logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » VV0Lf - Ford Capri Mk Ia 1.5 V4 Koeln 1969

VV0Lf - Ford Capri Mk Ia 1.5 V4 Koeln 1969

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: VV0Lf Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Capri Mk Ia 1.5 V4 Koeln 1969
Status: aktualnie posiadany (od 2011-01-23)
Aktualizacja: 2012-05-12 21:38:11

Podstrony

bezimienna mkIa, bardzo chora...

Witam wszystkich
Ponieważ u mnie było tak jak w większości historii klubowych więc daruję sobie opisy rozwoju mojej capri choroby, wieku dziecięcego itp :)...ważne że w końcu mam ! :)
Stałem się posiadaczem z grubsza kompletnej jedyneczki A czyli dokładnie taki jak miał być..
Stan...Szkoda gadać :P więcej wyjdzie przy rozbieraniu ale nie wygląda to dobrze..
Autko przyjechało z Radomia od Huberta, jak ktoś zna jego wcześniejszą historię to proszę o wpisy...

Ogólnie plan jest taki:
na jesień lub zimę zacznę rozbierać zwłoki, potem kompletna odbudowa skorupy i w podkład.. dalej nie mam odwagi wybiegać myślami :D
Prawdopodobnie będzie V6 i to jakieś mocne ale nie wiadomo, może jednak w orginale zostnanie..zobaczymy za parę lat :)
Prawdopodobnie będzie RS-look ale też nie wiadomo..
Być może zieleń a może srebrny jak z fabryki..
Czas pokaże.

Komentarze

jak uda Ci się go naprawić to zachowaj oryginał ja się nie posłuchałem i płakałem
pozdro

Michal FAZI [2011-02-16 10:19:00]


Gratuluję jedyneczki, cieszy oczy:)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-16 10:41:04]


wiem ze na pewno silnik gada w nim poniewaz rozpalałem z Hubertem reszta wrak tyle ze prawie kpl da sie odbudowac lecz zalezy od mozliwosci , oby nie było zapału na poczatku a za chwile w ogłoszeniu (sprzedam ) bo co jakis czas go ktos kupuje i za chwile sprzedaje .pozd Rafi

Łukasz 33 radom [2011-02-16 11:06:29]


No to w gopie cos ciekawegosie zacznie diać:) powodzenia

afro !G.O.P! Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-16 11:31:41]


ciekawe wnetrze:)

Capri1974 Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-16 14:01:55]


świetne wnętrze, z boczkami się nie przejmuj, tapicer który zajmuje się temontami tapicerek do zabytków bez problemu je ożywi

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-16 16:11:36]


Tylko na orginał a będzie super. Gratulacje zakupu.

blondyn69 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-16 16:43:44]


dokładnie taki jak mój... powodzenia i rób na oryginał, środek super... tylko obszyć na nowo, silnik ja bym zostawił, to nie moc ale oryginał ;] i duuużo zapału i wolnego czasu życzę bo jest co robić...

boncky Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-16 18:37:28]


Ja jestem tego zdana nie ważne jak długo Ci to zajmie i co ludzie będą mówić że wariat że szkoda kasy. Nie słuchaj nikogo takiego (wywal z domu i nie utrzymuj kontaktu) :)
Samochód świetny do odrestaurowania.
Rób na oryginał jak najbardziej sie da!!!

Prorok Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-16 19:00:01]


a co z resztą jedynek co stały u niego ??

ostatnio widzielismy się z Hubim na amerykancach to mowił ze szuka kogos do oddania wszystkiego

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-16 22:05:16]


Jeśli ma papiery git, to fajnie byłoby oryginał. Jeśli nie to fajnie byłoby cokolwiek fajnego :)

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-16 23:11:33]


dzięki wszystkim za wsparcie ;)
niestety najpierw remont mieszkania mnie czeka, potem blacharki a potem dopiero będziemy decydować w jakim kierunku pójdzie design.
autko jest wyrejestrowane ale papiery wydają się być ok.
skupuję blachy.. :)

VV0Lf Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-17 07:15:03]


czy to ten z Kęt?

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-17 09:43:50]


została mu tylko sztuka prawie wyspawana reszta pojechała do huty,noi duzo gratów .RAFI

Łukasz 33 radom [2011-02-17 11:35:01]


laweta z katowic ;)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-02-17 17:31:17]


ano, w sumie blisko miałem i w sobote pracowali ;)

VV0Lf Dokładna lokalizacja na mapie [2011-02-17 23:33:06]


...a to oznacza że ... :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-07-31 11:42:57]


Niewiary to godne jest, po siedmiu latach pora naszła jego :)

VV0Lf Dokładna lokalizacja na mapie [2018-07-31 15:43:14]


Dokładnie, przyszła na niego pora...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-07-31 18:12:14]


Pozostaje życzyć wytrwałości i czekamy na efekt finalny... 😉

Capriolet Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-07-31 18:18:36]


Aaależ :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-07-31 18:32:01]


Widziałem na fejzbuczku i myślę- kojarzę to auto... fajnie, czekam niecierpliwie na wyniki

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2018-07-31 18:56:37]


Ale gruubo...

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-07-31 20:16:41]


Wypierdziel to do hasioka , i zrób nowe :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-07-31 22:42:48]


Taki właśnie z grubsza Wujek jest plan.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-07-31 23:55:19]


a plan jest ambitny, i co dzień się zmienia :)
i wogóle Zapek mówił że to manta jest nie capri...zobaczymy co wyjdzie, może hemiCuda :D albo przystanek autobusowy

VV0Lf Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-10 11:33:00]


a skąd Zapek ma wiedzieć, jak Manta wygląda? Jedną blachę dorabiał do manty i znawca... :-) :-)

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-11 07:13:20]


Wiem, somsiat miau.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-11 07:48:11]


A sytuacja ma się następująco:D
Z elementów nadających się do piaskowania i ponownego użycia został dach, tylne błotniku, ściana grodziowa i podszybie. Reszty w sumie nie ma.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-11 07:54:12]


Zapek, Ty potrzebujesz jeszcze coś żeby zrobić MK1? może po prostu zamówię budę

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-11 21:12:30]


Numeratory i kreta w PWPW :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-11 21:45:53]


Yyy grubo, VVolf wygrałeś w ostatnim losowaniu totka :)?

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-11 22:06:12]


ciekawe, co by było gdyby właściciel się teraz rozmyślił :)))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-11 22:07:20]


przynajmniej nie trzeba by lawety żeby mógł to zabrać ja by się rozmyslił, można by paczkomatem odesłać ;D

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-12 00:12:37]


"Twój jest ten kawałek podłogi(...)"

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-17 15:17:48]


Ktoś tu wątpił, że ta baza nie jest materiałem na zdrową jedynkę ? 😀

Capriolet Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-17 16:34:12]


Podłoga będzie nakładana na kawałek grodzi jak fabrycznie ?

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-17 17:52:01]


Tak, z tym wyjątkiem że tu musi się zmieścić V8 i LT77 więc tunel będzie adekwatny.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-18 09:13:56]


he, he, kiedyś myślałem o V8 i LT 77, ale skończyło się na CIH R6 i R25,
i mam wrażenie, że lepiej na tym wyszedłem.

choć, jakbym miał capri... to chyba bym pozostał z tym pomysłem, więc polecam.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-18 23:07:34]


Jest w tym aucie co podoba mi się odkąd go tylko zobaczyłem, myślę że srebrny z tą obłedna wisniową tapicerka tak na mnie działa poza tym jest tak zmęczony życiem że aż piękny :)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-20 21:22:24]


Krosmemberses :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-21 19:02:13]


Uważni obserwatorzy dostrzegą pewne uproszczenia. Otóż jak na Forda przystało- tniemy koszty :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-21 19:04:51]


Kwadratowy tunel ale i tak jest moc!

