logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » monti0 - Ford Taunus TC III 1.3 R4 Pinto L 1980 "Niebieski"

monti0 - Ford Taunus TC III 1.3 R4 Pinto L 1980 "Niebieski"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Taunus TC III 1.3 R4 Pinto L 1980 "Niebieski"
Status: aktualnie posiadany (od 2014-02-07)
Aktualizacja: 2014-10-18 19:45:31

Podstrony

Ford Taunus TCIII '80 2d 1.3 OHC - póki co trup

Witajcie. 4 lata temu stałem się posiadaczem Forda Sierry. Sierra przeszła różne dziwne modyfikacje pod moimi rządami, lecz wszystkie z nich miały w ogólnym charakterze uczynić to auto bliskie oryginałowi (obecnie niemal trzy widlaste, klasyczne litry pod maską). Już wtedy wiedziałem, że są takie auta jak Taunus, Capri i Granada. Bałem się jednak, że nie dam rady spełnić wszelakich zachcianek któregoś z nich. Dzięki doświadczeniu i wiedzy zdobytej dzięki młodszej siostrze Taunusa, oraz tego, że kształcę się w mechanicznym kierunku, podjąłem decyzję, ze czas najwyższy przygarnąć jakąś bidę. Wybór z różnych względów, zwłaszcza finansowych padł na Granadę sedan z przyzwoitym wyposażeniem i v6, albo Taunusa w dwóch drzwiach. Ostatecznie padło na Taunusa. Wyciągnięty ze stodoły przez poprzedniego właściciela. Stał w niej 3 lata co najmniej. Poprzedni właściciel miał go 'robić', ale życie zweryfikowało plany. Po 3 tygodniach od zakupu przez poprzedniego właściciela trafił do mnie. Auto nie jest na chodzie, od 3 lat nie odpalało. 'Panie lynka gazu pękła to my wymienili, ale iskry ni mo' - po tych działaniach trafił do stodoły. Jest kompletne, oryginalne, nikt tam nic nie kombinował z wyjątkiem szukania iskry. Plan na dzień dzisiejszy to renowacja w kierunku oryginału.

Na pewno będę potrzebował kompletu siedzeń do 2d najchętniej niebieskich, dywanu, tylnej półki, deski rozdzielczej. Jeśli ktoś ma to proszę o kontakt. Z rzeczy pilnych to potrzebuję obu lusterek i kompletnego mechanizmu wycieraczek.

Pierwszy krok w tym wielkim planie to odpalić auto i jazda próbna żeby ocenić stan napędu. Mam nadzieję, że nie zmarnuje się on w moich rękach i że uda mi się osiągnąć postawiony przed sobą cel.



1-03-2014

Prawie pali, prawie z pół obrotu. Droga do tego była długa. Iskra znaleziona, linka gazu NOWA też już wymieniona na nową (Nie jest ona potrzebna bezpośrednio do odpalenia auta, ale warto nadmienić, że ta niby Nowa nie nadawała się do niczego ), rozrusznik też już kręci. Wczoraj zaczął już palić na wspomagaczu startu i na benzynie prosto w gardziel. Gaźnik na stół, przedmuchanie dyszy itd. Nowa kartonowa uszczelka pod podstawę gaźnika ( Niestety jest chyba za cienki ten karton i nie jest to szczelne ;/ ) Wczoraj zaczął chodzić sam i nawet wkręcał się na obroty, niestety po południu przestał odpalać :( Zrobiłem sobie przerwę, tak mam, że w takich chwilach potrzebuję chwilę chwili odpoczynku od tematu. Wieczorne konsultacje z VIKiem i seria parametrów do sprawdzenia. Zaowocowało to m.in. wywaleniem cewki z Czechosłowacji. Na cewce, która była na podłużnicy i jednak działa, jest zdecydowanie lepsza iskra. Na dzień 1 marca auto pali, ale tylko na benzynie prosto w gardziel. Nie potrafi zassać paliwa z komory pływakowej. (Już tam dociera paliwo :D ). Gaźnik znów wyleci na stół jak znajdę czas. Dorobię wszystkie nowe uszczelki, dokładnie go przeczyszczę jeszcze raz i zobaczymy co będzie dalej. Mam podejrzenie, że uszczelka pokrywy gaźnika nie jest szczelna za bardzo i brak tej szczelności na pewno ma wpływ na podciśnienie w komorze pływakowej i stąd mogą być trudności w zassaniu stamtąd paliwa. To jest na razie moja teoria i jej się będę trzymał. Tak wiem. Na gazie już dawno by jeździł, ale nie o to chodzi ;)

