logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » mateush (proko) 3M - Ford Taunus TC I 4.0 V8 1973

mateush (proko) 3M - Ford Taunus TC I 4.0 V8 1973

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Taunus TC I 4.0 V8 1973
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2021-01-15 08:59:30

Podstrony

G0 TAUNS

Cóż, chyba wypada w końcu przedstawić auto, które w końcu od jakiegoś czasu jeździ, mimo, że cały czas znajduje nowe obszary które to chętnie modyfikuje.
Bazowo jest to 1.6 pinto XL z 74r.
Lista modów w tym aucie jest dość długa ale tak po krótce:

aktualnie w aucie serce siedzi z Lexusa sc400, czyli 4litrowe, 32 zaworowe V8 na seryjnym sterowniku, ze skrzynią manualną Getrag 260 z e34 (która niedługo ustąpi miejsca Borg Warnerowi T5 z Camaro 5.0V8)

Hamulce przednie to 4tloki Brembo z Alfy z tarczami z puga 406 w rozmiarze 305mm i większa na pewno nie wejdzie w 15cali :)
Jeśli chodzi o tylne hamulce to jest standardowy zestaw tarcz ze scorpio

Jeżeli chodzi o zawieszenie, to mamy przód przerobiony w znany i lubiany sposób czyli oprócz poliuretanów wszędzie gdzie być powinny to przerobiony górny wahacz i dodane wspomaganie również ze Scorpio z niższą sprężyną.


Ale jeżeli chodzi o tył no to mamy już sytuację ciekawszą myślę, z tego względu, że jest to belka ze Scorpio z wahaczami ze Sierry, na gwincie Gaz Shocks, most jest po regeneracji wraz ze szperą. Jest to o tyle ciekawe, że nie została przystosowana buda pod zawieszenie tylko zawieszenie pod oryginalną podłogę, ponieważ zależało mi na jak najmniejszej ingerencji w podwozie, oprócz kilku otworów reszta jest jak fabryka to wypuściła. Jak kiedyś coś mi strzeli do głowy to most montuje sztywny spowrotem i praktycznie śladu nie ma :)

Jakiś czas temu Taunus był bohaterem jednego z odcinków Garażu marzeń u Roberta na kanale autoholicy : https://youtu.be/w7FHGDKb-dQ

Komentarze

Najlepsze w tym aucie, co mnie najbardziej zachwyca, to schludność wykonania. Porządek pod maską jest super. Gratuluję!

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-15 09:02:00]


Pierwszy TC 1 Coupe, którym mi się naprawdę podoba, tak trzymać, gratuluje projektu :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-15 09:52:01]


Jest mega, szacunek za wykonanie i ilość włożonej pracy. Oraz dzięki za dobre rady!
Zdrówka!

Zajo [2021-01-15 09:56:37]


Podoba mi się jakość wykonania tego projektu, nie ma się czego czepić

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-15 09:59:01]


Marcin już wszystko napisał i zgadzam się z nim w całej rozciągłości. Bardzo mi się to auto podoba.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-15 10:06:27]


Dzięki panowie :) nie ma dnia żebym nie myślał o tym co tu jeszcze zrobić albo przerobić :) staram się aby było to zrobione na odpowiednim poziomie, bo kocham ten samochód i daje mi największą frajdę z jazdy.

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-15 11:34:36]


Świetny wóz! A sedan jeszcze jest?

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-15 11:58:18]


jest zajebisty!

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-15 12:00:29]


co to za opony ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-15 12:03:06]


@ rozjechany, federal 595rs-pro

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-15 12:06:47]


MANTA LEPSZA!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-15 12:09:50]


Szkoda że nie kombi :)

Janina [2021-01-15 12:16:52]


Dred ma racje. Jakos nigdy nie przepadalem za dziobem w coupe ;)

szeski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-15 12:20:47]


Dokładnie jak Grzechu napisał, moim zdaniem zajebiste opony w stosunku do ceny, i mają wersję z ochroną rantu, ale jak to bywa z takimi oponami dość szybko znikają.

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-15 12:27:54]


Ja kiedyś oszalałem na punkcie dzioba coupé ale przeszło mi jak go sobie sprawiłem a to dzięki tym fantastycznym rozwiązaniom zastosowanym w układzie jezdnym. Znam dwa dzioby które łamią ten stereotyp, pierwszy to Zoggonowy a drugi to ten.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-15 13:08:16]


No trzeba go kochać ;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-15 16:08:56]


Dred... Proszę. Bądź wyrozumiały. To świetny ford.

