logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » KAROL - Ford Capri Mk Ia 3.5 V8 1972

KAROL - Ford Capri Mk Ia 3.5 V8 1972

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Capri Mk Ia 3.5 V8 1972
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2004-08-11 10:38:23

Moja jedyn(k)a

Historia i perypetie nabytku opisywana będzie pokrótce:
kwiecień 98' - stałem się szczęśliwym posiadaczem popekanej szpachli, ale jednak w jednym kawałku ;)
tydzien później- rozjechany znak drogowy, poniósł nierówno chodzący silnik na wolnych obr. na mokrej nawierzchni przy nawrocie - ryska na błotniku :)
maj 98' - przejechany płot stalowy (6 przęseł i wyrwanych słupków) w ramach ratowania życia dla kierowcy malucha (zajechał drogę i zwiał....niech mu ziemia lekką będzie...)- zgięty wahacz, wyrwany stabilizator błotnik zawinięty w pół do tyłu - dojechałem do domu 5km bo tuleje już miałem poliuretanowe :)
tydz. później- mój pierwszy zlot Capri w Warszawie.... wszyscy się śmieją z mojego błotnika? :)
.... ciągły i bezustanny remont wraz z ciągłą i bezustanną eksploatacją :)
zmiany zawieszeń, maglownic (ach te 205 -tki ;)), połamane resory, zrywane tony starej szpachli..... zloty, wzloty i upadki (dzwon :( ) ... remont trwa nadal :)
Oryginalnie była czerwień z czarnym barankowym dachem (skóropodobna farba-szukam takiej ciągle), teraz w celach kosmetyczno-higienicznych i pod wpływem nacisków różnych czynników chwilowo (na kilka lat) czarny mat :)

Na razie zaledwie kilka zdjęć transformacji...

Dla przypomnienia pewne modyfikacje mechaniczne z powodu moich wymagań technicznych zostały wykonane już kilka lat temu, t.j. hamulce tarczowe z tyłu, zmodyfikowana przekładnia kierownicza ze wspom., szerszy most za nim jak najbardziej zbliżone do oryginału poszerzenie błotników i parę innych drobiazgów.

...ciąg dalszy tego co wogóle nie widać z zewnątrz, a kosztowało kilka mies. pracy i nie tylko...:
Cała ewolucja ciągnie się powoli właśnie z powodu dostosowywania do upragnionej V8, czyli w/g strategii: "żyć i przeżyć".
Wbudowany jest aktualnie silnik dwugaźnikowy Rover 3500V8, który wywołał niemałe zamieszanie w komorze silnikowej by go tam zmieścić i podłączyć wszystkie członki, bez totalnej destrukcji oryginalnej konstrukcji Forda.
Układ wydechowy, z kolektorami wydechowymi, wykonany całkowicie w/g własnego projektu i nadzoru ze stali kwasoodpornej w profesjonalnej firmie sportowych tłumików. Brzmienie ...mmmm ... miłe i silne, zmieniające się wraz z obrotami (przecież trzeba w tym wytrzymać na trasie ;))
Nie pytajcie ile kosztował ten wydech ;)
Koniec z linkami sprzęgła - hydraulika :)
Zlot na tegorocznych Gryźlinach nie udało się zamknąć pełnym sukcesem z powodu gotującej się na herbatę wody i założenia "za 5 min. 12.00" uszkodzonej skrzynki. Ale czwórka okazała się w pełni wystarczającym biegiem do wszystkiego :)
Pierwsze zużycie 36l/100km gazu.
Po kolejnym mies. do Jastarni prosto z garażu, na lekkim docieraniu... po co te 2 pierwsze biegi? Z przyzwyczajenia włącza się je tylko przy ruszaniu :D
Jeszcze brak odpowiedniego reduktora i mikserów, więc osiągi nie rosną oszałamiająco po 4000 obr. i wyprzedzanie powyżej 90km/h niewiele zmienia redukcja na 4, ale wiecie co się czuje zjadając wyprzedzających się nawzajem i przepychających "maruderów"? Wszyscy w tym samym czasie rozpoczynamy przyśpieszanie... feel the POWER! ... trochę oszukiwałem...wrzuciłem 4, pewnie Jaro to samo by jeszcze ze mną zrobił Dodgem ;)
Pełen komfort z niekoniecznie szybkiej jazdy, przy 120 km/h ok. 11l gazu/100km :)
Na razie ograniczenie prędkości, z powodu instalacji, do 195km/h
Wszystkie obiekty niesolidnie wyglądające w komorze to prowizorka (filtry, zbiorniczki, kabelki itp...) i ulegną wymianie.
W kolejce ciągle końcówka blacharki i przebudowa całego tylnego zawieszenia, no i oczywiście całe wnętrze :)
Docelowo silnik jest przejściowy, trafi do Warszawianki (w remoncie na kilka lat), a do niego ... coś się pewnie znajdzie ;)

Po zimie 2003/04: ostatecznie przebudowana wspomagana maglownica, skończony wydech, zmiana (kolejna i ostateczna :)) całego ukł. hamulcowego na 4 wentylowane tarcze i wspomaganie elektrohydrauliczne (3. ostateczna wersja), bo podciśnieniowe się nie mieści. Przy okazji wreszcie zmiana na most 3,09 ... i parę innych podobnych drobiazgów, których już nie pamiętam.
Czerwiec 2004: zmiana zewnętrznego IMAGE - białe paski na przetłoczeniach - przygotówka pod listwy chromowane.