17-04-2014

Miałem dość gaźnika Motorcrafta. Znalazłem dwu gardzielowego pierburga razem z kolektorem. Dokonałem dziś podmiany jest zdecydowanie lepiej. Linka gazu nie podłączona ( Trzeba jakieś sprytne mocowanie dorobić ), pokręciłem kilka sekund i zaskoczył sam. Chodził z pół minuty i zgasł. Odpalił jeszcze kilka razy, także chyba jest dobrze. Niestety membrana pompki przyspieszającej do wymiany (Ale że to pierburg to koszt części 10zł ). Trup ma też świeże OC, miał dostać opinie od rzeczoznawcy, ale z przyczyn 'różnych', średnio ode mnie i od samochodu zależnych musiałem niestety kupić ubezpieczenie. No cóż, jest rok, żeby tę sprawę załatwić.

https://www.youtube.com/watch?v=yzCfcJahlOk


29-04-2014
Wymieniłem membrankę pompki przyspieszającej, trup pali. Wolne obroty wysokie, kopci jak stara lokomotywa, przelewa go. Także trzeba jeszcze się 'wgłębić' w temat.
27-05-2014
https://www.youtube.com/watch?v=vPhW0w-_dnU
Przestał palić na pierburgu i wyglądało to w miarę podobnie jak w przypadku motorcrafta. Zapaliła mi się czerwona lampka, że coś tutaj nie gra. Nowy przewód paliwowy, założyłem filtr paliwa ( taki od malucha, na chwilę da radę. Wcześniej w ogóle nie było ), trochę kombinacji i jakoś to chodzi. Chodził dłuższą chwilę, nawet się nagrzał, jakoś wkręcał. Pokazał mi, że umie działać, więc już mu nie odpuszczę.


22-08-2014 - ważna data

Dziś odbyła się pierwsza jazda testowa trupem. Dzięki nieocenionej pomocy pewnej osoby wóz wraca na dawne tory. Silnik już sobie przypomniał co to znaczy praca i czym jest palenie z półobrotu. Wrócił pierburg. Nagranie jest tuż po tej jeździe, bo niestety ciężko jest jechać bez hebli i kamerować :) Wyciek co prawda niespodziewany, ale już opanowany :) Postaram się o lepsze nagranie kiedyś ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wqjeHUTX7I4



3-09-2014
Silnik dostał płukankę i nowy olej z filtrem. W planie są jeszcze nowe uszczelniacze. Może się wydawać, że to zbyteczna rozrzutność, skoro i tak cały wóz jest do remontu. Chcę wyjąć na tyle sprawny silnik na ile się da. Stał przecież tyle lat, to trzeba staruchowi pomóc :)



18-10-2014

No i cóż, zaczynam rozbierać

Komentarze

A więc do roboty:)

przemo1979 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-09 14:22:40]


Młoda Krakowska ekipa cały czas rośnie w siłę. Teraz w końcu kolej na mnie...
Jeszcze raz gratuluję zakupu życząc wytrwałości i jeszcze raz piniędzy.

Ciekaw jestem kiedy zrobimy sobie apdejt tego zdjęcia, ale z jeszcze starszymi nieplastikowymi parchami ;)

DrStein [2014-02-09 14:32:55]


słodziak , ratuj tapicere - niebieska 2d to niezły raritat.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-09 18:07:01]


Niestety jedyne co tam się nadaje do użycia to siedzisko tylnej kanapy. Nigdzie nie znalazłem nawet materiału tego typu w niebieskim odcieniu, żeby to obszyć należycie.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-09 18:14:36]


Chyba nie wiesz jakie rzeczy się ratuje ;) Gdzie to to masz go oglądania?

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-09 19:53:01]


Z pustego i salomon nie naleje. Jeśli naleje, to mnie oświeć jak to zrobić :D Samo południe Krakowa. Dodał bym lokalizację, ale ta opcja wywala błąd.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-09 20:21:07]


To napisz mi priva, może coś się uradzi.

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-10 08:48:51]


Co Ty gadasz z tą tapicerką, masz ładne boczki i kanapę a to już dużo. Może mi się zdaje ale takie fotele trafiają się raz na czas więc to kwestia cierpliwości.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-10 09:01:58]


Fotele to ja sam wywaliłem na śmietnik jak zakładałem recaro z Capri, bo nie miałem gdzie trzymać, a były ładne niebieskie z GLki :(
Dywan też posiadam razem z listwami na progi w kolorze niebieskim z GLki w ładnym stanie bo zaraz po kupnie tauna (2011rok) wybebeszyłem go i latam bez wykładziny.
Zresztą już napisałem do Montiego w tej sprawie.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-10 10:01:40]


A i jeszcze jedno jak by coś to też mam gdzieś zegary z obrotkiem od pinto.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-10 10:05:00]


Nie wiem czy nie jestem aby w posiadaniu jednego fotela niebieskiego. Muszę poszperać piwnice.

