logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Mit do obalenia? Czy bezwzględa prawda?

Mit do obalenia? Czy bezwzględa prawda?

Ogolnie rzecz biorąć. Skrzynia 4-biegowa spala dużo wiecej (np silnik 2.0, 2.3, 2.8), niż 5-biegowa, przy czym także, slinik będzie miał nieco krótszy żywot itd...

Prawda to czy mit?

Mamba / 2009-01-02 13:12:37 /


Skrzynia nie spali nic, tylko silnik.

Teoria naciągana - wg mnie mit.

Choć można wziąć pod uwagę, że silnik przy większych prędkościach będzie jeździł na skrzyni 4 na większych obrotach niż na skrzyni 5 biegowej.

Ale i tak myślę, że tym akurat to się nie ma co przejmować.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-02 13:21:01 /


Na trasie, lub przy prędkościach powyżej 100, 110 km/h skrzynia piątka jest potrzebna. Do jazdy po mieście? Zależy, ale nie jest niezbędna, bo i tak więcej się jeździ na biegach 1-3 :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-02 13:25:05 /


Nie ma takiej bezpośredniej zależności, jeśli przy określonej prędkości silnik autka ze skrzynią pięciobiegową będzi miał takie same obroty jak silnika autka ze skrzynią czterobiegową to w bardzo dużym uproszczeniu przy tych samych innych warunkach będą zużywać się tak samo i zużywać tyle samo paliwa.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-02 13:47:20 /


Tak podają Niemcy w przypadku Passata mrówkojada:)
Nie Ford ale lata podobne.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-02 14:09:22 /


Hm. A czy 4-biegowa, wymusza jazdę na wysokich obrotach?

Mamba / 2009-01-02 14:24:48 /


Kierowca wymusza. Czy ty Mamba wiesz w ogóle czym się różni skrzynia 4 od piątki?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-02 14:27:55 /


i prawda i mit. Jeżeli weźmiesz IV-kę typ 5 ( http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-5 ) i V-kę typ 9 ( http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-9 ), to w mieście na 9 wyjdzie ci gorzej. 9 ma olbrzymią dziurę między I i II (na I szybko wchodzi na obroty prawie nie przyspieszając, a II zaczynasz z tragicznie niskich obrotów), a 5 ma z kolei bardzo długą I i idealne przejście między I a II. Tyle że 5 brakuje w trasie nadbiegu. Gdyby go miała byłaby skrzynią idealną.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-02 14:31:59 /


A moze ktoś wspomni o przekładni głównej? Hm?

Mysza liil (EM) / 2009-01-02 15:15:48 /


A o rozmiarze opon? Mysza, to nie ten poziom chyba.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-02 15:17:37 /


podobno niemycie auta zmniejsza zuzycie paliwa ;)

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-02 19:12:14 /


zwiększa :) im więcej błota tym cięższy, a co za tym idzie większa masa do napędzenia :P

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-02 19:48:13 /


I wyższy opór aerodynamiczny od zawirowań z nierówności lakieru ;-)))

No, ale lepiej chłodzi w czasie jazdy komorę silnika i wnętrze (szczególnie wnętrze bagażnika - piwo).... dlatego że lakier ma chropowatą większą - powierzchnię i oddaje więcej ciepła ;-))))



Co do biegów:

Generalnie im więcej sensownie dobranych przełożeń tym mniej pali ..... wszystko jest pewnym kompromisem ... - w mieście raczej różnicy się nie poczuje między 4 a 5 biegową skrzynią w takich Fordach jak nasze .. - ale przy szybszej jeździe w trasie czy autostradą oszczędności jakieś będą ....



Skrzynie 4 biegowe to taki troszkę "ogranicznik prędkości maksymalnej" ... na ostatnim biegu silnik wyje - a to zachęca (czasem) do wolniejszej jazdy .... kiedyś nie było potrzeby produkowania 5 biegowych skrzyń w zwykłym aucie (a dziś wchodzą 6 i 7 biegów) ... w stanach to ograniczali prędkość maksymalną miekkim zawieszeniem, słabymi hamulcami i skrętem a u nas słabym silnikiem i małą ilością biegów ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-03 00:21:55 /


W trasie ze skrzynią 5-tką daje się zauważyć pewną oszczędność, bo silnik zyskuje "oddech". Przetestowane m. in. na Fiacie 125p 1500 ME ;)

Oczywiście styl jazdy p.t. "But W Podłodze" wyklucza takie rozważania.

Strzała Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-03 03:20:26 /


zuzycie paliwa bedzie zalezec od przelozen skrzyni
jesli skrzynia 5biegowa jest rozwinieciem 4ki o nadbieg to na "trasie" bedzie oszczedzac paliwo.
jesli 5tka ma inne przelozenia w tym samym zakresie to oszczedzac paliwo bedzie w jezdzie "mieszanej", na trasie nie bedzie szczegolnej roznicy.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-03 10:13:56 /


BTW , medal dla tego kto wymyślił TCII 1,6 ze skrzynią 4 i przełożeniem głównym 3,89.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-03 15:39:10 /


Strzała ten fiat to jakieś millennium edition czy jak, nigdy o takim nie słyszałem ;] znam tylko MR ale to chyba nie to?

Seba vel Pitcarn Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-03 19:14:21 /


MR to skrót od model z roku czy coś, tak jak u Nas mk2 czy mk3. ME to konkretna wersja czyli u nas np Ghia.

Wypróbowałem i N9 i wzmacnianą czwórkę i zostaje przy czwórce. Czwórka w tej skrzyni to prawie jak automat. Od 60 - 180km/h (licznikowe :) )

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-03 19:19:05 /


nawet jezeli na n9 karawan palil mi jakies 1,5 litra w trasie mniej to i tak w zycioo nie zamienie sie na mocna czwoorke na ktoorej teraz lata karawan. po prostoo jest genialna...

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-03 19:57:10 /


Pitcarn - już odpowiadam: DF-y wychodziły w serii ME pod koniec produkcji, już z silnikiem 1500 Poloneza i skrzynią 5-tką. Nie wiem, jakie jest rozwinięcie skrótu ME, tak czy owak miałem 1,5 roczną przygodę z takim autem. Ale to już zupełnie inna historia ;)

Strzała Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-03 20:42:12 /


ME- mało ekonomiczny ;)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-03 20:44:16 /


dokładnie nie pamiętem ale miało to na 100% coś wspulnego z silnikiem, albo elektroniczny zapłon lub właśnie "ekonomiczny"

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-03 20:48:55 /


Co do kwadrata to M oznacza silnik Poloneza (1,5 - AA, AB, lub 1,6 - CB) natomiast E - elektroniczny zapłon.

Johnny81 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-03 23:02:21 /


Mike, nie zgadzam się z Tobą. "U nas" ograniczenia zrobili w formie... braku dróg do uzyskiwania jakichkolwiek prędkości. :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-14 20:36:36 /


marian, ja nie narzekałem na 1,6+3,89, ma kopa, obroty wcale nie drażniące. A kredens ma 4,1 przy czwórce.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-15 16:48:28 /


U wiekszosci wspolczesnych kierowcow, skrzynia 5 przyspiesza zuzycie silnika.
A to dlatego, ze sie nauczyli w "szkolach jazdy" ze nalezy jezdzic na najwyzszym mozliwym biegu z najnizszymi obrotami.
A wiec piatka, 1000 obrotow i but :)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-19 22:51:09 /