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-21 21:24:22]


Idąc tym tropem to całego by od nowa w kant pospawał ;-)

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-21 21:28:57]


Mnie takie "reperaturki" nie podchodzą raczej........

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-21 21:29:51]


A to nie dlatego, że ma być v8 i lt77?

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-21 21:37:46]


Prościej, szybciej, taniej. Budujemy nowe nadwozie które niewiele będzie miało wspólnego z Capri Mariana212 więc idąc za prośbą właściciela zatrudniliśmy do projektu księgowego. ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-21 22:33:15]


Bobik, to także jest uzasadnienie tak wielkiego tunelu. Ponadto musimy przesunąć mechanizm zmiany biegów w skrzyni/ skrócić go aby po maksymalnym dosunięciu silnika do grodzi dźwignia wypadła przed tą kanciatą belką.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-21 22:38:21]


I co ciekawe, aktualnie produkujemy jednocześnie dwie płyty podłogowe na jednym przyrządzie :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-21 22:41:49]


Jebaniutki :) Maładiec , będą z Ciebie ludzie :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-21 23:17:42]


a dlaczego to przetłoczenie tylko do połowy ? księgowy czy względy techniczne?

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-22 09:55:57]


Też mi się to przetłoczenie rzuciło w oczy, ale moje pytanie brzmi: Do czego ono ma służyć w tym miejscu?

DrStein [2018-08-22 10:21:25]


Wzmocnienie zeby panna obcasem nie wgnietła

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-22 10:33:20]


Albo Zapek grał w snejka ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-22 10:33:54]


Dokładnie takie jest w oryginale, panowie "znafcy" :P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-22 12:58:32]


A jest do połowy bo dalej jest ręczny i punkty mocowania pasów

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-22 13:01:59]


Silnik i skrzynia już siedzą na nowych łapach.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-22 23:45:04]


Stworzyłem sobie taką opcję na tym przyrządzie że mam odwzorowane łapy silnika z trawersy więc mogę najpierw zamocować dowolny silnik a potem budować wkoło niego samochód.
Tutaj jeszcze zdjecie umiejscowienia silnika względem przedniej osi kół.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-22 23:49:45]


trzy cylindry za osią,
to dobrze wróży prowadzeniu

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-23 13:01:06]


Ty widzisz trzy a ja wiem że sześć :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-23 16:34:24]


Silnik cofnięty maksymalnie do grodzi, to z przodu miejsce na cztery akumulatory, żyroskop i straż ładowania.
Jak widzę takie projekty to wiem, że tylko marnuję zasoby matki Ziemi swoim istnieniem. Szacun.

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-23 17:01:58]


W odpowiednim czasie upomni się o to co jej.... z prochu w proch ;)))

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-23 17:13:30]


Bez kitu. Oglądając takie zdjęcia zastanawiam się po co ja w ogóle próbuję walczyć z rdzą w swoim Taunusie. Strasznie demotywujące :D

sadek [2018-08-24 09:36:16]


a wiesz zapek, że jadąc do domu tez pomyślałem o tych drugich trzech...

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-24 14:30:40]


Magia :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-24 15:03:53]


To jest nic.
Będziesz ktoś jak zaczniesz produkować dachy i klapy na przeróbki zwykłych tc2/3 na argentyńskie kupety ;P

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-24 16:28:32]


Tymczasem takie ciekawostki:
Gotowy tunel który mieści w sobie skrzynię LT77 ze skróconą o 70mm podstawą wybieraka biegów. Ponieważ silnik jest wręcz wtłoczony w grodź nie ma opcji rozkręcenia silnika od skrzyni. Dlatego tunel posiada pokrywę indpekcyjną do ewentualnej obsługi mechanizmu biegów.




Wstawione tez mamy już progi. Możemy to zrobić teraz dzięki elementom pozycjonującym je które stanowią wyposażenie naszej CapriRamy.


zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-24 18:48:32]


mają rozmach skur.....y :o

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-24 18:54:49]


Ta robota tak mi się podoba, że nie nadążam tego wszystkiego kodować w głowie.

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-24 20:33:28]


pytałem o ten tunel i wężyk wyrzeźbiony bez złośliwości, ja tam znawcom kapri nie jezdem. Ja mogę coś o oplu powiedzieć.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-25 09:19:36]


Hmm...niestety nie wierzę w totka....i stąd księgowy w projekcie grzebie :D
Ten egzemplarz niestety nie miał szans na żółte blachy, co widać na pierwszych fotkach.
A i silnik to był potężny v4 1.5l, nawet nie jestem pewien czy oryginalnie tam siedział..
Tak więc autko dostaje drugie życie, mam nadzieję że bardziej ekscytujące ;)

Wracając do dnia dzisiejszego: coraz ładniejsza ta Manta :D
Coraz więcej blachy, coraz nowsze pomysły
Mam nadzieję że Jacy będzie się chciało wrzucać bieżące fotki.
Wszystko dzieje się bardzo profi i bardzo szybko (po 7 latach postoju wszystko pędzi)
Będzie się działo...

VV0Lf Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-27 23:13:09]


Oto gotowa podłoga z progami.



Oraz spozycjonowany na przyrządzie napęd

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-28 07:55:29]


:-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-28 11:26:49]


w sumie, to takie uniwersalne podłogi mógłbyś fabrykować do samodzielnego wspawania,
przystosowane do różnych skrzyń;
3 szerokości, 2 długości i załatwisz tym 60% rynku podłóg.

Tak, wiem, to nie takie proste.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-28 18:55:47]


To bardzo proste i chętnie zacząłbym robić remonty w oparciu o gotowe płyty podłogowe na które bym nakładał nadwozie klienta. Mam dwa nadwozia Mk3 od których bym zaczął. To jest do zrobienia i rozwiązuje problem egzemplarzy takich jak ten.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-28 21:43:57]


Jedziemy dalej.
Przednie podłużnice:



I płyty podwoziowej przybywa:


zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-29 19:14:01]


:)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-29 19:15:15]


Najfajniejsze jest to Zapku.... że tobie się to podoba! ;p
Robota z sercem do roboty ;))

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-29 20:15:11]


Ale sanki odyeeeebaliście. Płozy, renifery i wio!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-29 20:19:09]


serce roście :)

VV0Lf Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-29 20:32:58]


Jest dokładnie Ignac tak jak mówisz. Ten projekt jest szczególny bo powstaje od zera, nie musimy trzymać się oryginału i możemy dać upust twórczej fali. A na dodatek będzie zapierniczał, to lubię ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-29 20:50:05]


Najlepsze jest to że większość zjadaczy chleba patrząc na te elementy widziało by tylko kawałki ukształtowanej blach. My patrzymy i widzimy dzieło sztuki użytkowej które połączone w całość stanie się piękna maszyna na widok której przyspiesza bicie serca :)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-29 21:12:19]


Dobra , koniec tego pierdzenia :)
Pisz Przyjacielu ile kosztuje u Ciebie nowe CAPRI ?:)
Szacunek dla fachu , serca .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-29 21:59:53]