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-10 10:45:10]


mam 2 przednie fotele od TC3 ale takie dziwne takie bardziej szarawe niż niebieskawe, nawet jakiś czas były fotelami salonowymi na moim cmentarzysku starych reklam i fordów, na obrzeżach warszawy ale z racji że się przeprowadziłem są tam nadal .. ( większą furrore robił komplet ze scorpio kosiary z podłaczonymi silniczkami i grzaniem)

nie wiedziałem ze to jakiś raritat ..

nie przyglądałem się im od ponad 2 lat, i nie pamiętam czy są od 2 czy 4d

ale mam problem z brakiem czasu jeżeli nie są Ci potrzebne na już, to postaram się ruszyć dupe i porobić zdjęcia, ew może ktoś ma ochote je obejrzeć ...

Lukruś [2014-02-10 11:08:46]


Boczki to myślę do wyczyszczenia, siedzisko kierowcy i siedzenie z tyłu do przeprania i dadzą rade. Niebieski skaj jest cały, trzeba obszyć / wymienić oparcia. Nie spieszy mi się absolutnie :D sesja minie to zacznę go odpalać. I tak jest do rozebrania do gołej blachy i wszystko od podstaw. Właśnie dlatego mi się nie spieszy.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 11:32:40]


Mam chyba dwa niebieskie fotele z 2d mialem jr w malczaku jadac do szkocji:)
Popatrze w jakim teraz stanie

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 13:20:42]


boczki to puki są całe zdemontować, wysuszyć pod obciążeniem, wymienić plastikowe "klipsy" i pomalować dykte od spodu np caponem, żeby uodpornić ją na wilgoć choć trochę,

a co mycia- ludwik i szczotka wystarczy. Nie trzeba jakiś specjalizowanych środków.
chyba że jest pochlapane krwią, albo jakąś farbą...

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-10 14:14:43]


a jeśli są suche , ale już pofalowane ? namoczyć i dociążyć na płasko ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 16:27:48]


Szafa - Jak możesz to rzuć okiem proszę ;)

W ogóle dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem, jestem zaskoczony jaka tutaj jest miła i pomocna atmosfera w porównaniu do klubu Sierrafan.

Magicc - Co do boczków to są całe, jedynie te z tyłu zaczęły się odwijać od dykty. Dobry pomysł na pomalowanie dykty, na pewno tak zrobię. Patrząc na te z tyłu (mimowolnie, skoro materiał odpada) to nie są przegniłe.

Beddie -nie wiem czy obrotomierz to nie jest luksus aż nadto do tej wersji wyposażenia :D Na pewno jednak warto podarować sobie odrobinę luksusu, zwłaszcza, że te zegary nie mają nawet zegarka. Jest za to św. Krzysztof z termometrem

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 18:26:10]


Do wersji L to chyba wszystkie luksusy były możliwe jako opcja dodatkowa więc zegary z obrotką potraktowałbym właśnie jako luksus z pakietu wyposażenia dodatkowego:P

Zresztą moje prywatne zdanie jest takie że auto bez obrotomierza to swoisty kastrat jest :)

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-10 18:38:23]


to pisał Ligacz. Rozważ zostawienie go w standardzie L-ki , bo jest super zachowana, co do znaczka. Jeszcze powiedz że to oryginalny lakier to w ogóle będzie odlot. Służę drobnicą do Taunusa, jakieś pierdoły mi się ostały. Mam też gościa który zrobi CI szufladę tak, że gazownia stanie się średnio opłacalna.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 18:39:24]


Myślę, że parę rzeczy odbiegnie od oryginału. Zegary z zegarkiem myślę, że są dobrą modyfikacją i lusterka ustawiane od wewnątrz.

marian212 - co masz na myśli mówiąc szufladę ? :D

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 18:47:38]


Gaźnik :P

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-10 18:49:29]


Bosko, co za wtopa :D Z gaźnikiem jeszcze nie miałem styczności, tak wstyd. W sierze miałem DOHC EFI, a teraz 2.9 EFI. W zasadzie przy jeździe 2.9 to 1.3 na benzynie jakoś raczej mnie nie przeraża. Na początku myślałem, że będę miał tego Taunusa z 2.0 DOHC, ale teraz widzę, że nie tędy droga.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 18:54:26]


Ogolnie co do czesci tez pisz, troszke tego sie nazbieralo...

