logowanie | rejestracja
capri.pl » Capri Copper Hill

Capri Copper Hill

Jest to koncepcja samochodu nawiązującego do klasycznych muscle car's. Zmiany w nadwoziu są zabiegiem stylistycznym ale mają jednocześnie uzasadnienie funkcjonalne. Samochód w założeniu napędzany będzie trzylitrowym Essexem albo trzyipółlitrowym V8 Rovera, w obu przypadkach zasilanymi gaźnikiem. Wlot na masce ma zapewnić bezpośredni, wymuszony przepływ powietrza przez filtr. Kształt "garbu" nawiązuje do Challengera T/A i Hemi'Cudy '70. Wyloty powietrza na przednich błotnikach mają za zadanie odprowadzać nadmiar ciepła z komory silnika i wspomagać układ chłodzenia. Zmiana przedniego grilla to ukłon w stronę Camaro I generacji i Chargera z przełomu lat 60 i 70-tych. Chłodnica zasłonięta jest na całej długości przedniego pasa ażurową atrapą. Po włączeniu świateł zewnętrzne fragmenty odsuwają się do wewnątrz, odsłaniając reflektory. Pod przednim pasem znajduje się gumowy spojler dociskający przedni pas. Całość dopełniają trzynastocalowe, polerowane felgi Minilite i czarne pasy na masce i bokach nadwozia.

Projekt: Jacek Szczyrba
Wizualizacja: Sebastian Tworek

wszelkie prawa zastrzeżone










orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl

Komentarze

zeby nie te paseczki na masce i na wlocie to WYPAS

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-12-01 14:52:43]


No to jestem pierwszy:D

Ładny samochodzik jak dla mnie się bardzo podoba te wybrzuszenie na masce a i kolorki sa fajnie dobrane:)

Lesioo Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-01 14:53:09]


No to nie byłem pierwszy:P

Ale Caprik i tak mi się podoba:) a co do pasków na masce, to czemu nie, są extra

Lesioo Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-01 14:54:04]


jak dla mnie grill i spojler z przodu sa genialne... :) jak by byl dostepny to pewno nawet bym sobie taki spojler zalozyl... :) a co do maski to jakos mnie nie przekonuje, moze dlatego, ze jest chyba jedynym zmienionym elementem blacharskim (wloty na blotnikach sa tak delikatne ze w zasadzie ich nie widac) i troche jak dla mnie odstaje od reszty... :) zreszta po tych nakladkach ktore niektorzy maja na garbach ostro sie zrazilem to tego typu modyfikacji... :)

mnie mniej jednak super

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-12-01 14:58:23]


Generalnie gdybym usłyszał to V8 pod maską to paseczki poszłyby w niepamięć:) I jeszcze pytanie: Czy to że to Capri nazywa się Copper Hill oznacza ze Orzeł chce takim wystąpić na Miedzianej Górze? ;)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-12-01 15:11:26]


A ja się wyłamię... mi się nie podoba. Ogólnie koncpecja jest fajna, ale po prostu niektóre rzeczy w tym projekcie mi nie podchodzą. Mimo wszystko - respect!

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-01 17:07:58]


Jak dla mnie ciekawa koncepcja chociaż nieprzepadam za "odbieganiem od oryginału".Jednak każdy ma swoją "wizję" ukochanego autka.Proponowałbym tylko sprawdzic jeszcze opcję z chromowanymi lustereczkami,wycieraczkami szyby i klamkami drzwi,no i te wloty na błotnikach(coś im brak,tylko co?).Ogólnie jednak ciekawy pomysł.

Osiolek Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-01 17:58:59]


nie chce zrządzićale mi sie to wogole nie podoba... gdzies zgineło to co oferuje stylistyka normalnego capri. Znikneła elegancja, a moim zdaniem nawiązania do wyminionych muscle carów są naciągniete jak majtki na gruby tyłek Giertycha. I o ile dokładka oraz atrapka są całkiem znoście i ciekawym agresywnym stylu, to wlot powietrza odbiega stylem i charakterem w strone domorosłych plastik tunerów. W większości muscle caró wlot poporstu był integralna częścią maski(były wyjątki) i generalnie linie nadwozia płynnie w niego przechodziły nadając mu jeszcze bardziej agresywnego stylu...tu to wyglada jak przyklejony kawał plastiku niemajacy za wiele z maską wspólnego. Sprawe pogarszają jeszcze te paski, ciężkie, niemiłe dla oka, nie podkreślające kształtów auta.

