logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Pschemek - Ford Capri Mk Ia 2.3 V6 Koeln SHC GT 1970 "Eshac" » To, o co w tym całym SHC chodzi

Pschemek - Ford Capri Mk Ia 2.3 V6 Koeln SHC GT 1970 "Eshac" - To, o co w tym całym SHC chodzi

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Pschemek
Samochód: Ford Capri Mk Ia 2.3 V6 Koeln SHC GT 1970 "Eshac"
Status: aktualnie posiadany (od 2008-03-22)
Aktualizacja: 2009-11-20 22:54:40



Jak to silnik się remontował:



Mała wystawa:



Czysty blok:



Blok, zawory, wałek i głowice pojechały do fachowców z firmy Świątek.
Tak więc i wystawa się zmieniła:



Nowiuteńkie naklejki od Huberta Szwede:



Blok pomalowany podkładem:



i lakierem:



Pierwszy etap składania za nami:



Prace powoli do przodu, głowice już leżą:



Przyszło na maila fajne zdjęcie:

Komentarze

To czym się on w końcu różni od zwykłego 2.3?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-23 20:23:57]


Z tego co mi wiadomo, to stopniem sprezania i na bank ma ostrzejszy walek, ale chetnie dowiedzialbym sie czegos wiecej i potwierdzil swoje informacje.

Co do samego remontowania, to czlowieka z taka cierpliwoscia do czyszczenia czesci jeszcze nie widzialem;). To bedzie miodna maszyna z pieknym serduchem;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-23 20:43:24]


Wiem tyle, co PieM pisze (to taki mój silnikowy lokalny ekspert i podpowiadacz ;) ).
Dodatkowo mam pytanie związane z numerami na tłokach (zaznaczone na foto) - co one oznaczają?
Numery to 2,2,2,1,3,4.

Pschemek [2008-06-23 22:43:01]


Piszcie do Camaro on ma cos takiego.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-23 23:40:07]


Mozna jeszcze dodac, ze numery 2,2,2 byly odpowiednio na tlokach pierwszym, drugim i trzecim, a 1,3,4 na czwartym, piatym i szostym.

Moje podejrzenie pada na blad w fabryce. Moze chcieli ulatwic remont i ponumerowac tloki, tylko im cos nie wyszlo? ;P

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-23 23:43:25]


To są raczej oznaczenia grup selekcyjnych - ja rozbierałem v4 i miał dwie trójki i coś tam innego ;-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-23 23:44:24]


No i ze zdjecia widac, ze nie tylko ekspert i podpowiadacz, ale takze trzymacz tlokowy;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-23 23:47:58]


Te numerki, to na moje są grupy wagowe. Każdy tłok trafiał w zależności od wagi do odpowiedniej grupy. Wtedy +- można "wyważyć" silnik... Ale raz trafiłem same 2-jki, a raz myślałem, że to są numery cylindrów :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-24 12:05:10]


na logikę gdyby chcieli wyważyć to chyba wszystkie byłyby takie same (?)

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-24 17:49:18]


No raczej idealnie takich samych to się nie da zrobić, a to minimalnie inny materiał (jakieś nieczystości, różna gęstość), a to inna temperatura, ciśnienie, i pewnie miliard innych czynników. Nie tylko w przypadku tłoków, ale też korb czy wału. Zamiast siedzieć nad każdym kompletem (wał + korby + tłoki) i go ręcznie wyważać - szybciej i taniej pogrupować wszystko w kilka kategorii i później składać z odpowiednich elementów zestawy wstępnie wyważone. Chyba, że ta moja teoria nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością (?)

Konar [2008-06-24 17:58:23]


To sa oznaczenia drup wymiarowych tlokow.. Na przykladzie 2,8 V6 to wyglada tak:

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2008-07-03 08:18:13]


SHC ma niby ten sam stopien sprezania, tylko inny walek, aparat i tloki ale co jest w nich innego jeszcze nie odkrylem, logika i nazwa SHC sugeruje ze powinien miec wyzszy stopien sprezania, ale w danych jest to samo

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-10-26 17:58:01]


Kolektory ceramiką pokrywałeś?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-11-20 23:28:24]


Zgadza się, Hipeco.

Pschemek [2009-11-20 23:35:41]


A sprawdzałeś owalizację cylindrów? Ja kiedyś miałem silnik po "kapitalce", a przez owalizację (chyba) walił dymem przez korek oleju i miał słabą moc mimo świezo wymienionych pierścieni, uszczelek itp itd
Generalnie piękna robota! Podziwiać Panie!

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-11-21 10:14:10]


Tak, owalizacja była pomierzona, i cylindrów i wału. Silnik był w całkiem niezłym stanie na szczęście.

Pschemek [2009-11-21 15:12:10]