logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » andi62 - Ford Mustang I Generacja 289 V8 Cabriolet 1968 "KUCYK"

andi62 - Ford Mustang I Generacja 289 V8 Cabriolet 1968 "KUCYK"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Mustang I Generacja 289 V8 Cabriolet 1968 "KUCYK"
Status: aktualnie posiadany (od 2012-04-15)
Aktualizacja: 2015-09-01 12:44:11

MUSTANG 68 CABRIO

Witam wszystkich fanów Forda. Przedstawiam żmudny proces renowacji Mustang z 68r. Samochód kupiony w kwietniu 2012r w Stanach jako tzw "project car". Nieudolnie naprawiany (czytaj - zdemolowany) przez poprzedniego właściciela.
Pierwsze zdjęcia z USA nie napawały optymizmem. Znajomi zapakowali wszystko w jedną stertę i wysłali do portu w NJ. Po wypakowaniu z kontenera w Gdynii dostałem dzięki uprzejmości celników parę godzin czasu na terminalu aby tą "IKEE" upodobnić do samochodu. Nie chcieli wpuścić na teren Polski takiego wraka. W trakcie remontu okazało sie, że 90% podzespołów pochodzi z tego modelu. Silnik teraz po szlifie, jeżdzi na bezołowiową. Podłoga została wymieniona wraz z tunelem. Konstrukcja Cabrio nie mającego sztywnego dachu opiera sie głównie na podłodze, stąd decyzja. Zero szpachlowania, łatania. Ewentualne ubytki uzupełnione zostały cyną. Wszystkie chromy odnowione, poza zderzakami. Szyby spolerowane tlenkiem ceru. Listwy z nierdzewki spolerowane i zachowane w oryginale. Skrzynia biegów, tylny most oraz hamulce po remoncie kapitalnym. Każdy element rozebrany, zweryfikowany i w miarę możliwości naprawiony. Poza tylnymi błotnikami i podłogą elemnty blacharskie są od tego auta lub używane z tego samego modelu i rocznika. Czas kompleksowego remontu to 2,5 roku i około 1600 godzin pracy.
Obecnie - auto po przeglądzie, zarejestrowane. Przed nowym sezonem zostało jeszcze parę kosmetycznych drobiazgów do skończenia a prezentacja w pełnym blasku za około 2 -3 tygodnie.
3 nowe zdjęcia tuż po opuszczeniu warsztatu. Pierwszy wyjazd do Torunia na zlot. Nienagannie przejechane ponad 300mil. Zjazd do garażu I co? Kicha!. Padło wspomaganie, zapłon, podnoszenie dachu I pare innych drobiazgów.
Ale na zlocie był rewelacyjny!!!!!!!

Komentarze

Gratuluje ;) Nie chce wiedzieć ile ta zabawa kosztowała by doprowadzic do takiego stanu auto ... Zajebisty Projekt ;)

GreGor1988 Dokładna lokalizacja na mapie [2015-01-26 21:12:53]


gratki wytrwałości i tak krótkiego czasu zrobienia, bo to na prawdę krótko :) plusem mustanga to że wszystko z blacharki do niego dostaniesz i to uwielbiam w tym samochodzie, czekam na fotki ;]

boncky Dokładna lokalizacja na mapie [2015-01-26 21:53:46]


Gratuluje podejscia, wiecej takich

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie [2015-01-27 10:29:39]


Dzięki serdeczne za komentarze. Łatwo nie było. Z oryginału zmieniłem jedynie kolor tapicerki z niebieskiej na jasny beż. Pozostało jeszcze jakies 2 -3 tygodnie montażu więc na sezon będzie gotowy. Pozdrawienia i do zobaczenia na zlotach.

