logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Pschemek - Ford Capri Mk Ia 2.3 V6 Koeln SHC GT 1970 "Eshac"

Pschemek - Ford Capri Mk Ia 2.3 V6 Koeln SHC GT 1970 "Eshac"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Pschemek
Samochód: Ford Capri Mk Ia 2.3 V6 Koeln SHC GT 1970 "Eshac"
Status: aktualnie posiadany (od 2008-03-22)
Aktualizacja: 2008-11-03 20:30:17

Podstrony

eSHaC

Jedynka. A. V6. 2.3. SHC!
Czego chcieć więcej?



Moje z mechaniką przygody...



Tabliczki:




Komentarze

BOOOOSZ jak mi się I-ki podobają!!!!
Gratulacje!!!!!

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 14:30:14]


kurwości , piękności

Skąd ja ją znam ? ebay ? chya camaro kiedyś zapodał linka

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-03-26 14:53:57]


Mad ma chyba identycznego. Ładna sztuka nie powiem

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 14:57:22]


fajny jest, gratulacje i powodzenia

KrzysiekM Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-03-26 14:58:59]


Rzeczywiście dobrze rozpoznany - autko zostało kupione od Mada (trochę szkoda, że nie jest to nic nowego na capri.pl).

Pschemek [2008-03-26 15:07:16]


Gratulacje! Rodzina rosnie w sile;) Jeszcze troche a zrobimy z Łąska Małego zaglebie starych fordow:)

Teraz tylko pozostaje znalesc zdrowe 2.9, zalozyc gazik i autko bedzie jak talala:P

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 15:41:53]


jakie 2,9????
ma zostać 2,3 jesli ma być oryg!!!!

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 15:43:00]


E tam 2.3 i jeszcze w dodatku jakies tam SHC;) 2.9 jest mocniejszy, oszczedniejszy i w dodatku lubi gaz:)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 15:54:12]


PieM nie bluźnij, bo w Poznaniu spacyfikowany zostaniesz :P
piękny jest i pewnie będzie piękniejszy...

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 16:05:36]


to on jeździ?? :)
A ty Szczepan fermentu nie siej. Jakie 2.9 jak już 1.9tdi zamówione ;P
A tak na serio to rezerwuję przejażdzkę ;D

michalch83 [2008-03-26 16:10:43]


O chorera Panie ... jedynka to jednak jest jedynka. Zajefajna linia. Wnetrze fajoskie a nie z koca w kratkie, jak to w nowszych bywa 8)

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 16:35:32]


Gratulowac .. obejrze w piatek

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 16:41:41]


I o to lotto :D Jedynki rulezzzz (nawet przedliftingowe ;) ) Dbaj o nia.
Gratulacje i powodzenia!!

Zimne S. 3M_U(ć) Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 19:25:53]


wygląda na egzemplarz bez dłubania w stylu "polak potrafi", a to już jest spora zaleta,.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-03-26 19:35:12]


Faktycznie jest to taki egzemplarz, jedyne co bylo dlubane to kilka latek w bagazniku, cala reszta wyglada na nietkniete, ale to sie dokladnie zweryfikuje jak zwolnie kanal i bedzie mozna go dookola obejrzec. Na razie cieszymy sie z tego, ze po paru godzinkach jakie Przemek mu poswiecil, samochod odpalil i przejechal sie dokola drzewa:)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2008-03-26 19:46:16]


Dzięki wszystkim za gratulacje.
Mam nadzieję, że uda mi sie dotrzeć na piątkowe oglądanie. Tak czy inaczej zapraszam.
Kasiu, rzeczywiście Jedynki rulez (szczególnie przedliftingowe ;) ).
Co do dłubania, to pewnie najbardziej ucierpiała elektryka, będzie zabawa z prostowaniem tego wszystkiego.
Co do silnika, kusicie tym oszczędnym dieselkiem...

Pschemek [2008-03-26 23:12:13]


No i pomarańczowy kolor....

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-03-27 08:57:28]


Wstępne podejrzenia są takie, że kolor zmienił się na pomarańczawy (jego pomarańczowość zależy od światła) z biegiem lat. Na tabliczce znamionowej kolor jest oznaczony jako N, czyli zgodnie z opisem "dark red". Więc myślę, że taki właśnie będzie.

