilanie - szaro biały 2.5 - zasilanie z prawego włącznika zespolonego (58R)
4 odbiór - szaro czerwony 2.0 - światło pozycyjne prawe przednie
4 odbiór - szaro czerwony 2.5 - światło pozycyjne prawe tylne

5 zasilanie - szaro zielony 2.5 - zasilanie z prawego włącznika zespolonego (58L)
5 odbiór - szaro czarny 2.0 - światło pozycyjne lewe przednie
5 odbiór - szaro czarny 2.5 - światło pozycyjne lewe tylne

6 zasilanie - czarno biały 3.0 - zasilanie z przekaźnika nr II (87)
6 odbiór - biały 3.0 - złącze świateł dalekosiężnych w komorze silnika

7 zasilanie - niebiesko biały 2.5 - zasilanie z lewego włącznika zespolonego (56a)
7 odbiór - biały 3.0 - sterowanie przekaźnika nr II (85)
7 odbiór - biały 2.5 - światło drogowe lewe

8 zasilanie - niebiesko biały 2.5 - zasilanie z lewego włącznika zespolonego (56a)
8 odbiór - biały 2.5 - światło drogowe prawe

9 zasilanie - czarno żółty 3.0 - zasilanie z przekaźnika nr III (87)
9 odbiór - czarny 3.0 - złącze świateł przeciwmgielnych w komorze silnika
9 odbiór - czarny 2.5 - złącze świateł przeciwmgielnych obok prawego przedniego słupka

10 zasilanie - żółty 3.0 - zasilanie z lewego włącznika zespolonego (56b)
10 odbiór - żółty 2.5 - światło mijania lewe

11 zasilanie - żółty 3.0 - zasilanie z lewego włącznika zespolonego (56b)
11 odbiór - żółto czerwony 2.5 - złącze światła przeciwmgielnego tylnego obok prawego przedniego słupka
11 odbiór - żółty 2.5 - światło mijania prawe

12 zasilanie - czarny 2.5 - zasilanie z przekaźnika nr I (87)
12 odbiór - czarny 3.5 - włącznik ogrzewania tylnej szyby (5)

13 zasilanie - czerwono niebieski 3.5 - zasilanie z alternatora
13 odbiór - czerwony 3.5 - zasilanie przekaźnika nr IV (30)
13 odbiór - czerwony 3.0 - zasilanie dla: lampki bagażnika, lampek sufitowych, przekaźnika czasowego oświetlenia wnętrza (30) (opcja), sterownika konsolki (20) (opcja), zapalniczek, zegarka, elektrycznych lusterek, lewego włącznika zespolonego (H30)

14 zasilanie - czerwono niebieski 3.5 - zasilanie z alternatora
14 odbiór - czerwony 3.5 - zasilanie przekaźnika nr VI (54)
14 odbiór - czerwony 2.5 - zasilanie pompki spryskiwacza przedniej szyby

Przekaźniki:
I 30 - czerwony 4.5 - zasilanie z alternatora
I 85 - czarno żółty 2.5 - zasilanie ze stacyjki przy włączonym zapłonie
I 86 - czarno czerwony 2.5 - zasilanie ze stacyjki przy włączonym rozruszniku oraz masa przy wyłączonym rozruszniku
I 87 - czarny 4.0 - zasilanie dla: bezpieczników nr 1 i 12 oraz dla dodatkowej skrzynki bezpieczników

II 30 - czerwony 3.0 - zasilanie z alternatora
II 85 - biały 2.0 - zasilanie z bezpiecznika nr 7
II 86 - brązowy 2.5 - masa
II 87 - czarno biały 3.0 - zasilanie dla bezpiecznika nr 6

III 30 - czerwony 3.0 - zasilanie z alternatora
III 85 - wolny konektor do podłączenia instalacji świateł przeciwmgielnych przednich
III 86 - wolny konektor do podłączenia masy
III 87 - czarno żółty 3.0 - zasilanie dla bezpiecznika nr 9

IV 30 - czerwony 3.5 - zasilanie z bezpiecznika nr 13
IV 85 - czarno niebieski 2.0 - zasilanie z bezpiecznika nr 1
IV 86 - brązowo biały 2.5 - masa z włącznika klaksonu
IV 87 - czerwono żółty 3.0 - klaksony

V 31 - brązowy 2.5 - masa
V 49 - czarno czerwony 2.5 - lewy włącznik zespolony (49)
V 49a - czarno zielono biały 2.5 - lewy włącznik zespolony (49a)

VI 31b1 - czarny 2.5 - pompka spryskiwacza szyby przedniej
VI 31b1 - czarny 2.5 - prawy włącznik zespolony (53c)
VI 31b2 - wolny konektor do podłączenia instalacji pompki spryskiwacza reflektorów
VI 31 - brązowy 2.5 - masa
VI 54 - czerwony 3.5 - zasilanie z bezpiecznika nr 14
VI P - szary 2.5 - zasilanie z bezpiecznika nr 3

VII 31b1 - brązowo biały 3.0 - silnik wycieraczek szyby przedniej
VII 31b1 - brązowo biały 3.0 - prawy włącznik zespolony (31b1)
VII 31b2 - brązowo żółty 3.0 - prawy włącznik zespolony (zewnętrzny konektor)
VII 31 - brązowy 2.5 - masa
VII 54 - czarno zielony 3.0 - prawy włącznik zespolony (53-2)
VII P - czarno żółty 2.5 - potencjometr interwału pracy przerywanej wycieraczek szyby przedniej (2)

A tu rozpiska ikonek (w razie, jakby ktoś posiał oryginalny dekielek)



Wiązka w komorze silnikowej


Silnik wycieraczek przedniej szyby
- brązowy 3.0 – oczko masy (widoczne na następnym zdjęciu)
- brązowo biały 3.0 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik VII (31b1)
- czarno fioletowy 3.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 2 (odbiór)
- czerwony 3.0 – prawy włącznik zespolony (53b)
- zielony 3.0 – prawy włącznik zespolony (53)


Silnik wentylatora nagrzewnicy
- czarno czerwony 2.5 – włącznik wentylatora (1)
- czarno zielony 2.5 – włącznik wentylatora (3)
- czarno żółty 2.5 – włącznik wentylatora (2)

Oczko masy
- brązowy 3.0 - silnik wycieraczek przedniej szyby
- brązowy 3.0 - silnik wentylatora nagrzewnicy


