logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Tweed - Ford Taunus TC I 2.0 R4 Pinto L 1972

Tweed - Ford Taunus TC I 2.0 R4 Pinto L 1972

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Tweed
Samochód: Ford Taunus TC I 2.0 R4 Pinto L 1972
Status: aktualnie posiadany (od 2020-09-03)
Aktualizacja: 2020-11-25 20:50:07

72r marzec 1.3 cupeta

Witam Wszystkich
Co tu pisać , wymarzyłem wyczekałem kupiłem i ... nie mogę usiedzieć w pracy ;D
już dwa razy jadę dłuższą drogą i mam opier.. za spóżnienie ;D
Auto Wszystkim znane więc pisać nie ma co , dodam że od siebie poczynię doprowadzenie do stanu jak najbardziej perfekto wewnętrzną tapicerkę siedzenia itp , z czasem ogarniemy całą zaległa blacharkę , wymienimy most na jakiś immortal plus zarzucimy 2.3 V6 która ma wyglądać pokazowo i świecić się na zlotach jak psu jajca , brzmieć jak najdroższa call girl z Las Vegas , i poprostu dawać odsapnięcie od codzienności na co dzień do jazdy, bez względu na ilość wachy przelatującej przez gażnik.
Obecny silnik 2.0 z gazem i skrzynią n9 , będzie na sprzedaż w ciągu roku max dwóch , chwilowo uczymy się jeżdzić , V6 będzie mieć tyle samo koni około 110 więc nie zakładam kolejnych ochów ahów z przyspieszenia.
na dole wrzucam obecne zdjęcie oraz plan na początek tuningu optycznego
aha Wiecie że auto oryginalnie miało kolor sunset 71 ;D , drugi taunus i drugi malowany z yellow na blue...
aha zmieniłem felgi , te milsze oku.

Update 1
Pierwsza paczka nowych gadgetów czeka na instalacje
, najwięcej radochy z "nowej" starej kierce grant 500 oryginał lata 70 , ściurana ale ile by opowiedziała....

Komentarze

zmiana felg na plus jak dla mnie, ale wizja tuningu... no dobra, prosiłeś o wyrozumiałość. ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-21 09:37:19]


Tunningu nie będzie żadnych pasów i malowania grilla , zostaje oryginał :
- zmiany nastąpią kosmetyczne , na dniach znaczek GT na grill oraz tylna klape
- montaż tylnych szybek ze szkła plus listwy chrom

- zastanawiam się na kłami do zderzaków przód tył co sądzicie ?
- fotele idą na tapicera
- dziś przyjechała środkowa konsola z zegarami , brakuje tylko podłokietnika... szukamy dalej
- tylny most LSD może jeszcze w tym roku
- silnik 2.3 V6 za rok
- na wiosne komplet opon Dunlop Sport Classik
- reszta proszę o sugestie , może jest jakiś fajny pomysł a my nie wpadliśmy ?

Tweed [2020-09-21 11:25:21]


boa zamiast 2.3

#szaman Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-21 11:36:54]


- reszta proszę o sugestie , może jest jakiś fajny pomysł a my nie wpadliśmy ?

czarny mat? :))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-21 11:37:08]


Czarny mat :) hmm myślalem o tym ale taka to bym chciał granade lub consula cupe a ten tauniak ma narazie za dobry lakier , stan też , może kiedyś faktycznie zrobie tego interceptora ale to już z innnej gabloty, jak bedzie garaż bo narazie miejsca parkingowe wyczepane :D

Tweed [2020-09-21 12:33:51]


Popieram Szamana.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie [2020-09-21 17:23:15]


Winyl na dach?

konrad_e [2020-09-21 17:43:56]


aha zapomniałem że ze stanów leci zabytkowa 50-letnia kiera
GRANT SUPERIOR THE 500 STEERING WHEEL WOOD
ciemny orzech , spatynowana itp będzie pięknie wyglądać ,
szkoda że nie zrobiłem zdjęć felg przed i po polerowaniu pasta K2 aluchrom , zamiast wydawać grubą kase to efekt jest zajeb... felga widać że zabytkowa poparchowana ale wypolerowana tam gdzie trzeba na lustro, a felga jest 1968 rok ;D niestety tylko 5.5 cala więć opona max 205 wchodzi.

Tweed [2020-09-21 18:48:15]


BOA przesada - zwykłe zdrowe 2.9 wystarczy.
Felga 5.5 też wystarczy - chciałeś dać gumę szerszą niż 205? Masz 250 PS?
A winyl jak najbardziej - to jest ten klimat ...
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-21 19:29:28]


Kiera fajna jak od jakiejś starej motorówki

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-21 22:19:45]


Do kiery dorobi sie u tokarza lub na drukarce 3d , jakaś piękną artystyczną nabe
Plus jak będzie "luzem" troche kasy to podmieni się gałe biegów na coś "stylowego" w stanach koleś ręcznie tworzy prawdziwe dzieła sztuki np takie coś

Tweed [2020-09-22 07:33:52]


Ale ze co te felgi slot co na aucie siedzą na fotkach to polerowane są?

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2020-09-22 10:11:13]


Nie to zdjecie robione z tydzień temu , wrzuce kolejne jak zrobie większość prostych prac z nowymi felgami itp

Tweed [2020-09-22 10:56:02]


Faktycznie dzieło sztuki...

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2020-09-22 11:26:04]


Ładne coupe :) co do mostu to u mnie z volvo siedzi most i pół wału. Póki co nie narzekam, lecz jest jeden mały problem który zrobił się po zmianie mostu, ale to kwestia usztywnienia tylnego zawieszenia :) bo jest nisko i miękko :)

Zajo [2020-09-22 14:45:48]


Chcemy się w weekend zabrać za wymiane tylnych szybek , obecnie jest jakiś plastic fantastic , czy uszczelka w której siedzi to oryginał tak to ma wyglądać ? Mam do tego pełne listwy chromowane czy to będzie spójny zestaw czy to wygląda jakoś inaczej ? Jakieś porady mile widziane , na zlocie facet od capri tłumaczył mi że jest jakaś blaszka od wewnątrz plus góre szyby chowa się pod tapicerke itp

Doradzćcie , dzięki

Tweed [2020-09-23 12:42:19]


Są jeszcze uchwyty

Tweed [2020-09-23 12:58:49]


Te listwy chyba są dorabiane, nie widziałem coupety bez uchylnych szybek.
Uszczelka okna jest podobnego profilu jak masz uszczelki ramy drzwi, do tego są dwie listwy, jedna z góry nachodzi na szybę bez uszczelki, i pionowa o profilu litery C wraz z dwoma wystającymi "zawiasami" które wchodzą w podłużne otwory w słupku gdzie też są gumki. Zawias jest klejony do szyby. Jeżeli zastosujesz zamiast szyby np poliwęglan to będzie odstawać (mam wycięte takie szyby z poliwęglanu i jako uchylne jest lipa więc leżą)
Gdzieś robiłem fotki tych listew jak zmieniałem szybę, jak znajdę to wrzucę. Ewentualnie jutro porobię jak będę przy aucie

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2020-09-23 18:18:27]


Tak wygląda uszczelka i pionowa listwa z zawiasami

Uszczelka szyby uchylnej Taunus coupe

Uszczelka szyby uchylnej Taunus coupe

Listwa pion szyba uchylna Taunus coupe

Listwa pion szyba uchylna Taunus coupe

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2020-09-23 18:25:22]


można te uszczelki kupić w pl czy tylko motomobil ? chyba nie mam takiej uszczelki i czarnej metalowej blaszki jak ta na drugim zdjęciu co to w niej mieści się gumka , rano też dokłądnie obejrze wszystko.
Dzięki cdn

Tweed [2020-09-23 19:38:16]


Te uszczelki, które teraz są są od malucha ;-)

Tych szybek nie założył Kolega który robił budę w tym wozie, nie założyłem ja, nie założył Najdos - brak koncepcji.

Jak je założysz żeby to miało ręce i nogi, to stawiam flachę przy okazji hehe.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-24 06:14:14]


cóż... ;P auto trafiło w dobre ręce , podejrzewam że wcześniej bez jako takiej wiedzy wujka google ciężko było kupić/dowiedzieć się i potrzebne części a Polacy to taka mentalność że jak jeżdzi to jeżdzi ;D szybki się wstawi pomogli mi wszystko ogarnąć ludzie z forum z francji oraz klubu taunus GB ,z linkami odsyłaczami itp ,całość 20 min czekania... ;D
szkoda że brak dziurek na inne listwy wokoło tylnej klapy i pod szyba tylna, ale mając tą listwę z szyby można to przykleić na zwykłą gume do karoserii tylko z kunsztem ładnie przy lakierze bedzie tip top pięknota.
do foteli znalazłem super firme tapicerska co w zimie ogarnie i fotele i coś z tapicerki wewnętrznej , ale czy da się dokupić te chromowane uchwyty do foteli ?