Komentarze

Ale mam dzisiaj dzien znowu jestem pierwszy

Ewolucja godna Capri, lub jak amerykański sen od pucybuta do milionera a w przyszłoścui do miliardera!!!

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-22 13:35:49]


coraz lepiej :) zdezaki i felgi duzzzzoooo mu dodały, wyglada jak potworek :)sliczny
trzymaj sie!

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-22 16:51:16]


a jednak weszly :D

śliczny ! ! !
a te felgi jak ty ześ je wsadził? :DDD
super wygląda na nich, musze go z bliska zobaczyć ! pozdro

starrsky [2003-04-22 17:12:11]


e no panie kochany ;P

nom malynka ,a przez ten fioletowy pasek na szybie ,lakier wygląda jak fioletowy ... :)

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-22 17:22:56]


Pierwsze zdjęcie...

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-22 17:41:06]


Głupi "enter".

Ale biednie wygląda na tym pierwszym zdjeciu. Chyba sie popłacze...

Takie fele widziałem w Patrolu. Wlazły chyba na styk , nie drą po nadkolu?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-22 17:43:42]


Na pierwszym zdjęciu wygląda jak maksymalny dezel:), ale tak fajnie. Natomiast teraz to już wogóle jest ekstra:) Po prostu czad na kółkach.
A te fele... mniam:)

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-22 18:34:50]


Wkońcu

..popracowałeś nad stroną estetyczną :) Ale juz nie mogęsie doczekaćjak zobacze tam V8 :)... Teraz jest fajowy!!! Pozdrowienia i współczucia wawki :(

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-22 22:22:19]


wytłumacz mi dlaczego masz taki dziwny garb na masce ? Chyba nie każda MK1 ma taki garb... RS ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-22 22:46:06]


jak to dziwny ?? normalny...

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-22 22:58:19]


wersje v6 miały garba inne nie.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-22 23:36:03]


garb

Dziwnym może być nie tyle garb, co jego zakończenie przy szybie ;) -2 i 4 zdjęcie.
Na żadnym ze zlotów, czy zdjęć nie widziałem takiej jak u mnie aluminiowej atrapy/nakładki. Z wnętrza kabiny jest widoczny pseudo wlot powietrza, t.j. mają skrzela na tylnych błotnikach (u mnie jeszcze nie założone). Może ktoś z publiki przybliży mi jej pochodzenie, roczniki, wersję...?
Koła, no cóż, wreszcie je zainstalowałem, a do nich zestaw 2x205/60R13 i 2x235/60R13 :). Jeśli chodzi o błotniki, to dla dwóch osób jest ok, ale mam most szerszy o 10 cm od oryginału i był optymalny do 205-tek i nie sądziłem, że dostanę wreszcie te fele i oponki :). Na Spring Open napewno nie zdążę zrobić nowego tylnego zawieszenia, ale na Puchar Capri być może.
Silniczek się składa ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-23 06:51:44]


Felgi i zderzaki i zupełnie inny samochód. Super. Nie wiem czy mogę ale sugerowałbym sprzedać lusterka jakiemuś posiadaczowi Mk3, a zamontować jakieś chromowane (stare skody miały bardzo ładne lusterka, bo te oryginalne od Capri Mk1 są nieciekawe).

actom Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-23 09:23:46]


Co do garba to miały go wszystkie V6 i za dopłatą wersje XLR mniejszych pojemności.
Taki pseudo wlot - blacha wlotem do kierunku jazdy (oryginalnie ślepy) był do faceliftu. Potem garby były zakończone po prostu bez takiego tłoczenia. Takie jest moje przypuszczenie. Widziałem różne maski z i bez tłoczenia na tą blachę.
Sebastian NW na przykład założył tam taką fajną blachę chromowaną z wylotem na szybę.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-23 10:43:45]


Naprawdę ładny

zrobiony "po mojemu"

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-23 19:24:47]


Listwa

Skąd masz i co to takiego za listwa nad zderzakiem a pod światłami i atrapą? Ta chromowana bo wygląda to super:)

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-23 20:34:23]


cieszę się, że da się zauważyć ;)
Ta listwa to jest... maskowanie mocowania przedniego pasa :)
Po przykrych doświadczeniach musiałem wymienić cały przedni dół z atrapą włącznie. Pas przedni jest nowy ocynkowany, jakby co to mam rozwinięcia i możliwość wykonania (ale uprzedzam, że jest to kosztowne). Jest on przykręcony za pomocą właśnie tej listwy do nowej poprzecznej belki (belka zastępuje część obciążeń sztywno osadzonego oryginalnego pasa).
Dodatkowo ozdobna listwa będzie biegła naokoło całej powierzchni czołowej (błotniki, maska) i połączy się właśnie z tą już dorobioną...ale na to jeszcze nie pora ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-24 09:52:30]


w końcu te kółka

widzę Karol że założyłeś w końcu te chromowane felgi. Teraz auto zupełnie inaczej się prezentuje.Zastanawiam się tylko jakiej gróbości dystanse dorobiłeś.

woz Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-24 14:50:51]


moze sie nie znam

ale na felgi z takim osadzeniem dzystansów nie potrzeba....są one dosyćgłebokie i problem jest raczej odwrotny tz. Jak wcisnąć, żeby nie tarły o nadkola....

