logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » renifer - Ford Consul Mk III 2.9EFI V6 Koeln L 1975

renifer - Ford Consul Mk III 2.9EFI V6 Koeln L 1975

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Consul Mk III 2.9EFI V6 Koeln L 1975
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2008-10-06 23:14:55

Mój fordziak!


już jeździ...

Komentarze

Ladne ladne :)

_Miłosz_Mk2 [2003-09-11 12:06:31]


zajebisty

ale śliczny, super lakier dobrałeś
pozdro

starrsky [2003-09-11 12:16:10]


bardzo zacny potworek

Serducho wprawdzie słabowite, ale właściciel nadrabia swą pasją - podoba mi sie jako całość. A kiedys zawsze można wsadzić V6.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-11 12:18:20]


miodny

i do tego wersja dwudrzwiowa
ładnie się prezentuje
gratuluję wytrwałości

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-11 12:27:33]


historia romantyczna....

... i godna starego małżeństwa ;)
Consule coś w sobie mają... a ten trafił w dobre ręce :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-11 12:45:12]


Gratuluję wytrwałości i życzę takiej każdemu z nas...
Autko prezentuje się bardzo dobrze, szkoda tylko, że to jedno zdjęcie bokiem ;-)

bryzol Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-11 13:24:12]


łłoooo ale fujny :D

No bombowy jest :) a te hromixowe kołpaczniki :D na allegro takie były :) a ten grill to nie jest czasem od granady ??nio wyjebutny jest :D

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-11 14:28:37]


Ładne autko! Mam prosty i skuteczny patent na naprawe chromów w tylnych lampach. Napisz do mnie to wyjaśnie co i jak.
Pozdrawiam

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-11 14:47:44]


śliczny, piękny....
jak z prospektu z tamtych lat:-)
tylko te lusterka:(

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-11 14:59:49]


Lusterka sa orygynalne...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-11 15:06:30]


no właśnie:)
ale lipa:-(
myślałem, że są nieco nowsze:)
sorki:)
100% jak z katalogu!
piękny jeszcze raz

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-11 15:09:18]


łądny ładny :) gratuluje ślicznego autka :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-11 15:48:15]


qurcze

qurczeblade jaki to ma piękny lakier ah uh :) no i autko równie pięne :P

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-11 16:46:18]


elegancko

no ladny kawalek pracy gratulacje...ale dlaczego zrezygnowales z napisu ford na masce???i atrapa jakas inna niz przed remontem..:))..pozdro oby wiecej takich:))

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-11 17:03:56]


jak widać

przud został zmieniony przed remonttem widać szerokie ramki wokół migaczy i lamp przednich a tu juz inaczej

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-11 17:19:16]


Cze Stolarz

efekt końcowy - po prostu świetny

PiotrekFCapri [2003-09-11 19:01:19]


Ford na masce

W oryginale nie było żadnego napisu na masce, a oryginalna atrapa była taka jak na zdjęciach po remoncie.
Sliczny wozik.
Jeśli masz zdjęcia wnętrza, to wrzuć, bo tam to dopiero jest wypas :)

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-11 19:17:47]


no more kłeszczyns

Naprawde wyYebitna taksowka! Cóz mozna powiedziec... wielkie gratulacje za wytrwalosc i efekt koncowy!

Mysza liil (EM) [2003-09-11 19:30:50]


No po prostu opad szczeny!!! Rewelacja!!! Kiedyś ostrzyłem ząbki na taką Grandzię GXL 3.0 na automacie która wywędrowała do Wawy. Nawet miałem potem okazję się nią przejechać, i wspominam to jako coś czego każdy facet powinien doświadczyć:)). Ten jest w dodatku dwudrzwiowy. Po prostu szok w trampkach.
Gratuluję efektu remontu:), pokaż koniecznie zdjęcia tapicerki. Piękny okaz.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-11 20:45:30]


Wielkie GRATULACJE - efekt piorunujący

no i w miarę nie daleko odemnie

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-11 20:51:24]


Fajny, fajny, oby więcej takich w takim stanie.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-11 22:50:04]


Handlarz częściami ma w Kraku oryginalne Alusy do Granady Mk1 jeśli wiesz o które mi chodzi. Koleś zwie się Gumiś.:)

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-11 23:22:11]


Po co alu jak kołpaczki są super?! Autko ładne i nie cudować :-P

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-12 00:23:26]


no i te felgi nawet bez kołpaczków mogą być :-)

ale z nimi jeszcze lepiej !!

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-12 01:38:15]


SUPER AUTKO,NAWET NIEMCY MAJA ICH JUZ NIEWIELE, ALE CZY ZNALAZLES V4 1700 ?
TO BARDZO SMIESZNE SILNIKI /JEZDZILEM V4 1500/.BEDE SIE DOMAGAL PRZEWIEZIENIA NA JAKIMS ZLOCIE .

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-12 07:40:35]


Pokaż zdjęcia z wewnątrz

Podpisuję się pod Szajbą - jeśli masz, to koniecznie wrzuć jakieś foty z wew. Poza tym zazdroszcze tak pięknego auta...
Pzdr

Kamń [2003-09-12 22:32:33]


dzieki! dzieki! dzieki!

Dzieki za te wszystkie komentarze, nie sadzilem ze az tak sie spodoba ;) Przy okazji podziekowania dla Michała ktory zgodzil sie na umieszczenie tego malenstwa tutaj. Zdjec ze srodka nie mam, ale postaram sie dostarczyc jak najszybciej. Tapicerka nie przeszla jeszcze generalnego remontu i wyglada dosc kiepsko. Grill (ten po remoncie) jest od granady mk1, docelowo bedzie ten pierwszy czyli taki jak we wszystkich consulach i napis FORD na masce. Lusterka sa oryginalne (wczesniej od malucha) Brakuje kilku chromow na blotnikach i z tylu kolo swiatel, ktore wlasnie probuje zdobyc. Silnik faktycznie jest slabiutki i do tego grymasny, ale moze dojde z nim do jakiegos porozumienia ;)

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-13 14:56:40]


Pozdrowiam serdecznie kolegę :)

To ja jestem ten od Granady, w której Michu przeżywał ekstazę ;)))
Ino to jest Ghia, a nie GXL :)

Mam nadzieję, że kiedyś doprowadzę ją w końcu do takiego stanu, jak Ty swojego Consula, bo choć materiał bazowy do odbudowy mam dobry, to i tak jest to worek bez dna...

Katz [2003-09-19 13:44:46]


Luxio.

Mój wujas miał taką Granade - Consula 1976 2,6 ltr. kiedys ale to było minęło.
Bardzo mi się one podobają.
Jedno co jeszcze musisz w niej wymienić to tylne lampy na takie w lepszym stanie.
Ale.... i tak ma zajebisty klimat i chwała Ci za to że to ty ja przywróciłeś do życia.
Brawo.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-10-24 09:11:46]


Czy mozecie mi powiedziec ktory gril bardziej pasuje, ten stary czy ten bardziej nowy bo sam nie moge sie zdecydowac.
No i jakby ktos mowil ze 1.7 nie potrafi to niech popatrzy na ostatnia fotke ;))))))

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-10-26 19:23:14]


No to mnie zaskoczyłeś z tym 1.7V4. Mam taki a wogóle nie sprawia wrazenia mocarnego:D. Po prostu mój silnik się chyba nieźle maskuje:]
Zdecydowanie w twoim przypadku ta atrapa jakby dwuczęściowa wygląda lepiej. Ta czarna wygląda dobrze jak ma na środku ten okrągły znaczek Ghia, a bez niego jest trochę pusta.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2003-10-27 00:47:16]