Tweed [2020-09-24 13:56:16]


Dowiedzieć się było łatwo, tylko zrobić gorzej.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2020-09-24 16:22:13]


Szybka wrzutka z dziś , małe zmiany kokpitu :) od razu lepiej

Tweed [2021-04-25 14:01:50]


Male zmiany czyli kierownica , dodana cała konsola środkowa z podłokietnikiem oraz T-grip zamiast kulki , prowadzi się cudownie :D

Tweed [2021-04-25 14:21:29]


Dziś doszły jeszcze znaczki taki tylni :) jakoś GT mi nie leży a ten na niebieskim wygląda kozacko..

Tweed [2021-04-25 15:07:38]


Uu tu już leci wiochą:/ ale rzecz gustu

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-25 18:28:44]


rozważ montaż mustanga na atrapę...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-25 19:19:33]


Co tam mustang, Dzika od razu niech sobie walnie https://www.capri.pl/files/u/d/c/5138fd6e2b0dc.l.jpg

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-25 19:26:15]


Podzielam zdanie Kolegów powyżej... Przykra sprawa.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-25 19:31:29]


Chcialem, bo mam sentyment. Ale wiedzialem, ze na Kolegow moge liczyć🤣

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-25 19:50:36]


Eee bzdury ;) , te auta są tak kompletne że niewiele okazów jest nie skundlonych , dopóki za jakiś czas nie przemalujemy auta na oryginalny sunset, to tu jeszcze na próbę pojawi się kilka ciekawostek że może lepiej nie będę już wrzucał zdjęć bo jak to przeżyjecie :D

Tweed [2021-04-25 20:18:25]


Na ryj i dzika i mustanga. Naklejka R/T wali wiochą z kilometra, jakbyś sobie nakleił napis Cosworth na Astrę F 1.4. Ewidentnie kupiłeś Taunusa, bo nie było pod ręką amerykańca, ale bardzo z tego powodu Ci smutno, choć nie przyznasz się do tego. A fenomenu zakładania lewara od automata do manuala zawsze mnie szczerze bawi, ani to ładne, ani wygodne, ani fajne.

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-25 20:28:48]


...Ewidentnie kupiłeś Taunusa, bo nie było pod ręką amerykańca, ale bardzo z tego powodu Ci smutno, choć nie przyznasz się do tego...
O to to! lepiej bym tego nie ujął...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-25 20:34:31]


Dajcie spokój, to są wszystko pierdoły i odwracalne zmiany.
Trzeba się cieszyc, że ktoś pakuje kasę w starocie.
Tyle jest trupow, a jak ktoś takiego kupi i robi jak umie i może to wielkie pretensje, ale nikt nie pomyśli, że gdyby nie było takich napalencow jak większość z Nas to te auta dawno by czekała huta.
Dlatego zawsze cieszę się jak zobaczę stare, jezdzace auto. Nieważne po jakich przeróbkach i nie ważne po jakiej konserwacji, bo nawet słaba konserwacja jest lepsza niz zadna.
I lepiej niech auto trafi do kogoś kto je przerobić wg własnego gustu niż ma trafić na złom.
Choć oczywiście lepiej odbudowywać na oryginał, czego przykładem jestem ja i wracam do rakiety 1,6 i skrzyni czwórki:)

konrad_e [2021-04-25 21:12:31]


Mało komentuje ale to skomentuje, przedmówcy oczywiście mają rację, porażka wieszanie takiego badziewiu na europejskim fordzie żeby udawał Amerykę . Europejski ford jest na tyle wspaniałym pojazdem że nic nie musi udawać , a wręcz przeciwnie, powiedziałbym że jest odwrotnie że to Ameryki nie dorastają gracją do europejskich wozów. Uprzedzając jakieś domniemania, wiem co mówię nie bezpodstawnie 😃

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-25 21:18:27]


Co do znaczku R/T to mi się poprostu podoba , jak będę składał pełnego GT to i na grillu i na dupci bedzie GT wszystko w swoim czasie :)
P.s. po eksperymencie z Tgripem już nigdy nie wrócę do kulki Panowie uchwyt jest agresywny jak pieść , biegi się wrzuca zajebiści... Kto nigdy nie jezdził w manualu z takim rozwiązaniem to niech nie ocenia bo naprawde tu powiem że guw.. się zna ;p
P.s. ktoś tu ma urazy do amerykańców , mnie się w cupecie podoba bryła auta i przestronność , wszystkie te cupety mają tak defakto jeden rodowód i powielają wzory.
Szkoda że nie są już czasy że tw cupety stoją na osiedlach za tysiac zł bo bym sobie spełnił kilka fantazji na kolory wygląd i inne eksperymenty więc mam Wam czego zazdrościć a czytając forum to nosiła Was wena z przeróbkami jak po dobrym kwasie :D

Tweed [2021-04-25 21:30:41]


Niech sobie chłopak przerabia jak chce.
Za parę lat doceni oryginał i zapewne do niego wróci.
proste ;)

szwaycar [2021-04-25 22:21:46]


O skurwesyn.
No ja jestem niezaprzeczalnie najbardziej tolerancyjną osobą w tym klubie.
Ale takiego badziewia jak ten znaczek RT po prostu tolerować się nie da.
Ja rozumiem dodawanie poszerzeń, klimatycznych spoilerów, zmiany lamp powiedzmy w granicach rozsądku, jakieś niefabryczne kubły, rozpórki, czy właśnie kierownice. Nawet na soczewki się nie krzywię. Ja to wszystko rozumiem. ALE CO TO JEST "RT" na dupie Taunusa? Wtf? A dlaczego nie GT? A dlaczego nie choćby GXL? To jest z jakiejś hondy? nissana? Nie, nie zrobisz w ten sposób challangera z taunusa. Wywal to do śmietnika, a skup się wartościowych detalach. Ja nie mówię żeby sobie trzepać od razu nad dwustu-procentowym oryginałem. Ale jak przerabiasz, to może z zamysłem? Z jakąś wizją? Może pooglądaj inne porobione eurofordy czy choćby datsuny?

https://www.youtube.com/watch?v=QMk4oUctDlo Tns Szeskiego stąd.

https://www.dragtimes.com/1972-Ford-Taunus-Videos-24517.html 700hp i jakoś gxl'a się nie wstydzi.

Może zastanów się czy go nie obniżyć trochę, dać koła 14 lub 15, albo i nawet zostawić na 13 ale wyższymi oponami. Może dać felgi z ujemnym et, albo dystanse? Może jakieś ciut większe końcówki wydechu i to na obie strony? Bo ta jedna rzeczywiście wygląda jak rączka od dziecięcego rowerka. Patrząc na ten lakier to może polerka by się przydała... może jakieś białe pasy, może kremowy dach i listwy "od vinylu". TC1 miały też całkiem ładne listwy w nadkolach...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-26 08:16:13]


Ogólnie to opcje są, tylko zabierasz się od dupy strony ;)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-26 08:17:16]


Curtis, ale te Twoje propozycje też są z dupy...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-26 09:05:42]


Ja wiem. Pozwolę sobie sparafrazować:
Twoja wizja świata jest lepsza, niż moja moja.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-26 09:14:55]


Tweed zdejmij R/T bo wiocha i namaluj białe pasy! dobrego dnia

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-26 09:17:26]


Tweed, jeździłem manualem z T-gripem. Do dupy jest, nie da się szybko zmieniać biegów. Mocarny uchwyt nie jest potrzebny, to jest skrzynia z osobówki, a nie C330, tutaj bardziej liczy się precyzja i możliwość szybkiego, precyzyjnej wbicia biegu. To jest przełącznik, a nie uchwyt alpinistyczny.

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-26 09:29:54]


R/T jest dla zabawy na max rok/dwa jal pisalem wyżej bo tyle mi zajmie skołowanie kasy na zaprawki mechaniczne i bardzo dobry lakier wracający do oryginału.
Z białymi pasami to m dylemat bo akurat co pomysł to dla mnie wyglada wiesniacko nie mogę znaleść jakiegoś konkretnego wzoru czy jeden pas czy dwa, czy jeden tylko po jednej stronie , mam listwy do winylu ale czekam na vinyl przy już żółtym lakierze bo teraz szkoda kasy.
Biały dach hmm no też ciekawe , ale obecnie robie regulacje silnika z wałem bo to co dostałem w instrukcji do poprawienia silnika względem mostu przy złamanym wale to nieeee tooo , jestem po wyważeniu wały ,wstępnym ułożeniu z nowa podpora , regulacja zaworów nowym oleju itp i już jest 70 % lepiej ale musimy jeszcze obniżyć silnik więc trzeba przerabiać łapy , ogólnie teraz już auto jest dużo zrywniejsze , lepiej reaguje na gaz, ale jeszcze duzo roboty.
Opony zostaja tyle ze zmiana 185 zamiast 205 na przod , reszta auta zostaje jak jest co do rury wydechowej to bedziemy zmieniac jak wywale gaz i przejde na gaznik 32/36 lub te twin del 40 lib wieksze bo też obserwuje zagraniczne fora i YT a jakże 😋 chyba częściej nie Wy ostatnio i ja naprawe mam jakies pojęcie 😎
Milego i do zob bracia w wierze.