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-24 16:00:29]


ET felg

...no i tu właśnie pies pogrzebany... są ET 25 czyli powinny pasować na tip top (powołuję się tu głównie na krk4m) bo do Capri wystarczyć powinno ET 28, ale...włażą mi na McPersony :( . Z przodu musiałem dać dystans 8 mm, po to by opona biegała bezpiecznie ok.3mm od kolumny (dla przypomnienia, koła 7J13+ 205/60R13). Wychodzi mi, że dla 205 potrzeba ET min.19...to jak to jest?
Może jedynka (w co wątpię) miała inne, węższe piasty ?

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-25 06:57:38]


Kwestia ET raz jeszcze

Znowu wezwany do tablicy muszę parę słów dorzucić. ET28 (a nawet ET32) wystarcza przy szerokosci opony 185, natomiast każde kolejne poszerzenie opony o 10mm wymaga zmniejszenia ET o jakieś 5mm z oczywistych przyczyn. Niektóre egzemplarze (kwestia producenta opon, a może istotnie jakiejs duperelnej milimetrowej róznicy w grubości piasty czy tarczy) przyjmują bez bólu 195/70 przy ET28, ale niekiedy potrzebny jest 2-3mm pierścionek. Perana Mikołaja w chwili przyjścia z RPA miała wprawdzie 205 bez dystansów na feldze ET25, ale potem okazało się ze całe McPhersony nie sa z Forda (!!), podobnie zresztą jak przekładnia kierownicza i tylny most, że nie wspomnę o kompletnym układzie hamulcowym. W tej chwili składamy do niej zawieszenie na oryginalnych kolumnach z RS2600 i guma 205/55R15 mija sie spokojnie ze zwrotnicą przy ET22 (czyli w Twoim przypadku dla felgi ET25 wystarczałby pierścień 3mm, a dystans 8mm umożliwi Ci nawet zapięcie gum 215 - jesli gdzies takie znajdziesz).
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-25 10:46:23]


Do krk4m ,- kiedy obejrzymy Piranie ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-25 23:41:06]


do Mis212

Też chciałbym to wiedzieć, tzn. zobaczyć moge ją zawsze kiedy chce, tyle że w Oberursel k.Frankfurtu a/M. Pojawiły się problemy natury formalnej z jej wywozem z Niemiec (słuzby celne RPA domagają sie jakiejś kasy), remont jest solidnie rozpaprany a na dodatek własciciel (mój syn) utopił sporo gotówki w dwóch innych projektach nieco spoza tej stronki i tempo prac przy Piranii osłabło. Ale mam nadzieję, że jesli nie na Gryźliny, to po wakacjach na pewno zwieziemy bydlę do Krakowa już na własnych kapciach.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-26 00:15:13]


dreszcze

Mnie juz dreszcze przechodza na mysl o potworze.... i pomyśleć ze marzyłem by miec najszybsze Capri w Krakowie...:))) heheheheh....
Pozdrawiam

jagoolmk2 [2003-04-26 13:25:40]


o jakiej piranii mowa ??

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-27 00:45:59]


o Piranii Perany i krk4m...

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-27 02:42:45]


ale co to jest pirania ??

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-27 13:29:12]


Pirania...

Rybka taka z rodziny Serrosalminae, po angielsku Piranha, po hiszpańsku Pirana, w afrikaans Perana.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-04-27 14:18:56]


dzięki :)

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-27 15:24:59]


Ładny czarny mat na żywo też.

A co do tego błotnik co się z niego nabijali to moim zdaniem mistrzosko go wyprostowałeś lub wyszpachlowałeś lub co tam z nim robiłeś.
Bestia na ostatnim zlocie wykulała niezły czas - na zakręcie 235 na tył robią robią swoje.

Albi_Poznan [2003-05-21 18:22:44]


wygląda jaki hot-rod !!

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2003-05-21 18:28:42]


Widze że we wszystkie wcielenia tej MK1 mają jedną rzecz wspólną - NAKLEJKA na przdniej szybie ;)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-05-21 18:39:53]


No piekny...

Oby wiecej tak ladnie zrobionych aut!

Kamń [2003-05-21 20:02:44]


prośba...

Karolu chciałbym przerobić w moim mk3 bębny z tyłu na tarcze, masz podobno w tym wprawę , przesłął byś mi na e -maila schemat co i jak ale taki bardzo szczegułowy i dokładny plz....
capriclub@wp.pl
Dzięki..

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-05-22 00:33:02]


Ma klimat !

