logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Arunas - Ford Capri Mk III 2.8i V6 Koeln 1982 » Rozbiorka i remont budy

Arunas - Ford Capri Mk III 2.8i V6 Koeln 1982 - Rozbiorka i remont budy

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Arunas Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Capri Mk III 2.8i V6 Koeln 1982
Status: aktualnie posiadany (od 2021-01-25)
Aktualizacja: 2024-05-04 15:06:14

Capri juz w cieplutkim garazu.. Zaczynamy rozbiorke, dokladnejsze badanie stanu i objetosci napraw, czyszczenie budy od smoly i na koniec spawanie..

Komentarze

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-11-27 14:38:55]


Bez tragedii :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-11-27 14:55:37]


Conajmniej duzych niespodzianek nieznalazlem.. :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-11-27 21:37:40]


Fajna fura ,robota no i garaż , w ktorym można na spokojnie sobie dłubać .Pozdrawiam

krzys escort mk2 [2021-11-27 22:20:35]


Ty to lubisz/wolisz gonić tego króliczka :)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-11-28 12:31:21]


To wzmocnienie na wysokości kolumny to oryginał występujący w 2.8? Mam 2 capri jeden z V6 drugi był R4 i zaden z nich takiego czegoś nie miał

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-11-28 14:48:06]


Tak, te wzmocnenia wystepowaly tylko w 2.8i i 3.0, tak samo jak i dodatkowe wzmoznenia mocowan mcphersonow ze strony komory silnika..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-11-28 15:09:45]


W mojej V6 występują wzmocnienia komory silnika w narożniku fartucha błotnika o te Ci chodzi?

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-11-28 16:18:20]


Nie.. Te w rogach komory silnika wystepowali we wszystkich V6. Mialem na myszli te:

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-11-28 17:07:46]


Po zeskrobaniu prawie wszystkiej smoly i oryginalnego antykorozyjnego jestem zadowolony, stanem blach. Nieznalazlem rdzy tam gdzie spodziewalemsie.

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-11-28 18:36:21]


Człowiek się uczy całe życie, kiedyś widziałem te wzmocnienia kielichów i myślałem ze to samoróbka

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-11-29 20:09:02]


Mk1 3,0 miały jeszcze wzmocnienia między podłużnicami a ścianą grodziową oraz zastrzały między podłużnicą a przednią dolną belką

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-11-29 20:56:23]


Chyba seryjne 3.0 niemialy. Tutaj zdjecie podluznicy 3.0 GXL.

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-11-29 21:28:30]


No i pierwszy problem do rozwiazania. Blotnik byl wymieniony nie bez przyczyny. Capri kiedys mialo stluczke i dostalo z boku gdzies miedzy kolem i drzwiami. Ma troche uszkodzone podszybie i krawedz mockwania blotnika jest przesunieta na jakies 5 mm. Mam podejzanie ze jest tez troche zmieszczona gorna czesc slupka, co wyjasnilo by ze drzwi zamykajasie nieprawidlowo (dolna tylnna czezc wystaje o kilka mm)..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-01 17:12:36]


Klasycznie nakitowane u mnie było ok cm i to na całym podszybiu, wnioskuję po wgłębieniach w blasze ze komuś podczas jazdy maską się otworzyła, a rdza dokładnie w tym samym miejscu mi wyszła przez zapchane odpływy poza tym tam praktycznie zabezpieczenia nie docierały i większość capri tam gnije

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-01 20:06:13]