Zostaw tę z napisem Ford.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie [2003-10-27 06:54:10]


widzę w tobie brata

kocham forda consula. miałem takiego 9 lat temu. też 1700 V4. jego orginalny kolor to był brązowy metalik i tapicerkę miał jasno brązowego koloru w idealnym stanie. jednakże ktos go przemalował na fioletowy metalik a boki dachu pomalował na żółto. gdyby nie kiepska sytuacja finansowa w tym czasie zrobiłbym z niego wspaniały samochód. mimo to zrobiłem w nim remont silnika tzn. szlif wału i nowe panewki które kosztowały mnie w tamtych czasach całą wypłatę. pierścienie oraz komplet uszczelek trzeba było zrobić na zamówienie. twój consul znacznie lepiej wygląda z orginalnym grilem i dobrze wyglądają w nim orginalne kołpaki. miałem taki sam problem z tylnimi lampami które były bardzo wyblakłe. pamiętam do dzisiaj że klocki hamulcowe przednie pasuja ze starego mercedesa, tego który był przed beczką. podziwiam cię za wytrwałość w remontowaniu tego cacka. będzie ci on wdzięczny do końca swych dni! pamiętam równiez dzwięk rozrusznika i gruby głos silnika. miałem wtedy 17 lat a więc consul zrobił na mnie ogromne wrażenie. gdy stał pod blokiem ludzie przechodzący nie mogli się na niego napatrzeć. pozdrawiam cię z moja kobieta i życzę wielu wspaniałych chwil spędzonych w consulu.

PIOTREK... [2003-11-11 21:33:42]


Piękny Consul. Naprawde piękny. Consul, Dziobak i Capri I ... jak trzej królowie :)

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2004-01-30 21:45:56]


Miałem okazję podziwiać tego Consula. Miło widzieć samochód z taką blachą:P
Praktycznie teraz już masz z górki. To co najważniejsze masz już zrobione. Teraz mechanika i tapicerka i będzie czad.
Pozdro. Powodzenia w dalszych pracach.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2004-03-07 18:07:49]


jestem pod wrazeniem koncowego efektu.gratuluje wytrwalosci w pracy :)
pozdrawiam

♠MAD♥DOG♠ Dokładna lokalizacja na mapie [2004-04-08 21:09:26]


no to już wiem jakiego forda będe ujeżdżał na emeryturze.Miałem okazje przejechać się taką niunią 3.0 essex w automacie 4d (ma nowego właściciela) i qpetą 2.9manual, duże fajne, wygodne auto.
gratualcje
pozdro

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-04-08 22:04:24]


piekny no niczego sobie !!!!!
jak moja stanie na nogi to mysle ze cos wspolnego sie znajdzie
tak tak ta jedna para drzwi
a moze sie kiedys spotkaja
gratuluje bryczki

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-05-22 17:35:25]


No PIĘKNY!!!!!!!!!!!

Gratuluje wytrwałości naprawdę było warto .
Consul robi niesamowite wrażenie naprawdę aż mi serduszko zaczeło nawalać jak szalona jak zobaczyłem.

Pełen respekt!!!!!!!!!!!!
Mam nadzieję że swoją granadkę którąś do takiego stanu kiedyś doprowadzę.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ P I Ę K N Y @@@@@@@@@@@@@@@@@@@

CORONER Dokładna lokalizacja na mapie [2004-06-20 23:49:31]


Rzeczywiście śliczny samochodzik.

Paladinus z Krańca Świata [2004-06-23 23:20:37]


odblaski sporo agresywności dodały, bardzo ładny... był i jest :)
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-08-21 01:34:05]


zajebiste autko !!! i jeszcze te felgi....... poprostu miodzio ;-))) trzymaj tak dalej pozdrówka :))

ona... [2004-08-23 22:13:23]


klasa :)

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2004-08-24 18:57:00]


Te wizje to taka zabawa czy realne przymiarki?

[2004-09-23 19:44:21]


jedno Capri w podobnej stylizacji trafiło do wątku "Tjuning - czyli jak nie zostać..."

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-23 20:11:01]


main zabiłeś mnie :P normalnie leże i nieżyje jak mogłeś naklejke ktora na amorek do roweru sie przylepi wsadzić na cosnula :P mistrzu stylizacji :P

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-23 23:11:43]


no co logo RST pasowalo mi :P
osobiscie jakos bardziej mi pasuje ten z paseczkiem :) taki hamerykancki :P

i nie smiej sie tak bo paski na oponach sa z twoich koł sasasasasa :D

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-24 09:42:34]


ależ ja sie nie śmieje ja podziwiam :P sasasasasa .........a prawa autorskie do pasków na oponach to co !!! no ładnie teraz to sie skończy w sądzie!!! Ale jak wiesz mi też sie ten z paskiem bardzije podoba bo w podobnym stylu bedzie moj cały czarny i czerwony pasek troche inny kształt ale ten sam "stajl" :P

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-24 14:36:16]


szybcy się wścielki czy co? (mieszane uczucia)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-24 14:45:40]


szczerze mówiac to na pierwszy rzut oka sie wystraszylam ze zmieniłes kolor.....uff ale na szczescie nie i wydaje mi sie ze w obecny kolorek jest lepszy

ona... [2004-09-24 17:02:12]


narazie to tylko rysunek, ale pewne zmiany sa juz zaplanowane i juz niedlugo zostana realizowane :)

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-24 18:59:44]


zrobilem w sumie 6 wersji kolorystycznych i 3 kolory dachu
i powiem szczerze ze ta pomarancza pasuje najbardziej ale jest to moje subiektywne odczucie :)
pozatym zobaczylem zdjecie challengera w takim kolorze i on mnie zainspirowal :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-24 20:33:54]


ten pomaranczowy jest git:)

ten kolorek pasuje z tym czarnym dachem bardzo fajnie...tylko może inne naklejki;)

wiem wiem to tylko próby

D.O.C. STRUŚ [2004-09-24 21:01:07]


Wszystko wygląda coraz gorzej :(
Felgi "tarpan stajl" są nieładne i zupełnie nijakie, jak by z nich zdjąć chrom nawet rdza by ich unikała :/
Samochdód wyglądał fajnie na tych z kołpakami. Kolor jest świetny i szkoda że chcesz coś zmieniać. Zupełnie nie rozumiem po co inspirować się muscle carami? Nie można się cieszyć tym co się ma? Te projekty wyglądają jak wizje przyszczatego nastolatka podjaranego gazetą z musclecarami. Doceńcie to co macie póki nie jest za późno.
Czasami mam wrażenie że 99% ludzi na tej stronie ma Capri/Taunusa/Consula lub innego starego Forda jako kompromis bo nie stać ich na Challengera czy Chargera czy inngo muscle cara. Gdyby z kasą nie było krucho śmigali by na codzień swoimi gazowymi v8 potworami ;)
Reniferek szkoda tego auta.
Wykorzystaj energie na uzupełnienie barakujacych detali, z tego będzie większy pożytek. Masz fajne zabytkowe auto, któremu szpanerskie malowanie nie da zupełnie nic, a tylko go popsuje. Challenger to to nie jest i nigdy nim nie będzie.

Pozdrowienia.

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-25 02:03:38]


Michał ja naprzykład należe o tych 99% i wcale to nie jest dla mnie powód do wstydu, bo stare muscle cary bedą zawsze inspiracja i czemu by sie na nich wzorować skoro wygladają poprostu bdb?

A co jak co Consul w wersji 2d jest jednym z fordów ktory jest najbardzije podobny do muscle cara wiec popieram jak najbardziej reniferka.