Jak widać niewiele trzeba żeby Caprik nabrał klimatu :-)))
Super ! Lubię takie "BESTIE" !!!

Ps. Pracuj dalej, ale nie zmieniaj kierunku ;-)

Murol [2003-05-28 14:55:14]


Ciutnie mad max no przedewszystkim te felgi.to jest właśnie klimat:)

Lufa [2003-07-18 22:17:55]


ja chce fotki

ja chce fotki tej v8 spod maski :)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2003-08-29 14:20:50]


jak wrócę z Jastarni

będzie wszystko uaktualnione, bo dopiero wczoraj w nocy skończyłem to co nie działało na Gryźlinach, szczególnie poczekać trzeba na efekt, czy ...wrócę o własnych siłach ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-08-29 15:17:10]


napewno będzie ok

będzie ok no i czkeam na fotki :)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2003-08-29 15:29:21]


V8?

wow!

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie [2003-08-31 00:00:43]


szczerze mówiąc to dopiero wczoraj zauważyłem że w opisie jest 3,5 V8!!!

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2003-08-31 00:38:57]


Cudo

Nie uznaje tuningu mk1(ani żadnych klasyków) ale to jest wyjebane i chwała ludziom za to że chcą robić takie CUDEŃKA.

Szczeniak [2003-08-31 15:06:48]


no do cudeńka to tu brakuje jeszcze lat ;-)) ale oby do przodu i w dobrym kierunku

już bardziej przypomina Capri niż kiedyś gdy było czerwone , byle tak dalej

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-08-31 15:35:23]


Ten kolorek jest bardzo ładny i koniec ( jeszcze to V8)

Szczeniak [2003-08-31 15:41:22]


weź bez takich sadystycznych żartów

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-08-31 16:17:44]


Weź daj spokój...

45% wszystkich jedyneczek jest czerwona, kolejne 45% jest żółte nie nudzi Cię to wyobraź sobie błękitne lub ciemno zielone Capri mk1 z mnu(ó)stwem chromowanych dodatków.
A jeżeli już czerwień to jakaś taka nie typowa którą trudno spotkac na ulicy(i dostać też trudno ale dla efektu warto:-))).

Szczeniak [2003-08-31 20:25:18]


Wyobraź to sobie...

Szczeniak [2003-08-31 20:25:52]


Do Szczeniaka.

Żółtych i czerwonych jest najwięcej ponieważ są to zdecydowanie najbardziej "sportowe", że się tak wyrażę kolory. Tak więc wyluzuj trochę chłopie, bo trudno mieć pretensje do Enza Ferrari za to że malował swoje bolidy na czerwono. A w rzeczywistości jakoś większość Capri mk3 jest czarnych.
A poza tym robisz takie zamieszanie na stronie jakby was (szczeniaków) było tutaj conajmniej dwa razy więcej. Bez urazy;)

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-08-31 21:10:27]


czegos nie rozumiem

nie rozumiem pretensji do szczeniaka, jedziecie go bo uwaza ze slicfzna jest ta 1 KAROLA? nie rozumiem bo to jest najśliczniejsza 1 i to w słusznym kolorze (oprócz czerwieni ferrari -apropo :)

starrsky [2003-08-31 21:22:52]


też czegoś nie rozumiem bo

napisałem przecież że przynajmniej TERAZ bardziej przypomina CAPRI niż wtedy kiedy było czerwone ....

:-))

i nie chodziło o kolor tylko o określenie etapu ewolucji Capri Karola

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-08-31 22:00:37]


Dzieki za obrone Starrsky

Kazdy ma swój gust a ja lubie byc orginalny(i piekny)
I mówta co chceta ale to Capri jest boskie

Szczeniak [2003-08-31 22:05:19]


Sorry MikeB4 jeżeli Cie uraziłem...

...ale ja tylko podziwiam wasze samochody.
Niestety jesten zmuszony przez sponsorów(rodziców) do poruszania sie wechikułem który chohodzi jak kosiarka do trawy i nadodatek ma przedni naped.
Wiec nie bijcie jeżeli czasami mnie poniesie w marzeniach o Capri(które i tak bede miał i to nie długo)

Szczeniak [2003-08-31 22:15:29]


nie uraziłeś tylko przekręciłeś moje słowa i kompletnie zmieniłeś ich sens ??

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-08-31 22:18:52]


de coloribus et de gustibus......

