logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » "Pasek rozrządu w 2,0 OHC"

"Pasek rozrządu w 2,0 OHC"

Witam!
Jaka powinna być długość paska rozrządu w silniku 2,0 OHC?Posiadam prawie nowy pasek (przelatane ok.4 tyś. km)chciałem wrzucić go do aktualnie remontowanego silnika i okazało się,żę pasek jest za długi i napinacz nie napina jak należy!? "Nowy"pasek posiada 122 zęby, zaś stary 120.W poprzednim silniku ten dłuższy pasek pracował bez zarzutu.Więc o co tu biega?

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-04 14:45:05 /


http://www.capri.pl/forum/3f73005c4e56f

może z tego cos wyczytasz

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-04 15:08:00 /


Już tam zaglądałem.Żaden z moich pasków niema 119 zębów.Chodzi mi o konkretną ilość w wykonaniu fabrycznym.Czy były jakieś zmiany uzależnione od roku produkcji.Mój silnik na 90 % pochodzi z 1983 roku.A może różnice wynikają tylko od producenta paska?

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-04 15:41:01 /


Z tego co się orientuje to wszystkie 2,0 OHC miały 122 zęby , choć wiem że przed wprowadzeniem CVH byly jakieś hybrydy , góra OHC reszta CVH (lub na odwrót , już nie pamiętam) . Problem pojawiał się tylko przy 1,6 , gdzie można było spotkać i 122 i 119 , i nie było określonej daty przejścia,zależało to od modelu auta.
Co do 120 zębów to pierwsze słysze , jaki wytwórca tego paska ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-04 16:02:22 /


Pasek jest mocno zdarty,może jutro coś odczytam.Sprawa już się wyjaśniła, silnlk jest 1,6 a nie 2,0 jak zapewniał sprzedający hehe.Co najlepsze odpalił i poprawnie pracował z kompletną głowicą i gażnikiem webera od 2,0!

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-04 23:45:20 /


Będę wymieniał pasek rozrządu i zastanawiam się czy nie wymienić też rolek. W związku z tym mam kilka pytań?
1. Czy wymiana rolek jest bezwzględnie konieczna przy wymianie paska?
2. Jęśli w 1 nie to: po czym poznać stopień zużycia rolek i co powinno zadecydować o konieczności wymiany?
3. Jakie mogą być konsekwencje pozostawienia starych?
4. Czy istnieją dobre zamienniki?

JarekK Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-03 09:59:46 /


1. Pasek rozrządu nawet po przebiegu 4000 km nie powienien być jeszcze raz zakładany, po jego wygklądzie nigdy nie poznasz jaki jest jego faktyczny stan.
2. Stan Rolek poznaje sie po tym jak głosno pracują i czy nie pracują zbyt ciasno.
3. Awaria rolki grozi zerwaniem paska.
4. Mechanik będzie wiedział czy i jak wymienić !!!

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-03 11:37:58 /


Chyba pomyliłeś mnie z Badylem, mój pasek ma co najmniej 10 000 (nigdy go nie zmieniałem) i jest do połowy naderwany (zauważyłem gdy wymieniałem termostat). Chcę wiedzieć czy wymieniać rolki zanim pojadę do mechanika, bo przecież trzeba je najpierw kupić (mechanik nie będzie miał roke do Capri w kieszeni :)) ).

JarekK Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-03 11:55:26 /


parę r4 już miałem na warsztacie i jeszcze niespotkałem uszkodzonej rolki napinacza :)) wiec 90% że nie będziesz musiał jej zmieniać...
co do sprawdzenia to najpierw trzeba zdjać pasek żeby móc ocenić jej stan.. no chyba ze juz ewidentnie chałasuje..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-03 12:12:03 /


Proponuję podejście defensywne do potencjalnych problemów: wymieniasz pasek, wymień też rolki i napinacz bez zastanawiania się nad starymi. Będziesz miał święty spokój i więcej zaufania do swojej maszyny.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-03 12:15:33 /


o i to jest prosta i dobra odpowiedz :)
to samo mialem napisac :)
hehhe

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-03 18:44:13 /


Ja tam proponuje po zmianie rozrzadu w OHCu (rolka napinacza rzeczywiscie jest z tych odpornych) zalozyc spowrotem oslone paska :) Widzialem juz duzo pinciakow stuningowanych wlasnie zdjeciem oslony. A to wrozy wiecej zlego niz stara rolka.