Tweed [2021-04-26 09:56:18]


Nie słuchaj tych zdziadziałych malkontentów z siwym włosem:) cwaniaki już wyparli z pamięci jak sami tjuningowali za młodu swoje gruzy:) rób co Ci w duszy gra i nie trać zapału. Auto ma Tobie dawać radochę (tak jak ognisty trampek:)))

Janina [2021-04-26 11:04:41]


R/N nie, nie nie.

Co do T, to może do Taunusa nie pasuje ( choć jeśli to będzie spójne, dlaczego nie).

Beddie- generalnie zgadzam się zawsze z Toba, ale tu się mylisz. Frajda i precyzja zmiany w biegach jest niezaprzeczalna w tym uchwycie.

magicc Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-26 12:03:41]


jak Czytacie to tu jest mega zabawka i gdyby nie że przed sezonem muszę mieć kasę na uruchomienie biznesu po dwutyg zamknieciu... to bym to brał jak ;p

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/weber-idf-ford-capri-geanada-taunus-usw-/1737373805-223-7482

Tweed [2021-04-26 12:53:00]


1700 eurasów ? przecież to przy obecnym, seryjnym silniku za wiele nie da.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-26 13:12:09]


Da nie da...ale jak na janktajnerach będzie ładnie wyglądać pod maską :)

Janina [2021-04-26 13:17:49]


Co do tego linka to czy silnik seryjny czy nie na burton power czy innych można zawsze skompletować cały zestaw tuningowy ale taki zestaw gaźnika to mogą być miesiace i więcej szukania , trzeba patrzeć na temat z różnych perspektyw

Tweed [2021-04-26 14:37:54]


Taki zestaw na burtonie też kompletujesz. Idf 40 śmiało można montować do seryjnego silnika, pomijam wielkość zwężek i dysz. W swoim 2.0 mam poziomaki 50 (oczywiście motor już nie seryjny) a w toyocie 1.0 mam poziomaki 40 (motor też nie seryjny).
Jest to fajna baza do pójścia dalej z modyfikacjami motoru i wydechu. Cenę pomijam dla jednego to dużo dla drugiego mało.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-26 14:45:25]


Pająk czy możesz mi powiedzieć Ty lub ktoś z Was kto czyta posta czemu pomimo takich gażników 38/40 i wyżej to na forach najbardziej ludzie polecają i uwielbiają jeden ten 32/36 dgv ??

Tweed [2021-04-26 15:19:38]


Bo jest seryjny, bezproblemowy, spalanie jest w normie i w zupełności wystarczający.

Dla mnie jednak dźwięk z 4 przepustnic jest bajeczny.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-26 15:55:35]


a mi sie podoba ten napis i brakuje mi chromów z tyłu :)

Kilgore [2021-04-26 16:24:48]


Chromy z tyłu będą te dookoła , nie wyrobiłem się aha kły na tył też będą :)

Tweed [2021-04-26 16:45:38]


Rozszyfruje wam

R/T

Rdzawy Taunus :D prosze bardzo :P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-26 21:51:46]


A te szybki uchylne zwalczyłeś? Tzn. zrobiłeś?

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-26 22:35:52]


Szybki za tydzień bo musimy dospawać ramki wg wzoru i rozwiązac problem tych nakladanych chromów na słupek B bo tam są dziurki do słupka a tu brak i pytanie wiercić czy wymyśleć to inaczej , narazie ogarneliśmy wał z silnikiem , już jest prawie prosto i silnik leży na 80% idealnie ale musimy łapy przerobić bo jeszcze brak odpowiedniego kąta , plus naprawa ssania itp bo np przed wszystkim wymienilem olej na motula 10w40 i sam silnik ogromnie się uspokoił , dziś już maska nie drży i w tylnym lusterku normalnie widać już nie skacze ,
Aha i auto nie przecieka w deszczu czy ulewie , problemem było trzymanie w suchym garażu , wyschły uszczelki , auto troche postało zawilgotniało i nic już nigdzie nie przecieka a laliśmy z kerszera ciśnieniem itp

Tweed [2021-04-27 00:13:24]


Co chodzi o tuning r4 to moimi małymi bogami na zawsze pozostaną paj i barto 😍

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-27 23:24:26]


Jak mnie Flonder przewiozl capciem z 2.0ohcem od Pająka... To musiałem pod maske popatrzeć czy to ohc jest;)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-28 08:23:41]


Zamknął szafę? :)

Janina [2021-04-28 08:38:15]


Szafa od szafy byla otwarta jesscze godzine po jeździe:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-28 12:27:40]


Dobrze wiedzieć że są osoby jak Pająk którzy mają wiedzę co i jak wycisnąć z tego 2.0 ,ja nie mam zamiaru kręcić silnika w jakieś kosmosy , muszę się zatrzymać w granicy bezpieczeństwa mostu małego atlasa 3.44 nie wiem ile to będzie więc liczę na Waszą pomoc ale jak dla mnie jeśli seryjnie jest 105 koni to myśle że 130 do 150 chyba całkowicie wystarczy to już/nadal jest 30-50% więcej mocy a w tych autach wiadomo że się "czuje" każdego konia :) ,
A jak już piszemy to opisze mi ktoś fachowo gdzie jest granica mocy silnika do tego mostu?? I granica ekonomiczna poprawek silnika do zauważalnego przyrostu mocy bez zbytecznego lansu który po za cyferkami już mi niewiele da bo cieżko bedzie gdzies rozwinac skrzydla ??

Tweed [2021-04-28 21:56:57]


Taktyczny Janek:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-28 22:42:32]


portale społecznościowe Ci się pomyliły Szafa, tu dostajesz powiadomienia o nowym wpisie nawet jak nie chcesz ;)

P.S. Też jestem ciekaw dopowiedzi na zadane pytania :)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-28 23:54:17]


ale słuchajcie to jest prosta sprawa odpowiedź fachowo na to pytanie bowiem granicą mocy silnika do tego mostu jest moment gdy ów most zaczyna się poddawać.

..a raczej nawet chwilę wcześniej. ;)

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-29 00:36:18]


Można przesunąć granicę wytrzymałości mostu montując szperę. O tuningu silnika pisał nie będę bo to temat rzeka. Pierwszy etap to poprawa fabryki , taki etap już dupą się czuje, na hamowni nie koniecznie. Osiągnięcie 150KM z seryjnego pinto 2.0 metodą koszerną to lekko 10000zł.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-29 01:05:02]


Wiem że temat rzeka i pytanie było bardzo ogólne, akurat obserwuje te zachodnie fora tuningu pinto i potrafia czynić cuda plus jaki wygląd... :)
Dokładniej chodziło mi o limit mocy który nie zajedzie mostu nawet po długich zabawach latami ?? Plus czy jesli np dokręcimy 30km to seryjne hamulce itp jeszcze beda ok czy zmiana 30-50km pociagnie za soba dodatkowe zmiany typu elektroniczne serwa , mocniejsze hamulce tarcze , a np ja chce zostac na 13 felgach gdzie na tyl moge max 205 opony to tez przyczepnosc kontra moment obrotowy zeby nie przesadzic bo moze nigdy nie skorzystam z uzyskanego potencjału.
Marazie dzieki za info , temat powazniej dotkniemy za rok.

Tweed [2021-04-29 07:42:46]


Istnieje też opcja nierobienia niczego bo teraz też jest fajnie , tylko czy połaczenie tego seryjnego 2.0 i mostu 3.44 to bedzie nie za słaby silnik ??

Tweed [2021-04-29 07:50:15]


"limit mocy który nie zajedzie mostu nawet po długich zabawach latami" - długich zabaw latami (jeśli to ma być palenie laka i jazda w stylu młodych wściekłych) to nie wytrzyma most nawet przy seryjnym pinto :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-29 07:55:45]


Atlas to duży most.
Skoro nazywasz go małym to czy na pewno masz Atlas 3.44 czy może Köln 3,45, bo już nie raz spotkałem się z taką pomyłką.

PL [2021-04-29 08:00:42]


nie zmienia to faktu, że mostu z reguły nie zabija moc a nie umiejętne posługiwanie się tą mocą.

Tak jak wyżej ktoś wspomniał. Palenie laczka, strzały ze sprzęgła itd zabiją most bardzo szybko bez znaczenia na silnik pod maską.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-29 08:30:27]


Hmm aktualnie most jeszcze leży u Janiny , wyjęty z taunusa 2.0 v6 nie ma duzej gruszki tylko normalna , a ten most kohln to tez jest taki kozak jak 3.44 czy to inna bajka , nie zalezy mi na paleniu ciaglym itp tylko tyle razy piszecie ze Wam padaja juz 10 mosty i ze slabe sa ogilnie w taunusach ze juz zaczolem sie bać na przyszłość :)

Tweed [2021-04-29 10:48:49]


tak ten most od 2.0v6 wygląda

Janina [2021-04-29 11:17:13]


To jest mały Köln.

Z mostem Atlas możesz zrobić sporo;
https://www.classicfordmag.co.uk/wp-content/uploads/2017/01/definitive-guide-to-atlas-axles-classic-ford.pdf

Z Köln właściwie nic.