Osobiscie polecam zrobic full oryginal. Ja mialem L i zrobem Ghia...
Juz kombinuje jak to odkrecic...

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 18:56:00]


Szafa dobrze prawi. Jak się bawić w oryginał to pełną gębą.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 19:00:36]


Może zegary z zegarkiem i lusterka sterowane z zewnątrz nie są aż takim rażącym odstępstwem.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 19:02:48]


Lusterka sterowane z wewnątrz...

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 19:05:01]


słodziak będzie

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 19:13:10]


Hehe nawet na folderze od Mariana są zegary z zegarkiem :P

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-10 19:14:48]


monti, jak go zostawisz tak jak jest to Ci załatwie św Krzysztofa z zegarkiem :D

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 19:20:38]


marian212 - dawno postanowione od piątku, że będzie oryginalny ale chyba poza zegarkiem i lusterkami ;)

Powiedzcie mi proszę, od czego jest przycisk od spodu deski rozdzielczej po prawej stronie kierownicy. Chyba, że to wymysł poprzednika. (Mam nadzieję, że takie coś było w oryginale i wiadomo o co chodzi )

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 19:27:21]


p mgielne

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 19:51:50]


Nie wpadł bym na to, dzięki :)

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-10 19:58:28]


cyt "a jeśli są suche , ale już pofalowane ? namoczyć i dociążyć na płasko ?"

marian212

można próbować. Jednak jak są duże pofalowania, i dykta jest naciągnięta ( to zanczy że jest jej wiecej niż w oryginale), to lepiej całe popołudnie delikatnie oddzielić winyl od dykty i zrobić nową dyktę:

np jak tutaj:

http://imageshack.com/a/img542/712/img2448g.jpg

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-11 11:00:19]


Nie wiem jak w Taunusach ale w Capi dykty są odgięte pod skosem na górze więc od tak sobie samemu tego nie zrobisz.
Ja stawiam na lekkie zwilżenie, wsadzić płaską wowierzchnię między płyty wiurowe i niech poleżą ze 2 tygodnie. Nie testowałem ale wydaje się, że powinno pomóc.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-11 11:07:37]


Deske z zegarem mam jak coś.

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-11 12:59:49]


Szafa będę o tym pamiętał :) Jak jeszcze uda Ci się znaleźć kiedyś te fotele o których wspominałeś, to będę wdzięczny.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-11 16:30:06]


Odwiedziłem dziś trupa w garażu ;)

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-11 20:08:31]


http://www.ebay.co.uk/itm/1982-FORD-CORTINA-L-BLUE-/271395650870?pt=Automobiles_UK&hash=item3f3070fd36 kierunek w jakim powinieneś podążać (imho)

Seba vel Pitcarn Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-12 18:49:43]


Ta Cortina jest piękna ! Dzięki bardzo za ten link, bo wiedziałem, że należy się oryginał, ale nie wiedziałem, że to jest aż tak piękne! Zdecydowanie muszę sobie zapisać te zdjęcia, wywołać i powiesić w garażu, żebym wiedział do czego dążyć. Wydaje mi się, że kluczowa jest tapicerka, jak się uda się zdobyć oryginalną niebieską to reszta nie jest kłopotem. Do 1.3 się przyzwyczaję, lakier wymieszają i będę go kładł do skutku. Dzięki jeszcze raz ! Jest wyraźny cel !

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-12 20:24:46]


Lakier to po kodzie. A na Twoim miejscu to odpaliłbym to i do jazdy dostosował. Wpadnij na kilka zlotów takim nieco podreperowanym i po sezonie zaczynaj remont.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-12 20:34:37]


Na pewno się tym przejadę przed remontem, ale nie wiem czy chcę bardziej narażać dziury w podłodze i nadgryzioną podłużnicę czyli jeździć tym więcej.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-12 20:40:28]


Jak się zima skończy, to nie będzie go miało co żreć, więc myślę że spokojnie możesz pojeździć. Po przystosowaniu go do jazdy i zrobieniu paru kilometrów się nim nacieszysz, i ta uciecha będzie Ci się przypominała w trudnych momentach remontu i będzie motywacją, żeby szybciej skończyć i w końcu się przejechać.
Osobiście popieram pomysł Dreda, żeby trochę nim pojeździć w sezonie na zloty, bo zawsze to więcej możliwości, żeby wbić się do kogoś, jak jedzie na jakiś zlot. Zwłaszcza że jeden przez całą polskę Sierrą razem mamy zaliczony ;)

