logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » short, quick czy jak go tam zwą shifter

short, quick czy jak go tam zwą shifter

ponieważ ostatnio modne stają się szortsziftrery, a wiecznie po rożnych wątkach pojawiają się pytania, więc jako miłośnik poukładanych półeczek, proponuję zrobić porządek.
standardszifter N9:



szortszifter N9:



standardszifter MT75:



pseudoszortszifter MT75:



Dlaczego pseudo? Bo zmiana długości dźwigni zmienia jedynie długość ruchu posuwistego ale kąt obrotu się nie zmienia.


granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 10:18:50 /


istniej możliwość dorobienia takiego shortshiftera do n9? i jaki może być tego koszt?

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 10:23:11 /


właśnie te dostępne w handlu zestawy mają za zadanie zrobienie tego co narysowałem.
A tak w przybliżeniu powinien wyglądać prawdziwy SS do MTka:



Jak widać są tu 4 (!) przeguby kuliste pracujące w dwóch płaszczyznach. Wymaga to po 1) niesamowitej precyzji, po 2) niesamowitych materiałów. Jeżeli będzie zrobione po łebkach, to niestety będziemy z wajchą latali po samochodzie jak kierowca autosana czy ikarusa.
Dlatego prawdziwy SS do MTka kosztuje ile kosztuje. I nie da się tego zrobić tanio. No chyba, że ktoś kieruje ikarusem, to i tak trafi we właściwy bieg...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 11:07:21 /


Good job Jarek! Jak zwykle :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-26 11:31:39 /


może warto napisać o minusach takich shifterów czyli o skracaniu życia skrzyni.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 11:49:53 /


no ja myślę, że po to jest ów wątek.

Ja chętnie poczytam o tym z czym to się je i czym grozi "przejedzenie".

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 11:52:53 /


przejedzenie z tego co mi kiedyś chyba mysza wspominał kończy się rozwaleniem synchronizatorów w skrzyni.

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 12:10:13 /


A czemu to ma skracać życie skrzyni?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-26 12:12:14 /


Może wrzucając szybciej bieg synchronizatory obrywają dużo bardziej, bo mają cięższą robotę do wykonania.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-26 12:22:32 /


Robotę to raczej mają tą samą do wykonania, ale przerzucając szybko bieg nie zawszę zdążymy odpowiednio sprzęgło docisnąć.

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-26 14:25:27 /


to trzeba zgrac dobrze ręke i noge :P

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 14:39:57 /


trening trening :D

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 14:42:53 /


A wystarczy glupia c3 czy tez a4ld i problem znika...

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-26 15:27:35 /


ale one są przecież glupie :p

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 16:18:39 /


Jak głupie, jak dla odmiany od manuala mają "mózg" :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-26 16:22:11 /


mozgi, duzo faldow i otworkow

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 16:40:29 /


Ja tam na obecną chwilę nie wyobrażam sobie jazdy z N9 bez short shiftera.Już nie chodzi o szybszą zmianę biegów ale o znacznie krótszą drogę prowadzenia lewarka.Jeżdżę i jestem zadowolony.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 17:05:38 /


w skrzyniach synchronizowanych czas zmiany biegu jest dokładnie obliczany i do tego bobierane dźwignie itd. skracanie dżwigni, szybka zmiana biegów bardzo obciąża synchronizatory i skraca ich żywotność. Dlatego nawet w najdrozszych motocyklach nie ma synchroniatorów, co by można było szybko biegi wbijać.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 19:06:39 /


Ja też, a do mt75 chociaż pseudo ss se założę i tak

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-26 19:09:25 /


ja bym do mt75 widział coś takiego, nie ma tyle gałek prostszy do zrobienia i kąt obrotu i ruch mozna sobie dobrać jak sie chce
pozdrawiam
Andrzej

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-27 11:50:52 /


Oj żeby to poprawnie działało, to musiałoby mieć bardzo sztywne/ciasne łączenia...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-27 12:13:06 /


