logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Filtr powietrza w 2.8i na gaz

Filtr powietrza w 2.8i na gaz

wiem ze gdy auto jest zasilane benzyna ( rozmawiamy o 2.8i ) to nie ma szans aby zalozyc filtr powietrza inny niz oryginalny, bo nie bedzie odpowiednio dzialal.Bez zaglebiania sie w szczegoly
Zalozmy ze auto jezdzi na gazie. Wtedy wtrysk nie dziala, nie reguluje doplywu powietrza. Plan jest taki aby zdjac rure idaca od przepustnicy do filtra powietrza i zamontowac tam jakis stozkowy filtr powietrza lub zalozmy jakiegos cos fajnego.
czy jest mozliwe aby to cos dzialalo??
czy ktos to testowal??

TomekmaniaC Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-07 19:39:44 /


Wiesz co?
Z tego co się orientuję to stożka nie założysz do 2.8i ze względu na klapkę spiętrzającą(wspólna obudowa).Ale sportowy wkład spokojnie możesz założyć.Co do stożka przy gazie to możesz mieć problemy z ustawieniem wolnych obrotów.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-07 20:20:54 /


chyba chodzi o to zeby silnik dziall tylko na gazie, wtedy filtr storzkowy czy inny sportowy mozna zakladac filtr tak jak mówileś,jeśli am dzialać na benzynie jest to załkiem nie możliwe w ten sposób, ale można kombinować z przerobienim pszki filtra, tzn obciecie go i dorobienie wyjścia na rure do filtra stożkowego i wysuniecie go przed chłodnicę czy gdzie chcesz.
ps. napisałem storzkowego i stożkowego nie przypadkiem, jestem dyslektykiem i dzięki temu trafilem za którymś razem. :)
masz zamier jeździć tylko na gazie??
pozdrawiam kuba

grabasz / 2005-02-07 20:33:26 /


bedzie dzialal jesli zrobisz tak jak opisales
ale na benzynie tez sie da poprostu przedluzasz dolot puszki jakas rura a na jej koncu zakladasz filtr np. stozkowy..tyle ze jest na to malo miejsca
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-07 21:16:00 /


>>tzn obciecie go i dorobienie wyjścia na rure do filtra stożkowego i wysuniecie
>>go przed chłodnicę czy gdzie chcesz.

Z gazem nie wsadzał bym filtra przed chłodnice.. bo jeździć to nie będzie.. gaz potrzebuje bardzo "stabilnego" wlotu powietrza bez dmuchania czy ssania.. bo wszystko to oszukuje bardzo czuły parownik i będzie albo za bogata albo za uboga mieszanka..
a już na pewno auto będzie gasło jak podczas jazdy gdy wciśniesz sprzęgło i puścisz nogę z gazu [czyt. dojeżdżasz do skrzyżowania i silnik już nie pracuje :) ]

filtr stożkowy można założyć ale nie może na niego dmuchać powietrze.. i do filtra stożkowego bedziesz musiał dobrać mikser z mniejszym nieco przelotem.. tak zeby uzyskać odpowiednie podciśnienie do pracy parownika.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-08 00:00:34 /


ale jak masz 2.8i i masz zamiar jeździc na tylko na benzynie to chyba mozesz tak przerobić filtr, nie bedzie problemów, tzn nie bedzie to źle wpłaywało an prace regulatora skałdu mieszanki, pisze bo pewności nie mam i posze żeby mnie ew. ktoś zprostował...

grabasz / 2005-02-08 06:41:23 /


przy jeździe na samej benie będzie oki. można uzyskać nawet coś a'la doładowanie dynamiczne :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-08 08:09:51 /


nie mówmy prosze o dołądowaniu dynamicznym bo po wczorajszej dyskusju z rwd jeszcze mnie głowa boli....
chociaż dołądowanie takowe też jest.

grabasz / 2005-02-08 09:42:24 /


stożkowy filtr do gazu wymaga mniejszego przekroju reduktora, a co za tym idzie - kółko się zamyka: Udrożniony przepływ przez filtr i przydławiony przez mikser. I po co kombinować??? Naprawdę założenia konstrukcyjne opracowali mądzejsi od nas, więc skupmy się na poprawianiu niedoróbek wielkoseryjnej produkcji, bo to daje pierwsze nawidoczniejsze efekty.
A, i jeszcze do taniego tuningu - po czym poznać nowego w rajdach? Słychać a nie widać :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-08 09:56:11 /


To chyba na ulicy,a nie w rajdach.:)))
Tam nie ma miejsca na tani tuning:-)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-19 19:16:38 /


troche w temacie.
wczoraj wymienilem filtr powietrza w Grani 2.8i i przy otwieraniu puszki(obudowy) moj wzrok przykuly 'nity zrywane' widniejace w niej, jednak z zadnej strony niczego nie mocuja.
co bylo przymocowane do tej pokrywy fabrycznie? bo do czesci pod regulatorem jest przynitowana blacha.
czy to tez byl taki kawalek blachy czy jakies "kanaly" do rozprowadzania powietrza po filtrze ;)

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-05-29 12:45:36 /


Pytanko. Czy jest sens zakładania wkładu filtra pow.- Pipercross do 2.8i. Są w sprzedaży, tylko czy da to jakiś inny pozytywny efekt oprócz braku konieczności wymiany filtra dożywotnio?

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-02 13:48:39 /


przykładowa oferta:

http://www.pipercross.net/panelfilters/product.asp?m1=2&m2=171&app=919

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-02 13:49:57 /


Lepszy przepływ powietrza

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-02 13:50:17 /


zdaję sobie sprawę z tego.
idzie za tym zapewne lepsze spalanie mieszanki czyli można liczyć na jakiś tam wzrost mocy?

Pewnie jeśli jakiś będzie to znikomy.

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-02 13:52:08 /


Jak naleisz naklejke na obudowie to bedzie w sumie z filtrwem jakies 5KM wiecej :P

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-02 13:56:18 /


zajebiaszczo. dzięki za wyczerpujący elaborat...

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-02 13:59:41 /


Tak naprawde zeby to dzialalo, trzeba by poprwic troche wiecej niz sam filterek.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-02 14:04:15 /


no właśnie. co ewentualnie??? to pomyślę :)

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-02 14:53:49 /


bardziej sportowy wałek - większe zawory , kolektor wydechowy rurowy ....

generalnie sam filtr z większym przepływem i np. zbyt zimnym powietrzem da tylko lepszy dźwięk a koni conieco zabierze ;-PPP

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-02 18:11:23 /