logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Nagrzany do czerwoności kolektor - czy to normalne?

Nagrzany do czerwoności kolektor - czy to normalne?

Czy to normalne, że kolektor wydechowy grzeje się do czerwoności?
Bo coś jest chyba nie tak.

Fakt, katowałem pinciaka pod góre jakieś 10 minut na trzecim biegu i 4000 do 4500 obrotów, prędkość coś koło 100km/h(pedał gazu do dechy).

Wisko sprawne, temperatura jeszcze w normie, zapłon też dobrze ustawiony, a paliwo benzyna.
Silnik 2,0 Pinto na weberze DGAV, może przyczyną jest kolektor bo jest z 1,6 (pojedyńczy), a baranek dopiero się przygotowuje.



AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-24 22:42:55 /


A jak wygladał kolektor Boba po paleniu laka pod BGC? Czerwoniutki :)

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-24 22:56:52 /


normalka :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-24 22:58:46 /


czerwony to znaczy że ledwie ciepły :)) widziałemjasno świecący kolektor wydechowy po paleniu gum przez obiego :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-24 23:12:38 /


Ale to w tym nowym V8 Obiego, co to koło wygódki niedawno jeszcze polegiwał? ;)

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-24 23:14:37 /


Czyli pod baranka muszę coś pomyśleć o osłonie termicznej nad rurami kolektora, bo może stopić wąż od pompy wody do nagrzewnicy.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-25 00:05:03 /


kup sobie bandaże termoodporne jesli masz kolektor rurowy albo blaszaną osłone jeśli masz standartowy odlew

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-25 00:54:26 /


jak masz wisko, to nic ci nie grozi do momentu wyłączenia silnika. Wentylator nawet luźno biegnący robi spory wiatr pod maską. Ale tylko oszołom wyłącza silnik od razu po takim katingu (i nie chodzi tu o uturbione silniki).

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-25 09:30:34 /


Temat stary ale go trochę odgzrebie. Mam kenta 1600 na baranie Ashleya, poziome Solexy ADDHE. Wczoraj skoczyłem na A4 wokół Krakowa żeby silniczek docierać. Stała prędkość 80-90 km/h jakieś 2500 obr/min jak sie zatrymałem zgasiłem bestie otworzyłem amske kontrolnie to też kolektor spod bandaży dawał czerwoną poświatę. Martwi mnie to, że jechałem delikatnie jak to na docieraniu a on się tak zgrzał.

Czy to normalne czy coś powalone z ustawieniami??? Paliwa dostaje sporo bo az się przylewa jak sie depnie, temp. poniżej połowy generalnie wskaźniki nie pokazywały nic niepokojącego.

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-12 13:43:54 /


dopala paliwo w wydechu, to źle na dotarciu - paliwo zmywa olej ze ścianek cylindrów, rowków, pierścieni i rozcieńcza olej. Wyreguluj nieco dokładniej.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-12 14:01:26 /


albo od razu gaz ;)

Mysza liil (EM) / 2009-09-12 14:35:03 /


CZyli co ten czerwony kolektor to paliwo dopalające się w wydechu ???

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-12 14:41:50 /


Tak. Normalnie może się nagrzać na ssaniu, na normalnej mieszance bez pałowania nie powinien.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-12 14:55:34 /


W sumie czasem sie zdarza ze po zgaszeniu marchewe puści :) W tygodniu wrzucam go na sonde lambdę i wtedy zobaczymy :)

Qba1983 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-09-12 15:04:09 /


podłączę się tutaj, coby wątków nie mnożyć...

Owijka/bandaż na wydech - cuś mi się obiło o uszy, że się go "na mokro" zakłada - czy faktycznie jest tak? Czyli namaczam bandaż i na mokro owijam, czy owijam i namaczam, żeby się "zbiegł/ściągnął"?

Czy 10m na "barana" 4/2/1 do pinto wystarczy?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-10 19:17:31 /


napisz do Fuszixa, niedawno robił

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-10 19:22:12 /


10 metrow starczy lajtowo...czy na mokro tez to slyszalem ale ja owijalem normalnie, mocno sciagniesz to bedzie ok,

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-10 19:44:57 /


Tak jak Proko pisze - 10m na pinciakowy baran styknie akurat, bez namaczania itd (planowałem namaczać, ale jak się zabrałem za owijanie, to zapomniałem, a i tak wyszło OK).
Jeśli jeszcze nie kupiłeś - weź od typa z alledrogo "White-Line", kupowałem u niego, gość w porządku i taśma też git w rozsądnej cenie. Bierz białą albo brązową - grafitowa brudzi i nie spełnia swojej funkcji.

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-10 21:16:25 /


mam 10m białej...
A od strony krawieckiej...: czy pleciemy do łączenia 2 rur w jedną i przycinamy taśmę, a na ostatniej rurce jedziemy "chwytając" poprzednie końcówki? Czy jest jakiś inny "magiczny" sposób?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-10 21:37:16 /


ja tam przyciełem, nie zdziw sie jak bedzie sie wypalal to bedzie mega smierdzialo i duzo dymu :P no i nie bedzie juz taki do konca ladny biały :P

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-10 22:09:02 /


Nie wiem jaka jest metoda wg prawideł owijania kolektorów rurowych, ale mój sposób okazał się dość efektywny - podzieliłem całą taśmę na 6 m/w równych kawałków - na każdy kawałek rurki po jednym. Owijałem po kolei dodatkowo używając do przytrzymania i dociśnięcia taśmy cienkiego drucika miedzianego (w sumie zeszło około 15m pojedynczych żył wyciągniętych z kabla alarmowego i odizolowanych). Mimo przejechania i na pewno dobrego wygrzania druciki się trzymają, tylko zmieniły kolor - elegancko dociskają taśmę do rur. Oczywiście dla pewności w newralgicznych miejscach, na zakończeniach poszczególnych odcinków taśmy dodatkowo założone zostały opaski zaciskowe (takie zwykłe, skręcane do węży, nie jakieś stalowe odpowiedniki trututek). Powodzenia :)

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-01-10 22:10:22 /