Ferrari nie są czerwone dlatego, że jest to kolor sportowy, tylko dlatego ze produkowane są we Włoszech. Dlaczego sportowe Mercedesy, Bugatti czy Bentleye nie są czerwone? Bo po prostu nie są włoskie. 100 lat temu gdy sport samochodowy nie reklamował producentów fajek, wermutu, podkoszulków, gumy do zucia, chipsów (a lada chwila pewnie prezerwatyw i soft drugów) startujący w zawodach gentlemani traktowali udział w wyścigach jako reprezentację swego narodu. I wtedy to FIA przydzieliła poszczególnym narodom kolory - Francuzom niebieski, Włochom czerwony, Angolom zielony, Niemcom biały, Holendrom pomarańczowy, Hiszpanom żółty, itd. itp. Stąd Bugatti czy Renault-Alpine są niebieskie, Ferrari, Maserati, Abarthy i Lancie - czerwone, MG, Bentleye, Jaguary, Rileye, Aston-Martiny i Sunbeamy - zielone a Seaty - żólte. Od połowy lat 30-tych tradycyjnie białe wyścigówki niemieckie zaczęły wystepować w kolorze gołego metalu (były parę kg lżejsze dzięki temu) - stąd Mercedesy, BMW, Porsche czy Audi bywaja czasem białe, czasem srebrne. Ale gdyby przeanalizować fabryczną sprzedaż Capri wg kolorów, to na pewno pierwszego miejsca nie zająłby ani czerwony, ani żółty, ani biały, ani zielony, ani tym bardziej czarny. Fakt że na stronce capri.pl najwięcej jest czarnych i czerwonych naprawdę niewiele ma wspólnego z realiami globalnymi.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-08-31 22:31:16]


Nie mam więcej pytań. Dziekuje

Szczeniak [2003-08-31 22:48:58]


a jakich bylo najwiecej?

Hoover 3M [2003-08-31 23:50:25]


Ale ja mam pytanie: To jaki był w końcu najpopularniejszy kolor na Capri ? (fabrycznie)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-08-31 23:51:42]


Litości, Panowie......

Nie dysponuję danymi fabrycznymi, ale gdzieś kiedyś czytałem takie zestawienie dla MkI przedliftingowego (model 69-70-71) i pamiętam, że mnie powaliło, albowiem najwięcej było... niebieskich przed czerwonym i zielonym. Swoją drogą liczyli razem zwykłe niebieskie i metaliki, ale zieleni zdaje się też było parę odcieni. Kolorów było chyba 8 i tylko biały oraz fiolet miały poniżej 10% nabywców, a wszystkie pozostałe (a więc również złoty, srebrny i beżowy) miały po kilkanascie procent z niewielkimi róznicami pomiędzy sobą. Czarnych MkI nie było wcale, o czym chyba przypominać nie trzeba.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-01 01:38:34]


a mi to CAPRI też bardzo sie podoba:-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-01 08:58:35]


aktualizacja...

... dla ukojenia nastrojów ;)
kilka fotek silnika i trochę nudnej historyjki ...

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-01 15:15:07]


dźwięk

w końcu się pokazał :) (caprik oczywiście)
Trzeba "zagadać" czy da się umieścić na stronie jakąś "empetrójkę" z dźwiękiem Twojej V8 :-)

myślę że cieszyłaby się dużym powodzeniem

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-01 15:32:17]


Na tej stronce:
http://www.team-milanowek.private.pl/gryzliny2003/page_04.htm
z fotkami należącymi do teamu z milanówka jest ładna fotka twojego Capri. Na stronie 7 są też dwie spod maski, chyba trochę lepszej jakości niż te na stronce.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-01 17:02:11]


pod maska

Faktycznie troche nie ostre te zdjatka, przynajmniej pod maska chcialoby sie dostrzec wiecej szczegolow. Na stronie milanoofka sa ladne, tylko przedstawiaja jeszcze bez filtrow, parownik jest na sztuke przykrecony "w poprzek" wozu no i przerwa na swiecach jeszcze nie wyregulowana ;-) (to ostatnie tylko dla wtajemniczonych) Ogolnie kawal roboty, podoba mi sie :-)

Mysza liil (EM) [2003-09-01 19:47:20]


co to ma być?

co żeś zrobił z oryginałem ??? zabiłeś capri :D


p.s KAROL ŻĄDZISZ ! ! !

powinni cie na prezydenta :) !

starrsky [2003-09-01 20:56:43]


mam filmik z pracującym silnikiem ;D no i dźwiękiem z przegazówki oczywiście ;) wrzucę jutro na stronkę ...

tak wogóle to miałem przyjemność toczenia się tym autkiem i jestem pod duuuużym wrażeniem ;) jeszcze nieco jest do dopracowania ale wierze w Karola że będzie to śmigać jak głupie ;))))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-01 21:14:49]


Co tu dużo mówić:) po prostu Capri Karola teraz rządzi na Capri.pl:)heheh
Feel the power!!! i tyle. Cel każdego z nas.
Miło zobaczyć że wreszcie ktoś wstawił do Capri jakieś poważne serce.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-01 23:17:08]


bez pośpiechu ;)

wrzucenie V8 do środka to jedno, a przygotowanie to drugie ;)
Remont komory silnikowej (jeszcze i tak została część), wymiana starych popalonych wiązek elektr., rurki ciśnieniowe...tunel skrzynki biegów do góry podnieść, nowe mocowanie przestrzenne w tunelu na skrzynkę...a no i belka silnikowa jest już tylko belką zawieszenia :)
Do sprintu się jeszcze nie nadaje, bo i reduktor i most strasznie krótki, koniecznie mi potrzebny dłuższy, bo 1. i 2. faktycznie jest nieużywana (na piątce i tak teoretyczna prędkość to ok. 210km/h).
Teraz walczę w sobie pomiędzy pójściem na łatwiznę i wstawieniem węższego mostu od MkIII 3.09, a kolejnymi miesiącami tworzenia nowego zawieszenia, a tyle innego do zrobienia.
Zdjęcia poprawię przy pogodzie, bo na szybkiego cyknięte. Dźwięk...czemu nie można by wstawić jakiego linka, ale na zlotach brzmi lepiej ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-02 08:33:01]