Jak ktoś by mnie poprosił o szkolna ocene to wystawiłbym 3- za stylistyke. Sprawe ratuje jedynie atrapka oraz dokładka.Dodam już na zakończenie wywodu, że moim zdaniem jak by atrapka cała była tak z 2-3cm cofnieta wglaby było by ładniej.

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-01 18:46:49]


hmm hmm hmm

i tak myśle, ze capriki produkowane do modelu MkIII były najpiękniejsze! więc to "coś" szału nie robi!!! fakt silniczek moze bombowy ale co z tego?! dla mnie i tak ten mój BANDZIOR jest najlepszy!

barbetta [2005-12-01 22:33:13]


Moze i Capri jest tu jak Capri mk3 na miejscu wszystko ale opis troche nadwyrezony. Orzel pomijajac analityczne podejscie i poroownania do "Hemi, Camaro itd" To nie ma ten koncept ducha tych monstralnych maszyn jakimi sa Muscle Nova, Malibu, GTO, Roadruner
On musiam by miec inne kola z tylu wielkie balony na wielkim profilu nie miec albo miec drobne chromowane zdezaki rury musza oddychac z wielkich pluc motoru i to nie obojetnie. tak troche cos ten opis ... za bardzo
Ja przeczytalem, go wnikliwie nie ogladajac jeszcze rysunku i z opisu wyobrazilem sobie bestie a po odslonieciu zobaczylem pudelka

Pozdro i mysle ze ta krytyka uwolni was od ram jakimi sa "czarne zdezaki" i felgi Minilite

Wielki respekt za kunszt projektowy i graficzny sie nalezy bez 2 zdan
Narra

Q_Back [2005-12-01 22:48:26]


Chyba kapeć Szpaka bardziej mi się podoba

kejpi Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-01 23:23:16]


SKUN: wlot powietrza w Challengerze T/A nie jest integralną częścią maski, tylko właśnie, jak to nazwałeś "przyklejonym" kawałkiem plastiku. Wyraźnie wychodzi poza obrys, bo tak, jak w tym przypadku jest to modyfikacja na okoliczność mocniejszej wersji silnikowej. Z resztą w znacznej większości tego typu przeróbek odbiegających od "cywilnych" wersji tak to było projektowane. Mustang Boss z '70 miał po naszemu, po robotniczemu przymocowany gustowny wlot, mający się nijak do pierwotnej maski. Niewątpliwie, jadnak były też bardziej zgrabne rozwiązania, jak chociażby w pierwszych firebirdach. Co do atrapy chłodnicy, zgadzam się. Zdecydowanie lepiej by wyglądała bardziej cofnięta do komory silnika. Temat do dopracowania.


Q_Back: tu się najwyraźniej różnimy. Dla mnie mocniejszy silnik nie musi oznaczać czarnego matu, podniesionego zawieszenia z tyłu i opon 250-tek.A że ten projekt nie ma takiego ciężaru gatunkowego, jak Camaro np Yenko, czy Roadrunner, to fakt, w końcu to tylko Capri. Samochód nie koniecznie musi też ociekać sterydami i adrenaliną, żeby przyciągać uwagę piętnastolatek pod dyskoteką.... chociaż może i musi, diabli wiedzą, ja to już stary jestem i trochę wypadam z obiegu.

Nie zrozumiałem tego z "ramami, jakimi są dla was (nas?) czarne zderzaki i felgi Minilite".

Kejpi: Powiem Ci, że mi chyba też samochód Szpaka bardziej się podoba. Malowanie rewelacyjne, zwłaszcza na tor, chociaż wolałem go na trzynastocalowych krzyżach. Ale ogólnie klimat super.

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-12-02 00:25:50]


tak masz orzeł racje tylko że w tych autkach które wyminiłeś ten wlot jest mniejwiecej wielkosi tego tu lub troche wiekszy....jednak ważne jest to że tamte furki są sporo większe od capri i tam tak nie przytłacza sylwetki, tylko jest integralną częścią, współgrającą z całością tu tego zabrakło. A jak mówiłem o maskach to miałem na myśli rozwiązania w stylu Firebirda, australijskiego Falcona, Chargera 69 i masy innych.