Bagnet oleju (opcja)
- brązowy 2.0 – sterownik konsolki
- brązowo czarny 2.0 – sterownik konsolki (11)

Złącze wiązki świateł dalekosiężnych
- biały 3.0 - skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 6 (odbiór)

Złącze wiązki spryskiwacza świateł przednich
- szary 2.0 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik VI (P)


Czujnik klocków hamulcowych koła prawego (opcja)
- brązowo żółty 2.0 – sterownik konsolki (5)
- brązowy 2.5 – oczko masy przy prawej przedniej lampie


Akumulator
- czarny 3.5 – krótki kabel kawałek dalej zlutowany z dwoma kolejnymi:
a) czerwony 4.5 – zlutowany m/in. z dwoma czerwonymi 4.5 dochodzącymi do Alternatora
b) czerwono żółty 2.5 – wskaźnik ładowania

Alternator
- niebieski 2.0 – zegary (6)
- czerwony 4.5 (dwa kable) – zlutowane w wiązce razem z:
a) czerwony 4.5 – do akumulatora (patrz wyżej)
b) czerwony 2.5 – wskaźnik ładowania
c) czerwony 5.0 – do wiązki, gdzie jest zlutowany z:
c.1) czerwony 4.5 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik I (30)
c.2) czerwony 3.0 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik II (30)
c.3) czerwony 3.0 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik III (30)
c.4) czerwono niebieski 3.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 13 (zasilanie)
c.5) czerwono niebieski 3.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 14 (zasilanie)
c.6) czerwono niebieski 4.5 – dodatkowa skrzynka bezpieczników (koło nóg pasażera)
c.7) czerwony 4.0 – dalej wzdłuż wiązki, gdzie jest zlutowany z:
c.7.1) czerwony 3.0 – prawy włącznik zespolony (30)
c.7.2) czerwony 4.0 – stacyjka


Pompka spryskiwacza przedniej szyby
- czerwony 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 14 (odbiór)
- czarny 2.5 - prawy włącznik zespolony (53c)


Czujnik płynu spryskiwacza przedniej szyby (opcja)
- brązowo biały 2.0 – sterownik konsolki (8)
- brązowy 2.0 – oczko masy przy prawej przedniej lampie


Lampa przednia prawa
- brązowy 2.5 – oczko masy przy prawej przedniej lampie
- szaro czerwony 2.0 – skrzynka bezpieczników -bezpiecznik 4 (odbiór)
- biały 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 8 (odbiór)
- żółty 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 11 (odbiór)

Oczko masy przy prawej przedniej lampie
- brązowy 2.5 – zlutowany kawałek dalej z:
a) brązowy 2.5 – czujnik klocków hamulcowych koła prawego (opcja)
b) brązowy 2.0 – czujnik płynu spryskiwacza (opcja)
c) brązowy 2.5 – lampa przednia prawa

Kierunkowskaz prawy przedni
- czarno zielony 2.0 – do wiązki, gdzie jest zlutowany z:
a) czarno zielony 2.5 – kierunkowskaz prawy tylny
b) czarno zielony 2.5 – lewy włącznik zespolony (R)
c) czarno zielony 2.0 – zegary (2)


Złącze świateł przeciwmgielnych przednich
- czarny 3.0 - skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 9 (odbiór)

Klakson prawy
- czerwono żółty 3.0 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik IV (87)
- czerwono żółty 2.5 – klakson lewy


Klakson lewy
- czerwono żółty 2.5 – klakson prawy


Lampa przednia lewa
- brązowy 2.5 – oczko masy przy lewej przedniej lampie
- szaro czarny 2.0 – skrzynka bezpieczników -bezpiecznik 5 (odbiór)
- biały 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 7 (odbiór)
- żółty 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 10 (odbiór)

Oczko masy przy lewej przedniej lampie
- brązowy 2.5 – lampa przednia lewa
- brązowy 2.5 – zlutowany kawałek dalej z:
a) brązowy 2.5 – czujnik klocków hamulcowych koła lewego (opcja)
b) brązowy 2.0 – czujnik płynu chłodniczego (opcja)

Kierunkowskaz lewy przedni
- czarno biały 2.0 – do wiązki, gdzie jest zlutowany z:
a) czarno biały 2.5 – kierunkowskaz lewy tylny
b) czarno biały 2.5 – lewy włącznik zespolony (L)
c) czarno biały 2.0 – zegary (10)


Czujnik płynu chłodniczego (opcja)
- brązowo czerwony 2.0 – sterownik konsolki (9)
- brązowy 2.0 – oczko masy przy lewej przedniej lampie


Czujnik klocków hamulcowych koła lewego (opcja)
- brązowo żółty 2.0 – sterownik konsolki (6)
- brązowy 2.5 – oczko masy przy lewej przedniej lampie


Wiązka wewnątrz auta prowadzona pod konsolą


Dodatkowa skrzynka bezpieczników
- czerwono niebieski 4.5 – zlutowany z kablami od alternatora (patrz wyżej)
- czarny 4.0 – do wiązki, gdzie jest zlutowany z:
a) czarny 4.0 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik I (87)
b) czarny 3.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 1 (zasilanie)
c) czarny 3.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 12 (zasilanie)

Złącze świateł przeciwmgielnych przednich
- czarny 2.5 - skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 9 (odbiór)


Przekaźnik czasowy oświetlenia wnętrza (opcja)
30 - czerwony 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 13 (odbiór)
31 - brązowy 2.5 – masa
15 - czarny 2.5 – kostka stacyjki
31S - brązowo czerwony 2.5 – krańcówka lewych drzwi przednich
31S - brązowo czerwony 2.5 – krańcówka prawych drzwi przednich
31L - brązowo biały 2.5 – lampka sufitowa / lampki tylnych słupków


Oczko masy przy prawym przednim słupku
- brązowy 3.5 – idzie w wiązce pod konsolą gdzie odgałęzia się do poszczególnych przyłączy zapewniając im połączenie z masą


Wiązka konsolki sufitowej (opcja) lub lampki sufitowej prowadzona prawym przednim słupkiem i nad górną krawędzią szyby przedniej.