Bartoromero ma rację - Łożyskowanie nie na teflonach tylko na fosforobrązie albo dźwignia główna oparta na krzyżaku układu kierowniczego, a łączenie głównej z małą i głównej z pośrednią na fosforobrązie ... i kalamidki :-). Pomysł dobry. Teraz poproszę MTka z jaskółką do celów prototypowych. Albo samą jaskółkę z dźwigienką (tą popierdółką zostającą po wyjęciu wajchy) - MTka pożyczę od proka.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-28 17:01:54 /


Główna dźwignia jak najbardziej na krzyżaku bo nie może się obracać, może być z ukłądu kierowniczego, może być z mechanizmu przekłądni z cinquaka. Dospawać kawałęk profila kwadratowego, przewiercić i dorobić wahliwy wspornik, który trzeba ciasno skręcić z dźwignią i przegubowo połączyć z resztą

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-28 22:11:21 /


Krzyżak od cinklaka odpada bo jest na teflonach, a teflon jednak ma podatność. To ma być precyzyjny mechanizm a nie wajcha od ikarusa.
No to kto ma na zbyciu kompletną jaskółkę z krótką dźwigienką i łącznikiem od MTka? MTka mam do przymiarek, ale bez jaskółki.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-29 09:08:13 /


Jarek, przecież miałem też drugą jaskółke u Ciebie zostawioną, tylko niewiem czy tą skracaną czy tą normalną

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-29 19:47:33 /


bardziej mi chodziło krzyżak który jest na wałku dźwigni zmiany biegów cc700, tam jest normalny krzyżaczek metalowy na wałeczkach, albo wziąć krzyżak kolumny kierowniczej z fiesty.

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-31 09:13:10 /


Niejaki berkut (na innym forum) już coś takiego zdaje się zrobił...

"short shift z przeniesieniem galki zmiany biegow obok kierownicy. By to zrobic zaopatrzylem sie w 2 lozyska sferyczne ktore posluza mi do zrobienia nowego mechanizmu.

Z lewej 12mm z prawej 6mm. Przy okazji szybszej zmiany biegow bede mial galke w miejscu w ktorym odrywam reke od kierownicy na bardzo krotki czas i musze ja o mala odleglosc przesunac by to zrobic.

Baardzo fajna zabaweczka, skok króciutki i fajnie sie zmienia biegi ale dokladnosc cierpi przez miekkie gumowe poduszeczki na podporze wybieraka, trzeba bedzie to udoskonalic. Nie chodzi tu o precyzje prowadzenia ale nie czuc tego "klikniecia" kiedy wchodzi bieg czy nie..."

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-31 23:35:08 /


no i jeszcze zdanie (znalezione dalej w wątku berkuta na temat short shiftera jego konstrukcji):
"Shortshift musi zostac poprawiony jeszcze. Wybierak a raczej koszyczek maja za mala sztywnosc, podobnie sprawa sie ma z gumowymi poduszeczkami wybieraka i wszystko sie ugina przez co jest gumowate uczucie troche Nie wspomne o wkladce analno penetracyjnej ktora zalozylem na koncowke z braku zamiennikow garazowych..."

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-31 23:38:48 /


Żeby nie było, że zapomniałem o temacie... :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-24 00:04:47 /


ostatnio mi sie jeszcze takie rozwiązanie wrzuciło w oczy

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-24 09:01:34 /


chcę wyjąć starą wajchę i włożyć "giuck shifta", powiedzcie zatem jak to dalej rozdłubać .. :)
wyjąłem pierścień segera i jedną podkładkę, doszedłem do tego plastikowego białego pierścienia i się zatrzymałem bo nie chcę nic popsuć :)
jak dalej jak dalej? :)

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-25 08:48:05 /


Wybij ten kołek, to zdejmiesz całą gajgę

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-25 08:56:38 /


no tak ale ja chce wyjąć to razem z tą "kulą" żeby włożyć to: http://www.capri.pl/image/market/38470/139157

a wybicie klina da mi tylko możliwość wyjęcia samego drążka.. :) chyba? :)

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-25 09:02:20 /


Chyba musis zdjac caly "Shift remote" wezel.