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-27 17:23:07]


Szacun za wytrwałość w dążeniu do celu :)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2015-01-27 21:27:21]


Bardzo ładny kolor , jakość prac widać na wysokim poziomie ... i jest moja ulubiona konsola z żaluzją za co ogromny plus :-) Też muszę mieć taką w swoim Mustangu :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-29 02:10:36]


Prezentuje się super . Jest to dobry przykład czego należy się spodziewać po 45 letnim samochodzie "w trakcie" renowacji . Najlepsza jest fota COWL PANEL po rozmontowaniu ;-) Widzę też w tle czerwonego 65/66 ?
Czy zmiana koloru wnętrza to efekt okazyjnego zakupu tego jasnego czy też kwestia upodobań estetycznych ? W takiej specyfikacji i po takiej kompleksowej renowacji ( kabrio, V8 , większość części oryginalnych nie zamienniki ) zmiana wnętrza na inne niż w tabliczce dość wyraźnie wpływa na wycenę całości . Zestawienie jest jak najbardziej efektowne ale jednak nie tak jak z fabryki .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-29 19:38:23]


No bardzo fajnie wyszedł, mustang jaki by nie był to zawsze budzi u mnie sporo emocji
tylko te fotele trochę takie płaskie jak by za mało gąbki tak mi się wydaje.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2015-01-29 20:07:06]


Zmiana koloru wnętrza to tylko moja fanaberia. Łatwo i za niewielkie pieniądze można przywrócić oryginalny stan. Te oryginalne zestawienie kolorystyczne przyprawiało mnie o mdłości, było po prostu "za niebiesko". Ponieważ auto zarejestrowane jest na normalne, białe tablice przystosowane są również światła. Pomarańczowe tylne kierunki (ledowa konwersja), lewe przeciwmgielne wyklejone czerwoną folią i podpięte pod parkingowe na osobnym przełączniku. Jedynie awaryjne z tyłu migają na czerwono ale to przeszło na stacji diagnostycznej. Wszystko łatwe do zdemontowania i przywrócenia do stanu oryginalnego. Oryginalne, kompletne i odrestaurowane tylne oświetlenie FOMOCO w bagażniku. Aby pocieszyć purystów - środkowa konsola pierwotnie nie była zamontowana. Ta która jest to bardzo trudna do zdobycia oryginalna konsola z rocznika 68. Szukałem jej ponad rok na EBAY
Od 67 różni się paroma szczegółami, właśnie tymi praktycznie nie do zdobycia. Tak więc ta dokupiona została kompletnie odrestaurowana a uszkodzone elementy znalowe pospawane i ponownie pochromowane (tak, tak, są jeszcze magicy co potrafia to robić). Model Mustanga z 68 jest w/g opinii wielu znawców tematu jest ostatnim Mustangiem serii I i produkowany był jedynie przez kilka miesięcy. W międzyczasie przeszedł transformację i datuje się na model wczesny - do kwietnia i po kwietniu a pod koniec roku 68 przejściówka 68/69. Po nr bloku silnika sprawdziłem, że jest to blok silnika 302 z przeznaczeniem na 289 i taki mam. 302 byłu montowane po kwietniu 68. Jeszce jedno wyjaśnienie - oryginalna kierownica oraz oryginalne stalowe felgi też posiadam. Auto robiłem pod siebie ale z zachowaniem części z oryginału.
Pozdrawiam Andi

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-29 20:47:39]


Cześc "nietykalny" Amerykanie mają dzięki McDonalds duże i szerokie D<<<y
Gąbka jest oryginalna z USA, tapicerka też. To ja muszę się do niej przystosować.
Pozdrawiam ANDI

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-29 20:53:32]


nie no spoko tylko te stare były takie okrąglejsze a te nowe wyglądają jak by pod tapicerką za wiele nie było

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2015-01-29 21:47:56]


Bo je amerykńskie dupska wysiedziały !!!. Nasze polskie dzierlatki zginą w tych fotelach!!! i trzeba będzie je namacać czy tu są !!!
Pozdrawiam Andi

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-29 21:51:49]


I jeszcze jedno co mnie osobiście powaliło na kolana - kluczyki w statyjce!?

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-29 22:00:34]


Dodałem zdjecia konsoli z dnia zakupu. Ktoś malował auto nie oklejając wnętrza. Koszmar aby doprowadzić ja do stanu jak teraz. Widoczne na zdjęciach radio pochodzi z pózniejszego rocznika. Jest na sprzedaż za 100pln.
nie sprawdzalem czy sprawne

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-29 22:18:07]


Zaistalowałem nowe zdjęcia z renowacji szyb.przed i po renowacji. Jeśli ktoś ma pytania to śmiało - pomogę!
Andi

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-29 22:45:05]


Czy mocno zniekształca taka szyba po odnowieniu ?

