logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Tweed - Ford Taunus TC I 1.3 R4 Pinto L 1972

Tweed - Ford Taunus TC I 1.3 R4 Pinto L 1972

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Tweed
Samochód: Ford Taunus TC I 1.3 R4 Pinto L 1972
Status: aktualnie posiadany (od 2019-08-10)
Aktualizacja: 2020-09-06 15:16:35

Elvis 73r 1.3 sedan 2D

była radocha były plany i sprzedany... dobrze że zakochałem się w Dziobakach więc brniemy w to dalej ...

Komentarze

Gratuluje zakupu, moje ukochane nadwozie. Ale co do planów, no cóż, standardowa historia, moja rada, jak się nie łamie to konserwuj ogarniaj mechanikę i jeździj.

Jak to rozbierzesz to blacharki, przy zbieraniu kasy równolegle to będzie stałooo i stało, szkoda życia :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-08-13 11:18:42]


Most 4,11 to oryginał do 1,3. Nie nadaje się do niczego poza 1,3. Co do kundlenia go innymi silnikami - masz 2,8 to je załóż. Roboty tyle samo co z 2,3, też będzie kundel, ale za to frajda większa.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2019-08-13 11:55:20]


ja pierdzielę! mając taką fajną felgę jak wolfy chcesz zakładać mangelsy? Tylko w polerkę je i masz świetne koło.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-08-13 12:51:15]


Co do kół - popieram Wąskiego. Zapomnij o tych Mangelsach (na dodatek z jakimś badziewnym ogumieniem za Chiny tu nie pasującym) - niejedno 2000 zł będziesz musiał jeszcze w to auto wpakować i uwierz mi, że będą to lepiej spożytkowane pieniądze. Zostaw Wolfrace, spoleruj, załóż wyższe opony (205/60 to rozmiar dla Escorta) - chyba, że lubisz co tydzień wymieniać/spawać/klepać (niepotrzebne skreślić) miskę olejową. Dziobak powinien mieć gumę 165/82R13 albo 175/80R13 (średnica statyczna 601-610mm), czyli idąc dalej tym typoszeregiem możesz dać 185/75R13, 195/70 albo 205/65R13. Pytanie tylko: gdzie dzisiaj takie gumy znaleźć :(
Poza tym piszesz, że auto jest niższe od Trabanta - niestety potwierdzają to zdjęcia. Przednie spirale albo już całkiem oklapły, albo jakiś domorosły tuningowiec skrócił je o 4 zwoje. Z przyczyn, o których już było (miska), musisz podnieść przód do sensownej wysokości. Zwłaszcza, jeśli chcesz tam zapakować Kolonię V6.
Natomiast co do kundlenia innymi silnikami, to jestem mniej ortodoksyjny niż Granadziarz. Jako, że dziobaki seryjnie wychodziły z V6 2.0 i 2.3 (a nigdy z 2.4, 2.6, 2.8 czy 2.9), to zapakowanie tam pieca 2.3 nie jest (moim zdaniem) jeszcze żadnym skundleniem. Co więcej - przy niezbyt forsownej jeździe most 4.11 ma szanse przeżyć z piecem 2.3 parę lat, a zdrowy 2.8 zmieli go po miesiącu.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-08-13 14:10:36]


tyle, że to nie wolfy tylko mustangowe Mag(czy jakoś tak). Tak, czy inaczej i tak lepsze od mangelsów:)

Kuki.vel.Krzak Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-08-13 14:23:25]


Aha - i jeszcze kwestia grilla z lampami. Dziobak L miał pojedyncze okrągłe 7-calówki (średnica ~180mm), XL - pojedyncze prostokąty, a GT i GX - prostokąty wzmocnione dalekosiężnymi halogenami 5-calowymi (średnica ~130mm). Jeśli chcesz zapakować ten ładniejszy grill (a przy motorze V6 to niemal konieczne, bo 2.3 w wersji L nie istniał), to musisz nabyć cały komplet reflektorów, bo te obecne do niego nie siądą. Ale da się je sprzedać albo razem z grillem do L, albo komuś budującemu Fiestę XR2 czy też Escorta Sport/RS w oparciu o budę ze słabszych wersji.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-08-13 14:37:01]