Ja mam dwa pytania: raz, czy to co ludzie przywożą do remontu nie przeszkadza Wam w pracy ;-)? Toż chyba zbędne kawałki zardzewiałej blachy! A dwa, jak się rejestruje kit cary? To co Alwax napisał, nowe Capri, tylko znaczek Forda usunąć... :)

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-29 22:40:01]


Piękna robota! Też jestem ciekaw ile właściciel musi wyłożyć za taką pracę ?:)

Kilgore [2018-08-29 23:28:02]


Na pewno duuużo taniej niż naprawa starego, nazwijmy to podwozia. Pierwsza rzecz to porządne oprzyrządowanie nadwozia, posiadanie wykrojów każdego elementu i doskonała znajomość konstrukcji. Wtedy praca idzie szybko. Druga rzecz to kwesta decyzji, kiedy jest ten moment że naprawa wychodzi drożej.
Cena nie poleci na Marsa i na pewno takie nadwozie będzie tańsze niż nowe nadwozie do Mustanga.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-30 09:41:11]


Piękną robota Zapek, jak robiłem blacharkę w swoim capri, podglądałem Twoje prace.
Mistrz Zapek !!

Rako Dokładna lokalizacja na mapie [2018-08-31 12:08:58]


Dzięki Rako, to fest miłe. My tymczasem nie zwalniamy i poszerzamy zakres naszych możliwości. W poniedziałek przyjedzie do nas bardzo zgrabna koleżanka :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-31 16:32:14]


O, frezarka od eldo.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-31 18:12:48]


Świat jest mały :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-31 19:33:03]


a można u Ciebie zamówić zapasową karoserię? :) Tak na poważnie to odwalacie kawał zajebistej roboty.

smolaq [2018-08-31 21:23:36]


Dobra!!! Wszyscy wiedzą i widzą, co jest grane w tej chwili.
A kiedy możemy spodziewać się jakichś bajerów do innych modeli Forda?

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-31 21:39:29]


Ja chce argentyńska kupete!

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-08-31 23:35:47]


proszę mi tu Mistrza nie rozpraszać !
teraz gramy mk1a i basta
na argentynę przyjdzie kiedyś kolej ;)

VV0Lf Dokładna lokalizacja na mapie [2018-09-02 21:52:11]


Curtis, nie ma dziś problemu z argentyną. Przywozisz tc2/3 byle nie kombi i budkę coupe. Zawieje wiatr, trzasną trzy pioruny, minie 5 tygodni i masz argentynę. Tylko po co?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-02 22:47:48]


Nie tak do końca. Argentyna ma calkiem inne lampy tyl:/

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-03 06:17:03]


Krzepiąca jest teoria, że chcieć to mieć😁

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-03 06:26:21]


Tylne lampy Szafa to już nie mój problem ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-03 07:12:21]


No ale wnęki na nie już tak:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-03 08:26:51]


nie są takie same ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-03 09:58:46]


Ano raczej nie. Patrzac na lampę

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-03 11:42:52]


OK , mam 100% odpowiedz. Jednak metamorfoza musiałaby się zacząć u Maestro Zapello.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-03 12:21:30]


Piszę o lampach, nie o wnękach. Wnęki to pryszcz, znajdź mi te lampy:D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-03 13:32:42]


może udałoby się takie załatwić, kiedyś na naszej stronie odezwał się koleś z Chile który miał problem z capri jakiejś laski z Dominikany. Mamy z nim cały czas kontakt. Jeśli jesteś poważnie zainteresowany spytam czy byłaby możliwość kupienia tam takich lamp i wysłania do nas oraz jaki byłby ewentualny koszt takiej operacji. ok?

goras Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-03 18:23:46]


ja chętny :) , nie wiem po wuja ale chętny

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-03 19:54:51]


ok, to zdjątko tego tauniaka jako wzór wraz z zapytaniem leci do Davida i czekamy na odzew

goras Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-03 21:06:29]


Hmmm... u nich czesto tylne spoilery sa do taunusow... o to tez mozesz zapytac:D

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-03 23:12:03]


...i na hu.. się odzywałem ...
idę spawać...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-03 23:16:59]


Fajnie by było jakbyś miał Zapku na c.pl 'strone' A.Spa ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2018-09-03 23:22:38]


kolejkomat by się przydał bo cyfra już zmierza do 20 a my w lesie.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-03 23:33:51]


szafa, podeślij fotkę o jaki Ci konkretnie chodzi, też zapytam.

goras Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-04 13:09:08]


Kończymy inny gruby projekt więc Capri Wolfa na chwilę poszedł w odstawkę, dosłownie.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-05 18:45:58]


w temacie lamp, plus minus jeśli chodzi o ich cenę to:

https://articulo.mercadolibre.com.ar/MLA-606752472-faro-trasero-ford-taunus-ghia-coupe-_JM#reco_item_pos=0&reco_backend=machinalis-v2p&reco_backend_type=low_level&reco_client=vip-v2p&reco_id=06bf55f6-58cb-465b-9e08-fd570a4b4ed5

https://pl.coinmill.com/ARS_PLN.html#ARS=2322

gadaliśmy z Dawidem, pomoże jeśli chodzi o sprawy finansowe i wysyłkę bo na tej stronie to chyba nawet nie ma możliwości wysyłki w poza kontynent. Dawid ma znajomego w Argentynie i on by to wysłał pewnie bezpośrednio do pl.

szafa, możesz na stronie poszukać też spoilera

cenę wysyłki sprawdzimy ale może być że podwoi (albo nawet lepiej) kosz całości

wchodzimy w to?

goras Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-05 20:24:58]


trzeba dobrze poszukac bo znalazłem właśnie

https://articulo.mercadolibre.com.ar/MLA-696173421-faro-trasero-ford-taunus-coupe-derecho-_JM#reco_item_pos=9&reco_backend=machinalis-v2p&reco_backend_type=low_level&reco_client=vip-v2p&reco_id=0cfb4ce5-fbf3-4987-8192-5b3080770719

ale znalazłem też sztukę za 8000 peso

goras Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-05 20:35:45]


1000 peso to 5,44 zł :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-05 21:24:51]


Aaa przepraszam, to nie Chile tylko Argentyna, tutaj 1000 peso to 97zł.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-05 21:27:36]


no to co, ktoś coś zamawia z tej strony argentyńskiej czy pas?

goras Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2018-09-11 18:46:12]


Jedziemy dalej.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-03 21:42:50]


Cudotwórca 😉

lagunaSF [2019-01-03 21:53:56]


Podziwiam to że potrafisz sobie od tak te kształty odtworzyć :)

Kilgore [2019-01-03 22:04:15]


Jak przeczytałem ten temat......odtworzyć hmmm STWORZYĆ auto od podstaw. Szacun. Musze kiedyś odwiedzić ten warsztat.

lagunaSF [2019-01-03 22:11:20]


Poszedłem raz do szklarza z ramką, pan spojżał i mówi: 22 na 47, jedną? Mówię tak. Gość wziął nożyk i od ręki skrobnął rysy na szkle, puknął i jest. Zobaczył moją opuszczoną rzuchwę i mówi: wie Pan, mnie to szkło już słucha...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-03 22:11:53]


no ale jak zrobiłeś sam większość elementów blacharskich to chyba sie to powinno nazywać Ford ZAPRI :D

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-03 23:23:34]


Jak dla mnie to fabryka lepiej by tego nie zrobiła... Mega dopracowane !