PL [2021-04-29 11:19:37]


A czym się różni ten atlas 3.44 od kholn 3.45 ? I jaki to most jest ten od Marcina :)

Tweed [2021-04-29 11:20:10]


Po prawo Atlas

PL [2021-04-29 11:21:49]


Atlas

PL [2021-04-29 11:22:45]


Kóln

PL [2021-04-29 11:23:30]


Pinto jest super do tuningu. Na kutym setupie wyciągnie i ponad 300hp, a w internetach widuje się zestawy po 400hp. Ale ja osobiście nie szedłbym w N/A. Jest już sporo przetartych dróg jak uturbić względnie "tanio" pinciaka. I raczej nie rób tego sam, tylko daj komuś z klubu. Możesz ewentualnie pozbierać potrzebne graty itp, aby poszło szybciej. Przy takim uturbionym pinto ograniczyłbym się do portingu głowicy, a przy mocach powyżej 200hp dopiero zastanawiał nad zakuciem tłoków czy korb. Ale ja się nie znam. Są tu inne spece od tego.

Widzę, że sporo ludzi jest tu trochę złośliwych, prześmiewczych.
No ale fakt, dopiero zacząłeś z takim gównem jakim jest stary ford xD Więc i nie masz pojęcia w co się pakujesz, a niektóre stwierdzenia wydają się głupie (takie są w sumie). Czytaj forum, wszystko chyba już zostało napisane. No może poza tym jak zrobić super tanie turbo pinto na kompie od iS, no ale Rako ma wyjebane i nawet do literatury albo konkretnego człowieka nie chce odesłać :>

Wiesz, te stare grzyby tutaj zapomniały co pisały i co robiły 10-20 lat temu. I jakże głupie to było.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-29 12:20:36]


Aj przyznam rację! Pierwsze napalenie się autem i chęć posiadania wszystkiego co mi się podobało w tamtej chwili zaskutkowało tym że... poległem i ponad 10 lat auto czekało aż "dorosnę" do niego. Mam teraz milion części, elementów i dupereli a jeżdżącego auta nadal brak. Zdrowy umiar. To ci mogę doradzić.

fluxTMC Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-29 13:54:10]


Dystans i uśmiech :)
Nie gniewam się za tego starego grzyba , pozdrawiam .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-29 23:09:43]


No ciężko się gniewać o żartobliwe określenia.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-29 23:10:49]


No dooobra "dzieciaki" jest rozejm , pogodzita się przy 0.5 na zlocie albo sie pozabijacie ale idzie lato i otwieramy paszcze do uśmiechu po depresyjnej zimie :D

To podpytam ktoś ma luzem do sprzednia w bliskiej przyszłości sprawny most dużego atlasa w miare kompletny do założenia od zaraz lub poprostu sprawny do skompletowania jedynie będnów i wahaczy??

Tweed [2021-04-30 10:46:19]


Tweed, nieśmiało mogę podpowiedzieć, że taniej wyjdzie Ciebie taki wynalazek, bądź inny, w zależności co tam sobie znajdziesz https://www.burtonpower.com/quaife-atb-differential-atlas-axle-zf-18-spline-qualsd2zf.html niż kupowanie mostu o nie wiadomym stanie. Oczywiście zrobisz jak uważasz, ale jeśli chcesz mieć pewniaka to nie ma co się bawić w kupno sprawnym podzespołów. Łatwiej, szybciej, pewniej, taniej wychodzi usprawnienie obecnego.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-30 11:08:15]


a ja zacznę inaczej: do czego Ci potrzeba 130 czy 150 KM? Będziesz jeździł na imprezy sportowe czy tylko by od czasu do czasu wystartować z pod świateł?
Bo tu chyba nikt nie napisał, że mocniejsze dłubnięcie silnika spowoduje, ze auto stanie się mało przyjemne w jeździe miejskiej po bułki...
Ja miałem soft level ( 120 KM ) i do 3000 obr auto nie jechało... Przy normalnej eksploatacji albo trzeba było jeździć na emeryta albo kręcić wysoko, co na ulicach miasta jest dość... żałosne.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-30 11:24:38]


Grześka opcja najrozsądniejsza.
Ewentualnie niższym kosztem możesz spróbować dorwać na ebayu kosz, ale na 4 satelity.
Kolejna możliwość to swap mostu z forda explorera, czy innego amerykańskiego forda, aby tylko pasował rozmiarem. I gratis dostaniesz lepsze hamulce, a jak dobrze poszukasz to i szperę.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-30 11:32:01]


Kolega zdaje się że nie ma mostu Atlas tylko mały Kóln.
Żeby włożyć szpere czy kosz na 4 satelity to i tak musi zdobyć most Atlas.

PL [2021-04-30 11:37:24]


No tak. To w takim wypadku ja bym od razu szedł w most z innego samchodu.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-30 12:02:23]


jak dobrze bym poszukał, bo już nie pamiętam gdzie leży, to mam most od mustanga na 4 śruby ze szperą. Nigdy go nie wystawiałem, bo nie chciało mi się go szukać i odgrzebywać spod sterty czegoś ale pewnie powinien trafić w lepsze ręce, które zrobią z niego użytek. Piszę to tak przy okazji dyskusji, może komuś naprawdę coś takiego jest potrzebne...

goras Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-04-30 15:56:09]


Czyli to z burton moge włożyć tylko do mostu atlas , bo do mojego obecnego z mała głową się nie zmieści ??
Czyli tak narazie jeżdzę na tym co mam bo jest Ok, a wmiedzy czasie poszukuje wydmuszki mostu atlas lub atlasa i tyle , co do silnika to ja też mogę mieć i to 105 i 120 km i tak tu się wystarczająco czuje moc , a auto się sprawdza w miescie i na trasie , tyle ze sobie uprzyjemnie tym atlasem przypadkowe "rzadkie" szybsze starty ze świateł :) wiadomo że czasem korci ;p

To juz chyba tyle w temacie bo wszystko już jasne ,Dzięki i do następnego problemu :)

Tweed [2021-04-30 15:56:55]


Ekipo mam pytanie odnośnie tego 2.0 ohc , wyważyliśmy wał dodana nowa podpora , silnik obniżony na oryginalnych mocowaniach ale... Cały czas jeszcze brak tych cm do ideału i albo będzie cięta miska olejowa czego mechanicy nie chca robić a wymyślili że wytną małe wcięcie w przednim zawieszeniu tak żeby siadło idealnie a potem wspawają wzmocnienie w miejsca naruszone i będzie jeszcze lepiej , teraz auto śmiga jak nigdy przedtem ale nadal drży lusterko wsteczne i wał z silnikiem nadal nie są pod kontem prostym , czy u Was też było tyle kombinacji czy już zostawić jak jest bez ciecia ?? Lub co tu jest możliwie żle teraz bo we wtorek operacja i mamy czas na decyzje ??

Tweed [2021-05-08 19:08:48]


Pierwsze słyszę żeby miska przeszkadzała no chyba że miska nie z Taunusa tylko ze Sierry gdzie jest 15-20mm wyższa.Ale to i tak jakieś dziwne?

PL [2021-05-08 19:17:39]


Tak miska jest ze sierry i brakuje właśnie tych 15-20 mm ... A da się podmienić miski są kompatybilne ? Ma ktoś taką na sprzedaż lub poleci gdzie kupić ??

Tweed [2021-05-08 19:58:30]


Miska od Taunusa załatwia sprawę, też to przerabiałem.
Z tego co pamiętam to także potrzebujesz pompy oleju, bo ta od sierry jest większa i nie pasuje do miski Taunusowskiej..

konrad_e [2021-05-08 20:21:07]


Raczej smok będzie inny a nie pompa oleju.

PL [2021-05-08 20:52:26]


Ale czemu wał z silnikiem mają być "pod kontem prostym"?
Swoją drogą, to w jakim banku to konto? :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-08 21:25:36]


Tak na logikę to właśnie skoro wał jest przegubowy to czemu oni tak strasznie chcą wypoziomować silnik , ja się tam słabo tak technicznie znam , bazuje na wiedzy i doświadczeniu 30 lat mechaników a tu naprawde goście znający się na robocie ale jak to z omijaniem rozwiązań fabrycznych gdzie jest inna skrzynia inny silnik itp a na tym aucie robią pierwszy raz to moze nie do końca wiedza na czym skończyć ...

Tweed [2021-05-08 21:39:21]


https://youtu.be/Idk3BVDVHq4

szeski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-08 22:25:15]


Jest aplikacja na Androida firmy Tremec, polecam.
Wał powinien być pod minimalnym kątem, nie na zero.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie [2021-05-09 08:26:06]


W komplecie z tym wozem była odpowiednia miska ;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-09 12:06:06]


Nie była :D sprawdzone i z biegiem lat się wydawało ale obie miski takie same chyba że w międzyczasie ktoś się pomylił i mi rzucił z rozpędu inna ... :D Marcin...

Tweed [2021-05-09 16:45:51]


micha jest ta co dał Bob

Janina [2021-05-09 16:47:52]


Śmieje się :D specjalnie napisałem czy masz reflex i czytujesz forum ;p
Jutro sprawdzimy jeszcze raz , może coś przeoczyliśmy bedzie dobrze .