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-25 09:10:13 /


odkręcić od skrzyni? no tego się obawiałem :) no nic, będę walczył :)

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-25 09:14:54 /


Musisz jeszcze od spodu nad walem odczepić jeden klinik, który jest pod guma. I faktycznie najlepiej to robić na wyjętym ogonie z samochodu.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-25 14:47:34 /


[img]http://img710.imageshack.us/img710/1766/pic0037u.jpg[/img]
[img]http://img231.imageshack.us/img231/3452/img4404a.jpg[/img]
[img]http://img99.imageshack.us/img99/1681/pic0038n.jpg[/img]

Ja wykombinowałem taki quick shift do skrzyni N9. Grubość około centymetra, bardzo ładnie zaczęła chodzić wajha zmiany biegów. Polecam :)

Jak coś jestem w stanie wykonać więcej takich podkładek.
Pozdrawiam

bogdan99 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-08 22:41:37 /


U mnie linki nie działczą.

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-09 01:03:42 /


dirk obetnij sobie te [/img] na końcu linków to i zdjęcia się ukażą...
A dla kolegi Bogdana to nie jest forum z BBCodem tutaj w ten sposób wstawione foty nie będą banglać

slon666 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-09 06:15:54 /


Tak, przepraszam, zauważyłem ale nie mogłem już tego zedytować.
http://img710.imageshack.us/img710/1766/pic0037u.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/3452/img4404a.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/1681/pic0038n.jpg


Ogolnie wzorowałem się na tym QS'ie z burtona
http://www.rallydesign.co.uk/images/RD1772product.jpg

bogdan99 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-09 08:21:47 /


Mam ten zestaw od Burtona ale instrukcja jest dla mnie ciezka ... szczegolnie ze nie ma obrazkow... moze ktos ma fotorelacje z tego jak to montowal , lub jakas instrukcje obrazkowa?
Chyba ze wkleje instrukcje i ktos z zaawansowany w angielskim to przetlumaczy

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-15 18:21:47 /


..

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-15 18:34:24 /


1. Zdemontuj biegowciepywacz :D
2. Oznacz jarzmo, kulke i jej obudowe kropką cobyś zmontował to w tej samej pozycji ;)
3. Ściągnij dzwignię z wałka. To jest zawulkanizowane, wiec zeby rozebrac musisz zniszczyć dzwignie, ale spoko, nowa jest w zestawie ;)
4. Zetrzyj lub spiłuj wypustki znad plaskiej podkladki przytrzymując gumową sprezyne, usuń opiłki
5. Zdejmij podkladke, gume, gorna pokrywke, dolna pokrywke i zespol mocowania kulki.
6. Ściagnij kulke z wałka
7. Zamontuj dystans ze stali miękkiej nad klinami wałka. Uwaga: Wewnetrzne sciecie pozwoli zwiekszyc kat zasiegu widełek ????
8. Wcisnij kulke na walek kontrolując jej polozenie zgodnie z wczesniejszym oznaczeniem. Upewnij sie ze tulejka weszla do konca w zagłębienie kulki. Bedzie widac ok 9,5mm tulejki.
9.Zmontuj walek z kulka do obudowy kulki zgodnie z oznaczeniami.
10. Zamontuj dolna i gorna pokrywke i gumowa sprezyne.
11. Zamontuj biala plastikowa dystans przytrzymujący gumowa sprezyne.
12. Zamontuj nowa dzwignie na walek upewniajac sie ze wszedl w nia do konca.
13. Wkrec wkret dociskowy aby zabezpieczyć.
14. Zamontuj biegowciepywacz z dystansem i załączonymi srubami M8.
15. Przed rozpoczeciem jazdy wycisnij sprzeglo i sprawdz jak chodza biegi, zwlaszcza naucz sie na nowo wlaczac wsteczny ;)

Mysza liil (EM) / 2010-12-15 19:53:54 /


O co chodzi z tym wstecznym? Ja mam short-shifter i wcale się nie musiałem niczego nowego uczyć :) Co więcej - jeszcze skróciłem dźwignię :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 00:46:39 /


wrzuc fotke tegio badziewiastwa

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 14:07:08 /


Dziekuje za tłumaczenie...

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 14:10:33 /


wez skrzynie przywiez i wajhe to zamontuje :D

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 15:24:54 /


po co skrzynie ??? sam wciepywacz wystarczy przeciez. musze najpierw skolowac jakis .