Capriolet Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-03 23:51:40]


Zapkossi, widzę że to będzie wersja gxl :)

No to nie chce być inaczej, ale będą potrzebne takie flary gxlowe, no nie? :>



Daj się w końcu namówić ;)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-04 15:10:36]


Nooo powiem Ci że taaaak :D
A tymczasem zakładamy most i jazda próbna:)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-04 20:07:01]


Mogę je zazaliczkować nawet teraz :) Wystarczy słowo.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-04 20:33:51]


Wychodzi na to że do zrobienia jedynki potrzebne są tylko dokumenty :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-04 22:40:54]


Zapek - 10 lat temu robiłeś mojego Forda i jestem zadowolony do tej pory.... To co mają powiedzieć teraz klienci, kiedy kunszt wychodzi na poziom mistrz? Myślę że odpowiedzą za 20 lat że są, hmm... zadowoleni hehe. Kurde robota miszcz.

kicok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-04 22:45:26]


Ooo to już 10 lat? Twój był pierwszy, wiesz o tym:) może to doskonała okazja aby zrobić następnego? Czyż jedynka nie jest piękna? Chyba mam świetny materiał:D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-04 22:57:28]


możemy więcej szczegółów o tym?

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-05 09:32:01]


4 link

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-05 10:02:00]


Most Atlas z Reliant Scimitar, 4 link (tu nie ma jeszcze założonego dolnego wahacza), drążki watta, gwint.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-05 10:38:04]


To żółty Reliant poszedł na dawcę?

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-05 12:35:00]


podejrzewam że ten co się nadtopił

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-05 12:50:44]


ten reliant, co go chciałem nawet podkupić...

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-05 13:22:26]


Żółty jest i czeka na nadmiar wolnego czasu a most pochodzi z białego którego karoseria sie doszczętnie spaliła.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-05 16:12:04]


A czemu tak? Bo było pod ręką, czy ma to jakieś realne zalety?

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-05 17:13:23]


Jest do nich wszystko, ma właściwe wymiary, ma oryginalnie 4 link i watt no i faktycznie leżał za halą :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-05 18:51:06]


Curtis:
a jaka to cena jest? te łuki to stal czy laminat? z UK?

VV0Lf Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-06 13:52:11]


Te łuki to laminat, ale i tak nie do kupienia. Widziałem je tylko raz, a ebay monitorują często... Jakieś 3-4 lata temu poszły za okolice 200GBP.
Ticover z uk robi też poszerzenia do mk1... ale są brzydkie, no i z laminatu:

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-06 23:30:18]


Tickover z UK nic nie robi to tylko warsztat prowadzony przez dwoch braci. Jesli chodzi o czesci to pozyskuja je z roznych zrodel, dodaja swoje 5 groszy i rozsylaja dalej.

szeski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-06 23:45:57]


Właściwie to mi przecież zdjęcia wystarczą. Macie jakieś dokładne foty auta, jak to wygląda jako całość?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-07 08:28:53]


Mamy w okolicy jedną MkI z poszerzeniami, ale trochę innymi:
https://www.capri.pl/car/3331

Czorny Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-07 08:59:49]


Moje capri było wiśniowe i miało takie ale osobiście wolałbym te z niebieskiego, ale tak wiem że to nie mk1

lagunaSF [2019-01-07 10:48:38]


ale w reliancie są sprężyny, czyli resory z Capri też wylatują?

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-07 12:49:17]


laguna - powiedz, ze żartujesz z tym niebieskim. Prosze

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-07 16:09:42]


Golfowowe nadkola :)
Proszę z tym wiśniowym też żartujesz ?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-07 20:48:50]


Osobiście celowałbym w coś bardzo subtelnego. RS 2600 ma na przednim błotniku takie przetłoczenie wokół koła, okazało się jednak że na tylnym nadkolu tego już nie ma, a szkoda. Z Peraną też jest kłopot bo jedne mają jakieś lekkie poszerzenia a inne nie.
Musimy coś szybko ustalić bo zaraz wjeżdża na warsztat dach z błotnikami i będziemy to żenili a wtedy sierpy muszą już być gotowe.

Oczywiście resory wylatują, ba, nawet nie robiłem w podłużnicach punktów ich mocowania. Będzie za to dużo lepsze zawieszenie na sprężynach śrubowych umieszczonych na gwintowanych amortyzatorach. Do tego 4link z regulowanymi wahaczami co pozwoli perfekcyjnie ustawić most tak aby wał pracował optymalnie. No i prostowód Watta.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-07 21:54:01]


Wiśniowy takie miał....w sumie to jeszcze ma lewe bo na razie mam dostęp tylko do prawej strony 😁. A niebieski...mnie się podoba.

lagunaSF [2019-01-07 21:55:19]


Przód w niebieskim to już nie capri :(

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-07 22:59:24]


Przetłoczenie z rs2600 ostało się na moich błotnikach w Capri... Ale po zdjęcia trzeba pisać do Wołka. Ale to naprawdę subtelne przetłoczenie... wyjątkowo ładne i dopracowane. Z tyłu natomiast, wiem tylko tyle, że ludzie robią sierp wystający nie dalej niż fabryczne przetłocznie (to duże, biegnące przez cały profil) o krzywiźnie właśnie też identycznej z tym przetłoczeniem (zaobserwowane na angielskich zlotach), prawdopodobnie takie było w oryginale. W praktyce to oczywiście co samochód to krzywizna inna :D.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-07 23:46:06]


Właśnie taki miałbym zamysł aby to wykonać na reperaturce i wstawić już gotowy element. Ale ostatecznie to Oktawian tu decyduje, ja go mogę do tego jedynie zmusić ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-08 00:41:22]


:)
wiesz że ja jestem bezwolny jak Isaura
Nie wiem czy jest sens walki o taki detal, orginał ładnie wygląda, jak to przetłoczenie mnie nie pośle na bruk to jestem skłonny je zrobić, jak to kupa roboty to możemy odpuścić..
myślę że dziś mogę podjechać koło 12.00 to jak odgruzowałeś drogę mojego nadwozia do nieba to spróbujemy, przy okazji możemy obgadać ten wątek ;)

VV0Lf Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-08 08:43:21]


Bardzo dobra koncepcja:)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-08 08:56:12]


Z całego internetu te poszerzki na mk1 mi podobały się najbardziej :)
Tak to tylko tu zostawię:

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-08 11:02:09]


nie ten, grill, nie te lampy.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-09 12:59:13]


Nawet nie wiesz jaki był cyrk aby to zamontować w przedliftowym mk1a. Ale taki był zamysł od początku i trzeba się z tym pogodzić :P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-09 22:05:42]


Gotowe mocowania wahaczy i prostowodu Watta. Wieżyczki dodatkowo usztywnione wewnętrznymi wzmocnieniami a dodatkowa belka poprzeczna wzmacnia konstrukcję. Robię te elementy mega sztywne za to same drążki będą konstrukcyjnie osłabione aby to one się pogięły w razie jakiegoś strzału.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-10 21:28:57]


Jak rozwiazaliscie regulację długości drążków? U mnie jest uniball.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-11 08:42:01]


To bedzie cywilny samochód więc będą tuleje met-gum i gwintowane drążki.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-11 09:16:52]


To dziś mi wypluły internety i to jest to o co by mi chodziło. Oktawian, co Ty na to?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-11 09:57:17]