Felgi nadały temu autu wyraz, moze do najpiękniejszych nie należa (ewidentny brak rantu) to dzięki nim MOIM zdaniem auto wyglada duzo lepiej, i bdb ze reniferek zaczął je delikatnie przerabiać w stosunku do orginału, bo po pierwsze chce mieć auto o jakim zawsze marzył iniekoniecznie musi to być 100% orginał, po drugie auto nabiera stopniowo wyrazu i wyglada poprostu lepiej.... na tych kołpakach wygladał fakt jak auto zabytkowe, ale nie każdy przekłąda 100% orginał któy wyglada gorzej, nad auto po lekkich gustownych przeróbkach

Takie jest moje zdanie.....każdy robi swoje auto według własnego uznania. Gdyby wszystkie auta na zlocie były 100% orginałami to co to była by za frajda pokazanie sie np takim 100% capri skoro 20 innych osób przyjechąło by takimi samymi..............normalnie parking przed fabryką w latach 70 tych

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-25 09:12:06]


kazdy robi tak jak lubi
zgadzam sie tu ze Skunem Consul jest jednym z niewielu europejskich starych fordow ktory wygladem jak najbardziej przypomina typowego MuscleCara a ze tylna czesc nadwozia(linia szyb i dachu) przypominala mi bardzo Challengera wiec do niego staralem sie upodobnic Consula co do felg to chcialbym zeby wszystkie tarpany zuki i nyski w polsce jezdzily na takich i jakby reniferkowi bardziej sie podobaly te kolpaki to by napewno nie kupil tych felg a'la mangels

do Michała W
jak kiedys policzylem nie kazdego stac na odbudowanie samochodu na pełen oryginal bo jest to w wiekszosci przypadkow wiekszy koszt niz zbudowanie sobie samochodu wegłg własnych upodoban i jak zauwazylem na pucharze tylko twoje auto mialo zabytkowe blachy :) wszystkie pozostale samochody byly zmodyfikowane przez włascicieli dzieki temu nie wygladało to jak parking fabryczny :P

aha
jeszcze jedno nie jestem pryszczatym nastolatkiem :) nie ogladam gazet z musclecarami wole majsterkowac w garazu :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-25 09:59:31]


mistrzowie stylizacji :)

W sumie to i tak Reniferka auto, wiec jak będzie chciał mieć różowe z białym dachem [Marilyn Monroe miała takiego T'birda, a Elvis Cadillaca] to i tak sobie zrobi. Sam pomysł z akcentem kolorystycznym w postaci jakiejść ciemnej aplikacji z boku nie jest głupi, aczkolwiek obydwa zapodane kształty są conajmniej przypadkowe, by nie rzec badziewne. Aplikacja musi podkreślac linię karoserii, a nie ją maskować. Kolorek pomarańczowy jak najbardziej, felgi także mogą być, a winyl był opcją fabryczną, więc nawet ortodoksi - cicho, sza!
Michał W. - nie masz racji. Consul z założenia miał być ersatzem auta amerykańskiego dla gnębionej kryzysem energetycznym Europy. Dlatego silniczki 1.7 czy 2 litry a rozstaw kół szerszy niz Mercu S-klasse [z tamtych lat o3wiście]. Stylizacja jest absolutnie nieprzypadkowa i potencjalny klient tego auta 30 lat temu kupował go dlatego, że chciał mieć Galaxie czy Pontiaca GP, ale stać go było conajwyżej na 3-litrową V6, na dodatek o metr krótszą.
Dlatego choć mnie także śmieszy uwielbienie dla wytworów motoryzacji "zza rzeki" popieram Reniferka na całej linii - chrom i winyl to jest to, co Consulom przystoi najbardziej.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-25 10:12:40]


Widze ze rozpetala sie burzliwa dyskusja i potrzebne jest wieksze sprostowanie :) Tak jak wspomnialem wczesniej jest to tylko rysunek, projekt wykonal kolega Main choc wcale go o to nie prosilem. Zdjecia umiescilem na stronce z czystej ciekawosci jaka bedzie reakcja i widze ze auto robi wrazenie, choc nie na wszystkich pozytywne. Zadam Wam wszystkim pytanie, po co kupujecie stare capriki, taunusy i granady?? Napewno nie dlatego ze nie stac was na inne rownie dobre albo nawet lepsze auta w tej cenie. Moze kilku z Was robi to z sentymentu ale reszta z Was dla czystego szpanu :] Tak jak panna chce miec najladniesza i najdrozsza torebke tak samo facet chce miec odjechana duuuuza i najszybsza fure ktora pali 225tki na suchym asfalcie i nie da sie tego ukryc :D:D Za trzy lata ciezkiej pracy i zainwestowana kase w to auto moglbym kupic naprawde ladny "dresowoz" ale przeciez nie o to chodzi. Te auta sa jak rodzynki w ciescie :) i nie mozna pozwolic zeby w nim zginely. Dlatego swiecace chromowane kola i "zywy" kolor wyroznia ich z tlumu plastikowych aut w kolorze papieru toaletowego! Natomiast jesli chodzi o oryginalnosc auta to rowniez mozna sie czepiac i to spokojnie 95% aut tu zamieszczonych. Nie wspomne juz ze capriki ktore dominuja w pucharze maja silniki ktore nigdy nie byly montowane seryjnie w tych autach :P Nie jestem fanem zadnego "tjuningu" ale ladny lakier chromowane stalowe felgi i mocny silnik jak najbardziej tu pasuje. 90% ludzi przygladajacych sie fordziakowi jeszcze w czasie remontu widzialo w nim alufelgi, zolty lakier, przyciemniane szyby i co najwazniejsze radio sony z tuba w bagazniku. Chcialem zeby auto bylo jak najbardziej oryginalne, ale z przyczyn czysto finansowych nie bylo to mozliwe. Kazdy robi ze swoim autem to co mu sie podoba i tak niech zostanie. Mi sie moje bardzo podoba :P Sa ludzie ktorym zawsze cos nie pasuje, ja mowie ok, kup takie auto, zrob po swojemu i wtedy pogadamy :)))
W okresie zimowym fordziaka czekaj gruntowne zmiany, w wiekszosci elementy mechaniczne, czy lakier tez?? hmm... jeszcze nie wiem ale pomaranczowy z czarnym dachem bardzo mi sie podoba :D:D

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-25 12:22:00]


sam pomarancz z czarnym dachem ok (bez tego czarnego paska, a tym bardziej tego kolorowego czegos)
ewentualnie czarne od dolu do miejsca przegiecia blachy.main jak masz czas to zobacz jakby to wygladalo :)
pozdr

segal Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-25 13:01:25]


"na tych kołpakach wygladał fakt jak auto zabytkowe"
I o to mi właśnie chodziło. Wyglądał i niczego nie udawał.

"Gdyby wszystkie auta na zlocie były 100% orginałami to co to była by za frajda pokazanie sie np takim 100% capri skoro 20 innych osób przyjechąło by takimi samymi............normalnie parking przed fabryką w latach 70 tych"
Taka sytuacja nam nie grozi, oryginalnych aut jest tak mało że można napisać że ich wcale nie ma. Sytuacja mnie dziwi bo dla mnie miłośnik danej marki czy danego modelu to osoba której się to auto podoba takim jakie jest, czyli raczej dąży do tego by przypominało oryginał niż od niego odbiegało w strone innego wyśnionego ideału.

Zawsze jak coś skrytyjuke piszecie ze to nie moje aut itp. WIEM ŻE NIE JEST MOJE ale czasami krytyka coś daje i dlatego mimo że ZAWSZE na mnie za to najeżdżacie mam swoje zdanie i głośno je wyrażam.

"Michał W. - nie masz racji. Consul z założenia miał być ersatzem auta amerykańskiego dla gnębionej kryzysem energetycznym Europy. Dlatego silniczki 1.7 czy 2 litry a rozstaw kół szerszy niz Mercu S-klasse"
Napewno nie mam racji?? Mi nie chodzi o to czym miał być a o to czym jest, a konkretnie czym jest pokazane tu auto. Muscle cara tworzyło to co było pod maską a nie malowanie prawda?