Pschemek [2008-03-27 11:30:05]


Widzę ciekawy szczegół mianowicie wajcha od biegów taka z nawierconymi otworami mam taką w moim i wydwało mi się że to rzeźba jakaś a tu proszę tuning z epoki .Gratuluje furki i boże broń pozbywac się tego SHC ;-)

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-05-27 12:13:03]


Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale jeżeli chodzi o tę rurkę z dziurami założoną na złamany drążek zmiany biegów, to raczej tuning z epoki niestety nie jest. Na szczęście jestem co raz bliżej skompletowania całej nieułamanej. Tylko gałki niestety nie mam.

Pschemek [2008-05-27 19:00:17]


No właśnie to zobacz to !!!Bardzo dziwny przypadek prawda? A propo gałki to chyba ta co ją widac na fotce byłaby dla ziomala do odstąpienia . Mam inną i moge poratowac.

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-05-27 20:57:45]


Rzeczywiście podobne. Może to jakiś uniwersalny sposób na ratowanie ułamanych drążków był?
W sprawie gałki poszedł mail.

Pschemek [2008-05-27 21:35:39]


tyż ma taką gałkę tyle, że na niej tylko 4 do przodu więc jak coś oddam.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-27 22:55:05]


4 do przodu to bardzo dobra ilość. Mi tam wcale nie potrzeba więcej.

Pschemek [2008-05-28 00:24:58]


To jak chcesz? Jak coś to kontakt mail, lub tel. nr w profilu.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-28 08:56:45]


A jutro dam jakieś zdjęcie. Pozdro

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2008-05-28 08:57:51]


Sto lat i szybkiego powrotu na drogi!

Pschemek [2010-04-27 09:41:16]


T nie data 'urodzenia' tylko pierwszej 'adopcji'. ;)

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-04-27 10:34:26]


Ale ja nie napisałem, że w tym dniu wyjechał z fabryki. Taka data to chyba nie do odtworzenia, prawda?

Pschemek [2010-04-27 10:50:56]


jak tam prace przy capri? po lakierowaniu?

koliberek Dokładna lokalizacja na mapie [2012-02-04 09:21:33]


Jeszcze przed, kilka blach do wspawania jeszcze zostało, ale na wiosnę już powinno się udać... ;)

Pschemek [2012-02-04 12:44:45]


No jak widziałem go rok temu to była różnica, ważne że do przodu :) Powodzenia przy lakierze i składaniu :)

Pozdr

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-02-04 13:49:03]


Pojawiło się światełko w tunelu, że być może trafi do lakieru. :)
Trzeba więc dobrać kolor.
Na tabliczce jest "N", ale co to za czerwony?
Dorobiłem Sebring Red po kodzie z Dupont (42588LM) i wygląda bardzo podobnie.
Tylko teoretycznie taki kolor nie był dostępny przed 73. Camaro mówi, że może ktoś sobie zażyczył specjalnie ten kolor z palety rs już w 70.

Pschemek [2026-03-01 19:32:45]


Wygląda jak pomarańczowy. Doskonały wybór.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2026-03-02 09:37:40]


był pakiet R i będzie czarna maska ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2026-03-02 10:13:03]


Z tego co wiem, to nie. Wtedy chyba "R" byłoby na tej tabliczce w kolorze nadwozia (górny rząd, trzecie od prawej)?

Pschemek [2026-03-02 11:46:03]


też się zakręciłem przy tym, ale patrz u mnie. Lakier na 99,9% jest pierwszy na tym chrupku, a tabliczka pokazuje też GT. Tylko że nie ma w dekoderze opcji GTR. Możliwe że jeśli miałeś "gołą" Rkę to była wersja R , ale jesli miałeś GT itp to R był pakietem poza tabliczką.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2026-03-02 13:50:33]


lub czarna maska była na życzenie bez jakiegokolwiek pakietu...

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2026-03-02 14:01:33]


Wg oficjalnej dokumentacji Forda, kolor "N" w roku modelowym 1971 to XSC0574

Konar [2026-03-02 15:05:40]


Niby tak, ale mój jednak zdecydowanie w pomarańczowy wpadał, choć mocno w zależności od światła.

Pschemek [2026-03-02 15:14:37]


Tutaj jeszcze porównanie tego dorobionego ze świeżo przepolerowanymi pozostałościami lakieru koło szyberdachu.