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 15:43:08 /


bierz co potrzeba i dawaj

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 18:33:10 /


od reki zrobisz?

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 18:49:30 /


A to żółte to co za cholera? Ja takiego nie miałem...

Ptasior (i inne ludziska), możesz jakoś odrysować ten kawałek z CNC? I czy ktoś coś takiego mógłby zrobić na zamówienie? Sam ten dystans.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 20:01:20 /


>A to żółte to co za cholera? Ja takiego nie miałem...

Korek wlewu oleju do Pinto

Konar / 2010-12-16 20:07:29 /


odrysowal joko, ma pelne wymiary wszystkiego, a reszta byc moze jutro
bo bedziemy robic fotorelacje jak to sie sklada by PROKO

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 21:09:24 /


o qrwa :D

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 21:11:39 /


Czyli jednak do mnie nie wysylasz?;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 22:48:48 /


:P

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-16 22:57:04 /


dzisiaj ogarneliśmy qs u grzecha

-generalnie bułeczka z masełkiem a biegi chodza zajebiscie, tylko ten zestaw mogłby byc robiony bardziej precyzyjnie

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-17 19:07:47 /


polska podrobka moze byc lepsza :) Kopiować?

Mysza liil (EM) / 2010-12-17 19:08:39 /


Kopiować !

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-17 19:30:43 /


no to jutro ;D

Mysza liil (EM) / 2010-12-17 19:38:33 /


hm, małe spostrzeżenie (przed chwilą wróciłem z auta, składałem go 2 raz ;D)
nie potrzebnie szlifowaliśmy "biegowczepywacz", powinno wejść na chama i ciężko. Wtedy ten imbusik byłby w stanie utrzymać dźwignię, tak to musiałem wiercić swoją, żeby śrubka weszła głębiej, bo lewarek cały wyskoczył podczas jazdy. Mam nadzieję, że teraz się nie rozkraczy, bo jak zostaje lewar w łapie podczas jazdy to jest kiepsko :D

Dzięki Proko i Pyrtas za ogarnięcie QS, kawał dobrej roboty!!

Co do wstecznego, na początku chodzi ok, jak wypada lewar, to niestety wrzuca się go bez "wciskania" jak jedynkę, zrobiłem się na światłach, jak zacząłem cofać :P Póki co, jest pięknie.

Wkrótce wrzucę zdjęcia (z telefonu jedynie), które trochę zobrazują robotę.

Grzechu 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-17 19:57:05 /


sam widziałeś ze bez tego by nie wlazl, trzeba bylo go rozszlifowac lekko ale fakt ze troche za mocno sie przyłożyliśmy do tego...

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-17 20:23:38 /


Ptasiora pojdzie lepiej i szybciej, praktyka nabyta ;)
Do Twojego Tauna będzie już to zajmowało kwadrans :P

Grzechu 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-17 22:01:09 /


on ma w taunie mt 75 i chyba juz zrobione :>

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-17 22:27:54 /


dlaczego piszesz ze chyba skoro dokladnie wiesz ze tak :D z tym ze w moim mtq jest zrobiony krótszy skok przod tył a nie na boki wiec jest to polowa sukcesu a rozwiazanie w n9 razem z tym zestawem oferuje takze opcja lewo prawo wiec lepiej, a tansze niz zestaw do mt a nie mam pojecia dlaczego??

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-17 22:37:09 /


:> bo trzeba miec ohaca :>

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-17 22:43:21 /


Ja to zamontowałem tak: zjechanie fleksem uszek trzymających podkładkę, umieszczenie aluminiowej tulejki pod kulką, umieszczenie plastikowej tulejki nad podkładką. Tyle, że zostawiłem oryginalną część górną, po prostu ją sobie skróciłem.
W moim zestawie (ale nie tylko) trzeba było podnieść całość zestawu na skrzyni o ok. 3mm, w przeciwnym wypadku nie było blokady na wsteczny. Całość zajmuje jakieś 15 minut.