DrStein [2014-02-12 22:07:54]


Monti jak chcesz to w celach dodania otuchy mogę Ci zrobić zdjęcie mojej dziury w podłodze :) a Taunus zamiata jak ta lala. Zresztą ci co byli na Spring Open 2013 świetnie wiedzą o czym mowa.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-13 00:27:48]


Bardzo chętnie :D
Jutro postaram się zrobić zdjęcia tej gumowej wykładziny, trzeba niestety za jasności, bo przy oświetleniu garażowym to nic nie widać szczególnego. Ja gdzieś na komputerze mam zdjęcia od spodu, bo zanim zabrałem trupa do siebie udało mi się go posadzić na podnośnik. Odszukam i się nimi podzielę.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-13 07:53:11]


http://www.taunus.pl/?alias=galeria&id=719
hmm... Coś czuję, że czegoś nie wiem o swoim aucie...

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-17 18:41:17]


Ta pewno małopolska Christine , wykańcza kolejnych właścicieli

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-17 18:49:30]


ale, że co, że sztrucel ?
No już wiesz przynajmniej ;D

michalch83 [2014-02-17 18:51:55]


Marian, jeśli odwołujesz się do powieści Kinga, to chyba może auto zmieni imię... :D ( Chociaż Taunus to On) Mam nadzieję, że mnie nie wykończy ;) Mam nadzieję, że siebie i Was nie zawiodę :)
michalch, jest jak jest, co się mam oszukiwać? Że to nie jest trup ? Jest, owszem, nie będę zaprzeczał :D
Pewnie Janusz G. ( Jest w dowodzie ) to Ojciec PiotrkaG i nie ogarnęli tematu chłopaki. Wepchnęli auto do stodoły i tak dalej... Zresztą, auto ma 34 lata, kto wie co niemiec Z tym autem i W tym aucie robił. Nie mam zamiaru się przejmować przeszłością auta, mam zamiar bazować na tym co jest, 'koko dżambo i do przodu'.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-17 19:00:46]


...kto wie co niemiec Z tym autem i W tym aucie robił...
jak to co? płakał jak sprzedawał

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-17 19:33:10]


ale że to ten sam samochód? ten na taunus.pl jakiś taki bardziej zielony jest a ten Twój niebieski i to wyraźnie niebieski

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-17 20:40:53]


Kwestia zdjęcia, rejestracja jednak nie kłamie ;)

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-17 20:49:14]


nie widze rejestracji na twoich fotkach dlatego też uważałem że to nie ten sam samochód :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-17 20:58:21]


Trytki w tych samych miejscach :P To samo na 100%.. jednak co aparat to inne kolory

Kilgore [2014-02-17 21:02:47]


Jest za szybą, obie tam są.
http://files.capri.pl/u/3/5/52f66201a4935.l.jpg <--- Tutaj w szybie odbijają się ostatnie znaki. W dowodzie jest KTA 06GH. Poza tym, tyle już się napatrzyłem na te zwłoki, że i bez tego je rozpoznam :)

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-17 21:02:58]


O! Miał żydowską puchę filtra.

DrStein [2014-02-17 22:09:41]


http://tablica.pl/oferta/czesci-ford-taunus-CID5-ID3hn7w.html#0509e4e884

A propo tego ogłoszenia. Kanapa 2d a 4d różniły się między sobą ?

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-20 19:11:03]


Tak, kanapa do 4d jest węższa, aby dało się wsiąść.

Kristoff Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-20 21:11:41]


Kristoff, dzięki za odpowiedź! Odpuszczę wobec tego. Nie chcę sztuki dla sztuki, ma być tak, jak się należy.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-20 21:15:13]


oparcie też szukasz?? mam na bank ale chyba szare...

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-21 10:35:58]


Oparcie też, ale niebieskie.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-21 10:59:40]


Znalazłem niebieski fotel, brudny ale zdrowy. Muszę tylko dokopać się jeszcze raz i zobaczyć czy to do 2d czy 4d.

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-21 11:07:17]


Kop, kop ;) Kiedy w ogóle wpadasz na oględziny ?

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-21 11:10:37]


Cholera wie, pewnie po weekendzie jakoś.

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2014-02-21 11:33:27]


chciałes niebieską tapicerke? jest tutaj http://allegro.pl/ford-taunus-82r-1-6-na-czesci-w-super-stanie-i4012076796.html

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-26 18:19:30]


monti , ja Ci radzę bierz go całego to zaoszczędzisz jakiś rok pracy i z 10 tyś zł

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-26 19:33:36]


Dzięki mishq, posłałem już zapytanie o tapicerę ;)
Marian, zaoszczędzę czasu,może i pieniędzy, ale stracę na wiedzy, doświadczeniu i satysfakcji.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-26 19:39:28]


Oglądali my go dzisiaj... znaczy tego z allegro... nie jest tak różowo...