Main wiem że nie jesteś przyszczatym nastolatkiem ;)
Nie pisałem tu robieniu oryginalu w 100% ale o zachowaniu stylu auta. Nawet z v8 pod maską mógł by wyglądać jak z fabryki, tak by bylo ciekawiej bo mimo seryjnego wyglądu tym jak jeździ zadziwił by niejednego na drodze. Jak już przerabiać to raczej tak a nie "montować neony, lakierować na jaskrawe kolory i pisać na boku TJUNIK". Wiem wiem wiem to rzecz gustu i każdy robi jak chce :P
Zgadzam się że robienie 100% oryginału wymaga pieniedzy, jednak ten samochód bardzo fajnie wyglądał po remoncie, wystarczyło uzupełnić kilka ozdób i wyglądał by świetnie.

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-25 13:03:18]


Ja tylko dodam ze sytuacja gdy wszystkie stare samochody bylyby zrobione na oryginal nie jest dla mnie tragiczna bo byly w roznych kolorach i wersjach wyposazeniowych,przed faceliftem i po itd.Ja kupilem swoje samochody bo mi sie bardzo podobaly a nie jako podstawe do zbudowania czegos innego.To tylko moje zdanie.
Aha i jeszcze jedno,co jest nie tak w samochodach zza rzeki?Szczegolnie kiedy wiekszosc europejskich fordow to "pomniejszone" modele zza rzeki wlasnie.
Pozdrawiam

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-25 13:41:21]


No właśnie, czemu fascynacja motoryzacją zza wody jest śmieszna?

[2004-09-25 13:43:40]


Moim zdaniem wystarczyłody, malowanie w stylu GT,

czyli czarna maska, czarny tylni pas, progi i to niekoniecznie mat, a silnik na troche słaby jak na to autko i chyba tez nie taki w nim był pierwotnie...

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-25 13:52:09]


do GT350TA i Jareckiego

GT350TA dokładnie sam odpowiedział na pytanie swoje i Jareckiego. Chodzi o to, że POMNIEJSZONE. Jankeskie fury są do naszych realiów przewymiarowane - zarówno długość, jak i szerokość, masa czy litraż są nie z tej bajki. Jest to zrozumiałe w tamtych realiach, gdzie litr wachy jest tańszy od litra mineralnej, a do szwagra na piwo jedzie się 200 mil prostą drogą, często polną. Putin mimo posiadanych rakiet z głowicami liczonymi na megatony nie może sobie poradzić z Czeczenią, a Bush z Ben Ladenem. Po prostu te narzędzia nie przystają do operacji, którą należy wykonać. Kastrowanie komara przy pomocy kombinerek trzymanych przez rękawice bokserskie uważam za sport nie tyle ekstremalny, co bezsensowny. Dlatego może podobać mi się STYLIZACJA europejskich Fordów czy Opli przy ich rozmiarach - a ich jankeskie pierwowzory są odrażajace ze względu na swe gabaryty.
Jako człek wyjeżdżony 30-20 lat temu wózkami ważącymi po 500kg i - mimo gabarytów malucha - dość żwawymi i jednocześnie ekonomicznymi mam sakramencki żal do motoryzacji zza wody o bezpośrednie przyczynienie się do wymarcia tej ukochanej przez mnie kategorii wózków jak Mini Morris, Autobianchi 112 czy Fiat 850. Zabił je przecież brak popytu na największym rynku motoryzacyjnym świata - nikt normalny nie kupi takiego maleństwa, które w boju spotkaniowym z Lincolnem zachowa się jak piłka ping-pongowa w imadle. Żeby tam sprzedawać, trzeba robić ciężkie i paliwożerne gabloty, zajmujące na parkingu po 8-9 m kw. sztuka [zamiast 5-6]. I w ten sposób Jankesi narzucili Europie swój model auta [w realiach jest to niby-kompromis obu szkół, ale z wyraźnym wskazaniem], którego parametry zdecydowanie nie przystają do potrzeb, skoro do szwagra jest 5km, a litr wachy kosztuje tyle, co 7 litrów mineralnej marki Laguna.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-25 15:11:59]


dobra przyznaje ze z tą naklejka nie wyglada moze dobrze :P troche szybkimi i wscieklymi jedzie :P
aaaale w latach 70 tez tuningowano samochody :)
czarny pasek przez bok mial troche przypominac ten z obrazka z zalaczonego nizej linka ktory to byl elementem "tuningowym" w uwczesnych latach

http://www.campbellriversales.com/vintcar2/1971%20Plymouth%20Hemi%20'Cuda%20Coupe%201970%20Dodge%20Challenger%20Trans%20Am%20Coupe.jpg

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-25 17:16:23]


i niech ktos zaprzeczy ze Consul nie ma podobnej lini do tego ==>.

http://www.classicsandmore.com/Sold%20Cars/71%20Challenger%20storefront.JPG

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-25 17:17:43]


Jest subtelna roznica miedzy naklejakami z challengera czy cudy a tymi ze szybkich i wscieklych.
A amerykance dzieki swoim cechom ,ktore zostaly wymienione sa wlasnie niepowtazalne i sa obiektem marzen wielu motomaniakow.
Mysle ze gdyby w europie benzyna byla tak tania jak u nich nikt nie bawilby sie w lekkie oszczedne autka i finezyjne ,wysokoobrotowe silnki (chociaz silnik 396 camaro ss krecil sie np. do 7500 obr/min).Moim zdaniem to kwestia ceny ropy,chociaz mysle ze auta europejskie na pewno bylyby inne ze wzgledu na rozne charaktery czy mentalnosci ale jednak bardziej podobne do amerykanskich.
Pozdrawiam

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-25 17:52:14]


Ja zaprzecze bo nie widze podobieństwa między Challengerem a Consulem.
Zauważ że pasy na amerykańskich samochodach nie biorą się z nikąd i są ładną kontynuacją przetłoczeń nadwozia. Poza tym nie rozumiem o co chodzi z tym tuningiem i zdjęciami Challengerów i Cudy które poikazałeś?? Te co pokazałeś są oryginalne i jak to piszecie nudne jak z fabrycznego parkingu :P
Nawet koła mają zwykłe stalowe z chromowanymi pieścieniami... normalnie nuda :P

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-25 19:24:23]


Michał W Ty masz normalnie fioła na tym punkcie i mylisz kilka spraw.......jak na nasz rynek amerykańce pokroju Chargera Challengera Cudy Camaro itd są marzeniem wielu wielu......tak samo jak w US marzeniem wielu jest mercedes i BMW bierze sie to z ogrinalności danego auta na danym terenie i o prestiżu jaki tym reprezentuje........Consul i Challenger maja bardzo podnobną linie...a co do pasków to może te przeróbki Main-a nie są zbyt trafione ale włansie consul ma przetłocznie na tej wysokości, http://www.capri.pl/photo/b/d/414ec02eaebbd.l.jpg tu zrobiłem na szybko wizje mojego autka własnie z takim paskiem i nie uważam, że nie jest on na miejscu choć sama przeróbka jest na szybko i niedokładnie i tak np kolor ktory powienin być czarnym dokońca nim nie jest jednak przetłoczenie w consulu ma mniejwiecej kształt tego czerwonego paska i myśle że dobrze bedzie sie to wszystko komponowało :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-26 21:06:22]


Mercedes marzeniem w USA? To jest ich najważniejszy rynek, podobnie dla BMW. Kto chce M-B albo BMW, po prostu idzie i kupuje (no, chyba że go nie stać, ale to inna bajka).
Ale Michałowi chodzi chyba o coś innego. Challengery, Chargery i inne Barracudy maja agresywną stylizację, ale to są potwory. A Consul powyżej ma silnik 1.7 i ponad 20 sekund do setki. Czujesz różnicę?

