logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » fordofil - Ford Taunus TC III 2.9EFI V6 Koeln GHIA 1979 "paskooda"

fordofil - Ford Taunus TC III 2.9EFI V6 Koeln GHIA 1979 "paskooda"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: fordofil Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Taunus TC III 2.9EFI V6 Koeln GHIA 1979 "paskooda"
Status: aktualnie posiadany (od 2009-03-15)
Aktualizacja: 2012-11-04 18:11:12

a miał być pinciak w orginale...

Szukałem orginalnego pinciaka co by mieć nudne auto do śmigania na codzień, a tu masz. co się okazało - 1,6 wstawił jeden z poprzednich właścicieli bo z fobryki auto wyjechało z.... V. i to 2.3.... Nawet most i zegary pozostały od fałki. nie pozostało nic innego jak podmienić z powrotem na 2.3. jutro odpincanie.

Przebieg przy kupnie : 53170

Ciekawostki wyposarzenia:
2 lusterka sterowane od środka.
deska w drewnie
obrotek
drewno na drzwiach
welur
działający wkaźnik poziomu paliwa :)
szyby dymione
most 3.44
duże bębny z tyłu
hak

Koszty:
kupno - 600
tylni uszczeniacz skrzyni biegów - 28
pasek napędu alternatora - 14
______
642
...................................................


reszta fotek narazie od poprzedniego właściciela.

18.03.2009
pinciak poza budą, fałka już zabulkotała, n9 podpięta, czyli plan wykonany. w sobote reszta drobiazgów i taunus wraca na drogi.



23.03.2009
auto gotowe. śmiga na benie i gazie i robi to całkiem fajnie.

24.03.2009
auto dostało centralny zamek i radio.

28.03.2009
Pierwsza prawdziwa proba taunusa - 700km trasy - zdane perfekt.
paliwo: średnio 10,5/100 lpg (przy 100-120 km/h wg GPS)
Vmax na lpg wg. GPS - 150km/h :) (zagar 160km/h)

9.05.2009
Jako że w 2,3 poszły uszczelki pod głowicami, zdecydowałem się na kolejnego swapa. 2.9 już siedzi, jeszcze troche walki z elektroniką i bedzie śmigać.

31.05.2009
Pierwsze jazdy z nową "pikawą", coprawda tylko "pirackie" LPG (ewylina już w drodze)ale pojawił się nowy problem, silnik chyba nie słyszał o przyczepności....

21.06.2009
Piersza trasa z 2.9 pod maską. 500 km (6h) i 52 eLPGi :)

3.12.2009
pare kopletów opon puźniej: nadal żyje, upala kapcie , i wygląda jeszcze paskoodniej. Za to z właściwymi sprężynami (przod - od v6, tył od kombi)


5.04.2010
pomimo niezliczonych awarii ostatnich 3 msc czyli:
połamany most, rozerwane opony, kilka(naście??) rozruszników, parownika, zapłonu, elektryki - wczoraj np zgubił "+" po zapłonie. , centralnego zamka i wieli innych paskooda doczekała się "face liftingu".

4.11.2012
dawno nic tu się nie działo.
bardzo powoli ruszają prace z autem , dzisiaj zrobilem przymiarke takiego ustrojstwa.

Komentarze

Dobra decyzja. Za taką kasę warto było. Niech ci dobrze służy!

Śmietan [2009-03-16 08:34:32]


Ale paskooda ;-)

radzieckii [2009-03-19 10:54:58]


To powiem Ci: "do zobaczenia sąsiad!" ;))) Mam nadzieję, że Twoja bryka będzie widoczna w okolicach. Powodzenia!

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2009-03-19 11:47:55]


mmmm. te paskudne GHIA... :d

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie [2009-05-10 10:28:27]


Może następny Taunus wejdzie w tym roku do finałów PC ? ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-05-31 22:38:37]


jak podłączysz mu bene to doświadczysz pełnego braku przyczepności :)

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-01 12:15:47]


powiem ci że "o dziwo" ta prowizorka całkiem daje rade, kończy się dopiero przy 5000obr/min a tak to ogień z samego dołu :)

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-01 20:33:28]


uuu... dobre spalanie jak na 2.9! gratulacje! Silnik pewnie w takim razie dość zdrowy :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-06-21 12:49:05]


z czego to? szperę ma? :D

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-11-04 19:09:35]


hehehe niestety nie ma , a jest z mojego mondejło. jak dopasuje belke, to przyjdzie pora na dyfer z e36.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-04 19:24:58]


No chyba jednak ma skoro z 4x4 :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-11-04 19:43:14]


nie ma.... mondejło to "ubogi " samochód. zastanawiam się z czego jest ten dyfer, bo na pewno go nie projektowali od zera.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-04 19:45:34]


ano nie ma... przerabialem to podczas krótkiego romansu z Escortem RS2000 4x4 jedyna szpera jaka w nich wystepóje to miedzyosiowa. dyfer i przeniesienie napedu jest chyba skopiowane z Mazdy 323 4x4. Z tego co pamietem to przelożenie dyfra miało koło 2,5:1 także w sam raz do 3 litrowego turbodiesla ;]

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-04 19:53:00]


i podobno to strasznie "papierowy" napęd... ale może są jakieś sposoby - jak w przypadku sierrowego 4x4 - żeby to wzmocnić (jakaś blacha usztywniająca dzwon skrzyni?)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-11-04 20:23:16]


a escort to nie ma układu ze sierry??
bo to nie sierra
barto papierowy tzn? slaby dyfer?

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-04 22:09:19]


Słaba to jest skrzynia, to ona najczęściej pada w przypadku mondeo czy escorta.
Pierwsze słyszę żeby sierrowe 4x4 było jakoś bardzo słabe, z cossimi v6 radzi sobie bardzo dobrze, z lekko podkręconymi YB też, dopiero w okolicach 350-400bhp zaczyna niedomagać skrzynia.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-04 22:21:19]


Fordofil escort 4x4 nie ma napędów ze sierry to nie ta płyta podłogowa tylko cossi ma tożsame.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-04 22:22:24]


skrzynię ze ścierki 4x4 mt75 - widziałem połączoną z silnikiem toyoty 1uz-fe. Podobno nie daje rady takiemu momentowi. A lekarstwem na to (ukręcanie przedniego dyfra?) miało być wstawianie jakiejś usztywniającej blachy/flanszy, która czyniła ten zestaw katoodporny... Z tego co pamiętam, to chyba Gumarally ze sierrafan-u cuś takiego robił... szczegóły mi umykają...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-11-04 23:14:18]