A poważnie mówiąc- kawał roboty. Podziwiam, tuning na poziomie.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-15 16:41:05]


Fajnie, tak trzymaj. Znalazły się te zaginione konie?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-15 17:30:36]


Dzięki, nie wiem czy dokładnie wszystkie konie wróciły bo nie hamowałem go ponownie po kilku małych modyfikacjach ale jest na pewno wyraźna poprawa reakcji na gaz :)

Teraz na tapecie :)

Teraz na tapecie :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-15 21:56:01]


Ja dałbym bardziej w prawy górny róg , znaczy w prawo i do góry ... a nie laptop krzywo stał , taki błąd paradoksu czy paranoi czy jakoś tak :)
Świetny wóz , jest naprawdę dobrze zrobiony , widziałem na własne oczy .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-15 21:59:25]


Świetny samochód. Trzymaj tak dalej!

MetfaN [2021-01-16 06:56:02]


Gratuluję ładnego samochodu i skali zaangażowania. :)
Jeżeli można zapytać - jak sprawuje się tylne zawieszenie podczas szybszej jazdy w zakrętach w porównaniu do oryginalnego mostu? Czy masz regulację zbieżności?

KR54321 [2021-01-16 09:00:11]


Piękna maszyna. Projekt na poziomie.

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-16 09:01:26]


Regulacja i gwint zostały założone w zeszłym tyg, więc nie było możliwościa przetestowania tak na prawdę, zrobi się pogoda to będą testy

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-16 10:25:58]


Słuchajcie ale nie bijcie :) , mam tą cupete od września przejechałem prawie równe 1000km z tym dziwnie założonym silnikiem 2.0 ohc i dla mnie auto prowadzi się super fakt że mi zabroniono palić gumę i wchodzić ostro w zakręt , moje doświadczeniwe kontra Wasze to zerowealena co wszyscy tak narzekają z tym tylnym mostem i zawieszeniem ??

Tweed [2021-01-16 10:41:27]


Skoro przesiadłeś się z Trabanta na Taunusa to faktycznie może wszystko być ok :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-16 11:18:30]


Innymi słowy wyrażając opinię Proko, sztywny most (nawet na spiralach jak w TC) wymaga od drajwera znacznie więcej wyczucia niż niemal-wszystko-wybaczające niezależne (albo zupełnie-wszystko-wybaczające wielowahaczowe) zawieszenia współczesnych BMW i Mercedesów. Co nie znaczy, że autem ze sztywnym mostem (nawet na piórach, jak Capri, Lotus Cortina czy 125p/Polonez) nie da się jeździć szybko. Tylko potrzebne jest jakieś 1.5 mln km doświadczenia :) Nikomu nieznany Jacek Lisicki przejechał w 1989 Karową na Barbórce Poldkiem 2000 tylko o 2s gorzej od wicemistrza Europy Bublewicza w Mazdzie 323 4WD Turbo.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-16 11:40:36]


Pierwsze co najmniej 8 lat Taunusem przejeździłem ze sztywnym mostem, połowę tego czasu z zaspawanym dyferencjałem co mi zupełnie nie przeszkadzało, no może oprócz cofania zimą, wtedy to się dopiero magia działa ;) na niezależne zawieszenie zostałem tak na prawdę namówiony :)spaw chciałem zamienić jednak na szpere, ale wtedy oryginał most najlepiej 3.44, do tego szpera i wymiana łożysk plus ustawienie więc koszty też nie małe. zawieszeniem od Scorpio ale bez gwintu i zbieżności przejechałem jakieś 6 tys km i jest na pewno łatwiej jeździć

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-16 12:02:24]


Poza tym nie bez powodu oryginalne mocowania zostały na miejscu :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-16 12:04:50]


U mnie jedynie szkoda że zostawiono niedokończony projekt tego silnika 2.0 i przekrzywionym wałem i miska i no cóż z zabawy nici , już bym wolał podstawowe 1.3 i pedał w podłoge na 55hp ;p

Tweed [2021-01-16 12:55:20]


Wracajac do auta piękny model :)

Tweed [2021-01-16 13:02:47]


Ten silnik to wygląda jak by tam już fabrycznie był. Zajebiscie to wszystko wygląda.
Musze pomyśleć o takim v8 do granady 😊

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-16 13:56:22]


Dziękuję za odpowiedź.
Do jazdy na co dzień nie planuję używać Taunusa, dlatego pytałem raczej o wrażenia z jazdy "zabawowej". ;)

Przyglądałem mu się z przyjemnością na Pucharze, widać tą miłość. :D

KR54321 [2021-01-16 14:17:17]


Fajne autko!
Mam pytanie natury technicznej... Silnik 1uz-fe jest kompem podobno mocno przywiązany do swojej automatycznej skrzyni biegów. Jak rozwiązałeś ten problem? Czy komp jest jakiś StandAlone? Czy udało się to jakoś doprowadzić do użytku na stockowym kompie po jakiejś implementacji elektroniczej, czy po prostu odciąłeś wiązkę od skrzyni, a komp i tak silnikiem jakoś steruje?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-16 16:01:57]


Barto do essiego i tak nie zmiescisz 😉

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-16 16:12:13]


sooooo??? ja nie zmieszszszsze???