[2004-09-26 21:16:36]


Wydaje mi sie ze w stanach jest kult ichnych samochodow, stad tyle klubow i stron internetowych,mysle ze wiekszym marzeniem jest tam gt500 czy hemi'cuda niz jakis mercedes.No, chyba ze mowimy o autach nowych,to amerykanie zeczywiscie musieli sie napocic zeby konkurowac z europejskimi limuzynami,jednak wszystko wraca do normy(powoli) np taki chrysler 300C(moze niezbyt piekny ale przynajmniej hemi nie forward cab i sie sprzedaje.
Pozdrawiam

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-26 21:33:58]


Skun proponuje w Photoshopie nałożyć fotki Challengera i Consula na siebie wtedy zdasz sobie sprawe że podobieństwo tych dwóch samochodów kończy się na ilości drzwi. Tak jak napisał Jarecki Challenger razem ze swoimi naklejkami, agresywnym wyglądem i silnikiem v8 tworzy agresywne i szybkie auto. Za to Consul wygląda jak usportowiona limuzyna o spokojnej linii ozdobionej chromami. Jasne że też ma dwoje drzwi i nadwozie typu Coupe ale nie przesadzajmy z tymi podobieństwami.
Pozostaje jeszcze jedno pytanie: Gdyby tak u nas zarabiało się jak w Europie jak wiele osób z "muscle fanów" zwróciło by uwage na starego Forda jak Capri, Consul czy Taunus? Czyżby teraz te auta były tańszymi półśrodkami dla prawdziwego fanatyka muscle car ograniczonego budżetem? Jeśli tak to szkoda.
Lubie auta z USA i może niedługo sprowadze wreszcie swoje, ale to nie znaczy że pomaluje swoje Capri tak jak pomalowany jest Firebird i za kierownicą będe udawał dźwięki v8 ;))
Mam Capri bo chciałem Capri.

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-26 21:57:47]


1.7 narazie ]:->
a tak wogole czy jakby mial silnik 4.0 to wizualnie stalby sie potworem ?

i w stanach naprawde jest zainteresowanie szczegolnie niemieckimi furami
za dobrego mesia "beczke" czy bmw "rekina" trzeba wyłozyc spooooora kase
a 635Ci to wogole rarytas czesto trzeba dac ponad 15-20tys $$ a za te pieniadze czesto mozna kupic 3 mustangi w przyzwoitym stanie wiec jak tu nie mowic ze sa to samochody marzen amerykanow :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-26 22:04:55]


Mustang w przyzwoitym stanie to właśnie 15-20 tys zielonych a nawet wiecej - za mniej sie kupuje auto do remontu podobnie jak np. Bmw 6 relacja cenowa jest jaka jest, u nas za przyzwoitego Mustanga masz 3 szt. Bmw 6 ;-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-26 22:32:08]


hmm co do tych beemek w stanach to wystarczy spojrzeć na troszkę starsze filmy w których główny bohater szczyci się swoją trójką a takimi autami w tamtych latach jezdził u nas co drugi karas... fakt faktem stan aut jest diametralnie różny ale da się zauwarzyć że coś co u nas zwykłe to u nich super fura i odwrotnie. a te fele od konsula to bym chętnie do tauniego założył:)

D.O.C. STRUŚ [2004-09-26 23:02:54]


Michał juz wcześniej chciąłem to zrobić ale skoro sam to zaproponowałeś to umieściłem tylko kilka podobieństw Challangera do Consula 2d sedan!!! prosze oceń sam lub pozwól innym ocenić, czy aby jedynym podobieństwem jest para drzwi ??? Fakt challanger jest agresywniejszy w swym wyglądzie, ale nie wmówisz mi że są niepodobne!!!

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-27 01:00:17]


http://www.wrzeszcz.net/~skun/udo.jpg

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-27 01:03:17]


dla europejczyka bedzie marzeniem amerykaniec, a dla amerykanina marzeniem bedzie europejczyk!!

cudze chwalicie swego nie znacie!!!!! mnie nie dziwi fakt że europa z podziwem patrzy na V8 , które w stanach jest codziennoscią, a amerykanie patrzą z podziwem na BMW, Mesia czy innych pojazdów ze starego kontynentu!!! zawsze pozostanie różnorodność!!! a pomyślcie jakby to było gdyby nie było!!! jest jak jest i niech tak zostanie!!!

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-27 01:03:43]


Skun
nie dziala link :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-27 08:03:26]


link

działa

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-27 08:28:05]


Serce mnie boli, kiedy widzę, że samochody w takim stanie, jak ten Consul są "ulepszane". Chociaż generalnie nie mam nic przeciw modyfikacjom, pod warunkiem, że nie robi się tego kosztem np oryginalnego JPS-a, GXL-a, czy czegoś równie unikalnego. A jesli chodzi o wrażenie na ulicy, to dużo większe robi na mnie taki trzydziestoparoletni Capri, czy Consul (jak na zdjęciach powyżej), który przetrwał upływ czasu, walkę z rdzą, niejednego rzeźnika-kowala próbującego wstawić diesla made by Daimler-Benz, stylistyczne zapędy nastolatków o słomianym zapale i braku szacunku dla historii, niż taki sam samochód próbujący na siłę udawać coś, czym nie jest. Pomijam już fakt, że z 1,7 pod maską żadna stylizacja Challengera z niego nie zrobi. W tym temacie trudno mi się nie zgodzić z Michałem W. Jeżeli chcesz poświęcić energię na szykowanie tego samochodu, a nie masz pomysłu, to faktycznie poszukaj tych kilku brakujących listwek. Gwarantuję, że taki oryginalny Consul będzie powalał na kolana dzisiaj, jutro i za piętnaście lat. Gdyby to była padaka ze spróchniałą podłogą, sam bym Ci doradzał zabawę w designera ale w tym przypadku po prostu szkoda szuki.

orzeł Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-27 09:35:44]


Bardzo fajny ....

... też bym takiego chciał mieć. Czy przypadkiem nie przejeżdżałeś w ten weekend przez Kraśnik bo chyba widziałem tą bryczkę : )

hubi [2004-09-27 11:17:02]


wobec tego, co pokazał Skun, pozostaje tylko obniżyć dach w Consulu, zapakować big blocka, 2 gaźniki 4V wystające nad maskę i muscle jak marzenie :-)
tu jest silniczek... za parę groszy (wysyłka worldwide) :-)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=34202&item=2490782842&rd=1

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-27 14:22:31]


Obnizony Dach

eheheh co do obnizonego dachu tez pozwolilem sobie zrobic taka wersje :)
zdjecie jest pod tym adresem ===>>

http://www.deviantart.com/deviation/10948297/

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-27 14:32:34]


Dla mnie te podobieństwa są na siłe i Ty je widzisz bo chcessz zobaczyć za to ja ich nie widze bo może nie chce? :)
Moim zdaniem tył najbardziej przypomina Challengera dzięki listwom i napisowi na środku, zderzak też jest podobny ale co z tego? To nie znaczy że Consul jest Challengerem made in europa. Wiele aut można wkleić zamiast Consula na tą fokte i rozwodzić sie nad podobieństwami które moim zdaniem wynikają bardziej z ówczesnych trendów stylizacyjnych niż chęci zrobienia kopii auta z USA. Ford Cortina III 2d na rynek Brytyjski też jest "podobny" i pod niektórymi względami nawet bardziej od Consula ale co z tego? Czy Capri jest z przodu podobne do BMW bo oba auta mają po dwa okrągłe swiatła? W takim razie mk3 podobne jest też do Challengera ;)
Challenger ma dłużsżą maskę, niższy dach, dłuższe drzwi itp i moim zdaniem porównywanie do niego Consula jest śmieszne. Nic tego nie zmieni. Challenger pozostaje Challengerem a Consul Consulem. To inne auta, dla innego odbiorcy i tyle. Jestem realistą i może brak mi wyobraźni żeby zauważyć to co dla Ciebie jest tak oczywiste.
Pozdrowienia.