cypis Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-12-19 15:26:40 /


Chcialem oglosic wszem wobec, iż opracowałem właśnie nową polską wersję tego urządzenia. QS by Mysza w wersji GT jest wlasnie testowany w mojej sierce. Sprawuje się bardzo OK. Zalety wzgledem angielskiego szitu:
1. Wyrob polski :) Nie Murzyn robił ani nie Chińczyk :D
2. Posiada płynną regulację siły docisku wstecznego biegu
3. Wykorzystuje oryginalną dźwignię z amortyzatorem gumowym
4. Nie ma tej pizdowatej śrubki ktora moze powodowac spadanie dzwigni i rozregulowywanie wstecznego

Jesli bedą chętni, to pisać PW, wystawie w ogloszeniach. Mogę wykonać kilka sztuk w wersji GT oraz Hardcore (jeszcze krotszy skok dzwigni, dla kobiet sie nie nada...)

Mysza liil (EM) / 2010-12-23 11:42:11 /


Do MT75 czy jakiej skrzyni?

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-23 11:50:28 /


Sory, do tej co ostatnio byla mowa, czyli N9

Mysza liil (EM) / 2010-12-23 12:03:55 /


jaki koszt wersji hardcore? moze bede zamiennie stosowal

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-23 12:14:09 /


Koszt taki sam jak softcore ;) Zapomnialem dodac, ze nie trzeba nic robic przy tym, bo to gotowe urzadzenie P'n'P, odkrecasz stary, przykrecasz nowy wybierak. Cena bedzie zalezala od tego ile mam tego wykonac. Max 99,- min 79,- (jesli uzbiera sie z 20 zamowien), przy zwrocie starego wybieraka.

Mysza liil (EM) / 2010-12-23 12:34:59 /


zestaw zawiera szczelny dystans między gajge a odlew dupki skrzyni ? jelsi tak to za czego wykonany ? (materiał)

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-23 12:49:35 /


szczelny. patent. zamowisz - zobaczysz :D

Mysza liil (EM) / 2010-12-23 12:50:09 /


wiesz to ciekawość ;] QS w kilku wersjach DIY leży i czeka na montaż - kolejne nie będą potrzebne...

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-23 12:57:59 /


najłatwiej chyba z teflonu...

Grzechu 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-23 14:12:45 /


Mysza dawaj opis taki jak napisałeś i produkt na Ebay.
Przynajmniej zarobisz trochę grosza za pomysłowość.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-23 15:16:55 /


To jest myśl!

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-12-23 15:20:09 /


Musze zgromadzic pare galkowni ;) I wystawie gotowy produkt. Narazie mam ze 4 dzwignie, a z UK nikt mi do przerobki przecie nie bedzie wysylal... Pozatym trzeba ladne foty porobic.

Mysza liil (EM) / 2010-12-23 15:29:53 /


Ja Ci porobię ładne studyjne foty za zniżkę na QSa :D

Konar / 2010-12-23 15:49:44 /


A ja dzisiaj przerobiłem gajgę do N9 w bardzo prosty sposób,po przez stuknięcie młotkiem od góry...trzpień przesuną się w plastykowym odlewie o jakieś 6mm.
Teraz wystarczy zrobić podkładkę i jazda.
20 min roboty i jaki efekt:)

bon / 2011-07-29 11:25:29 /


A jaki będzie efekt, jak wskoczy z powrotem na swoje miejsce:p

pyrtas / 2011-07-29 14:26:47 /


Jest taka możliwość...ale trzeba by ponownie użyć do tego impulsatora kinetycznego z naprowadzaczem trzonkowym:)
Innymi słowy niema bata żeby wrócił podczas normalnego użytkowania;)

bon / 2011-07-29 14:53:06 /


6mm to mało.Ja jak przerabiałem to jakieś 12mm.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-31 22:08:07 /


W jakimś brytolskim poradniku wyczytałem że 7mm to optimum i do tylu prawdopodobnie zejdę-muszę jeszcze zrobić podkładkę,także sprawa jest otwarta:)
12mm to już nie za mały skok??

bon / 2011-07-31 22:15:06 /


Jak dla mnie 12mm było ok bo lewarek miał krótkie drogi a o to w tym wszystkim chodzi przecież:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-31 22:26:50 /