Mysza liil (EM) / 2005-06-03 19:45:05 /


Dziękuję za odpowiedzi. Zdałem się na ocenę mechanika, który orzekł, że tym razem jeszcze nie trzeba ale następnym już tak.

JarekK Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-14 23:00:06 /


napiszcie mi jak ktos ma info co ile powinno sie wg zalecen forda wymieniac pasek rozrzadu w 2.0 (transit '92) 80tys km czy czesciej?
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-19 15:38:10 /


A tu mam pytanie...zamienniki oryginalne czy moga byc zamienniki?
Bo motorcrafta to kaza sobie placic jak za zlote.
I wlasnie w praktyce co ile sie wymienia? Mam w/g mechanika przejechane 300 km na 2.0 ohc i nie jestem pierwszym wlascicielem.

Mattai / 2006-10-09 19:03:05 /


Zamienniki ale porządne np. Getz (lepszy) lub Bosch (gorszy) wymieniany razem z napinaczem załatwiają problem. Teoretycznie co 60 tys ale ja i tak od czasu do czasu przeprowadzam kontrole organoleptyczną bo tak to bym musiał jeszcze ze dwadzieścia lat jeźdzć :) (tak co 5 lat wymiana wydaje mi się optymalna)

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-09 20:01:48 /


Jaka jest optymalna cana za ten komplecik...ASO krzyczy 320 zl

Mattai / 2006-10-09 20:33:15 /


Cena oczywiscie... nie moge znalezdz na google firmy getz...

Mattai / 2006-10-09 20:44:47 /


witam ,szukaj "goetz" uszczelki ;)

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-09 21:12:08 /


Goetze

Mattai / 2006-10-09 22:21:46 /


Ale i tak nie moge znalezdz grrrr;p

Mattai / 2006-10-09 22:41:03 /


Poszukaj tutaj.
http://ekatalog.intercars.com.pl/
Pozdro........

dzida .M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-09 23:34:04 /


Jesli chodzi o paski to chyba Gates...

Mysza liil (EM) / 2006-10-10 07:56:40 /


Napinacza jeszcze nigdy nie zmienialem , a cena paska (zawsze Gates) oscyluje okolo 60 zl. Zmieniaj pasek max co 60 tys.km.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-10 10:19:52 /


oczywiście Gatez. Sorki za zamieszanie.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-10 12:22:09 /


A powiedzcie mi gdzie to kupic?...bo w sieci nie moge zlbo znalezdz dostawcy albo nie maja do tego modelu

Mattai / 2006-10-10 20:08:11 /


poprawiłeś sie , ale niestety źle ;-)

Gates (paski)

Goetze (uszczelki)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-10 23:23:30 /


szkoda kasy na drogie paski w bezkolizyjnym silniku zwykly kosztuje ok 30pln

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-10 23:24:26 /


silnik może i bezkolizyjny ale jak stanie gdzieś kilkadziesiat/set km od domu w środku nocy w lesie to bedziesz pluł sobie w brodę ze zaoszczędziłeś parę PLN na dobry pasek.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-10 23:57:33 /


Trójkąt ma rację, ja za Gatesa dałem coś koło 40zł. Silnik bezkolizyjny to fakt, ale pewnie urwie się w najmniej oczekiwanym momencie, a i zmienić go chwilę zajmie, a jeśli ktoś ma chłodnicę blisko silnika to troche może się pomęczyć z kołem pasowym wału :)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-11 00:22:07 /


Nie każde Pinto jest bezkolizyjne (fabrycznie), a i te bezkolizyjne nie są wcale bezkolizyjne w pełnym zakresie obrotów.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-11 08:29:25 /


Pisalem kiedys ze 2.0 są kolizyjne, ale nikt nie wierzył...

Mysza liil (EM) / 2006-10-11 12:27:21 /


Fabrycznie są bezkolizyjne. Po splanowaniu głowicy - kolizyjne.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-11 12:40:59 /


potwierdzam, w 2.0 ohc z głowicą 2mm w dół na seryjnym wałku i sprężynce zaworowej kręcenie na biegu jałowym do 9000obr/min grozi wybuchem

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-11 12:57:20 /


2.0 które rozbierałem miały głowice bezkolizyjne, 1.6 takoż.
W 1.8 zawory wyłażą poza płaszczyznę gładzi głowicy na jakieś 1-2 mm.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-11 13:08:32 /


skoro juz o paskach to jakie jest fabryczne ustawienie w 2.0 czy 1.6 rozrzadu jesli chodzi o kolo walu? jest tam kilka kresek i na ktorej prawidlowo powinien byc ustawiony rozrzad na pierwszej?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-11 14:19:10 /