Niewyglada to na uszkodzenie od otworzonej maski.. Raczej podejrzewam uderzenie z boku w gornej czesci blotnika/podzybia. Chyba niebyly te deformacje spowodowane uderzeniem z przodu, bo niewidac zadnych sladow wiekszej stluczki z przodu. Oczywiscie pas przedni byl wymieniony tez razem z blotnikiem, albo conajmniej zdejmowany. No i poprzedni wlasciciel mowil ze jak kupil Capri stuknal w tyl Subaru kolegi :) Ale to niebyla duza stluczka i poza zderzakiem nebylo wiecej uszkodzien. Tamte uszkodzenia widoczne na zdjeciach dosyc dawne. Blotnik wymieniony chyba gdy Capri bylo jeszcze w Niemczech. Mam podejzenie ze gorna czesc slupka jest tez przesunieta, i to jest przyczyna ze tylna dolna czesc drzwi kierowcy wystaje o jakies 4-5 mm. Jak zdejme przednia szybe trza bedzie wymierzyc punkty kontrolne nadwozia.

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-07 14:24:54]


Szykuje się fajny remont :) Zawsze można zrobić podkładkę pod zawias.

Kilgore [2021-12-07 14:30:25]


Podkladka oznacza wieksza gape miedzy podzszybiem i drzwiami. Takze to ze trza bedzie blotnik odpowiednio przesunac.. No zobaczymi..
A w miedzyczasie powolutku zaczynam naprawe drobnych dziur..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-07 20:15:19]


Przed tym jak zaczne wyczynac progi trza upewnicsie ze slupki A i B pozostana na miejscu. Rzeby nietrzeba bylo robic zbednych spawow zrobilem takie przykrecane rozporki. Bedzie jeszcze jedna wzdluz drzwi.

Przy okazji, moze ktos ma rozebrana bude MK3, ktora nibyla bita i moglby pomierzyc rozstaw miedzy slupkami A na dole i na wysokosci podszybia, oraz slupkami B na dole?

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-10 20:24:37]


https://www.capri.pl/garage/body-frame tu coś jest

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-12-10 22:05:41]


sprytne rozwiązanie z tymi przykręcanymi rozpórkami.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-10 22:18:58]


Niestety w "garazu" sa tylko kontrolne wymiary "ramy". Interesujacych mnie wymiarow niema. Mam kilka skanow z wydania rosyjskiego zbiornika wymiarow kontrolnych roznych samochodow.. Ale akurat stron z interesujacymi wymiarami niemam. Takze znalazlem wymiary ramy Taunusa oraz Granady..

Capri rama przedniej szyby Capri

Capri rama przedniej szyby Capri

Wymiary ramy drzwi Capri

Wymiary ramy drzwi Capri

Wymiary ramy klapy

Wymiary ramy klapy

Granada

Granada

Taunus

Taunus

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-10 23:50:11]


Lewy prog out..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-11 20:10:25]


Odchudzami Capri dalej...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-14 20:12:01]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-17 18:08:42]


Moze jednak ktos mogl by sprawdzic rozstaw miedzy slupkami? Po przymiarce nowego progu wewnwcznego mam taki widok: miedzy progiem i belka w srodku podlogi mam gape o kilka mm.

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-18 11:37:53]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-28 22:04:35]


a nie masz przypadkiem zbyt małego prądu ustawionego przy spawaniu?

Je spawy nie powinny się bardziej rozlewać?

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-29 09:45:32]


No tak, spaw niejest idealny.. Musze jeszcze pobawicsie z ustawieniami nowego aparatu rzeby podebrac prawidlowo prad i napiecie..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-29 10:59:13]


Nie nacinaj tych krawędzi, to się robi inaczej, nawet bez spęczarko rozciągarki.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-12-29 13:15:55]


Popatrz, to proste:

Kątowniczek i młotek z odpowiednią końcówką.

Kątowniczek i młotek z odpowiednią końcówką.