To można u Ciebie Zapek zamówić wóz z takiego obrazka?;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-11 10:01:31]


Jak u Henrego, możesz zamówić każdy wóz pod warunkiem ze bedzie to Capri.
A tu konkretnie chodzi o to poszerzenie tylnego błotnika.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-11 10:12:30]


Takie raczej nieznaczne , ale może o to chodzi ?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-11 21:35:45]


Niby nieznaczne a zyskane całe 15mm :)
Mam do tego krępownik na pullmaxa więc temat jest absolutnie powtarzalny.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-12 00:12:32]


Zapku ale to tylko sam rant właściwie wyciagnales na zewnatrz takim zabiegiem, a błotnik zostaje prosty jak był?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-12 08:48:57]


Tak jest, to wyłącznie obróbka krawędzi nadkola i nawet nie chodziło o władowanie tam 7,5' a głównie o efekt wizualny. Zawsze mnie denerwowała ta płaszczyzna nad krawędzią nadkola a dziś od razu jakoś lepiej spałem:)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-12 09:03:42]


:D

VV0Lf Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-12 12:14:29]


O, nie wierzę. To jest to, co chciałem zobaczyć od bardzo dawna :):):)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-12 23:30:24]


ja tam zawsze twardo chciałem jak fabryka, a tu jest chyba k.. wa lepiej!

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-13 08:54:24]


Tak to w oryginale powinno właśnie wyglądać. Pięknie to wszystko wygląda.

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-13 10:26:06]


Hahaha, rozjechany wygrywasz internety :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-13 15:48:52]


Tak to bedzie wyglądało, tam, z tyłu.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-15 19:26:29]


Pora zamówić komplet :)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-15 21:36:28]


Śliczna robota.

lagunaSF [2019-01-15 22:13:15]


No patrz Curtis, miałem komplet on stock ale właśnie się.... sprzedały :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-16 00:52:11]


Na przednie ranty też są jakieś plany? Fajnie by było zaprojektować i wykonać coś tak, aby zostawić to charakterystyczne przetłoczenie u dołu. Próbowałem poszukać jakichś zdjęć tego przetłoczenia... ale ludzie chyba nawet nie wiedzą o jego istnieniu :)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-16 21:18:52]


W dolnej części przedniego sierpa są dwa przetłoczenia, jedno z przodu i drugie z tyłu, oba w miarę wysokości zanikają. RS ma to przetłoczenia jedno w całości wyglądające jak poszerzenie. O to Ci chodzi?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-16 21:42:25]


Dziś zrobiona dupeczka:) Jutro wskakujemy na podwozie:)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-16 21:45:38]


jak wygląda ten krępownik na Pullmana?

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-17 09:42:16]


Relacja na żywo, wprost z placu budowy. Halo halo Wojtku, halo halo Mietku...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-17 13:56:43]


Biorę popcorn pod rękę, wklejaj link do kamerki w warsztacie :)
Zapku, ty wiesz, ale... fajne to jest.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-17 13:58:43]


Ty... Marcin ma rację - powinieneś transmitować live!

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-17 14:29:54]


Musiałby się ubrać.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-17 14:34:31]


I zamiatać na bieżąco.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-17 14:43:27]


I nie pić. Ale zaraz, to nie o mnie film ma być;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-17 14:56:34]


Jestem za kanałem na youtube :)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-17 15:15:29]


Brak mi słów!!! 👍👍👍

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-17 18:46:40]


Tak kanał na yt to dobry pomysł, zrobisz sobie dodatkowa reklamę, zobacz jak popularny jest kanał Mikiciuka gdzie reanimuja tzw polskie Porsche w warsztacie zajmującym się odbudowa klasyków, nie musisz się bawić w profesjonalny montaż filmu, on tam też tylko pokazuje techniki, omawia co jest robione itp.

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-17 18:58:40]


Ale Zapkowi to chyba reklamy nie trzeba, roboty ma na zaś aż nadto xD Takie gołe Capri, to jak porno troche he he Jak zwykle kupa dobrej roboty :-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-17 19:12:54]


Zapek jak masz sierp to dorób młot to dopiero będzie dezajn :)

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-17 19:46:05]


Super robota gdyby to była twarzoksiążka to bym kliknął lubię to
pozdro.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-17 20:41:46]


A ja kliknę - [ lubię to ;) ]


Super robota , super talent i jeszcze więcej zapału .
Pewnie nie jeden blacharz byłby takim artystą swojego fachu , jak by miał taki zapał .
Człowieku - ty na noc podłączasz sie do jakiejś ładowarki ? ;))

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-17 20:48:45]


Rodzi się bestia. To tutaj to 7,5" z oponą 215. Da się:D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-18 15:24:41]


Fuszera aż szkoda patrzeć. Podszybie zgnite, pewnie pianka montażowa pójdzie, przetłoczenie tylnego nadkola też wygląda na nieorginalne...

Zabieraj stamtąd auto, póki czas.

;)

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-18 15:54:52]


Noooo nieeźle stary :D
I te felgi nie mają dodatniego ET. Nawet nie mają zerowego ET :P

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-18 16:50:25]


Jaki będzie silnik ?

Jarek [2019-01-18 17:15:58]


Rover V8, narazie 3,5 na gaźnikach, jest na jednym z wcześniejszych zdjęć. Do tego skrzynia LT77.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-18 19:43:34]


Ciekawe czy ktoś kto jest niedoświadczony pozna że to ZAPspeed mk1 a nie mk1 :)

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-19 06:50:25]


Na tym etapie mogę już coś zdradzić w kwestii ceny takiego przedsięwzięcia. To co tu się dzieje to około 40-45 tytułem prac blacharskich. Nooo ale za to jest większości nowe:)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-20 18:25:28]


Normalnie miodzio. Ja po 5 dniach grypy już chce do garażu 😁

lagunaSF [2019-01-20 19:27:55]


i nastała cisza.... :D

VV0Lf Dokładna lokalizacja na mapie [2019-01-23 15:51:32]


bo Zapek juz na imprezę w marcu warsztat sprząta. Pewnie już wypchnął na plac by nie zawadzał :)

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-23 17:22:57]


Nic podobnego :) pracuję nad tym żeby było czym lacia upalić :P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-23 18:26:51]


Dorabiamy teraz wahacze i drążki, i wio na koła :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-24 18:35:42]


No i są. Wahacze, drążki Watta i mechanizm ramienia centralnego. Wszystko jedzie do malowania proszkowego, wciskamy gumy i zakładamy :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-29 15:01:25]


Jakoś to szybko poszło :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-30 21:49:29]


Myślałem że to jakoś fajniej wyjdzie , ale jak już jest to ok .
Jakiś mat , czarna perła , a tu czarna i już , nie no ok .
Tak w środku to kisnę z zazdrości , kiedyś dorosnę do tego poziomu :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-30 22:36:17]


Podwozie bedzie w lakierze więc aby było ładnie a skromnie to mechanika będzie w czarnym półmacie ze śrubami w złotym ocynku.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-30 23:16:43]


Nie dobijaj , proszę :(

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-31 01:16:41]


Żeby nie było tak łatwo to auto było kiedyś dostało srogi strzał w lewy tył efektem czego była złamana podłużnica, przestawione nadkole no i pognieciona ćwiartka którą ktoś wyklepał. Niestety błotnik pod szpachlą okazał się tragedią. Był krzywy i co najgorsze bardzo naciągnięty i wybrzuszony w kilku miejscach. Dziś cały dzień spędziłem na termicznym obkurczaniu poszycia i kształtowaniu go. Co ciekawe do nagrzewania używam nie palnika tylko TIGa. Chyba nikt nie ma wątpliwości dlaczego? :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-31 22:50:17]


Jeżeli ktoś myśli że dach był ok to niedługo wrzucę zdjęcia z jego naprawy :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-01-31 22:55:40]


Zapek, a robiłeś coś kiedyś przy blachach spotterem?