Chyba na drugiej, w każdym razie w v-ce jak wyjmuję aparat zapłonowy to do pierwszego ustawienia zapłonu używam drugiej i jakoś zawsze odpala. O ile oczywiście nie jest przestawiony o 180 stopni...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-11 14:25:02 /


w r4 na najgrubszej kresce, patrząc od przodu samochodu to na pierwszej od lewej strony

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-11 14:43:31 /


A dla jasności jeszcze inaczej :) Ostatnia kreska na kole pokrywająca się z wypustem na bloku podczas kręcenia się wału w tą stronę w którą kręci się on przy "normalnej" pracy silnika, oznacza tzw punkt zwrotny tłoka. I to wtedy ma być ustawiony wałek rozrządu na punkt. To, że aparat zapłonowy ustawiony na kreskę drugą (czyli jakieś 4stopnie przed) działa, to normalne, bo zapłon MUSI być przed punktem zwrotnym tłoka, a nie w punkcie.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-11 15:48:24 /


A widzisz, zawsze się czegoś nowego uczę :)
Ale w v-kach na szczęscie nie ma problemu z paskiem rozrządu.
A ja innych silników nie mam i mieć nie zamierzam :)))

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-11 15:51:29 /


nie kazdy jest doskonaly :)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-11 16:20:35 /


Trzeba ustawić na tą kreske, ktora odpowiada GZP tłoka.

Mysza liil (EM) / 2006-10-11 17:24:07 /


ok thx

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-11 21:01:05 /


czy w 1.6 byly inne paski jak w 2.0?
lub czy byly rozne rodzaje paskow(ilosc zebow)?
bo sprawa jest taka ze (1.6) nie moge ustawic rozrzadu z ktorej storny bym nie zaczynal to zawsze ustawia sie o zabek zle
jak na kole pasowym walu jest na 1 kresce a walek rozrzadu na punkcie to za cholere kolo od aparatu nie chce sie zgrac z zebami aska i w efekcie przeskakuje o 1 zab na pasku
o co chodzi?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-13 17:05:35 /


co prawda silnik chodzi na takim ustawieniu ale nie ma mocy i pracuje nierowno (jak sieczkarnia)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-13 17:06:16 /


Jak kupujesz pasek nie na bazarze od Uzbeka, to powinien mieć na kartoniku napisane, do jakich motorów pasuje. Z geometrycznego punktu widzenia Pinciaków było 5 rodzajów:
- na skoku 66.0mm tłok 79.0mm -> 1294cc, tłok 87.7mm -> 1593cc
- na skoku 76.9mm tłok 81.3mm -> 1597cc, tłok 86.2mm -> 1796cc, tłok 90.8 -> 1993cc

Różnicę skoku 11mm można zniwelować zarówno manewując wysokością tłoka, długością korby, jak i wysokością bloku. Jest więc zupełnie prawdopodobne, że występują dwa rodzaje paska.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-13 17:26:34 /


mogła być planowana głowica i dlatego niezgrywają się punkty. ustawiasz wówczas na najbliższy.. a jeśli występuje akurat między 2 zębmi to chyba najlepiej sprawdzić organoleptycznie jak chodzi na jednym i drugim ustawieniu i wybrać lepsze :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-13 19:22:07 /


to mnie nie pocieszyles :(
jak punkty sa ustawione to zab paska nachodzi na zab kola rozrzadu np.

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-13 20:22:51 /


A jakie znaczenie ma ustawienie koła od aparatu???
przecież ono napędza tylko wałek z krzywką do pompy paliwa, aparat zapłonowy i pompę oliwy, z czego istotne jest tylko ustawienie aparatu, który to z kolei nie jest na sztywno do bloku przyspawany i można nim obracać.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-13 20:25:29 /


ma takie ze jak mam pasek naciagniety pomiedzy kolem rozrzadu i walu to nie "zazebia" sie z kolem aparatu a jesli sie zazebi to pasek pomiedzy kolem aparatu a rozrzadu jest luzny

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-13 20:30:13 /


No i dobrze. Po to jest rolka napinacza żeby go teraz naciągnąć.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-14 16:22:29 /


wlasnie..naciaga i jednoczesnie przeskakuje o te pol zabka co w efekcie daje rozrzad przestawiony o 1 zab
pierwszy raz mam taka sytuacje zawsze paski wchodzily pezproblemowo sam juz nie wiem....z inego silika zdjolem pasek moze bedzie pasowal

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-14 20:27:52 /


No to ustaw zab wczesniej, napnij, zrob 2 obroty walu kluczem zgodnie z ruchem wkazowek zegara i bedzie grało.