Uderzasz dokładnie w ten sposób aby rozciągnąć krawędź

Uderzasz dokładnie w ten sposób aby rozciągnąć krawędź

Chwila stukania i masz ładnie wygięty element

Chwila stukania i masz ładnie wygięty element

Teraz spęczanie

Teraz spęczanie

Kleszczami wykonujesz takie zafalowania i zaklepujesz je płaskim młotkiem

Kleszczami wykonujesz takie zafalowania i zaklepujesz je płaskim młotkiem

Robisz tak kilka razy i krawędź się obkurcza

Robisz tak kilka razy i krawędź się obkurcza

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-12-29 13:21:05]


Czyli jak? 🙂🤔

Kilgore [2021-12-29 13:21:16]


zapek, znam ta technike rozciagania-skurczania blachy.. Tylko to zajmuje troche czasu :) A i rozciagac blache 0.8mm tym sposobem troche skomplikowane, bo w niektorych miejscach staniwisie ona cieka jak papier.. W moich planach zaraz po nowym roku jest kupno "shrinker/strecher"'a, rzeby uproscic sobie zycie :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-29 13:29:07]


To polecam robić z blachy 1mm

zapek - Fajne metody, choć spęczanie kiedyś podobną metodą próbowałem i efekt był mizerny, dlatego mam spęczarkę zrobioną z pilników :D.

Takie rozciąganie stosuję do niewielkich łuków, tylko ze klepię płaskim młotkiem, a nie pomyślałem że można by pewnie przyspieszyć proces takim młotkiem 'dziobakiem' ;)

Kilgore [2021-12-29 13:36:24]


a nie łatwiej, szybciej, lżej itd takiego narzędzia użyć ? :)
https://allegro.pl/oferta/speczarka-rozciagarka-do-blachy-prasa-cormak-ss-18-11326341034?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_dio_przemysl_pla_ss&ev_adgr=przemysl&ev_campaign_id=14937753754&gclid=EAIaIQobChMIz-7vn4OJ9QIV0WDmCh0mpQIAEAQYAiABEgIjCfD_BwE

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-12-29 13:38:59]


Wlasnie o czyms takim myszle..
https://www.ebay.de/itm/353671513021?_trkparms=amclksrc%3DITM%26aid%3D1110003%26algo%3DSPLICE.IMAGESIM%26ao%3D1%26asc%3D235997%26meid%3D2d8e4d6fb5f14d41afdb8339cf65c0d7%26pid%3D101112%26rk%3D4%26rkt%3D9%26sd%3D393569075583%26itm%3D353671513021%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3D2563228%26algv%3DImageSimWithSimv9CacheOnly%26brand%3DMarkenlos&_trksid=p2563228.c101112.m1982&amdata=cksum%3A3536715130212d8e4d6fb5f14d41afdb8339cf65c0d7%7Cenc%3AAQAGAAACAHxQoWIRQ6MWN%252FvCRMBarONbgy3auSnmF7Y6fqNdRTGQoe7bQsvG64AaOzb73NHyRLnfvWIFqdnRyTyLKn%252FRX%252B8HaZCbPMu9NpWnKfp8R1d3daLa%252B40Cj5y2IPZKhsLm5GUN0fCJkkukXFQmcLNRD097FtCfEr1v%252BRk8HEAHrfAwrbvH%252BNhOsLHECEVIx6CSkGlrI8JeTjOHdlOy4Ok2SY7%252BavRhnmbtPEFXGxoI%252BbWXGUaSEbNGF2hGmf%252Fsbz6U9xQROgmZeJI8Jrpax5T5UwnLQ9uww2QF3JLbocRen4CMz8WOmfpIpPUYI2bwNGgXLCUzBWj22Rg9491B4fwHA6mvBqHTKbJ1%252Bqkswg%252FtDrm7d8w9XcPibK1K9%252BKwIalHv5SOCl5%252FIXa3h2kYiJwhoRaffOMvgnxDoBzqrI%252FFJWp93OtvX0Z%252FM88R471o1oPE0cLSvfow5%252BKVyADKJNT8cB0Bcx4uWKocF9j%252FNYzU5G%252Bha3%252Fl1zIipg%252FLwbuns%252FlgxFyW2CHikHv%252FVhnktoOq6cjnbhp38PTGmfupqXk1L8xAwJwZ06IMfChAq2cSpBomrVhQzKBysx1w1HGmc4uXzQTbQxMkcL8tAfn6fi8aji20oGtP3rbhrZixVsrHjJrhtFj4hgZGOk3JcKPIQaCabTe193z0jLsoXrPgMmHGDuPW%7Campid%3APL_CLK%7Cclp%3A2563228&shqty=1&isGTR=1#shId