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-02 07:03:30]


Moim skromnym zdaniem lepsze byłby czarne zderzaki do Mk II ... bardziej byłoby w stylu szalonych lat 70-tych.

Łysy Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-02 12:09:00]


Miałem takie samo wrażenie jak przeczytałem Tytuł, później opis i odrywający od opisu widok tego wielkiego wlotu na masce.
Nawiązanie do amerykańskich mesclecarów przy tak poważnie potraktowanym temacie chyba powinno się w jakikolwiek sposób odzwierciedlać w wyglądzie samochodu.
AMERYKAŃSKI CIEŻKI STYL - to są właśnie muscle cary. Przynajmniej dla mnie.
Z tyłu wielki balon (albo i nie wielki ale na pewno nie 205/60 wciągnięte na 8 calową 13stke), chrom na zderzakach, tył lekko w górę, mocne charakterystyczne akcenty. Może i sidepipe'y...
Te wloty z boku są ok ale na pewno całość mało przypomina Musclecara. Światła chowane to świetny pomysł ale koniecznie muszą być cofnięto wgłąb.
Projekt jak zawsze świetny, ale bardziej mi przypomina Dżermanstajl'a niż Musclecar'a :/ .

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-02 12:57:21]


A co do bocznych wlotów to świetnie wygląda projekt "C-stripe 001", takie coś można by wykorzystać do stworzenia bocznych wylotów na błotnikach.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-02 13:09:30]


Na początku zrobiłem właśnie taki kształt wylotów na błotnikach, jak piszesz, czyli C-stripe ale marnie to wyglądało. Nie zgrywały się promienie łuków błotnika z wlotem. Jeśli chodzi o nawiązania do Ameryki, to jak widać śliski temat. Przyjmuję krytykę, że za mało spektakularnie i ogólnie nie na temat. Jakkolwiek, gdybym robił dla siebie taki samochód zdecydowanie pozostałbym przy tej koncepcji, może z drobnymi zmianami (cofnięcie grilla - zdecydowanie tak). Większe rozdmuchanie, dodanie sidepipów, itd zrobi z niego karykaturę, bo to jest właśnie european size i wskazana jest powściągliwość. W każdym razie ja to tak widzę. Wlot na masce jest w rzucie z góry dokładnie wielkości oryginału, tylko oczywiście dużo wyższy. No nie wiem, mnie to nie razi, ale to kwestia gustu.

W sumie ciekawe opinie, może uda mi się jeszcze kiedyś wrócić do tematu, i uwzględniając komentarze wprowadzić zmiany.

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-12-02 15:00:11]


Tył ma fajny ;-) zderzaki z dwójki jeszcze by popsuły sprawe....

nie wiem czemu amerykańce kojarzą sie odrazu z dużym balonem z tyłu i sidepipe'ami ...... owszem - szersze felgi i opony z tyłu, troszke chromu ale litości. Sidepipe'y nie pasują wcale do linii Capri która jakby zawija sie pod auto (dół drzwi i kształt progu).... ciekawe jakby wyglądało Capri z chromowaną nakładką na próg i dwoma białymi paskami tuż nad nim (jak Fordy czy Mercury w GT) i na przednim błotniku napisem..... ale pewnie średnio bo do tego trzeba reszte dopracować (a i górne przetłoczenie pewnie nie byłoby z tym spójne).

Zdecydowanie ruszanie garba nie jest dobrym ruchem w Capri 2/3. Chyba, że chromowany wystający Scoop (i tu też od kształtu dużo zależy).

Bez wlotu (pasków też - ale maska mogłaby być czarna w środkowej cześci) i z cofniętą atrapą byłoby ciekawiej

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-12-02 15:25:34]


mam pytanie co do malowania. potrafię zrozumieć boczne pasy jako przedłużenie linii zderzaków, rozumię nawet malowanie na oryginalnej częsci maski, ale nie bardzo potrafię odczytać idee połączenia malowania na masce z malowaniem wlotu. całośc wygląda jakby wlot był położony na namalowanym wcześniej wzorze. były może podejmowane próby zrobienia całego wlotu na czarno z "uciekającymi" stopniowo paskami w stronę pasa przedniego? jeśli tak chętnie bym je zobaczył.
zestawienie kolorystyczne jak najbardziej do mnie trafia.
pozdro.