Ale 205/60 to seryjny wymiar Capri, a Capri miało podobnie jak Taunus 165 R 13 lub 185/70 R13 -- te opony dobrze wyglądają na Dziobaku bo różnica średnicy jest niewielka ;)

Z przodu nie z 7 calową felgą bo trze, ale na 5,5 lub 6j powinno się mieścić (u mnie gra).

http://i205.photobucket.com/albums/bb259/ModenaRS2/seriesx1.jpg

Krk - Escort też miał 185/70 (seryjnie i w RS2000 na 175/70) .... może dlatego że innych wtedy nie było ? A 185/60 za małe :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-08-13 15:02:49]


@B4 : Wszystko to PRAWIE prawda, ale 205/60 pojawiła się dopiero w Capri Mk2B - jedynki i oryginalne Mk2 jako najniższe ogumienie stosowały 185/70, a RS2600 i Perana miały nawet 195/70R13. Z kolei TC1 miewał 185/70R13 (w wersjach GT i GXL), ale miewał też 175/80R13 (w XL) w opcji z krótkim dyfrem.

Zaś Escorta RWD na 185/70 nie spotkałem w żadnym prospekcie. Zarówno topowe wersje MkI (Sport, Mexico, RS2000, TC i RS1600) jak i Mk2 (Sport, Mexico, RS1800 i RS2000) wychodziły obute w 175/70R13. Zauważ, że 205/60 ma średnicę niemal (+1 mm, a więc do zniwelowania zużyciem bieżnika) tożsamą z rozmiarem 175/70 i dlatego 205/60 występowały jako opcja w RS2000 Mk2 (obowiązkowo np. z X-packiem).

I jeszcze do właściciela auta - opona o szerokości 245 ma uzasadnienie (oś napędzana auta RWD o masie ok. 1000 kg) przy mocy powyżej 190 PS. Przy słabszym silniku straty dynamiki powodowane przez masę wirującą i opory toczenia będą większe niż korzyści z (naprawdę marginalnie) lepszego trzymania na łukach. A i hamowniki ów wzrost energii ruchu obrotowego srodze mogą odczuć :(

Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-08-13 19:56:15]


Znam to auto.
Poprzedni właściciel przedwcześnie zszedł z tego świata zostawiając żonę i córkę...
Auto stało na parkingu pod chmurką i niszczało.
Dużo pracy przed Tobą aby doprowadzić je do stanu używalności...
Powodzenia!

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2019-08-13 20:08:05]


Ten zapasowy silnik to 2.3 a nie 2.8

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie [2019-08-13 20:15:18]


ten 2.3 na zdjęciach to silnik który wyciągnąłem w tamtym roku z granady z poprzednim właścicielem tego Taunusa. Na 100%

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2019-08-13 20:21:49]


no i czar prysł...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-08-13 20:34:27]


A na bloku koło aparatu to 2.3.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-08-13 20:48:44]


KRK jest chyba na to proste wytłumaczenie. Nie było tak niskoprofilowych opon wcześniej za czasów Capri Mk1 lub były one na tyle drogie, że nie montowano ich fabrycznie.

Co nie zmienia faktu, że Capri w późniejszych latach fabrycznie szło na gumie 205/60 R13 i jakoś to musieli przeżyć :) A węższe felgi i opony pewnie miały 185/70 lub 165/82 R13 także coś za coś.


Prospekt z Escortem fabrycznie na 185/70 podlinkowałem powyżej :)

Do Fiesty X-pack też wrzucili 205/60 R13 choć to z kolei była za duża opona średnicą -- ale 205/50 R13 zapewne wtedy nie istniało (choć byłoby idealnym zamiennikiem 185/60 R13) :) Capri X-pack wychodziło też na 225/60 lub 235/60 R13 - co też nie jest odpowiednią średnicą - ale niższych profili zdaje się nie było (a jeśli były to widocznie nie dość przystępne cenowo).