Nie wiem, czy do dobrego wątku dodaje, ale żaden inny mi nie pasował. Przy zakładaniu shiftera od N9 dosłownie w rękach rozleciał mi się ten plastik ze zdjęcia. Biegi wchodzą dużo mniej precyzyjnie. Pytanie, czy takie coś idzie kupić nowe, czym to ewentualnie zastąpić, i czy bez tego można spokojnie jeździć ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-02-25 13:09:57 /


grzechu 3m tez juz go nie ma , podobnie jak ja :P da sie jezdzic , tyle ze u mnie biegi wchodza precyzyjnie

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-02-25 13:24:44 /


Kupisz w ASO normalnie, tylko nie każ szukać do Capri, czy Granady, tylko do Sierry :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-02-25 13:32:06 /


I po raz kolejny okazuje się, że Sierra to po prostu takie 5-drzwiowe Capri Mk IV :))
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-02-25 14:49:47 /


odgrzeje kotleta z pytaniem czy przerabia ktoś te shifty? Mysza? Bo mam drugi shifter seryjny i moge wysłać do przeróbki :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-29 23:39:05 /


Mam gotowe takie elementy bez przerabiania bedziesz zainteresowany napiszmdo mnie chuder@ capri.pl

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-30 06:43:36 /


kto mi powie jak rozebrać ten oryginalny biegowciepywacz? wogóle ma ktoś jakąś insrtukcje co i jak dokładnie trzeba zrobić??

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-02-14 11:13:02 /


Było wyżej:
1. Zdemontuj biegowciepywacz :D
2. Oznacz jarzmo, kulke i jej obudowe kropką cobyś zmontował to w tej samej pozycji ;)
3. Ściągnij dzwignię z wałka. To jest zawulkanizowane, wiec zeby rozebrac musisz zniszczyć dzwignie, ale spoko, nowa jest w zestawie ;)
4. Zetrzyj lub spiłuj wypustki znad plaskiej podkladki przytrzymując gumową sprezyne, usuń opiłki
5. Zdejmij podkladke, gume, gorna pokrywke, dolna pokrywke i zespol mocowania kulki.
6. Ściagnij kulke z wałka
7. Zamontuj dystans ze stali miękkiej nad klinami wałka. Uwaga: Wewnetrzne sciecie pozwoli zwiekszyc kat zasiegu widełek ????
8. Wcisnij kulke na walek kontrolując jej polozenie zgodnie z wczesniejszym oznaczeniem. Upewnij sie ze tulejka weszla do konca w zagłębienie kulki. Bedzie widac ok 9,5mm tulejki.
9.Zmontuj walek z kulka do obudowy kulki zgodnie z oznaczeniami.
10. Zamontuj dolna i gorna pokrywke i gumowa sprezyne.
11. Zamontuj biala plastikowa dystans przytrzymujący gumowa sprezyne.
12. Zamontuj nowa dzwignie na walek upewniajac sie ze wszedl w nia do konca.
13. Wkrec wkret dociskowy aby zabezpieczyć.
14. Zamontuj biegowciepywacz z dystansem i załączonymi srubami M8.
15. Przed rozpoczeciem jazdy wycisnij sprzeglo i sprawdz jak chodza biegi, zwlaszcza naucz sie na nowo wlaczac wsteczny ;)

Mysza liil (EM) Wyślij wiadomość Zdjęcie w profilu Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-12-15 19:53:54 / zgłoś do usunięcia

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-02-14 13:12:46 /


to to już czytałem tylko nie wiem jak rozebrać ten wciepywacz oryginalny

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-02-14 13:46:43 /


Punkt 3. Szlifierka kątowa.

Mysza liil (EM) / 2014-02-14 17:28:40 /


Da się to pożenić z tą blachą na 3 śruby od zwykłego n9 5 biegów?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-07-04 19:39:30 /


Przekazuję wiadomość od mojej 2,5 letniej córki ( ona rysowała) :)
Blacha,cybanty,nakrętki,trytytka :)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-04 20:27:18 /


jeżeli to jest typ E, to w ścierwach występowały z lewarkiem na 3 śruby od N9.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-07-08 13:59:23 /