Daniello [2005-12-02 16:34:42]


Generalnie projekt jest zacny ale:
>po pierwsze zgadzam sie co do grila bardziej w tyl
>po drugie garb jakos tu nie pasuje (przynajmniej w takiej postaci) raczej popracowalbym nad oryginalnym moze troche go podniesc i przedluzyc do konca maski i oczywiscie wloty
>po trzecie spojler z przodu rewelka
>po czwarte wloty na bokach widzialbym w innym kształcie ale w jakim to nie wiem :P
>po piate popracowalbym nad tylnym spojlerem na klapie moze cos ala Capri RS3100
>po szuste dorzucilbym zapinki na maske cos ala chalenger Yaro z tym trzpieniem na stalowej lince wychodzacej z grila

Co do malowania to to z miejsca po listwie gomowej przenioslbym wyzej na wysokosc klamki (od poczatku samochodu do konca ) cos ala Plymouth baracuda AAR

Pozdro

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-03 15:19:40]


aaaaaa
co za gafa Szóste a nie szuste
sorrki

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-03 15:23:41]


Są lepsze i gorsze projekty :). mam podobne zdanie - wszystko byłoby cacy gdyby nie te malowanie maski i wlot powietrza.

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-12-03 18:16:32]


No i oczywiście kolor powinien być ... miedziany ;)

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-12-03 18:17:34]


a ja bym chetnie zobaczyl go na zywo.

respect za kreatywnosc.

nmd [2005-12-04 13:46:30]


Moim zdaniem nieudany. MkIII z doklejonymi fragmentami zupelnie innych samochodow. No i te kolka 13"... ;-)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-05 15:52:25]


a co wyscie sie uczepili tak tego wlotu, silnik potzrebuje to trzeba mu pozwolić oddychać... może zmieniłbym kilka rzeczy, ale napewno nie felgi, wrażenie ogólne dobre. pozdro.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-05 21:39:51]


jak dla mnie wypasik, czerwony itd :) jedyny szczegół to atrapa na światłach, ona mi nie pozwoliła by zasnąć, więc bym odkręcił :) ale reszta - nienaganna!!!!
p.s.
i jakiś napis dużo zła by się przydał :)))

Rydzu liil Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-05 21:49:26]


Orzeł a ja mam wrażenię że ten wlot stoi na maszce na wąskiej nóżce, a jego obrys rzuca cień na maskę. Czy to tak jest, czy takie wrażenie ma robić malowanie?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-06 12:22:54]


To nie jest wąska nóżka, tylko lekkie podcięcie, podnoszące optycznie wlot.

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-12-06 15:15:09]


No o to mi chodziło. Jak tak, to mi się ten wlot podoba.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-06 15:25:01]


wow......

No śliczne ....powiem więcej....PRZEŚLICZNE!!!
Oglądam złezką w oku bo swoje Capri musiałam sprzedać i jestm 2 tygodnie już bez niego....BOLI JAK DIABLI!

Ruda 13 [2005-12-13 18:17:24]


boski...
ja mam troszeczkę inną wizję dla capri mkIII.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-12-14 17:00:56]


y

fajna opcia

jerzu [2005-12-17 19:29:28]


swietny gril cos podobnego rzezbie w taunusie
podoba mi sie
:)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-22 21:47:30]


a czy pamietacie to?

http://www.capri.pl/forum/4099423b056a8 ....byl pomysl ale nie zrealizowany...
wedlug mnie lepsza atrape na chlodnice bylaby ta a'la charger '69 .
"wscisnieta" to srodka i efekt bylby wg. mnie bardzo przyzwoity...
a "paskowane" malowanie a'la PLY CUDA wygladaloby najlepiej z tymi paskami tylko w miejscu gdzie jest ten slynny bialy pasek w GRAN TORINO starrskiego i wiadomo kogo:)...a maska czarna.
sprobuje to zwiazualizowac i respect za osiagniecia.



on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie [2006-02-08 08:37:13]


Hmmm....projekt jest pelen sprzecznosci...zarowno diabelskosci jak i anielskosci ;-))moze rzeczywiscie odbiega od tych znanych Nam modeli...jednak...mysle,ze najwazniejsze ze jest w nim ogien...pasja....hmmm....

Aksamitka [2006-07-26 18:35:16]