Tweed [2021-05-09 17:39:00]


ja czytuję i mówię mu co i jak :)

Janina [2021-05-09 18:46:11]


Taki mi się trafil patron młodych padawanów dziobaka ;p

Tweed [2021-05-09 19:02:11]


No ja je mierzyłem i była niższa😁

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-09 19:34:08]


Więc lecą świeże foteczki , silnik położony najlepiej jak się da z miską od taunusa "weszła" ;) "się popieści to się... " , choć nadal jest lekko pochylony do tyłu ,
Wał wyważany 3 razy , nowa podpora itp już bez ścisku wszystko pracuje baaardzoo dobrze , jest kilka mankamentów ale do zrobienia ,
Panowie ponoć mam "nieoryginalną" lub nie znaną maglownice i poleciały mi mażety czy ktoś doradzi od czego kupić lub gdzie ?
Zaznaczyłem na zdjęciu .

Tweed [2021-05-27 22:28:33]


Gumy to manszety. Zdejmij i coś Ci dopasują w sklepie motoryzacyjnym.
I w końcu ta miska była niższa, czy nie? Bo ja ją miarką mierzyłem i była ;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-28 05:38:50]


Było Ok ,zwracam honor :) , był problem z wałem bo to jest najbardziej komplikacyjny ze wszystkich typów do wyboru i na forum pisze że najciężej pasuje do Tc1 , mocny sprawny Tak , już dopasowany.

Żeby to poustawiać trzeba było dać dystans do wału jeszcze było suwmiarki mierzenia itp i siadło , teraz robimy okienka tylnie i konserwujemy podwozie i nadkola bo tam jest żywa blacha zostawiona po spawaniu , plus zdjęcie punktowe konserwacji i szlifowanie spawów garażowych do płaskiego , nowe zaprawki i gruntowna konserwacja bo jedna podłóżnica łapie sporą dziurę po środku.

Tweed [2021-05-28 07:28:24]


Mnie sie podpora walu nie podoba. Nie wyglada na taka z taunusa.
Na oko wał w niej jest dużo niżej niż w oryginalnej

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-28 17:13:02]


Wygląda na taką Sierra/Scorpio.
Taunus ma taką.

PL [2021-05-28 17:20:44]


Pokażę mojej złotej rączce ale teraz auto szaleje , nie ma wibracji drgań na bude , wszystko super kręci a auto dziś rozgrzałem pierwszy raz tak na poważnie i z kopa na expresówce to boże jedyny... Poszło jak burzaaa , plus nowe opony przód 185/70 z 205/60 to i skręca lepiej :D
Jestem prze zadowolony , na dniach wstawie propozycje pytań co do wałków z kenkams bo iest tam taki drogowy 1000-6000 obrotów i będe szukał porady :D bo będe chciał za jakiś czas zmienić most na 3.44 i czy to się dobrze zepnie :D

Tweed [2021-05-28 18:00:18]


To ja idę po popcorn i chciałbym obejrzeć efekt spinania wałka z mostem :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-28 20:28:41]


Żartowniś ;p wiadomo że chodzi czy ten wałek z tymi obrotami dobrze będzie współpracował z tym szybkim mostem ?

Tweed [2021-05-28 21:21:30]


Przyniose flaszke, co by o suchości nie siedzieć

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-28 21:21:33]


Oho :D
Chodzi mi dokładnie o ten wałek , inwestować w to nie wiem jak to jest oryginalnie w podstawce 2.0 ohc i czy po upg będzie naprawde widoczna jakaś różnica ? Będzie się lepiej zbierał , straci vmax ? Czy co tam się stanie ??
https://www.burtonpower.com/kent-cams-fast-road-camshaft-kit-ford-sohc-pinto-injection-kcfr34k.html

Tweed [2021-05-28 23:04:08]


Tweed, ze zdjęcia osłon (manszet) wnioskuje że maglownice masz oryginalną, więc manszety powinny być takie jak te poniżej. Jak chcesz oryginały, to ściągałem kiedyś dla siebie z UK i mam chyba jeszcze jeden komplet - daj znać to poszukam. U nas były nie do dostania, ale można kupić jakieś uniwersalne.

Jachym [2021-05-29 16:35:20]


A podpora wału faktycznie nie wygląda na Taunusową.. Jak opuścisz auto na koła, to nadal masz wał względnie prosty? Podpora nie jest wtedy za nisko? Na podnośniku zawsze się to inaczej układa.

Jachym [2021-05-29 16:41:27]


Hmm zajrzałem i faktycznie jest lekki łuk , minimalny co widać po słabych zdjęciach ale xhyba może tak zostać czy jeszcze to trzeba poprawić ?

Tweed [2021-05-29 17:14:16]


Gdyby podpora była od Taunusa to wał byłby jakieś 5cm wyżej/bliżej podłogi.

PL [2021-05-29 17:20:30]


Fajnie, tylko po co to wszystko? ;)

Mysza liil (EM) [2021-05-29 17:55:30]


Ta podpora jest zamontowana do góry nogami, o ile to ta co była. Mialem rozne inne, ale się nie doczrkały przymiarek. Tu masz manszety https://www.capri.pl/market/101410

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-29 20:19:39]


Tylko jak zamocuje tą podporę poprawnie to będzie łamać precel gumowy. Nie masz tam miejsca jeszcze nad skrzynią żeby trochę podnieść całą skrzynie?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-29 20:36:21]


Podpora jest nowa całkiem , stara się popsuła ,co do skrzyni to się dowiem czy da się podnieść bo wtedy też może uda wypoziomować silnik bo może przez skrzynie jest lekko pochylony tylem do dołu

Tweed [2021-05-29 21:03:26]


Skrzynia N9 jest trochę dłuższą i w Taunusie może opierać się o brzeg otworu w tunelu na lewarek.
Pewnie ktoś dał skrzynię trochę niżej żeby nie dotykała do krawędzi otworu.

PL [2021-05-29 21:06:51]


PL oczywiście masz rację, lecz wiele zależy od tego kto spawał łapę.

Tweed rozumiem, że Ty zupełnie nie wiesz na czym polega elementarz mechaniki i obsługi pojazdów i nawet zajrzenie pod auto wymaga konsultacji z kimś?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-29 22:16:28]


Tak oblatany mechanicznie jak Wy to nie jestem , szybko się uczę i kojarze odpowiednie skróty myslowe , jak znajde blisko kanał to zajade i bede juz wiedział na co zwrócić uwagę ,(chyba że się wczołgam pod auto z latarką) , a resztę dogramy w warsztacie.

Tweed [2021-05-29 23:35:30]


mam wrażenie, że skrzynia jest obniżona i obniżono podporę, żeby precel był prosty.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-06-07 06:28:06]


Dziś przyszła oryginał podpora to na dniach się zobaczy , ale mechanik mi mowi ze jesli nawet podniesiemy skrzynie i wyprostujemy silnik to wał i tak będzie miał banana bo wejście do mostu jest niżej , trzeba by most jakoś obniżać , chyba że "precel" wał noe musi być prosty tylko może być pogięty?

Tweed [2021-06-07 14:01:43]


Oś wałka ataku i wyjścia ze skrzyni muszą być pod tym samym kątem (do punktu odniesienia, powiedzmy do podłoża):

https://www.youtube.com/watch?v=Idk3BVDVHq4

Mogą być delikatnie nie w linii, i tak przecież w czasie jazdy wszystko się nieco rusza - po to są krzyżaki na wale. Optymalnie jest mieć wał zgięty na krzyżakach o jakieś max pojedyncze stopnie:

https://www.youtube.com/watch?v=SH2VIoWOQ0E

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-06-07 14:16:55]


Coś tam nakombinowane z tą podporą, mocowanie jest oryginał? Czy mi się wydaje czy masz tam nawkladane jakies nadprogramowe podkładki? Pomiędzy dupą skrzyni a podpora powinno być jak najbardziej w poziomie, dalej za podporą wtedy masz wyjście poziome i różnicę w wysokościach rekompensują 2 krzyżaki bo most wychodzić powinien też w poziomie. A poza tym przecież buda chodzi góra - dół więc i różnica w wysokościach pomiędzy mostem a podporą się zmienia, dlatego też na wale jest kompensacja, aby wał przy pracy mógł się wydłużać i skracać. Amen

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-06-07 21:03:00]


Michał, nie tak. Jak zaczniesz z kątami, to się pogubimy. Prościej.
Oś ataku musi być równoległa do osi pierwszej części wału napędowego.
Precel nie powinien pracować pod kątem, bo się zniszczy centrowanie.
Z tego wynika, że oś ataku powinna być równoległa do osi wałka głównego skrzyni a przednia część wału napędowego musi iść prosto ze skrzyni.
Prawdopodobnie ktoś będąc świadomym powyższych ograniczeń wykonał taką rzeźbę jak widać, bazując na niemożebnie opuszczonej skrzyni.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-06-07 22:12:13]


> Jak zaczniesz z kątami, to się pogubimy.