Pschemek [2026-03-02 16:17:15]


A sunset red? tylko to by J na tabliczce chyba było?

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2026-03-02 16:37:37]


Co ciekawe wedle mojego dokumentu to ten sam kolor :)

Konar [2026-03-02 16:51:44]


No i chyba przez was muszę dorobić ten hellrot / sunset red i porównać...

Pschemek [2026-03-02 22:24:45]


imho hellrot/sunset red jest bardziej czerwony od sebring red (ten jest ciemno pomarańczowy).
Ale zdjęcia zdjęciami i koloru nigdy dobrze nie oddadzą :( np. ten twój dorabiany sebring red moim zdaniem mocno czerwony wyszedł.

Zupełnym zbiegiem okoliczności mam kilka zdjęć sebring red na mk2, może coś to Ci pomoże.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2026-03-03 07:55:57]


Zgadzam się z Coke

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2026-03-03 13:13:59]


Tu jest sporo zdjęć sebring red na mk1 ;) https://www.capri.pl/car/1118

Albo tu https://collectingcars.com/for-sale/1973-ford-capri-rs-2600

Pschemek [2026-03-03 13:51:45]


Ale ta mkIb RS chyba była mi nieznanym wzorcem wyglądu mojej XD btw- zgodnie z kodami (i naszą przepastną wiedzą stronki) "N" to jest dark red :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2026-03-05 09:26:56]


No też piszę, że to dramat, lakier płowiał przez lata a potem był polerowany lub przemalowany + zmiany nazw kolorów u forda ale czy koloru też? Na rożnych zdjęciach ta francuska rs2600 ma wszystkie możliwe kolory :/ np. tu: https://www.facebook.com/reel/1773591000019273

A tu jest chyba dość neutralnie sfotografowany, chyba fabryczny sebring rot : https://www.kgfclassiccars.co.uk/vehicles/22154/

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2026-03-05 11:29:06]


Tomek- ten eReS akurat wypłowiał podobnie równo co mój :) ale fakt, że z czasem z tym lakierem jest jak z lakierami na Alfie- pełna paleta odcieni :) przynajmniej takie są moje doświadczenia, ale, na razie, tylko z Capri

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2026-03-15 12:59:42]


XSC0574 jest bardzo czerwony, no i nie ma kąta pod którym robi się pomarańczowy.

Pschemek [2026-03-19 12:46:31]


niedobrze, ja wolałbym żeby się robił :) ale wiesz- Twój cyrk, Twoje małpy :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2026-03-19 12:53:45]


Będzie się robił (pomarańczowy)!
Dla mnie to znaczy, że raczej był sebring red, i tym 42588LM trzeba go pomalować.

Pschemek [2026-03-19 13:23:06]


Najbardziej czerwony jest RossoRed albo Cardinal Red z palety Forda. A la Ferrari.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2026-03-19 13:29:39]


Ale ja nie szukam najbardziej czerwonego, tylko próbuję dojść czym mój był oryginalnie polakierowany.

Pschemek [2026-03-19 13:34:00]


Ten czerwony z mieszalni już za 50 lat będzie tak samo pomarańczowy jak na twojej budzie :D

Konar [2026-03-19 13:36:17]


Nie zgadzam się, na pewno nie w miejscach gdzie światło nie dochodziło.

Pschemek [2026-03-19 14:38:24]


Tlen dochodzi wszędzie, farby zmieniają kolor nie tylko od UV.

Konar [2026-03-19 14:56:35]


Czyli twoja teoria jest taka, że on się zrobił taki trochę pomarańczowy równo wszędzie z biegiem lat?
Nawet w takich miejscach ja spód tabliczki znamionowej przynitowanej do karoserii?

Pschemek [2026-03-19 15:01:23]


Obejrzyj odcinek "Dziwny wypadek" serialu 07 zgłoś się. Pod Bristolem Machulski wychodzi do swojego Garbusa a obok stoi lsniące oryginalne czerwone Capri Mk1. To Twój kolor.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2026-03-20 08:36:26]


Konrad nie wiem jak ty to znajdujesz ale respekt. Tylko że ten kolor to rczej nie sebring

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2026-03-20 10:10:24]


To jeszcze nic. Dwa lata póżniej bo w 78r. w odcinku "Rozkład jazdy" na początku to samo Capri występuje już na pierwszym planie w scenie "pościgu" i to nawet dłuzszą chwile. Niestety jak na dłoni widać jak szybko starzały się takie egzemplarze w PRL-u. Zaniedbany i poobijany. Niedługo potem ten sam właściciel już zamienił Capri na czerwonego Taunusa z napisami na boku którego widzimy podobnie w kilku kolejnych odcinkach...

