logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Kolektory ssące

Kolektory ssące

Witam. Czy istnieje możliwość dorobienia kolektorów ssących ?
Lub jak inaczej można sobie poradzić z montażem dwóch podwójnych gaźników Dellorto seri DHLA lub Weberów DCOE w silniku 1.6 Kent?
Znaleść takie kolektory to raczej niemożliwe więc raczej trzeba dorobić, tylko gdzie o to pytać i jakich kosztów się spodziewać?

Pudel / 2004-07-25 21:39:20 /


www.burtonpower.com

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-25 21:56:54 /


Odezwij się na priv do mnie - własnie takie robię do mojego Eskusia

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-25 21:58:42 /


poszukaj na www.ebay.de dla mnie właśnie idzie kolektor do dwóch dhla z tym ze do pinto.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-26 08:37:03 /


Pająk dotarły do Ciebie już te kolektory ?

Murol / 2004-09-17 14:16:50 /


odswieze nieco temat
moje pytanie bedzie skladac sie z kilku czesci i nieco od innej strony podchodzi pod temat
mianowicie zaczne od na pozor prostego pytania: dlaczego kolektory ssace wykonuje sie z aluminium badz plastiku(w nowszych autach) a nie z zeliwa czy innego metalu? pomijam tu kwestie masy
narazie prosze o odp na to pyt? dalsza czesc pozniej
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-25 23:10:32 /


alu jest lekkie.. łatwe w obróbce..

na wydechy się nienadaje.. bo nie jest odporne na temperatury panujące w wydechu i nie jest odporne na korozje w takich warunkach..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-25 23:35:01 /


otoz to
ale dlaczego pomijajac wage nie robi sie z innych metali?
czy chodzi o odprowadzanie ciepla...badz nadmierne nagrzewanie sie ?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-25 23:38:49 /


alu jest tanie i łatwe w obróbce..

teraz robi się z plastiku bo jest jeszcze taniej :))

przy autach wtryskowych dobre przenoszenie ciepła przez aluminiowy kolektor jest niekożystne.. bo podgrzewa powietrze zanim to trafi do cylindra.. .
przy gaźnikach podgrzany kolektor pomaga odparować benzynie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-25 23:48:14 /


no dobra
wiec moje pytanie jest takie
czy wykonujac kolektor ssacy z metalu nie pogorsze wlasciwosci techn. jakie powinien spelniac? oraz czy metal nie bedzie sie za bardzo nagrzewal od glowicy? chodzi oczywiscie o silnik gaznikowy

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-25 23:51:57 /


metal ?? stal/ żelazo / alu / ?? to wszystko metale..

zapewne chodzi Ci o stal. wiec materiał niepogorszy właściwości.. powiedzmy że rodzaj materiału ma drugorzędne znaczenie.. najważniejszy jest kształt i długosć kanałów.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-26 00:16:52 /


widze że mój post na gorze jest przeterminowany więc daje fotke co mam u siebie

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-26 08:28:08 /


ok wiec chodzi mi o zrobienie kolektora ssacego do ohc ale z rur na 2 lub 4 gazniki
co musze wiedziec na ten temat? srednice?dlugosci rur? itp?
oraz z czego uszczelki miedzy glowice a kolektor?zeby nie przenosilo za duzej temp?
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-26 20:16:20 /


średnica przy głowicy taka jak kanał ssący a przy gaźnikach taka jak ganików, długość ok 80-90mm, uszczelka papierowa (seryjna) , no i pomyśl nad kanałem wodnym

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-26 21:15:48 /


kanal wodny chyba nie bedzie potrzebny gdyz stal i tak dobrze sie nagrzewa w porownaniu z aluminium?
ewentualnie myslalem o wewnetrznej spirali wokol rur z obiegiem wody?
pozdro
p.s. dlugosc 80-90 dla kazdego gara?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-27 12:20:13 /


u mnie kanał wodny poprostu wychodzi z glowicy do kolektora i od razu wychodzi kolankiem do dalszego obiego, kolektor nie jest podgrzewany, tak 80-90 dla kazdego gara