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-29 13:53:56]


Korzystam ze spęczarki jak na fotce, daje możliwość wsunięcia blachy na 10cm, taki mikro substytut koła angielskiego do niedużych detali :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-12-29 14:57:09]


Jest jeszcze taka metoda kierunkowego rozciągania na kole angielskim bazująca na tej z młotkiem.

Zamiast dolnej rolki mocujemy koło zębate...

Zamiast dolnej rolki mocujemy koło zębate...

...które podczas walcowania wykonuje takie same poprzeczne zagniecenia co młotek z płaską końcówką

...które podczas walcowania wykonuje takie same poprzeczne zagniecenia co młotek z płaską końcówką

W efekcie możemy wykonywać równomierne delikatne rozciąganie krawędzi i piękny równy łuk.

W efekcie możemy wykonywać równomierne delikatne rozciąganie krawędzi i piękny równy łuk.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-12-29 16:12:39]


Para godzin sprawdzanie wymiarow, pukania roznymi mlotkami i mamy jeszcze jedna zaplatke prawe gotowa..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-29 21:14:38]


Zrobiłem dziś narzędzie do mojej spęczarko rozciągarki i w 3 minuty robi węża ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-12-30 20:04:12]


musze Cię znów odwiedzić.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-30 22:16:10]


Ooo, widzę bliżej moje wymarzone podlużnice 😝

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-30 22:17:36]


Hmmm Jaca.... Jesteś moich blacharskim Bogiem

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-12-31 13:17:22]


To nie ja, to On

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-12-31 17:09:07]


No dla Pullmax'a to waz chyba za proste zadanie :) Pozazdroscic tylko takiego wyposazenia warsztatu no i umejetnoaci..

No a ze swej strony tez spedzilem ostatnie popoludnie starego roku sensownie..

Pozdrowenia wszystkim fanatom starych Fordow.. Dobrego 2022 roku..!!!

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2021-12-31 18:01:41]


Przesuwamysie powolutku do tylu.. :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-01-03 20:46:25]


Zostalo naprawic chyba najgorsze miejsce i mozna bedzie stawic progi. Ale dopuki czesci "pudelka" mocowania resoru niesa wyciete, zrobilem szablony i przygotuje nowe czesczi ktore zastapia zardzewiale..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-01-09 15:21:24]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-01-10 21:22:13]


Sprawdź tylko czy przez ten duży otwór przechodzi główka klucza oczkowego 22 ;)
Ta pokrywa ma jeszcze mieć takie zagłębienie, to nic nie wnosi ale pięknie to robisz to może warto o taki detal sobie zadbać

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-01-10 22:23:12]


Jeszcze niezdecydowalem natemat tego uglabenia. Pod powloka antykorozyjna niewidac prawie. No chyba ze dodaje troche sztywnosci..
Usunalem resztki starego "pudelka". No i widok taki sobie.. Kawalek podluznicy tam gdzie jest podwojna blacha do wymiany. Mam nadzeje ze uda mi sie to zrobic bez demontazu tylnego zawieszenia..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-01-18 20:50:10]


demontuj zawieszenie.
za para lat nikt nie będzie pamiętał, czy siedziałes w garażu do 10 w nocy, czy do 2.

a auto będzie zrobione jak należy.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2022-01-18 22:30:09]


Nareszcie dotarla speczarka o ktorej juz dawno myszlalem.. Teraz i ja bede mogl weze robic jak zapek :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-01-27 17:23:49]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-02-02 09:44:10]


Arunas, a Tobie nie opłaca się oczyścić tego podwozia w całości?
Będzie Ci się lepiej pracowało, jak wszystko będziesz miał zdemontowane i oczyszczone.