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-30 08:39:27]


Nie ma żadnych zniekształceń. Tlenek ceru przywraca przejrzystość szyby, usuwa brud ale nie usuwa głębszych rys i odprysków. Z przebarwieniami nie poradził sobie żaden inny środek chemiczny.
Pozdrawiam Andi

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-30 09:12:48]


długo ci zajęło polerowanie takiej jednej szyby?

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2015-01-30 09:22:16]


Około 1,5-2h. Czołowa to ok 3-4h.

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-30 10:12:51]


sam polerowales czy jakis "specjalista"? mam w swoim klasyku do polerki przednią.....

andreoz [2015-01-30 10:42:28]


Sam. To nie jest skomplikowany proces. Tlenek ceru - zakup na aledrogo. Tarcze filcowe - Castorama. Potrzebna jest szlifierka z regulowanymi obrotami.
Tlenek ceru rozrabiasz na pastę z wodą. Nakładasz cienką warstwę na szybe i polerujesz na najniższych obrotach. Od czasu do czasu trzeba spryskać wodą bo szybko schnie. Można polerować na zamontowanej szybie ale chlapie mocno. Środek nie jest żrący więc bez obaw, trzeba się jedynie nasprzątać.

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-30 11:28:30]


muszę najpierw próbę zrobić na jakiejś bocznej starej szybie:)

andreoz [2015-01-30 11:59:23]


W moim koniku też jakby nieco zażółcona jest tylna szyba , zatem jest na to sposób ;-) Dzięki za info.

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-30 17:23:40]


Wreszcie jakiś aktywny właściciel Mustanga a nie tylko wrzucić fotki i się nie udzielać ! :D Tą konsolę da się kupić chyba nową :) Ale cena powala ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-30 18:52:44]


Masz rację, można kupić nową. Niestety wszystko to chińskie podróbki. Używana wcale de facto nie była tańsza ale oryginalana i wszystko pasuje.

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-30 19:22:44]


Tajwan , większość części ma metki Taiwan czasem Malysia :) Deska wykonana jest całkiem nieźle - mam nową , u mnie była pęknięta cześc przy nawiewach .... niektóre elementy blacharskie się mijają , ale większość tych repro jest akceptowalnej jakości -- gorzej z powłokami chromowanymi ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-30 19:38:39]


Powiem ci szczerze, że odsprzedałem nowe przednie błotniki, maskę silnika i klapę bagażnika a za to kupiłem używane. Zapłaciłem 4x więcej za pochromowanie ramek okienek niz za nowe ale te pasują. Widziałem Mustanga z wymienionymi nowymi drzwiami i przednimi błotnikami gdzie linie załamań rozmijały się o dobre 2-3 cm. Nie do ustawienia. Więc powtarzam - zanim coś wyrzucisz to przemyśl czy nie lepiej to naprawić. Poza oryginalnymi częściami sygnowanymi Fordem (NOS) nie mozna zaufać żadnej firmie. Matryce są zużyte, zastosowana blacha o połowę cieńsza no i jeszcze ten MADE IN TAJWAN po otwarciu maski - wrażenia bezcenne!!!

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-30 22:51:10]


Ja akurat niczego nie wyrzuciłem - mam 2 sztuki - jeden Polski patent , drugi z USA ale nieco zdekompletowany --- obie maski mam po stłuczkach - nowa z Tajwanu całkiem ładnie pasuje .... Nie mam zastrzeżeń --- drzwi ratowałem oryginały. Konsoli wcale nie miałem , ale chciałbym ją dostawić bo bez niej jakoś tak pusto ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-01-31 23:36:20]


te szyby to sam sobie polerowałeś ? chętnie poznał bym patent jak to zrobić

Mizer Dokładna lokalizacja na mapie [2015-02-01 15:48:20]


Mizer, przecież jest napisane kilka postów wyżej jak i czym robione...

Kropla Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-02-01 15:54:40]


Mizer, czyste lenistwo przez ciebie przemawia. Przejdz pare postów wyżej. Jak coś jescze nie jest jasne to pytaj. Dodam jedynie - nie usuniecie przebarwień wynikających z warstwowego rozszczepienia szyby. Taką tylko wymienić!