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-27 12:24:32 /


Pająkowi chyba chodziło o patent na zaślepienie kanału.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-27 12:24:50 /


Mysle ze pajakowi chodzilo o to ze musi byc wyjscie na kanal wodny po stronie kolektora ssacego a nie ze ma go podgrzewac.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-27 12:26:22 /


Hheheheh ale se zgralismy ;D

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-27 12:28:33 /


oki :)
a jak sie to ma do ksztalty rur ?
powiedzmy ze mam juz srednice i dlugosc a teraz jaki jest optymalny ksztalt?
i jak z zawirowaniem mieszanki?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-27 14:15:17 /


im bardziej proste tym lepiej.. co do przekroju to łagodne przejście z kształtu kanału głowicy w przekrój wyjściowy gaźnika.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-27 14:31:36 /


tzn myslalem zeby nieco przerobic otwor w glowicu i spasowac ksztaltem pod rure/profil kolektora
a nastepne pytanie to na jakich gaznikach to robic? i czy robic pod 2 czy 4 gazniki?jakie sa wasze opinie?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-27 15:03:42 /


2 x weber dcoe lub 2 x dellorto dhla, lub 2 x pionowe webery idf, w sumie masz 1 gaznik na 1 gar tylko ze laczone po 2 w jedna obudowe.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-27 15:22:07 /


pajak a jakie sa koszty takich gaznikow? sadze ze nie male :)
a na jakis solexach badz pierburgach by jaoks wzglednie chodzilo?
i jaki powinien byc minimalny przekroj dysz?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-27 15:25:23 /


z łączeniem 2 cylindrów pod jeden gaźnik miałbyś problem .. bo łączyć powinno się parami tj. 1 z 4 i 2 z 3 :) o ile 2z3 da się łatwo połączyć do zestawienie 1z4 wymaga już długich pogiętych rurek :)

więc najlepsza opcja to 1 gardziel na 1 cylinder, czyli to co Pająk napisał.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-27 15:29:37 /


w takim razie czekam na odp jakie koszty? i jak z tymi gaznikami co wyzej wymienilem?..badz tak jak piszesz trojkat 4 1-gardzielowe nnp. takie jak w zwyklym 1.6ohc

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-27 15:36:03 /


gaźniki muszą być synchronizowane cyli gaźniki od fałęk będą sie dobrze sprawować, średnice gaźnika dobierz tak zeby pole przekroju gażnika było zbliżone do pola przekroju kanału dolotowego, ale nie może być wyższe.

grabasz / 2005-04-27 15:47:44 /


a ja bym nie kombinował załóż jedne z tych co napisałem , od wieków na nich rajdówki jeżdżą, ceny z reguły ok 800zl 2szt (mozna znalezc taniej) , solexy poziome tez widzialem ale nic nie wiem na ich temat, chyba byly seryjnie w starej celice.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-27 17:03:21 /


ale dlaczego piszesz ze maja byc poziome? nie moga byc zwykle ? jaka to roznica?

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-27 17:23:15 /


przy poziomych masz krótszy kanał i kanał jest prostszy. można kombinować ze zwyklymi ale koniecznie synchronizowanymi jeszcze.
a długosć kanału dolotowego jest zależna od tego przy jkich obrotach chcesz uzyskać maksymalny moment obrotowy.

grabasz / 2005-04-27 17:31:23 /


jeżeli chcesz pionowe to załóż webery idf

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-27 18:01:38 /


preluda jesze chodzi fabrycznie na 2 gaznikach
jak chcesz kombinowac to kolejna opcja

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-27 22:38:27 /


sporo było aut które miały dwa poziome gaźniki ale to chyba obojętnie z czego będą np dwa dellorto dhla czy solexy itp...

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-27 22:40:21 /


a jakbym pokombinowal z gaznikami od motocykli? czy nie bedzie to chodzic przy silniku samochodowym?
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-14 19:31:13 /


Czy kolektor ssący od DOHC 16v (RS2000) będzie pasował do "zwykłego" DOHCa 8v? Rozbiega się o to, że na pewnej znanej i lubianej stronie, w srócie nazwijmy ją BP, jest kolektor pod 2 gaźniki DCOE do DOHC 16v (RS2000), a ja jestem ciekaw, czy da się go wpasować do 8v. Dzięki za odpowiedź.