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-08-14 01:32:27]


Twój link ukazuje X-packa dla Sporta, Mexico i RS1800, ale zauważ że te modele seryjnie szły na 175/70 i dopiero po zastosowaniu w X-packu poszerzonych (i głębiej wykrojonych) błotników typu Forest zaoferowano oponę o numer wyższą. Bo przecież RS2000 Mk2 (drop snoot), który standardowo miał także 175/70, miał zupełnie innego X-packa. I tylko tam oferowano 205/60R13.
Co do Capri Mk2 w X-packu to niechcący podałeś dobry przykład, bo właśnie 225/60 jest średnicowym (statycznie 600/601/603 mm) odpowiednikiem dla 165/82R13 i 195/70R13, a 235/60 dla 175/82R13. Ale opony o szerokości 225-235 w profilu 60 wymagają felgi co najmniej 7J (a lepiej 7.5J) i bez samoróbkowych poszerzeń albo podniesionego zawiasu a'la monster-truck w Taunusie to nie siada.
Pomijam kwestię dostępności obu tych rozmiarów dziś oraz dysponowania odpowiednim piecem (>170 PS) i dyfrem odpornym na zmielenie przez ów piec obciążony takimi gumami.
Z kolei Fiesta w X-packu przyjęła 205/60 także tylko dzięki obszernym nadkolom. Masz rację, że 205/60 to dla niej średnicowo pewien nadwymiar, ale z kolei 205/50 są zdecydowanie niższe od 185/60 (a nawet od 175/60). Tu ideałem (średnicowo) byłyby 205/55, ale taka guma pojawiła się dopiero pod koniec lat 80-tych.
Opony to temat-rzeka i można by dywagować jeszcze godzinami. Najgorsze jest to, że mnóstwo niegdyś dostępnych rozmiarów wycofano z rynku w miarę pojawiania się coraz większych hamulców, a co za tym idzie większych felg i niższych profili gum przy zachowaniu tej samej średnicy zewnętrznej. Zaś produkcja niszowych rozmiarów w 13" i 14" (a nawet w 12") opłaca się tylko Chińczykom, których produkty trudno uznać za wzór jakości :(
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-08-14 09:40:04]


dzięki chłopaki , sporo mi się wyjaśniło i to wszystko na plus ;D
1 . felgi zostają te co są , mniejsza o nazwę auto zobaczyłem na żywo dopiero w sobotę i robi kolosalne wrażenie felgi są BOSKIE takie jakie są nic nie będzie polerowane itp takie lekko podmurszałe właśnie robią robotę starych zadziornych

2. opony na te felgi już zamówione w przez 3 sklepy odsyłanie => odsyłanie i w końcu jest ;)
Panowie z klasycznych opon najpierw się kłucili że takie opony nie istnieją... heh a potem zadzwonili do głównego biura michelin i tam to dopiero bajer , oni tam sami nie wiedzieli że taki model produkują.... bo na rynek europejski bardzo rzadko ktoś to kupuje a w stanach w każdym sklepie , tak więc 205/60/ 13 BF goodrich radial T/A będą za 3 miesiące cena około 600zł sztuka

3.bardzo się ucieszyłem że to silnik 2.3 bo tyle się naczytałem na forum o komplikacjach z tym 2.8 a jeszcze kupiłem drugi 2.3 w częściach na zapas jakby co więc szczęście Mode On ;p

4. w stanach zakupiona też piękna kierownica

GT-Performance Steering Wheel Foam GT Classic z czarną oksydowaną nabą

5. na zdjęciach strasznie mi się ten obecny grill nie podobał ale to auto jest koszmarnie niefotogeniczne , na żywo jest bajer i chyba tak zostanie ale na wszelki wypadek od Chudera kupię zestaw lamp na kiedyś tam

6. auto było doinwestowane przez TEGO jednego już nieżyjącego właściciela naprawdę miał pomysł i fantazje , u mnie auto się nie zmarnuje i trafiło w naprawdę dobre ręce po tych kilku latach ciułania się ,
- zapytam tutaj na szybko jakie sprężyny na przód wrzucić żeby podnieść auto o te 2-3 cm bo chyba tyle brakuje do jakiejś normalności , tu są żółte amorki chyba kyaba ale to możę też wymienić ?