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-02-01 18:18:35]


Dodałem 2 nowe zdjęcia z "upiększania" Stanga. Jest juz po przeglądzie który przeszedł bez zarzutu. Swiatła przystosowane do polskich norm, hamulce żyletki Polsirver, silnik z gniazdami na bezołowiową. Wydech pachnie jak po paście do zębów. Następne zdjęcia już niedługo. Stang po pieszczotkach za tydzień gotowy do jazdy. Testowany przez miesiąc pokazał swoje humorki i też sukcesywnie je usuwam. Głównie zapłon, gaznik i podnoszenie hydrauliczne dachu. 70% usterek juz usunięte a na resztę czekam na części z USD.

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-02-27 21:24:36]


Jak widać, Stang wreszcie wyjechał ze Stajni. Bez przygód pokonał ponad 300mil I po powrocie - padł na całego! Poza tym, było OK.
Pytanie na śniadanie - coś za bardzo sterczy mi przód. Sprężyny sa oryginalne od niego. Róznica pomiedzy przoodem a tyłem to ok 3cm z tym, że tył jest ok!.
Obcinał ktoś juz sprężyny na przodzie? Bo chyba nie mam innego wyjścia.

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-05-19 21:10:07]


zobacz ten też ma przód wyżej :D

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-05-19 22:07:02]


A te rejestacje to szpecą :D Nie można jakoś normalnie ich umocować ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-05-19 22:24:19]


Też mi się to nie podoba. Chciałem obie kwadratowe ale ustawodawca tego nie przewidział. możesz mieć tylko 1 kwadratową. Kwadratowa jest zamocowana na miejscu, a tylna - no cóż z racji gabarytów to jedyne miejsce gdzie pasuje bez wyginania

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-05-20 11:36:59]


Zawsze możesz zamówić na Allegro tablice w rozmiarze tych z USA. Oczywiście poruszać się z nimi na aucie po drogach publicznych nie wolno, ale na zlot czy do zdjęć jak znalazł :)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-05-20 11:44:42]


...tylko zgodnie z przepisami to tylna może być dwurzędowa

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-05-20 11:46:08]


Dokładnie -- dwurzędową można zamocować jedynie z tyłu - ale o tym mało kto wie (łącznie z policjantami) , pozatym tą tylną daj sporo wyżej aby niemal stykała się ze zderzakiem i będzie ok - bo tak teraz to wygląda koszmarnie, na zlot to sobie można i amerykańskie przykręcać -- powinny być te małe dorabiane legalnie dostępne :D W Niemczech jakoś są u nas powołują sie na przepisy UE, że mogą być tylko takie , paranoja ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-05-20 14:26:13]


No tak, ale żeby tylną powiesić wyżej musiałbym wiercić w tylnym pasie Otwory te co są fabryczne zachodza na zderzak. Tak zle I tak nie dobrze. Spoko, zlotowe już zamówione a te są jak są. Auto odebrałem w czwartek a zlot był w sobotę więc czas poświęciłem na mechanikę I dopieszczenie a nie na tablice. Ale obiecuję - poprawię.
pozdrawiam Andi

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-05-21 14:24:25]


Tył przez tablicę wygląda koszmarnie -- wystarczy że ramkę umocujesz inaczej i już tablica się podniesie -- tez tak miałem :D

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-05-21 17:49:37]


jemu tablica chyba nie pomorze

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-05-21 23:18:54]


Hubert-M - nie chciało mi sie komentować twojego postu. Mam tylko nadzieję, że nie przepuścili cię w gimnazjum do następnej klasy - zwłaszcza z języka polskiego. A teraz do konkretów. Duże, odczuwalne wibracje na kierownicy które występowały przy prędkości powyżej 40mph dały mi wiele do myślenia.
Dwukrotnie ustawiłem zbieżność. 3 krotnie wyważyłem koła I za każdym razem słyszałem że poprzednicy to partacze! W końcu zrobiłem to o czym myślałem juz od dłuższego czasu. Pora zabrać się za wał napędowy!. Podzwoniłem I opcja wszędzie taka sama - zdemontować, przesłać a my zobaczymy co da się zrobić.
W końcu strzał w "dychę". Podjedz, zobaczymy na "żywym organiżmie"!
Wjechałem na kanał, podparcie tylnego mostu I JAZDA!!!. 20/30/40/50mph.
Diagnoza natychmiastowa - wał ma wgięcie. Powstało najprawdopodobniej podczas wyładunku auta z kontenera. Uszkodziły go widły wózka widlowego.
Ok godzny czasu trwało rozpędzanie I hamowanie auta a pan w tzw międzyczasie zakładał I zdejmował opaski z odważnikami. Na koniec padło - a teraz 100mph! Na mój protest, że to się nie uda pan powiedział spokojnie - pójdzie, pójdzie tylko gaz trzeba wcisnąć!. I poszedł!
Polecam każdemu takie sprawdzenie wału po każdej modyfikacji, wymianie krzyżaków itp częsci. Warto! Zwłaszcza że koszt całej operacji jest poniżej 200pln.
Pozdrawiam

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-11-07 00:02:29]


Gdzie to robiłeś????