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-26 20:13:51]


I tak jest pewnie o niebo lepiej niż u mnie.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-26 20:35:47]


ile za niego wołają ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-26 20:56:04]


Siły od odrestaurowywania Gościowy wróciły. Nic nie sprzedaje już. (Takie e-maila dostałem )

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-27 06:59:46]


cały był w okolicach 2tyś ale jeszcze chwilowo jest nie do sprzedania...

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-27 08:20:14]


Chwilowo ?

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-02-27 22:15:18]


W teorii działania gaźnika nie ma czegoś takiego, jak podciśnienie w komorze pływakowej. Jeśli w komorze jest paliwo, a nie dostaje się ono do kolektora, to abo jego poziom jest za niski (kłania się regulacja pływaka), albo dysza jest zapchana.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-03-01 21:22:29]


generalnie zgadza się , ale nie do końca w przypadku szuflady. Szuflada to gaźnik CV, wszyskim rządzą podciśnienia, a samą dawką iglica.

monte, miałeś gazownie, więc gaźnik zastany. Sprawdz membrany i kanały, a jeśli nie pomoże i zależy Ci na oryginalnym gaźniku to szukałbym nowej szuflady na ebay.co.uk (widziałem pod koniec zeszłego roku za 100Ł). Dobra szuflada to małe spalanie, zwróci Ci się szybko.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-03-02 07:31:29]


no i masz jakieś 2 lata na szukanie ;)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-03-02 07:36:10]


Szufladę do szuflady :) 2.0 i weber 32/36, będzie moc i niskie spalanie.

Mysza liil (EM) [2014-03-02 08:49:49]


Musi tam podciśnienie mieć znaczenie. Poza tym poziom paliwa w komorze pływaka nie ma znaczenia póki dysza , która podprowadza stamtąd paliwo jest w nim zanurzona. W mega mocnym uproszczeniu to prawie jak pistolet lakierniczy z dolnym zbiornikiem. W poniedziałek postaram się kupić materiał na uszczelki i do końca tygodnia powinien być już złożony. Chcę się z tym tematem uporać bo to nie jest auto, które ma za pół roku opuścić garaż, tylko mam się skupić nad każdym szczegółem i jak najwięcej wiedzy i doświadczenia wynieść. Wymiana czegoś co nie do końca działa, bez znalezienia przyczyny, na inne to nie to ;) ( Chyba, że przez pół roku nic nie wymyślę )

Mysza, patrząc na powyższe wymiana motoru na 2.0 jest na dzień dzisiejszy bezpodstawna. W związku ze zmianą motoru i tak heble z zawiasem i napędem średnio mogą pozostać seryjne. Jeśli już do v6 z kolonii i użyję gazu wbitego w dowód ;)

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-03-02 11:38:43]


Amator swego czasu był dla mnie guru z szufladami ale koniec końców wyleciała szuflada i za nią wszedł weber a potem reszta 2,0

co do zmiany hamulcy to chyba w taunusie tc2/3 nie było różnic między pinto tylko duże bębny z tyłu chyba

mi 1,6 na 2,0 szybko i bezboleśnie się zmieniło ...

Lukruś [2014-03-02 13:20:27]


Przecież heble i zawias nie różniły się w 1.3 i 2.0 :)

Mysza liil (EM) [2014-03-02 13:40:52]


Myślałem,że była różnica miedzy 1.3, a 2.0 Most też ten sam ? Wał bez podpory też ten sam ?

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-03-02 13:46:37]


Most i wał to nie zawieszenie ;) Ale może zostać, będzie petarda.

Mysza liil (EM) [2014-03-02 14:41:12]


Most i wał to nie zawieszenie, ale nie wiem, czy ten mały dyferencjał i most bez podpory to nie za mało na taki motor ( Chyba, że każdy wał z taunusa nie ma podpory, nie wiem :( ) 2.3 V6, lubiłbym :D Póki co to jest najmniej ważny element; blacha, lakier, tapicera i remont całej reszty. To jest ważniejsze. Silnik, rzecz nabyta :D

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-03-02 15:14:16]


Rob blachę i nie pchaj się w v-kę. Wał jednoczęściowy wytrzyma, most też.