Mysza liil (EM) [2019-02-01 00:09:35]


Tak, miałem taki automat który się dogrzewał i cofał głowicę automatycznie. Próbowałem go wykorzystać do wyciągania motocyklowych zbiorników paliwa ale nie sprawdził się. Spotter będzie dobry do cienkiej blachy bez dostępu z dwóch stron. Więcej go nie używałem.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-01 05:29:09]


zaraz się okaże że ma przeszłość w polskim motorsporcie... :))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-01 06:21:34]


A może to prywatne auto Ericha Zakowski :D

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-01 09:32:06]


W motorsporcie może on mieć najwyżej ale przyszłość.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-01 11:38:55]


Znów "na żywo" :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-01 15:59:32]


Amen :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-01 16:40:18]


Bajka! 👍

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-01 16:47:22]


Załatwcie sobie jakiegoś chłopa z kamerą i bedzie ogladalnosc jak u Mikiciuka.

sadek [2019-02-01 20:39:33]


I będzie kolejka na 10 lat? Nie ma co ulepszać jak jest dobrze.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-01 21:16:15]


A ja u siebie nie mam czasu na ogarnięcie wnętrza... jak żyć?!

smolaq [2019-02-02 22:04:41]


Jeden, jeden - kanał prawy.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-12 22:35:39]


Ciekawe czy ktoś zauważy.... ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-12 22:36:31]


Nie no , dałeś ciałka , dobrze to opisz żebym wiedział z czego lżyć :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-12 22:46:18]


Lipa, przetłoczenia na fartuchu do wewnątrz :-P

Czorny Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-12 22:57:38]


Skrzynia też ma już na czym wisieć. Mamy też już kompletne zawieszenia i cały kompletny napęd. Teoretycznie można by to postawić już na glebie, wsadzić motor, kierownicę, hamulec i ....
Do imprezy jeszcze trochę czasu zostało ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-12 22:58:18]


And the winner is ;D
Czorny, wygrywasz zaszczytną funkcję kierownika smażalni kiełbadronów ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-12 22:59:55]


Nadeszła wiekopomna chwila :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-19 19:38:16]


ale kociak, co nie? ;)
zastanawiam się czy dobrze zrobiłem używając tego dachu..taki stary..
Zapek przecież lepszy by zrobił :D

VV0Lf Dokładna lokalizacja na mapie [2019-02-19 21:55:55]


Teraz bedzie faza składania, dorabiania mocowań, blaszek, uchwytów. Bedzie go przybywać. Potem rozbiórka, dokończenie blacharki, piaskowanie i w podkłady, lakiery i woski. Nic Pan nie poradzisz, taki los. :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-19 22:28:36]


ten most to Fordowsie 8.8"?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2019-02-20 12:43:11]


Trefl: Most Atlas z Reliant Scimitar, 4 link.

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-20 13:14:14]


Upychamy, ugniatamy.
Przetłoczona puszka filtra, konieczność założenia krótszego filtra oleju, miedzy miską a maglem mamy 3mm wiec znów młoteczek bedzie miał robotę, wygląda na to że bedzie problem z serwem. Poza tym wszystko siedzi jak dotąd. :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-20 17:20:38]


Z serwem jednak wszyscy w internetach mają problem bo v8 to jednak miejsca trochę potrzebuje. Mnie się dziś udało pogodzić wodę z ogniem i będzie po bożemu :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-21 14:20:56]


A u Karola jak było?
https://www.capri.pl/car/7

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-21 16:28:55]


Przy takim projekcie nie chcieliście dać np. serwa elektrycznego ze scorpio ?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-21 17:53:38]


Silnik musiał być odsunięty od grodzi, serwo jest maksymalnie dosynięte do grodzi i zachodzi za silnik. U nas silnik jest maksymalnie cofnięty i nie da się tak. Za to przesunąłem serwo o 40mm w lewo i serwo się po prostu mieści. Oczywiscie jest z tym więcej roboty. Elektrycznego właśnie starałem się uniknąć. Prostota przede wszystkim.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-21 18:51:27]


Dziś wskoczyły wiązki, linki, fotele itd. Centrum dowodzenia już w komplecie :P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-21 18:53:45]


Karol właśnie miał elekpstryczne ze Scorpio...
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-21 19:00:10]


Czyli na imprezie upalamy to ? :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-21 19:29:47]


Prostota prostotą, to nie mój projekt więc tylko tak sobie marudzę, ale przy takich zmianach wypadałoby już trochę unowocześnić hamulce, układ kierowniczy, zawieszenie.

Mimo wszystko, czekam na pierwsze testy :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-21 19:38:37]


W poszukiwaniu historii w polskim motorsporcie odkryłem że drzwi mogły jeździć w aucie Flinstona. 22 ( słownie: dwadzieścia dwie) warstwy lakieru.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-22 08:56:21]


Ładne słoje :D

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2019-02-22 09:23:40]


podobnie jak w oplu- każda manta w swoim życiu była czerwona, czarna i żółta...

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2019-02-22 09:26:09]


Maska też ma barwną przeszłość a zdjęcie lakieru wiele wnosi w kwestii pasowania karoserii. Jadę do Obi po opalarkę.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-22 10:40:39]


Warhol by tego lepiej nie namalował ;)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2019-02-22 15:13:15]


W kwestii serwa też badałem temat,ja mam u siebie z Suzuki Swift,z tego co pamiętam najmniejsza średnica;)

bon [2019-02-22 22:57:19]


capri lgbt!

sadek [2019-02-23 13:22:17]


Eno, bo twardziele to bez serwa jeżdżą... Po co komu serwo, sama pompa starczy i mocny fotel :D

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-23 23:13:20]


Takie pokłady to najlepiej mi się usuwało szczotka z włóknina, ale tylko na wiertarkę.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-25 10:22:09]


pierwszy kolor to biel ? Za to widać ze ostatnio 3 razy była czarny :D

Kilgore [2019-02-25 10:25:49]


Tak jest Obi ale strasznie to pyli, nie dosprzątam warsztatu do imprezy a Trefl znów będzie sprawdzał czy umyłem dla niego okna :P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-25 14:16:27]


chyba nie będzie

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-25 16:00:34]


Zdrajca...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-25 18:32:24]


To fakt, pyli niemiłosiernie.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-02-26 14:11:59]


To już ostatnie elementy, jeszcze chwila i kończymy ten etap.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-05-10 22:57:13]


Kilka zaległych tematów:

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-05-10 22:59:26]


Ukulołech tyż takie wichajstry.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-05-10 23:01:07]


Kszinki

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-05-10 23:02:50]


te wzmocnienia pod błotnikiem od mc persona do zewnątrz to jest "made by zapek" ? tzn. na pewno tak, tylko czy tam było coś takiego ? fajne...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-05-10 23:04:13]


Jest nowy wał, rura wlewu paliwa i punkty mocowania drążków reakcyjnych, foteli, wiązek elektrycznych, węży paliwa i przewodów hamulcowych:)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-05-10 23:07:25]


Pas tylny trochę będzie studził zapał spostrzegawczych golfiarzy.
Jeszcze rzut na rurę wlewu paliwa.
A w przerwie robię gondole do Junaków:)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-05-10 23:15:04]


Tak rozjechany, to moja produkcja ale to dokładnie kopia tego co Capri miało pod błotnikiem wtedy, kiedy pod maską miało te blachy w miejscu mocowania kolumn. Te elementy sà ze sobą zgrzane przez blachę fartucha i razem dopiero tworzą konstrucję.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-05-10 23:26:41]


Drugie nadkole gotowe. Oba są identyczne ale do zdjęć nadaje się lepiej to maźnięte z lekka satyniarką, taki trik, ot co :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-05-14 18:57:21]


I oba gotowe.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-05-14 20:52:04]


Po prostu dzieło....