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-11-07 08:58:42]


jak bym miał taki wieś wóz to też bym się czepiał liter ale właściciel takiego cudaka musiał być prymusem w szkole i dumą rodziny buahaha :D


kolego obetnij mu szlifierką spręzyny z przodu i załóż jakiś szersze opony to już nie będzie przypominał osobnika z huru chłopiencego o wysokiej tonacji :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-08 01:41:03]


Dred, Ząbki na Chełmżynskiej w firmie Wał Car.
Pozdrawiam

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-11-08 15:49:10]


@BogdanW (post z 29-01-2015 :)) na pewno widzisz gdzieś jakiegoś czerwonego coupe z lat 65-66? Bo na moje oko (ale ja się na Jankesach nie znam) to tamten w towarzystwie Citroena C15 i Volvo P1800S wygląda raczej na 1969. W 1966 Mustang jeszcze był ładny :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-06-16 09:51:56]


I jeszcze jedno, Andi - nie przejmuj się podniesionym przodem. Mustang tak ma mieć (podobnie zresztą jak Capri, Taunus, Consul i reszta RWD z tamtych lat) - podniesione tyły to dopiero wiejski tjuning "na dragstera", zaszczepiony w peerelu przez powracających z Jackowa i okolic w latach 80-tych.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-06-16 11:08:23]


@KRK 4m , jest pewne ryzyko w odnoszeniu się do postów z przed roku , zdjęcia się pewnie w tym czasie zmieniły . Nie ma opcji że mogłem się mylić w kwestii rocznika 65/66 skoro stoi takie coś w mojej skromnej wozowni - w zasadzie to garaż ale dla celów wydziału budowlanego to "budynek gospodarczy w zabudowie zagrodowej " zwany tu i ówdzie wozownią ;-) Lubię stronkę andi62 bo pokazuje że akurat Mustang to może powstać praktycznie z popiołu (albo kupki rdzy jak kto woli )

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-06-16 20:35:35]


bogdanw, masz rację. Na przestrzeni czasu dużo sie zmieniło. Przebudowałem zawieszenie, przerejestrowałem na zabytek, zrobiłem autem ponad 6tys km bez większych problemów. usuwam wciąż drobne awarie ale to mankamenty które pominąłem podczas renowacji. Sam sobie winien. W przedostani weekend zrobiłem ponad 2,5tys km w cztery osoby ze średnia prędkością 80MPH i średnim spalaniu z trasy 12,5L/100km. Nie trzymam auta pod plandeką tylko normalnie uzytkuję.Jeżdze do pracy, po zakupy I weekendowo z rodziną.
Pozdrawiam andi

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-06-17 02:49:34]


Witam wszystkich
Parę zdjęć z wyprawy do Rumunii tego lata. Łacznie 3600km. Zjazd aż do Mamai nad Morzem Czarnym. Oczywiście trasa Transfogarska zaliczona!
Fajna przygoda, polecam jako pomysł na wakacje.

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-01-02 20:46:26]


Fajna wyprawa, tylko te Mustangi wszystko psują:)

W jakim terminie jechaliście?

Ja też byłem w tym roku. Transalpina i 2 x Transfogarska tak mi się spodobało:)
http://www.capri.pl/car/5670/4825&img=large

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-01-02 20:58:17]


Cześć. Ja byłem w połowie Lipca. Konkretnie 9-21 Lipiec. Grupę podzieliłem na pól - część tylko trasa Transfogarska a część pojechała z nami do Mamai. Na Transalpine szykuje się w przyszłym roku łacznie z Mołdawią.
Link do krótkiego filmu z wyjazdu
https://www.youtube.com/watch?v=0g_GSLf_wYs

andi62 Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-01-02 21:08:51]