Konsolka sufitowa (opcja)
- brązowo biały 2.5 – przekaźnik czasowy oświetlenia wnętrza (31L)
- brązowy 2.0 – oczko masy
- czerwony 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 13 (odbiór)
1 – brązowo żółty 2.0 – sterownik konsolki (16)
2 – brązowo biały 2.0 – sterownik konsolki (14)
3 – czarno czerwony 2.0 – sterownik konsolki (17)
4 – brązowo czarny 2.0 – sterownik konsolki (12)
5 – brązowo czerwony 2.0 – sterownik konsolki (13)
6 – brązowo zielony 2.0 – sterownik konsolki (15)

Lampka w lusterku (opcja)
- brązowy 2.0 – oczko masy
- czerwony 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 13 (odbiór)

Lampka sufitowa (jeśli nie ma konsolki)
- brązowo czerwony 2.5 – krańcówki drzwi przednich
- brązowy 2.0 – oczko masy
- czerwony 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 13 (odbiór)


Złącze światła przeciwmgielnego
- szary 2.5 (pojedynczy) – włącznik światła przeciwmgielnego tylnego (5)
- żółto czerwony 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 11 (odbiór)
- szary 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (odbiór)


Oświetlenie schowka
- szaro czarny 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (odbiór)
- brązowo czerwony 2.0 – włącznik oświetlenia schowka


Sterownik konsolki (opcja)
1 – szaro czarny 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (odbiór)
5 – brązowo żółty 2.0 – czujnik hamulca prawego koła
6 – brązowo żółty 2.0 – czujnik hamulca lewego koła
7 – brązowo zielony 2.0 – czujnik paliwa
8 – brązowo biały 2.0 – czujnik płynu spryskiwacza
9 – brązowo czerwony 2.0 – czujnik płynu chłodniczego
10 – brązowy 2.0 – bagnet oleju
11 – brązowo czarny 2.0 – bagnet oleju
12 – brązowo czarny 2.0 – konsolka (4)
13 – brązowo czerwony 2.0 – konsolka (5)
14 – brązowo biały 2.0 – konsolka (2)
15 – brązowo zielony 2.0 – konsolka (6)
16 – brązowo żółty 2.0 – konsolka (1)
17 – czarno czerwony 2.0 – konsolka (3)
18 – czarno żółty 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 2 (odbiór)
20 – czerwony 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 13 (odbiór)
22 – brązowy 2.0 – masa


Zapalniczka
- czerwony 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 13 (odbiór)
- brązowy 2.5 – masa
- szaro żółty 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (odbiór)


Zegarek
- brązowy 2.0 – masa
- szaro żółty 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (odbiór)
- czarno brązowy 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 2 (odbiór)
- czerwony 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 13 (odbiór)


Kontrolki ładowania i ciśnienia (opcja)
- czerwono żółty 2.5 – akumulator
- czerwony 2.5 – alternator
- brązowy 2.0 – masa
- szaro zielony 2.0 – potencjometr jasności podświetlenia zegarów (3)


Włącznik wentylatora
1 - czarno czerwony 2.5 – wentylator
2 - czarno żółty 2.5 – wentylator
3 - czarno zielony 2.5 – wentylator
5 - szaro zielony 2.0 – potencjometr jasności podświetlenia zegarów (3)
- - brązowy 2.0 – masa
"środkowy konektor" - czarno czerwono żółty 3.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 1 (odbiór)


Podświetlenie regulacji nawiewu
- brązowy 2.0 – masa
- szaro zielony 2.0 – potencjometr jasności podświetlenia zegarów (3)


Włącznik wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby (tylko kombi)
1+6 - brązowy 2.0 – masa
2 - szaro żółty 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (odbiór)
3 - czarno żółty 2.5 – pompka spryskiwacza tylnej szyby
4 - czarno fioletowy 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 2 (odbiór)
5 - czarny 2.5 – złącze wycieraczki (we wnęce na koło zapasowe)

Włącznik ogrzewania tylnej szyby
1 - brązowy 2.0 – masa
2 - szaro żółty 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (odbiór)
4 - czarno niebieski 3.5 – złącze ogrzewania tylnej szyby (we wnęce lewej tylnej lampy)
4 - czarno niebieski 2.5 – złączka elektrycznych lusterek
5 - czarny 3.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 12 (odbiór)


Potencjometr interwału pracy przerywanej wycieraczek szyby przedniej
1 - brązowy 2.0 – masa
2 - czarno żółty 2.5 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik VII (P)
3 - czarno żółty 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 2 (odbiór)
4 - szaro żółty 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (odbiór)

Potencjometr jasności podświetlenia zegarów
1 - brązowy 2.0 – masa
2+4 - szary 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (odbiór)
3 - szaro zielony 2.0 – idzie do instalacji, gdzie rozdziela się na:
a) szaro zielony 2.0 – podświetlenie regulacji nawiewu
b) szaro zielony 2.0 – podświetlenie kontrolek ciśnienia i ładowania
c) szaro zielony 2.0 – włącznik wentylatora (5)
d) szaro zielony 2.0 – szaro/zielony żeński konektor za zegarami
e) szaro zielony 2.0 – zegary (1)

Włącznik światła przeciwmgielnego tylnego
1 - brązowy 2.0 – masa
3 - szaro żółty 2.5 – światło przeciwmgielne tylne
5 - szary 2.5 – pojedyńczy szary męski konektor przy złączu światła przeciwmgielnego (okolice prawego przedniego słupka)
6 - szaro żółty 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (odbiór)


Złącze zegarów
1 – szaro zielony 2.0 – potencjometr jasności podświetlenia zegarów (3)
2 – czarno zielony 2.0 – do wiązki, gdzie jest zlutowany z:
a) czarno zielony 2.5 – kierunkowskaz prawy tylny
b) czarno zielony 2.5 – lewy włącznik zespolony (R)
c) czarno zielony 2.0 – kierunkowskaz prawy przedni
4 – zielony 2.0 – złącze wiązki silnikowej (do modułu lub zacisku "-" cewki jako sygnał dla obrotomierza)
5 – czerwono biały 2.0 – złącze wiązki silnikowej (do czujnika temperatury)
6 – niebieski 2.0 – niebieski żeński konektor za zegarami
6 – niebieski 2.0 – alternator
7 – czarno żółty 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 2 (odbiór)
8 – brązowo żółty 2.0 – złącze czujnika płynu hamulcowego
9 – niebiesko Biały 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 7 (zasilanie)
10 - czarno biały 2.0 – do wiązki, gdzie jest zlutowany z:
a) czarno biały 2.5 – kierunkowskaz lewy tylny
b) czarno biały 2.5 – lewy włącznik zespolony (L)
c) czarno biały 2.0 – kierunkowskaz lewy przedni
11 – brązowy 2.0 – masa
13 – niebiesko czarny 2.0 – czujnik paliwa