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-05-14 21:07:47]


Koło zapaśnicze i aku w bagażniku.
Komplet wzmocnień komory silnika.
Chłodnica z jakiegoś E.
Osłony kieszeni wahaczy.

Zrobione było jeszcze pierdylion dupereli o których nie będę zanudzał.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-06-01 02:30:48]


W sumie to zmierzam do tego że jest już jakby gotowy :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-06-01 02:33:28]


Piękne ma te tylne biodra

smolaq [2019-06-01 09:22:25]


Po przerwie na Jensena przeszła pora na jakiś progres. Oto on:

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-15 18:32:45]


I dalej:

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-15 18:35:43]


Podwozie gotowe, teraz lakierowanie wnętrza i komory silnika:

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-15 18:37:34]


I gotowe.
Kolorek to Ford Zircone Green, Ford Falcon, Australia. Kod lakieru- „Z”. Po prostu :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-15 18:40:42]


Jensen fajna sprawa, ale ja jednak wolę walkę z rdzą, a nie budowlankę:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-15 18:48:10]


Nie dobrze ! Zły kolor
Zielone rdzewieją szybciej ;)

szwaycar [2020-09-15 19:35:15]


A weź się Pan pochwal czym i co na co kładłeś.
Ja ostatnio robiłem swoją Granade i i w sumie możliwości i kombinacji jest setki.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-15 19:43:53]


Normalnie, jak zwykle.
Podwozie:
1. Reaktywny Troton
2. Gumy PU APP
3. Epoksyd Troton 10:1
4. Gumy natryskowe STP Flex
5. Lakier PU.

Wnętrze i komora silnika:
1. Reaktywny Troton
2. Gumy PU APP
3. Podkład akrylowy
4. Lakier bazowy
5. Lakier bezbarwny

Następnym krokiem będzie wyklejenie nadwozia matami butylowymi i konserwacja antykorozyjna, oczywiście Mike Sanders.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-15 21:49:55]


> Nie dobrze ! Zły kolor
> Zielone rdzewieją szybciej ;)

Ciemny zielony, najlepszy kolor!

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-16 13:04:52]


British Racing Green :)

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-16 17:01:16]


Zielony to ekologiczny , nawet mniej dymi :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-16 20:58:07]


Tak to się ma na dzień dzisiejszy ale walczę bez wytchnienia.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-04 19:49:08]


nie rozumiem, ale szanuje :). Ladna robota.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 08:27:25]


Ja też nie rozumiem, dlaczego przy takich przeróbkach zostaje seryjny przedni zawias. Już nie mówię o jakimś gwincie czy camber plates, ale mogłeś przejść na prawdziwy wahacz o trzech miejscach podparcia a nie ten przedpotopowy seryjny patyk :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 08:34:36]


Jak się da drążki reakcyjne to nie będzie aż tak źle z tym seryjnym wahaczem... Wiadomo, że trójkątny wahacz będzie lepszy, ale też droższy...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 08:43:24]


Nie chodzi o stricte trójkątny. Wystarczy typowy wahacz z jakiegoś plastika np https://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/1c2287688547e52de3c26906606824e3.jpg

Oryginał kosztuje mniej jak zamiennik od Capri. Ma 3 punkty podparcia, nie ogranicza skrętu koła jak przy drążku reakcyjnym, nie zmienia położenia koła przód<->tył podczas bujania autem. Widzę dużo więcej plusów niż minusów.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 09:47:45]


Niebieskie pokrywy do zielonego to średnio pasują.

Jarek [2020-11-05 09:58:53]


zgadzam się z Grześkiem.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2020-11-05 11:55:20]


A sprężyny chociaż mocniejsze co by nie siadł przy tym klocku? Mi przy swapie na 2.9 standardowe siadły momentalnie a były raptem 5 letnie, zmieniłem na te od 2.8 i jest dobrze

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2020-11-05 12:05:26]


Chłopcy, chłopcy. Tu jest wszystko co tylko można sobie wymarzyć a co ma sens w cywilnym aucie. Przód ma paraboliczne drążki reakcji i stabilizator na drążkach pośrednich. Zestaw ten zapewnia pełny skręt bez obcierania. Sprężyny mogą nawet okazać się za twarde ale mam jeszcze dwa inne zestawy przygotowane. Silnik jest ultra lekki, jest nieznacznie cięższy od 2,0 OHC a duuużo lżejszy od Kolonii.
Kolor silnika to fordowy Corporate Blue. Fabryczny kolor silników Forda zza oceanu. Tu nie ma przypadków.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 13:56:36]


A miałem się odzywać i pytać kiedy ramki drzwi do mojej przywozić, ale widzę że jeszcze trochę ;-)
A w temacie - w sumie można było konstrukcję rurową pełną zrobić też jak była pod pewne V12, no ale gdzieś trzeba tę kreskę namalować (albo wciągnąć, co kto woli). Swap na Roverowe V8 na wyspach był robiony od dekad, więc wszystko w klimacie zostaje a i starego Forda w starym Fordzie też więcej będzie. A Wy co w swoich autach zrobiliście???

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 15:08:40]


Drążki wyglądają tak



Po zmianie koncepcji zasilania z gaźników na wtrysk pkazało się że jest konflikt sterowania przepustnicą z sercem hamulcowym



Rozwiązanie okazało się banalne

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 16:39:16]


Oczywiście wszystko się pojebało ... domyślcie się sami :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 16:40:29]


Gwintem drążek idzie w fabryczny wahacz, a tuleja ma swoje mocowanie w podłużnicy. Zgadza się? Masz fotę z dołu auta? Zrób mi takie long ramy panie zapkossi do mojej jedynki!

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 18:13:55]


To serwo chyba nie jest docelowe?

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 18:28:49]


Tak jest Curtis. Oczywiście wahacze zakładasz prawy na lewa stronę itd a staba łączysz z kolumnami za pomocą drążków pośrednich. Wszystko jest na zwykłych gumach żeby nie przesztywnić tego. Oktawian ma zdrowe zęby i prosił aby to uszanować.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 19:30:55]


Drążki i wzmocnienia na kształt bumerangu to twoja robota od zera, tzn giąłeś i gwintowałeś sam? Czy to dopasowana rzeźba od jakiejś terenówki na przykład?