A potem, jak będziesz malował i konserwował , będziesz miał jednolitą powłokę.

Na pewno kilka tygodni więcej pracy, ale w końcu robisz na lata.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2022-02-02 10:21:26]


Piaskowac calej budy niewidze potrzeby. Jak oryginalny podklad jest OK to nietrzeba go ruszac.. W tym momencie poprostu czyszcze tylko tam gdzie trzeba bedzie spawac. Potem w planach rozebranie Capri do golej budy, postawenie na opory, ktore zostaly po poprzednim projekcie i czyszczenie calego podwozia z pomoca suchego ldu, rzeby usunac cala smole do oryginalnego pokrycia. I pozniej potraktowac piaskiem tylko te miejsca gdzie naprawde trzeba.
Rozbierac Capri do golej budy w tym momencie niemam mozlowosci.. Bo w garazu mam ograniczona ilosc miejsca, a silnik i pozostale czesci trza gdzies trzymac.. Tak wiec staramsie wiekszosc prac zrobic w takim stanie .

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-02-02 10:41:18]


nikt nie mówi o piaskowaniu, czyszczenie ręczne, fajna zabawa...

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2022-02-02 16:07:46]


Chyba tylko rozcieczalnikiem zmyc caly brod od spodu. Ale niebardzo przeszkadza :) No i w zamknietym pomieszczeniu nibardzo przyjemnie parami oddychac. No i zal podlogi w garazu, bo napewno pozniej trza bedzie plytke odmywac :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-02-02 17:37:52]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-02-09 21:34:43]


Podluznica znowu cala.. Udalosie wszystko zrobic bez demontazu resorow..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-02-12 15:24:43]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-02-15 21:30:54]


No i okolice przedniego mocowania resora naprawione.. Zostalo tylko przyspawac wzmocnenie i bedzie koniec..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-02-16 19:07:12]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-03-22 20:25:55]


Prog wewneczny na miejscu.. :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-03-29 21:48:26]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-04-01 16:19:59]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-04-23 19:42:54]


Jakosc naniesenia podkladu taka sobie.. O kontroli jakosci chyba w czasach gdy Capri byly produkowane chyba nikt nieslychal :) Niejestem pewny, ale wydajemisie ze Capri malowane lakierami metallic rdzewieja troche bardziej niz akrylem..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-04-23 20:23:21]


coraz lepiej Ci to wychodzi.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2022-04-23 22:16:13]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-04-27 21:01:31]


linia drzwi zgadza się z linią progu i tylnym błotnikiem,
Lewa strona gotowa. Ładna robota.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2022-04-27 22:24:40]


Tak, wszysto dosyc fajnie sie spasowalo. Zostalo zrobic tylne nadkole, tylna dolna czesc tylnego blotnika no i slupek oraz podrzybie.. I wtedy juz bedzie mozna przechodzic na strone pasazera..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-04-28 09:21:22]


Nadkolie tylne oraz dolna czesc blotnika tylnego wyglada obiecujaco..



Nawet nietrzeba bedzie cale nadke wymieniac, tylko 3 nieduze zaplatki.
Z zewnacz tez wszystko ladnie wyglada:

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-04-29 20:28:06]


... mialem na myszli ze strony wewnecznej wszystko ladnie jest :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-04-29 20:30:47]


Szacunek !
Robota pierwsza klasa !

szwaycar [2022-04-29 21:03:22]


Z naprawa tylnego nadkola niebedzie yak prosto. Wiec postanowilem zostawic to na pozniej i zajacsie slupkiem drzwi i podszybiem:

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-05-18 00:19:05]


Też mnie to czeka w najbliższym czasie.

miron Dokładna lokalizacja na mapie [2022-05-18 09:05:17]