No może tak być, ale też niezupełnie :) Bo w obecnych czasach to bierzesz kątomierz cyfrowy, przykładasz do czegoś co jest równoległe (np. pierwsza część wału) lub prostopadłe do wału silnika (np. przednie koło pasowe), tak samo z mostem (np. flansza na wejściu, bo ciężko znaleźć coś równoległego do wałka ataku) i patrzysz na kąty. One są trochę abstrakcyjne bo w odniesieniu do jakiegoś tam poziomu, ale to właśnie te kąty masz zgrać ustawiając silnik, skrzynię i most. A że oś ataku ma być równoległa, no owszem, ale niełatwo to sprawdzić, a kątomierz cyfrowy czyni tę operację banalną. Więc nie uciekałbym tak od tych kątów.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-06-07 23:37:29]


ok to wracamy z tematem atlasa
zakupiłem od Janiny - piękny mościk który jest opisany na grafice jako ostatni zwany
Atlas Cortina nr 7 ,już pędził na 2.8 i innych więc do dziewictwa mu brakuje , ale tak szukam części do niego i jest posucha straszna...
znalazłem jedynie takie coś :
-
https://www.retroford.co.uk/product/blackline-atlas-16-spline-helical-lsd-hlf012-16/


https://www.ebay.com/itm/402530554924


ale tu jest na 16 zębów czy to moża przerobić na półosie 18/22 ?? a jeśli nie to ktoś wie gdzie kupić lsd na większą ilość zębów ?

chciałem tu zarzucić takie cwp
-
https://www.retroford.co.uk/product/english-crownwheel-and-pinion-4-41-cwp-4-4/

bo nie zależy mi na prędkości , a kopie ze świateł ,nie mam zamiaru upalać gumy w miejscu.

aha dam się Wam wypowiedzieć i lecimy dalej
p.s. w opisie graficznym pisze że pasuja tu wszystkie wkłądy lsd a na różnych stronach jest napisane że pasuje do capri i cortiny mk2 a nie pasuje do mk3 itp
więć jak to jest z tą kompatybilnośćią i kto ma racje ??
napewno już to przerabialiśćie to poradżcie nowemu ;D

Tweed [2021-06-08 14:20:07]


aha jeszcze to znalazłem pasujące do mostu

https://transmission-rebuild-kits.co.uk/shop/axle-differential-parts/ford-axle-and-diff-parts/ford-atlas/ford-atlascapricortina-2-0-axle-rebuild-bearing-kit-3/

Tweed [2021-06-08 14:22:12]


Przełożenie 4:44? To chyba nie do jazdy po ulicy, albo chyba że z silnikiem 1.1. Wejdź na burtonpower.co.uk , tam powinni mieć to co szukasz

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-06-08 21:32:45]


Jest też na oku cwp 4.11 na atlasie i lsd to i 3.89 bedzie spoko :)
to się zobaczy ,narazie chyba coś się uszkodziło z dociskiem lub sprzęgłem, czytam po forum o problemach z N9 i gdzieś już ktoś miał coś podobnego , mianowicie dziś pierwszy raz po wrzuceniu 1 , słychać jakby metaliczny pisk ,jakby się ocierał metal o metal z sekunde to trwa , potem już się jeździ i nic , kolejne światła i luzy i 1 i wyższe biegi spoko nic nie slychac.
Mija kilka godzin wsiadam w auto i znowu sprzegło bieg 1 i ten dzwiek pisk metalu i potem znowu długa jazda przez miasto i cisza i spokuj , to chyba coś ze szpegłem albo dociskiem , bo zeby zmienic bieg trzeba mocno docinać sprzęgło a czasem nie dostaje do końca może , przecierałem i się uszkodziło ??
Ktoś da linka na nowe Lukasa czy innego oryginała jeśli to to się psuje ??

Tweed [2021-06-08 23:56:29]


Panowie pomóżcie z pytaniami post wyżej ? Dzis już nic nie skrzypi i nie piszczy ,przy starcie może to wczoraj coś bylo...
Mam dodatkowe pytanie bo coraz głebiej się wczytuje w budowe , czy jeśli montuje wklad lsd dedykowany do tego mostu cortina atlas to czy korona i wałek ataku są od czegoś uzależnione czy mogę dowolnie soboe wsadzić od 3 do 5 z cyferki z przodu ?
Np no w taunusie nie bylo jakiegos przełożenia oryginalnie ale to najmniej ważne i czy jak tu byl wkład oryginał 3.44 a ja wsadze lsd i 4.11 to sobie normalnie bedzie działać czy tam będzie coś jeszcze do wymiany ?
Czy to jest proste jak klocki p&p czy ja czegoś jeszcze nie wiem ??

Tweed [2021-06-09 08:14:44]


Zęby raczej dowolnie aby były tylko do takiego mostu.
Przełożenie proste ale życzę powodzenia z ustawianiem zazębienia ataku względem talerza.

PL [2021-06-09 09:07:47]


Wyślij most do Chudera, powiedz co chcesz uzyskać i Chuder Ci to złoży, to wszystko trzeba ustawić, i odpowiedno złożyć z czujnikami zegarowymi bo inaczej będzie wyło i łożyska będą się zużywać szybciej niż powinno. Skoro Ci co z tym wałem tam walczą nie mogą tego ogarnąć to z mostem tym bardziej sobie dobrze nie poradzą

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-06-09 11:32:03]


A to wiadomo ze sam robić nie bede , to dzieki za info zbiore kase na wszystko i na raz podrzuce do Chudera i może w miedzyczasie silnik do Marcina , obaj sa w wawie to by zlozyli auto na raz :D

Tweed [2021-06-09 12:31:32]


Co do mostu to polecam;
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwinv_ODrorxAhV-BhAIHU2WC2cQFjABegQIAhAE&url=https%3A%2F%2Fpl.near-place.com%2Forlowski-tadeusz-naprawa-mostow-napedowych-harcerska-6-zabki&usg=AOvVaw3kZJDhiPc4b09iGgk_3NuI

35 lat w temacie,pisał z tego pracę magisterską.
Coś więcej powie kolega https://www.capri.pl/user/11478 bo 6 lat temu robił u niego most.Samochód jeździ do tej pory więc chyba dobrze robi.
Koszt 500zł za samą regulację.

PL [2021-06-09 12:45:05]


Witam ponownie , z innym problemem i pytaniem do szerokiego grona :
- posiadam to 2.0 ohc na bloku 205 z końca produkcji z twardymi gniazdami , nie znam się ale chyba na oryginalnym gaźniku z tego silnika to jakiś weber z podłaczonym gazem ,
- auto po regulacji silnika na benzynie z zimnego silnika ma problem przez pierwsze kilka minut ciągle gaśnie trzeba trzymac żeby złapał ciepło ale czasem zaskoczy i działa dobrze od startu to jakaś membranka podobno ale nie w silniku krokowym tylko z boku , nie jest to upierdliwe ale uprzykrza czasem życie auto spala prawie fabryczne normy benzyny po tylu latach ,
- na gazie również sprawdzane i miasto duże korki oraz to że w silniku czasem ssanie działa troche dłużej niz trzeba to wychodzi już 4x sprawdzane +/-11 litrów z 0.5 odchylenia więc zadowolony jestem bardzo plus że na gazie ma kopa w całym pulapie obrotów z benzyną to czasem silnik szaleje mimo że ma podpięty jakiś sterownik ,ale ogólnie benzyna tez jest Ok
- i teraz powoli dochodzę do pytania , zamierzam się przesiąść na ponoć łatwiejszy , kozacki z wyglądu i dzwięku oraz że można założyć piękny filtr powietrza i cytuje to wszystko z forum gdzie się troche naczytałem o t gaźniku , spadnie spalanie o litr/dwa oraz wygładzą się obroty i zawsze się da odpalić auto i nie gaśnie itp oraz że mam możliwość kupna tego gaźnika z wywierconymi otworami na gaz , a za rok dwa jak ogarnę już większość to kupić calkiem nowy ten 32/36 i po remoncie silnika jeździć tylko na benzynie
- czy warto mi teraz przesiadać się na ten gaźnik czy zostawić to co jest i tylko zbierać części typu kolektor i dalej kase na nówke sztuke gaźnika i spiąć to razem w przyszłości ?
Czy jednak założyć już teraz ten gaźnik przejściówkę bo już zyskam sporo w porównaniu z t co jest ??

Pierwsze zdjęcia obecne silnika i na koniec ten gaźnik z dziurami na gaz

60c9f6e4dd430-vid-20210616-114455.mp4

Tweed [2021-06-16 15:04:36]


Kup od razu nowy 32/36 i jezdzil. Skoro szpere chcesz ogarniać to stsć Cie na faźnik. Wydasz raz i zapominasz o temacie

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-06-16 16:35:57]


Stać nie stać , szpera nie kosztuje 5 zl , a gaźnik można miec za 100 i za 1500zl i też działa, chytrość a oszczędność ;p mnie gaz nie ujmuje na honorze w aucie , dlatego podpytuje czy na ten rok dwa przesiadać się na ten zagazowany 32/36 dgav ? Czy zaczekać i rypać km na tym co jest ?