Grzesiek takie wahacze z 3 punktami mocowań byłyby najlepsze, ale nie wyobrażam sobie puki co jak przerobić belkę i gdzie wpasować mocowanie na dodatkową tuleję... ale może Wołek coś wymyśli ;>

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 20:42:26]


To wytoczone tuleje, rurki, blacha i drobnozwojny pręt gwintowany w klasie 10,9.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 21:34:29]


Gdzieś już coś takiego widziałem ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 22:00:49]


Curtis nie dramatyzuj.
Znam co najmniej jedno Capri które jeździ na takim wahaczu.
Tuleja w belce to najmniejszy problem, tylna tuleja wypada idealnie w podłużnicy więc jaki problem zrobić mocowanie pod wahacz, pewnie taki sam jak pod reakcyjny :)

Pozostaje dobranie odpowiedniego sworznia, ale na szczęście są jeszcze tokarze na tym świecie :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 22:01:04]


Rozjechany, czy Ty masz tam koła szerzej rozstawione czy tylko mam takie wrażenie?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-05 22:18:31]


Pytasz czy szerzej niż oryginał? Nigdy tego nie sprawdzałem, wahacze są wprawdzie regulowane ale raczej skręcone na ten moment, felgi mają ET23(!) Ale 5mm dystans.
(Pewnie zapytacie czmu dystans a nie rozkręcony wahacz, pogadajmy na zlocie ;) )
No i ogólnie to McPhersony z piastami są ze Scorpio, które mają bardzo ch***** kąt przylgni felgi vs samej kolumny. Camber plate'y całkiem na minus, żeby koło stało na zero.
Tak jest jak się podejmie złą decyzję a później w to brnie, nie ważne. Wołek wyprowadził na ludzi, ale logiki dużej w tym nie było.
Chcesz Zapek żeby coś zmierzyć?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-06 00:13:47]


Nie nie, tylko na oko mi to coś szerzej patrzy. Jeżeli masz kolumny od scorpio to wiele wyjaśnia. Przekładnia też ze scorpio więc otwory osi wahaczy masz szerzej rozstawione bo te dwa wymiary zawsze muszą ość w parze. Spoko, już wiem wszystko :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-06 09:42:23]


Tak jak się obawiałem, silnik jest zbyt lekki na te sprężyny. Po wsadzeniu naboju, zawieszenie nie ugięło się nawet o milimetr. Dynamiczne dociążenie przodu moimi 65 kilogramami powoduje że coś się zaczyna dziać ale bardzo nieznacznie.

Tak jest



A tak powinno być

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-06 10:29:47]


przekładnia scorpio, ale drążki skrócone więc rozstaw kół nie jest taki jak w scorpio. A wahacze mocowania mają szerzej, zgadza się, widać dokładnie na powyższym foto.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-06 11:06:50]


czy w tym przypadku nie będzie efektu "bumpsteering"?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2020-11-06 14:30:28]


Nie, wahacz i drążek kierowniczy idą równolegle i tak też pracują wraz ze skokiem zawieszenia.
U mnie w początkowej fazie wahacz i drążek robiły razem pięknego X'a i wtedy to był buuuuuumpsteering ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-06 14:42:16]


Tarcza i zacisk Scorpio cosworth. Adapter grubości 30mm.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-06 14:46:23]


Nie znam się, ale niekoniecznie mają iść równolegle :) poza tym, to nie ja tym jeżdżę, więc raczej pytam z ciekawości :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2020-11-06 15:22:47]


Idealnie jest żeby jednak drążki, wahacze były do siebie równolegle.
Podczas ruchow zawieszenia koło nie zmienia swojego kąta pochylenia.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-06 15:37:16]


Jednak głupi jestem :) to jest ważne przy wielowahaczu, a nie jakimś tam tfu tfu mcphersonie :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-06 15:38:08]


innymi słowy

Częstą przyczyna bump steera w samochodach z kolumną McPhersona w przednim zawieszeniu jest to, że dolny wahacz i drążek kierowniczy nie są zgodnie umieszczone, przez co mają różne kąty pracy. Różnica pomiędzy łukami jest wielkością bump steera jaki powstaje.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-06 15:57:04]


A te wszystkie rysunki są prawdziwe i tak tylko przy jeździe na wprost xD

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-06 18:09:00]


Mod przedniego zawiasu gotowy. W skład wchodzą:



Wyprofilowane drążki reakcji



oraz fikuśne łączniki stabilizatora

Ponadto wskoczyła pompa sprzęgłowa



I pojawił się zestaw zarządzający

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-11-12 22:22:59]


Raz do przodu, raz do tyłu. Ważne że kierunek słuszny :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-12-01 19:19:05]


Przyjdzie walec i wyrówna ;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-12-01 19:51:12]


Z czystej ciekawości - dlaczego przy tak grubym projekcie poszły rurki miedziane a nie stalowe ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2020-12-01 22:50:53]


Bo nie rdzewieją.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-12-01 22:58:15]


Ile czasu potrzebuje stal, żeby zardzewieć, a miedź, żeby zaśniedziec, hmm.. No ale spoko, ciekawość zaspokojona 👍

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2020-12-01 23:12:13]


Patyna jest zielona, auto jest zielone... ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-12-01 23:53:00]


W naszych autach przewody hamulcowe były stalowe nie dlatego że były w czymkolwiek lepsze. Były po prostu najtańsze ;) Przy odrobinie chęci można kupić rolkę rurki miedzianej i pocynkować ją z oliwkową pasywacją. Nie zaśniedziałe a będzie wyglądać jak oryginalna stalowa.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-12-01 23:59:34]


Dokładnie miałem napisać- ostatnio sobie właśnie cynkowałem miedzianą rurkę do podciśnienia do skrzyni. Fajnie wygląda i się trzyma.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2020-12-02 08:36:35]


I będzie się trzymać, miedź i jej stopy bardzo dobrze nadają się do cynkowania, chromowania, może za wyjątkiem brązu, tam cyna wszystko psuje.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-12-02 09:07:06]


Ponownie wskakujemy z silnikiem. Tym razem silnik ma zrobiony szlif, nowe tłoki doprężające z 9,35:1 do 9,75:1. Odpowiednio przerobione kolektory dostały też kołderki. Teraz powinno już pójść z górki :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-03 21:22:14]


Silnik ponownie poskładany. Tym razem odpalił od strzału i chodził pięknie. Wstępnie EMU poustawiane aby to w ogóle odpalało i jakoś tam pracowało ale dalsza praca do zrobienia przez fachowca z tej dziedziny.
Teraz auto opuszcza lokal i jedzie się sezonować ;) c.d.n

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-08 23:13:54]


Jeśli wzór kół do sezonowania może być dowolny, to chętnie dam jakieś inne na podmiankę i wezmę se te, co są na przodzie. Mogę nawet dopłacić w razie czego ;)

DrStein [2021-01-09 00:35:00]


To 15" a hamulce ledwo się tam mieszczą, to jedyny powód sezonowania na RSach ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-09 09:27:32]


tylne koła są docelowe czy tylko z łapanki?
Bo wyglądają na za duże do Capri.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-09 10:19:15]


Bo to koła z Scimitara, słynne Princess Ann, 14" z oponami pełnoprofilowymi. Oczywiście że za duże ale jedyne jakie aktualnie pasują do mostu a jeszcze nie zapadła decyzja jakie koła tam docelowo wylądują. To koła ze stalową chromowaną felgą i aluminiowym kapslem znitowane ze sobą.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-09 10:29:52]


koło z tyłu wygląda bardzo dobrze!

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-11 08:32:22]