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-16 17:35:19]


Oryginalny komputer jest, odłączony od automatu i tyle, wyrzuca błąd czujnika prędkości ale to też się kiedyś ogarnie. A czy się zmieści od essiego? Do miaty, ae86 i garbusa wchodzi więc i do escorta wejść powinien. To jest na prawdę lekki i kompaktowy silnik jak na v8 na podwójnych walkach :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-16 20:01:16]


leetvoos, to wchodzi do essiego bez mieszczenia :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-18 09:22:05]


Hahaha nieźle. W lexie pod maską wygląda ciut obszerniej 😀

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-18 21:47:42]


To 1UZ-FE jest całkiem fajne, kiedyś mi po głowie bardzo chodziło wsadzenie tego do Caprika. No ale plany się zmieniają i od 2 lat nie mogę nawet 2.9 na 4.0 wymienić, choć prawie P'N'P na MT75 w Capri siada. Tak więc tym bardziej kibicuję. A kiedyś pamiętam ktoś Capri MK1 na 1/4 z takim piecem szalał (uturbionym) - potwór, to co.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-18 23:10:37]


https://www.whichcar.com.au/features/1970-ford-capri-streeter-twin-turbo-lexus-v8

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-01-18 23:17:47]


No samochód marzenie na pewno dla nie jednego fordziarza szczególnie w takim zestawieniu,
Na żywo robi mega wrażenie, a jak foty oglądam to aż mi wstyd że w swojego tyle serca nie włożyłem.
Pozdro.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-21 14:27:46]


Co jak co ale Ty na pewno serca włożyłeś w swoje auta wiele wiecej :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-21 16:43:02]


No dobra ale kasy to zainwestowałeś naprawdę dużo nie ma co, a u mnie to większość to regenerowana i to tak sobie.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2021-01-21 20:23:50]


Taki mały update

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-30 12:03:15]


A no i od razu wyprzedzam pytania dlaczego tak wygląda dolne mocowanie, ano dlatego, że w podłodze nie chciałem wiercić i spawać wieżyczek, tylko jedynie jest przykręcone mocowanie górne do fabrycznego miejsca odboju. Jest to niestety dość nisko ale przynajmniej łatwo się reguluje ;)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-04-30 12:08:14]


ale te mocowanie może być za słabe bo tam te nakrętki nie mają od środka wzmocnień o ile pamiętam i z czasem ta podłużnica może popękać, ale pewnie czas pokarze

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie [2021-05-11 23:16:55]


Co ty tę budę tak oszczędzasz. Ja rozumiem karoseria... ale podłogi też szkoda ;> ? Ja tam bym spawał, wiercił i gwintował jak leci ;p

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2021-05-11 23:21:21]


Jest od góry zrobiona gruba blacha jako podkładka, na tyle duża na ile było to możliwe, i przykręcone na 4 śruby, będę jeździć i obserwować, jak na razie jeździ się wyśmienicie :)

Co do oszczędzania budy to po prostu jest w dziewiczym stanie jak na dziobaka który niedługo będzie miał 50 lat, więc po prostu mi szkoda, aczkolwiek nie wykluczam, że w sytuacji kiedy będzie się coś dziać z podłużnicami złego, będzie przerobione na wieżyczki. Jak na razie nadal mam możliwość wyjecia całego zawiasu i wstawienie oryginału praktycznie bez śladu :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-05-12 06:52:02]


A śpiących policjantów da radę przejechać? Dość nisko zawias siedzi...

fluxTMC Dokładna lokalizacja na mapie [2021-05-12 08:00:37]


Nie ma żadnego problemu z policjantami, jedynie muszę uważać cofając na chodnik, a tak jest luz

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2021-05-12 21:43:39]


Powiem Ci ze te 15stki bardzo dobrze wyglądają w tej budzie :)

Zajo [2021-05-12 22:03:40]


Ostatnio pojechałem dziobakiem do Jarocina na szkolenie, jakieś 400km w jedną stronę, jadąc na trasie do 130km/h (więcej nie mogłem bo wibracje mam, prawdopodobnie na wale) i okazało się, że spalanie wyszło niecałe 10l/100km. Przy 4litrowej v8ce to myślę, że nie najgorszy wynik :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-06-01 10:34:29]


Tak będzie , mi 5.7 na gaźniku potrafił zejść na trasie blisko 10 , a 3.5 V8 to przy mieszanej jeździe zejdzie poniżej 10, nowym gaźniku , bo na starych to 18 było hehe

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-06-01 11:55:03]


V8 nie takie straszne w spalaniu, mi V8 z turbo wychodzi 15 nie przekraczając 200.