Tweed [2021-06-16 17:04:55]


rok temu w lipcu ten gaźnik dostał wszystkie nowe membrany i uszczelki które były w zestawie. na gazie zawsze działał idealnie równo i w trasie przy przelotowej 90 spalał poniżej 9l lpg. na benzynie natomiast zdarzało mu się wariować.

Janina [2021-06-16 17:16:09]


Marcin masz całkowitą racje, ja piszę o tym że na benzynie ma czasem odpały a tak jeździ klasa więc Nasze opinie się pokrywaja ;D

Tweed [2021-06-16 17:47:01]


No jak się chcesz ścigać z mustangami spod świateł na tym gaźniku na lpg i moscie 3.44 to spalania nie licz. Jak ciepło pal go na gazie jak zimno to chowaj do garażu. W zimie turlaj metr w przód i metr w tył i hamuj bo na wiosnę będziesz pisał że Ci hamulce nie działają.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-06-16 22:24:59]


Yyy... , szkoda że czasem "ktoś" wyjeżdża z hmm zaczepkami czy jakimiś sztucznymi żalami , bo ja pytam merytorycznie czy gaźnik 32/36 dgav będzie najlepszym wyborem i warto już teraz się przesiadać , bo jeśli spadnie spalanie to ten gaźnik wypośrodkuje obecne koszty miedzy gazem (11L x2.22 zł = 24zl) a benzyną (11Lx5.01zł=55zł)to można całkiem odpiąć instalacje gazową , skoro w forum jest napisane że spalanie może zejść do 8-9L czyli x 5.01 zł to jakies ~40zł ,ale więcej miejsca w bagażniku , dzwięk wygląd i mniej kosztów naprawy lub żywotniejszy silnik ,jakieś konkretne plusy.
Obecnie moje spotkania z mustangami itp wygladają tak że sobie czasem depniemy obok siebie na dłuższej prostej lub pomachamy z uśmiechem ;p gdzie ten zdrowy dystans do humoru....

Tweed [2021-06-16 23:01:24]


Panowie już mi wybito z głowy przełożenia 4.44 oraz 4.11 , zostajemy z atlasem na 3.... ,
Zacząłem poszukiwać części i znalazłem fajny wkład który pasuje do tego mojego mostu cortina atlas mk3 ,

https://www.retroford.co.uk/product/blackline-atlas-16-spline-helical-lsd-hlf012-16/

A wczytując się w nowinki techniczne najnowszą opcją która ponoć wygrywa ekonomia oraz jazdą podróżniczą z opcją 3.44 jest najnowsze 3.31 ale nie wiem czy ten wałek i atak jest kompatybilny bo jedni piszą że na atlasy to wszystko pasuje a u innych że nie pasuje...
Będę do nich pisał o wzmocnione półosie to pewnie mi coś powiedzą ale Wasza wiedza tez jest bezcenna.

https://www.retroford.co.uk/product/3-31-english-crown-wheel-and-pinion-cwp-3-3/

I tu pytanie z przyszłością czy zakładać taki super ekonomiczny 3.31 czy zostawić sobie trochę fanu i wstawić 3.75 atlasowe czy zostawić to magiczne 3.44 ale przypominam że zapinam do środka ten wkład wyżej , dzięki za wszystkie porady
P.s. zakładać i kalibrować będzie profesjonalny zakład

Tweed [2021-06-28 21:34:04]


Tylko siem pochwale ;) że...
Dziś auto przeszło noworoczny przegląd zawieszenie po 63-65 punktów więc chyba nieźle , wczoraj butla z homologacją podbita na kolejne 10 lat ;p
Oraz że auto od września w moich rękach zrobiło 6700km bez żadnej niespodzianki , daje tyle radochy że aż się można rozmarzyć ile by było jakby było nowiuśkie z fabryki... :D
Tak mi się dobrze jeździ że troche mam do siebie żal o to narwanie co do tuningu mostu itp ale... Wiedza i części zostaną.
Miłego Dnia :D

Tweed [2021-07-06 12:30:45]


P.s. porysowałem jak debil cała karoserie glinką i teraz to naprawde albo polerka albo malowanie...

Tweed [2021-07-06 12:32:54]


Jeśli porysowałeś glinką to faktycznie robiłeś to bardzo na odwal się. A może po prostu odkryłeś stare rysy? ;)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2021-07-06 21:26:39]


ach te zakupy ;D szukałem czegoś oryginalnego bo te skrzydełka 1.3 działają depresyjnie...
i mam , nowe a w tle pomysł żeby może kiedyś idąc tym tropem zasadzić na dziobie prawdziwe 3.0 V6 essexa , ale to kiedyś...
tyle że czy prawilny essex to ten z tamtych lat czy też nowsze roczniki do 97 się liczą i czy kanadyjski essex nie będzie wyśmiewanym gorszym kolegą zza morza ??
p.s. ten pomysł to czysta fantazja , ale może kiedyś...

Tweed [2021-07-09 14:37:07]


chyba każdy lubi pofantazjować, ale Ty jesteś w tym mistrzem

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-07-25 20:58:31]


Wiesz Rozjechany trzeba rozpuszczać fantazje a ja sobie spełniam czas wolniej czasem szybciej ;)
Im więcej czytam po forach YT i używam auta to mi widzę że jest zbędne zmienianie silnika bo to pinto jest mega wypasione i proste i ekonomiczne , nie wszystkie fantazje są logiczne.... ;P

Tweed [2021-07-25 23:06:11]


Jak tam widoki w Tatrach ;)?
Machałem zza kierownicy (czarne Clio), pozdrawiam również z tego miejsca.

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-08-09 11:18:26]


Ranyyy :) jak miło , no leciało się trasa bogata bo aż 800km w 4 dni , google rzuciło nas jakimś skrótem przez górskie wsie i ranyy dosłownie czuliśmy się jak w jakims odcinku specjalnym wrc z mercem amg z austrii który chyba zgubił razem z nami :D mijanki na milimetry lusterka...
Moje max umiejętności to 130kmh i reszta wariatów może mnie wyprzedzać ;p

Tweed [2021-08-09 21:17:40]


I dorzucamy kolejne graty do założenia , boczki jak boczki brak lewego ale kiedyś znajdę :) i obrotomierz zakładany na kierownice :D boże daj kase na pełny remont....

Tweed [2021-08-25 17:04:15]


Boczki z olx'a

Morales [2021-08-25 17:24:34]


I siadło 60000 tyś... dorastam Panowie , coraz bardziej kocham to auto :D
Jedyne co mi przeszkadza to dzwięk silnika , a tak gitara gra i długie trasy to relaks oraz przygoda sama w sobie ;)

Tweed [2021-09-26 21:30:17]


W tym roku przejechałem już 9100km i wykres z hamowni z dziś , jakies rady opinie co do silnika da się odzyskać te 20 koni?

Tweed [2021-10-07 10:42:18]


Moc zmierzona na kołach a to co na silniku to dwie różne rzeczy. 20 koni zginęło na skrzyni wale i moście.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-10-07 10:53:30]


Tak poczytałem już i chyba te 17konstraty to bardzo mało.

Tweed [2021-10-07 11:10:40]


Na wykresie jest zapisane "moc na silniku" więc masz stratę na silniku a nie na kołach... Na kołach pewnie masz jakieś 65 koni :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-10-07 11:49:15]


Wściekłe 65 koni!

Morales [2021-10-07 11:55:12]


niedowiarki!!! ta fura mając kapcie 235 z tyłu zamiatała na rondach jak szalona :)))

Janina [2021-10-07 12:17:17]


słowem klucz w Twojej wypowiedzi jest słowo "kapcie" :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-10-07 12:42:28]


markowe mięsiste obuwie :)

Janina [2021-10-07 13:24:45]


Czyli jak mam teraz ten most 3.89 a mam na wiosne wrzucić wyremontowane 3.44 to jeszcze strace na koła ,wiec wypada zrobić lekko tunning silnika z remontem żeby mieć te stabilne 105/120koni na kołach i wtedy będzie już dobrze ? Narazie stosuje wasza rade jeździć obserwować. :D

Tweed [2021-10-07 13:44:21]


Przełożenie mostu nie dodaje ani nie odbiera mocy.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-10-07 14:20:38]


No no to już rozumie dlaczego ten taunus nie odstaje od 300 konnych mustangów i zamiata na 3 biegu :-D, tu chyba by się przydała wizyta u specjalisty faktyczne ;-)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-10-07 20:41:54]


Będzie szybszy ale nie będzie już tak łatwo palił gumy.

Kilgore [2021-10-07 21:21:43]


To pierwsze serwisy w tym roku :
- osadzone nowe sprężyny pod v6
- nowe amorki z granady
- sworznie wahacza przejrzany przedni zawias

Auto chwilowo wysoko stoi , ma to z czasem opaść jest jak jeep :)
Przestało tak bujać na zakrętach , nie ściaga przy chowaniu oraz noe buja tak bardzo przy chamowaniu
Lepiej wybiera dziury , i po przejrzeniu w przednim zawiasie sa juz wszedzie poliurany

Do wymiany w wakacje drążki kierownicze bo lecą , oraz najgorsze ktoś przekręcił gwinty w podłużnicy zawieszenia tam gdzie trzyma przedni stabilizator śróbki kręcą się w gwintach trzeba wycinać kawałek ściany żeby tam się dostać , bardzo nie lata ale przy masie auta napewno jest to problem.