7. były właściciel zakupił kołyskę z modelu z drążkiem stabilizującym chyba tym grubszym ale trochę przeleżała i trzeba całość regenerować i malować

8. mam też do auta 3 skrzynie jedna spiętą z silnikiem i dwie luzem w tym jedna automat tą z ładną chromowaną rączką , ten automat to sprzedać chce bo ja na pewno nie będę używał , mogę porzucić na miedzianą góre za dwa tyg na puchar Capri , cena a ile to chodzi ??

9. jak sprawdzić jakie to mosty bo też dostałem w zestawie 2 jakieś... ?

10. czy wsadzenie tego silnika 2.3 to odbywa się z jakimiś przeróbkami czy plug / play ?

to chyba narazie tyle , szybko kombinuje kase i warsztat na jako taką konserwacje przed zimą a na wiosnę dam na pełny warsztat blacharski

Wy to się musicie przejechać moim trabantem 1.3 6 sekund do setki z paleniem gumy itp to sobie też wyrobicie zdanie o konstruktywnym tunningu ;p

p.s. szuka ktoś lusterek chromowanych i czegoś bo jutro lub na dniach postaram się rozłożyć te części i posprzedawać niepotrzebne duperele ?

Tweed [2019-08-14 16:25:49]


co do mostów - albo na którejś ze śrub dekla będzie wisieć tabliczka z danymi a jak nie to ściągasz dekiel i liczysz zęby.
Zmiana OHC na V6 nie jest problematyczna, przerabiałem to w TCII. Silnik siada bez problemów na łapach z V6. Jeżeli zmieniasz też chłodnice to upraszcza temat bo kupujesz pod V6. Z OHC-a ma na odwrót króćce wody. Na pewno kilka drobnych zmian w kabelkach ( ale to drobiazg ), potrzebujesz dłuższy kabel plusowy do rozrusznika bo jest po drugiej stronie silnika. Skrzynię lub przynajmniej sam dzwon tez potrzebujesz pod V6 ( właśnie ze względu na umiejscowienie rozrusznika po drugie stronie ). I to wszystko.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-08-14 17:50:38]


konserwacje sobie sam możesz zrobić:
https://www.capri.pl/car/3540/3059
a do profili wystarczy kilka puszek wosku w sprayu np. Bolla. Ja do Granady lejąc na bogato zużyłem 8 puszek.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-08-14 17:53:34]


po sprzedaży nie trzeba usuwać zdjęć...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-04 06:55:20]


"(…)można stworzyć stronę z jego prezentacją - dotyczy to również samochodów sprzedanych i złomowanych ! W ten sposób można przedstawić nawet swoje posiadane kiedyś samochody, a jeśli poprzedni i kolejni właściciele będą to odpowiednio odnotowywać tutaj, to można będzie stworzyć dla samochodu historię jego życia(…)"

Jak wyżej Kolega pisze, bez sensu usuwać stronę.

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-04 10:32:28]


Oby tylko w zamian nie pojawiły się zdjęcia wartburga czy tam trabanta.

Konar [2020-09-04 10:35:28]


A to przepraszam , nie wiedziałem że tak to działa , wrzuce zdjęcia ponownie i lekki opis

Tweed [2020-09-04 10:37:31]


Dodatkowo jak w ustawieniach wpiszesz datę jego sprzedazy lub złomowania to zmieni się status widoczny na stronie. Sporo osób tego niestety nie robi co mnie osobiście strasznie wqrwia, bo jestem typem dość mocno excelowym.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-04 10:59:03]


Tweed, jakiś niesłowny jesteś. Rok czekam na radio. Nieładnie.

magicc Dokładna lokalizacja na mapie [2020-09-05 00:14:19]


ta oto wspaniała maszyna może być do sprzedania w godziwych pieniądzach. w imieniu starego chętnych zapraszam na pw

Janina [2020-09-06 18:36:18]


Od siebie dodam że auto działa , silnik pali jest sporo nowych części , auto do ukochania i ratownia żadne tam na części , ja poszedłem za Waszymi radami i chcę czymś jezdzić zamiast czekać rok na profesjonalną renowacje

Tweed [2020-09-06 19:48:53]