ach! przecież, nie wspomniałem, że masa tego aluminiowego "małego mięśnia Hameryki" jest tak zbliżona do żeliwnej V6, więc stoi tak samo wysoko :)
Prowadzi się jak po sznurku, a jeszcze nie wrzuciłem pompy wspomagania kier.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-02 08:37:14]


obiecany filmik z DŻWIĘKIEM Karola V8

Karol ze swoim rYYYYYczącym V8
http://milanowek-team.neostrada.pl/_pliki/karol.avi

wymagany DivX 5.0.5

goha [2003-09-03 20:09:14]


Ładnie buczy...

ładnie warczy
ładnie ryczy
ładnie gwiżdże:)

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-05 13:46:26]


piękny odgłos :)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-05 13:57:01]


jechalem tylko jako pasazer niestety....ale potwor jest niezly heheh. czy 2 bieg czy 5..nie ma roznicy - obrotomierz sie konczy:-)) fura bedzie fajna, jak bedzie wygladac tak jak pracuje :-D

Jabol [2003-09-16 12:48:04]


niech żałuje ten co nie widział z bliska

..ludzie tego nie da sie opisac ani opowiedzieć ...jak zmieniać silnik to wszytkie V6 to tylko półśrodki wąchanie kwiatków przez maske p-gaz----V8 to dopiero jest prawdziwy motor...karoseria po prostu na wolnych obrotach wpada w wibracje ...i bynajmniej nie jest to efekt problemów ze sztywnoscią budy...jesli któs Ci go nie zazdrości to pewnie ma za mało etyliny we krwi ;-)

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-19 18:44:16]


NO teraz z tym motorem to jeszcze większy wypas.

Szykuj juz schemat montażowy, rysunki, szkice, projekty co by, wszyscy, co mają tyle cierpliwości i możliwości wykonania tego - mogli już zacząć działać w kierunku zmiany V6 na V8.

Albi_Poznan [2003-09-19 21:21:53]


Ha! optymiści ;)

wystarczyłyby, dla większości tylko nowe łapy silnika do oryginalnych Roverowych poduszek. Reszta jest tylko naturalną harmońią ;)
Bogdan nie dodał, że to sąsiadujące samochody tak drżą. W wersji wydechu o niskich częstotliwościach włączają się alarmy samochodów w prom. 50m. i to wcale nie jest spowodowane hałasem :) Jest kilka razy bardziej znośnie niż np. u Czołga ;)
Na Gryźlinach byłem właśnie jeszcze w takim rynsztunku.
Jednak naprawdę nie chciałbym wepchnąć kogoś, bez zaplecza, optymistycznie w sporą liczbę dostosowań :)
Ale pomocy oczywiście nie odmówię

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-22 15:12:40]


koszty?

Jeśli mi wolno spytać? Wiem,że dodatkowe przeróbki to wydatek extra,ale ile Cię wyniósł sam silniczek z osprzętem? I w jakim był stanie (przebieg)? Ja już nie choruję na 2.9 -teraz TYLKO na V8 - świetne auto:) mam nadzieję,że moje też dostanie taki przeszczep, bo teraz to ja się bawię w jakieś głupie beipasy;)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie [2003-11-20 01:59:09]


koszty...

gdyby nie mnóstwo kombinacji wzajemnych zależności, rozliczeń i układów ;) wyniosły by: ok.3,5 tys. silnik ze skrzynką, specjalny 4-ro drogowy ukł. wydechowy nierdzewny ok 3.5-4tys., wzmocniony specjalnie robiony wał napędowy ok. 0.5tys., tylny most ok. 1tys. (nie założony, bo w tą zimę planuję zrobić zupełnie inne zawieszenie.
Silnik dostałem taniej jednak był do całkowitej rozbiórki i ponownego montażu, głowice do robienia (nieutwardzane gniazda), skrzynka wysypana (składanie z dwóch, która cudem spadła mi z nieba :)), podniesienie tunelu skrzyni o 7cm i wzmocnienie, chłodnica alu pozioma (z drugiego obiegu 40x380x720) - wstawiana od dołu wewnątrz pasa przedniego + 2 wentylatory ... i wiele innego dobra i potu, jak choćby dawno temu 4 tarcze, nieco twardsze resory i sprężyny, pół roku temu własna przekładnia kier. i leżąca na podłodze nowa pompa wspomagania, dla której nie mam kiedy zrobić uchwytów do tego silnika :)
Zostało skończyć (pomijając tylne zawieszenie) elektrykę, zewnętrzny/wewnętrzny image, skończyć/wyprowadzić wydechy na zewnątrz...jakieś kilka lat.
Nie da się tak łatwo podsumować wszystkiego, po wszystko robię prawie sam
...a wszystko po to by mogło działać dłużej niż sezon ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-25 09:32:37]