Ciekawe czy ta jedynka gdzieś tam jest u nas w czelusciach internetu...

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2026-03-20 11:13:46]


Ja oglądam sporo materiałów czy zdjec z prli lat 90 i serio co rusz trafiam na capri taunusy czy granady gdzieś w tle

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2026-03-20 11:41:41]


Ten z z07 to nie jest ten kolor- tu jest kolor jaki ma Irpaq na swoim Capri, ja mam znacznie bardziej pomarańczowy :)
https://www.capri.pl/image/car/1118/2286/134168

A jak wiem, to Przemo celuje w ten bardziej pomarańczowy, bo to jest ten ori u niego (choć mi się wydaje, że, po roczniku, strzelałbym, że jak pomarańcz, to tak jak jest u Michała rozjechanego).

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2026-03-20 13:10:45]


Ale mój nie był pomarańczowy, tylko czerwony wpadający w pomarańcz w zależności od światła.

Więc w tym momencie mam 2 scenariusze:
A) Był to rot 64 / hellrot 71, który przez lata wyblakł równomiernie w taki sposób, że teraz jest bardzo podobny do świeżo dorobionego sebring red
B) Ktoś w '70 zamawiając specjalny silnik dostał opcję zamówienia koloru z palety rs i zażyczył sobie sebring red

Mi jednak bardziej prawdopodobny wydaje się scenariusz B.

Pschemek [2026-03-20 14:05:50]


Ja bym zrobił to co z tabliczki wychodzi. Potem ciężko będzie komukolwiek wytłumaczyć/udowodnić. Ja nie kupuję twojej wersji:).
A SHC jest jakoś w tabliczce zakodowane?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2026-03-20 14:33:29]


Moja opinia jest taka, że nikt nie mógł sobie zażyczyć Sebring Rot, bo ten kolor w ofercie po prostu w 1970 roku nie istniał.
Fabryczny katalog części wskazuje ogólny początek stosowania tego koloru na sierpień 1972:



Wg mnie mało realne, że tak naprawdę można go było pokątnie, spoza oficjalnej listy, zamówić już dwa lata wcześniej.

Konar [2026-03-20 14:44:26]


> A SHC jest jakoś w tabliczce zakodowane?

Kod silnika "YZ" zamiast standardowego "YY" dla 2.3

Konar [2026-03-20 14:47:40]


Eh, no siejecie trochę niepokoju.

Co najmniej Escorty RS1600 i Mexico nie były sprzedawane w 1970 w sebring red (broszura by tak sugerowała)?

Znalazłem dwa z 1971:
https://www.iconicauctioneers.com/1971-ford-escort-mexico-rec09333-1-1219
https://www.iconicauctioneers.com/1971-ford-escort-mki-rs1600-rec04573-1-0916

No i sebring red miał kod "N"
https://www.kgfclassiccars.co.uk/vehicles/28838/


Dred, mam te zdjęcia powyżej z oryginalnym lakierem i dorobionym, nic więcej chyba nikomu udowadniać/tłumaczyć nie zamierzam. Zresztą, jaka jest szansa, że trafi się taki postrzeleniec jak ja co się odcieniem czerwonego będzie przejmował.

69bd9d7a8a639-ford-escort-rs-mexico-1970-uk.pdf

Pschemek [2026-03-20 20:18:18]


uspokójcie się Panowie, bo zaraz trzeba będzie Pschemka przepraszać...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2026-03-20 21:43:27]


brakuje tu kogoś kto AUTORYTATYWNIE utnie dyskusję :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2026-03-20 22:30:04]


Thats what Konars sayin' :) dokładnie tak mi się wydawało

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2026-03-21 00:10:45]


Akurat odcieniem mojego żółtego capri przejmuję się podobnie. :)))

szwaycar [2026-03-21 09:02:57]