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-27 16:48:41]


Challenger ma dłuższa maske bo wogóle jest dłuższy jednak przy pomnijeszniu challengera do wielkości consula (mowie tu o fotkach) proporcje wychodza prawie takie same...

A co do szczegółów to, który jest na siłe? Pokaż mi prosze europejskie auto z tamtych lat, które jest tak podobne ? Ja znam jedno......Opla Commodore. Jednak nawet on idzie w strone innych amerykańców, choćby poprzez to jak została poprowadzona linia dużo łagodniej niż gwałtowny uskok w góre na wysokości tylniego słupka w consuli i challengerze!

A powiedz mi ze Capri nie ma przedniego pasa podobnego do BMW 3? usuń "nerke" z grilla i daj to komuś do oceny najlepiej zeby zdjecia obu aut były z pewnej odległosci....a z tym, że i capri i challenger ma po cztery o czy to troche przesadzasz, ale każdy ma swój film.!

Aaa i myśle, że nikt tu niechce zmieniać Twojeog zdania, bo po co każdy ma swoje, ale kilka osób chciąło Ci pokazać, że można mieć inne podejście od Twojego i niekoniecznie ono musi być nie słuszne!

Aha i przecierz ja nie wspomniałem słowem do jakiej grupy docelowej był skierowany Challenger, a do jakiej Consul bo porównanie tego typu mija sie z celem, gdyż choćby styl życia europejczyów i amerykanów jest rózny, tak samo ceny paliw, szerokośc dróg, gusta itd!!!

Jednak myślę, ze czas skończyćtą dyskusje każdy ma swoje zdanie na ten temat, ale do tego mógłby zostać założony nowy wątek na forum i napewno był by jednym z tych niekończących sie, natomiast tu jest miejsce do wyrażania opini na temat samochodu reniferka!!!

Pozdrawiam :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2004-09-27 17:12:09]


Pisałem na początku że samochód Reniferka mi się podoba. Za to przyszłe plany zupełnie nie więc wyraziłem swoją opinie.
Nie musisz mnie uświadamiać odnośnie różnic wielkości bo je znam, a proporcje można uznać za podobne w prawie wszystkich samochdach z nadwoziem coupe, silnikiem z przodu i tylnym napędem. Zawsze recepta jest ta sama czyli długa maska długie drzwi i tył.
Zdjęcia zdjęciami, ale pewnie jeszcze będzie okazja postawić Consula obok Challengera i ocenić podobieństwa lub różnice bardziej obiektywnie.
Za to z jednym się zgodze :) Każdy ma swoje zdanie na ten temat i wystarczą dwie uparte osoby by ta dyskusja trwała wieki :P
Powinniśmy dokończyć na gg bo bez sensu śmiecić na tej stronie.

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-28 00:20:54]


Tak byłem w Kraśniku, w tą sobote tez sie tam pojawie :)

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-28 09:56:37]


Ufffffff - ale jazda !!!

Przeczytałem całość za jednym razem i aż mnie ciśnie żeby coś dodać ale fakt - to strona Reniferka i o nim tu trzeba :)

Podziwiałem twoją pracę już wcześniej a teraz jak zaczynam przymiarki do pójścia tą samą drogą mój podziw wzrasta - ale dlaczego pomarańcz ?!?! :0 Myślę, że nasze Consule - Granady to już dojżałe i stateczne panie (mimo, że młode duchem) i w pewnych kolorach nie wypada im sie pokazywać :D
Można lata dyskutować o smukłości lini i proporcjach (jestem projektantem i mam to na codzień) i muszę się zgodzić z Michałem - żeby zrobić dobre malowanie i nie spier....ć auta, trzeba dokładnie przestudiować całą linę nadwozia i wyciągnąć ukryte lub niedokończone linie "konstrukcyjne" albo "napięciowe" nie zrobione w blachach np. ze wzgl. technologicznych i myślę, że w takiej smukłej sarence jak Capri miałoby to sens - u nas fast&furious raczej nie wypali.
Ale chromowane fele nie sa tu żadnym zgrzytem - te samochody mają wszystkie detale w chromie i koła tylko to podkreślą. Sądzę, że oryginalne metalowe chromowane kołpaki mialy być namiastką takich felg. Takie jak twoje są OKi i pasują do klasycznego auta.
Czarny dach OK ale plissss tylko nie pomarańcz - nie rób z niego pszczółki Maji :D

ander Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-28 20:47:19]


na miescie mowia ze w tym sezonie pomaranczowy modny... :P

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-09-29 01:59:20]


Kraków 15.10.2004?

czy to możliwe, że widziałem to auto w Krakowie 15.10.2004 ok. godz. 11:00 na Warszawskiej koło politechniki? Niestety tylko z daleka.

Jan Dokładna lokalizacja na mapie [2004-10-17 16:23:01]


Możliwe

Z tego co mi wiadomo, to jest to bardzo możliwe, a nawet wielce prawdopodobne :)

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2004-10-17 16:56:51]


Tak, to bylo to auto :)

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-10-18 00:23:44]


Ładnie wyglądał taki estetyczny akcent pomiędzy plasticcarami :)

Jan Dokładna lokalizacja na mapie [2004-10-19 22:30:43]


ładniusi ... oby nnasz był chociasz w połowie taki jak ten ..... ;)

black_consul Dokładna lokalizacja na mapie [2004-12-22 11:58:31]


brak mi słów, naprawde to jest cudo

muczas [2004-12-28 17:59:05]


No stary wreszcie właściwy silnik:D
Teraz tylko muszę go posłuchać i będzie gites:>
Czyżby Puchar się zbliżał wielkimi krokami:]...?

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2005-05-22 21:59:33]


ehhhhh - no nie wiem Michu

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-22 23:20:43]


Ale pompa !!!

Ja pier... ale serducho napicz co to za motor i z jaką skrzynią, wałem i dyfrem to zestawiłeś?

Pankol [2005-06-23 14:50:51]


silnik to zwykly 2.9efi od scorpio, reszta praktycznie bez zmian :) Kolo zamahowe, sprzeglo i skrzynia 4 od V-ki 1.7 :P czyli to co bylo. Wymiany wymagalo tylko lozysko pilotowe pod walek sprzeglowy wraz z dorobieniem tulejki redukcyjnej z 21 na 19mm. Tylny most z granatnika 2.1D o przelozeniu blizej nie okreslonym. Wszystko cacy, tylko silnik nie ma jeszcze zbyt wielkiej ochoty do jazdy....

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-06-24 00:12:13]


Śliczny Consul zrobił na mnie piorunujące wrażenie w Miedzianej... Oglądanie takich stron jak ta dodaje mi otuchy i chęci do pracy - duuużo się napracowałeś, ale widać, że nie na marne - on jest po prostu aksamitny =)

pozdroxy

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2005-07-15 04:47:38]


Pięknie wygląda na tym zdjęciu, na którym pędzi po torze. Ogólnie szóstka za całokszałt !

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-07-17 19:29:46]


Mam pytanko do autora

Która chodnica jest oryginalna, fordowska?

dezenge [2005-09-02 11:06:04]


Pekny fordzik
Ja od roku produkuje sie z cupe ,mam na mysli z pieknie ,harmonijnie opadajacym dachem,i zalozylem felgi nz audi v8 ,8 cali leza jak ulal.
Podziwiam za wytrwaniwe i podrawiam

coolcat [2005-11-18 20:48:35]


niezłe, niezłe, trzydziestoletnie wielkie bydle blisko finału PC, nie wiem co je napędza, ale efekt jest super.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-08-06 19:46:03]


Chodzą plotki, że napęd może mieć coś wspólnego z zakładami azotowymi Puławy ;).

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-08-06 19:48:58]


a co dają w tych zakladach bo nie bylem? :)

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-08-17 17:00:15]


Hehe podobno gaz rozweselający:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie [2006-08-19 20:10:43]


Reniferek - szacunek za pozycje w PC :)
Coś o tym wiem jak się jedzie takim wielkim pudłem po krętym torze gokartowym :D
Dwa pytania:
Jaki masz most? Co zmieniłeś w zawieszeniu (i na co), że ten samochód tak mało się na zakrętach pochyla?