Złącze elektrycznych lusterek (czerwone, w tle zdjęcia)
- czarno niebieski 2.5 – włącznik ogrzewania tylnej szyby (4)
- czerwony 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 13 (odbiór)


Włącznik światła STOP
- czarno czerwony 2.5 – lampa tylna lewa (światło stopu)
- czarno czerwony 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 2 (odbiór)


Kostka stacyjki
- czerwony 4.0 – alternator
- czarny 3.5 – do wiązki, gdzie jest zlutowany z:
a) czarno żółty 4.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 2 (zasilanie)
b) czarny 2.5 – przekaźnik czasowy oświetlenia wnętrza (3)
c) czarny 3.5 – prawy włącznik zespolony (15)
d) czarno brązowy 3.5 – lewy włącznik zespolony (15)
e) czarny 2.0 – złącze wiązki silnikowej (do modułu lub zacisku "+" cewki jako sygnał włączonego zapłonu)
- czarno niebieski 3.5 – konektor żeński przy złączu wiązki silnikowej (spięty z czarno czerwonym 3.5 konektorem męskim idącym do złącza wiązki silnikowej)
- szary 2.5 – lewy włącznik zespolony (P)
- żółty 2.5 - radio

Luźne żeńskie konektory za zegarami
- szaro zielony 2.0 – potencjometr jasności podświetlenia zegarów (3)
- niebieski 2.0 – zegary (6)


Prawy włącznik zespolony
15 - czarny 3.5 – kostka stacyjki
30 - czerwony 3.0 – alternator
31b1 - brązowo biały 3.0 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik VII (31b1)
53 - zielony 3.0 – silnik wycieraczek przedniej szyby
53-2 - czarno zielony 3.0 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik VII (54)
53b - czerwony 3.0 – silnik wycieraczek przedniej szyby
53c - czarny 2.5 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik VI (31b1)
s54 - biało czarny 3.5 – do wiązki, gdzie jest zlutowany z:
a) biało czarny 2.5 – złącze instalacji świateł dalekosiężnych przy prawym włączniku zespolonym
b) biało czarny 3.5 – lewy włącznik zespolony (56)
54 - czarno fioletowy 3.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 2 (odbiór)
58K - szaro żółty 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (zasilanie)
58R - szaro biały 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 4 (zasilanie)
58R - szaro czerwony 2.0 – lewy włącznik zespolony (PR)
58L - szaro czarny 2.0 – lewy włącznik zespolony (PL)
58L - szaro zielony 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 5 (zasilanie)
- brązowo żółty 3.0 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik VII (31b2)
- brązowy 2.0 – idzie w wiązce pod konsolą gdzie odgałęzia się do poszczególnych przyłączy zapewniając im połączenie z masą


Lewy włącznik zespolony
15 - czarno brązowy 3.5 – kostka stacyjki
49 - czarno czerwony 2.5 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik V (49)
49a - czarno biało zielony 2.5 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik V (49a)
54 - czarny 3.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 2 (odbiór)
56 - biało czarny 3.5 – prawy włącznik zespolony (s54)
56a - biały 3.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 8 (zasilanie)
56b - żółty 3.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 11 (zasilanie)
P - szary 2.5 – kostka stacyjki
PR - szaro czerwony 2.0 – prawy włącznik zespolony (58R)
PL - szaro czarny 2.0 – prawy włącznik zespolony (58L)
H30 - czerwony 3.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 13 (odbiór)
L - czarno biały 2.5 – do wiązki, gdzie jest zlutowany z:
a) czarno biały 2.0 – kierunkowskaz lewy przedni
b) czarno biały 2.5 – kierunkowskaz lewy tylny
c) czarno biały 2.0 – zegary (10)
R - czarno zielony 2.5 – do wiązki, gdzie jest zlutowany z:
a) czarno zielony 2.0 – kierunkowskaz prawy przedni
b) czarno zielony 2.5 – kierunkowskaz prawy tylny
c) czarno zielony 2.0 – zegary (2)


Złącze klaksonu
- brązowy 2.0 – masa
- brązowo biały 2.0 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik IV (86)


Oczko masy przy lewym przednim słupku
- brązowy 3.5 – idzie w wiązce pod konsolą gdzie odgałęzia się do poszczególnych przyłączy zapewniając im połączenie z masą


Złącze wiązki silnikowej (czerwone)
- czerwono biały 2.0 – zegary (5)
- zielony 2.0 – zegary (4)
- czarny 2.0 – kostka stacyjki
- czarno czerwony 3.5 – konektor męski przy złączu wiązki silnikowej (spięty z czarno niebieskim 3.5 konektorem żeńskim idącym do kostki stacyjki)

Złącze czujnika płynu hamulcowego (czarne)
- brązowo żółty 2.0 – zegary (8)
- brązowo zielony 2.0 - czujnik hamulca ręcznego

Dwa spięte ze sobą konektory
- czarno niebieski 3.5 - kostka stacyjki
- czarno czerwony 2.0 – skrzynka bezpieczników - przekaźnik I (86)
- czarno czerwony 3.5 – złącze wiązki silnikowej


Wiązka wewnątrz auta prowadzona wzdłuż tunelu


Włącznik światła cofania
- czarny 2.5 – lampa tylna lewa (światło cofania)
- czarno niebieski 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 2 (odbiór)


Podświetlenie popielniczki
- brązowy 2.0 – masa
- szaro żółty 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (odbiór)


Czujnik hamulca ręcznego
- brązowo zielony 2.0 – złącze czujnika płynu hamulcowego


Zapalniczka tylna
- brązowy 2.5 – masa
- czerwony 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 13 (odbiór)
- szaro żółty 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (odbiór)


Wiązka wewnątrz auta prowadzona wzdłuż prawego progu, następnie do lewej tylnej lampy i ostatecznie do prawej tylnej lampy


Krańcówka lewych drzwi przednich
- brązowo czerwony 2.5 – przekaźnik czasowy oświetlenia (31S) lub bezpośrednio do lampki sufitowej
- brązowo czerwony 2.5 – krańcówka lewych drzwi tylnych


Krańcówka lewych drzwi tylnych
- brązowo czerwony 2.5 – krańcówka lewych drzwi przednich