Podszybie wewneczne na swym miejscu :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-05-28 15:30:42]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-06-01 17:52:11]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-06-15 18:05:23]


coraz ładniej Ci to wychodzi.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2022-06-15 19:22:52]


Staramsie :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-06-15 20:05:59]


Walka jak u mnie w granadzie :) Robota super :)

Kilgore [2022-06-15 22:16:21]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2022-12-14 21:56:56]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-01-04 19:52:07]


Ale to zdrowe auto jest. Super.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-01-04 23:27:02]


Zdrowe to nie jest.. Ale dobra osnowa na zdrowe auto :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-02-10 23:52:07]


jakie ładne słowo- "osnowa". I trafnie użyte.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2023-02-12 21:46:05]


Prawy prog zdjety. Mozna zaczac remont podlogi.
Myszlalem dlaczego jest zaplatka na prawej stronie tunelu. Pkazujesie ze ktos zrobil dziure rzeby przykrecic skrzynie biegow :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-02-15 20:24:59]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-02-26 19:17:50]


do przodu.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2023-02-27 09:36:36]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-03-14 21:07:22]


Ładna robota :)

Kilgore [2023-03-15 14:26:43]


Dzieki :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-03-16 12:19:41]


Capri juz nie flinstounmobil :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-03-21 21:24:45]


:(

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-04-03 22:06:04]


Dobrze że na zdolnego trafiło :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-04-04 08:21:32]


Nie ma zdrowych capri, są tylko nie rozebrane :/
Świetna robota! Ale aż mnie boli na myśl, że też niedługo też mnie to czeka.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-04-04 08:48:56]


dasz radę. Czekamy na fotorelację.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2023-04-04 09:32:22]


Zapek , wypiaskowałbyś póżniej te spawy przed zabezpieczeniem ?
Czy w ,, innej " technologii trzeba to zrobić ?

szwaycar [2023-04-04 10:37:52]


Jak masz warunki co jakiś czas wypiaskować to piaskuj ;) Ja piaskuję co jakiś czas w miarę postępów...

Kilgore [2023-04-04 12:04:05]


Staram się kończyć robotę zanim przechodzę do następnego miejsca czyli po spawaniu szlifuję na gładko, potem jeszcze trochę prostowania na kowadełkach i to dopiero jest do odfajkowania. Jestem zwolennikiem piaskowania całości przed podkładem, to czysta robota, sterylna prawie a i efekt jest taki że klient nie ma oporów z płaceniem.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-04-04 13:03:36]


Tylko że najwięcej rdzy czai się w przestrzeniach zamkniętych, a tego przed robotą nie wypiaskujesz niestety.

Kilgore [2023-04-04 14:37:49]


Mocowania resorow to chyba jedna z najbardziej rdzewiajacych czesci Capri. To miejsce "pracuje" a na dodatek sa profile prawie lub calkowicie zamkniete (podluznica oraz "pudelko" mocowania resorow). Roboty bedzie duzo, ale zrobimy :) Zestaw naprawczy "pudelka" juz mam przygotowany..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-04-04 15:01:56]


Ciekawe czy jak by tam było od nowości lane wosku to by to przetrwało.. W granadzie punkty mocowania zawieszenia też gniją. Belkę mocującą dyfer robię od podstaw.. :(

Kilgore [2023-04-04 15:11:19]


W moim Capri chyba bylo to zrobione.. Ale niebardzo pomoglo..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-04-04 16:08:32]


Tam nie było odpowietrzenia więc podczas zanurzania w kąpieli kataforycznej, ta często po prostu tam nie dopływała bo tworzył się bąbel powietrzny. Czasem jak się to jeszcze trzyma, po otwarciu widać jak kataforeza wisi płatami i odkrywa gołą blachę. Jak to dziś porządnie się naprawi, zabezpieczy podkładami i zaleje woskiem to nic się tam więcej działo nie będzie.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-04-04 16:51:59]