Mysza liil (EM) [2014-03-02 15:39:13]


Czemu nie w Vkę ? W ogólę, to zastanawiam się nad automatem do tego wynalazku. To i tak nie będzie wóz do szaleństw i będzie w duchu oryginalności

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-03-02 15:41:40]


Pakuj BOA :)

VIK [2014-03-06 20:27:43]


Nie ten kierunek zupełnie :)

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-03-06 20:45:03]


Widzę że Taunus trafił w dobre ręce .... interesowałem się nim kiedyś jak był wystawiony ... Powodzenia w pracach

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-03-06 22:56:30]


Miło mi, że takie masz zdanie :)

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-03-06 23:18:46]


Coś Trup marudny jest, rzucił palenie i to kwestia paliwa raczej. Motostart i załapie na moment. Zastanawiam się, czy nie spróbować go odpalić na butelce, może jest syf w paliwie/filtrze, albo pompka paliwa się kończy.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-05 19:52:10]


Zalej komorę pływakową go odpowiedniego poziomu odpal i jak bedzie chodził dobrze zajmij sie pompą bądz paliwem jak nie to gaźnik nie wyregulowany.
Jeśli dobrze widzę to ma też elektromagnes odcięcia wolnych obrotów, podpiołeś to?

Kilgore [2014-05-05 20:06:14]


O tym nie pomyślałem, żeby zalać komorę pływakową. Podpiąłem elektromagnes, jest sprawny. W sumie auto odpaliło na tym gaźniku. Silnik pracował i jakoś się wkręcało nawet. Po prostu na któryś z kolei 'drugi dzień' rzucił palenie. Iskrę znów sprawdziłem - jest. Zapłon ustawiony.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-05-05 20:28:27]


ostatnio jestem coraz bardziej własnie za taką strategią remontu. Pierwsze mechanika na cacy, później sama buda. Nie ma później zbędnego latania dookoła polakierowanej budy i przestojów

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-09-04 08:25:13]


Wymieniłem dziś uszczelniacze, jak będzie jasno to się okaże co z tego wyszło :D Muszę Wam pokazać ciekawostkę pt. 'Nasi tu byli'. Takie tam na ostatnim zaworze..

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-09-09 20:15:13]


co to k....a jest ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-09-09 20:29:32]


Resztka uszczelniacza..

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-09-09 20:31:55]


https://www.youtube.com/watch?v=N5mc6Nxnnus

No i nie chce dymić : D

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-09-10 15:17:27]


Jednak jak się przejedzie chwilę, motór się nagrzeje, a ta jazda super eko nie będzie to kopci na olejowo. Jutro sprawdzę kompresję.

Takie małe foto na poprawę humoru :)



Zastanawiam się, czy finalnie jednak dwójka zamiast jedynki przed kropkę nie wskoczyła by pod maskę.. Takie luźne myśli.. Myślenie w tej sprawie otwarte. Rozważam wszelakie za i przeciw i inne pomysły mimo, że do finalnego silnika jeszcze daleko.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-09-17 19:57:44]


A toto z pierwszego planu smaży już kapora, czy dalej są jakieś kwiotki z poduchami i tymi innymi?

DrStein [2014-09-17 20:59:40]


Jeszcze nie smaży, ale idzie do przodu, jak Krzynówek.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-09-17 21:03:38]


Jak idzie do przodu to dobrze. Jak nie puszcza Bąka lewą stroną to jeszcze lepiej.
Coś się do Ciebie wybieramy ostatnio i trafić nie możemy.

DrStein [2014-09-17 21:08:14]


Co to jest to z lewej, bo mi moją pierwszą Granadę przypomina!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-09-17 21:14:34]


No coś się wybieracie i kiepsko idzie nawet bym powiedział.

Dred, Granada, zwykła, prawie, ale to nie jest Twoja była, chociaż faktycznie może przypominać ;) Nie jest to mój wóz.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-09-17 21:25:25]


Andrzeju nie denerwuj się, dotrzemy. Pytanie tylko kiedy i jakim wozem :D

#szaman Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-09-17 21:39:54]


Ale to już nie pytanie do mnie skierowane Pany.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-09-17 21:44:34]


Jakby kogoś interesowała historia czarnego diesla z pierwszego planu (Fotka wyżej ) to go ożywiłem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=XFRkwGs2K5A

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-09-29 07:20:31]


Jak zdjąć miękką część deski rozdzielczej ?

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-24 19:37:44]


łyżką do opon ;)


No chyba, że nie chcesz popsuć, to szukaj od dołu na łączeniu ze sztywną częścią nakrętek na kluczyk 10.