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-11-07 21:00:44 /


Dobry kolektor byłby z ceramiki ;] trochę gliny wykopać ulepić do pieca i włala :D

Henry F / 2006-11-07 21:36:44 /


Olek - z tego co pamiętam, to zarówno rozstaw, jak i okna kanałów ssących są inne. Ale od kiedy wynaleziono kątówkę i migomat to nie ma rzeczy nie do spasowania :) Widziałem kolektory od Dellorto DHLA z Alfy "pasujące" do Zeteca...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-07 22:58:09 /


Mam pytanie, czy można sprawdzić po oznaczeniach na kolektorze ssącym w Koelnie czy jest on grzany spalinami czy nie?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-04-12 19:17:41 /


Potrzebuje pilnie odpowiedzi na pytanie.
Granada 2.8i - skąd może brać się olej w kolektorze ssącym???
Przez odmę leci do airboxa i potem spływa do kolektora??
Czy może winna jest uszczelka pod kolektorem??? głowice były planowane przed założeniem. Może kolektor ssący też trzeba splanować żeby obniżył się tak jak głowice??
Jest taka możliwość, że po planowaniu głowic uszczelka nie pasuje idealnie pomiędzy kolektor i głowice??

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-27 09:05:21 /


Odma wszystkiego nie zatrzyma, jak stary silnik i ma przedmuchy to zawsze jakiś olej w kolektorze się pojawi.

Mysza liil (EM) / 2008-06-27 12:36:02 /


Silnik jest po remoncie dołu i nie ma żadnych przedmuchów,

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-27 13:41:54 /


no to chyba sam sobie odpowiedziales na pytanie...

MichałPoznań / 2008-06-27 13:49:19 /


Gdzie dostanę kształtki aluminiowe? Poszukuję takich, bo muszę pokombinować kolektor dolotowy pod zestaw pionowych gaźniczków.
Spawacza aluminium mam... tylko materiału brak na rzeźbę...
Czy może nie pierdzielić się i np. metalowy wystrugać? Duża będzie różnica w masie?

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-28 15:11:37 /


zrób rysunek, idź do jakiejś firmy która wycina laserem albo wodą, uśmiechnij się ładnie to może Ci zrobią. Pod Poznaniem jest firma Cieluch, produkują kitcary, i często tam pakują fordowskie silniki, właściwie tylko fordowskie. Może nawet mają rysunki do czegoś takiego, a laserem też wycinają.

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-29 11:31:19 /


http://www.t-c.pl/kit-car/index.html#/HOME
http://www.laser-cieluch.pl/

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-29 11:33:10 /


chodziło mi głównie o kolanka... ale znalazłem:
http://www.aluteam-alumeco.com.pl/Produkty/Łączniki_oraz_inne_elementy_aluminiowe/90°_Kolana_aluminiowe.aspx

wycinanie flansz to w dzisiejszych czasach raczej pikuś. Strasznie dużo się tych "wycinających" zakładów ogłasza.... :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-30 17:13:35 /


Podepnę się pod watek.
Chodzi mi o kolektory ssące w 2.9i.
W fiszce na stronie są podane dwa rodzaje. Czy różnią się przekrojem kanałów ssących?
Mam jeden kolektor w którym przekroje kanałów są b. zbliżone do kol. od 2.3 (grzany spalinami). Mam tez drugi, który (z tego co pamiętam) ma dużo większe przekroje (ma też grzanie płynem w tylnej części).
Czy ja dobrze pamiętam, czy to jakiś wybryk?
Jeśli już gdzieś było, to proszę o linka do tematu.

PiotrekFCapri / 2012-01-11 20:17:36 /


Z tym kolektorem o większych kanałach, oknach itp. to mój błąd. Niestety.

PiotrekFCapri / 2012-01-15 13:26:03 /