- konieczna wymiana szpilek na dłuższe pod alu ,
Zaciski dwutłoczkowe tył i trójnik z tyłu na mościez 18mm stabem , do rze to wszystko trzyma auto staje w miejscu.

Kolejne update soon a zebrało sie troche :)

Podpytam czy przy z tyłu bo wpada most atlas za 3 tyg to za jednym zamachem wymienić też sprężyny i amorki na mocniejsze ale jakie ?? Też z wersji v6 to się rozróżnia że ohc to wszedzie sprężyny r4 a jak zmieniamy na v6 to wszedzie sprężyny i amorki od v6 ??

Tweed [2022-05-27 11:10:11]


Tweed [2022-05-27 11:12:55]


Auto chwilowo wysoko stoi , ma to z czasem opaść jest jak jeep :)

nie opadnie. no chyba, że wyleją Ci się amorki, albo pęknie sprężyna.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-05-27 11:19:54]


"najgorsze ktoś przekręcił gwinty w podłużnicy zawieszenia tam gdzie trzyma przedni stabilizator śróbki kręcą się w gwintach trzeba wycinać kawałek ściany żeby tam się dostać"

Kto nagadał Ci bzdur, że trzeba wycinać cokolwiek?? Wstawia się helicoile, albo gwintujesz na m10 i z głowy.

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2022-05-27 17:56:15]


Może igła wpadła do cylindra.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-05-27 18:45:48]


Z tym zawiasem to nie wiem ale z czasem to na pewno Ci opadnie :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-05-27 20:25:00]


Tak mnie naszło dziś , z Ogromną radością że cieszę się jak głupi że Was Wszystkich poznałem i dostałem możliwość poznania i jazdy tym fantastycznym wozem :D
Znam wszystkie opinie o Taunusach itp ale słońce , goracy asfalt ostry rock a'la Kiss czy "cuś" bryle na ryju , szyby w dół radio max i to jest jedna z największych przyjemności w życiu :D

Tweed [2022-07-06 15:11:42]


A Ty to 2.8 to już jakieś kupiłeś, czy dalej tylko w teorii?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-06 15:45:52]


Mam juz dwa jedno normalne drugie ze scorpio , ogólnie cały zestaw małego technika , ale to była najprostrza część , teraz to złozyć w całość , spiać z autem , zhomologować itp jeszcze trochę czasu minie , narazie staram się ukręcić tylny most 3.89 :D
Trochę żałuje że jednak od razu nie wrzucilem tego torsena tylko pelny remont satelit itp i nowe zęby 3.44 z jakimiś teflonowymi powłokami bo teraz bym wrzucił 3.7 , na co mi duże prędkości jak ja i tak 95% jeżdżę max 120/130 ...
Przy wkładaniu silnika wyremnotujemy altlasa jeszcze raz 😎

Tweed [2022-07-06 15:59:47]


zhomologować powiadasz... trzymam kciuki! ;) pozytywny świr z Ciebie, tak trzymaj ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-06 16:10:52]


To ja się pochwale że auto zrobiło w 6 dni 1870km :D nic się nie urwało choć Góry Sowie i górskie serpentyny mrożą krew, aż dziw bierze że tam są odcinki miejscowych Oes'ów...
- dłuższa praktyka i jednak można prowadzić taunusa przy 120/130kmh i to w porywach z zimnym łokciem :D
- w aucie od wyjazdu nie działają zegary żadne i przekłamuje prędkościomierz co daje taki wynik że w sumie zegary nie są potrzebne tylko dobra znajomość i wyczucie auta na dzwięki i wibracje ;p
- ceny LPG na stacjach są szalone pod Kielcami 3.11 pod Wrockiem 3.91...

Tweed [2022-07-22 16:18:26]


I mnie 2.95 ;-) Tylko nie mam zadnego auta na LPG.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-07-22 16:39:06]


Ten post będzie lekko przydługi ale był wyczekiwany :D
Na wstępie chciałem podziękować wszystkim którzy wierzą w mój plan cupety choć jest "nieco zwariowany" , chyba nie będe wymieniał po xywach bo Dostaniecie ekskomunike za kontakty ze mna ;p
Dziś wreszcie wjechały do garażu konkretne graty , choć na most robiony praktycznie od podstaw u Chudera poczekamy do października bo wpadnie jednak LSD i kompletnie nowy wałek i korona 3.44 plus wszystkie łożyska , nowe duże bębny można wymieniać ale finalnie najbardziej dopasione wszystko co mogłem znaleźć , tył niestety nie znaleziono najgrubszego staba i po czasie to jednak mógłby być 3.7
Konkretnie do auta przez dwa lata bo wiadomo że jak się kupuje wersje L to dla tych co lubią wyzwania na co komu od razu GXL :))
Żeby nie przedłużać bo dziś od kolegi PL (swoją drogą bardzo dziękuje za przyjacielskie podjeście do klienta oraz Marcina K. dowiedziałem się kilku ważnych rzeczy na temat 2.8 których nigdzie wcześniej sie nie pojawiły mianowicie :
- posiadam pełne dwa silniki jeden stary normalny typ granada 2.8 , oraz ten ze scorpio z twardymi gniazdami , jaki z nich bedzie najlpeszy lub jak skręcić części bo dziś mierzylismy np wisko z pompą wody na dwa / trzy / cztery paski , duże i małe to różnica byla bardzo duża czy to się zmieści do taunusa z większą chłodnicą ????
- silnik ze scorpio jest wyraźnie cięższy a nadal to ma siąść na zawias taunusa ???
Podejrzewam że lepiej Was tu nie męczyć a Marcin sam złoży z tych puzzli finalną wersję

- lista posiadanych części :

- 2x silnik 2.8
- trójkąt oryginał 2.8
- gaźnik solex 38/38 po serwisię u Marcina to praktycznie nówka fabryczna
- łapy
- skrzynia n9 pod v6 , dowiedziałem się że je się rozróżnia pod 2.0 / 2.3/ 2.8 miały różne przełożenia...
- dzwon pod v6
- serwo najwieksze z granady
- pompka serwa 23 jak i 20 , sprawdzimy która będzie lepiej działać w praktyce
- boczki z wersji gxl
- listwy chrom z wnęk nadkoli
- listwy chrom tylnej klapy
- spojler GO Wing retro replika lekka 7kg na tylna klape
- wloty powietrza boczne z celiki przedlift 77
- obrotomierz na kołnierz kolumny kierowniczej
- chromowana galaneria foteli z uchwytami regulacyjnymi
- środkowa konsola pełna
- w drodze uchwyt HURST pod T-gripa
- brak chłodnicy v6 ostatnie do wykombinowania na koniec
- dwa wloty powietrza dubble scoop hood duster 71 oczekiwanie na przybycie ;)
- plus masa pierdulek

Także auto i inwestowane i codziennie jezdżone , we wrzesniu konserwacja podwozia oraz wspawanie środkowych podłużnic , oraz założenie wewnętrznych plastikowych nadkoli.

Dla Bobika już nie zdążylem ale mam wreszcie cały komplet sprzętu do założenia tylnych szybek z chrom ramka słupka B i chrom listwą wzdłóż rynienki dachowej.
Malowanie auta lekko się zmieni ale nadal będzie to głównie niebieski , oraz odnowione felgi z mustanga z czerwonym środkiem .

Plany konkretne , sam jak siadłem to się zaczołem zastanawiać czy to wykonalne , ale poprostu teraz już bez pośpiechu bo wszystko drożeje a ja muszę wszedzie wszystko wozić daleko.
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły które mogę wykorzystać np jakieś schematy założenia podtlenku azotu , jakiś słaby lvl coby nie nadwyrężał tych 135 koni ale dawał konkretny fun , mile widziame.
Wiecej jak tylko na jesieni auto wruci od Chudera wiosna czas zabawy :D
P.s. zima nigdy wiecej...

Tweed [2022-08-08 20:59:48]


Jest problem ze zdjęciami , w nowych tel sa teraz duze matryce i moje zdjęcia maja po 15/25 mb... A jest ich z 40...
Jutro wrzuce w gorszej rozdzielczości , nic dziwnego że się karta zapchała :D

Tweed [2022-08-08 21:18:57]


No... To czekamy na te efekty, tego nitro, malowania, felg i wszystkiego:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-08-08 21:26:53]


Nie wiem czy da się nitro do gaźnika założyć.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-08-08 23:42:40]


Sądzę, że łatwiej, niż turbosprężarkę ;-)

Marcin88 Dokładna lokalizacja na mapie [2022-08-09 02:33:37]


to i to do zrobienia, tylko po co...

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-08-09 09:54:13]


"(...)nie będe wymieniał po xywach bo Dostaniecie ekskomunike za kontakty ze mna(...)"
Chyba trochę przesadzasz ;)

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2022-08-09 09:58:21]