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-08-20 15:03:07]


oszukiwal poprstu:)

Hoover 3M [2006-08-21 00:36:57]


zadnych oszustw nie bylo, to co nie jest zabronione jest dozwolone :) Generalnie jesli chodzi o to czy gaz byl, to tak byl. Skonczyl sie niestety zanim dojechalismy do Miedzianej. To co zostalo pomoglo jedynie na nawiazanie rywalizacji na odcinku A1 Przy okazji wielkie podziekowania dla kolegow Perany i Michukrk za pomoc w probie naladowania torpedy :) Cala zabawa ma tez skutki uboczne, prawdopodobnie nadpalil sie ktorys z zaworw i silnik bardzo nierowno pracuje na wolnych, ale to inna bajka. Jesli chodzi o zajete miejsce, duzym sukcesem byla 9 po eliminacjach, biegi finalowe to juz byl fart :)
Co do zawieszenia to nie ma wiekszych zmian, twardsze amortyzatory i sprezyny z tylu, most bardziej mocny jak szybki, dokladnie jaki? nie wiem. Odczuwalny jest brak szpery i stabilizatora z tylu, szczegolnie przy wyjsciach z luku na owalu

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-08-21 18:38:33]


Stary ale i tak chciałbym ci pogratulować:)
Poszło ci zajebiście, chyba nie oczekiwałeś takich rezultatów?
W każdym razie doszedłeś wysoko a to się liczy. To co wzrósł apetyt?:D
Co przygotowujesz na przyszły rok?:D cossie2.9na podtlenku?;]

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2006-08-21 22:07:57]


Z mojej strony również jeszcze raz powtórze, że i tak świetnie pojechałeś jak na wage i "sportowy" charakter Consula. O zawieszenie pytam, bo mój na zakrętach strasznie mocno się pochylał, co w połączeniu z kanapowymi raczej niż sportowymi fotelami owocowało trzymaniem się kierownicy na zakręcie, żeby nie wypaść przez okno ;) Nawet przy mojej nienajszybszej jeździe ;P
Z przodu poza twardszymi amorkami i spręzynami masz serię? Czy może jakiś twardszy stabilizator czy coś?
BTW. Teraz będzie lamerskie pytanie, ale przyznam się, że nie wiem: czy wszystkie Granady, Consule itd. nie mają stabilizatora czy może występował w jakiś bogatszych/silniejszych wersjach? Może MK2 już miała?

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-08-22 13:24:36]


Puki co nie mam jeszcze koncepcji na nastepny puchar, troche jeszcze za wczesnie :)
Wracajac do tematu zawieszenia to z przodu zostaly wymienione tylko amortyzatory na gazowe i zalozone zostaly wieksze odbojniki. Stabilizator do tylu byl ale w wersji 2.8 i chyba tylko w mk2

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-08-24 23:40:07]


fajna :) tylko........ taka jakaś bardziej niebieska niż długa. Bo długa od zderzaczka do zderzaczka a niebieska jeszcze na boczkach :)
Nie wiem czemu ale jak patrzę na wyremontowane Granady I (jest jeszcze taka jakaś bordowa na stronie) to "coś" im brakuje. Zbyt dużo koloru. Brakuje mi w nich listewek chromowanych na rantach błotników...... i może jeszcze jakiejś chromowanej jak w granadzie II Ghia. Bo bez tych dodatkowych chromów to wygląda niebieska od szyby aż do ziemi.
Ale consul to consul :) Nie piszę żebyście wstawiali....piszę że tak jakoś czuję że coś tym samochodom brakuje :)

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie [2006-08-26 10:58:28]


"... i może jeszcze jakiejś chromowanej jak w granadzie II Ghia." - chodziło mi o tę listwę boczną w dolnej części błotników i drzwi.

RAV :) Dokładna lokalizacja na mapie [2006-08-26 11:00:29]


bardzo fajny.....dokładnie takie modelu poszukuje

Marczi [2007-01-24 02:18:42]


Qrcze też kiedyś sobie takiego qpie .Jest z...y i jeszcze ten kolor.Miodzio.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-02-02 18:50:14]


Nie muszę nic dodawać to jeden z najpiękniejszych Fordziaków na stronie, mój nr 1 z Granad Mk1 ;-)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie [2007-02-02 19:11:56]


przekozackie jest ostatnie zdjęcie! hmm miodzio ten Fordzik!

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2007-03-01 00:46:18]


Jakieś nowości?

Daro Darecki Dokładna lokalizacja na mapie [2007-05-18 22:23:42]


wszystko tak jak bylo, nic nowego :)

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-06-12 11:54:24]


poczułem jego olej na własnym ciele jak mnie opluł spod korka :/
Będzie dobrze w końcu silnik to tylko część zamienna ;)

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2007-08-07 09:24:33]


rządzisz :) Niezły odkurzacz :D

Mysza liil (EM) [2008-10-06 22:18:11]


...na swojej wsi napewno :) jeszcze raz dzieki za pomoc Mysza!!

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-10-06 22:24:57]


osz tyyyyy :) jak tyś to tam podłączył i co to za model gaźnika?

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-06 22:27:12]


aaano i oczywiście wygląda ciekawie :)

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-06 22:35:50]


No ładne cacuszko, pochwal się jak się silnik zachowuje z tym dopalaczem.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-06 22:43:57]


Wygląda jak turbo z Mad Max'a, Czyli Super:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-10-06 22:48:02]


gaznik to solex 4A1 w wersji z najwiekszymi gardzielami :) jak dziala? trudno powiedziec, caly czas jest jeszcze w fazie ustawiania i podkrecania. Najpiekniejszy dzwiek jest w momencie gdy otwieraja sie duze przepustnice :D

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-10-06 22:55:32]


No niezle Panie niezle.To teraz jakiegoś Scoopa trzeba zapodać:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-06 22:56:26]


Marzy mi się takie cudo... Informuj o postępie prac i wrażeniach z jazdy.

Śmietan [2008-10-06 22:57:25]


nie znam się za bardzo ale... jak to wszystko podłączyłeś do silnika?

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-06 23:46:22]


Jaki to typ sprężarki masz?

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-06 23:52:24]


Z tego co widać to Eaton.
Z mietka 2.3 chyba ;)
Czekam na więcej zdjęć i info tech....
Pięknie to wygląda....

michalch83 [2008-10-07 00:19:25]


o sanawabicz.... no ładne cacko!!!

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-07 08:12:06]


No piknie wreszcei to ktos zrobil :)


Teraz kilka pytan, wiadomo ze pod maske sie to nie zmiesci. No chyba ze ma wystawac :) . Nie myslales zeby przyciac troche dolot na kolektorze od 2.9 i obsadzic sprezarke jeszce nizej.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-10-07 08:43:08]


wow :D wygląda godnie :P MAd MAx powraca :P

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-07 09:49:07]


szacunek, żeby tylko niebiescy byli łaskawi ;)

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-07 10:01:33]


kompresor jest z merca, Eaton m62
http://www.capa.com.au/eaton_m62data.htm
czy przycinanie kolektora dolotowego cos pomoze? mysle ze tak ale dziura w masce i tak bylaby nieunikniona. Obecnie 2/3 kompresora i caly gaznik jest ponad maska. Jedynym rozwiazaniem bylby caly nowy odlew kolektora dedykowany pod ten kompresor. Byl taki plan, niestety koszty koszty i jeszcze raz koszty. Obnizenie gaznika tez jest mozliwe, ale nie bedac pewnym koncowego efektu zdecydowalem sie na tansze i mniej skomplikowane rozwiazania.
W wolnej chwili postaram sie zrobic bardziej szczegolowe foty i opis

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-10-07 12:09:12]


oj zrób foty i opisówkę... doprawdy bardzo mnie to ciekawi. a jak będzie z filtrem powietrza?