Mysza liil (EM) [2014-10-24 20:31:47]


Najpierw poszukam nakrętek tak, jak mówisz ;) Ale popsuć też mogę bo i tak jest pęknięta w dwóch miejscach. Później to przydało by się całą założyć.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-10-24 20:35:38]


Tak będzie ! :D

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-11-04 20:14:16]


Ooo juz masz baze pod nadwozie coupety :)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-11-04 20:39:48]


To, to jest rozgrzewka chyba :D

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-11-04 20:41:10]


Potrzebuję podpowiedzi. Jak wydostać zespół nagrzewnicy i nawiewu z auta. Dokładniej chodzi mi o uwolnienie go od dźwigni cięgna ciepło-zimno.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-11-07 13:32:37]


prędzej od ośki a nie dźwigni? bo tylko ona trzyma cały ten plastik?

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie [2014-11-07 14:13:52]


Może i ośki. W każdym razie ośka przechodzi przez blaszkę i tam jest dźwigienka do cięgna. Jakkolwiek, byle wyjąć i nie zepsuć

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-11-07 14:18:03]


W dziobaku jest śrubka od spodu , w tc2/3 chyba to wchodzi na wcisk i sie blokuje po latach ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-11-07 15:26:06]


MikeB4, czyli rwać na chama delikatnie ?

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-11-07 15:27:28]


Można spróbować wlać jakieś wd40 żeby wlało sie do tej dolnej części którą nakłada się na ośkę i próbować podważać :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-11-07 15:35:03]


Pozostaje ciągnąć z wyczuciem, a i tak masz w sumie dwa możliwe scenariusze rozwoju zdarzeń: Albo wihajster zejdzie z ośki, albo wyciągniesz go z całą ośką w dół.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-11-07 17:02:01]


WC40 znalazło się tam, dałem temu odpocząć, no ale niestety za daleko od ośki podważyłem i straciłem dźwigienkę. Naciąłem blaszkę i wyjąłem całość, blaszkę się pospawa, ale trzeba będzie jakiś sprytny sposób znaleźć na złożenie tego w drugą stronę z możliwością mało-destrukcyjnego rozbierania w razie W.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-11-07 17:27:26]


Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdjąć podsufitkę, a dokładniej jak wyjąć ją z tymi drutami z dachu.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-12-06 19:35:17]


Heh, trup w stanie rozkładu ;) Najpierw wyjmij szyby i odklej podsufitkę od dachu. Potem zobaczysz druty. Trzeba wygiąć by wysunąć z otworów we wzmocnieniu dachu. Jeden po drugim i wyjdą wszystkie.

Mysza liil (EM) [2014-12-06 19:39:09]


wyciągasz sobie szyby, uszczelki z drzwi i te plastikowe osłony tylnych słupków. Potem odklejasz ją na wszystkich krawędziach i sam zobaczysz czy od przodu czy od tyłu ją ściągasz... bo nie pamiętam.

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-12-06 19:40:23]


Mysza, Szafa, tam już tylko podsufitka została ;) rzućcie okiem tutaj http://www.capri.pl/car/5950/4568
Wygiąć i wysunąć z otworów - tego mi trzeba było ;) spodziewałem się jakiegoś sprytnego rozwiązania, a tutaj też metoda wuja chama góruje. Dzięki za podpowiedz. Tak to będę wyciągał.

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-12-06 20:24:15]


Nic nie wyginasz, tylko:
- odklejasz delikatnie podsufitkę od rantów szyb (przedniej i tylnej) oraz od rantów wnęk drzwiowych
- przekręcasz pierwszy od tyłu drut do przodu i go wyjmujesz, później następny tak samo i sukcesywnie następne, albo, jak wolisz:
- przekręcasz pierwszy od przodu drut do tyłu i go wyjmujesz, później następny tak samo i sukcesywnie następne, albo, jak wolisz:
- jedziesz jak wyżej na zmianę to z jednego końca, to z drugiego...

Jak masz szyberdach, to jak wyżej, z tym że najpierw z jednej strony jedziesz w kierunku szybra, a później z drugiej.

Prawda jest taka, że jakbyś spróbował to sam od razu zdjąć, to by Ci mniej czasu zajęło, niż pisanie tego pytania :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-12-06 22:40:27]


o gryziu opisal to wręcz idealnie

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-12-07 10:39:28]


Po wielu pomysłach, kontaktach z fanami VW i hondy jaka szerokość felgi jest optymalna, jakie ET. Jak wąska musi być opona żeby idealny był naciąg? Czy dystanse 40mm to nie przesada ? W końcu jest ! Idealna felga do tego samochodu !

monti0 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-11-21 18:14:40]