A ja myślałem że to takie hop-siup i już zamyślałem skąd wytrzasnąć kaskę na silnik. Teraz wpadłem w depresję:((((((
Chyba nie przeżyję tych kosztów, ale z takimi koneksjami jak ty masz Karol:] (z tego co wywnioskowałem z powyższego) to niedługo zobaczymy cię na ksześle prezydenta :PPPPP, już liczę na rabat na ten specjalny wydech:P zmontowany na zlecenie prezydenta w jakimś OBR-FSO:))))))

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-26 00:48:34]


Czy przeróbka wydechu była konieczna?
Czy jest możliwość połączenia jakiejś Fordowskiej skrzyni z tym silnikiem Rovera?

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-26 00:58:41]


właśnie te koneksje uchraniają mnie bezpośrednio przed kosztami ;)
ale nie oznacza, że nie ponoszę ich w inny sposób- pośrednio :(
Lewy kolektor wydech. paskudnie koliduje z wałkiem kierownicy, prawy by pasował ale pozostawiony - do nowej reszty "ni przypiął ni wypiął" ;)
Tłumiki można by dopasować, ale trzeba by większe przeloty, czyli znowu kombinacja. Przy całej robociźnie, materiał jest już tylko drobiazgiem, który uchroni przed ponownym wydatkiem za kilka lat.
Z tego wyszło, skoro wszystko robić od podstaw, to już dwu drogowe, bo choćby i niższe (2 rzędy podwójnych tłumików wstępnych i komorowych =4 rury) :D.
Od biedy, to kawałki pokręconych rurek mogłyby zastąpić lewy kolektor, spawarka, szlifierka i też jakoś by się to kręciło ;)
Ze skrzynkami to większy problem, moment ok 270Nm/2500 obr. może łatwo uszkodzić, przy niedelikatnym obchodzeniu, fordowskie skrzynki.
Raczej w grę weszłyby dość popularne skrzynki dostawczych mercedesów, tanie 4b.(za wolne) i nieco droższe 5b., ale pojawia się dla większości problem porawnego spasowania i połączenia z silnikiem. Jak wtedy z tunelem? Nie wiem. Roverowska skrzynka jest wyższa, ale za to wąska.
Land Rovery, Range Rovery (popuraniejsze w Polsce u terenowców) mają identyczne skrzynki (poza przełożeniami). Jednak to drogi biznes. Za moją wysypaną hoinkę i wałek główny, gdyby nowe, to koszt odp. 2 800 + 2 100 zł :(
Widomo, że łatwiej 4.0V6 Explorera, ale nie miało być łatwiej i gratis dają 2 cyl. a wszystko w lekkim alu (przód obsiadł o ...0,5cm - 7kg więcej od 2.0V6) ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-27 15:13:53]


The best car on this site...

własnie po raz kolejny sobie to uświadomiłem.
Pozdrowienia dla Ciebie, kobiety i całej ekipy z Olsztyna

s z a k u n e c !

starrsky [2004-03-12 17:47:40]


Nowe malowanie ... cut mjut ultramaryna ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-07-07 11:04:47]


Ależ on śliczny.

Mycha [2004-07-07 14:12:43]


Super furka - co za transformacja

Troche przeszedl od pierwszego zdjecia do ostatniego - tylko pogratulowac naprawde kawal dobrej roboty i efekt miodzio. Moze i moj przejdzie taka metamorfoze :) pzdr

ziutoon [2004-07-22 13:54:12]


U coronera???

Karol widzę,że u Coronera cykałeś fotki...hehehe autko z tymi pasami wyglada luksusowo:)

gilmor [2004-07-22 15:03:31]


Dzieki i naprawdę wyglada super.

Tak były cykane u mnie!!!!
Męczyliśmy sie z nimi ok 5 godzin z samym oklejaniem.
Ale efekt jest super.
A jak ktoś nie zauwazył to w wersji RS na masce także był dokładnie taki malunek. A jak by nie było ten samochodzik jest diabelsko szybki.

CORONER Dokładna lokalizacja na mapie [2004-07-22 15:36:39]


Uuuuuuuuuuu widze ze pan Karol znalazl wrescie chwile wolnego.


;D

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-07-22 15:45:46]


fajny tylko czemu mi sie wydaje cały czas ze on jakis lekko fioletowy ?

Michal FAZI [2004-07-23 00:12:55]


Karol zapomnialem Ci powiedziec, jak zobaczylem Ten woozeczek na PC'cie to mi zaparlo dech

Slicznie pomalowany naprawde Jeden z najwadniejszych Caprikoow jakie znam

Pozdrowionko
Ps widzialem film z Pink Lady & dance with Koparka -- }: )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
OOO MAMO }: )

Q_Back [2004-07-23 10:47:37]


Było zajebiście

No to mój pomysł z tą koparka .
Ułatwiło nam to niesamowicie załadunek.
ale było pierwsza klasa.!!!!!!!!!!!!