Krańcówka prawych drzwi przednich
- brązowo czerwony 2.5 – przekaźnik czasowy oświetlenia (31S) lub bezpośrednio do lampki sufitowej
- brązowo czerwony 2.5 – krańcówka prawych drzwi tylnych


Krańcówka prawych drzwi tylnych
- brązowo czerwony 2.5 – krańcówka prawych drzwi przednich

Za oparciem kanapy tylnej znajduje się złącze czujnika paliwa (brak zdjęcia)
- brązowo zielony 2.0 – sterownik konsolki (7) (opcja)
- brązowy 2.0 – masa
- niebiesko czarny 2.0 – zegary (13)


Pompka spryskiwacza tylnej szyby (tylko kombi)
- brązowy 2.0 – masa
- czarno żółty 2.5 – włącznik wycieraczki (3)

Złącze wycieraczki tylnej szyby (tylko kombi)
- czarno fioletowy 3.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 2 (odbiór), zaś w drugą stronę do silnika wycieraczki tylnej szyby
- czarny 2.5 – włącznik wycieraczki tylnej szyby (5), zaś w drugą stronę do silnika wycieraczki tylnej szyby



Złącza ogrzewania tylnej szyby i lampki bagażnika (we wnęce lewej tylnej lampy)
- czarno niebieski 3.5 – włącznik ogrzewania tylnej szyby (4), zaś w drugą stronę do lewego przyłącza ogrzewania szyby
- czerwony 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 13 (odbiór), zaś w drugą stronę do lampki bagażnika


Lampka bagażnika
- czerwony 2.0 – złącze lampki bagażnika (we wnęce lewej tylnej lampy)
- brązowy 2.0 - masa
- brązowy 2.0 - włącznik grawitacyjny lampki (w klapie tylnej w kombi, lub na zawiasie klapy tylnej w sedanie)


Lampa tylna lewa
- czarno biały 2.5 – do wiązki, gdzie jest zlutowany z:
a) czarno biały 2.0 – kierunkowskaz lewy przedni
b) czarno biały 2.5 – lewy włącznik zespolony (L)
c) czarno biały 2.0 – zegary (10)
- szaro czarny 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 5 (odbiór)
- czarno czerwony 2.5 – włącznik światła STOP
- czarno czerwony 2.5 – lampa tylna prawa (STOP)
- czarny 2.5 – włącznik światła cofania
- czarny 2.5 – lampa tylna prawa (światło cofania)


Oświetlenie tablicy rejestracyjnej
- szary 2.0 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 3 (odbiór)

Złącze światła przeciwmgielnego tylnego
- brązowy 2.0 – masa
- szaro żółty 2.5 – włącznik światła przeciwmgielnego tylnego (3)


Lampa tylna prawa
- czarno zielony 2.5 – do wiązki, gdzie jest zlutowany z:
a) czarno zielony 2.0 – kierunkowskaz prawy przedni
b) czarno zielony 2.5 – lewy włącznik zespolony (R)
c) czarno zielony 2.0 – zegary (2)
- szaro czerwony 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 4 (odbiór)
- czarno czerwony 2.5 – lampa tylna lewa (STOP)
- czarny 2.5 – lampa tylna lewa (światło cofania)

Wiązka klapy tylnej (kombi)


Lewe przyłącze ogrzewania szyby
- czarno niebieski 3.5 – złącze ogrzewania tylnej szyby (we wnęce lewej tylnej lampy)


Prawe przyłącze ogrzewania szyby
- brązowy 3.5 - masa


Silnik wycieraczki tylnej szyby
- czarno fioletowy 3.5 – złącze wycieraczki tylnej szyby
- czarny 2.5 – złącze wycieraczki tylnej szyby
- brązowy 2.5 - masa


Włącznik grawitacyjny lampki bagażnika
- brązowy 2.0 - lampka bagażnika

Siłownik zamka klapy tylnej
- żółty 2.5 - poprzez złącze przy pompce spryskiwacza do instalacji zamka centralnego
- biało czerwony 2.5 - poprzez złącze przy pompce spryskiwacza do instalacji zamka centralnego

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl

Komentarze

Swietna robota,dzis jak przegladałem książke od granady to w schematach elektrycznych mam kształty kostek elektrycznych,może przyda sie do tego?

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-14 22:30:30]


cholernie dużo pracy . Nie znam sie na tym ale wygląda na dobrą robotę! dzięki!

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-14 22:31:08]


Oooożesz ja piernicze, Gryziu, niezła robota. Cenka opada. Dzięki wielgachne, to się napewno przyda. Też teraz w kablach siedzę to może dołączę do tego opisu wg Twojego algorytmu. Naprawdę szacunek ;))

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-14 22:41:06]


Gryziu, jeszcze tego nie przeczytałem, ale za samą ilość tekstu i zdjęć no i za to, że dotyczy to Granady, którą jestem przede wszystkim wielce zainteresowany wielkie, naprawdę wielgachne DZIĘKI!!!

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-15 00:50:07]


Kurcze, 10 minut gryzmoliłem żeby przedstawić pewien problem jaki mam w elektryce ale odnosząc się do opisu Gryzia, problem sam się rozwiązał. Chodziło o to, że jeśli wiązka silnika jest nie podpięta to nie będą działały elektryczne szyby ;D Ma to związek z rozrusznikiem, hehehe. Opis genialny ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-15 02:10:34]


Podziwiam doceniam klaszcze :) SZACUN

japer Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-15 03:10:40]


Niestety nie mam Grani, ale opis fenomenalny. Respect

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-15 08:50:57]


Profesjonalna robota! Dziekujemy!

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-15 08:59:02]


Również dziękuję!

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-15 09:33:59]


I ja dziękuję... jeśli kiedykolwiek zabiorę się za elektrykę w granadzie sam to to będzie najlepszy przewodnik! Haynes wymięka! :D

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-15 09:40:50]


Widzę że jeszcze komuś się chce coś robić dla ogółu. Loża malkontentów nie odezwała się póki co, ale pamiętaj Gryziu, że jest taki przycisk "cenzura" :-)

Dobra robota. Na pewno niejednemu się przyda.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-15 09:54:57]


Super! To jest to czego brakowało nam bardzo.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-15 09:58:46]


Normalnie MISTRZUNIO :)

Wielkie brawa za robotę :O:O:O

PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-15 12:48:58]


Podziwiam Cię Gryziu. Wielki szacunek. I podziękowania też się należą bo pewnym jest że przyda mi się kiedyś.

