logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Cisnienie oleju

Cisnienie oleju

Mam silnik 2.3v i czasami (najczesciej po szybszej jezdzie na trasie) na wskazniku cisnienia oleju wskazowka spada do polowy czerwonego pola. Czy przyczyna moze byc nieodpowiedni olej?? Bo z tego co mi wiadomo to panewki na wale byly wymieniane(co prawda bez szlifu walu). Czy czeka mnie teraz zrobienie szlifu? A moze to ma cos wspolnego takze z panewkami na walku rozrzadu? Dodam jeszcze, ze po odpaleniu calkiem zimnego silnika przez kilka minut wskazowka takze zachodzi na czerwone pole(na wolnych obrotach oczywiscie)- pozniej sie troche podnosi. I jeszcze jedno wskaznik jest od rzedowki- moze to ma jakis zwiazek?

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-03-16 01:52:26 /


Szlif wału- to to czego ci potrzeba...to że powierzchnia wału była bez zarysowań to nie znak że nie trzeba robić szlifu.Najkrócej:przekrój mocowania panewek na twoim wale korbowym nie miał przekroju koła tylko owalu.Tak, na panewkach wału rozrządu też możesz poszukać straconego ciśnienia.Możesz rozebrać pompę oleju i utwardzić zaworek poprzez dodanie kilku podkładek pod sprężynkę,ale na dłuższą metę nie jest to dobre rozwiązanie...pozdro

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-03-16 18:32:44 /


Przyczyn może być wiele...choćby taki durny zawieszony zaworek regulacji ciśn. oleju w pompie. Jeśli masz za luźne panewki to będą stukać (szczególnie korbowe), a jeśli cisza to być może, że sama pompa/zaworek lub gdzieś nieszczelność, a i olej może być zbyt małej lepkości (np. baaaardzo stary).
Zanim coś rozbierzesz sprawdź ciśn. innym czujnikiem (może przypadkiem masz uszkodzony) inaczej czeka Cię kupa roboty :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-17 07:26:02 /


Jeszcze lubi sie obciac szesciokat ktory napedza pompe oleju od aparatu zaplonowego. A wtedy raz jest cisnienie, raz nie ma...

Mysza liil (EM) / 2003-03-17 17:23:53 /


mam pytanie wlasnie co do cisnienia oleju
mianowicie a grani (2.8i) zegar cisnienia na biegu jałowym pokazuje 1/4 a od ok 1500-1800obr pokazuje 1/2 na zegarze...czy to jest ok?
silnik chodzi super wszystko jest ok...co moze byc przyczyna tego czy tak powinno prawidlowo pokazywac czy inaczej?
...chyba palio mi mowil ze moze mam zapchany wezyk do zegara...czy tez tak moze byc i pokazuje za malo?
i jaki jest inny sposob sprawdzenia cisnienia oleju z silniku?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-04 18:18:08 /


zakrzak! jesli te wartosci cisnienia sa na rozgrzanym oleju, to przed tym Twoim silniczkiem jeszcze dziesiatki tysiecy kilometrow... :-) Takze bez obaw, dopoki na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku wskazowka cisnienia nie tyka czerwonego pola, mozna smialo smigac :-)

Mysza liil (EM) / 2004-04-04 19:52:26 /


tak ....w ten sposob pokazuje na rozgrzanym silniku......a na zimnym przy wolnych obr. jest ok 1/2

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-04 21:57:32 /


polecam lekuture i specyfikację techniczną...

http://www.capri.pl/garage/engine-2800-v6.php

a tu fragment o ciśnieniu oleju


Ciśnienie oleju w temperaturze > 80 °C
@ 750 obr/min: 1.0 kg/cm2
@ 2000 obr/min: 2.8 kg/cm2

tak więc masz trak jak to przewiduje fabryka..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-04 22:41:29 /


..wynika ze chyba martwie sie na zapas...ale dzieki:)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-04 22:43:37 /