CORONER Dokładna lokalizacja na mapie [2004-07-23 23:26:01]


no niezle 3 500 to jest cos capri stszałka .Pozdrowionka

Łukasz 33 radom [2004-08-01 14:54:21]


Dla mnie bomba

Słuchaj, Karol, czy jest coś czego nie potrafiłbyś przerobić? Pełen szacunek za wiedzę i umiejętności. Ale 8 litrów z Vipera to byś pewnie nie wcisnął? ;-)

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie [2004-08-11 17:07:32]


A co to za problem z wcisniecieciem wiekszego silnika . Najwyzej zabraknie miejsca dla pasazera .V10 z Vipera to by chyba jeddnak troche go roznioslo.

heheheheheheh

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-08-11 17:14:10]


Suuuper gang i extra jazda !
Karolu, po tym jak mnie przewiozłeś po krętym odcinku specjalnym będę miał problemy z zaśnieciem hehe ;) Bullit i jego bryka wymięka !
... sorki ale ciągle jestem pod wrażeniem... niech żałują Ci,którzy nie byli na SO !

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-05-01 22:08:38]


I jak ósemka się sprawuje na dłuższą metę ??

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-10-26 11:15:38]


Pewnie się sprawuje super, no bo jak inaczej.
Ale bardzo fajnie chodziła bez ostatnich tłumików, teraz tak dziwnie cichutko:)

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-10-26 12:01:42]


Zazdroszczę tej ósemki pod maską... oj zazdroszczę =D

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2005-10-30 01:09:57]


Szacunek podziw gratulacje itp...

No co tu dużo mówić chyba najlepsze capri na stronce pod wzgledem mechanicznym. MIałem przyjemność obserwować metamorfoze i jestem pełen podziwu wiedzy umiejętności i cierpliwości. Ale dopiero doceniłem to autko gdy znalazłem się w środku na trasie. Coś niesamowitego :D V8 rulez

Chodor [2006-02-16 14:14:37]


Super maszyna no i ten V8 ehh jakie ten silnik ma wymiary?:D

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-24 20:29:39]


ślub super sprawa, ale co tam słychać ?

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-11-14 21:42:31]


No własnie, piekny kapeć. Co u niego? :)

Śmietan [2006-11-14 22:32:28]


karola od maja nie bylo na stronie....

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2006-11-14 23:53:56]


Taaa... I ciekawe, czyja to jest sprawka? :P

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-11-15 01:13:02]


fajna ta maszyna chętnie bym ją kupił albo sie zamienił:D

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie [2006-11-15 01:16:00]


Może jakieś aktualizacje Karol? Tyle czasu a Kapeć już dawno temu wyglądał inaczej. Ciekaw jestem czy uskuteczniłeś swój pomysł niezależnego zawiasu z tyłu?

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-08-30 10:51:35]


ja widziałem jakieś szeeeeeeeeeeerokie błotniki do niego, to chyba pomysł żyje, tylko tempo trochę słabsze. UNO debeściak;-) pasuje CI;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-08-30 11:33:12]


Karola juz daaaawno na Capri.pl nie było i już chyba nie bedzie....

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2007-08-30 12:43:34]


ale za to Karol był na gryźlinach tylko że gryźlin nie było :D

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-08-30 13:14:13]


Ta karol buduje , ale napewno nie auto :D.

Fakt pojawil sie na Gryzlinach ktorych nie bylo .

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-08-30 14:10:43]


Gurden oj mocno sie mylisz !!!!!

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-09 11:31:14]


Mam taka nadziej:]

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-09 12:34:58]


:D u Karola w porzadku, jako przykładna małżonka dementuję wszelkie plotki na temat niebytu męża (maż to brzmi dziwnie :D)i takich tam :D, Karol zyje,ma się dobrze, pracuje, buduje i szykuje się do reaktywacji kapryśnej o czym świadczy zaanektowanie sporej części budowanego domu na magazynowarsztat :) podejrzewam że już niedługo zniknie w jego czeluściach
pozdrawiamy :)

hanka [2008-06-18 12:38:25]


Hanka , ty go lepiej na gryzliny wyciagnij . A nie on bedzie siedzial w jakis magazynogararzu :) .

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-18 13:12:52]


Ale Twoje Capri musi mieć moc. V8 pewnie pali kapcia na 3 biegu co?
Też bym chciał wrzucić do swojego V8 albo Coswortha.
Fajna BRYKA.
Pozdro

ARIEL Dokładna lokalizacja na mapie [2009-07-16 14:08:39]


kapcia palimy momentem a nie mocą ;) a z trzeciego biegu to niektóre R4 potrafią zapalić ;) Kurde, chciałbym zobaczyć jeszcze kiedyś to MkI, jak Karol jeździł na zloty to były czasy...

Mysza liil (EM) [2009-07-16 14:27:07]


potwierdzam że niektóre R4 na 3 potrafią ;)

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-16 14:39:33]


potwierdzam, jak Karol jeździł na zloty to były czasy...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-16 19:49:14]


i ciekawe czesci tez mial na sprzedaz.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-07-17 00:03:59]