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-15 12:56:41]


Brawo Gryziu:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-15 13:48:05]


Genialna robota!

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-15 18:46:14]


Potwierdzam i chylę czoła za chęci i skrupulatność ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-15 18:48:31]


SZACUN!

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-15 20:39:07]


hmm... że tak powiem zajedwabiście :)
PS. mam nadzieję że się nie obrazisz jak skopiuje całą stronę wraz ze zdjęciami i wydrukuje to jako podręcznik ?:)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-15 21:53:56]


Spoko :) po to napisane, żeby się przydało :)
A podziękowania, to raczej się Anetce należą za cierpliwość :D

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-19 10:35:23]


mnie się właśnie przydało, kawał dobrej roboty.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2010-04-28 12:33:31]


Podziwiam takie poświęcenie dla dobra ogółu i dziękuję - na pewno się kiedyś przyda.

slawekw. [2010-06-24 22:01:10]


gicio

joystic Dokładna lokalizacja na mapie [2010-08-01 11:19:16]


Gratuluje artykulu, co prawda mialem sciorpio, ale pamietam ze tam elektryka najprostsza nie byla. ale to to jest prawie doktorat :D Ech stare fordy....

Mattai [2011-02-06 19:59:54]


Dzięki Gryziu - przyda się na pewno - to jest ogrom pracy , jeszcze nasze dzieci będą z tego korzystać ;)

cortinas !G.O.P! [2011-02-12 10:21:32]


gryziu - napracowałeś się. Z pewnością wiele osób będzie korzystać.

Jednak dla mniej zdolnych elektryków samochodowych polecam sprawdzone książki Herr Dieter Korp - Jetzt helfe ich mir selbst

książkę można kupić legalnie, rozpowszechnianie publiczne treści chyba nie.

Najważniejsze, że już w kilka sekund wiadomo: jaki kolor kabelka, jaki gruby, gdzie ma być, i wszystko co potrzeba.

Ale można też iść pod górkę! Życzę powodzenia w dalszych opisach, tylko po co, jak to już wszystko jest i to fachowo a nie tak jak w przedszkolu.

zenonDWR [2011-05-24 00:13:30]


No to współczujemy przedszkola, oj bardzo.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-05-24 00:38:51]


Mam książeczki "Jetzt hilfe ich mir selbst" i w przypadku Capri nie jest to tak wspaniale opisane , a oprócz tego potrzeba lupy :-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-05-24 00:56:27]


Zenon, co Ty za poradniki małżeńskie tu cytujesz... "Jetzt helfe ich mir selbst"? ojej...

Mysza liil (EM) [2011-05-24 07:21:06]


Zenon, uważam się za całkiem zdolnego elektryka i powiem Ci, że jak mam z tych zasranych niemieckich schematów coś sie dowiedzieć, to mnie szlag trafia. Gryziowe rozkminy są zdecydowanie prostsze w obsłudze, naprawdę.
Pomijam, że z faszystowskiego narzecza rozumiem tylko "aine flasze byte" i "wi fir kosted das frau?".

Raul Dokładna lokalizacja na mapie [2011-05-24 08:07:57]


'was kostet' bardziej niż 'wieviel' ;) Ale germańskich książek też nie cierpię ;/

Mysza liil (EM) [2011-05-24 10:45:57]


Takie pytanie mam czy to jest cały czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym bo po podłączeniu tak jak na schemacie czyli masa masą a plus z piny 9 z kompa święci cały czas. Może czegoś mu brakuje jakiegoś elementu konsrukcji. Pytam bo cieknie mi z tego zbiornika i myślę czy szukać czujnika czy zaślepić czymś.
Ma ktoś taki czujnik?

Prorok Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-16 00:24:00]


Czujnik ze zdjecia jest niekompletny. Brakuje jednej dużej części. Ten nadaje się na śmietnik.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-07-16 09:24:57]


Ale profesjonalna wiązka ;-)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-16 09:26:46]


Dzięki Dred.
Ma ktoś taki czujnik? Albo cały zbiornik wyrównawczy z czujnikiem?

Prorok Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-16 15:07:26]


Jak w Granadzie wygląda jest rozwiązana sprawa z czujnikiem płynu hamulcowego i ręcznego ?
Zakładam w Transicie ten licznik i stanąłem właśnie z tą kontrolką płynu i ręcznego. Sprawdzając taśmę z tyłu licznika wychodzi na to, że do żarówki musi dojść plus, ale znowu masa jest połączona diodą z inną ścieżką z masą, więc trochę się gubię w zeznaniach.
Czujnik ręcznego i czujnik płynu podaje plus do kontrolki ?
Bo na foto widać, że od czujnika ręcznego idzie tylko jeden kabel, więc masa musi się brać wtedy z samej dźwigni ręcznego ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-10-24 16:21:08]


Kontrolka ma podpięty na stałe + "po stacyjce", zaś - jest łączony z masą poprzez czujnik ręcznego bądź czujnik poziomu płynu.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-10-24 17:29:21]


hej
Jestem na etapie montowania zegarka elektronicznego i dodatkowych zegarów i w związku z tym mam pytanko...czy wtyczki w granadzie(golas) będą gdzieś do tego czy trzeba wszytkie kable ciągnać???

Kilgore [2013-09-14 13:26:51]


Nie będzie. Były różne wiązki w zależności od wersji.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-09-14 14:30:49]


Dzieki szukałem i nic nie znalazłem :D
Mam już wszystko przestudiowane i prawie wszytko wiem gdzie podpiąć. Nie mam tylko pojecia gdzie najlepiej było by podpiąć wskaźnik ładowania czerwono żołty i czerwony??

Kilgore [2013-09-14 22:13:46]


Ja podłączyłem jeden bezpośrednio do + akumulatora a drugi do B+ altka i działa :)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-09-14 22:29:17]


Dzieki mi bardziej chodzi o to czy te kable są już gdzieś w aucie i jak mogę je namierzyć? Jeśli nie to czy mam puścić nowe przewody bezpośrednio do aku i altka. Czy nie mają iść przez bezpieczniki?


Mam też do podpięcia otwieranie bagażnika i nie wiem jak..

1- ma iść do bagażnika??
2- dochodzi do czerwono żółtego przewodu przez podwójną wtyczke
3- zasilanie???? gdzie najlepiej?

niebieski przewód ma być wpięty pomiedzy ten z wiązki ? To jest za zegarami i co to za sygnał?