Doświadczenie mi podpowiada że wszystkie słabe punkty to kwestia niedostatecznej ochrony za co odpowiedzialna jest technologia malowania zanurzeniowego. Stoję dziś na stanowisku, że podczas gruntownej renowacji technologią tzw. tradycyjną, możemy osiągnąć dużo, dużo wyższy stopień ochrony antykorozyjnej niż ta, którą oferował fabryka. Tylko jest to bardziej pracochłonne.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-04-04 18:52:53]


Pracochłonne - kosztowne, dlatego tego nie robili solidnie, bo by nikt nie kupił.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-04-04 21:31:08]


Kataforeza to proces przemysłowy a jak każdy taki proces jest stosunkowo tani i wystarczająco dobry. Chociaż w Capri Ghia to się w ch.j nie popisali.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-04-04 23:21:19]


Jakosc kataforezy w Capri (jak i pozostalych fordach tego okresu) nienajlepsza. Juz wzucalem zdjecie jak wyglada pokrycie na ztronie wewnecznej tylnego blotnika. Duzo plam gdzie kataforezy niema wogule. Podejzewam ze odtluszczanie bylo usuniete z procesu kataforezy :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-04-05 08:04:32]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-04-29 20:13:12]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-23 22:06:50]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-24 21:24:47]


Aż się prosi o piaskowanie 😉

Kilgore [2023-05-24 22:13:58]


Na zdjeciach wyglada strasznej niz jest :) Ale zobaczymi.. Mam reczna piaskarke z Lidla, moze wyproboje :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-26 10:04:41]


I do tego zabezpieczyć reaktywnym, powiem ci że zdarzyło mi się już że z pod epoxydu już coś wyłazi a z pod trotona nic..

Kilgore [2023-05-26 12:43:44]


Dokładnie.
Podkład wytrawiający -troton lub podobny.
Potem podkład epoxydowy. Na podwozie polecam Quick line.

szwaycar [2023-05-26 13:07:43]


Mówiłem że ten Troton jest zajebisty. Tylko nie zaciągajcie się nim za głęboko bo mózg też trawi ale już go nie zabezpiecza ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-05-26 13:11:48]


Uzywam w wiekszosci tych produktow w profilach zamknketych lub do tymczasowego zabiespieczenia miejsc ktore pozniej beda pokryte normalnym podkladem epo 2k.

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-27 14:19:31]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-05-27 14:20:36]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-06-13 22:02:13]


Ale ładne. Jak z fabryki.

sadek [2023-06-14 09:00:47]


Ostatnie przymiarki przed spawaniem..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-07-09 19:40:14]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-07-09 21:41:48]


Mocowanie resora z kawalkiem podluznicy juz na swoim miejscu. Zostalo para miejsc do pospawiania i szlifowanie szwow.

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-07-13 22:24:29]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-07-16 15:10:16]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-08-05 18:09:59]


Prog wewneczny nareszcie na miejscu.

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-08-12 17:27:55]


codziennie trochę do przodu.

Brawo.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2023-08-16 12:49:31]


Chyba bardzej do tylu :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-08-23 20:34:43]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-09-06 20:44:32]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-12-12 21:56:13]


Przymiarka nowych blach :)

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-12-17 19:32:11]


Świetna robota. Teraz tylko żeby nie pościągało :)

Kilgore [2023-12-17 21:37:47]


Bede spawac ostroznie, powolutku. Na dodatek niebede blach spawac w styk. Nadkole bedzie mialo male przetloczenie w na krawedzi i w miejscu spawania bedzie zachodzic pod oryginalna blacha.

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-12-18 11:25:56]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2023-12-29 22:35:31]


Nówka 🙂

Kilgore [2023-12-30 01:45:52]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2024-01-21 14:35:00]


No to teraz tylko farbą zalać od środka i 30 lat wytrzyma ;). Czym robisz przetłoczenie ?widzę żę ostatecznie to i tak zrobiłeś ciągiem?