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-06-01 18:15:55]


Nowoczesne v8 nie jest złe jak widać. Mi obecnie szeroka granada 2.3 pali 15-17l lpg.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-06-01 21:01:31]


Pająk duże spalanie może być dlatego że silnik słaby stosunku do karoserii. Mi boa w Granadzie znacznie mniej palił niż kolonia. A taki V8 to już nie ma obciążenia z tak lekka karoserią jak Taunus czy Granada.

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-06-01 21:23:27]


czekam aż tweed się wypowie :)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2023-06-01 21:47:42]


Coś z prawdy w tym jest - 43 lata temu miałem Audi 80 B1 (wiem, wstyd!) najpierw z silnikiem 1.5/85PS na progresywnym dwuprzelotowym gaźniku. Robiło setkę w 11s z groszami i paliło niecałe 9 litrów. Ale po tym jak mi w bagażniku zaparkowało BMW sprzedałem te 4 zera i kupiłem... B1 poliftowe - 1.6/75PS na jednoprzelocie. Miało do setki 13s i paliło dychę. Gdy korby przybrały fioletowoniebieskie barwy w wyniku współpracy z Selektolem, to wymieniłem na 1.3/60PS, też na jednoprzelocie. Setkę robił w 17s a palił 11. A więc mniejszy litraż i mniejsza moc zamiast oszczędności dały przepał, a porównanie 1.5 z 1.6 wskazuje na zalety dwuprzelotu w porównaniu z jednoprzelotem.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-06-01 22:00:54]


Oczywiście macie rację, ale też pamiętam jak dziś że granada 2.0 paliła mi 11lpg tylko że miała jakieś szytki 185/14 a teraz to ma 255/15. Tak czy siak, Proko bardzo fajny wynik przy takich parametrach silnika.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-06-01 22:13:55]


Może piec 2.0 był zdrowszy , jak piec paliwo pcha do komory korbowej to spalanie rośnie a moc maleje niestety , też miałem 2.0 które bokiem szło a przy okazji jeździłem 2.8 które kołem nie obrucilo...

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-06-02 01:21:14]


Capri mk1 4,6 V8, w trasie 8 (a nawet poniżej mi wychodziło jak jechałem ze Szczecina, ale to może błąd pomiaru), na miejscu 10-11

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-06-02 12:42:52]


Całkiem możliwe - dużo zależy od przełożeń :) Mustang 5.0 (1550kg, manual) potrafi do 8 litrów w trasie spokojnie zejść (nie przekraczając 100 kmh)

Most 3.08

Po mieście nie potrafi 2x tyle utrzymać :P bardziej 20

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-06-03 11:50:23]


Mike no w te 8 to nie uwierzę, ale ok 10 w trasie przy <100 tak. Przy jeździe miejskiej spokojnie 20+.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-06-03 11:56:23]


Jeśli chodzi o max to mój rekord to 12l na 6km tym samym autem które na trasie potrafi zejść blisko 10l/100km silnik 5.7 na gaźniku , a przy okazji to gazu też zejdzie do 11/100 :⁠-⁠D

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-06-03 14:54:55]


Ja miałem mustanga 5.0 6 biegów w manualu i przy równej jeździe po trasie 130km/h palił 9,6

Morales [2023-06-03 15:43:44]


jakie roczniki tych mustangów?

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2023-06-03 15:47:41]


Jezu , volvo 3l r6 automat , jak zejdzie w trasie przy dziatkowaniu poniżej 12l lpg
to na parkingu klękam i cmokam w rurę :)
Faktem jest że kloc ciężki i aerodynamika niczym skrzynka na ogórki :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-06-03 16:10:25]


Właśnie o to samo miałem zapytać - Perana ma Explorera Adrenalin V8 4.6 z 2010 (Cx bliższy szafie ubraniowej niż Mustangowi) i przy 100 (1600 rpm) w trasie spokojnie mieści się w 10. Ale w mieście (masa własna 2250) to czasem i 20 bywa mało.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-06-03 16:11:08]


Bo jak Chołek mówił najwięcej paliwa tracimy na hamowaniu ..... bo potem trzeba się rozpędzić

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-06-03 16:13:29]


Racja Alwax, dodam że i na klockach także się traci , a przy odpowiedniej jeździe klocki na 100 tyś km wystarczą, a ile paliwa się zaoszczędzi to nawet trudno policzyć...

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2023-06-03 22:11:12]