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-07 14:22:31]


dlaczego to między turbiną a kolektorem jest tak wysokie?

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-07 14:25:52]


bo tam chyba jest filtr poza tym to kompresor a nie turbina :P

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-07 14:30:11]


oj... wiadomo o co mi chodzi :P

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-07 14:39:27]


no ba :)

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-07 14:45:56]


Filtra tam niema :) , to jest airbox. Filtr moze byc na gazniku, i to bedzie najwyzszy element tej konstrukcji.

Juz sie kilka razy przymiezalem do tematu kompresora, i jakos mi przechodzilo. Wiec jeszce raz gratuluje uruchomienia.


A nie myslales o tym zeby umiescic kompresor z boku silnika, i podlaczyc do orginalnych przepustnic. Mozna wtedy zostawic silnik na wtrysku.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-10-07 14:49:18]


dokładnie o filtr na gaźniku mi chodziło :)

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-07 14:51:05]


eeee
z kompresem na górze wygląda bardziej rasowo. Będzie wycięta dzioora w mascie i wypas :D

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-07 14:55:48]


... ia na gazie... ;)

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-07 15:11:11]


A jak dużą różnicę Reniferek odczuwasz w porównaniu do zwykłego 2.9 EFI w kwesti przyspieszenia,elastyczności itd.?

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-07 15:37:30]


Myślę, że na razie różnica jest taka, że przód wysoko stoi ;) (wnioskuję po zdjęciach)
piękny projekt, już wiem komu będę kibicował na PC

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-10-07 23:45:18]


kolektor pod kompresorem wbrew pozorom nie jest zbyt wysoki, jest to rodzaj miski z pokrywą szczelnie spawany i skrecany. Montaz kompresora z boku nierealny, z lewej strony akumulator i pompa wspomagania z prawej strony pompa hamulcowa (od scorpio z elektrycznym serwem) zupelnie brak miejsca. Co do wtrysku nie jestem pewien czy dawalby sobie z tym radę. Wymiana wtryskow, programowanie kompa, cala masa problemow. Zainstalowany gaznik solexa nie zna pojecia ekonomia spalania. Leje jak z wiadra i to mi sie podoba, poza tym pozbylem sie elektronicznego odciecia zaplonu co mnie cholernie wq....
Jesli chodzi o wrazenia z jazdy to trudno je jeszcze ocenic. Napisalem ze jezdzi, ale puki co sprowadza sie to do wyjazdu z garazu. Dokladnej regulacji wymaga jeszcze gaznik, zaplon, modyfikacje ukladu chlodzenia. Poza tym silnik jest po generalce wiec nie zasluguje jeszcze na ostre katowanie :)

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-10-08 00:32:38]


Tego airboxa z zluminiom nie robiles z tego co widze, to pare kilo doszlo na przod :)

Czekam na efekty, i ciekawe jak to w ruchu miejskim bedzie sie sprawdzac :)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-10-08 09:10:33]


Jakie postępy? Dodaj jakieś aktualne fotki. Jestem ciekaw tego rozwiązania bo też mi to od jakiegoś czasu po glowie chodzi.

Medy [2009-02-09 19:06:22]


niestety postepow brak, projekt przez zime byl calkowicie zamrozony. W dodatku praca dosc mocno ogranicza mi czas wolny, swiadczy o tym nawet moja nie czesta obecnosc na forum.
byc moze od maja cos ruszy :)

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-04-21 01:39:28]


i jak ruszyło coś :)??

Rasta Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-06-10 22:22:28]


generalnie tak, pekła jedna glowica i silnik znow jest w czesciach :) Obecnie pracuje nad odprezeniem silnika i modyfikuje naped kompresora bo pasek za bardzo sie slizgał

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-06-13 13:33:50]


Będziesz nim na PC?

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-28 00:22:57]


trudno powiedziec, z kazdym dniem jest to coraz mniej realne

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-28 02:14:20]


A jednak był, dopingowałem mocno, wygląda nieziemsko

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2009-08-02 14:36:45]


nie wazne jak wyglada, wazne jak jezdi, a z tym drugim bylo slabo :) Glownym problemem okazał sie silzgajacy pasek kompresora i gaznik ktory pracowal w znacznym ograniczeniu
Niestety braklo czasu na poprawki i strojenie, za rok sie zrobi :)

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-08-04 01:20:56]


Witam Renifer. Pewien czas temu (przed PC2009) rozmawialiśmy mailowo o Twojej przeróbce. Niestety nie mogłem być na PC osobiście, żeby porozmawiać o doświadczeniach które zdobyłeś podczas tej przeróbki, a mam pytania: 1) ile taki kompresor ładuje ciśnienia w barach i czy te ciśnienie osiąga swoją maksymalną wartość stopniowo czy od razu po przekroczeniu jakiś obrotów ?, 2) jaki miałeś problem ze ślizganiem się paska jeżeli miałeś pasek wielorowkowy ? Pozdrawiam

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-01-04 12:38:05]


dopiero dostrzegłem na ostatniej focie lusterka składałeś czy od tej prędkości same sie składały

krauzi Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-01-04 18:21:05]


troche z duzym opoznieniem ale odpisuje :) kompresor na malych obrotach ma bardzo niska sprawnosci, wrecz nawet utrudnia prace silnika, dopiero przy 1,5 tys obrotow zaczyna robic robote. Tak wiec cisnienie stopniowo rosnie. Ale o tym poszukaj w internecie, jest cala masa wiedzy, wykresów i wzorów. Ja tego nie zglebialem, nie chcialbym Cie omylkowo wprowadzic w bład. Liczylem tylko grubosc uszczelek na odprezenie silnika, reszte ustawialem doswiadczalnie. Co do napedu to tylko pasek zebaty i to z duzymi zebami. Przy duzych odleglosciach miedzy kolami pasek klinowy wpada w drgania i podskakuje na malym kolku (na kompresorze) przez co sie slizga a pozniej pali co bylo widac na PC. Tak wiec nie polecam tego typu rozwiazania, szczegolnie w takiej konfiguracji jak u mnie

co do lusterek to byly zlozone, zbyt mocno zaburzały laminarny oplyw powietrza :)

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-05-26 23:45:57]


Renifer co tam z furką się dzieje :P daaaawno bardzo dawno nic tu nie wrzucałeś :P Dawaj stary jaieś info :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2012-02-26 13:14:33]


Ponawiam prośbe o aktualizacje!

Daro Darecki Dokładna lokalizacja na mapie [2012-06-23 11:52:04]


Stoi w garazu i czeka az paliwo potanieje ;) a tak na powaznie to mija juz prawie dziesiec lat od rewitalizacji i maszyna powiedziała ze bez nowego make-upu na miasto nie wyjedzie..

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-08-17 23:46:45]


Marcinie, proszę o informacje co tam u fordziaka po dwóch latach. Z miłą chęcią zobaczyłbym go kiedyś na żywo po tych kilku latach od ostatniego razu.

Daro Darecki Dokładna lokalizacja na mapie [2014-08-05 12:57:24]


Cóż, wstyd sie przyznać ale stoi nadal zaparkowany w garażu, pokrywa go już grubsza warstwa kurzu. Obecnie przebywam daleko od domu i nie mam możliwości sie nim zająć. Jak wrócę, tchne w niego nowe życie. Obiecuję!

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-09-27 00:45:29]


Jak sprawy się mają Marcinie? Pamiętaj o mnie gdybyś kiedykolwiek myślał o sprzedaży. Chociaż przymierzam się do siodła na jakimś rasowym wierzchowcu ;-)

Daro Darecki Dokładna lokalizacja na mapie [2016-02-26 23:05:48]