Kilgore [2013-09-14 23:10:10]


Gryziu już Tobie napisał, że nie znajdziesz tych kabli. Dzisiaj mi się już nie chce, jutro Tobie napisze co i jak.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-09-14 23:25:51]


Niebieski to plus przy URUCHOMIONYM silniku, blokuje obwód elektrycznego otwierania by nie zadziałało przypadkiem podczas jazdy.

Mysza liil (EM) [2013-09-15 16:29:16]


Auta jeszcze nie odpalałem ale dopiero po wpięciu tego niebieskiego w obwód otwieranie bagażnika zadziałało, kabel 3 wpiąłem do 13 bezpiecznika a powinien być wpięty do tego grubego czerwono-niebieskiego ale przez dodatkową skrzynkę bezpieczników.
2 - zostawiłem jak na fotce i nie wiem co to jest do końca(z pomiraów wynika żę masa)..

Kilgore [2013-09-15 22:53:53]


To się podepne ;-) poszukuje schematu do trip komputera, udało mi się ogarnąc całą reszte extra wyposażenia, ale na trip-ie poległem, podpinałem 2 inne i żadnej reakcji. poprzedni właścicel wspominał że od czasu do czasu podczas jazdy się załaczął po czym wszystko gasło i nie wiadomo kiedy się zapalił, czy ktoś ma jakiś schemat, albo wie mniej wiecej gdzie szukać przyczyny??

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-07-22 18:26:19]


Witam
Montuje sobie wiązkę centralnego zamka, lusterek i elektrycznych szyb i mam kilka wątpliwości. Możę ktoś będzie mógł mi pomóc :) Większości sie domyślam po kolorach...

1) Fotka nr 1 wtyczki 1 i 2 powinny byś spięte mimo innych kolorów ? Sa to drzwi od kierowcy. Na fotce numer 2 widać te przewody (idą do tego podwójnego przekaźnika)

2) fotka nr 1, wtyczka nr 3 od czego to może być ?

3)fotka nr3, wtyczka 5 gdzie podpiąć i co to jest

4)fotka n4, wtyczka nr 6 czerwony przewód co to może być ? Drzwi prawe przednie

Kilgore [2015-07-24 00:48:22]


5) nr1 do czego służy ten przewód ?
6) nr2 czy zaznaczone miejsce to prawa strona czy lewa ;)

Kilgore [2015-07-24 00:59:29]


Zamieniłeś fotki nr 1 i 2, ale odpowiadam:

1. Tak, mimo innych kolorów przewodów, kolor wtyczek się zgadza.
2. Może być od centralnego tylnej klapy lub tylnych drzwi.
3. Zasilanie czegoś. To rozgałęźnik. Rozpinasz zasilanie przy dodatkowej wtycze bezpieczników, wpinasz rozgałęźnik i zyskujesz możliwość podłączenia dodatkowego urządzenia. Prawdopodobnie zasilanie elektrycznych lusterek, ale nie widzę.
4. Zostaje wolny
5. Do centralnego tylnej klapy
6. Wyłączniki szyb podpowiedzą, inaczej nie podepniesz. Wyłącznik od kierowcy ma dodatkowy pstryczek blokady tylnych szyb.

Mysza liil (EM) [2015-07-24 08:26:21]


Jeśli z drugiego zdjęcia 1 to jest centralny lewy przód to 3 będziesz wpinał z przewodem ze zdjęcia 5 który jest bardzo długi i idzie wzdłuż lewego progu wewnętrznego, potem za/pod oparciem tylnej kanapy i po nadkolu i nad prawą tylną lampą do centralnego zamka.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-07-24 09:06:33]


A odnośnie kostek elektrycznych szyb. To zestaw co ma więcej pinów jest od kierowcy.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-07-24 09:07:48]


Dziękuję za pomoc, bardzo mi to pomogło
dred - waśnie zastanawiałem sie gdzie to podpiąć. Dzięki kolor sie zgadza.

Kilgore [2015-07-24 22:27:51]


1) czerwona wtyczka ? To jest wiązka idąca do lusterka lewych drzwi..(czytałem ze lusterka sie podpina pod ogrzewanie tylnej szyby może to to ?)

2)Czarno niebieski kabel w podwójnej izolacji, idzie do jednego przekaźnika. Może kotoś wie gdzie to podpiąć

Kilgore [2015-07-25 22:26:16]


Witam
Do skończenia montażu c3 brakuje mi tylko wiązki. Dostałem część wiązki i nie wiem jak podłączyć odcięcie rozrusznika... Gdzieś przy lewym słupku powina być czerwona wtyczka ale jak to podłączyć to nie wiem?? Byłbym bardzo wdzięczny za wytłumaczenie ;)

Kilgore [2016-04-26 19:06:16]


znalazłem jeszcze taką fotkę na forum ale bez objasnienia

Kilgore [2016-04-26 19:18:40]


Masz niekompletna wiazke. Powinna wyglądać jak na drugim zdjęciu.

Mysza liil (EM) [2016-04-27 02:58:47]


przekaznik odcina sygnal ze stacyjki do rozrusznika w polozeniu dzwigni innym niz N lub P. Idzie po to przewod ze skrzyni. Przekaznik jest wpiety w obwod rozrusznika wlasnie przy lewym slupku A. W skrzyni jest jeszcze przewod do czujnika swiatel wstecznego, ale nie pamietam dokad sie laczy.

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-27 07:31:50]


To że mam ciachniętą wiązkę to zdaje sobie sprawę ale muszę odtworzyć brakujący kawałek. Jak dobrze rozumiem to skrzynia poda masę na wejście sterujące przekaźnika do tego "+" to czerwony przewód 4 z drugiej fotki.
Do styków przekaźnika podpiąć przewody z wtyczki przy słupku. Czy tak to ma być podpięte ?

Pamieta ktoś gdzie wpiąć w wiązkę 4 i 5 ?

Kilgore [2016-04-27 10:20:03]


Rozpinasz te czerwone wtyczki przy lewym słupku A. Ten obwód ma zwierać przekaźnik sterowany z wtyczki czujnika w skrzyni. Przekaźnik do zasilania jest wpięty w skrzynkę bezpieczników od wypasu nad nogami pasażera. Oświetlenie biegozmieniacza to oczywiste gdzie jest, pozostałe dwa kabelki od czujnika (sygnał wstecznego) łączą się z resztą wiązki +/- pod środkową konsolką z przodu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-27 10:59:22]


Dzięki To ośietlenie biegozmieniacza wcale nie takie oczywiste, ale podejrzewam ze gdzieś w okolicach dodatkowej skrzyneczki trzeba się wpiąć?