Kilgore [2024-01-28 21:19:21]


O spawaniu ziarnkami newet niemyszlalem. Przetloczenie na krawedzi blachy ulatwia spasowanie czesci, latwiej pospawac 2 blachy i mniejsza szansa ze pociagnie przy spawaniu.
Do formowania przetloczen oraz robenia orworow do spawania "punktowego" mam takie nazedzie:

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2024-01-28 22:11:53]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2024-03-03 14:03:58]


Dobra robota :) Dziurki nie za małe ? Zastawia mnie teraz jak przyspawasz próg do boku auta (chodzi mi o miejsce z pierwszej fotki...

Kilgore [2024-03-04 11:51:34]


[cenzura]

Hold my beer.. :)
Specjalnie zostawilem dolna czecz nieprzyspawana. A prog bardzo fajnie wchodzi i mozna go przyspawac na cala dlugosc. A w tylnej czesci prog spawasie ze srodka..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2024-03-04 13:19:00]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2024-03-23 18:19:16]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2024-04-14 16:22:34]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2024-04-14 23:59:05]


Tnij jeszcze kawałek tam pod uszczelką :)

Kilgore [2024-04-15 09:19:59]


Do wymiany cala gorna czesc slupka, tak wiec bede wycinac ten kawalek ktory zostal. Mam nadzeje ze dolna warstwa podszybia cala...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2024-04-15 10:08:33]


Super to jeszcze tam wygląda, to wzmocnienie wewnętrzne często już nie istnieje.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-04-15 10:22:59]


Tak, w srodku wszystko wyglada stosunkowo dobrze.. Przy okazji, to "wzmocnenie" to czesc slupka przedniej szyby..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2024-04-15 14:17:19]


Niewszystko tak rozowo.. Ze srodka rant podszybia wewnecznego wyglada podejzanie. Oraz krawedz gdzie laczysie podszybie ze slupkiem jest zardzewiala. Niejestem pewny czy niebedzie preciekac.. A jerzeli nie, to jak dlugo. Wiec padla decyzja zdjac kawalek podszybia i naprawic wszystko porzadnie..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2024-04-17 21:47:50]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2024-05-03 14:48:25]


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2024-05-04 15:03:37]


Kawał dobrej roboty 😉

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2024-05-04 19:52:26]


ładna robota

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2024-05-04 23:24:08]


bardzo fajnie Ci idzie te dorabianie blaszek może też kiedyś tak będę umiał,

a no i mam małe spostrzeżenie nie jestem spawaczem z zawodu ale chyba masz trochę za duży posuw drutu w migu bo te spawy są bardzo grube w większości i przez to masz więcej pracy ze szlifowaniem tak myślę.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2024-05-05 00:21:25]


Dzieki.. :)
Ja tez niejestem spawaczem. Nieudajemisje dogadac z moim migomatem. Jak wyreguluje rzeby spaw byl dobry na kawalku blachy, to jak zaczne spawac 2 czesci z mala gapa, to czesto wypala dzury. Tak wiec reguluje tak, rzeby przespawac przez cala grubosc blachy, ale nierobic dziur.
Wczoraj zmienilem drut na 0.6mm (wczesniej uzywalem 0.8), i jest duzo lepej.. Migomat mam Sherman DUALMIG s210.

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2024-05-05 09:36:56]


Ja od początku spawam na 0.6 i na pewno spawa się łatwiej tym cieńsze blachy. Jaki masz migomat? Ja mam transformatorowy bester 1500s i wydaje mi się że spawa się coraz gorzej roku na rok. Łatwiej wypalić dziurę, jakby podajnik świrował, częściej też drut upala się przy końcówce.

Kilgore [2024-05-05 19:39:21]


Migomat mam Sherman DUALMIG s210

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2024-05-05 21:01:33]