Mysza liil (EM) / 2006-10-14 20:30:16 /


Wiec wracajac do tematu Jakiej firmy ten pasek ma byc?
Bo z opisu to wyraznie nie wynika...chcialbym dobry, Ale nie koniecznie z ASO bo tam wrzucaja takie marze ze zawalu mozna dostac.

Mattai / 2006-10-17 09:21:14 /


gates lub contitech

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-17 10:30:49 /


A gdzies w okolicy poznania da sie to dostac?

Mattai / 2006-10-17 22:56:32 /


w internecie, nie wiem wkońcu jaki potrzebujesz ale tu mają w dobrej cenie

http://moto.allegro.pl/item134331101_pasek_rozrzadu_gates_5068_ford_sierra_taunus.html

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-18 10:12:05 /


ustawialem ten je...pasek dzis z kilkanacie razy i nic
poprostu pasek musi byc zly
nie ma mozliwosci ustawienia na punktach zawsze jest albo zabek przed albo za
wyciagnalem pasek z 2.0 i tez to samo
dlaczego tak sie dzieje
silnik przypomne 1.6sohc pinto

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-18 19:45:39 /


przelicz ząbki na starym i na nowym.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-18 20:44:04 /


sa takie same i oba tak samo nie chce pasowac
zmienialem rozrzad w sohc nie raz i nie wiem o co tu chodzi...moze jakis blod popelniam...ale jakbym nie zakladal to gdy wal jest na punkcie i naciagam pasek na rozrzadu kolo to zabkiem wchodzi na zabek i nie ma szans zeby sie jakos ulozyla albo bedzie luzny albo przeskoczy
jutro sprawdze jeszzce u znajomego w sklepie w katalogu czy wystepuja inne wersje paskow
chyba ze ktos opisze jak zaklada taki pasek....moze na cos wpadne?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-18 22:59:21 /


Na opakowaniu paska Contitech, ktory kupilem bylo wyraznie zaznazone, ze w rodzinie Pinto przeznaczony jest on do motoru 1,6 (nie bylo wzmianki o 2,0). Moze zle kojarze, ale Pinto 2,0 wystepowal w dwoch domianach skoku tloka (pisal o nich kilka dni temu bodaj KrK4m przy okazji watku o tlokach) . Moze trafil Ci sie ten dlugoskokowy, a w nim pasek jest inny?

Pozdr

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-19 00:01:26 /


Moze ta blacha ze znakiem pod kolem walka rozrzadu ma wyrobiony kanał pod klin i jest obrocona wzgledem kola i stad wszystkie problemy?

Mysza liil (EM) / 2006-10-19 00:02:03 /


pisałem wyżej, wystarczy splanowana kilka razy głowica + np nieco cieńsza uszczelka i będziesz miał dokładnie efekt o którym piszesz.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-19 00:11:22 /


Mikołaj - nie o tłokach :) Pisałem w TYM wątku 13 bm. o 17:26. A dwie wersje skoku są właśnie w motorze 1.6. Dwulitrówka jest każda identyczna.
Ale w międzyczasie sprawdziłem w katalogu Lucasa i jednak nie ma różnicy w wysokości bloku. Pasek KCB101 pasuje do samochodów Cortina 1.6 i 2.0, Taunus 1.3, 1.6 i 2.0, Capri 1.3, 1.6 i 2.0, Granada 2.0, Transit 1.6 i 2.0, Escort 1.6 i 2.0, Sierra 1.3, 1.6, 1.8 i 2.0. Ale także pasuje [ciekawostka] do silnika FIAT 1585cc SOHC [Mirafiori, Regata] oraz Mitsubishi 1.6/2.0 z lat 1973-84 [Lancer, Celeste, Galant, Sigma, Sapporo].
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-19 00:41:38 /


Bije sie w piers bo pomieszalem ze silnikami. Czyli wciaz nie wiemy czemu nie pasuje:(. A co do paska Contitecha to pasowal on rowniez do innych marek min. jakiejs wloszczyzny - Fiata lub Alfy.