Kilgore [2016-04-27 12:09:30]


Nie, wpinasz się we wtyczkę gdzieś pod konsolką środkową, kabelek szary z żółtym paskiem chyba jest od podświetlenia wszystkiego.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-04-27 12:24:15]


zgadza się szary z żółtym paskiem

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-27 13:16:01]


Co to za kabelki i gdzie je podłączyć?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-10-25 09:55:34]


o też takie mam coś przy stacyjce i byłem ciekaw

Al_Coholik [2017-10-25 10:23:09]


Gryziu czy jestes w stanie wyjaśnić mi jak to sie dzieje, że w przypadku gdy są halogeny podłączone to jak właczysz długie to one gasną? Tzn. nie da się jednocześnie mieć włączonych halogenów i długich. Długie na błysku są i wtedy halogeny pozostają właczone, ale jak sie włączy długie na stałe to halogeny gasną.
Zawsze tak było, wiązki oryginalne nie grzebane. Pytam bo chciałbym niedługo podłączyć halogeny w kombiaku i zastanawiam sie cy taki sam efekt osiągnę montując wszystko tak jak było fabrycznie.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-04-16 14:32:33]


Przekaźnik halogenów jest zasilany z obwodu świateł mijania, a przy zmianie na światła drogowe, światła mijania są wyłączane. Zatem i halogeny gasną.
Aktywowanie poganiaczy nie wyłącza obwodu świateł mijania, więc i halogeny pozostają wówczas włączone.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-04-16 15:06:46]


Dziękuję:) To teraz jeszcze wystrugaj mi wiązkę P&P:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-04-16 15:17:10]


Układ świecenia mijania/drogowe/halogeny był też zależny od rynku przeznaczenia - w aucie ze Szwajcarii halogeny się nie włączą dopóki nie wyłączę świateł mijania.

Konar [2020-04-16 16:15:46]


Gryziu napisał

"Złącze elektrycznych lusterek (czerwone, w tle zdjęcia)
- czarno niebieski 2.5 – włącznik ogrzewania tylnej szyby (4)
- czerwony 2.5 – skrzynka bezpieczników - bezpiecznik 13 (odbiór)"



I tu mam pytanie. Dokładam kompletną wiązkę centralnego, elektrycznych szyb i lusterek do Granady total golas. Oczywiście w związku z bieda wersją nie mam gdzie podłączyć tej czerwonej wtyczki. Czasami widziałem elektryczne lustra z odpiętą tą wtyczką i tak naprawdę nie wiem czy koniecznie musi być wpięta w wiązkę, czy jednak trzeba zatrudnić autora tego wątku do stworzenia takowej wiązki :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-14 21:30:59]


A to nie jest grzanie?

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie [2020-11-14 22:34:32]


Ta wtyczka robi tylko, żeby po włączeniu ogrzewania szyby tylnej również grzały się lusterka. Na bujanie nimi nie ma wpływu.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-15 09:22:55]


Szkoda, że nie wiedziałem że tego nie masz to bym rozpruł jedna z kilku wiązek które mam i dorzucił ten kabel wraz z informacją, gdzie to się zaczyna, abyś tam podłączył. Ewentualnie podłącz tymczasowo pod guzik grzania jakoś na krótko, a za kilka tygodni zrobię ekstrakcje, abyś miał jak należy, a nie nasz polski / narodowy drut.....

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-15 16:10:30]


Zagadek ciąg dalszy.
Miałem pod ręką kompletną wiązkę od centralnego zamka, włożyłem do auta, wszystko podpięte i oprócz tego, że nie działato dodatkowo prawy tylny siłownik robił za grzałkę.

Podmiana centralki, sprawdzanie na krótko nie dawało żadnego efektu.

Wyciagnalem inną wiązkę, taka, która działała w mojej poprzedniej Granadzie i się okazuje że jest trochę inna. Nie ma wypuszczonego przewodu do masy i we wtyczkach zamiast 6 przewodów ma 4.

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć do jakich wersji przeznaczone były ów wiązki? Czym się różniły oprócz tego co widać gołym okiem?


Centralki, które posiadam mają 4 piny. Z takimi 6pinowymi się nie spotkałem.

Wiązka grzejąca siłownik

Wiązka grzejąca siłownik

Działająca

Działająca

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-03-26 13:31:50]


Misiek 3M coś będzie wiedział o wiązkach na 6 pinów bo z podobnym tematem walczył/walczy.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-03-26 14:18:09]


A ta z mniejszą liczbą kabli, to nie od 2D?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-03-26 15:43:35]


No nie, bo ma normalnie wyjścia na tylne drzwi.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-03-26 15:45:37]


No, dobra. W Haynesie od przedlifta, na schemacie, do modułu idzie w sumie 11 kabli, ale idą one tylko do 8 pinów. Tak, jak właśnie w tych Twoich drugich wtyczkach. No i też nie ma kabla do masy.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-03-26 16:01:09]


Sterownik na dwie wtyczki po 6 kabli jest nowszy. Zauważono widocznie, że odpalenie takich czterech siłowników na raz powoduje duży spadek napięcia. Dlatego nowszy sterownik ma podzielone zamki na dwie grupy, odpala najpierw dwa siłowniki i po chwili kolejne dwa.

Mysza liil (EM) [2022-03-28 07:46:48]


Oryginalny dekielek bezpieczników:

Biger Dokładna lokalizacja na mapie [2022-03-28 07:55:49]


Rozwiewając wątpliwości.

Grzebiąc w kartonach z różnościami znalazłem to :) czyli jednak występowała w przyrodzie centralka na 6pinow.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-04-05 10:02:29]


A to ktos mial wątpliwości?

Mysza liil (EM) [2022-04-25 10:09:07]


Mysz, nie każdy rozebrał i złożył naście czy więcej Granad i czasami rzeczy dla niektórych oczywiste, warto napisać dla wiedzy większych amatorów ;)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-04-28 11:12:00]


Ktoś wie jakie zastosowanie ma ten przekaźnik? U mnie przewody idą do nikąd niestety

.adrian [2022-06-06 17:48:17]