Pozdr

Govar Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-19 11:26:37 /


Wg mnie jednak różnica występuje. Osobiście miałem paski o dwóch długościach na warsztacie. Ten od dwolitrówki był za długi do silnika 1,6 z głową od 2,0.

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-20 17:07:20 /


Mama pytanie do panow bo widze ze dyskusja na temat rozrzadu rozgorzala na dobre.

Musze ywmienic paseczek i przyznam ze nie bardzo wiem jak sie za temat zabrac.
2.0 OHC - WEBER
Problem sie jeszcze bardziej poglebia bo mam LPG i nie ma pojecia jak dobrze ustawic silnik zeby pracowac rowniez na beni.
LPG uzywam na dlugich trasach ... w miescie sie troszke nie oplaca.

Mam ksiazki do scoprio i ta od sierki..ale rysunki sa troszke niepelne i opis deko niekompletny/niezrozumialy.

Mattai / 2006-10-22 12:48:57 /


rozrzad ustawiasz zawsze tak samo...co do regulacji pod lpg to raczej ust samej instalacji ewent gaznika

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-22 12:57:08 /


Bo jakis mechanik mi cos wspominal o katach wyprzedzenia zaplonu..jestem jeszcze laikiem wiec weryfikuje klamstwa ktore prubuja mi wciskac "spece"
Przez ostatni rok to takich dyrdymal sie nalsuchalem ze niewiele brakowalo a bym sie rozstrzasl moja skorupka.

Mattai / 2006-10-22 13:20:45 /


A co sie ma przestawianie zapłonu do paska rozrzadu.. :/

Mysza liil (EM) / 2006-10-22 14:39:21 /


To pytanie kieruje do mojego ex mechanika :-)
Ja nie wiem..dla mnie sie wydawalo to dosc enigmatyczne dlatego pytam na forum :-)

Wiec jak to ustawic samodzielnie...?

Mattai / 2006-10-22 15:55:04 /


Jesli nie ogarniasz znakow to zrob po laicku. Zdejmij pokrywe, zaznacz sobie koła rozrzadu białym korektorem i zrob odnosniki na silniku. Zmieniasz pasek i po sprawie. Uwazaj z naciągiem. Po dokręceniu zrob 2 obroty walem silnika za kolo pasowe w strone zgodna z ruchem wskazowek zegara i zobacz czy znaki nadal sa na swoim miejscu. Potem odpalaj. Bedzie dobrze, pod warunkiem ze wczesniej bylo dobrze.

Mysza liil (EM) / 2006-10-22 16:35:08 /


A jak sprawdzic stan napinacza paska? Bo doczytalem ze wymienia sie go jednak co jakis czas. Wazne jest wytarcie czy tez moze stan sprezynki i lozyska?

Mattai / 2006-10-22 19:44:59 /


Wszystko z w/w jest wazne.

Mysza liil (EM) / 2006-10-22 20:05:27 /


Znaki to i moze ogarne bo instrukacja akurat to pokazuje. Jednak mama watpliwosci co do mojej diagnozy organoleptycznej stanu napinacza.
Pasek na pewno w tej samej pozycji pomiedzy kolami zebatymi.
Ktorym kolem pasowym mam krecic? Przedluzeniem korbowodu czy rozrzadu?

Mattai / 2006-10-22 20:59:50 /


zawsze za wał korbowy silnika!

Mysza liil (EM) / 2006-10-22 21:08:34 /


Odgrzebałem ten wątek gdyż chciałbym wiedzieć jakie są objawy kiedy pasek rozrządu przeskoczy. Mój taunus sie dziwnie zachowuje zawsze odpalał z półobortu zimny czy ciepły a teraz już tego nie ma. Kiedy gasze silnik to też nie gaśnie od razu tylko samozapłon występuje, kiedy wciskam gaz do spodu na 4 to słysze jakby zawory grały. Wydaje sie mi też że on troche lepiej zapierdalał ale nie jest źle bo dość przyśpiesza. Chciałem sobie dzisiaj ustawić zapłon i kiedy wycelowałem na głowicy strzałką w kropke to na kole na wale dziubek był jakieś pół centymetra przed kreskami. Czy przeskoczył pasek?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-15 21:51:22 /


Po mojemu świece się nagarem zalepiły.

Mysza liil (EM) / 2015-07-15 22:06:51 /


sprawdze to jutro ale czy to że dziubek jest dużo wcześniej niż kreski na kole wału korbowego nie ma nic do rozrządu?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-15 22:14:59 /


opóźniony zapłon... ustaw z lampą w ręku na fabryczne 8, albo 10 - jeśli jeździsz głównie na lpg...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-15 22:50:50 /


no właśnie nie jeżdże wcale na lpg a 8 czy 10 stopni to która kreska na wale?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-15 22:59:46 /


też mam tak jak tu na zdjeciu http://www.capri.pl/image/forum/628329/210560

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-16 08:44:21 /


Największa kreska ma trafiać w czubek. Jak nie jesteś pewien która, to wykręć 1 świecę, wsadź drut lub śrubokręt i ustaw wałem na górne martwe położenie. Wtedy zobacz czy dobrze trafia ząbek na górnym kółku w punkt na głowicy. Inna sprawa, że bywają rozłupane otwory na klin w tej blaszce na której jest ząbek i nie jest on wtedy na środku otworu w kółku rozrządu i nie będzie wtedy dobrze trafiał na znak nawet przy prawidłowym ustawieniu rozrządu.

Mysza liil (EM) / 2015-07-16 08:51:26 /


powinny się zgrać czerwone "znaki" :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-16 10:08:00 /


ustawiłem tak jak barto zaznaczył na zdjęciu i dziubek na kole rozrządu mija sie z kropka na głowicy jest troche przed kropką i stare znaki robione korektorem też sie mijają wygląda że przeskoczony o jednego zęba rozrząd

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-16 11:08:05 /


no czekaj czekaj - trzeba zrobić tak, żeby pierwsza z lewy kreska była na dziubku - to jest ustawienie na "0"... i wtedy powinien się zgadzać rozrząd - kropka na głowicy z dziubkiem na kółku wałka nierządu... i dopiero wtedy lampa strobo w łapę i ustawić kręcąc aparatem na te rzeczone 8-10 stopni...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-16 13:29:26 /


no to u mnie jest tak że jak na głowicy kropka z dzióbkiem na kółku rozrządu sie zgadza to wtedy jest jak na tym zdjeciu czyli przed kreskami

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-16 13:36:20 /


Nie mylcie ustawienia rozrządu z ustawieniem zapłonu. Myślę że pierwsza kreska na kole pasowym, ta najgrubsza która wychodzi aż ku środkowi koła, powinna zgrywać się z górnym dziubkiem i kropką wałka rozrządu. Mówię - ustaw tłok w GMP śrubokrętem i zobaczysz wtedy która to kreska. W GMP tłoka 1-4 cylindra dziubek wałka ma trafiać na kropkę. Jak rozrząd masz OK, to wtedy se ustaw zapłon tak jak Ci Barto zaznaczył.

Mysza liil (EM) / 2015-07-16 16:05:06 /


wygląda na to że wszystko ok bo na pierwszej kresce na kole wału dziubek w głowicy pokazuje kropke więc rozrząd sie raczej zgadza

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-03 17:16:21 /


To znowu ja :) zmieniałem wałek rozrządu i koniki i teraz pytanie bo ustawiałem rozrząd i wyszło mi tak niedokładnie na kropce na głowicy znaczy strzałka pokazuje kropke ale nie tak centralnie na środku tylko na prawym boku kropki i nie wiem czy przestawiać na równiuutko idealnie do linijki na środeczku czy może być tak jak jest? Jak dla mnie to jakiś jeden ząbek na pasku jest ale nie wiem na pewno więc pytam.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-03 23:30:19 /


Czasami tak wychodzi, blaszka ze strzałką nie "lata" na wałku?

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-04-04 16:01:55 /


Nie lata ciasno weszło i właśnie nie wiem czy przestawić o zęba czy zostawić jak jest

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-04 16:22:20 /


Przestawisz o zęba to pójdzie znacznie więcej w drugą stronę.

Mysza liil (EM) / 2017-04-04 17:44:53 /


Jeśli głowica była planowana to mogą znaki się rozjeżdżać.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-04 22:33:39 /


ja ustawiam zawsze na znak kółko rozrządu, a kółko na wale troszkę przed znakiem. Zakładam pasek, napinacz, i jak zaczynam obracać kołem wału, to zwykle pasek się napina i wszystko rusza już razem i jest ładnie zgrane.
Planowałeś - jeśli conajmniej o 1mm, to może już być problem.
Jak poskładasz, to trzeba obrócić wałem dwa razy, czy Ci się nie spotykają z zaworami tłoki, żeby na odpaleniu muki nie było, no i oczywiście po tych dwóch obrotach oba znaki muszą się zgrać....

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-07 09:38:14 /